Atpūta

Piektdienas intervija ar Karavelas līdzīpašnieku Andri Biti

Lelde Petrāne, 29.05.2015

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Karavelas līdzīpašnieks un valdes loceklis Andris Bite. Uzņēmums ir lielākais zivju konservu ražotājs Baltijā (pēc saražotās un realizētās produkcijas daudzuma 2014.gadā). Eksportē uz vairāk nekā 30 pasaules valstīm.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Pirmais un galvenais iemesls – no sirds patīk nozare un darbības sfēra, kurā darbojos, tā sagādā pozitīvu «kaifu». Otrais, bet ne mazāk nozīmīgais ir tas, ka nozare ir dinamiska un ļauj nepārtraukti nodarboties ar ko jaunu un izaicinošu. Šāda dinamiska un mainīga vide atbilst manai būtībai.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Tas, kas iepriecina, skatoties uz nozari ir tās saliedētība. Droši varu apgalvot, ka LZS (Latvijas Zivrūpnieku savienība) ir spēcīgākā sabiedriskā organizācija pārtikas nozarē Latvijā. Protams, priecē arī nozares dzīvotspēja, dinamika un spītība, pielāgojoties dažādajiem un ne vienmēr vieglajiem apstākļiem. Zivrūpniecības nozare ir ne tikai izdzīvojusi cauri gadu desmitiem, kuru laikā piedzīvotas krīzes un nepārtrauktas izmaiņas, bet arī spējusi veiksmīgi attīstīties. Jāpiemin arī nozares ambīcijas – kļūt par «brendu» jeb «modes noteicēju» Latvijas ražotāju tradicionālajos zivju konservu tirgos – Austrumeiropā un iekarot savu vietu Rietumu tirgos, jāsaka, ka lielā mērā mūsu uzņēmumam šīs ambīcijas jau ir izdevies piepildīt. Apbēdinošais, ja runājam par visu pārtikas nozari kopumā, ir veselīgu ambīciju un ticības trūkums sev, kas valda uzņēmumu īpašniekos un vadībā. Tikai daži uzņēmumi spēj uzlikt ilgtermiņa mērķus un neatlaidīgi iet uz tiem, lai apgūtu un iekarotu jaunus tirgus.

Raugoties uz valsti kopumā, priecē pavasara iestāšanās! Bet, ja nopietni, tad priecē, tas, ka mums ir iespēja (daļēji jau šis process notiek) kļūt par ražotājvalsti tuvākajām Rietumvalstīm un Skandināvijai. Latvija var kļūt par valsti KUR ražo. Latvijai šobrīd parādās daudz iespējas, tikai jāprot tās pareizi izmantot. Tāpat priecē tas, ka valsts vadība sāk saprast, ka ražošana un eksports ir vitāli svarīgas jomas valsts pastāvēšanai un dzīvotspējai, taču apzinos, ka šī saprašana jāveicina vēl plašāk. Apbēdina tas, ka liela daļa sabiedrības, tajā skaitā, amatpersonas «neredz laukumu». Nav jūtams tas, ka valsts finansiālā sistēma, budžeta labklājība, bezdarbnieku pabalsti un pensijas ir tieši saistītas ar mūsu ražotāju un eksportētāju sekmēm, attīstību, dzīvotspēju un ticību šai sistēmai. Dažreiz rodas priekšstats, ka sabiedrība un valsts pārvalde uzskata, ka nauda budžetā parādās «no zila gaisa».

Pirmsvēlēšanu kampaņās politiķi sabiedrībai sola, ka Latvija sasniegs tādu labklājības līmeni kā Zviedrijā un sabiedrība dzīvo gaidās, ka tas notiks «tepat un tūlīt», taču mums jāsaprot, ka tikai tad, ja šodien visi (uzņēmēji, ierēdņi, iedzīvotāji) strādās «vaiga sviedros», tad tikai pēc 2-3 paaudzēm mēs iespējams sasniegsim šo līmeni.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Viennozīmīgi iepriecina spēcīgā komanda un uzņēmuma perspektīvas nākotnē, ir skaidrs, ka šodien un nākotnē priekšā ir vēl daudzi izaicinājumi, nav jādomā kā aizpildīt dienu! Ikdienā apbēdina tas, ka dažreiz uzņēmuma komandā jūtama atšķirība starp vecās un jaunās paaudzes domāšanu, ambīcijām un spēju pielāgoties pārmaiņām un jauniem izaicinājumiem.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Pats personīgi sociālos tīklos izmantoju, lai sekotu līdzi dažādu personību viedokļiem un notikumiem, kas netiek atspoguļoti citos medijos. Uzņēmumam ir iespēja sekot sociālajos tīklos, bet pagaidām nejūtam nepieciešamību būt agresīvi aktīviem sociālajos tīklos un piesaistīt pēc iespējas vairāk sekotāju.

- Vai uzņēmumā izjūtat problēmas, kas saistītas ar darbaspēku?

Pamatā tās saistītas ar darbaspēka kvalitāti. Šobrīd jūtamas iepriekšējos gados pieļautās kļūdas izglītības sistēmā, kad netika veicināta tehnisko un tehnoloģisko zināšanu apguve jauniešos. Jūtama arī liela atšķirība starp jauno un veco paaudzi – uztveri, vajadzībām un ambīcijām.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Nozare un uzņēmums ir tik dinamisks un darbojas tik daudzos un dažādos tirgos, ka jābūt gatavam uz strauju plānu un stratēģiju maiņu. Darbiniekam jābūt gatavam pastāvīgi apgūt ko jaunu un sasniegt jaunus mērķus.

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Tuvākajos mērķos ietilpst pielāgot iekšējo uzņēmuma darbību pārmaiņām, kas saistītas ar Austrumu tirgu izmaiņām ekonomikā pēdējā gada laikā (valūtas devalvācija, ekonomiskā krīze), kas izjauca līdzšinējo ražošanas un eksporta modeli. Tālākajos mērķos ietilpst tādu tirgu apgūšana kā Amerika, Kanāda, kā arī paplašināšanās un pozīciju nostiprināšana Skandināvijas tirgos.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Karjera esošajā uzņēmumā aizsākās jau studiju gados, kad mācījos Latvijas Universitātes 2. kursā. Mans pirmais amats Kaijā bija tirdzniecības aģents, kad manos pienākumos ietilpa maršrutu plānošana, pasūtījumu izpilde, koordinēšana un atskaišu sniegšana. Savā karjeras laikā strādāju arī par ražošanas un pārdošanas vadītāju.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Uzņēmuma preču zīme Kaija saglabāta vēsturiski, no tā priekšteces – fabrikas Kaija laikiem. Logo pirmsākumi meklējami jau 20.gs. 20. gados, kad par fabrikas preču zīmi kļuva lidojoša kaija ar zivi knābī, savukārt, 1940. gadā uzņēmumu nacionalizēja un pārdēvēja par konservu fabriku Kaija. Tagadējais uzņēmuma juridiskais nosaukums SIA Karavela ir tikai desmit gadus vecs un Karavela (Caravel) apzīmē Portugāļu buru kuģi, kurš 15.gs. ceļoja pa Atlantijas okeāna ūdeņiem.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Reti, kurš apzinās mūsu uzņēmuma seno vēsturi. Tā pirmsākumi meklējami jau 1882.gadā, kad dāņu uzņēmējs Arnolds Serensens Rīgā dibināja konservētu produktu un konservu kārbu ražotni, kas vēlāk pārtapa par fabriku Kaija. Kas interesanti, mēs šo seno vēsturi esam apzinājuši un šobrīd uz Skandināviju tirgojam produktus ar savu preču zīmi Arnold Sørensen, kura šobrīd ļoti veiksmīgi iekarojusi Skandināvu simpātijas. Tāpat mēdzu iepirkt un kolekcionēt visu, kas saistās ar Arnold Serensen fabriku – bundžas, reklāmas posterus, etiķetes utt., neapzināti manā kabinetā jau izveidojusies vesela kolekcija ar šīm vēsturiskajām relikvijām.

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Uzskatu, ka esošais nodokļu un noteikumu līmenis ir apmierinošs, izņemot neapliekamo minimumu, kas, manuprāt, būtu jāceļ, lai mazinātu ēnu ekonomiku un motivētu uzņēmumus, kas ir pelēkajā zonā, pāriet uz godīga nodokļa maksātāja statusu. Pārējie noteikumi ir apmierinoši, tikai svarīgi tos nesabojāt, jo mums ir jāpanāk, lai arvien vairāk ražošanas uzņēmumu pārceļas uz Latviju, nedrīkst tos aizbaidīt ar augstiem nodokļiem vai stingriem noteikumiem. Ražošanas piesaistē mums jākonkurē ar Baltijas valstīm un Poliju.

- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Patīkami pārsteidz komandas ikdienas darbs – kolēģu sadarbība ar klientiem un spēja sadarboties savā starpā. No nepatīkamiem pārsteigumiem jāmin šīs nedēļas tikšanās ar Latvijas Ārlietu ministrijas un Latvijas ES lietu politiķiem. Sapratu, ka mēs dzīvojam dažādās valstīs, zemēs, kontinentos.. Rodas sajūta, ka mēs – uzņēmēji dzīvojam uz Zemes jeb realitātē, taču šie pārstāvji no realitātes ir tālu. Bet, jāatzīst, ka ir arī labas sadarbības pieredzes piemēri ar Zemkopības ministriju, Lauku atbalsta dienestu, Pārtikas veterināro dienestu un Valsts ieņēmumu dienestu, kur ir konstruktīva, ieinteresēta attieksme pret uzņēmumu un nozari.

- Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Jāsaka, ka ikdiena mēdz būt tik dinamiska, ka pusdienu alternatīva bieži vien ir zivju konservu degustācija, kuras mūsu uzņēmumā ir ne mazums. Tādēļ, ja kāds spēj mani motivēt ieturēt pusdienas, tās jau varu uzskatīt par ideālām.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Parasti iedvesmu un ietekmi smeļos no reālām personībām un notikumiem, ar kuriem saskaros ikdienā savā profesionālajā un personīgajā dzīvē.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Kad ir tāda iespēja, dodos tuvākās un tālākās bezceļu ekspedīcijās, dodos medībās, makšķerēt. Atslodzi no ikdienas sniedz lidošana, šobrīd kārtoju pilota licenci.

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Atdot, noziedot kādam, kurš pats nespēj sev palīdzēt. Personīgi es varu tērēt tikai to, ko jūtu, ka pats ar savu darbu esmu nopelnījis. Skan klišejiski, bet tāda ir mana nostāja.

- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Vienmēr tiecos pēc tā, lai gan mana personīgā, gan darba dzīve ir interesantu notikumu un atgadījumu pilna, nav iespējams izdalīt kādu konkrētu gadījumu. Tie, kuri kādreiz ir bijuši mūsu nozares vai kolektīva kopīgos pasākumos, sapratīs, par ko es runāju. Man prieks, ka mani apkārt esošie cilvēki ir ar tikpat veselīgu humoru un pozitīvu avantūrismu!

Anekdote, kura raksturo mani:

Tu taču diennaktī guli tikai 2-3 stundas, kā Tu pamanies izgulēties?

Uz kurieni?

Ā, nu skaidrs!..

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Uzstādiet sev drosmīgus mērķus un esiet gatavi smagam darbam un arī kritumiem ceļā uz to..

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmuma SIA Karavela šī gada rādītāji ļauj prognozēt vēsturiski lielāko apgrozījumu - plānots, ka gadā kopumā tas varētu sasniegt 34-35 miljonus eiro, kas ir par 20% vairāk nekā 2016. gadā, informē SIA Karavela mārketinga direktors un līdzīpašnieks Jānis Endele.

«Neskatoties uz tirgus apstākļiem un apgrozījuma kritumu 2015. un 2016.gadā, šogad Karavela atgriezusies pie straujas izaugsmes, pateicoties vairākiem realizētiem projektiem Rietumeiropas eksporta tirgos un ASV. Šogad uzsākta sadarbība ar ALDI un LIDL lielveikalu tīkliem Vācijā, vairākiem privātās preču zīmes turētājiem Austrijā, Francijā, Nīderlandē un ASV,» norāda kompānijā.

Karavela ver Lidl durvis

Uz Rietumiem eksportējošiem Latvijas zivrūpniekiem nākamgad vajadzētu just darba rezultātus

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija atcēlusi aizliegumu piegādāt zivju konservus diviem Baltijas valstu uzņēmumiem, tostarp Latvijas zivju pārstrādes uzņēmumam Karavela, liecina paziņojums Rosseļhoznadzor mājaslapā.

Šādu lēmumu Krievijas atbildīgais dienests pieņēmis, izskatot materiālus, ko saņēmis pēc tam, kad Rosseļhoznadzor speciālisti pārbaudījuši Latvijas un Igaunijas uzņēmumus. Atļauja eksportēt savu produkciju stājas spēkā no šī gada 15. decembra.

Tādējādi Karavela varēs eksportēt uz Krieviju zivju produkciju, zivju konservus un preservus, savukārt Igaunijas kompānija DGM Shipping AS varēs kaimiņvalstī realizēt zivis un zivju produkciju – Baltijas siļķes un brētliņas.

Citiem uzņēmumiem aizliegums ievest savu produkciju Krievijā tikšot pārskatīts pēc tam, kad Latvija un Igaunija atskaitīsies par konstatēto pārkāpumu novēršanu, uzsver dienestā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Karavela šogad plāno ieguldīt 2 miljonus eiro noliktavu rekonstrukcijā

Db.lv, 23.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmums SIA «Karavela» šogad plāno sasniegt apgrozījumu virs 36 miljoniem eiro un ieguldīt investīcijas apmērām divu miljonu eiro apmērā noliktavu rekonstrukcijā un paplašināšanā, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «Karavela» pagājušajā gadā strādāja ar apgrozījumu 38,725 miljonu eiro apmērā, kas bija par 10,422 miljoniem eiro jeb 36,8% vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt uzņēmuma tīrā peļņa sarukusi par 7,3%, salīdzinot ar 2016.gadu, un pērn bija 693 tūkstoši eiro, liecina uzņēmuma gada pārskats.

Šogad uzņēmums plānojis kāpināt pārdošanas rentabilitāti, palielinot pārdošanas apjomus produktiem ar lielāku pievienoto vērtību. Uzņēmums iecerējis saražot ap 65 miljoniem konservu kārbu, sacīts uzņēmuma 2017.gada pārskatā. Tas būtu pieaugums, salīdzinot ar pagājušo.gadu, kad SIA «Karavela» saražoja 55 miljonus konservu kārbu un 417 tonnas citas zivju produkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju konservu ražotājs SIA "Karavela" 2019. gadā sasniegusi 51,69 milj. eiro lielu apgrozījumu, kas ir par 24% vairāk nekā 2018 gadā, kad bija 41,616 milj. eiro, informē uzņēmumā.

Kompānijas peļņa pieaugusi pat vairāk nekā 3,3 reizes, sasniedzot 5,08 milj. eiro pret 2018 gada peļņu 1,517 milj. eiro apmērā.

2019. gada rezultāti pārsnieguši iepriekš plānoto uzņēmuma apgrozījumu un peļņu.

"Man kā uzņēmuma vadītājam ir patiess prieks par rezultātiem, kas sasniegti 2019. gadā, kas ir mūsu iepriekšējo periodu darbs pie uzņēmumu darba efektivitātes sakārtošanas, pareizi izvēlētajiem tirgiem un jaunajiem produktiem, kas reāli sāka "strādāt" kompānijas labā pagājušā gadā. Ņemot vērā labos 2019. gada rezultātus un zinot pie kādiem projektiem šobrīd strādā mūsu uzņēmums, mums ir radusies jauna ambīcija - "Iespējams, "Karavela" ir inovatīvākais zivju konservu ražotājs pasaulē"", tā par 2019. gada rezultātiem un nākotnes ambīcijām saka kompānijas vadītājs Andris Bite.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākie finanšu rezultāti liecina, ka zivju konservu ražotāja SIA Karavela pārdošanas rādītāji šā gada pirmajos 5 mēnešos sasnieguši jau 21,83 miljonus eiro, kas ir par 26 % vairāk nekā 2018.gada attiecīgajā laika periodā, informē uzņēmumā.

Rezultāti sasnieguši plānoto budžeta apjomu un realizēti ieplānotie projekti.

Karavela arī veiksmīgi noslēdzis pirmo posmu Vācijas uzņēmuma Larsen Danish Seafood ražošanas aktīvu pārvietošanā un iekārtu palaišanā uzņēmuma telpās Rīgā, Atlanijas ielā. Kopā ar Larsen brenda produkcijas ekskluzīvo izplatītāju Vācijā, DOVGAN GMBH, ir veiksmīgi pārslēgti piegādēs līgumi ar visiem Vācijas lielveikalu tīkliem.

«Šis bija patiesi trauksmains laiks, tik īsā laikā pārcelt visu ražošanu no Vācijas uz Latviju, integrēt to mūsu rūpnīcas vidē, saglabāt un uzlabot produktu kvalitāti un garšu īpatnības- šajos procesos ir iesaistīti pilnīgi visi Karavelā strādājošie. No uzņēmuma attīstības viedokļa esam spēruši lielu soli uz priekšu, ir būtiski paplašinājies mūsu piedāvātais produktu klāsts, tāpat ir pavērušās iespējas radīt jaunus. Mēs arvien turpinam mācīties, gan no kļūdām, gan uzņemot jaunas zināšanas un prakses,» uzņēmuma Larsen Danish Seafood iegādi komentē Karavela vadītājs Andris Bite.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Brētliņām iemantot haizivs draudzību

Raivis Bahšteins, DB galvenās redaktores vietnieks, 07.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju zivju pārstrādes uzņēmums SIA Karavela ir pierādījums gan vecajai patiesībai, ka mazs cinītis gāž lielu vezumu, gan apliecinājums karavānas ceļa turpinājumam, neskatoties uz suņu rejām.

Karavela ver Lidl durvis

Proti, mūsu zivju pārstrādes uzņēmums ir veiksmīgi pabeidzis auditu, lai sāktu pirmās piegādes starptautiskajam veikalu tīklam Lidl (plašāk 06.09. DB). Tīklam, par kura ienākšanu Latvijā vieni fano, otri «vārās», citu pretargumentu vidū minot arī to, ka Lidl plauktos Latvijas preču noteikti nebūs. Galvenokārt – nepieciešamo piegādes apjomu dēļ. Kā spilgti raksturo Karavela līdzīpašnieks Jānis Endele, visu laiku no tribīnes tiek potēts, ka nekas tāds nav iespējams. Tomēr Karavela, atverot Lidl durvis, ir pierādījums precedentam, ka «brētliņa» var iemantot «haizivs» draudzību. Protams, tas nenozīmē, ka šis precedents ievadīs secīgu notikumu lavīnu un Lidl plaukti būs stāvgrūdām pilni ar Latvijā ražotiem produktiem. Un tomēr Karavelas uzņēmība un arī pieredze, jau darbojoties arī Aldi tīklā, dod zināmu pamatu cerībām, ka caur adatas aci izlīst var. Tāpat kā var paziņot, ka tas nav iespējams principā. Protams, «ķīmiskā formula» tam, kā Lidl nodrošina kvalitatīvu preci par cenu, ar kuru palīst zem konkurentu cenas, nav viegli atkožama. Lielās zemo cenu veikalu ķēdes šādu triku pieprot. Citiem tirgus dalībniekiem nākas ar to rēķināties, gribi vai negribi. Protams, Lidl ienākšana Latvijas tirgū atstās ietekmi uz pārtikas mazumtirdzniecības nozari. Tomēr, kā zināms, līdakas ielaišanai karpu dīķī ir arī savs labums – arī pārējās zivis, lai netiktu apēstas, spiestas kustēties ātrāk un, zaudējot taukus, to vietā iegūst muskuļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Karavela apgrozījums pirmajā pusgadā sasniedzis apmēram 25 miljonus eiro

LETA, 14.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju konservu ražotāja «Karavela» apgrozījums šogad pirmajā pusgadā sasniedzis apmēram 25 miljonus eiro, kas ir vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā, aģentūrai LETA sacīja kompānijas mārketinga direktors un līdzīpašnieks Jānis Endele.

«Visi šim gadam uzstādītie mērķi vismaz līdz šim izskatās, ka pildās - gan apgrozījuma, gan peļņas, gan saražoto konservu kārbu skaita ziņā,» teica Endele.

Viņš atgādināja, ka šogad pavasarī «Karavela» noslēdza darījumu par «Larsen Danish Seafood» iegādi un tā ražošanas, tirdzniecības, preču zīmes integrāciju esošajā «Karavelas» sistēmā.

«Pozitīvi, ka patlaban mēs esam pilnībā pārņēmuši visu šo pārdošanas tīklu. Lielāko daļu viņu produktu esam iemācījušies ražot. Līdz gada beigām atbilstošos izmaksu rāmjos plānojam ietilpināt arī savu ražošanu, lai partneris, kas nodarbojas ar loģistiku un produkcijas izvadāšanu, būtu apmierināts. Patlaban ļoti intensīvi norit pārrunas par jaunu produkta ieviešanu,» sacīja Endele, piebilstot, ka līdz šā gada beigām vairākus «Karavela» orģinālproduktus, tostarp konservus iepakojumos ar caurspīdīgo vāciņu un tunci ar «Larsen» zīmolu plānots sākt piedāvāt veikalos Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju konservu ražotājs SIA Karavela paziņojis par Vācijas zivju produktu ražotāja Larsen Danish Seafood (LSD) iegādi un ražošanas, tirdzniecības, preču zīmes integrāciju esošajā Karavelas sitēmā.

Uz Karavelas ražotni Rīgā jau ir pārvestas un uzstādītas ražošanas iekārtas, kas nodrošinās Larsen esošā sortimenta pilnu ražošanas ciklu. Līdzās Kaijas un Arnold Sorensen preču zīmēm, turpmāk būs atrodama arī Larsen preču zīme.

Uzņēmums Larsen Danish Seafood bija trešais lielākais Vācijas zivju konservu ražotājs,kurš Vācijas tirgū patērētājam ir pazīstams kā Larsen zīmols. Lielākās produktu grupas, kuras tiek piedāvātas klientiem - Atlantijas skumbrija, siļķe, lasis, kūpināta siļķe un forele. Larsen zīmols ir labi atpazīstams un spēcīgs Vācijas un Dānijas tirgos, un šobrīd ir pārstāvēts visos veikalu tīklos, izņemot LIDL un Aldi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Karavela kāpina gan peļņu, gan apgrozījumu

Lelde Petrāne, 06.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaijas zivju konservu ražotājas SIA Karavela apgrozījums 2014. gadā sasniedza 32,4 milj. eiro, kas ir par 9% vairāk nekā 2013. gadā, kad tas bija 29,79 milj. eiro, savukārt, uzņēmuma peļņa pēc nodokļu nomaksas 2014. gadā augusi par 29%, salīdzinot ar 2013. gadu, sasniedzot 1,036 milj. eiro, aprēķinātie nodokļi – 1,4 milj. eiro, liecina medijiem sniegtā informācija.

Jānis Endele, SIA Karavela līdzīpašnieks un mārketinga direktors, skaidro, ka 2014. gads uzņēmumam zīmīgs ar to, ka izdevies noslēgt 7 gadu ciklu, kura laikā tika īstenota stratēģija par tirgus diversifikāciju, palielinot tirdzniecības apjomus Rietumeiropas un Skandināvijas valstīs.

2014. gads bija pirmais gads uzņēmuma vēsturē, kad pārdošanas apjomi rietumu tirgos pārsniedza pārdošanas apjomus tradicionālajos jeb NVS valstu tirgos.

Andris Bite, SIA Karavela līdzīpašnieks un valdes loceklis, stāsta, ka 2014. gads bija otrais gads, kad uzņēmums pilnvērtīgi strādāja rietumu tirgos, gan veiksmīgi noslēdzot kontraktus ar Skandināvijas tirdzniecības tīkliem, gan uzsākot pastāvīgas piegādes Lielbritānijas tirgum. Uzņēmums turpināja paplašināt pārdošanas apjomus ES valstu tirgos (pieaugums par 34% salīdzinot ar 2013. gadu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Karavela apgrozījuma pieaugumu šogad veicinās cenu kāpums konserviem

Žanete Hāka, 13.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmums SIA «Karavela» 2018. gadā strādājis ar apgrozījumu 41,616 miljonu eiro apmērā, kas bija par 7,5% jeb 2,891 miljonu eiro vairāk nekā gadu iepriekš, ziņo «Lursoft» Klientu porfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pērn bija 1,513 miljoni eiro, kas bija par 819 tūkstošiem eiro jeb 2,2 reizēm lielāki nekā 2017. gadā.

SIA «Karavela» pagājušo gadu vērtā kā labu - uzņēmumam izdevies pārsniegt plānotos apgrozījuma, ražošanas apjoma un peļņas rādītājus. 2018. gadā uzņēmuma labie finanšu rādītāji sasniegti, pateicoties jaunu produktu ar augstāku pievienoto vērtību pārdošanai, sacīts tā gada pārskatā.

Uzņēmums 2018. gadā saražojis kopumā 71 miljonu konservu kārbu un 505 tonnas citas zivju produkcijas.

SIA «Karavela» lielāko daļu produkcijas eksportē - uz Eiropas Savienības valstīm pērn pārdota produkcija 28,548 miljonu eiro apmērā, kas veido 69% no uzņēmum apgrozījuma. Uz citām valstīm eksportēta produkcija 7,109 miljonu eiro apmērā (17% no apgrozījuma), savukārt Latvijā pērn realizēta produkcija 5,959 miljonu eiro apmērā (14% no apgrozījuma). Uzņēmuma eksporta apjomi pērn pieauguši gan uz Eiropas Savienības, gan citām valstīm, savukārt ieņēmumi no Latvijā realizētās produkcijas samazinājās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada augustā SIA "Karavela" noslēgusi Vācijas zivju konservu ražotāja "Larsen Danish Seafood" pirkšanas darījumu, informē uzņēmumā.

Saskaņā ar darījuma nosacījumiem augustā tika veikti pēdējie maksājumi, kā arī pilnībā ir pārvestas uz Latviju un palaistas visas ražošanas iekārtas, kā arī "Karavelas" īpašumā pāriet visas vācu ražotāja preču zīmes, no kurām "Larsen " zīmols ir pats vērtīgākais. Tieši "Larsen" pārdošanas apjomi Vācijā ir auguši ļoti strauji - "Larsen" konservu pārdošanas apjoms 2019. gadā bija 2,24 miljoni eiro, bet šā gada pirmo sešu mēnešu apgrozījums sasniedzis 2,08 miljonus eiro.

"Tas, kas mani dara īpaši priecīgu, ir fakts, ka šis darījums vēlreiz pierāda, ka Latvijas uzņēmumi var kā līdzīgs ar līdzīgu konkurēt ar Vācijas ražotājiem, kas ir vieni no spēcīgākajiem Eiropas tirgū. Šobrīd jau vairāk domājam par 2021. gadu, jo tas solās būt nezināmu notikumu pilns – Brexit, Covid turpinājums, dolārs…," tā saka kompānijas vadītājs Andris Bite.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Uz Rietumiem eksportējošiem Latvijas zivrūpniekiem nākamgad vajadzētu just darba rezultātus

LETA, 18.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas zivrūpniekiem, kuri pēdējos gadus intensīvi strādājuši pie eksporta uz Rietumiem, nākamgad vajadzētu just darba rezultātus, aģentūrai LETA prognozēja zivju konservu Kaija ražotāja Karavela līdzīpašnieks un mārketinga direktors Jānis Endele.

Viņš sacīja, ka kompānijām, kas strādā pie eksporta uz Rietumiem, attiecīgā eksporta līkne aug.

Domāju, ka nākamgad lēnā garā visiem, kuri strādā Rietumu virzienā, šai līknei vajadzētu sākt kāpt. Vajadzīgi 2-4 gadi, kamēr uzņēmums runā ar klientiem, stāsta par savu produkciju un rāda to klientiem, līdz seko breaking point [izlaušanās punkts], kad potenciālie partneri piekrīt sadarboties. Ja strādā ar potenciālo klientu bāzi, tavi produkti ir interesanti un konkurētspējīgi, iespējas ir, sacīja Endele.

Endele arī teica, ka Karavela šogad varētu sasniegt kompānijas vēsturē augstākos pārdošanas apmērus Rietumos, un arī kopvērtējumā sagaida izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmums Karavela nostiprinās Skandināvijā un pēta tirgujaunām investīcijām.

Uz kopējā fona, ko radīja gan ekonomiskā recesija, gan Krievijas un citu Austrumeiropas valstu aizvēršanās, SIA Karavela ir zivju pārstrādes nozares veiksmes stāsts. Kompānijas īpašnieki pirms vairākiem gadiem riskēja, ieguldot daudzmiljonu investīcijas ražotnes modernizēšanā, un šobrīd var teikt – tas bija pareizs solis, lai augtu un attīstītos.

Jāatgādina, ka SIA Karavela izveidojās uz kādreizējā zivrūpniecības flagmaņa Kaija bāzes, kas pēc Krievijas krīzes bija nonācis bankrota priekšā. Karavela ražošanu maksātnespējīgās zivju pārstrādes AS Kaija telpās sāka 2004. gada novembrī, un tolaik mēnesī tika saražots aptuveni miljons līdz 1,2 miljoni kārbu konservu, galvenokārt no Atlantijas okeāna zivīm. Šogad kompānija plāno saražot sešas reizes vairāk, un pamazām tiek iekaroti rietumvalstu tirgi. Tagad Karavelas niša ir premium segments un roku darbs. Skandināvijas tirgū šobrīd tā ieņēmusi līderpozīcijas ar skumbriju konserviem. Kompānija iegājusi arī ASV tirgū, kur realizācijas apjomi ir stabili, taču sākotnējās prognozes par Krievijas tirgus ātru aizstāšanu ar šo tirgu pagaidām nav vainagojušās ar panākumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmums SIA Karavela pabeidzis auditu un gatavs starta piegādēm starptautiskajam veikalu tīklam Lidl

SIA Karavela līdzīpašnieks un mārketinga direktors Jānis Endele DB stāsta, kāds bijis ceļš līdz Lidl un kliedē vairākus mītus.

Fragments no intervijas:

Kāda ir Karavelas pieredze ceļā uz Lidl veikalu plauktiem?

Būtu jāsaprot, kas Rietumos ir zemo cenu veikali. Polijā tas ir Biedronka, kas šo koncepciju noskatījās no Lidl, un Aldi. Šie ir giganti, citiem nav sanācis tik labi. Interesantākais ir tas, kāpēc tie aug un cilvēki turp labprāt dodas. Tecso un citiem lielajiem tirgotājiem Anglijā apgrozījums samazinājās, bet Lidl un Aldi tas auga par 25 %.

Kas tad ir Lidl vai šo zemo cenu veikalu fenomens? Te jāsaka, ka esam eksperti – esam kļuvuši par partneriem Aldi Vācijā, kur kādu laiku strādājam, tikko esam izgājuši auditu Lidl, un divi līgumi ir sagatavošanas stadijā. Strādājam pie etiķetēm, dizaina, cenas apstiprinātas, un būs piegādes. Tāpēc varu pamatoti uzskatīt, ka Karavela ir eksperts. Jāsaprot, kas ir šī tīkla veiksmes pamatā, kā tas rīkojas jaunajos tirgos, kuros piegādātājus izvēlas nedaudz savādāk, kamēr tiek sasniegta zināma kapacitāte. Pirmkārt, to varētu nosaukt par veikalu pie mājas vai ikdienas iepirkumu veikalu. Veikala plauktos tur ir tikai TOP preces, ko cilvēkiem vajag patērēt ikdienā. Taču, ja man būs jātaisa ballīte, es neiešu uz Lidl vai Aldi, jo man vajag plašāku sortimentu. Kompānija to izkalkulē ļoti vienkārši, pirms ienākšanas tirgū profesionāli datu pētītājiem noskaidrojot, kas šajā reģionā vai valstī ir TOP produkti, ko cilvēki ikdienā patērē. Tādējādi tā pati sākotnēji neeksperimentē ar sortimentu. Otrs – mazumtirgotājs noskaidro, kas konkrētā preču grupā ir labākais produkts. Ja tas, nosacīti, ir biezpiena sieriņš kārumiņš tas paņems šo produktu, to izpētīs un iedos potenciālajiem piegādātājiem, sakot, ka nepieciešams tieši tādas pašas kvalitātes produkts, un plauktā atradīsies pilnīgi identisks produkts, bet ar veikala dizainu. Jāsaprot, ka viņi vispār nestrādā ar tradicionālajām preču zīmēm. Tā ir galvenā atšķirība, ka šādu tirgotāju veikalos ir tikai to pašu preču zīmes. Cilvēks to zīmolu nepazīst, bet visi saka, ka cenas ir pieņemamas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmums "Karavela" papildus esošajiem 200 darbiniekiem pieņēmis darbā vēl aptuveni 60 darbiniekus.

Db.lv jau rakstīja, ka koronavīrusa radītā ārkārtas situācija veicinājusi pieprasījumu pēc ilgāk uzglabājamas pārtikas, tostarp arī konserviem. Pieprasījuma apmierināšanai meklējot papildspēkus, "Karavela" aicināja citas nozares aizdot darbiniekus, nevis atlaist viņus.

Darbam "Karavelā" pieņemti aptuveni 60 cilvēki no Rīgas, kas iepriekš pārsvarā strādājuši viesmīlības nozarē. Šobrīd "Karavela" darbinieku pieņemšanu ir noslēgusi.

"Sākotnējā doma bija, ka pieteiksies uzņēmumi. Bija pat dažas vienošanās, tostarp ar lieliem un zināmiem uzņēmumiem, bet dažādu iemeslu dēļ tālāk nekas nenotika," stāsta SIA "Karavela" mārketinga direktors un līdzīpašnieks Jānis Endele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Karavela: Pieprasījums pēc zivrūpnieku produkcijas mazliet pārsniedz saražotos apmērus

LETA, 27.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivrūpniecības nozari Latvijā līdz šim nav būtiski negatīvi ietekmējusi Covid-19 krīze - lai arī ārkārtējās situācijas sākumā pārdošana īslaicīgi kritās, patlaban pieprasījums atkal mazliet pārsniedz saražotos apmērus, teica zivju konservu ražotāja "Karavela" mārketinga direktors Jānis Endele.

"Nozari kopumā, neraugoties uz pasaulē notiekošo, globālas ķibeles līdz šim nav piemeklējušas. Bija brīdis, kad piedāvājums īslaicīgi pārsniedza piepieprasījumu, bet tagad visi uzņēmumi strādā plānotajā darba grafikā un pieprasījums mazliet pārsniedz saražotos apmērus," sacīja Endele. Viņš piebilda, ka nozarei otrais pusgads realizācijas apmēru ziņā allaž ir labāks nekā pirmais. Lai arī bija īslaicīgs pārdošanas apmēru kritums vienubrīd ārkārtējās situācijas laikā, pašlaik pārdošana atgriezusies plānotajā līmenī un nozare par pārdošanu žēloties nevar nevar.

"Karavelas" mārketinga direktors piebilda, ka pēc lokālajām krīzēm nozarē un Krievijas noteiktā embargo 2015.gadā, kā arī valūtu devalvācijas bijušajos Padomju Savienības tirgos nozare kļuvusi stiprāka. Vājākie uzņēmumi savu darbību izbeiguši jau iepriekšējos gados, vēl pirms Covid-19 pandēmijas un Latvijas tirgū palikuši spēcīgākie.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz to, ka 2019. gads uzņēmumam bija finansiāli ļoti veiksmīgs un izaugsme turpinās arī 2020. gadā, kad 9 mēnešos jau sasniegti visi 2019. gada finanšu rādītāji, SIA "Karavela" vadība ir pieņēmusi lēmumu par 16 miljonu eiro lielām investīcijām uzņēmuma konkurētspējas stiprināšanai un nākotnes projektu attīstības sekmēšanai laika periodā līdz 2023. gadam, informē uzņēmums.

SIA "Karavela" 2020. gada 9 mēnešu apgrozījums ir 49,5 miljoni eiro, kas ir par 25% vairāk nekā 2019. gada attiecīgajā laikā periodā.

"Lai arī nākošajā gadā būs daudz dažādu izaicinājumu, tomēr pēdējo divu gadu uzņēmuma labie finanšu rādītāji rada pārliecību, ka ir laiks sākt ieguldīt gan uzņēmuma infrastruktūras atjaunošanā, gan arī realizēt jaunos projektus, pie kuriem esam strādājuši pēdējos divus gadus. Nākošajā periodā būs ļoti intensīvi jāstrādā, lai spētu īstenot uzstādītos investīciju mērķus savlaicīgi un sasniegtu apgrozījuma pieaugumu līdz 100 miljoniem eiro gadā nākošo 5 gadu laikā. Esam pārliecināti par saviem jaunajiem projektiem, un tagad tikai uz priekšu!", norāda uzņēmuma vadītājs Andris Bite.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Karavela reģistrējusi komercķīlu, kuras maksimālā summa ir 11 miljoni eiro

Db.lv, 22.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmums SIA «Karavela» reģistrējis jaunu komercķīlu, kuras nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 11,008 miljoni eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «Karavela» par labu AS «Swedbank» ieķīlājusi uzņēmumu kā lietu kopību, krājumus, nemateriālos ieguldījumus, ķermeniskos pamatlīdzekļus un prasījuma tiesības.

21.augustā reģistrētā komercķīla nodrošina aizdevuma līgumu un divus kredītlīnijas līgumus. Uzņēmumam šobrīd ir aktuālas kopumā 10 komercķīlas.

SIA Karavela mārketinga direktors Jānis Endele informēja, ka uzņēmums veic noliktavu rekonstrukciju un mainīta banka, kura piedāvājusi izdevīgākus un labākus nosacījumus.

SIA «Karavela» reģistrēta 2001.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 49 700 eiro un tā īpašnieki ir trīs privātpersonas. 2017.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 38,725 miljoni eiro un tā peļņa pēc nodokļiem bija 693 tūkstoši eiro. Tas nodarbināja 216 darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Aicina neatlaist darbiniekus, bet aizdot tos

Monta Glumane, 21.03.2020

Zivju pārstrādes uzņēmums "Karavela" aicina aizdot darbiniekus, nevis viņus atlaist.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koronavīrusa radītā ārkārtas situācija veicinājusi pieprasījumu pēc ilgāk uzglabājamas pārtikas, tostarp arī konserviem. Pieprasījuma apmierināšanai meklējot papildspēkus, zivju pārstrādes uzņēmums "Karavela" aicina citas nozares aizdot darbiniekus, nevis atlaist tos.

Ar šādu paziņojumu sociālajos tīklos uzņēmums steidzami meklē darbiniekus, kas ir gatavi palīdzēt īstermiņā. Esošajiem 200 darbiniekiem nepieciešami papildspēki - 80 darbinieki.

Nosaukums:
SIA "Karavela"
Nozare:
Zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana
Uzņēmuma īpašnieks:
Bite Jānis (56%), Bite Andris (24%), Endele Jānis (20%)
Apgrozījums:
41,616 miljoni eiro (2018. g.)
Strādājošo skaits:
202 (2018. g.)
Atrodas:
Rīga
Reģistrācijas datums:
16.10.2001
Avots:
Lursoft

"Neatkarīgi no tā, kas šodien notiek Latvijā un pasaulē, darījumi ir krietni pieauguši. Mums jebkurā gadījumā būtu nepieciešams papildu darbaspēks vai risinājumi, kā saražot pieprasīto produkciju. Pieprasījums pēc mūsu produkcijas vai konserviem - pēc visa tā, ko var ilgi glabāt, - ir pieaudzis burtiski pēdējās trīs, četrās nedēļās. Tas ir ļoti strauji kāpis," atklāj SIA "Karavela" mārketinga direktors un līdzīpašnieks Jānis Endele.

Uzņēmums novērojis, ka Baltijā, kas ir uzņēmuma mazākais tirgus, pieprasījums pieaudzis uz pusi. "Ja skatāmies uz rietumiem, tad šajā brīdī nav svarīgi, cik ir pieaudzis, bet tas, cik mēs varam izpildīt. Ideja, kā piesaistīt īstermiņā papildu darbaspēku, varētu atbilst citu godīgu, labu uzņēmumu aktuālai problēmai – mums īstermiņā ir nepieciešams papildu darba resurss, kurš, iespējams, nebūs nepieciešams pēc mēneša vai diviem. Kopā tiek saliktas divas līknes - mums tā šobrīd iet uz augšu, savukārt citur viss iet uz leju. Tātad, lai cilvēkiem dotu mēnesi saprašanai, kas notiek, mēs piedāvājam šādu iespēju," komentē J.Endele.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Karavela» 2018.gada 1.ceturksnī sasniegusi apgrozījumu 10,5 miljonu eiro vērtībā, kas ir par 19% lielāks nekā iepriekšējā gada 1.ceturksnī. Rezultāti sasnieguši plānoto budžeta apjomu un realizēti ieplānotie projekti, informē uzņēmums.

Rietumvalstu tirgos arī šī gada sākumā turpināta pārdošanas ekspansija lielajos mazumtirdzniecības tīklos, paplašinot produktu sortimentu «Aldi» un «Lidl» tirdzniecības tīklos Lielbritānijā, Īrijā, Vācijā un citās valstīs, kur tiek realizēti lielveikalu preču zīmju produkti, kā arī SIA «Karavela» radītie oriģinālprodukti, kas ienesuši zināmas inovācijas zivju konservu tirgū, gan iepakojuma, gan produktu līmenī.

Pozitīvus rezultātus nesa arī eksporta pārdošanas apjomu palielinājums uz trešajām valstīm, salīdzinot ar iepriekšējo pārskata periodu. 2017.gada decembrī uzņēmumam tika atjaunota atļauja produktu eksportam uz Krieviju, 2018.gada 1.ceturksnī tika uzsākta produktu saskaņošana un ražošana, produktu realizācija paredzēta 2.ceturksnī. Tāpat arī pārējās NVS valstīs pārdošanas apjomi pakāpeniski auguši, jo kopējā ekonomiskā situācija šajās valstīs nostabilizējas un atjaunojas patērētāju pirktspēja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija atcēlusi aizliegumu piegādāt zivju konservus diviem Baltijas valstu uzņēmumiem, tostarp Latvijas zivju pārstrādes

uzņēmumam Karavela.

Karavela: Ziemassvētku vecītis tomēr eksistē

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju pārstrādes uzņēmums SIA «Karavela» pārjaunojis komercķīlu, ar kuru nodrošināts līgums par finanšu tirgus darījumiem, palielinot ar ķīlu nodrošināto prasījumu maksimālo summu līdz 182 tūkstošiem eiro.

Komercķīlas ņēmējs ir AS «Swedbank», un uzņēmums par labu bankai ieķīlājis tā pajas, akcijas un obligācijas, krājumus, nemateriālos ieguldījumus, pamatlīdzekļus un prasījuma tiesības.

Līdz ar jaunās komercķīlas reģistrāciju 8.janvārī dzēsta iepriekšējā komercķīla, kuras nodrošinātā prasījuma maksimālā summa bija 140 tūkstoši eiro. Uzņēmumam kopumā šobrīd ir aktuālas trīs komercķīlas, ieskaitot no jauna reģistrēto.

SIA «Karavela» reģistrēta 2001.gadā, un tas ir viens no lielākajiem zivju pārstrādes uzņēmumiem Baltijas valstīs. Tas ražo zivju konservus un filejas. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 49 700 eiro un tā īpašnieki ir trīs privātpersonas.

2017.gadā SIA «Karavela» strādāja ar apgrozījumu 38,725 miljonu eiro apmērā, savukārt uzņēmuma tīrā peļņa bija 693 tūkstoši eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo cenu veikals Lidl noskatījis vietu veikala būvniecībai arī Jēkabpilī un rosina nojaukt un pārvietot Jēkabpils autoostu, vēsta Jēkabpils ziņu portāls radio1.lv.

Jēkabpils domes Attīstības un tautsaimniecības komitejas sēdē izskatīts jautājums par attīstību zemes gabaliem Jēkabpilī, Kļavu ielā 15, Ledus ielā 5 un Vienības ielā 1. Šie zemes gabali atrodas pilsētas centrā starp lielveikaliem Rimi un Mego un uz viena no tiem atrodas Jēkabpils autoosta. Jēkabpils pilsētas pašvaldības Attīstības un tautsaimniecības komiteja saņēmusi vēstuli no zemes gabalu Kļavu ielā 15 un Ledus ielā 5 īpašniekiem jeb šo teritoriju attīstītājiem, ar lūgumu izskatīt iespēju nojaukt Jēkabpils autoostu uz pašvaldībai piederošās zemes Vienības ielā 1 un tur uzbūvēt stāvlaukumu topošajam lielveikalam, kas atradīsies Ledus ielā 5. Projekta attīstītāji piedāvā uzcelt jaunu autoostu uz tiem piederošā zemes gabala Kļavu ielā 15.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Šmits: Latvijas zivju pārstrādes nozare piedzīvo restartu

Zane Atlāce - Bistere, 18.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas zivju pārstrādes produkti gvuši ievērojamu atzinību pasaules lielākajā pārtikas produktu izstādē SIAL Paris 2016, kas apliecina, ka Latvija ir pasaules līmeņa spēlētājs mazo pelāģisko zivju pārstrādē. Zināšanas, kas balstās vismaz pusotru gadsimtu senās tradīcijās ir pamats tam, lai Latvija kā zivju pārstrādes lielvalsts spētu veiksmīgi konkurēt ar jebkuru citu spēlētāju pasaulē, uzskata Latvijas Zivrūpnieku savienības prezidents Didzis Šmits.

«Lai arī Krievijas, Kazahstānas un Baltkrievijas tirgu slēgšana, kā arī kopējā ekonomiskā situācija šajā reģionā Latvijas zivju pārstrādes nozarei ir milzīgs trieciens, tomēr daudzus gadus mērķtiecīgi veiktais darbs pie jauniem produktiem un tirgiem skaidri apliecina to, ka nozarei ir ļoti labas perspektīvas nākotnē. Mēs šodien runājam par nozares «restartu»», saka D. Šmits.

Latvijas zivju pārstrādes produkts Smoked Petites Sardines (ražotājs - SIA Karavela) guvis starptautisku ekspertu atzinību izstādes 2016.gada inovatīvo produktu stendā.

Smoked Petites Sardines novērtēts ar produkta augsto kvalitāti, bet īpaši ar inovatīvu iepakojuma risinājumu, kas zināmā mērā ir jaunatklājums pasaules zivju konservu industrijai. Pirmie pasaulē šādu iepakojumu ražošanā sāka ieviest tieši Latvijas uzņēmumi SIA Gamma-a un A/S Brīvais vilnis“kā rezultātā šobrīd tas ir kļuvis par nozares atpazīstamības zīmi īpaši tādos produktos kā Brisling sardines vai Les petites sardines de Riga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā veikalu tīkla Lidl attīstītāju pārstāvji, meklējot kompromisu jautājumā par koku izciršanu Dzelzavas ielā 75 b, kur iecerēts izveidot Lidl lielveikalu, Purvciema iedzīvotājiem solīja saglabāt vairāk koku, iestādīt 33 dižstādus un izveidot dzīvžogu, informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Saskaņā ar pilsētas attīstības plānu Dzelzavas ielā 75 b ir pieļaujama pakalpojumu un tirdzniecības centra būvniecība. Teritorijā aug 48 dažādi koki un sākotnēji uzņēmēji solīja saglabāt tikai deviņus no tiem. Rīgas domes Apstādījumu saglabāšanas komisija nolēma rīkot sabiedrisko apspriešanu, kuras laikā no aptuveni 1500 Purvciema iedzīvotājiem tika saņemts negatīvs viedoklis.

Pašvaldībā informē, ka projekta attīstītāji raduši iespēju saglabāt vēl deviņus kokus, un ceturtdien, tiekoties ar Purvciema iedzīvotāju pārstāvjiem solīja, ka projekta realizācijas gaitā tiks iestādīti 33 dižstādi un dzīvžogs, kā arī teritorija būs brīvi pieejama, apgaismota, izveidoti celiņi un tiks nodrošināta brīva gājēju plūsma uz sabiedriskā transporta pieturvietām un citiem objektiem.

Komentāri

Pievienot komentāru