Ražošana

Pasažierus aicina ziņot par maršrutiem, kuros nepieciešamas abonementa biļetes

Žanete Hāka, 02.05.2016

Jaunākais izdevums

Šobrīd pasažieriem ir iespēja iegādāties abonementa biļetes braucieniem 296 reģionālās nozīmes maršrutos, kurus apkalpo septiņi pasažieru pārvadātāji, un 2016.gada aprīļa mēnesī pasažieri bija iegādājušies 612 abonementa biļetes.

Autotransporta direkcija aicina pasažierus ziņot par maršrutiem, kuros nepieciešams ieviest abonementa biļetes, informē direkcija.

Pasažieru pārvadātāji turpina izvērtēt maršrutus, kuros varētu būt pieprasījums pēc abonementa biļetēm, tādēļ Autotransporta direkcija aicina pasažierus informēt par maršrutiem. Ja iedzīvotāji būs ieinteresēti izmantot attiecīgo pakalpojumu, pārvadātājam tas būs jāievieš vai jāpalielina to maršrutu skaits, kuros iedzīvotāji var braukt, izmantojot abonementa biļetes.

Pasažieriem šobrīd ir iespēja iegādāties dažāda veida abonementa biļetes AS CATA, Nordeka, SIA VTU Valmiera, Daugavpils autobusu parks, Tukuma auto, AIVA auto un Aknīstes pakalpojumi apkalpotajos maršrutos. Aprīļa mēnesī pasažieri iegādātājās 612 abonementa biļetes.

Iegādājoties abonementa biļetes, regulārie pasažieri par braucienu sabiedriskajā transportā maksās lētāk un pasažieriem pakalpojumu izmantot būs ērtāk, jo ikdienā nevajadzēs nēsāt līdzi skaidru naudu. Abonementa biļetes ir viens no veidiem, kā piesaistīt pasažieri sabiedriskajam transportam, tādējādi samazinot to pasažieru skaitu, kuri izmanto nelegālo pārvadātāju pakalpojumus vai privāto automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezmaksas autobusu ieviešanai šobrīd atbilst 18 reģionālie maršruti, pastāstīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Viņš skaidroja, ka konkrētajam autobusa maršrutam ir jāatbilst divām, trim prasībām, lai tas tiktu ieviests kā bezmaksas - attiecīgajā vietā iedzīvotāju blīvumam jābūt ne vairāk kā četriem iedzīvotājiem uz kvadrātkilometru, jābūt ne vairāk kā 2,5 pasažieriem maršrutā, savukārt valsts finansējuma daļai maršruta uzturēšanai jāveido vismaz 85%.

Pašreiz visām trim prasībām atbilst 18 maršruti, bet to skaits var mainīties atbilstoši aktuālajai situācijai, norādīja Godiņš.

«Tie ir ļoti nerentabli maršruti, tādi, kur tāpat ieņēmumu ir ļoti mazi. Lai saglabātu cilvēkiem mobilitātes iespēju un, lai viņi dzīvotu laukos, transports tiek piedāvāts bez maksas. Mērķis ir, lai cilvēki var pārvietoties un saņemt pakalpojumus, un viņam nebūtu jāizmanto privātais transports,» teica Autotransporta direkcijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Divi reģionālie pārvadātāji piedāvās abonementa biļetes

Žanete Hāka, 26.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 1.maiju, pasažieriem būs iespēja iegādāties abonementa biļeti braucieniem kādā no 46 reģionālās nozīmes maršrutiem Rīgas plānošanas reģionā un trim – Zemgales plānošanas reģionā, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina attiecīgi SIA Tukuma auto un Aknīstes pakalpojumi, informē Autotransporta direkcija.

Tādējādi pasažieri, kuri ar noteiktu regularitāti izmanto sabiedriskā transporta pakalpojumus, par braucienu varēs maksāt lētāk.

SIA Tukuma auto nodrošina pasažieru pārvadājumus 46 vietējās nozīmes maršrutos bijušajā Tukuma rajonā, un turpmāk pasažieriem būs iespēja iegādāties abonementa biļetes, kas būs derīgas, braucot kādā no attiecīgā pārvadātāja apkalpotajiem maršrutu posmiem. Iedzīvotājiem būs pieejamas mēneša biļetes braucieniem vienā vai abos virzienos darbdienās, kā arī braucieniem turp un atpakaļ visās mēneša dienās. Attiecīgās biļetes regulārajiem pasažieriem nodrošinās 20% atlaidi. Tāpat tiks ieviestas īpašas mēneša biļetes skolēniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Reģionālo autobusu pasažieriem pieejamas elektroniskas abonementa kartes 188 maršrutos

Žanete Hāka, 07.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabojot un modernizējot abonementa biļešu pakalpojumu, AS CATA līdzšinējo papīra formāta abonementa biļešu vietā ieviesusi elektroniskas abonementa kartes, informē SIA Autotransporta direkcija.

Pārvadātājs saviem pasažieriem piedāvā noteikta braucienu skaita biļetes atbilstoši iedzīvotāju braukšanas paradumiem. Turklāt šobrīd abonementa biļetes var izmantot 188 AS CATA apkalpotajos maršrutos, tostarp 39 Aizkraukles novadā, kur līdz šim pakalpojums nebija pieejams.

AS CATA pasažieri var iegādāties 10 līdz 19 braucienu, 20 līdz 35 braucienu un 35 un vairāk braucienu biļetes, saņemot attiecīgi 10, 15 un 20% atlaidi. Braucienu skaita biļetes derīgas 30 dienas no pirmā brauciena reģistrēšanas brīža. Braucienu var reģistrēt, izmantojot elektronisku abonementa karti.

Elektroniskās abonementa kartes cena ir viens eiro, un to pasažieri var iegādāties Cēsu, Limbažu un Siguldas autoostā, kā arī AS CATA filiālē Aizkrauklē un Saulkrastos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Paralēli vilcienam kursējošos autobusu maršrutus rosina nodot vilciena operatoram

LETA, 06.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visus autobusa maršrutus, kas kursē paralēli vilcienam, būtu loģiski nodot vilciena operatoram, uzskata sabiedriskā autobusa pārvadātāja SIA «B-Bus» valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars.

Šogad SIA «Autotransporta direkcija» (ATD) plāno izsludināt konkursu visā Latvijā par pasažieru pārvadājumiem reģionālajā maršrutu tīklā. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) medijos izteicies, ka valsts iespējams vairs nedotēs reģionālos autobusu maršrutus, kuros paralēli kursē pasažieru vilciens.

«Satiksmes ministra redzējums, kas vērsts uz sabiedriskā transporta attīstības nākotni reģionālajos maršrutos, ir pareizais virziens, uz kuru būtu jāiet, jo esošais maršrutu tīkls ir novecojis,» saka Komars.

Viņš norāda, ka, plānojot reformas, nevajadzētu pārāk aizrauties ar reģionālo maršrutu komercializēšanu, lai tās nenovestu pie vēl lielākiem valsts budžeta tēriņiem. «Ņemot vērā, ka vilciens apkalpos peļņu nesošus maršrutus - starppilsētu maršrutus, ļaut kādam braukt paralēli, nozīmētu - zaudēt naudu,» skaidro «B-Bus» valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskā transporta padome lēmusi, ka no 2020. gada 15. janvāra reģionālo maršrutu autobusos biļetes cena pieaugs par 10 centiem, bet vilcienos – par 10 vai 20 centiem (atkarībā no reģiona), informē SIA Autotransporta direkcija.

Vienlaikus braucieniem vilcienos tiks palielināts atlaižu klāsts, tajā skaitā kļūs lētākas internetā iegādātās biļetes.

Pēdējo gadu laikā ir pieaugušas ar sabiedriskā transporta nodrošināšanu saistītās izmaksas un līdz ar to arī nepieciešamais valsts budžeta finansējums, bet reģionālo maršrutu tarifi nav palielinājušies kopš 2012. gada un šobrīd tie neatbilst reālajai tirgus situācijai, skaidro direkcijas pārstāvji.

Pasažieru pārvadājumu ar autobusiem izmaksas šajā laika posmā ir pieaugušas par aptuveni 14%, bet ar vilcieniem – par 30%. 2012. gadā ieņēmumi no biļetēm spēja nosegt 57% no pārvadātāju izmaksām, savukārt pērn ieņēmumi no biļetēm veidoja vairs tikai 46%. Tas nozīmē, ka šobrīd vairāk nekā pusi no visām izmaksām, kas rodas, nodrošinot sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālajos maršrutos, sedz valsts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Noslēgsies reģionālo vietējo autobusu tarifu izlīdzināšanas pirmais posms

Žanete Hāka, 25.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ, 29.novembrī reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifi tiks vienādoti bijušajā Rēzeknes rajonā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina AS Rēzeknes autobusu parks.

Savukārt 30.novembrī jaunie tarifi stāsies spēkā AS CATA apkalpotajos maršrutos bijušajā Cēsu rajonā, tādējādi būs noslēdzies tarifu vienādošanas pirmais posms.

Autotransporta direkcija turpina veikt pārrunas ar pasažieru pārvadātājiem par abonementa biļešu metodikas principiem, lai līdz ar tarifu vienādošanas pirmā posma noslēgšanos tās varētu pakāpeniski ieviest visu pasažieru pārvadātāju apkalpotajos maršrutos.

Rēzeknē, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina AS Rēzeknes autobusu parks, minimālā braukšanas maksa jeb maksa par pirmajiem brauciena kilometriem pieaugs par 0,10 eiro, sasniedzot 0,60 eiro. Savukārt pārējā bijušā Rēzeknes rajona teritorijā tiks ieviests starpposms tarifu vienādošanā, tādējādi maksa par braucienu starp pirmajām pieturvietām pieaugs no 0,05 līdz 0,15 eiro, sasniedzot 0,30 eiro. Maksa par braucienu, mērojot attālumu no septiņiem līdz 33 kilometriem, pieaugs ne vairāk kā par 20%, bet, braucot garākas distances, maksa samazināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2020. gada 15. janvāra reģionālo maršrutu autobusos biļetes cena pieaugs par 10 centiem, bet vilcienos - par 10 vai 20 centiem (atkarībā no reģiona), informē VSIA Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

Vienlaikus braucieniem vilcienos tiks palielināts atlaižu klāsts, tajā skaitā kļūs lētākas internetā iegādātās biļetes. Elektroniski pārdotajām viena brauciena biļetēm, kas maksā vismaz 2,10 eiro, tiks piemērota atlaide 10% apmērā. Savukārt e-biļetēm, kas maksā mazāk par 2,10 eiro, atlaide saglabāsies 5% apmērā.

Gan starppilsētu, gan vietējās nozīmes maršrutos maksa par braucienu autobusā pieaugs par 10 centiem, savukārt vilciena biļetes cena A un B zonas robežā palielināsies par 10 centiem, bet, braucot tālākos posmos, tā pieaugs par 20 centiem. Pasažieriem arī turpmāk būs iespēja iegādāties abonementa biļeti, maksājot par braucienu lētāk - braucienam autobusos tā nodrošina atlaidi 10%, 15%, 20% apmērā, bet vilcienā atlaidi var saņemt līdz pat 46% apmērā. Iedzīvotāji, kuri abonementa biļeti būs iegādājušies pirms 15. janvāra, varēs to izmantot līdz derīguma termiņa beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Pasažieru vilciens uzsāks vilciena biļešu tirdzniecību internetā

Lelde Petrāne, 07.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīt, 8.septembrī AS Pasažieru vilciens uzsāks vilciena biļešu tirdzniecību internetā, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Pasažieriem būs iespēja iegādāties vienreizējās braukšanas biļetes un bagāžas biļetes vienā virzienā un braucieniem turp un atpakaļ.

Mobilo ierīču aplikācijas (Android un iOS platformām) AS Pasažieru vilciens braukšanas biļešu iegādei vietnēs Google Play un App Store būs pieejamas tuvākajā laikā.

Nākotnē internetā varēs iegādāties arī abonementa biļetes, 3,4 un 5 dienu biļetes, kā arī biļetes noteiktam braucienu skaitam.

Vienreizējās biļetes izmanto 60%-70% mūsu pasažieru, tāpēc tieši ar šiem biļešu veidiem uzsākam e-biļešu tirdzniecību internetā, informē AS Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vienādos tarifus Ludzas autotransporta uzņēmuma apkalpotajos maršrutos

Žanete Hāka, 19.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ, 23.novembrī, reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifi tiks vienādoti Ludzas novadā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina SIA Ludzas autotransporta uzņēmums. Šobrīd reģionālo vietējo maršrutu tarifi ir vienādoti Rīgas, Kurzemes un Zemgales plānošanas reģionā, informē Autotransporta direkcija.

Plānots, ka Ludzas teritorijā minimālā braukšanas maksa jeb maksa par brauciena pirmajiem kilometriem palielināsies par 0,05 eiro, sasniedzot 0,50 eiro. Savukārt pārējā Ludzas novadā tiks ieviests starpposms tarifu vienādošanā, tādējādi biļetes cena, braucot attālumu starp pirmajām pieturvietām, palielināsies par 0,10 eiro, sasniedzot 0,30 eiro. Braucot attālumu no septiņiem līdz 33 kilometriem, biļetes cena paliks nemainīga, savukārt mērojot attālumu, kas garāks par 33 kilometriem, brauciena maksa samazināsies.

Šobrīd visos Rīgas, Kurzemes un Zemgales plānošanas reģiona vietējās nozīmes maršrutos sabiedriskā transporta pakalpojumi tiek sniegti saskaņā ar jaunajiem tarifiem. Plānots, ka novembra beigās, kad jaunie tarifi stāsies spēkā vēl atlikušo divu pasažieru pārvadātāju apkalpotajos maršrutos, tarifu vienādošanas pirmais posms būs pabeigts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes plānošanas reģions saņēmis priekšlikumus no Autotransporta direkcijas (ATD) par konkrētiem maršruta tīkla reisu samazinājumiem, kuros ieteikts arī slēgt vairākus maršrutus, aģentūru LETA informēja Kurzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Vaira Brūdere.

Viens no maršrutiem, ko iesaka slēgt, ir Ventspils - Mazirbe, kur autobuss kursē vasaras sezonā. Iespējams, tomēr būtu jāizvērtē iespēja šo maršrutu saglabāt, piemēram, samazinot dienu skaitu, kad autobuss kursē, vai arī pagarinot maršrutu līdz Kolkai, lai būtu vairāk braucēju, pieļāva Brūdere.

Tāpat ieteikts slēgt maršrutu Talsi - Kuldīga. Kā atzina Brūdere, šis jautājums vēl ir jāpārrunā ar attiecīgo novadu pašvaldībām. Starp Kuldīgu un Talsiem autobusu satiksmi nodrošina arī maršruts Liepāja - Talsi.

Ieteikts arī slēgt maršrutu Ventspils - Blāzma - Ugāle - Usma- Ugāle, tomēr Kurzemes plānošanas reģions pret to iebilst. «Šis maršruts ir garš - to varētu padarīt īsāku, bet nekādā gadījumā slēgt. Ventspils novadā ir mazs iedzīvotāju blīvums un ir tikai seši vietējie reģionālie maršruti,» nepieciešamību saglabāt šo maršrutu pamatoja Brūdere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā Autotransporta direkcija veica 1156 pārbaudes autobusos un vilcienos, kas ir par 90% vairāk, salīdzinot ar analogu periodu pērn, informē direkcijas pārstāvji.

Pārkāpumi konstatēti 5,5% gadījumu. Izplatītākie ir biļešu tirdzniecības pārkāpumi, un visbiežāk tie konstatēti Pierīgas maršrutos. Papildus reģionālajiem pārvadātājiem šogad tika veiktas novērošanas kontroles arī Rīgas mikroautobusos.

Šā gada pirmajā pusgadā pārkāpumi konstatēti 5,5% no visām veiktajām pārbaudēm, savukārt līgumsods pārvadātājiem tika piemērots par 41 pārkāpumu. Izplatītākie pārkāpumi joprojām ir saistīti ar biļešu tirdzniecību – pasažierim netiek izsniegta biļete; pasažierim, kurš samaksājis par braucienu, tiek izsniegta nulles vērtības biļete; pasažierim tiek izsniegta tāda biļete, kurā norādītā informācija nav korekta, piemēram, ir samaksāts par braucienu līdz vienai pieturai, bet biļetē parādās cita pieturvieta; biļete tiek izsniegta tikai īsu brīdi pirms kontroles iekāpšanas. Reģionālie maršruti, kuros šā gada pirmajā pusgadā konstatēti visbiežākie biļešu tirdzniecības pārkāpumi, atrodas Pierīgā, piemēram, maršruts Rīga–Jūrmala, Rīga–Baldone, Rīga–Upeslejas un Rīga–Olaine.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Arī Rīgā nedeklarētie varēs saņemt Rīdzinieka kartes atlaides, ja viņu pašvaldība tās kompensēs

LETA, 16.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta pasažieri, kam nav Rīdzinieka kartes, varēs saņemt Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem no jūlija ieplānotās atlaides ar nosacījumu, ka viņu pārstāvētā pašvaldība noslēgusi pasūtījuma līgumu ar Rīgas pašvaldību, piekrītot kompensēt šo atlaižu starpību, šodien vienojās Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti, atbalstot attiecīgus grozījumus domes saistošajos noteikumos.

Ja starp pašvaldībām netiks noslēgts minētais līgums, «laika biļetes» un «slīdošā grafika biļetes» sabiedriskajā transportā, ko plāno ieviest no jūlija, Rīgā nedeklarētajiem izmaksās pat divreiz vairāk.

Pret šiem grozījumiem komitejas sēdē balsoja opozīcijas deputāti.

Minētie grozījumi paredz, ka stundas biļeti ieviesīs ne tikai Rīdzinieka kartes īpašniekiem, bet visiem pasažieriem, tikai Rīdzinieka kartes īpašniekam tā uzreiz maksās 1,15 eiro, bet pārējiem - divreiz vairāk jeb 2,30 eiro. Iecerēts, ka ar šo biļeti varēs transportos pārsēsties neierobežotu skaitu reižu, biļete darbosies līdz pat galapunktam. Līdz ar katru pārsēšanos biļeti vajadzēs validēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

PNB Bankas darbības apturēšanas dēļ ierobežoti vairāki Liepājas pašvaldības pakalpojumi

LETA, 16.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Eiropas Centrālās bankas lēmuma par «PNB Bankas» darbības apturēšanu ierobežoti ir arī vairāki Liepājas pilsētas pašvaldības nodrošinātie pakalpojumi iedzīvotājiem, tai skaitā sociālo pabalstu izmaksa, nekustamā īpašuma nodokļa apmaksa un skolēnu elektronisko braukšanas karšu izmantošana sabiedriskajā transportā, informēja pašvaldības pārstāve Agija Tērauda.

Liepājas pilsētas pašvaldības administrācijai un tās iestādēm «PNB Banka» kontos atrodas naudas līdzekļi līdz 50 000 eiro. Pašvaldība iesniegs naudas līdzekļu atgriešanas pieprasījumu.

Tērauda sacīja, ka Liepājas pašvaldība veic visas nepieciešamās darbības, lai iespējami īsākā laikā rastu risinājumus, un liepājniekiem nodrošinātu pakalpojumus ierastajā kārtībā.

Liepājas pilsētas domes sociālais dienests aicina iedzīvotājus, kuri līdz 16.augustam «PNB Bankā» nav saņēmuši piešķirto pabalstu minimālā garantētā ienākuma nodrošināšanai un veselības aprūpes pabalstu, kā arī vecākus, kuri nav saņēmuši pabalstu akcijā «Skolas soma» izmaksu, vērsties ar iesniegumu Sociālajā dienestā, E.Veidenbauma ielā 3, norādot savu kontu citā bankā vai finanšu iestādē, kurā pabalsta saņēmējs vēlas saņemt izmaksu. Gadījumā, ja personai nav bankas konta, pabalstu būs iespējams saņemt arī Sociālajā dienestā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 5% atlaides ieviešanas elektroniskajām vilciena biļetēm, septembrī pārdoto e-biļešu skaits sasniedzis 22.8% no kopējā vienreizējo biļešu apjoma, informē AS «Pasažieru vilciens». Kopumā 2019. gada deviņos mēnešos AS «Pasažieru vilciens» pakalpojumus izmantojuši 14.07 miljoni pasažieru, kas ir par 2.2% vairāk nekā līdzvērtīgā laika posmā 2018. gadā.

Lielākais pasažieru apjoms arī šajā periodā saglabājies Tukuma līnijā, šajā virzienā līdz septembra beigām ir veikti 5.15 miljoni braucienu. Aizkraukles līnijā 2019. gada pirmajos deviņos mēnešos ir braukuši 3.41 miljoni pasažieru (pieaugums par 2.6%), Jelgavas līnijā – 2.29 miljoni pasažieru (pieaugums 6.1%).

No dīzeļvilcienu maršrutiem visbiežāk izmantotā ir Valgas līnija, tajā šogad ir veikti 756.6 tūkstoši braucienu vilcienā, kas ir par 11% vairāk nekā 2018. gada pirmajos deviņos mēnešos.

Pasažieru visiecienītākais vilcienu biļešu veids joprojām ir vienreizējās biļetes, 2019. gada deviņos mēnešos šo biļešu veidu braucienam vilcienā ir izvēlējušies 67.4% pasažieru, bet pārējie 32.6% braucienam ir izmantojuši kādu no piedāvātajiem abonementa biļešu veidiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Tikai nepilni 2% no visiem reģionālajiem autobusu maršrutiem ir pelnoši

Žanete Hāka, 19.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016.gada pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos tika pārvadāti nepilni 15 miljoni pasažieru, kas ir par 5,8% mazāk nekā analogā periodā pērn, liecina Autotransporta direkcijas informācija.

Pasažieru skaita izmaiņas saistītas ar Latvijas iedzīvotāju skaita samazinājumu un darbspējīgo iedzīvotāju un studentu pārcelšanos uz pilsētām. Turklāt pēdējos gados iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas ikdienā pārvietoties ar privāto automašīnu. Neskatoties uz pasažieru skaita kritumu, maršrutu tīkla apjoms šā gada pirmajā pusgadā pieaudzis par 1,16%, veidojot 39,5 miljonus kilometru. Autotransporta direkcija turpina darbu pie dažādu pasākumu īstenošanas, lai piesaistītu pasažierus sabiedriskajam transportam.

Starppilsētu autobusos 2016.gada pirmajā pusgadā pārvadāti 5,4 miljoni pasažieru, kas ir par 3% mazāk, salīdzinot ar analogu periodu pērn. Savukārt vietējās nozīmes maršrutos pasažieru skaita samazinājums ir būtiskāks – vislielākais kritums vērojams Latgales plānošanas reģionā, kur vietējās nozīmes maršrutos pārvadāti 1,28 miljoni pasažieru, kas ir par 12% mazāk nekā 2015.gadā. Pozitīvāki rādītāji ir Vidzemes plānošanas reģionā, kur vietējās nozīmes maršrutos tika pārvadāti nepilni 1,5 miljoni pasažieru, kas ir par 4% mazāk, salīdzinot ar 2015.gada pirmā pusgada rādītājiem. Rīgas plānošanas reģionā 2016.gada pirmajā pusgadā tika pārvadāti 4,4 miljoni pasažieru, Zemgales – 1,4 miljoni, bet Kurzemes – 877 tūkstoši pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Autotransporta direkcija vērtēs skolēnu autobusu maršrutus

Žanete Hāka, 25.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija sadarbībā ar plānošanas reģioniem ir vērsusies pie pašvaldībām ar lūgumu apzināt skolēnu maršrutus, lai vērtētu, cik lielā mērā šie maršruti pārklājas ar reģionālo pasažieru pārvadātāju maršrutiem, informē direkcijas pārstāvji.

Kopumā piecos plānošanas reģionos pašvaldības organizē skolēnu pārvadājumus 964 maršrutos. Lai nogādātu skolēnus mācību iestādē un pēc tam – atpakaļ mājās, mācību gadā skolēnu autobusi nobrauc aptuveni 8,5 miljonus kilometru. No 119 Latvijas pašvaldībās skolēnu pārvadājumus organizē 101.

Pašvaldību organizēto skolēnu maršrutu un reisu plānošana nav savstarpēji saskaņota ar plānošanas reģioniem un Autotransporta direkciju, radot liekas izmaksas ne tikai pašvaldībām, bet arī valstij. Tādēļ ir uzsākta skolēnu maršrutu izvērtēšana, lai iegūtu detalizētu informāciju par to, kur tie pārklājas ar regulāro pasažieru pārvadātāju maršrutiem un reisu izpildes laikiem un kur tos būtu lietderīgi aizstāt ar sabiedriskā transporta reisiem. Tiklīdz tiks izvērtēti skolēnu maršruti, Autotransporta direkcija plāno individuāli uzrunāt katru pašvaldību, lai rastu kopēju risinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VSIA Dailes teātris valdes loceklis Andris Vītols pēc tikšanās ar kultūras ministru Nauri Puntuli paziņojis par savu lēmumu atstāt amatu, informē teātrī.

Lai nodrošinātu teātra darbības nepārtrauktību, A. Vītols ir gatavs turpināt vadīt Dailes teātri līdz jaunā teātra valdes locekļa iecelšanai.

«Dailes teātris ir nemitīgā meklētāja ceļā. Arī šobrīd – simtgades jubilejas priekšvakarā - teātris ir nozīmīgu pārmaiņu priekšā. To apliecina pēdējā laikā aktieru kolektīva paustais viedoklis un vēlme īstenot vērienīgas pārmaiņas, kas prasa radikālus lēmumus - pilnīgi jaunu pieeju teātra repertuāra veidošanā un teātra pārvaldībā,» saka A. Vītols.

Šobrīd Dailes teātrim ir nepieciešams jauns redzējums, kas nesīs pārmaiņas un izaicinājumus. Tas izriet no aktieru trupas iniciatīvas un šī situācija prasa savā ziņā revolucionāras pārmaiņas. Tāpēc, respektējot un cienot aktieru kolektīva vēlmes, taču vienlaikus neredzot veidu, kā tās saskaņot ar teātra finansiālajām iespējām, A. Vītols ir pieņēmis izsvērtu un atbildīgu lēmumu atstāt Dailes teātra valdes locekļa amatu, kā arī informējis par to Kultūras ministriju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Samazinājies pasažieru skaits reģionālo maršrutu autobusos

Žanete Hāka, 29.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015.gadā reģionālo vietējo un starppilsētu maršrutu autobusos tika pārvadāti 31,63 miljoni pasažieru, kas ir par 4,3% mazāk nekā 2014.gadā, informē Autotransporta direkcija.

bet, neskatoties uz pasažieru skaita samazinājumu, reģionālā maršrutu tīkla apjoms ir pieaudzis par 0,51%, sasniedzot gandrīz 78,74 miljonus kilometru. Turklāt pērn pirmo reizi pēc daudzu gadu pārtraukuma ir izdevies iekļauties piešķirtā valsts budžeta finansējuma 77,59 miljonu eiro apmērā ietvaros, lai kompensētu zaudējumus, kas pasažieru pārvadātājiem rodas, nodrošinot sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes maršrutu tīklā ar autobusiem. Autotransporta direkcija plāno īstenot vairākus pasākumus, lai piesaistītu pasažierus sabiedriskajam transportam.

Pasažieru skaita kritums reģionālo maršrutu autobusos ik gadu ir aptuveni 3-4%, un attiecīgā tendence ir saglabājusies arī 2015.gadā, pasažieru skaitam samazinoties par 4,3%, salīdzinot ar 2014.gadu. Minētās izmaiņas saistītas ar Latvijas iedzīvotāju skaita samazinājumu, ar iedzīvotāju pārcelšanos uz pilsētām, kur tiek nodrošinātas darbavietas, un to, ka iedzīvotāji aizvien vairāk izvēlas ikdienā pārvietoties ar privāto automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju zaudējumu segšanai piešķir 19 miljonus eiro

Rūta Cinīte, 05.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdības sēdē, 5.septembrī, nolemts piešķirt papildu finansējumu 19,046 miljonu eiro apmērā, lai kompensētu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem radušos zaudējumus par 2016.gadu un pilnā apmērā nosegtu AS Pasažieru vilciens izdevumus par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu 2017.gadā, informē Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļa.

«Papildu finansējums nepieciešams, jo jau sākotnēji tika piešķirts mazāks, prognozētajiem aprēķiniem nepietiekams bāzes finansējums,» norāda ministrijā.

Lielākā daļa finansējuma – 13,022 miljoni eiro tiks novirzīta, lai segtu Pasažieru vilciena maksu par dzelzceļa infrastruktūras lietošanu 2017.gadā. Savukārt 6,024 euro paredzēti, lai segtu ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu radušos zaudējumus 5,024 miljonu eiro apmērā un zaudējumus par personu, kurām noteikti braukšanas maksas atvieglojumi pārvadāšanu viena miljona eiro apmērā 2016. gadā.

Ministrijā skaidro, ka nepieciešamā valsts finansējuma apmērs sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanai ir palielinājies, jo autobusos pārvadāto maksājoš pasažieru skaits turpina samazināties . 2016. gadā reģionālo maršrutu autobusos tika pārvadāti 29,84 miljoni pasažieru, kas ir par 6% mazāk, salīdzinot ar 2015. gadu. Maksājošo pasažieru skaita samazināšanās iemesli ir dažādi – kopējā iedzīvotāju skaita samazināšanās; privāto automobiļu skaita pieaugums; nelegālo pārvadātāju aktivitāte, kas diemžēl joprojām novērojama atsevišķos maršrutos; citas pārvietošanās alternatīvas, piemēram, iespēja pieteikties par līdzbraucēju ne tikai kaimiņam vai draugam, bet arī nepazīstamiem cilvēkiem, kuri publicējuši paziņojumu par braucienu sociālajos tīklos. Līdz ar pasažieru skaita izmaiņām veidojas arī ieņēmumu samazinājums, tomēr ieņēmumu kritums nav tik straujš, pateicoties tarifu vienādošanai vietējās nozīmes maršrutu autobusos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domē top grozījumi saistošajos noteikumos, paredzot, ka stundu biļeti ieviesīs ne tikai Rīdzinieka kartes īpašniekiem, bet visiem pasažieriem, tikai Rīdzinieka kartes īpašniekam tā maksās 1,15 eiro, bet pārējiem - divreiz vairāk jeb 2,30 eiro, informēja Rīgas domē.

Šāda iecere vakar akceptēta Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas ārkārtas sēdē.

Iecerēts, ka ar šo biļeti varēs sabiedriskajā transportā pārsēsties neierobežotu reižu skaitu, biļete darbosies līdz pat galapunktam. Līdz ar katru pārsēšanos biļeti vajadzēs validēt.

Kā informēja Rīgas domes pārstāvis Uģis Vidauskis, visiem pasažieriem plānots ieviest arī «slīdošā grafika» biļeti. Šī abonementa biļete galvaspilsētā deklarētajiem izmaksās, kā iepriekš solīts, 15 eiro, bet pārējiem - 25 eiro. Šo biļeti varēs izmantot 15 dienu posmā jebkurās piecās dienās, kas var nebūt secīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reti kurš no jaunajiem ASV biržās kotētajiem uzņēmumiem ir pelnošs; ekspansīvie biznesa modeļi nes zaudējumus gadiem ilgi

Vidēji 76% no sākotnējiem publiskajiem piedāvājumiem (IPO) ASV pērn bija kompānijām, kas nenes peļņu. No biržās startējušajiem tehnoloģiju uzņēmumiem pelnoši bija vien 17%, kas ir tuvu 2000. gada rādītājam pirms dot.com burbuļa plīšanas. Šos datus ir apkopojis Floridas Universitātes Varingtona biznesa koledžas profesors Džejs Riters, starp citām lietām norādot uz pelnošu uzņēmumu skaita kritumu IPO statistikā. Tas nozīmē, ka tirgus tendence ir par labu investoriem ar dziļām kabatām, kas var atļauties «dedzināt» savu naudu, nesagaidot no ieguldījumiem peļņu gadiem ilgi. Šogad no 15 tehnoloģiju kompāniju IPO vien trīs ir pelnošiem uzņēmumiem, raksta The New York Times.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos pasažieru skaits samazinājies par 33%

Lelde Petrāne, 16.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos kopumā pārvadāti 15,84 miljoni pasažieru, kas ir par nepilniem 33% mazāk, salīdzinot ar analogu periodu pērn, informē valsts SIA "Autotransporta direkcija".

Sarucis ir arī autobusu maršrutu tīkla apjoms, jo, beidzoties ārkārtējai situācijai, visi reisi netika automātiski atjaunoti. Šobrīd katra reisa atjaunošana tiek vērtēta atsevišķi.

Savukārt dzelzceļa pārvadājumos maršrutu tīkla apjoms ir tāds pats, kāds bija pirms ārkārtējās situācijas.

Līdz ārkārtējās situācijas izsludināšanai pasažieru skaits bija līdzīgs pērnā gada datiem, savukārt ārkārtējās situācijas laikā tas būtiski samazinājās. Lielākais kritums šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar analogu periodu pērn, vērojams starppilsētu maršrutos un vietējās nozīmes maršrutos Vidzemes reģionā, kur pasažieru skaits samazinājās par 35%. Rīgas reģionā pasažieru skaits samazinājās par 34%, Zemgales – par 33%, Latgales – par 31%, bet Kurzemes reģionā – par nepilniem 18%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas sabiedriskajā transportā šonedēļ sāks darboties laika biļetes

Zane Atlāce - Bistere, 28.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. jūlija Rīgas sabiedriskajā transportā ieviesīs laika biļetes un Rīdzinieka kartes īpašniekiem darbdienās tās maksās 1,15 eiro. Brīvdienās šī biļete izmaksās uz pusi lētāk – 60 centus. Pārējiem pasažieriem stundas biļete maksās pēc uzņēmuma Rīgas satiksme noteiktā tarifa, kas ir 2,3 eiro, informē pašvaldībā.

Savukārt 5 x 24 stundu «slīdošā » grafika abonementa biļete galvaspilsētā deklarētajiem izmaksās, kā iepriekš solīts, 15 eiro, pārējiem – 25 eiro.

Rīdzinieka kartes īpašniekiem no 1.jūlija ieviesīs arī 20% atlaidi pašvaldības autostāvvietās B, C un D zonās.

Komentāri

Pievienot komentāru