Sekojot idejai: Maina fokusu 

Mobilajai lietotnei ēdiena pasūtīšanai Qfer ir vairāk nekā 250 tūkstoši reģistrēto lietotāju un mēneša auditorija svārstās no 50 līdz 70 tūkstošiem.

Anda Asere, 2018. gada 28. novembris plkst. 6:27

Foto: Matīss Markovskis

Tipiskais Qfer lietotājs ir 25 līdz 31 gadu jauns rīdzinieks, kam seko 18 līdz 24 gadus jauni cilvēki. SIA Qfer vadītājs Artūrs Burņins stāsta, ka šis risinājums ir mērķēts uz biroja darbiniekiem, kuri ikdienā ir aizņemti un novērtē iespēju ietaupīt laiku, lai ieturētu maltīti darba laikā vai arī pēc tā. Lielākā daļa klientu – aptuveni 70% – izvēlas ēdienu līdzņemšanai. Aptuveni 30% pasūtījumu ir ar piegādi. Tā kā cilvēki bija sākuši interesēties, vai Qfer var piedāvāt arī piegādi, uzņēmums nolēma ieviest arī šādu pakalpojumu. Sākumā piegādi nodrošināja restorāni, bet, tā kā cilvēki uzdeva dažādus jautājumus, piemēram, cik tālu ir kurjers un pēc cik ilga laika piegādās, un bija jāiegulda resursi klientu atbalsta nodrošināšanā, Artūrs secināja, ka ar piegādi jānodarbojas pašiem. Šobrīd uzņēmumam ir 15 kurjeri. «Šīs ir platforma līdzīgi kā Taxify, un jebkurš var pieteikties par kurjeru, iziet apmācības un strādāt,» viņš saka. Qfer lietotāji to biežāk izmanto ēdiena līdzņemšanas pasūtīšanai, un Artūrs uzskata, ka pagaidām ēdiena piegāde vēl ir premium segmenta pakalpojums. Lai arī cenas kļuvušas pieejamākas, tas vēl nav kļuvis par ikdienišķu pakalpojumu.

Artūrs uzskata, ka pasūtīt ēdienu līdzņemšanai, saņemšanai konkrētā laikā pa ceļam uz mājām vai ēšanai uz vietas ļauj ekonomēt laiku. Tas cilvēkiem patīk, jo viņi maksā tikpat daudz, taču saņem papildērtību. «Ja šo pakalpojumu izmanto divas, trīs reizes nedēļā, mēneša laikā var ieekonomēt astoņas līdz deviņas stundas, jo, ejot uz restorānu, ir jāgaida, kamēr izvēlies un saņem ēdienu. Dažos restorānos ir arī rindas, bet lielākā problēma ir nevis tās, bet process, ka jāatnāk un jāpasaka, ko vēlas, kaut gan parasti pasūta vienu un to pašu. Pēc statistikas redzam, ka cilvēki reti maina savu izvēli. Reizēm viņi kaut ko nedaudz pamaina, bet pārsvarā pasūta vienu un to pašu ēdienu,» klāsta Artūrs.

Viņš spriež, ka pēdējos gados aizņemtības dēļ cilvēki biežāk izmanto ēdienu līdzņemšanas pakalpojumus, jo saprot, ka tā var ietaupīt laiku. Tas kļūst par ieradumu un «pielīp» arī citiem. Ja cilvēks pierod pie iespējas pasūtīt ēdienu iepriekš un aiziet to saņemt konkrētā laikā, tad, iegriežoties ēstuvē, kur šādas iespējas nav, viņš nav apmierināts, ka nelietderīgi jāgaida 20 minūtes, kamēr ēdiens tiek pagatavots. Šādi paradumi palīdz attīstīties ēdienu piegādes un iepriekšpasūtīšanas tirgum. Ēdiena pasūtīšana līdzņemšanai veicina arī turēšanos pie budžeta – ēdot uz vietas, cilvēks, iespējams, pasūtīs arī kādu dzērienu vai desertu. «Ja konvertējam laiku naudā, tas ir ietaupījums, ko var veltīt darbam, ģimenei, hobijam,» klāsta Artūrs.

Visu rakstu Maina fokusu lasiet trešdienas, 28.novembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2018. gada 11. decembris plkst. 12:40

Ivars Saide 20 savas dzīves gadus ir strādājis šovbiznesa industrijā - bijis...

2018. gada 29. novembris plkst. 8:32

Zemnieku saimniecībā Līvi apgrozījums 2017. gadā audzis par 20%, bet šogad tā...

2018. gada 27. novembris plkst. 6:04

SIA We Build Parks izveidojis jauna tipa veloparku ikkatrai pilsētai. Ieguvums –...

2018. gada 26. novembris plkst. 6:19

Pēc veiksmīga starta Rēzeknē Ausmeņa kebabs ir ieguvis savus cienītājus arī Rīgā...

2018. gada 23. novembris plkst. 9:53

Rīgas domes rīkotajā grantu programmas «Atspēriens» rudens konkursā godalgotas četras biznesa...

2018. gada 22. novembris plkst. 6:14

Rīdzinieki Zane un Reinis Maskavi saskata skaistumu tajā, ko citi uzskata par...

2018. gada 21. novembris plkst. 6:08

Līdz ar striktākiem noteikumiem saistībā ar vienreizējā iepakojuma izmantošanu un sabiedrības...

2018. gada 20. novembris plkst. 6:20

Mūsdienās uzņēmuma ģeogrāfiskā atrašanās vieta attīstības iespējas vairs būtiski neietekmē,...

2018. gada 15. novembris plkst. 13:40

Zīmola «Korola» stāsts aizsācies interesanti. Lai gan sākotnēji tas nebija plānots kā...

2018. gada 14. novembris plkst. 6:34

Divos mēnešos Dream Light Planner izdevēja Lelde Kovaļova pārdod vairāk nekā trīs...