Pielāgojoties strauji mainīgajiem patērētāju iepirkšanās paradumiem, Rimi ir atvēris pirmos jaunā koncepta hipermārketus Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Uzņēmuma trīs miljonu eiro investīcija koncepta izstrādē un pirmajos trīs pilotprojektos ļāvusi izveidot jaunu veikala modeli ar vienkāršotu veikala izkārtojumu, skaidrākām cenu norādēm.
Pirmie jaunā koncepta hipermārketi durvis vēra novembrī Rīgā, Palangā un Tallinā.
Jaunajā veikala izkārtojumā īpaša uzmanība pievērsta augošajai interesei par veselīgu dzīvesveidu un pieprasījumam pēc svaigiem augļiem un dārzeņiem. Sadarbībā ar iepirkumu un piegādes ķēdes komandām tiek nodrošināts augstākās kvalitātes sortiments, īpaši izceļot sezonālos produktus. Jaunā koncepta veikalos svaigo produktu, maizes un gatavo ēdienu nodaļas kļuvušas par centrālajiem elementiem, savukārt nepārtikas preču zonas pārkārtotas tā, lai klientiem būtu vieglāk orientēties un atrast nepieciešamo.
Arī digitālie risinājumi jaunā koncepta veikalos ir daudz pieejamāki – pašapkalpošanās kases, digitālie svari un moderni ekrāni, kuros redzami izdevīgākie piedāvājumi un informācija par akcijām. Veikala izkārtojums ir kļuvis vienkāršāks un vizuāli sakārtotāks – samazināts liekais vizuālais troksnis, norādes kļuvušas skaidrākas un praktiskāk izvietotas, savukārt akciju piedāvājumi ir vieglāk pamanāmi.
“Pie jaunā hipermārketu koncepta strādājām vairāk nekā gadu kopā ar pieredzējušiem partneriem no Francijas, veicot pētījumus, analizējot pircēju paradumus un arī citu mazumtirgotāju pieredzi ne tikai Latvijā un Baltijā, bet arī Eiropā. Mēs ņemam vērā pircēju vēlmes – klienti meklē labākas cenas, ērtāku veikala plānojumu un patīkamu iepirkšanās pieredzi, piemēram, viena no pamanāmākajām izmaiņām esošajā veikalā Rīgā, Deglava ielā 110, ir pārceltā augļu un dārzeņu nodaļa, kas pircēju sagaida uzreiz pie ieejas veikalā. Gribam, lai klienti no veikala dodas prom ne tikai ar visu nepieciešamo, bet arī ar sajūtu, ka iepirkšanās bijusi viegla, patīkama un viņu laika vērta,” saka Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.
Jaunā koncepta hipermārketu ieviešana ir nozīmīgs posms Rimi turpmāko gadu attīstībā. Pārmaiņas ietekmē ne tikai veikalu vizuālo tēlu, bet arī to, kā pircēji tajos orientējas, kā atrod vajadzīgo un kā jūtas iepērkoties. Pirmie jaunā koncepta hipermārketi apzināti izvēlēti atšķirīgos izmēros un plānojumos, lai konceptu pārbaudītu dažādās veikalu vidēs. Šie novērojumi palīdzēs pieņemt pārdomātus lēmumus, ieviešot jaunā koncepta veikalus plašāk visā Baltijas tīklā.
Trīs miljonu eiro investīcija ietver gan veikalu rekonstrukciju, gan pielāgojumus, kas nepieciešami jaunā koncepta un dizaina ieviešanai. Šāda elastīga pieeja ļauj Rimi efektīvi īstenot pārmaiņas un pakāpeniski ieviest šī formāta veikalus visā Baltijā. Jaunais koncepts vienlaikus palīdz virzīties arī uz uzņēmuma ilgtspējas mērķiem – samazināt atkritumu apjomu, uzlabot energoefektivitāti un veicināt resursu atbildīgu izmantošanu ikdienas darbā.
Plašāka jaunā koncepta veikalu ieviešana ir plānota nākamgad, kad būs noslēgusies pilotveikalu testēšanas fāze. Nākamais hipermārkets, kas tiks pielāgots šim konceptam, ir Jēkabpils Rimi. Turpmākais jaunā veikalu koncepta ieviešanas temps būs atkarīgs gan no klientu atsauksmēm, gan no šī formāta veikalu rezultātiem, un atsevišķus koncepta elementus varēs ieviest arī agrāk jau esošajos veikalos.





























