Foto: Matīss Markovskis

Sekojot idejai: Maina fokusu 

Mobilajai lietotnei ēdiena pasūtīšanai Qfer ir vairāk nekā 250 tūkstoši reģistrēto lietotāju un mēneša auditorija svārstās no 50 līdz 70 tūkstošiem.

Anda Asere, 2018. gada 28. novembris plkst. 6:27

Tipiskais Qfer lietotājs ir 25 līdz 31 gadu jauns rīdzinieks, kam seko 18 līdz 24 gadus jauni cilvēki. SIA Qfer vadītājs Artūrs Burņins stāsta, ka šis risinājums ir mērķēts uz biroja darbiniekiem, kuri ikdienā ir aizņemti un novērtē iespēju ietaupīt laiku, lai ieturētu maltīti darba laikā vai arī pēc tā. Lielākā daļa klientu – aptuveni 70% – izvēlas ēdienu līdzņemšanai. Aptuveni 30% pasūtījumu ir ar piegādi. Tā kā cilvēki bija sākuši interesēties, vai Qfer var piedāvāt arī piegādi, uzņēmums nolēma ieviest arī šādu pakalpojumu. Sākumā piegādi nodrošināja restorāni, bet, tā kā cilvēki uzdeva dažādus jautājumus, piemēram, cik tālu ir kurjers un pēc cik ilga laika piegādās, un bija jāiegulda resursi klientu atbalsta nodrošināšanā, Artūrs secināja, ka ar piegādi jānodarbojas pašiem. Šobrīd uzņēmumam ir 15 kurjeri. «Šīs ir platforma līdzīgi kā Taxify, un jebkurš var pieteikties par kurjeru, iziet apmācības un strādāt,» viņš saka. Qfer lietotāji to biežāk izmanto ēdiena līdzņemšanas pasūtīšanai, un Artūrs uzskata, ka pagaidām ēdiena piegāde vēl ir premium segmenta pakalpojums. Lai arī cenas kļuvušas pieejamākas, tas vēl nav kļuvis par ikdienišķu pakalpojumu.

Artūrs uzskata, ka pasūtīt ēdienu līdzņemšanai, saņemšanai konkrētā laikā pa ceļam uz mājām vai ēšanai uz vietas ļauj ekonomēt laiku. Tas cilvēkiem patīk, jo viņi maksā tikpat daudz, taču saņem papildērtību. «Ja šo pakalpojumu izmanto divas, trīs reizes nedēļā, mēneša laikā var ieekonomēt astoņas līdz deviņas stundas, jo, ejot uz restorānu, ir jāgaida, kamēr izvēlies un saņem ēdienu. Dažos restorānos ir arī rindas, bet lielākā problēma ir nevis tās, bet process, ka jāatnāk un jāpasaka, ko vēlas, kaut gan parasti pasūta vienu un to pašu. Pēc statistikas redzam, ka cilvēki reti maina savu izvēli. Reizēm viņi kaut ko nedaudz pamaina, bet pārsvarā pasūta vienu un to pašu ēdienu,» klāsta Artūrs.

Viņš spriež, ka pēdējos gados aizņemtības dēļ cilvēki biežāk izmanto ēdienu līdzņemšanas pakalpojumus, jo saprot, ka tā var ietaupīt laiku. Tas kļūst par ieradumu un «pielīp» arī citiem. Ja cilvēks pierod pie iespējas pasūtīt ēdienu iepriekš un aiziet to saņemt konkrētā laikā, tad, iegriežoties ēstuvē, kur šādas iespējas nav, viņš nav apmierināts, ka nelietderīgi jāgaida 20 minūtes, kamēr ēdiens tiek pagatavots. Šādi paradumi palīdz attīstīties ēdienu piegādes un iepriekšpasūtīšanas tirgum. Ēdiena pasūtīšana līdzņemšanai veicina arī turēšanos pie budžeta – ēdot uz vietas, cilvēks, iespējams, pasūtīs arī kādu dzērienu vai desertu. «Ja konvertējam laiku naudā, tas ir ietaupījums, ko var veltīt darbam, ģimenei, hobijam,» klāsta Artūrs.

Visu rakstu Maina fokusu lasiet trešdienas, 28.novembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

Akciju tirgus galvenā ziņa janvārī – pasaules gals nav iestājies. Tie, kas neseko...

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi,...

Vēl pirms diviem gadiem Pārdaugavā, Robežu ielas koka namā, čakli strādāja vietējais...

No šīs sadaļas

Ivars Saide 20 savas dzīves gadus ir strādājis šovbiznesa industrijā - bijis...

Zemnieku saimniecībā Līvi apgrozījums 2017. gadā audzis par 20%, bet šogad tā...

SIA We Build Parks izveidojis jauna tipa veloparku ikkatrai pilsētai. Ieguvums –...

Pēc veiksmīga starta Rēzeknē Ausmeņa kebabs ir ieguvis savus cienītājus arī Rīgā...

Rīgas domes rīkotajā grantu programmas «Atspēriens» rudens konkursā godalgotas četras biznesa...

Rīdzinieki Zane un Reinis Maskavi saskata skaistumu tajā, ko citi uzskata par...

Līdz ar striktākiem noteikumiem saistībā ar vienreizējā iepakojuma izmantošanu un sabiedrības...

Mūsdienās uzņēmuma ģeogrāfiskā atrašanās vieta attīstības iespējas vairs būtiski neietekmē,...

Zīmola «Korola» stāsts aizsācies interesanti. Lai gan sākotnēji tas nebija plānots kā...

Divos mēnešos Dream Light Planner izdevēja Lelde Kovaļova pārdod vairāk nekā trīs...