Atpūta

Piektdienas intervija ar uzņēmuma Terra Restorāni līdzīpašnieci Ilzi Megni

Lelde Petrāne, 20.11.2015

Noa Bootcamp rīta treniņš. Vasarā tie notiek svaigā gaisā, Vērmanes dārzā, plkst. 7:20 no rīta.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Terra restorāni līdzīpašniece Ilze Megne. Restorāns Terra atrodas Blaumaņa ielā. «Pie mums ēd gan gaļēdāji, gan veģetārieši, gan cilvēki, kuriem nepieciešams ievērot noteiktas diētas – Terra ļauj sakomplektēt savu ēdienu pašam. Un jāpiemin, ka liela daļa no restorāna augļu un dārzeņu klāsta nāk no mūsu pašu saimniecības Kuldīgā, jo gatavojot priekšroku dodam sezonas produktiem,» stāsta I. Megne.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Pirms pievērsos restorānu biznesam, es strādāju finanšu konsultāciju jomā. Tolaik saspringtā ikdienas ritma dēļ bija grūti atrast vietu, kur varētu ātri un veselīgi paēst. Izvēle nereti krita uz maizītēm, bulciņām vai citām veiklām uzkodām, ko par pilnvērtīgu uzturu nosaukt nevar. Tāpēc radās vēlme šādu vietu izveidot. Šī bija un, manuprāt, daļēji joprojām ir samērā brīva niša – kur ikdienā ātri, garšīgi un veselīgi paēst par cenām, kuras vari atļauties. Turklāt man patīk strādāt ar cilvēkiem.

Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Runājot par sabiedriskās ēdināšanas jomu Latvijā, man ir liels prieks, ka cilvēki arvien vairāk pievēršas veselīgam, kvalitatīvam uzturam un skatās, ko ēd. Turklāt, salīdzinot ar citām valstīm, Latvijā ir patiešām daudz skaistu restorānu ar pārdomātu, līdz niansēm nostrādātu dizainu. Pozitīvi vērtējams arī tas, ka Latvija ir starp tām Eiropas Savienības dalībvalstīm, kas ir aizliegušas ģenētiski modificētu organismu kultivēšanu, turklāt mūsu valdība apsver arī veselībai kaitīgo transtaukskābju ierobežošanu pārtikas produktos – tātad par veselīgu uzturu tiek domāts valsts līmenī.

Tajā pašā laikā Latvijā ir lielas problēmas ar taisnīguma principu ievērošanu. Pavisam nesen medijos izskanēja gadījums par 30 tonnu saldējuma un saldētas mīklas izstrādājumu derīguma termiņu pārmarķēšanu. Tā bija pierādīta, ļaunprātīga rīcība, kas var apdraudēt cilvēku veselību, taču par šo apjomīgo, tīšo likumpārkāpumu piemērots vien 700 eiro liels sods. Par daudz mazākiem pārkāpumiem sodi mēdz būt līdzīgi, tāpēc šāda acīmredzama netaisnība sodu piemērošanā pamatoti liek apšaubīt iestāžu godaprātu.

Neiepriecina arī nesamērīgais birokrātijas apjoms – PVD, būvvaldes, darba drošības, izbraukumu tirdzniecības un dažādas citas prasības, kuru mērķi nereti nav redzami aiz prasītā papīru kalna. Šai ziņā mūsu likumdevēji nepavisam nedomā par Latvijas mežiem.

Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Mēs varam lepoties ar to, kā četru gadu laikā esam izauguši un noturējuši uzstādīto kvalitātes līmeni. Droši vien tas iepriecina arī mūsu klientus, jo daudzi iegriežas pie mums regulāri, arvien straujāk aug arī pieprasījums pēc ēdienu piegādēm uz birojiem un mājām. Priecē arī tas, ka mums izveidojusies laba menedžmenta komanda, daļa no kuras ir auguši kopā ar Terru. Jāsaka, ka šobrīd nav nekā tāda, kas Terrā mani apbēdinātu – laikam tāpēc, ka, sastopoties ar problēmām, nekavējoties tās risinām.

Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Jā, mēs esam sociālajos tīklos, jo tas mūsdienās ir efektīvākais veids, kā neklātienē uzturēt attiecības ar saviem klientiem. Tie ir mūsu domubiedri - mums ir kopīgas intereses. Turklāt sociālajos tīklos komunikācija ir abpusēja - mēs varam pastāstīt par mums svarīgo un saņemt atgriezenisko saiti.

Vai uzņēmumā izjūtat problēmas, kas saistītas ar darbaspēku?

Jā, mūsu restorānā vairums darbinieku ir gados jauni un vēl studē, tāpēc visai bieži sastopamies ar situāciju, kad darbinieks pārtrauc strādāt, lai, piemēram, dotos studēt uz ārzemēm. Jauniešus raksturo arī zināma nepastāvība – vienā brīdī darbinieks ir apņēmības pilns sākt darbu, bet jau pavisam drīz viņš var vienkārši pārdomāt.

Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Lai strādātu pie mums, cilvēkam ir jābūt elastīgam, apveltītam ar spēju pielāgoties mainīgiem apstākļiem un dažādām situācijām. Darbiniekam vajadzētu būt arī koleģiālam, atsaucīgam un izpalīdzīgam pret saviem kolēģiem. Un pāri visam – Terras darbiniekam vajadzētu būt ar pozitīvu, veselīgu skatījumu uz dzīvi un cilvēkiem.

Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Kā visam, kas dzīvs, mūsu mērķis ir augt, bet konkrētākas mērķu aprises pagaidām vēl paturēsim noslēpumā – taču dzirdēsiet jaunumus pavisam drīz.

Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Kad vēl mācījos vidusskolā, es aizņēmos no māsas naudu ceļam un devos uz Lielbritāniju, kur pa naktīm krāsoju televīzijas dekorācijas – tas bija mans pirmais darbs, kas vienlaikus palīdzēja arī noslīpēt angļu valodu. Vēlāk strādāju par nodokļu inspektori Valsts ieņēmumu dienestā un pēc tam gandrīz astoņus gadus strādāju par nodokļu konsultantu starptautiskās auditorfirmās. Līdzās finanšu pārvaldības zināšanām šai darbā pieradu arī lasīt un saprast likumus, kas tagad lieti noder, arī pētot PVD prasības restorāniem.

Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Mūsu pirmā doma bija par Latvijai raksturīgo kartupeli, kura nosaukums franču valodā ir «pome de terre». Tā kā savā zemē audzējam arī dažādus citus labumus, palikām pie latīņu vārda «Terra», tātad – zeme, kur aug mūsu saknes. Mūsu sauklis ir «Atrodi savas saknes», kuras stilizēti atveidotas arī logotipā.

Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Iespējams, daudzi nezina, ka Kuldīgā mums ir sava saimniecība - tur dzīvo un saimnieko mani vecāki. Pateicoties tam, vēlā vasarā un rudenī ap 60% dārzeņu mums nāk no turienes.

Vēl interesanti, ka šovasar Terra ar izbraukumu ēdināšanu piedalījās festivālos, kur kopā servējām ap 1,5 tonnas pārtikas (lielākoties dārzeņus), kurus ar rokām sagrieza četri pavāri. Savukārt ikdienā Terrā klienti apēd ap 80 kilogramus dārzeņu dienā.

Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Restorānu biznesam noteikti palīdzētu nesamērīgo birokrātijas prasību pārskatīšana, kā arī samazinātās PVN likmes piemērošana pārtikai. Tāpat arī darbaspēka nodokļi šobrīd uzņēmējiem ir ļoti liels slogs – tos samazinot uzņēmumi tos labprātāk maksātu. Tādējādi nodokļu likmju samazināšana ir arī ēnu ekonomikas apkarošanas instruments.

Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Attiecībā uz mūsu uzņēmumu, mani pārsteidz, cik efektīvi darbojas mutvārdu reklāma – klājot galdu vienā pasākumā, kāds no viesiem tevi atceras un iesaka nākamajam. Tas patiešām strādā.

Vēl pēdējā laikā mani patīkami pārsteidz mūsu jaunais prezidents Raimonds Vējonis – viņam nudien ir kolosāla humora izjūta. Viņš ir nesamākslots un prot arī par sevi gaumīgi pasmieties.

Savukārt, nepatīkami turpina pārsteigt klaji netaisnīgie likumpārkāpumu gadījumi, uz kuriem iestādes piever acis – gan pieminētajā saldētās pārtikas gadījumā, gan saudzīgajā attieksmē pret restorāna Gan Bei krāpšanos. Es redzu, ka mūsu valstī tā notiek, taču atsakos to pieņemt par normu un samierināties, tāpēc tas mani pārsteidz katru reizi no jauna.

Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Tas noteikti būtu pikniks, jo svaigā gaisā viss garšo daudz labāk. Tagad ziemā tā varētu būt uz ugunskura vārīta zupa, pie kuras sasildīties, bet vasaras laikā – maltīte pamatā no pašu audzētajiem sezonas dārzeņiem un augļiem.

Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Manas mīļākās grāmatas ir Vinnijs Pūks un Mazais Princis. Man tās patiešām ļoti patīk - tās ir šķietami vienkāršas, bet vienlaikus tik dzīves gudras. Es ik pa laikam tās pārlasu – Vinnijs Pūks man stāv pie gultas. :-)

Kā personība mani ļoti uzrunā Odrija Hepberna, jo viņa ir tik sirsnīga, patiesa, nesamākslota un vienkārša. Šīs īpašības ļoti atspoguļojas arī viņas ārējā veidolā un veido viņas skaistumu.

Savukārt, profesionāli es ļoti daudz esmu mācījusies no savas māsas vīra, kurš ir arī viens no Terras līdzīpašniekiem. Viņš ir daudz sasniedzis ar savu darbu, savām zināšanām un galvenais - vienmēr palicis uzticīgs savām vērtībām, bijis godīgs gan pret sevi, gan citiem. To es arī mācos no viņa. Domāju, ka tāda uzņēmuma kultūra, kāda mums izveidojusies Terrā, nav daudzos mazos uzņēmumos. Tas ir viens no mūsu veiksmes faktoriem, jo uzņēmuma kultūru noteikti jūt arī klienti.

Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Vislabāk atpūsties, pavadot laiku ar draugiem un ģimeni – vienalga, vai tas ir gājiens uz kino, spēļu vakars vai ceļojums pie kādas no māsām (viena dzīvo Anglijā, otra – Slovākijā).

Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Es gribētu aizvest visu savu ģimeni - vecākus, māsas, brāli – skaistā ceļojumā. Līdzīgi kā reiz manā dzimšanas dienā māsas, man nezinot, bija ar visu ģimeni sarīkojušas man pārsteiguma ballīti Jamaikā – tas bija neaizmirstami sirsnīgs notikums.

Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Pastāstīšu par Terras atvēršanu, ko vēl šodien atceros ar smaidu. Jautru to padarīja fakts, ka sākumā ir tik ļoti daudz sīkumu, ko vari palaist garām! Pirmajā dienā mēs aizmirsām sagatavot kasē maiņas naudu, alum mums nebija korķa attaisāmais, aizmirsām nopirkt tēju, darbinieki neatšķīra alu no kvasa... Turklāt darbinieki devās mājup vienu minūti pēc darbalaika beigām - pirmo nedēļu mēs ar šefpavāru paši visu vakarā nokopām, jo 22:01 visi darbinieki bija prom. Tas, kas mums šķita pašsaprotami, izrādās, citiem tā nebija!

Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Esiet patiesi, atrodiet savas saknes (visās nozīmēs) un domājiet labas domas, jo tās tiešām piepildās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopstrādes telpās Teikums Jaunajā Teikā atvērts trešais Terra restorāns

«Patīkami, ka mūs uzaicināja te būt. Tas nozīmē, ka arvien vairāk cilvēki pievēršas veselīgam ēdienam un arī biroju centru īpašnieki izvēlas šādus ēdinātājus kā mēs, lai būtu interesanti saviem klientiem,» saka Ilze Megne, SIA Terra Restorāni vadītāja.

I. Megne norāda, ka Teikums un Terra sadarbība ir Latvijas tirgum unikāla. «Kopstrāde ir jauns, augošs un stabils virziens, jo cilvēkiem kļūst arvien aktuālāka vide, kurā tie atrodas. Viņiem arvien vairāk interesē satikt citus cilvēkus, socializēties. Vislabāk to var izdarīt, kopīgi ieturot maltīti. Sastrādājoties vislabākajā kopstrādes manierē, Terra un Teikums ir radījis restorānu Teikums. Gatavo Terra. Tas ir kopdarbs, kur satiekas Terra un Teikums, jo mūs vieno kopīgas vērtības. Teikums ir par produktivitāti un arī Terra ēdiens ir gatavots tā, lai ēdiens saglabā visas vērtīgās uzturvērtības, vitamīnus, kas palīdz saglabāt enerģiju visai dienai, lai cilvēks var produktīvi strādāt un darboties visas dienas garumā,» viņa saka. Uzņēmēja piebilst, ka pasaules mērogā ir daži piemēri, kur kopstrādes telpas veido sadarbību kopā ar restorānu, bet Latvijā šis esot pirmais tāds gadījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Terra īsteno ieceri par restorānu tīkla veidošanu

Anda Asere, 19.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselīga ēdiena restorāns Terra šonedēļ ver durvis otrajai pusdienošanas vietai Rīgā, īstenojot ieceri par restorānu tīkla veidošanu

«Mūsu iecere par restorānu tīkla veidošanu ielikta jau uzņēmuma nosaukumā Terra Restorāni, turklāt klienti visai bieži vaicā – kur būs nākamais? Tagad mums ir atbilde – jaunā vieta ir augošais Skanstes rajons. Turklāt ceram, ka šis nebūs pēdējais,» stāsta Ilze Megne, SIA Terra restorāni līdzīpašniece. Viņa piebilst, ka ēdināšanas biznesā ir grūti nopelnīt ar vienu restorānu – ir nepieciešams augt.

Jaunais restorāns atrodas Skanstes ielā 54a. «Mūsu klienti pārsvarā ir biroju darbinieki, kuri nāk pie mums pusdienot, tāpēc izvēlējāmies apkaimi ar daudziem birojiem. Turklāt Skanstes rajons ir augošs un ar lielu nākotnes potenciālu,» spriež uzņēmēja. Jaunā restorāna platība ir 121 kvadrātmetrs un tajā ir 45 sēdvietas. Kopējo investīciju apjoms sasniedz 100 tūkstošus eiro. «Cilvēkiem kļūstot arvien zinošākiem, aug arī pieprasījums pēc veselīga ēdiena, kas būtu pieejams steidzīgiem biroju darbiniekiem. Izpratne par veselīgu uzturu ir dažāda, bet mēs ar kolēģiem uzskatām, ka tas ir pašu audzēts, svaigs, ar prieku gatavots ēdiens, kam skaitīt nevis kalorijas, bet vērtīgās uzturvielas,» uzskata I. Megne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdiena piegādes platformā „Wolt” tagad ir iespējams pasūtīt SIA „Terra Restorāni” jaunā zīmola „Terra Meksika” ēdienu ar piegādi. Drīzumā šāda iespēja tiks nodrošināta arī jaunajā ēdiena piegādes platformā „Bolt Food” un SIA „Terra Restorāni” mājaslapā.

SIA „Terra Restorāni” līdzīpašniece Ilze Megne skaidro, ka jaunā un tikai ēdiena piegādes platformām paredzētā zīmola „Terra Meksika” ieviešanai ir divi iemesli. Pirmkārt, digitalizācija, kas šobrīd ir teju neizbēgama ēdināšanas nozares sastāvdaļa. Attīstības nolūkos uzņēmums nolēma sekot šai tendencei. „Ēdiena piegādes platformas mums sniedz iespēju testēt, ieviest un pilnveidot jaunas koncepcijas, neinvestējot ievērojamus līdzekļus fizisku restorānu atvēršanā. Savā ziņā tas mums ļauj strādāt elastīgi, līdzīgi kā jaunuzņēmumiem,” viņa teic.

Otrs iemesls ir jūtīgais darbaspēka jautājums un tā strauji augošās izmaksas. „Terra” visu gatavo paši un tas prasa lielus darbaspēka resursus. Alternatīva ir iegādāties pusfabrikātus, tādējādi samazinot ēdiena gatavošanā iesaistīto darbaspēku. Taču I. Megne uzsver, ka nav gatava kompromisam uz kvalitātes rēķina. „Mums svarīgi ir saviem viesiem nodrošināt augstvērtīgu ēdienu. Strādājot tikai piegādes formātā, atkrīt viesmīļu iesaiste kā klasiskā restorānā, kas attiecīgi samazina restorānam nepieciešamo darbaspēka apjomu,” viņa skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ēdinātāji norāda uz sarežģījumiem ievērot valdības izvirzītās prasības

LETA, 16.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzēji izvēlējušies neatsākt darbu iekštelpās, jo ne tikai nevēlas šķirot apmeklētājus pret Covid-19 vakcinētajos un nevakcinētajos, bet ir arī grūtības īstenot atsevišķas no noteiktajām prasībām, izriet aptaujāto ēdinātāju pārstāvju teiktā aģentūrai LETA.

Viedokli par uzņēmēju nevēlēšanos šķirot savus apmeklētājus aģentūrai LETA pauda Latvijas Restorānu biedrības prezidents Jānis Jenzis. Viņš uzskata, ka valdības iepriekšējie lēmumi bijuši nekonsekventi un mainīgi, kas nozares uzņēmējos radījis neizpratni un neļauj īstenot plānotās ieceres.

"Ir daļa uzņēmēju, kas pateica, ka viņi nediskriminēs vienu sabiedrības grupu, un neuzņems viesus iekšā vispār, kamēr regulējums netiks sakārtots. Apmēram tikai 10% mūsu biedru teica, ka mēģinās strādāt šādā formātā," teica Jenzis.

Picērijas "Pica Lulū" pārvaldītāja un franšīzes turētāja "Later LTD" mārketinga un pārdošanas vadītāja Agnese Puriņa aģentūrai LETA atzina, ka sākotnēji bija plānots atsākt "Pica Lulū" picēriju darbu iekštelpās, tomēr tas nav noticis. "Mēs mēģinājām [sākt darbu iekštelpās], vakar pat iepirkām testus, lai šodien varētu visu veiksmīgi izdarīt, bet saņēmām ziņu, ka apkalpojošajam personālam ēdināšanas nozarē diemžēl tas neattiecas. Līdz ar to iesākām, bet tā arī nepabeidzām to īstenot," teica Puriņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiāli atklāts otrais veselīga ēdiena restorāns Terra, informē restorāna pārstāvji.

«Mūsu iecere par restorānu tīkla veidošanu ielikta jau uzņēmuma nosaukumā Terra Restorāni, turklāt klienti visai bieži vaicā – kur būs nākamais? Tagad mums ir atbilde – jaunā vieta ir augošais Skanstes rajons. Turklāt ceram, ka šis nebūs pēdējais,» stāsta Ilze Megne, SIA Terra restorāni līdzīpašniece. Viņa piebilst, ka ēdināšanas biznesā ir grūti nopelnīt ar vienu restorānu – ir nepieciešams augt.

Jaunais restorāns atrodas Skanstes ielā 54a. «Mūsu klienti pārsvarā ir biroju darbinieki, kuri nāk pie mums pusdienot, tāpēc izvēlējāmies apkaimi ar daudziem birojiem. Turklāt Skanstes rajons ir augošs un ar lielu nākotnes potenciālu,» spriež uzņēmēja. Jaunā restorāna platība ir 121 kvadrātmetrs un tajā ir 45 sēdvietas. Kopējo investīciju apjoms sasniedz 100 tūkstošus eiro. «Cilvēkiem kļūstot arvien zinošākiem, aug arī pieprasījums pēc veselīga ēdiena, kas būtu pieejams steidzīgiem biroju darbiniekiem. Izpratne par veselīgu uzturu ir dažāda, bet mēs ar kolēģiem uzskatām, ka tas ir pašu audzēts, svaigs, ar prieku gatavots ēdiens, kam skaitīt nevis kalorijas, bet vērtīgās uzturvielas,» uzskata I. Megne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sava izbraukuma treilera iegāde un aprīkošana ar vajadzīgām iekārtām nav lēts prieks, bet ēdinātāji uzsver, ka tas atmaksājas

Līdz ar ielas ēdiena (jeb street food) popularitātes pumpuru šķilšanos Latvijā naskāk šajā jomā sāk darboties gan esoši, gan jauni ēdinātāji. Kādreiz āra pasākumos ēdinātāji virtuvi iekārtoja katru reizi no jauna, tagad daudzi novērtē treilera jeb virtuves uz riteņiem priekšrocību, un šādi braucamie tiek iepirkti un publiskos pasākumos sāk sakuplot straujāk.

Līdz ar šo pavasari SIA Bao Bun Latvia piedzīvo savu otro sezonu izbraukumu ēdināšanas nodrošināšanā. «Mēs neiegādājāmies kafejnīcu uz riteņiem, to izveidojām paši no nulles – nopirkām metāla kasti jeb piekabi un to pielāgojām tirdzniecībai un gatavošanai. Pieaicinot nepieciešamos meistarus, piemēram, galdnieku un elektriķi, to izveidot nebija sarežģīti, bet laikietilpīgi gan, lai visu izdarītu pareizi. Īpaša uzmanība tika pievērsta vizuālajam noformējumam – kā izskatās, kad kafejnīca ir atvērta vai aizvērta, un braucot. Tāpat svarīgi bija izveidot pārskatāmu ēdienkarti un nodrošināt saprotamu rindas sistēmu. Kopumā treilera izveide un aprīkošana iekļāvās aptuveni 12 tūkst. eiro, un investīcijas esam atguvuši iepriekšējā sezonā,» stāsta SIA Bao Bun Latvia direktore un līdzīpašniece Monta Vecozola. Viņā šajā biznesā sāka darboties, jo šķita interesanti, ka Latvijā beidzot sāk attīstīties ārvalstīs tik populārā ielu ēdiena kustība, kas sniedz iespēju doties pie cilvēkiem, nevis tos tikai uzņemt pie sevis. Viņasprāt, izbraukuma formāts sniedz iespējas strādāt ļoti dažādā, interesantā un dinamiskā vidē, cieši komunicējot ar dažādu nozaru un vecumu cilvēkiem, veidojot plašu klientu loku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdināšana semināru, konferenču un izstāžu laikā ir neatņemama šo pasākumu sastāvdaļa, kas gadu gaitā mainās, pieaugot organizatoru un apmeklētāju prasībām

Tā liecina DB uzņēmēju aptauja. Protams, pats svarīgākais konferencē vai seminārā ir tā temati un runātāji, tomēr tikpat nozīmīga ir arī pasākuma norises vieta un ēdināšana, kafijas pauzes. «Agrākais standarts – maizītes – vairs neiet cauri. Labā seminārā rīkotāji vēlas pārsteigt arī ar ēdināšanu, un arī cilvēki to sagaida,» saka Terra restorāni vadītāja Ilze Megne. Ēdiens nebūs tas, kā dēļ cilvēks izvēlēsies apmeklēt kādu semināru vai konferenci, taču tā kvalitāti pasākuma apmeklētāji pēc tam pārrunās. «Mūsdienās ir grūti iedomāties konferenci, semināru vai izstādi bez kafijas pauzes vai pusdienām. Ēdināšana pasākumu ietvaros jau ir kļuvusi par standartu, ar ko rēķinās lielākā daļa pasākumu apmeklētāju. Ēdiena kvalitāte noteikti ir viens no pasākuma vērtēšanas un reizē arī izdošanās kritērijiem,» norāda Kaspars Ekša, Radisson Blu Hotel Latvija, Radisson Blu Ridzene Hotel, Radisson Blu Elizabete Hotel mārketinga vadītājs. Pasākumu rīkotāji ir kļuvuši prasīgāki un gaida arvien radošāku pieeju gan ēdienkartes piedāvājumā, gan arī ēdiena noformēšanā un pasniegšanā. «Ēdināšana, protams, ir viens no svarīgākajiem punktiem šādu pasākumu organizēšanā. Esam pamanījuši, ka atsauksmēs šis punkts vienmēr tiek uzsvērts – gan gadījumos, kad cilvēkiem viss ir ļoti paticis, gan arī tad, ja kaut kas nav bijis tā, kā sagaidīts,» saka Kristīne Štāla-Bula, Hotel Jurmala Spa & Conference Centre Pārdošanas un mārketinga nodaļas vadītāja. Arī Mercure Riga Centre Hotel Konferenču un pārdošanas menedžere Anastasija Bondarenko norāda, ka klienti vienmēr domā par ēdienu un kafijas pauzēm. Visi vēlas pārsteigt savu pasākumu apmeklētājus ne vien ar programmu, bet arī ar ēdienu un kafijas paužu daudzveidību, tāpēc pirms semināra vai konferences notiek abu pušu tikšanās, kur kopīgi domā par to.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ar vietējo vien restorāniem nepietiek

Anda Asere, 16.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa restorānu produktus iepērk gan no vietējiem ražotājiem un piegādātājiem, gan ārzemju kompānijām; globāla tendence – patērētājs vēlas zināt ēdiena izcelsmi

«Mēs sadarbojamies ar vietējiem zemniekiem, piensaimniekiem, gaļas audzētājiem un arī ar lielajiem tirgotājiem, jo vietējie zemnieki nevar nodrošināt pilnu produktu klāstu,» saka Ainārs Volodka, restorāna Kolonāde. Mūsu stāsti... šefpavārs. Vislabākā situācija ir ar piena produktiem, sieru, dārzeņiem, sarežģītāk – ar gaļu. Lielākais klupšanas akmens ir apjoms, produkcijas nepietiekamība. Arī Terra Restorāni izejvielas iepērk gan no atsevišķiem ražotājiem, gan no vairumtirgotājiem. «Iespēju robežās vienmēr mēģinām atbalstīt vietējos ražotājus un produkciju iepirkt no viņiem pa tiešo,» saka Ilze Megne, Terra Restorāni vadītāja. Piegādātājus viņa izvēlas pēc piedāvājuma kvalitātes un cenas atbilstības restorāna koncepcijai. Šajā restorānā porcija maksā konstantu summu, neraugoties uz to, ko klients izvēlas komplektēt savā porcijā, līdz ar to vienmēr ir jāizvērtē, ko tas var atļauties. Tāpat tiek izvērtēts, cik ērti ir sadarboties ar attiecīgo piegādātāju, kāda ir piegādes regularitāte un cik ērta ir pasūtījumu veikšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Biznesa vieta: Blaumaņa iela, kur jūgendstils sarokojas ar biznesu

Linda Zalāne, 19.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Blaumaņa ielas raksturīgās iezīmes ir skaistas jūgendstila ēkas un restorānu puduris. Šo pilsētas rajonu ir iecienījuši rīdzinieki, nevis tūristi

Pirms četriem gadiem (2012. gada 26. oktobrī) DB Blaumaņa ielu nodēvēja par rīdzinieku jauno Vecrīgu. Tolaik šī iela sāka iegūt jaunus vaibstus – lēnām un piesardzīgi viens aiz otra atvērās jauni restorāni un kafejnīcas. Tagad to skaits ir brangs, un Blaumaņa ielā draudzīgi līdzās pastāv restorāns Mio un Vill Amor, kas pieder vieniem īpašniekiem. Savu slavu Rīgas kafejnīcu cienītāju vidū ir iemantojusi Innocent cafe, kas bija viena no pirmajām iestādēm Rīgā, kas sāka piedāvāt vēlās brokastis jeb brunch.

Blaumaņa ielā atrodas arī divi kokteiļbāri – iBar un Sapņi un kokteiļi, kur nakts dzīve sit augstu vilni. Blakus sapņotajam bāram atrodas Air cafe, kurā tiek filmētas TV 24 raidījumu tiešraides. Šajā ielā mājvietu atradis arī restorāns Terra, kas ir viena no iecienītākajām šīs ielas pusdienu vietām. To šoreiz novēroja arī DB, jo caur milzīgiem skatlogiem varēja skatīt izsalkušu ļautiņu rindu. Jāpiemin, ka šīs ielas ēdināšanas biznesa celmlauzis ir restorāns Čarlstons, kas Blaumaņa ielā atrodas jau 17 gadus. Tomēr Blaumaņa iela nav tikai restorānu cienītāju galamērķis. Tajā līdzās pastāv dažādu profilu uzņēmumi – juristu biroji, apģērbu, interjera priekšmetu un ziedu veikali, zobārstniecība, nekustamo īpašumu kompānijas, tūrisma aģentūras u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: DB dodas izbraucienā ar kuģīti Vecrīga

Dienas Bizness, 05.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Bizness kopā ar Dienas Žurnāliem devās izbraucienā ar atpūtas kuģīti Vecrīga - no Akmens tilta līdz vietai, kur Daugava satiekas ar jūru. Par cienastu parūpējās restorāns Terra.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Restorāna Vincents jaunais vadītājs sola ieiet Ziemeļeiropas labāko restorānu līgā

LETA, 28.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu Vincents no 1.jūlija turpmāk vadīs vīnzinis Raimonds Tomsons, informēja līdzšinējais restorāna direktors un šefpavārs, biedrības Slow Food Riga prezidents Mārtiņš Rītiņš.

Viņš skaidroja, ka pēc 23 gadiem restorāna direktora un šefpavāra amatā ir izlēmis veikt izmaiņas savā dzīvē, tādēļ nodod restorāna vadības grožus Eiropas čempionam vīnzinībā Raimondam Tomsonam.

Rītiņš restorānu vadījis kopš tā dibināšanas 1994.gadā. Šajā laikā viņš saņēmis Igaunijas Terra Mariana Krusta ordeni, kā arī Nīderlandes un Beļģijas Karaļnamu ordeņus, un Latvijas Triju zvaigžņu V šķiras ordeni. Cita starpā Rītiņš divkārt atzīts par Gada cilvēku tūrismā un 2014.gadā - arī par Gada šefpavāru.

Taujāts par restorāna tuvākajiem plāniem, Rītiņš atbildēja, ka Tomsons ir ļoti pieredzējis nozares pārstāvis, uzsverot, ka restorānā viss turpināsies kā iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru