Citas ziņas

Somu grupa Hobby Hall atlaiž darbniekus, cerot uz peļņu

Ilze Repele,15.10.2002

Jaunākais izdevums

Viena no lielākajām Somijas kompānijām, kas nodarbojas ar preču piegādi pa pastu, Hobby Hall paziņojusi, ka atlaidīs apmēram 80 darbiniekus, ziņo laikraksts Aripaev. Kompānijai, kas pieder Stockmann grupai, pašlaik ir 850 darbinieki, 90 no tiem Igaunijā un Latvijā. Papildus preču piegādei pa pastu, kompānija Hobby Hall atvērusi savus veikalus Somijā un Igaunijā. Darba vietu samazināšana notiek ar mērķi palielināt kompānijas peļņu par sešiem miljoniem eiro.

Citas ziņas

RIGA FASHION WEEK

,20.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SPRING/SUMMER COLLECTIONS 2007October 31 - November 5, 2006

October 31

17.00 - RFW press-conference,

Monika Centrum Hotels (Elizabetes str. 21)

19.30 - RFW Opening Ceremony,

JAGUAR saloon (Skanstes str. 33)

21.00 - Opening Party,

JAGUAR saloon (Skanstes str. 33)

November 1

18.30. - Baiba Ripa (Latvia),

Riga Stock-Exchange Hall

19.30. - Riina Poldroos (Estonia),

Riga Stock-Exchange Hall

20.30. - Gints Bude (Latvia),

Riga Stock-Exchange Hall

21.30. - TENDENCE Cocktail-Party with underwear show,

Tobago Casino (Aspazijas str. 22)

November 2

17.00. - Art gallery PUTTI

(Irēna Gaša, Elita Patmalniece - Latvia, Brigitte Langenbrunner - Germany),

Art gallery PUTTI (Mārstaļu str. 16)

by special invitation only

18.00. - Sheila (Latvia),

Tirdzniecība un pakalpojumi

Pigu Hobby Hall Group jauns izpilddirektors

Db.lv,02.05.2022

Uz laiku izpilddirektora amatā stāsies Ksavjers Karliers (Xavier Carlier), kurš iepriekš bijis pārmaiņu vadības direktors.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas e-komercijas uzņēmuma “PHH Group” ilggadējais izpilddirektors Daiņus Ļuļis (Dainius Liulys) ir nolēmis nodot savu izpilddirektora amatu, savstarpēji vienojoties ar “PHH Group” valdi un akcionāriem.

Viņa vietā uz laiku izpilddirektora amatā stāsies Ksavjers Karliers (Xavier Carlier), kurš iepriekš bijis pārmaiņu vadības direktors.

“PHH Group” nesen definēja savu izaugsmes stratēģiju turpmākajiem gadiem un tās īstenošanai saņēma ievērojamu papildu finansējumu no akcionāriem.

"Šajā uzņēmumā strādāju teju 15 gadus. No pieticīgiem pirmsākumiem „Pigu Group“ ir piedzīvojusi iespaidīgu izaugsmi un lielus panākumus. Pēdējo divu gadu aktualitātes ir apvienojušas „Pigu Group“ un „Hobby Hall Group“ jaunizveidotajā „PHH Group“, stiprinot akcionāru bāzi ar „MidEuropa“. Es lepojos ar to, ko esam sasnieguši kopā,” komentē D.Ļuļis.

Viņš piebilst, ka "šis ceļš nebūt nav beidzies: nesen esam vienojušies ar mūsu valdi un akcionāriem piešķirt nebijušus resursus, lai mūsu ambiciozo inovāciju un izaugsmes plānu padarītu par realitāti. Esam nostiprinājuši akcionāru bāzi, izveidojuši augstas kvalitātes uzraudzības padomi un būtiski stiprinājuši „Pigu Hobby Hall“ komandu, tuvākajā laikā sagaidot vēl citus jaunumus. Man jaunās stratēģijas īstenošanas sākums ir īstais brīdis, lai paietu malā. Es turpināšu strādāt kā valdes un izpilddirektora padomnieks, un kā nozīmīgs „PHH Group“ akcionārs".

Tirdzniecība un pakalpojumi

Hobby Hall pamet Baltiju

,11.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas mazumtirdzniecības ķēdes Stockmann pārstāvji paziņojuši, ka šogad tā atzars Hobby Hall pametīs Baltijas reģionu, vēsta finland.fi.

Hobby Hall pametot reģionu, Igaunijā tiks zaudētas 63 darba vietas, Somijā – 42, bet Latvijā – 19.

«Hobby Hall darbība Baltijas valstīs nav spējis sasniegt tādu līmeni, lai kļūtu stabils un pelnošs,» teikts mazumtirgotāja paziņojumā.

«Finanšu krīzes ātrā pieņemšanās spēkā Baltijas valstīs būtiski ietekmējusi patērētāja pirktspēju, kas novedis pie zaudējumiem. Nav arī prognozējams, ka nākamajos dažos gados būs iespējams uzlabot uzņēmuma rentabilitātes rādītājus,» turpināts paziņojumā.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Investēs vairāk nekā 20 miljonus eiro Pigu Hobby Hall Group

Db.lv,04.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Internetveikala "220.lv" īpašnieka, Baltijas tirgus e-komercijas uzņēmuma "Pigu Hobby Hall Group" ("PHH Group") akcionāri - privātā kapitāla investors "Mid Europa Partners" investēs vairāk nekā 20 miljonus eiro e-komercijas un platformas "Marketplace" attīstībā, informē "220.lv" pārstāvji.

Būtiskas investīcijas ļaus jau izstrādātajai un pielāgotajai e-komercijas sistēmai ilgtspējīgi augt, uzlabot produkta kvalitāti, sortimentu un pakalpojumus, vienlaikus nostiprinot savas pozīcijas, norāda "PHH Group" valdes priekšsēdētājs Daniels Ropers.

"PHH Group" un "220.lv" izpilddirektors Daiņus Ļuļis stāsta, ka "Covid-19 ierobežojumi deva milzīgu impulsu tirdzniecības kanālu pārejai no bezsaistes uz tiešsaisti, un gandrīz vienas nakts laikā vajadzēja trīskāršot maksimālo jaudu.

Viņš norāda, ka līdzekļi tiek investēti, lai atbalstītu arvien pieaugošo jauno pārdevēju skaitu uzņēmuma "Marketplace" tirgū, jo pārdevēji pielāgojas mainīgajai uzņēmējdarbības videi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotājs Aston Martin paziņojis, ka gatavojas samazināt kompānijas darbaspēku par 600 štata vienībām, ziņo Autoblog.

Aston Martin, salīdzinot ar tādiem automašīnu ražotāju gigantiem kā BMW, Mercedes-Benz un Porsche, vienīgā ir pelnoša, taču Autoblog raksta nobeigumā arī uzdod jautājumu - cik ilgs laiks vēl ir palicis, kad uzzināsim par Ferrari problēmām?

Tirdzniecība un pakalpojumi

Apvieno Pigu Group un Hobby Hall

Db.lv,17.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātā kapitāla investors “Mid Europa Partners” (Mid Europa) ir noslēdzis “Pigu Group” un “Hobby Hall Group OÜ” (“HHG”) akciju iegādes procesu, izveidojot vienu grupu, tai kļūstot par vadošo tiešsaistes tirdzniecības centru Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un Somijā.

Apvienotā grupa ir kļuvusi par lielāko e-komercijas spēlētāju Baltijā.

Grupa ir apvienojusi vairākus miljonus reģistrētu klientu četrās valstīs – Pigu.lt Lietuvā, Kaup24.ee un Hansapost.ee Igaunijā, 220.lv un Xnet.lv Latvijā un Hobbyhall.fi Somijā.

3 tūkstoši Baltijas valstu pārdevēji pārdod vairāk nekā 1.5 miljonu preces jaunā uzņēmuma lielākajā e-platformas daļā – “Pigu Group”, pircējiem platformu apmeklējot vairāk nekā 100 miljonus reižu gadā. Pēc apvienošanās ar lielāko, “Hobby Hall OU” pārvaldīto interneta veikalu, kopīgajā e-platformā tirgoto preču skaits palielināsies par vairāk nekā 2 miljoniem, savukārt apmeklētāju skaits sasniegs gandrīz 145 miljonus gadā.

Citas ziņas

Baltijas un Somijas dizaineri iekārtojuši virtuālo mājokli

,06.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

16 interjera dizaineri no 4 valstīm izveidojuši virtuālu māju internetā — Soul of Home. Šī mājaslapa nākotnē varētu pārtapt ideju «bankā», par vietu diskusijām un viedokļu apmaiņai.

Projektā piedalījušies Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Somijas interjera dizaineri. Katrai valstij tika piedāvāts iekārtot vienu no virtuālā nama istabām. Latvijas pārstāves – Aiga Vaitkus, Baiba Lindāne, Ilze Leduskrasta un Kristīne Vītola – izstrādāja savus variantus Soul of Home guļamistabai.

Mēneša laikā interneta lietotāji un interesenti par sev tīkamāko projektu var nobalsot www.soulofhome.net. Martā tiks noskaidrots uzvarētājs, kurš kļūs par pasta tirdzniecības uzņēmuma Hobby Hall interjera konsultantu. Plānots, ka Soul of Home kļūs par pastāvīgu vietu, kur ar viedokļiem varēs apmainīties tie, kas interesējas par interjeru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Michelin ceļveža inspektori ir pavadījuši vēl vienu gadu, apceļojot Latviju un meklējot tās labākos restorānus. Kopumā 2025. gada ceļvedī būs iekļauts 31 restorāns, tostarp divi saņēmuši vienu Michelin zvaigzni, trīs ieguvuši Bib Gourmand apbalvojumu par kvalitatīvu un meistarīgu ēdienu gatavošanu, un viens ieguvis Michelin Zaļo zvaigzni par ilgtspējīgu pieeju.

"Michelin" kvalitātes zvaigzne piešķirta restorānam "John Chef's Hall", kā arī zvaigzni saglabājis restorāns "Max Cekot Kitchen".

"Michelin" zaļo zvaigzni jeb ilgtspējas apbalvojumu saglabājis restorāns "Pavāru māja".

"Michelin Selected Restaurants" jaunākajā ceļvedī iekļauti pieci jauni restorāni - "B7", "Babo", "Lowine", "Seasons" un "Stage 22".

Savukārt arī turpmāk "Michelin Selected Restaurants" ceļvedī iekļauta "Tauro", "Zoltners", "Mo", "3 pavāri", "Whitehouse", "36.līnija", "John", "COD", "Le Dome", "Chef's Corner", "Barents Coctails & Seafood", "Barents", "Aqua Luna", "Entresol", "Ferma", "Neiburgs", "Tails", "H.E.Vanadziņš", "Akustika", "KEST" un "Riviera".

Citas ziņas

Jūrmalā notiks Somijas kultūras dienas

Aivars Mackevics [email protected],02.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 12.-17.jūnijam Jūrmalā notiks Somijas kultūras dienas, kas kļuvušas par ikgadēju notikumu un gaidītu pasākumu jūrmalniekiem un Jūrmalas viesiem. 12. jūnijā plkst. 14:00 Bulduru bibliotēkas bērnu nodaļā notiks konkurss skolēniem "Prāta bankā - Somijā" 12. jūnijā Jūrmalas mūzikas vidusskolā, plkst. 16:30 - pie skolas jautri mirkļi kopā ar Bulduru kultūras nama folkloras ansambli "Mare" (dziesmas, danči, rotaļas). plkst. 17:00 Somijas kultūras dienu atklāšana: Koncerts. Piedalās Somijas Nacionālās Operas solists Jāko Kortekangas, Savonlinnas pilsētas bigbends, soliste Bianka Moralesa, Jūrmalas mūzikas vidusskolas audzēkņi. Somijas kultūras dienu atklāšanā klātesošos uzrunās Jūrmalas pilsētas domes pārstāvis un Somijas vēstniecības pārstāvis. 13.jūnijā plkst. 15:00 Bulduru kultūras namā notiks Jūrmalas mākslinieku darbu izstādes "Somija Jūrmalas mākslinieku acīm" atklāšana. 13.jūnijā plkst.15:00 Ķemeru bibliotēkā notiks fotoizstādes "Somu un latviešu bibliotekāru sadraudzība" atklāšana. 16.jūnijā plkst.15:00 Centrālajā bibliotēkā tikšanās ar somu žurnālistu un rakstnieku Juku Rislaki. Izstādes · Jūrmalas mākslinieku darbu izstāde "Somija Jūrmalas mākslinieku acīm" - Bulduru kultūras namā · Bulduras kultūras nama bērnu apgleznošanas studijas bērnu zīmējumu izstāde "Kalevalas zeme" - Bulduru kultūras namā · Fotoizstāde "Somu un latviešu bibliotekāru sadraudzība" - Ķemeru bibliotēkā · Leļļu izstāde "Somu rakstnieces Tūves Jānsones grāmatu varoņi" - Dubultu bērnu bibliotēkā Literatūras izstādes · "Latviski tulkotā somu literatūra" - Centrālajā bibliotēkā · "Apceļosim Ziemeļvalstis" - Bulduru bibliotēkā, · "Ciemos pie Muminu ģimenes" - Bulduru bibliotēkas bērnu nodaļā · "Interesanti par somu arhitektūru" - Asaru bibliotēkā · "Tikšanās vieta - Somija" - Ķemeru bibliotēkā, · "Jūra,vējš un klintis. Par Somiju" - Ķemeru bibliotēkas bērnu nodaļā · "Iepazīsimies un lasīsim somu literatūru" - Slokas bibliotēkas bērnu nodaļā · "Somija pašu acīm" - Kauguru bibliotēkā · "Pušķītis astītē-par somu rakstnieces Tūves Jānsones pasakām" - Dubultu bērnu bibliotēkā Avots: Jūrmalas pilsētas dome

Tirdzniecība un pakalpojumi

Marketplace platformā trīs gados pārdotas preces vairāk nekā 80 miljonu eiro vērtībā

Db.lv,06.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstu un Somijas e-tirdzniecības uzņēmuma "PHH Group", kurā iekļaujas arī tirdzniecības centrs internetā "220.lv", izveidotajā "Marketplace" trīs gados pārdots gandrīz četri miljoni preču vairāk nekā 80 miljonu eiro vērtībā, informē uzņēmumā.

Vienlaikus šo gadu laikā ir noslēgta sadarbība ar 4000 pārdevējiem Baltijas līmenī. Plānots, ka "Marketplace" pārdošanas apjoms 2023.gadā sasniegs 100 miljonus eiro.

Kā norāda kompānijā, patlaban Lietuvas, Latvijas un Igaunijas tirgos "Marketplace" platformā pārdod preces vairāk nekā 4000 dažādi pārdevēji.

"Marketplace" darbību uzsāka 2019.gada septembrī, līdz gada beigām platformas pārdošanas apjomiem sasniedzot 71 000 eiro. 2020.gadā pārdošanas apjomi platformā pieauga līdz 7,6 miljoniem eiro, 2021.gadā līdz 39,7 miljoniem, savukārt šogad partneru preces pārdotas 34,2 miljonu eiro vērtībā.

"220.lv Marketplace" pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols norādīja, ka uzņēmuma stratēģiskais mērķis ir palielināt "Marketplace" darbības rādītājus visā grupā. Proti, patlaban "220.lv" partneri pārdod aptuveni 30% no visa uzņēmumu grupas apgrozījuma, savukārt nākamajos divos gados šo rādītāju plānots palielināt līdz 50%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola "ProudBe" radītāja Dace Vintere izveidojusi savu perfekto somu un piedāvā tādu arī citiem.

"Ceļojumos teju vienmēr dodos ar mugursomu plecos. Līdz šim esmu iegādājusies piecas dažādas somas. Bet diemžēl neviena man nešķiet perfekta. Vienā trūkst kāda man ļoti nepieciešama kabata, citā tieku iekšā tikai no augšas, vēl kādai ir neērta muguras daļa u.tml. Reiz, kāda 2018.gada ceļojuma laikā, stāvēju autobusa pieturā un vēroju cilvēkus. Pie autobusa pienāca trīs savā starpā nepazīstamas meitenes, visas ar mugursomām plecos un centās noskaidrot, ar kuru autobusu viņām jādodas tālāk savos piedzīvojumos. Sapratušas, ka kādu laiku ceļojumu turpinās kopā, meitenes uzsāka sarunu. Interesanti, ka, iepazīstoties, pirmais jautājums nebija, kā kuru sauc. Tas bija – no kurienes tu esi? Visas šīs meitenes vienojošais elements bija ceļojuma mugursoma. Viņas visas lepojās ar piederību valstij, no kuras nāk. Un tā dzima ideja par somu. Ļoti īpašu somu. Par somu, kas jau savā būtībā atbild uz šo galveno jautājumu – no kurienes tu esi," stāsta zīmola "ProudBe" izveidotāja D.Vintere.

Citas ziņas

Krievijas birokrāti grauj kruīzu tūrismu Sankpēterburgā

Aivars Mackevics [email protected],10.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz tiešajiem Krievijas prezidenta Vladimira Putina ieteikumiem un nesen pieņemtajiem federālajiem likumiem par bezvīzu režīma ieviešanu Krievijā kruīzu kuģu pasažieriem, kas paredzētu 72 stundu uzturēšanos valstī, reāli vēl līdz šim nav ieviesti praktiskā darbībā. Oficiāli jaunajam likumam bija jāsāk darboties jau šī gada 14. aprīlī, taču birokrātisko procedūru rezultātā nepieciešamiem dokumenti vēl nav apstiprināti attiecīgajās iestādēs un ministrijās. Pēc speciālistu domām, katrs kruīzu tūrists neatkarīgi no kurienes viņš ir ieradies, teorētiski var atrasties Krievijā bez vīzas 72 stundas. Tas atbilst Starptautiskās Konvencijas nolikumam par atvieglinājumiem starptautiskajā kuģu satiksmē, ko parakstījusi 1965. gadā ir arī Krievija. Interesanti, ka bezvīzu režīms attiecas praktiski uz visiem, izņemot somu kruīzu kuģu tūroperatorus. Pieprasījums Krievijas Federācijas Ārlietu ministrijai nodrošināt bezvīzu režīmu somu kruīzu kuģu pasažieriem formāli tiek motivēts kā vēlēšanos iegūt paritāti. Pēc somu likumdošanas kruīzu brauciens skaitās, ja kuģi piestāj divās vai vairākās ārvalstu ostās. Turpretī Krievijas Ārlietu ministrija paredz, ka somu kruīzu kuģu pasažieriem ir jāmaksā par vīzu vai arī kuģiem jāpiestāj ne mazāk kā divās ārvalstu ostās. Pēc somu kruīzu kuģu tūroperatoru domām, tāda situācija liecina par tiešu somu kompāniju diskrimināciju. Bez tam vīzu saņemšana pazemina kruīzu biznesa operativitāti un palielina pasažieru izmaksas, kas kopumā negatīvi attiecas uz Sanktpēterburgas reisu rentabilitāti. Krievijā pārsvarā kruīzu kuģi piestāj Sanktpēterburgas ostā. Tiek plānots, ka 2003. gadā ostā ienāks apmēram 250 kuģu kā rezultātā pilsētu apmeklētu vairāk kā 200 tūkstošu tūristu. Bez tam kruīzu kuģi piestāj arī Viborgā (vidēji 70 tūkstoši tūristu gadā) un Vladivostokā (tikai 2-3 kuģi). Patlaban Sanktpēterburga ir vienīgā osta Baltijas jūrā, kura no 1995. gada nav visu gadu nodrošināta ar kruīzu kuģu apmeklējumiem. Sanktpēterburga rēķinās, ka ar Baltijas valstu iestāšanos Eiropas Savienībā tūristu skaits varētu ievērojami palielināties, īpaši ar duty free zonas esamību Krievijā. Jāatgādina, ka kruīzu kuģu Silja Line un Kristina Cruises braucieni uz Sanktpēterburgu un Viborgu tika pārtraukti pagājušā gada augustā. Pēc ekspertu domām zaudējumi, kad tika atcelti 120 ieplānotie somu kruīzu kuģu kompāniju braucieni, visu līmeņu budžeta ienākumos par 2002./2003. gadu ir sasnieguši 25 miljonus ASV dolāru, bet pašas Sanktpēterburgas ostas zaudējumi tiek rēķināti uz vairāk kā 1 miljardu ASV dolāru. Rezultātā vairāki ārvalstu tūroperatori ir nolēmuši atcelt savus kruīzu braucienus uz Krieviju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānija Textron, kas ražo lidmašīnas Cessna un helikopterus Bell, pasaules finanšu krīzes iepaidā, nolēmusi atlaist 2 200 darbiniekus, ziņo Lentaru.

Kompānija cer, ka šāds solis ļaus nākamā gada laikā ieekonomēt apmēram 100 miljonus USD. Šobrīd kompānijā Textron strādā 44 000 darbinieku.

Kompānija prognozē, ka plānotā peļņa - 400 miljoni USD, netiks sasniegta un, ka tā var cerēt tikai uz 330 miljoniem USD.

Kompānija Textron ir lielākā kompānija pasaulē, kas ražo privātā tipa lidmašīnas.

Citas ziņas

Liepājā rīkos akciju Noķer sterilizē atlaiž

Vēsma Lēvalde, Db,23.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī Liepājā sāksies bezsaimnieka kaķu ierobežošanas akcija Noķer – sterilizē – atlaiž.

Liepājas domes vides daļa sadarbībā ar SIA Eko Kurzeme dzīvnieku uzturēšanas stacionāra apsaimniekotājiem, Liepājas kinoloģisko biedrību un vairākām pilsētas veterinārārstu privātpraksēm sāks apsekot namus, kuru apsaimniekotāji vai kaķu koloniju uzturētāji pieteikušies akcijai Noķer sterilizē atlaiž. Pavisam saņemti 82 iesniegumi, informē Vides daļas vadītāja Dace Liepniece.

Kad būs iegūta mājas iedzīvotāju rakstiska piekrišana par bezsaimnieka kaķu sterilizēšanu, tos noķers un nogādās pie veterinārārsta, tad – kaķus sterilizēs, vakcinēs pret trakumsērgu un apzīmēs (tiek nogriezts kreisās auss galiņš). Visbeidzot – pēc dažām diennaktīm bezsaimnieka kaķus nogādās atpakaļ viņu pastāvīgajā mītnes vietā. Gadījumā, ja dzīvnieks būs vecs un slims, viņu iemidzinās.Akciju finansēs no šim mērķim rezervētajiem pilsētas Vides fonda līdzekļiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā Rīgas pašvaldības uzņēmums Rīgas namu pārvaldnieks, arī privātie namu apsaimniekošanas uzņēmumi vasaras periodā izsludina soda naudu dzēšanas akcijas, tomēr to nedara visi un pieeja parādniekiem ir visai atšķirīga, secinājis laikraksts Diena.

Tradicionāli vasaras mēnešos apsaimniekotāji cer iekasēt pietiekami daudz naudas, lai rudenī varētu savlaicīgi uzsākt apkures sezonu, norāda laikraksts.

Kā vēstīts, pašvaldības SIA Rīgas namu pārvaldnieks dzēsīs rēķinu soda procentus, ja iedzīvotāji noslēgs līgumu par pamatsummas apmaksas grafiku. Nule par iespēju dzēst soda procentus saviem klientiem paziņojusi arī SIA Modulis 1, kas apsaimnieko mājas Ķengaragā.

Savukārt SIA R.E.D. Namu serviss praktizē 50% līgumsoda atlaidi, ja klients samaksā visu parāda summu uzreiz, bet visu līgumsodu tomēr nedzēš, stāstījis uzņēmuma valdes loceklis Edijs Landmanis. Esot gan izņēmumi, ja kavēti ir tikai 2-3 mēneši, taču tiem, kas nemaksā ilgāku laiku, visu līgumsoda summu tomēr neatlaiž. Ja klients vienojas dzēst parādu ilgākā laikā, viņam sastāda parāda atmaksas grafiku un no tā brīža līgumsodu klāt vairs nerēķina. R.E.D.Namu serviss līdz šim nav tiesājies ar dzīvokļu īpašniekiem, jo domstarpības atrisinātas mierīgā ceļā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informāciju tehnoloģiju kompānija Hewlett-Packard (HP) paziņojusi, ka tā ir nolēmusi samazināt darbaspēku par 7.5%. Tas nozīmē, ka tuvākajā laikā bez darba paliks 24 600 cilvēku, ziņo Forbes.

HP paziņoja, ka puse no darbiniekiem, kuri tiks, atlaisti atrodas ASV. Kompānijas mērķis ir nākamo trīs gadu laikā pusi no atlaistajiem darbiniekiem aizvietot ar jauniem.

HP nesen iegādājās IT uzņēmumu Electronic Data Systems Corporation (EDS). Darījuma summa bija 13.9 miljardi ASV dolāru un HP vadība šādu soli spēra, lai uzņēmums sekmīgāk varētu konkurēt ar tā galveno konkurentu IBM tehnisko pakalpojumu tirgū.

Šobrīd abu kompāniju labā strādā 320 000 cilvēku.

Citas ziņas

Liepājā liela atsaucība akcijai Noķer – sterilizē – atlaiž

Vēsma Lēvalde, Db,16.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovasar bijusi plaša Liepājas iedzīvotāju atsauksme pašvaldības izsludinātajai akcijai, kuras mērķis ir ierobežot klaiņojošos mājdzīvniekus. Pavisam no 82 adresēm saņemti iesniegumi par daudzdzīvokļu namu apsaimniekotāju vai kaķu koloniju uzturētāju vēlmi piedalīties kampaņā Noķer – sterilizē – atlaiž. Šie iesniegumi ir reģistrēti Vides daļā, un kopš oktobra rindas kārtībā turpinās darbs ar dzīvniekiem, informē Vides daļas vadītāja Dace Liepniece.

„Pieteikšanās kampaņas rezultāti liecina par to, ka ir uzlabojusies iedzīvotāju izpratne par nepieciešamību kaķu koloniju savā pagalmā vai pagrabā ierobežot,” vērtē D. Liepniece.

Akcijas Noķer – sterilizē – atlaiž mērķis ir popularizēt tādus veterinārus pasākumus, kas ierobežo kaķu vairošanos, taču ļauj saglabāt minču kolonijas pie dzīvojamām mājām, kas ir svarīgi, lai ierobežotu grauzējus un to izplatītās slimības.

SIA Eko Kurzeme dzīvnieku uzturēšanas stacionāra apsaimniekotāji un Liepājas kinoloģiskā biedrība turpina apsekot pieteiktās adreses. Pēc mājas iedzīvotāju rakstiskas piekrišana par bezsaimnieka kaķu sterilizēšanu, tos noķer un nogādā pie veterinārārsta, kas kaķus sterilizēs, vakcinē pret trakumsērgu un apzīmē (tiek nogriezts kreisās auss galiņš). Pēc dažām diennaktīm bezsaimnieka kaķus nogādā atpakaļ viņu pastāvīgajā mītnes vietā. Gadījumā, ja dzīvnieks ir vecs un slims, viņu iemidzina.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Redzamākās izmaiņas Rīgas universālveikalā Stockmann ir Seppala aiziešana un Costa kafejnīcas un elektropreču tirgotāja Euronics ienākšana; Somijā un Krievijā bizness mainās krietni vairāk , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šī gada sākumā Stockmann grupa pieņēma lēmumu mainīt stratēģiju un pastiprināt savu pozīciju tirgū, piedāvājot daļu no telpām nomai, iepriekš vēstīja Db.lv. Kā uzņēmumam ar pārmaiņām Latvijā veicies, intervijā stāsta Rīgas universālveikala direktore Dace Goldmane. Ar viņu DB tiekas neilgi pirms Stockmann Trakajām dienām. Vaicāta, kāds ir šī pasākuma pienesums, D. Goldmane atbild, ka šī ir viena no universālveikala lielākajām kampaņām, kas stāv līdzās Ziemassvētkiem. Trakās dienas notiek divas reizes gadā un kopējais abu kampaņu apgrozījums ir pielīdzināms vidēji viena mēneša apgrozījumam universālveikalā. Tā apgrozījums Latvijā pērn pieauga par 5%, sasniedzot 44,6 miljonus eiro, šogad gan nav vērojams apgrozījuma pieaugums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par e-komercijas grupas Baltijā un Somijā "Pigu Hobbyhall Group" (PHH Group), kas pārvalda arī Latvijā strādājošo internetveikalu "220.lv", grupas izpilddirektoru kļuvis Darjušs Včislo, informē kompānijā.

Viņš grupas vadību pārņem no Florina Filotes.

Včislo min, ka kompānija viņa vadībā turpinās investēt uzņēmuma attīstībā.

Kompānijā norāda, ka Včislo strādājis vadošos amatos uzņēmumos "Metro Group/Makro Cash and Carry" un "Office Centre", iepriekš bijis arī "Tesco Poland" operatīvais direktors, kā arī bijis mazumtirdzniecības ķēdes izpilddirektors "EuroCash" grupā un "PROFI Rom Food Romania" valdes vecākais konsultants.

Jau vēstīts, ka "220.lv" pārstāvošais uzņēmums SIA "Pigu Latvia" finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.aprīļa līdz 2022.gada 31.martam, strādāja ar 40,742 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 19% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 24,7% un bija 817 307 eiro. Kompānijas pagājušā finanšu gada rezultāti pagaidām nav publiskoti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan veikali ir pilni ar visdažādākajām somām, atrast tieši tādu, kā cilvēks vēlas, ir visai sarežģīti

Tā novērojusi Ilona Čigirova, somu zīmola Dreambag autore. Tāpēc viņa strādā pie biznesa idejas piedāvāt cilvēkiem tieši tādu somu, kādu tie vēlas. «Es pati mācos Rīgas Tehniskajā universitātē un esmu apģērbu konstruktore, un man patīk viss, kas saistīts ar modi, šūšanu, mākslu. Man tas patīk jau no bērnības. Pie idejas par somām nonācu tā, ka man pašai gribējās sev jaunu somu, bet neviena no veikalā pieejamajām man nepatika. Tā kā pati esmu konstruktore, izveidoju sev somu, kas man patika un bija tieši tādā izmērā, kā man vajag,» viņa stāsta.

Ilona piedāvā dažādus modeļus, no kuriem interesents var izvēlēties sev piemērotāko, un īstenot to no tāda auduma, kas cilvēkam labāk patīk. Viņa piedāvā uzšūt somu arī pēc individuāla pasūtījuma, taču ne visi var izdomāt, ko tieši viņi vēlas, tāpēc visbiežāk cilvēki izvēlas kādu no jau gatavajiem modeļiem. Somas radīšana notiek ar e-pasta starpniecību vai tiekoties klātienē. «Pārsvarā cilvēks pasaka, ko grib, un es e-pastā aizsūtu variantus vai arī satiekamies klātienē,» skaidro Ilona. Nākotnē viņa cer piedāvāt somas konstruktoru internetā. Tas ir tehniski sarežģīti un viņa vēl nav atradusi palīgus, kas ko tādu varētu īstenot.

Dzīvesstils

Klienti jāmeklē ārpus Latvijas

Lana Jūra, speciāli DB,30.05.2019

llkka Suppanens  - viens no starptautiski pazīstamākajiem un titulētākajiem somu laikmetīgajiem dizaineriem paša izstrādātās viedtālruņu uzlādes ierīces prezentācijas pasākumā Sony zīmolam

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dizaineram savā darbā jārēķinās ar daudziem parametriem un jāsaprot ekonomika, ergonomika, mārketings, ražošana, tā intervijā DB teic llka Supanens (llkka Suppanen).

Viņš ir viens no starptautiski pazīstamākajiem un visvairāk titulētajiem somu laikmetīgajiem dizaineriem. Pēc arhitekta grāda iegūšanas Helsinku Tehniskajā universitātē, mēbeļu dizaina programmas apguves Helsinku Mākslas un dizaina universitātē, kā arī studijām Gerita Rietvelda akadēmijā Amsterdamā, 1995. gadā Helsinkos viņš dibināja dažādos arhitektūras un dizaina virzienos orientēto biroju Studio Suppanen, bet dažus gadus vēlāk kopā ar kolēģiem attīstīja vienu no prominentākajām mūsdienu somu dizaina grupām Snowcrash. 1968. gadā dzimušais dizainers, kurš Instagram kontā pozicionē sevi kā uzņēmēju, sadarbojas ar daudziem slaveniem zīmoliem, izstrādā izstāžu koncepcijas, modelē nākotnes dizaina vīzijas, lasa dizaina lekcijas jaunajai paaudzei. Viņa klientu vidū ir gan skandināvu, gan starptautiskas kompānijas, tostarp Artek, Axis, Cappellini, Ferlea, Leucos, Lucente, Nokia, Zanotta, Marimekko, Iittala, Ferrero, Luhta, SAAB Automobiles, Sony u.c. Šogad Milānā Salone del Mobile. Milano ietvaros Supanens, no kura personības un darbiem staro īstās skandināvu dizaina skolas DNS, prezentēja savus jaunākos darbus. Līdz vīlītei patiess un pragmatisks, ar plašu starptautisku redzējumu apveltīts, Supanens atklāja savu redzējumu par dizainera profesionālo misiju šodien un skandināvu kodu.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Quelle ienāk ar ambicioziem plāniem

Elīna Circene,30.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākā pasta preču piegādes kompānijas Quelle ar jūliju uzsāk aktīvu darbību Latvijā, tuvāko trīs gadu laikā plāno jot iekļūt Baltijas valstu un Latvijas vadošo preču pasta piegādes kompāniju trijniekā. «Tā kā Latvijas preču pasta piegādes tirgus joprojām ir augšanas stadijā, prognozējam, ka tas tuvāko pāris gadu laikā palielināsies un iegūs vismaz 2% no kopējā mazumtirdzniecības apgrozījuma līdzšinējā 1% vietā,» atzina Quelle Igaunijas pārstāvniecības projektu vadītāja Ērika Kundla. Trīs gadu laikā Quelle Latvijā plāno investēt 2.2 milj. Ls katalogu ražošanā un izplatīšanā, un līdz 2005. gada beigām sasniegt apgrozījumu 1.5 milj. Ls gadā, norādīja Quelle Export direktors Matiass Finks (Matthias Fink). Šobrīd kompānija Latvijā ir ieguldījusi 100 tūkst. eiro programmnodrošinājumā un datortehnikā, kā arī, veicot daļu no plānotajām investīcijām pirmo katalogu sagatavošanai un izdošanai latviešu valodā. Latviski tiks izdoti divi katalogi gadā, bet jau no augusta papildus tiem katru mēnesi iznāks arī nelieli atlaižu un populārāko preču katalogi. «Iespējams, ka tie būs specializēti — sadzīves tehnikas, elektropreču, saimniecības piederumu vai citādi, atkarībā no pieprasījuma, norādīja E. Kundla. Latvijā pagaidām netiek plānots atvērt Quelle pārstāvniecību, un tās darbība sākotnēji tiks koordinēta caur Quelle Estland, kurā kompānija darbojas kopš 1998. gada. Taču iespējams, ka tuvāko gadu laikā pārstāvniecības centru varētu pārvietot uz Latviju, norāda uzņēmuma pārstāvji. Lietuvā kompānija plāno ienākt nākamgad. Quelle ietilpst Karstadt Quelle AG grupā, kuras galvenie darbības virzieni ir preču pasta piegāde, mazumtirdzniecība un nekustamais īpašums. Šobrīd Quelle pārstāvniecības darbojas 15 valstīs, bet preces tiek eksportētas vēl uz 10 valstīm. Kopumā Quelle visā pasaulē nodarbina ap 100 tūkst. cilvēku. Karstadt Quelle AG pagājušā gada apgrozījums bija 15.3 mljrd. eiro, no kuriem aptuveni 90% veido preču pasta piegāde un mazumtirdzniecība. Šobrīd Latvijas preču pasta piegāžu tirgū iezīmējas divi līderi — Somijas kompānijas Hobby Hall un Mājas Antilla, kas tiek uzskatītas par Quelles galvenajiem konkurentiem.

Tirdzniecība un pakalpojumi

220.lv Marketplace maijā paplašinās darbību Somijā

Db.lv,18.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"PHH Group", kas Latvijā pārvalda tirdzniecības centru internetā "220.lv", Lietuvā "Pigu.lt", savukārt Igaunijā "Kaup24.ee" un "Hansapost.ee", no maija paplašinās savu darbību un atvērs tīkla "Marketplace" platformu Somijā, informē kompānijā.

Somijā "Marketplace" būs pazīstams ar zīmolu "HobbyHall.fi"."PHH Group" un "220.lv" izpilddirektors Florins Filote norāda, ka lēmums saskan ar kompānijas stratēģisko mērķi investēt "Marketplace" attīstībā.

Pēc viņa teiktā, pārdevējiem ērtības nodrošinās tas, ka, neskatoties uz "Marketplace" dažādajiem nosaukumiem katrā no valstīm, tirgotājiem būs nepieciešams tikai viens konts tirdzniecībai visos četros tirgos ar vairāk nekā 11 miljoniem iedzīvotāju. Filote paredz, ka līdz 2027.gadam Somijas tirgū būs aptuveni četri miljoni tiešsaistes pircēju.

"220.lv Marketplace" pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols min, ka viens no uzņēmuma galvenajiem mērķiem ir nodrošināt stabilu "Marketplace" darbību jau no pirmajām minūtēm pēc tā darbības sākšanas Somijā, vienlaikus nodrošinot platformas attīstību. Pārdevēji jaunajam tirgum tiks pievienoti pakāpeniski.

Finanses

Paziņos Baltijas M&A un privātā kapitāla balvu ieguvējus

Elīza Grīnberga, speciāli DB,17.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 18.oktobrī Baltijas M&A un privātā kapitāla foruma 2018 laikā tiks paziņoti Baltijas M&A un privātā kapitāla balvu ieguvēji.

Pirmie seši mēneši Baltijā 2018. gadā uzņēmumu pirkšanas un pārdošanas (M&A) nozarē aizvadīti aktīvi, liecina Prudentia M&A Folio dati. Šā gada pirmajā pusgadā kopumā tika izziņoti 137 M&A darījumi, kur vismaz vienu no darījuma pusēm pārstāv kāda no Baltijas valstīm. Ja salīdzina 2018. gada pirmos sešus mēnešus ar šo pašu periodu 2017. gadā, tad šogad M&A nozare Baltijā bijusi par 26 darījumiem jeb 23% piesātinātāka. 2018. gada pirmajos sešos mēnešos 28 Baltijas M&A darījumiem bija publiski pieejamas vērtības, kuru akumulētā summa bija aptuveni 976,3 milj. EUR. Lielāko trīs darījumu vērtība aizņem aptuveni 70% no kopējās publiski pieejamās darījumu summas Baltijas M&A sektorā. 2018. gadā pirmajos sešos mēnešos izziņotie darījumi pārsvarā bija Baltijas reģiona ietvaros, veidojot 54% no kopā izziņotajiem M&A darījumiem. Vienas valsts ietvaros pārliecinoši aktīvākā bija Igaunija, kur tika izziņoti 32 M&A darījuma, kam sekoja Lietuva un Latvija ar attiecīgi 24 un 7 izziņotiem M&A darījumiem. Toties tieši Latvijas uzņēmumi analizētajā periodā bija visizplatītākie starptautisko investoru lokā. 15 izziņotajos M&A darījumos Latvijas uzņēmumu iegādājās ārpus Baltijas bāzēts uzņēmums, Lietuvā un Igaunijā šāda tipa M&A darījumi tika izziņoti attiecīgi 12 un 8 reizes.

Tirdzniecība un pakalpojumi

220.lv pārvaldītāja Marketplace apgrozījums pērn pieaudzis par 66%

Db.lv,19.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta tirdzniecības platformas "PHH Group Marketplace", kurā ietilpst arī internetveikals "220.lv", apgrozījums pagājušajā gadā bija 105 miljoni eiro, kas ir par aptuveni 66% vairāk nekā 2022.gadā, informē kompānijas pārstāvji.

Kopumā 2023.gadā "PHH Group Marketplace" veikti trīs miljoni pasūtījumu, kas, salīdzinot ar 2022.gadu, ir kāpums par vairāk nekā 67%.

220.lv Marketplace Pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols uzsver, ka kopumā e-komercijas izaugsmes temps gan Latvijā, gan globāli pērn ir bijis mērens. Savukārt marketplace, kas pēc savas pieejas un uzbūves ir tirdzniecības tīkls internetā, preces vienuviet tirgojot dažādiem tirgotājiem, ir šobrīd rezultatīvākais e-komercijas risinājums, raugoties gan no pricēju, gan arī uzņēmēju perspektīvas.

“Pērn, turpinot biznesa izaugsmes stratēģiju un attīstot Marketplace konceptu, brīdī, kad kopējais e-komercijas nozares sniegums sāka kristies, tieši marketplace jeb tirdzniecības platformas koncepts noturēja uzņēmuma tirgus līdera pozīcijas. Piecu gadu laikā, kopš darbojas 220.lv Marketplace, platforma ir pielāgojusi savu darbību mainīgajiem tirgus apstākļiem, ko veicināja gan Covid-19 pandēmija, gan Krievijas uzsāktā kara Ukrainā radītās sekas, tajā skaitā ekonomiskā lejupslīde. 2023.gada jūnijā Marketplace paplašināja savu darbību, atverot arī tirgu Somijā, kas vienlaikus palielināja sortimenta kvalitāti un investīcijas noliktavu infrastruktūrā. Somijas tirgu vērtējam kā vienu no perspektīvākajiem e-komercijai, jo dati rāda, ka 77% Somijas patērētāju pēdējo 28 dienu laikā ir veikuši pirkumus tiešsaistē, starp TOP3 preču kategorijām ierindojoties dārzkopības un sporta, kā arī aktīvās atpūtas precēm,” turpina K. Ozols.