Pieaug interese par jaunajiem pārvietošanās rīkiem 

Lēnāk nekā citviet Eiropā, tomēr arī Latvijā uz ielām biežāk manāmi elektriskie skrejriteņi, velosipēdi un citi viedie rīki, kas pārvietošanos padara krietni veiklāku

Linda Zalāne, speciāli DB, 16.5.2019
1/16

Elektrisko skūteru nomas platformas Atom dibinātājs, SIA Atom Tech valdes priekšsēdētājs Artūrs Burņins.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Līdzās interesei par jaunajiem pārvietošanās rīkiem rodas labvēlīga augsne biznesa attīstīšanai. Pagaidām dažādu elektrisko braucamrīku nomu piedāvā vien daži uzņēmumi, pārsvarā Rīgā, Siguldā, Jūrmalā un citviet, bet DB uzrunātie uzņēmēji prognozē, ka tirgus potenciāla izmantošana ir tikai sākuma posmā. «Vismaz elektroskrejriteņu jomā Latvijas tirgus šobrīd ir sasniedzis vien 10% no sava potenciāla, tas šovasar un nākamajā vasarā augs vēl vismaz desmit reižu,» prognozē elektrisko skūteru nomas platformas Atom dibinātājs, SIA Atom Tech valdes priekšsēdētājs Artūrs Burņins. Tomēr Latvijā, visticamāk, nekad nebūs sagaidāma tik plaša elektrisko braucamrīku popularitāte, kāda tā ir citās zemēs, it īpaši tajās, kurās silto un saulaino dienu gadā ir vairāk nekā drēgno un auksto.

Eksperiments izdodas

Pirms pusotra mēneša Rīgā SIA Atom Tech testa režīmā pilsētvidē izvietoja pirmos koplietošanas elektroskrejriteņus, bet, augot pieprasījumam, to skaits ir palielināts līdz 30 vienībām.

«Piedāvājam nevis standarta nomu, bet koplietošanu, pilsētvidē vairāk nekā 20 vietās esam izlikuši elektriskos skrejriteņus jeb skūterus, un cilvēki ar mobilās lietotnes palīdzību var redzēt tuvākos braucamrīkus un iznomāt tos īsiem braucieniem pa pilsētu. Sekojam līdzi pieprasījumam un secinām, kas ir labs, kas jāuzlabo. Pagaidām pieprasījums ir pārsteidzoši liels, it īpaši, kad ārā ir silts un saulains laiks. Līdz šim ir vairāk nekā 2500 braucienu un nobraukts ap 10 tūkst. km. Līdz šim sasniegts aptuveni 80% no kapacitātes. Pārsvarā pakalpojumu izmanto vietējie, bet arī ārvalstu viesiem tas šķiet saistošs, un aptuveni 10% lietotāju ir ar ārvalstu numuru. Tuvākajās nedēļās skrejriteņu vienību skaitu palielināsim līdz 50, un jūnija vidū mērķis ir sasniegt 100 viedo braucamrīku izvietošanu Rīgā. Prognozēju, ka maksimālais skaits varētu būt 150,» stāsta A. Burņins, kurš attīsta arī citus IT projektus, piemēram, mobilo lietotni ēdiena pasūtīšanai Qfer.

Taujāts par sākotnējām investīcijām, A. Burņins atklāj, – kā tipiski startup uzņēmumam, sākotnēji Atom platformā ieguldīts nedaudz, un, augot pieprasījumam, investīciju apjoms pakāpeniski palielināts. Uzņēmums piesaistījis biznesa eņģeļus, kas platformas izveidei novirzījuši 50 tūkst. eiro, turklāt SIA Atom Tech uzvarēja granta konkursā Atspēriens, kur ieguva vairāk nekā septiņus tūkst. eiro attīstībai. Arī visa peļņa tiek reinvestēta attīstībā, lai iegādātos jaunus braucamos, atvēlētu līdzekļus to apkopei un remontam, kā arī, lai pilnveidotu platformu. A. Burņins atklāj, ka līdz šim tehnisko ķibeļu ir bijis diezgan daudz, jo koplietošanai iegādātais skūtera modelis nav īsti piemērots tik intensīvai braukšanai, turklāt cilvēki pret svešu mantu mēdz izturēties nesaudzīgi. Nākotnē uzņēmums iecerējis skrejriteņu parku atjaunot ar izturīgākiem braucamajiem. Savukārt pret nozagšanas risku uzņēmums ir nodrošinājies, jo skūteri tiek tiešsaistē izsekoti, tie ir apdrošināti un vajadzības gadījumā talkā nāk apsardzes darbinieki.

«Mūsu nākotnes ambīcijas ir izvērst elektroskūteru nomu citās valstīs. Rūpīgi sekojam līdzi ārvalstu tirgum, skatāmies, kur varam darbību izvērst, jo ziema Latvijā ir diezgan gara. Vēlamies atrast tirgu, kur šajos mēnešos varam strādāt. Visticamāk, tā būs Bulgārija, Rumānija, kā arī Kazahstāna, Uzbekistāna un Maķedonija. Šajās valstīs konkurences līmenis pagaidām ir zems, bet pieprasījums pēc līdzīgiem braucamrīkiem jau ir. Būt pirmajiem spēlētājiem kādā reģionā vienmēr ir labi,» spriež A. Burņins.

Visu rakstu lasiet 16. maija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Tevi varētu interesēt

Iespējams, jau aprīlī Krišjāņa Barona ielā, Rīgā, varētu tikt ierobežota automašīnu kustība,...

Rīgas centrā apmeklētājiem durvis vaļā vēris kafejnīcas koncepts, kas zem viena zīmola...

Līdz 2020. gadam veloceliņu kopgarumam Latvijājā sasniedz 700 kilometri, aptuveni 30% valsts...

Pirmais un pagaidām vienīgais atjaunotās Latvijas velosipēdu zīmols Ērenpreiss, kurš sākotnēji...

Visiem 4. klašu skolēniem būs obligāti jāiegūst velosipēda vadītāja apliecība, savukārt...

Nepalaid garām

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Pasaules parādi turpina augt, un vairāki finanšu procesu pētnieki brīdina, ka tam...

8.janvārī "Dienas Bizness" rīkoja kārtējo Donoru dienu Andrejostā....

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

Latvijas Paralimpiskās komitejas rīkotajā Latvijas Paralimpiskā sporta centra arhitektoniskās...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Ar 100 milj. eiro investīcijām nākamajos piecos gados Sirin Development mērķē uz...

Taksometru pārvadātāju nozares darba devēju organizācijas rīkotajā piketā, iebilstot pret Satiksmes...

Japāna sākusi testēt pasaules ātrāko vilcienu, kas var sasniegt 400 km/h, raksta...

Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) piekrastē divi Saūda Arābijas tankkuģi tikuši pakļauti «sabotāžas...

Privatizācijas aģentūras (PA) ieskatā VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) valdes priekšsēdētāja...

VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš un valdes loceklis Aivars...

Satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) izteiktie pārmetumi AS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) valdei...

Atsaucoties Cēsu novada pašvaldības lūgumam nodrošināt Cēsu un Siguldas iedzīvotājiem ērtu...

Satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) šonedēļ izteiktie paziņojumi par VAS «Latvijas dzelzceļš»...

Baltijas valstu kopuzņēmums RB Rail AS pasludinājis uzvarētāju iepirkumā par būvprojektēšanu...