Kopuzņēmums RB Rail AS, kas atbild par Rail Baltica globālā projekta koordinēšanu un īstenošanu trīs Baltijas valstīs, paziņo par valdes pilnvaru termiņu pagarinājumu un jauna valdes locekļa iecelšanu.
No 2025. gada 1. septembra valdē darbu turpinās Marko Kivila (valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors), Marjus Narmonts (operatīvais direktors), Emiljēns Dangs (tehniskais direktors), Tjeri Busijons (programmas vadības direktors) un Ojārs Daugavietis, kurš kopuzņēmuma valdei pievienosies finanšu direktora amatā. RB Rail valde nodrošina uzņēmuma stratēģisko vadību un Rail Baltica projekta īstenošanas koordināciju visās trijās Baltijas valstīs.
RB Rail AS padomes priekšsēdētājs Arēnijs Jackus norādīja, ka pēdējo divu gadu laikā Rail Baltica projekts un kopuzņēmums kopumā ir piedzīvojuši būtiskas pārmaiņas, ko ietekmējuši ārējie izaicinājumi, kā arī ģeopolitiskais un ekonomiskais konteksts. Tas prasījis korekcijas projekta plānošanā, tehniskajos risinājumos un kopuzņēmuma darbībā, projekta koordinācijas struktūras optimizāciju, kā arī risku vadības un sadarbības ar ieinteresētajām pusēm stiprināšanu.
„Mērķis paliek nemainīgs – izbūvēt trūkstošo Eiropas standarta platuma dzelzceļa posmu Baltijas valstīs, savienojot mūsu reģionu ar Poliju un pārējo Eiropu. Kopuzņēmumam, kas vienādās daļās pieder visām trim Baltijas valstīm, ir nepieciešama stabila vadība, tādēļ valdes pilnvaru termiņš ir pagarināts uz pieciem gadiem, to pieskaņojot pirmajai projekta ieviešanas kārtai,” uzsver Arēnijs Jackus.
„Esmu pateicīgs padomei par uzticību – tā apliecina akcionārvalstu stingro apņemšanos īstenot šo nozīmīgo projektu. Rail Baltica panākumiem svarīgi ir skaidri mērķi, savlaicīgi lēmumi un atklātība arī sarežģītos jautājumos. Tieši šāda pieeja ļauj projektam virzīties uz priekšu un stiprina mūsu koordinācijas lomu kā kopuzņēmuma galveno uzdevumu,” sacīja Marko Kivila, kopuzņēmuma valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors.
Ojārs Daugavietis pievienojas RB Rail AS valdei ar vairāk nekā 15 gadu pieredzi ES fondu piesaistē, korporatīvajās finansēs un stratēģiskajā finanšu vadībā. Līdz šim viņš vadīja RB Rail AS Finanšu un ekonomikas departamentu, kur bija atbildīgs par uzņēmuma finanšu stratēģiju un tās īstenošanu. Viņa profesionālā pieredze ietver vadošus amatus Latvijas Republikas Finanšu ministrijā, kā arī plašu praksi starptautisku projektu finansēšanā, īpašu uzmanību pievēršot finanšu pārvaldībai, risku vadībai un normatīvās atbilstības nodrošināšanai. Paralēli profesionālajai darbībai viņš studē Rīgas Biznesa skolā, kur apgūst Executive MBA programmu.
„Rail Baltica līdzšinējais finansējums lielā mērā balstījies uz Eiropas Savienības piešķirtajiem grantiem no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (Connecting Europe Facility – CEF), kas Baltijas reģionam piesaistīti nepieredzētos apjomos. Nākotnē būtiski būs turpināt ciešu sadarbību ne tikai ar Baltijas valstu valdībām, bet arī ar ES institūcijām, lai nākamajā daudzgadu budžeta periodā nodrošinātu nepieciešamo finansējumu šai stratēģiski nozīmīgajai pārrobežu infrastruktūrai. Vienlaikus svarīgi būs ņemt vērā mainīgo ekonomisko un ģeopolitisko kontekstu un rūpīgi izvērtēt papildu finanšu instrumentus, kas varētu papildināt ES atbalstu,” norādīja Ojārs Daugavietis.