Jaunākais izdevums

Īrijas zemo cenu aviokompānijas "Ryanair" tīrā peļņa šajā finanšu gadā, kas noslēdzās jūnija beigās, veidoja 820 mijonus eiro, tai vairāk nekā dubultojoties salīdzinājumā ar 360 miljoniem eiro attiecīgajā laika periodā pirms gada, teikts pirmdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Peļņas kāpums skaidrojams ar biļešu cenu palielināšanos.

"Ryanair" pagājušajā ceturksnī pārvadāja gandrīz 58 miljonus pasažieru, kas ir par 4% vairāk nekā pirms gada.

Tikmēr lidsabiedrības ienākumi pieauguši par 20% līdz 4,34 miljardiem eiro.

Transports un loģistika

Latvijas kontrolēto gaisa telpu pērn visbiežāk izmantoja airBaltic, Finnair, Ryanair un Air China

LETA,12.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

atvijas kontrolēto gaisa telpu pagājušajā gadā visbiežāk izmantoja Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic", Somijas nacionālā aviokompānija "Finnair", Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair", kā arī Ķīnas aviokompānija "Air China", liecina "Latvijas gaisa satiksmes" (LGS) apkopotā statistika.

LGS pārstāvji pavēstīja, ka pērn 14% no visiem lidojumiem Latvijas gaisa telpā nodrošināja "airBaltic", 12% - "Finnair", bet pa 7% - "Ryanair" un "Air China".

Seko Indijas aviokompānija "Air India", kas nodrošināja 6% no visiem lidojumiem Latvijas gaisa telpā, Krievijas nacionālā lidsabiedrība "Aeroflot" - 4%, bet pa 3% nodrošināja Turcijas aviokompānija "Turkish Airlines", Ķīnas aviokompānija "Hainan Airlines", kā arī Krievijas aviokompānijas "Rossiya Airlines" un "Pobeda".

Šīs desmit aviokompānijas nodrošināja kopumā 62% no "Latvijas gaisa satiksmes" ieņēmumiem.

LGS valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš skaidroja, ka Latvijas kontrolētā gaisa telpa nesaskan ar Latvijas ģeogrāfiskajām robežām. Attiecīgi Krievijas aviokompāniju lidojumi nenotiek virs Latvijas teritorijas, bet tie ir lidojumi virs neitrālajiem ūdeņiem, kas skaitās Krievijas iekšējie lidojumi, piemēram, no Sanktpēterburgas vai Maskavas, izmantojot Baltijas jūru, uz Karalaučiem.

Transports un loģistika

Aviokompānijas aicina ES pārskatīt ilgtspējīgas degvielas izmantošanas mērķus

LETA--AFP,27.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākās Eiropas aviokompānijas ceturtdien aicināja Eiropas Savienību (ES) pārskatīt aviācijas sektoram noteiktos kaitīgo izmešu samazināšanas mērķus, ja vien netiks palielināta atjaunīgo degvielu ražošana un samazinātas to izmaksas.

Cīņā pret klimata pārmaiņām ES pieprasa aviokompānijām pakāpeniski palielināt ilgtspējīgas aviācijas degvielas (SAF) apjomu, kāds tiek izmantots to lidmašīnās.

Taču lidsabiedrības norāda, ka SAF šobrīd nav plaši pieejama un ir pārāk dārga, negatīvi ietekmējot to konkurētspēju.

Piesaista stratēģisko investoru aviācijas degvielas ražošanai Liepājā

Lai īstenotu projektu par ilgtspējīgas aviācijas degvielas (SAF) ražotnes un CO2 termināla...

"Mums nav pietiekami daudz SAF, bet mums pieejamā SAF ir pārāk dārga," preses konferencē sacīja Lielbritānijas nacionālās aviokompānijas "British Airways" un Spānijas nacionālās lidsabiedrības "Iberia" holdingkompānijas "International Airlines Group" (IAG) izpilddirektors Luiss Galjego.

Viņš runāja asociācijas "Airlines for Europe" vārdā Briselē notiekošā konferencē. "Airlines for Europe" pārstāv 17 lidsabiedrības, tai skaitā Vācijas "Lufthansa" un Francijas un Nīderlandes "Air France-KLM".

ES noteikumi paredz, ka, sākot ar šo gadu, aviokompānijām degvielas maisījumā jāiekļauj 2% SAF. Savukārt SAF īpatsvaru kopējā degvielas maisījumā 2030.gadā paredzēts palielināt līdz 6%, bet no 2050.gada - līdz 70%.

Taču "Airlines for Europe" publiskotā pētījumā secināts, ka SAF ražošana būs par 30% mazāka salīdzinājumā ar līmeni, kāds nepieciešams, lai sasniegtu 2030.gadā noteikto mērķi, sacīja Galjego.

"Šobrīd ir skaidrs, ka SAF piegādes nebūs pietiekamas, lai līdz 2030.gadam sasniegtu 6% mērķi," norādīja Īrijās zemo cenu lidsabiedrības "Ryanair" vadītājs Maikls O'Līrijs.

"Ja šobrīd netiks īstenoti kādi pasākumi, tad vienīgais reālais scenārijs ir pārcelt šo 2030.gada mērķi," uzsvēra Galjego.