Jebkuram biznesa stāstam, neatkarīgi no darbības jomas, jābūt ambiciozam, un tam nevajadzētu aprobežoties tikai ar Latvijas tirgu, domā Evija Celma, Roche Services & Solutions (RSS) Riga vadītāja.
Nākotne piederēs eksportspējīgiem uzņēmumiem, jo mūsdienās talanti vairs nekoncentrējas vienas valsts robežās - tie meklējami dažādās lokācijās un tirgos, spriež E.Celma. Viņa uzskata, ka domāt tikai Latvijas mērogā nozīmē jau sākumā noteikt savam biznesam griestus, kas ilgtermiņā var būtiski ietekmēt izaugsmi un attīstību. Uzņēmēji nedrīkst baidīties riskēt - biznesā ir vajadzīgas ambīcijas, drosme izmēģināt jaunas lietas, kā arī vīzija, kurai cilvēki tic un kuru viņi vēlas īstenot kopā, pārliecināta ir RSS Riga vadītāja.
Iemācās tirgoties
Skolas laikos gribēju kļūt par Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) ģenerālsekretāri, jo man vienmēr ir gribējies glābt pasauli, atzīst E.Celma. “Ilgas pēc šī amata, tāpat kā ilūzijas par ANO varenību, nu ir pagaisušas, taču pasauli glābt gribu joprojām! Kopš pamatskolas mani ir fascinējusi vēsture, taču, kad bija jāizlemj, kur studēt, sapratu, ka gribu pētīt ne tikai vēsturi, bet arī to, kā tiek veidota nākotne. Vēlējos izprast pasauli un saprast, kāpēc procesi notiek tieši tā un ne citādi, kā rezultātā sāku studēt politikas zinātnes. Augstskolā gūtās zināšanas nenoliedzami noderējušas arī darbā, jo politikas procesu pārzināšana palīdz saprast, kā veidot attiecības ar apkārtējiem, kādas intereses un kādu mērķu vārdā tiek virzītas, kā arī kāpēc kaut kas ir vai nav iespējams un ko tu esi gatavs par to atdot. Politika iemāca tirgoties, jo tajā, tāpat kā biznesā, ne vienmēr var panākt savus iedomātos 100%,” atzīmē E.Celma, kura savu pirmo darba pieredzi guva jau 16 gadu vecumā.