Jaunākais izdevums

Pasaules kruīza tūrisma industrija turpina atgūšanos pēc gandrīz divu gadu pandēmijas izraisītās dīkstāves, un tiek sagaidīts, ka šogad kruīza kuģu pasažieru skaits pasaulē pārsniegs 30 miljonus, līdz 2028. gadam pasaules kruīzu kuģu floti papildinot ar vēl 66 jauniem kruīza kuģiem, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Arī Eiropā ceļojošo kruīza pasažieru skaits uzrāda augšupejošu tendenci un šogad plānots sasniegt jau 80% no 2019. gada rādītājiem. Vienlaikus industrijas ekspertu vidū šobrīd īpaša uzmanība tiek veltīta Ziemeļeiropai un Baltijas jūras reģionam, kas kara un no kruīza kartes izslēgtās Pēterburgas dēļ pašlaik atrodas sarežģītā situācijā. Kā zināms, tieši Pēterburga iepriekš bijusi viens no tūristu pieprasītākajiem un pirktākajiem Baltijas jūras kruīza maršrutu galamērķiem. Šosezon drošības apsvērumu, neskaidrības par ģeopolitisko notikumu attīstību un pieprasījuma krituma dēļ vairākas, īpaši ASV tirgū strādājošās kruīza līnijas, ir izvēlējušās pārplānot savus maršrutus, uz laiku pārtraucot kruīzu maršrutus Baltijas jūrā, īpaši tās Austrumu krasta ostās, tādējādi tajā ir sagaidāms kruīza vizīšu skaita samazinājums.

“Neskatoties uz kopējo ainu reģionā, esam mērķtiecīgi strādājuši, lai Rīga kruīza segmentā šogad, arī salīdzinājumā ar kaimiņu ostām, izskatītos labi. Šosezon Rīgā ienāks 22 dažādu kruīza līniju flotes kuģi, to vidū arī divas pilnīgi jaunas kruīza kuģu līnijas “Ambasador Cruise Line” no Lielbritānijas un “Vantage Travel” no ASV, kā arī seši vēl iepriekš Rīgā nebijuši kruīza laineri. Pēc vairāku gadu pārtraukuma pie mums atgriezīsies tūrisma nozarei interesantais kruīzu explorer segments ar tā flagmani “National Geographic Explorer”, savukārt tuvāko trīs gadu laikā Rīgas ostā varētu būt sagaidāmas arī vairākas, iepriekš pie mums neredzētu luksusa klases kruīza kuģu vizītes”, stāsta Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš, piebilstot, ka šogad Rīgas ostā kruīza kuģi plānoti arī ziemas sezonā.

Aizvadītajā nedēļā Rīgas brīvostas pārvalde kopā ar sadarbības partneriem Riga RoPax Terminal, Riga Cruiseship Agency un Rīgas Pasažieru osta piedalījās pasaulē lielākajā kruīza nozares forumā Seatrade Cruise Global, kas norisinājās Fortlauderdeilā, ASV. Šis ir nozīmīgākais industrijas pasākums, kurā ik gadu tiekas kruīza kompānijas, kuģu aģenti, ostu un tūrisma industriju profesionāļi no vairāk nekā 100 valstīm, lai iezīmētu nākamo sezonu kruīza maršrutus un dibinātu jaunus ilgtermiņa biznesa kontaktus.

“Tiekoties ar tādām pasaules līmeņa kruīza kompānijām kā “Princess Cruises”, “TUI Cruises, Azamara”, “MSC Cruises”, “Silversea Cruises”, “Virgin Voyages”, “Costa”, “AIDA”, “Royal Carribean Cruises”, “Holland America”, “Ponant”, “Windstar Cruises”, “Fred Olsen”, “The World Residences at Sea”, “Disney Cruise Line” un citām, dzirdējām labas atsauksmes un interesi par Rīgu, kas apliecina mūsu potenciālu kruīza segmenta tālākai izaugsmei. Kā šī gada Seatrade Cruise Global panākumu noteikti jāmin arī uzsāktās sarunas ar vairākām ekskluzīvās nišas kruīza līnijām, kas saviem pasažieriem piedāvā pat vairāku gadu ilgus kruīzus apkārt visai pasaulei, un kuri šobrīd ir gatavi iekļaut Rīgu savos pasaules kruīzu tūru maršrutos 2025. un 2026. gadā,“ rezumē A.Zeltiņš.

Tendences industrijā liecina, ka globālajā kruīza segmentā tradicionālo ekskursiju vietā aizvien palielinās pieprasījums pēc unikāla, personiskāka tūrisma piedāvājuma kruīzu pieturvietās. “Aug interese par autentisku pieredzi krastā, iespēju satikties un komunicēt ar vietējiem iedzīvotājiem, daudz personiskāk iepazīt vietējās tradīcijas, kultūru un visu interesanto, ko varam piedāvāt, citiem vārdiem, pēc tailor made tūrisma piedāvājuma”, stāsta Jānis Vilciņš, Riga Cruiseship Agency kruīzu kuģu apkalpošanas vadītājs, kura pastāvētā kompānija aktīvās kruīzu kuģu sezonas laikā kuģu pasažieru apkalpošanai nodrošina darbu vairāk nekā 200 dažāda veida piegādātājiem: gidiem, transporta uzņēmumiem, muzejiem, restorāniem u.c. tūrisma pakalpojumu sniedzējiem.

“Rīgā un reģionā ir labs, konkurētspējīgs piedāvājums, bet arī mūsu kaimiņi ir labi. Laikā, kad globālā industrija, kas ik gadu akumulē ne mazāk kā 30 miljardus dolārus, aktīvi meklē jaunus maršrutus, tai skaitā, alternatīvu Pēterburgai, un ir gatava daudz vairāk tērēt galamērķos, būtu īpaši svarīgi, lai mēs visi, tai skaitā, arī pilsēta un valsts tūrisma organizācijas šobrīd izpildītu visus mājasdarbus, lai ieinteresētu jaunas kruīza kompānijas un varētu piedāvāt pēc iespējas plašāku, unikālu tūrisma piedāvājumu,” tā Rīgas brīvostas pārvaldnieks, uzsverot, ka kruīza kuģu industrija ir turīga nozare, kur mērķtiecīgi strādājot, arī finansiāli ieguvēji var būt visi – pilsēta, tūrisma un pakalpojuma nozare un valsts kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reforma liek uzdot jautājumu, vai tajā paslēpta viltība paņemt labos aktīvus un atstāt bešā kreditorus.

Kamēr noris sarunas par jaunās valdības veidošanu, šķiet, ir atkal vērts pievērst uzmanību vienam no aizejošās valdības iesāktajiem pārmaiņu procesiem, kas profesionāļu vērtējumā nosaukts par vienu no pēdējā laikā skandalozākajiem. Runa ir par iesākto ostu reformu, kuru kā savu lozungu pieteica Jaunā konservatīvā partija (tagad – Konservatīvie), bet pēc neveiksmes vēlēšanās cenšas to nosaukt par Jaunās Vienotības iniciatīvu un karmisko uzdevumu.

Šā raksta kontekstā Diena uzdeva virkni jautājumu valsts pārvaldes pārstāvjiem par līdzšinējo pieredzi lielu, valsts administrētu uzņēmumu likvidācijas procesos, tostarp saistību kontekstā, kā arī par Valsts ieņēmumu dienesta īstenoto cīņu pret uzņēmumu aktīvu pārnešanu uz jaunu kapitālsabiedrību un attiecīgi saistību nepildīšanu pret valsti. Iepazīstoties ar jautājumiem, Valsts kases pārstāvji Dienai ieteica ar tiem vērsties Ekonomikas ministrijā, kuras pārstāvji savukārt šos jautājumus ieteica adresēt publisko aktīvu pārvaldītājam Prossessor (bijusī Privatizācijas aģentūra). Diemžēl pāradresācijas ķēdīte izrādījās par garu, tādēļ atbildes vakardienas laikā Dienai tomēr neizdevās iegūt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Izsolīs teritorijas nomas tiesības saules enerģijas parka attīstīšanai Spilves pļavās

Db.lv, 16.11.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas pārvalde otrdien, 22.novembrī, izsolīs teritorijas nomas tiesības saules enerģijas parka attīstīšanai Spilves pļavās, informē Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāvji.

Rīgas brīvostas pārvaldē norāda, ka ir noslēgusies pieteikšanās pārvaldes izsludinātajam atklātajam konkursam par teritorijas nomas tiesībām saules enerģijas parka attīstīšanai Spilves pļavās.

Rīgas ostas teritorijā paredzēts izveidot saules paneļu parku ar nominālo jaudu vismaz 100 megavatu (MW) un plānoto elektroenerģijas izstrādi vismaz 100 000 megavatstundu (MWh) gadā.

Konkursā pieteikušies vairāki dalībnieki, visi - starptautiskas kompānijas vai to pārstāvniecības Latvijā, kas savā darbībā jau realizējušas lielapjoma saules parkus arī citviet Eiropā. Plašāka informācija par pretendentiem var tikt sniegta pēc izsoles procedūras beigām.

Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Viesturs Zeps (AP) norāda, ka saules parka izveide ļaus attīstīties vairākos virzienos, pirmkārt, tā ir pieejama zaļā elektroenerģija, kuru varēs izmantot gan ostas uzņēmumi, gan arī citi uzņēmumi pilsētā, tādējādi ostas infrastruktūra kļūs zaļāka un klimatneitrālāka. Otrkārt, saules parks un zaļās enerģijas pieejamība ostas uzņēmumiem ļaus attīstīt arī citus inovatīvus alternatīvās enerģijas projektus, tostarp saistībā ar ūdeņraža ražošanu, uzglabāšanu un izmantošanas ostas un pilsētas vajadzībām. Treškārt, šādi projekti ļauj turpināt virzību uz enerģētiskās neatkarības mērķu sasniegšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022. gadā Rīgas brīvostas pārvalde ostas infrastruktūras uzturēšanā un attīstībā, tostarp digitālajos risinājumos ieguldījusi teju 5 miljonus eiro.

Investīcijas veiktas esošo objektu pārbūvē un modernizācijā, jaunu objektu realizācijā, kā arī dažādos viedrisinājumos.

“Neskatoties uz dažādiem globālajiem ģeopolitiskajiem izaicinājumiem un nenoteiktību pasaules tirgos, šogad esam spējuši ne vien kāpināt kravu apgrozījumu Rīgas ostā, bet arī ieguldīt Rīgas ostas attīstībā. Investēts gan ostas dzelzceļa infrastruktūras sakārtošanā, kuģošanas kanāla padziļināšanā, gan hidrobūvju pārbūvē un jahtu infrastruktūras pilnveidošanā. Aizvien lielāku finansējumu gadu no gada ieguldām arī digitālo risinājumu testēšanai un ieviešanai, tā automatizējot ostas procesus un samazinot kravu apstrādei nepieciešamo laiku. Investīcijas ostas tehniskajā un digitālajā infrastruktūrā plānojam arī 2023. gadā,” norāda Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA Rīgas Brīvostas Flote 2022. gada novembrī mainīja nosaukumu uz SIA LVR Flote, tā parādot gatavību sniegt pakalpojumus visām Latvijas ostām, paaugstinot to konkurētspēju, darbības efektivitāti un atbrīvojot resursus to tiešās darbības attīstībai.

Kādi ir uzņēmuma plāni un ieceres jaunajā veidolā, to Dienas Bizness jautāja LVR Flote valdes loceklim Kasparam Ozoliņam.

Kas ir uzņēmums LVR Flote, ko tas dara un kā radies?

LVR Flote ir ostu tehnisko pakalpojumu sniedzējs. No 2010.gada līdz šā gada novembrim LVR Flote nosaukums bija Rīgas Brīvostas Flote. Savulaik Rīgas Brīvostas pārvalde nolēma, ka tehniskos pakalpojumus ostā, kas Rīgas brīvostai ir nepieciešami, varētu nodrošināt Brīvostas pārvaldei piederoša kapitālsabiedrība. To nodibināja 2010.gadā, ar laiku uzticot visus ostas tehniskos pakalpojumus šim uzņēmumam. 2010.gadā LVR Flote sāka ar ledus laušanas un velkoņu pakalpojumu sniegšanu, gadu laikā pakāpeniski attīstoties par jaudīgu tehnisko pakalpojumu sniedzēju. Šobrīd LVR Flote strādā jau ar astoņiem pakalpojumu veidiem, sākot no ostas infrastruktūras apsaimniekošanas līdz ļoti specifiskiem pakalpojumiem, kā piemēram, avārijas seku likvidācija, hidrogrāfiskie mērījumi un navigācijas līdzekļu apkalpošana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis gads ar Krievijas uzsākto karu Ukrainā ir parādījis, ka, visticamāk, kravu plūsmas nekad, vai vismaz pārskatāmā nākotnē, vairs nebūs tādas, kādas tās bija pirms kara, norādīja Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Viņš pauda, ka 2022.gads vērtējams kā stabils, jo neskatoties uz visiem ģeopolitiskajiem satricinājumiem, ostā pārkrauto kravu apjoms salīdzinājumā ar 2021.gadu ir pieaudzis.

"Ostu darbība vienmēr ir bijusi ekonomikas spogulis, līdz ar to jebkuras izmaiņas tirdzniecībā un preču pārvadājumos ietekmē arī Rīgas ostu. Pēdējie trīs gadi ir bijuši izaicinājumu pilni visām nozarēm. Tomēr, ja pandēmijas kontekstā mēs runājām par nozares spēju atgriezties pie ierastās kārtības, tad 2022.gads ar Krievijas uzsākto karu Ukrainā ir parādījis, ka visticamāk kravu plūsmas nekad, vai vismaz pārskatāmā nākotnē, vairs nebūs tādas pašas kā iepriekš," pauda Zeltiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru