SIA Pure Food turpmāk būs viens no četriem piedevu piegādātājiem pārtikas koncernam Arla, kurš piegādātāju skaitu samazinājis uz pusi.
Mērķi sasniedz
Ja līdz šim Arlai bija astoņi piedevu piegādātāji, tad turpmāk būs tikai četri - līdzās Pure Food ir arī divas kompānijas no Skandināvijas un viena no Vācijas. «Tas bija mūsu mērķis. Lai to sasniegtu, visa uzņēmuma komanda strādāja ļoti cītīgi. Pozitīvi ir tas, ka sākam Arlai izstrādāt jaunus produktus un pirmoreiz dodam viņiem jau savas idejas, līdz šim uzņēmums izteica savas vēlmes. Arla arvien palielināja pasūtītos apjomus un tas nozīmē, ka viņi novērtēja mūsu darbu, tagad apjoms ir pieaudzis konkrēti,» pastāstīja Pure Food mārketinga direktors Pēteris Žimants, gan neatklājot konkrētus ciparus. Uzņēmums sadarbojas arī ar vienu no vadošajiem Krievijas pienrūpniekiem Unimilk, notiek pārrunas arī ar Krievijā vadošo piena produktu ražotāju Wimm-Bill-Dann un starptautisko pārtikas koncernu Danone par iespējamo sadarbību. Ražošanas noslogojums patlaban ir 65 %, tāpēc tiek strādāts pie apjomu audzēšanas. Tāpat notiek darbs pie tirgus diferenciācijas - aktivizējušās sarunas ar Zviedrijas saldējuma ražotājiem, kā arī tiek apgūts Čehijas un Polijas tirgus. Ļoti perspektīvs ir Ukrainas un Baltkrievijas tirgus, kur ir jau veiktas pirmās produkcijas piegādes. Minētie tirgi ir ar lielu attīstības potenciālu un Pure Food prognozē savai produkcijai pieprasījuma pieaugumu. Db jau vēstīja, ka piedevas jogurtiem, saldējumam un konditorejas izstrādājumiem Pure Food piedāvā vairākām starptautiskām kompānijām. No kopējā ražošanas apjoma 85 % aizņem industriālie produkti, pārējais ir fasētā produkcija.
Skaita katru santīmu
P. Žimants stāsta, ka šobrīd pieprasījums pēc produktiem nav sarucis un krīze nav jūtama, taču arvien lielāka nozīme pirktspējā ir cenai un, kas būs pēc jaunā gada, grūti vēl prognozēt. Viņš sola, ka «Pūres» preču zīme nākamgad būs pamanāma arvien vairāk. Šobrīd uzņēmumā notiek darbs pie ražošanas optimizācijas un rūpīgi tiek izvērtēts katrs santīms, pirms to tērēt. Investīciju saraksts ir milzīgs, taču vērtējam, kāda būs atdeve no investīcijām, tā mārketinga direktors. Šogad ražošanas optimizācijā un jaunajos produktos investēts ap 200 000 Ls, nākamgad plānots ieguldīt līdzīgu summu.
Grib iekļūt trijniekā
Šogad uzņēmums īstenojis jaunu projektu un paralēli jau esošajām sulām stikla iepakojumā patērētājiem sāk piedāvāt sulas Tetra pack ar inulīnu - cigoriņu cukuru jeb dabisku šķiedrvielu un tādējādi mēģinās izcīnīt augstas pozīcijas šajā segmentā. P. Žimants neslēpj, ka mērķis ir būt trešajiem spēlētājiem aiz tirgus līderiem Cido un Guttas. Jauno sulu pozitīvās īpašības zinātniski pierādījis uzņēmuma sadarbības partneris Nīderlandē inulīna ražotājs Sensus. Projekta izstrāde ilga gadu un sulas pēc Pure Food izstrādātās receptūras tiek ražotas Polijā. «Uzskatu, ka trešajam Latvijas spēlētājam būtu vieta tirgū. Arvien vairāk pircēju izvēlas veselīgus produktus un jaunais produkts ir atbilde pieprasījumam,» skaidro P. Žimants. Produkts domāts arī eksportam. Patlaban noris pārrunas ar Lietuvas lielveikalu ķēdēm, Krievijā uzņēmuma sadarbības partneris, kas orientējas uz veselīgu produktu tirgošanu, jau devis apstiprinājumu sulu piegādēm un tās tiks tirgotas arī Polijā. Bet pamatā sulas domātas vietējam tirgum, kur «Pūres» zīmolu labi pazīst, jo Pūres sulas stikla iepakojumā aizņem 40 % no šī segmenta jeb 4 % no kopējā sulu tirgus Latvijā. Pavisam uzņēmums fasēto produktu grupā ražo ap 40 nosaukumu produktus, savukārt industriālo produktu grupā produktu nosaukumu klāsts sasniedz ap 300 - 500 - katram klientam individuāls produkts. Uzņēmums šo gadu plāno pabeigt ar vairāk nekā 10 miljonu Ls apgrozījumu. Pērn, pēc Lursoft datiem, kompānija strādāja ar 9.86 miljonu Ls apgrozījumu, kas bija ievērojami vairāk nekā 2006. gadā, kad apgrozījums bija 7.38 miljoni Ls. Pieaugumu nodrošināja jaunās rūpnīcas būvniecība 2005. gadā, kas būtiski ļāva audzēt apjomus.