Tirdzniecība un pakalpojumi

Starbucks brīdina par kafijas cenas celšanos

Guna Gleizde, 27.01.2011

Jaunākais izdevums

Kafijas vairumtirdzniecības cenas kopš vasaras ir palielinājusas teju par trim ceturtdaļām, tādēļ kafejnīcu tīkla Starbucks pārstāvji paredz, ka tas ietekmēs kompānijas šī gada peļnu.

Neskatoties uz to, ka Starbucks tirdzniecības rezultāti uzlabojas un pēdējos trīs mēnešos šis uzņēmums guvis rekordpeļņu, ASV bāzētais uzņēmums izlēmis nepalielināt tā peļņas prognozi šīm gadam, ziņo BBC.

Starbucks neto ieņēmumi aizvadītā gada pēdējā ceturksnī bija 347 milj. USD, kas bija par 44% vairāk nekā gadu iepriekš. Bet investori ir vairāk nobažījušies par izejvielu cenu pieaugumu, tādēļ Starbucks akciju cenas samazinājušās par 3%.

Kafijas cenas pieaugumu izraisījuši sliktie laika apstākļi Kolumbijā, kā arī augošais globālais pieprasījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Starbucks maksās Kraft Foods gandrīz trīs miljardus dolāru

Gunta Kursiša, 13.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcu tīklam Starbucks būs jāšķiras no 2,76 miljardiem ASV dolāru, lai apmaksātu Kraft Foods radītos zaudējumus jeb, pareizāk sakot, negūtos ieņēmumus, lēmusi ASV šķīrējtiesa.

Kraft un Starbucks strīds ir par iepakotas Starbucks kafijas pārdošanu. Kraft sāka pārdot Starbucks kafiju 1998. gadā, vienojoties ar kafejnīcu ķēdi, ka pārdošana norisināsies līdz 2014. gada martam. Tomēr Starbucks lēma pārtraukt līgumu 2010. gadā, apsūdzot, ka Kraft Foods nepilda līgumā noteiktās saistības, ziņo BBC.

Saķeršanās rezultējusies šķīrējtiesā, Kraft norādot, ka uzņēmums no iepakotās Starbucks kafijas pārdošanas spējis uzbūvēt biznesu, kura vērtība gadā sasniedz 500 miljonus ASV dolāru.

Tiesa lēmusi, ka Starbucks būs jāmaksā Kraft 2,23 miljardus ASV dolāru par radītajiem zaudējumiem biznesam, kā arī vēl 527 miljonus ASV dolāru par papildu izmaksām, piemēram, juridisko pakalpojumu izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Starbucks gatava šķirties no Kraft

Lelde Petrāne, 02.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korporācija Starbucks apņēmusies pielikt punktu tās aizvien sliktākajām attiecībām ar ASV pārtikas ražotāju Kraft. To kafijas uzņēmums šodien pavēstījis investoriem, ziņo guardian.co.uk.

Kraft, kura zīmoli ietver Cadbury un Maxwell House, ir piegādājis kafijas pupiņas ar Starbucks zīmolu lielveikaliem un citiem mazumtirgotājiem jau 12 gadus.

Taču abi uzņēmumi tagad dodas uz tiesu. Starbucks apsūdz Kraft darbinieku izslēgšanā no pārdošanas sanāksmēm, kā arī attiecību rezultātā iegūto zināšanu izmantošanā, lai laistu klajā savu kafijas zīmolu, un Starbucks tēla graušanā.

Starbucks analītiķiem akcentējusi, ka ir nolēmusi izbeigt vienošanos ar Kraft, cik ātri tas ir iespējams.

Hovards Šulcs (Howard Schultz), Starbucks vadītājs, sacījis, ka uzņēmums izskata citu uzņēmumu iegādes iespējas, lai izveidotu savu pārtikas veikalu biznesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Augot Starbucks klientu skaitam, apgrozījums sasniedz rekordu

Gunta Kursiša, 02.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais kafejnīcu tīkls Starbucks palielinājis klientu skaitu un finanšu gada ceturto ceturksni noslēdzis ar rekordlielu apgrozījumu, kas par 11% pārspēj pērnā gada apgrozījuma rezultātus, vēsta BBC.

Kompānijas peļņa no kafejnīcām, kas atvērtas vismaz vienu gadu, Starbucks finanšu gada ceturtajā ceturksnī veidoja 359 miljonus ASV dolāru. Šie peļņas apjomi liecina par to, ka nākamajā finanšu gadā Starbucks nenopelnīs vairāk par to, kas jau iepriekš prognozēts, norāda kompānija.

Starbucks tīkla pārdošanas apjomi palielinājušies par 6%, savukārt kopējais apgrozījums finanšu gada pēdējā ceturksnī sasniedza rekordu – 3,36 miljardus ASV dolāru, kas ir par 11% vairāk nekā pagājušā finanšu gada attiecīgajā laika posmā.

Paredzams, ka nākamā ceturkšņa rezultātus vētra Sendija, kuras dēļ ASV uz laiku tika aizvērts tūkstotis veikalu, ietekmēs tikai nedaudz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pasaules atpazīstamākajām kafijas gatavošanas tīkliem Starbucks varētu ienākt Igaunijas tirgū un patlaban veic tā izpēti, raksta BBN.

Kompānija Starbucks patlaban nav paziņojusi par paplašināšanās plāniem, tomēr pozitīvi raugās uz iespējām Igaunijas tirgū, medijam norādīja Starbucks pārstāvis Nikolass van Hiltens (Nicolas van Hilten).

Zināms, ka Starbucks veica vispārēju Igaunijas, Latvijas un Lietuvas tirgus izpēti jau 2008. gadā. Iepriekš rakstīts, ka 2010. gadā izplatījās baumas, ka Starbucks varētu ienākt Latvijas tirgū, vispirms uzsākot ekspansiju Lietuvā, tomēr kompānijas pārstāvji pirms diviem gadiem šīs baumas noliedza un norādīja, ka kafijas gatavošanas tīklam nav plānu ienākt Baltijā.

Šoreiz runas par Starbucks ienākšanu Igaunijā izplatījās pēc tam, kad pirms pāris nedēļām sociālajā tīklā Facebook tika izveidota Starbucks Igaunijas fanu lapa Starbucks Estonia, kurā tika pausts, ka daudzu mīlētais kafijas tīkls drīz sāks darbību Igaunijā. Tāpat tika reģistrēta Starbucks.ee lapa, tomēr tās radītājas, kompānijas Stuudio Algus, pārstāvji medijam tās izveidošanu nekomentēja, norādot, ka līgumi ar Starbucks ir konfidenciāli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Mērķējot uz 90 miljardu dolāru tirgu, Starbucks atver pirmo «tējas bāru»

Gunta Kursiša, 24.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien durvis pirmo reizi ver vaļā pasaulē lielākās kafejnīcu ķēdes Starbucks pirmā tējnīca. «Tējas bārs» Teavana atvērts Ņujorkā, Manhetenā, raksta Forbes.

Starbucks vadītājs Hovards Šulcs (Howard Schultz) plāno piecu gadu laikā atvērt tūkstoti tējas bāru, panākot, ka tējnīcu tīkls Teavana kļūst tikpat populārs, cik tā mātes uzņēmums Starbucks. Teavana paplašināšanās notiks, pamazām izveidojot «tējas bārus» aptuveni 300 jau esošajos Teavana veikalos. Starbucks iegādājās Teavana pērnā gada beigās par 620 miljoniem ASV dolāru.

Tēja ir otrs visvairāk patērētais dzēriens pēc ūdens, tādējādi H. Šulcs, attīstot Teavana tīklu, plāno ienākt tējas tirgū, kura potenciāls pasaulē lēsts 90 miljardu ASV apjomā, liecina Euromonitor dati. Tikmēr ASV patērētāji vēl aizvien kafiju dzer vairāk nekā tēju, lai arī tējas mīļu skaits pēdējo piecu gadu laikā ASV ir audzis par 16%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākus miljonus mārciņu vērto Starbucks 18 gadus senā logotipa atjaunošanu atzinīgi novērtējuši zīmolu eksperti, bet pastāvīgie klienti ir šausmu pārņemti, raksta independent.co.uk.

Vārdu Starbucks un kafija izņemšanu no jaunā simbola, kas tika prezentēts vakar pēc gandrīz gadu ilga cītīga dizaineru darba un patērētāju testēšanas, Sietlā bāzētā korporācija nodēvējusi par iepriekšējā logotipa evolūciju, ļaujot tai paplašināt produktu klāstu.

Sākot ar martu, klienti ķēdes 15 tūkstošos kafejnīcu visā pasaulē būs spiesti dzert no krūzītēm, uz kurām būs attēlota tikai stilizēta Sirēna - dēmoniska būtne no grieķu mitoloģijas.

Taču tīmekļa vietnē, kuru Starbucks izveidojusi, lai popularizētu pārmaiņas, jau parādījušās kritizējošas atsauksmes par lēmumu noņemt baltos uzrakstus uz zaļā fona, kas aptvēruši Sirēnas attēlu kopš 1992.gada. Piemēram, viens no klientiem rakstījis, ka tā ir nejēdzīga laika, enerģijas un naudas izšķiešana. Kāds cits klients rakstījis, ka viņš ir bijis liels Starbucks atbalstītājs, veicot dārgus braucienus ar taksometriem, lai padzertu rīta kafiju tieši šīs ķēdes kafejnīcās, un šī mērķa dēļ pat bridis pa dziļu sniegu uzvalkā, bet viņš logotipa maiņā nesaskatot loģiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Kalifornijas štata lielākajā pilsētā Losandželosā atvērta parodija par Starbucks Coffee ķēdi ar nosaukumu Dumb Starbucks, vēsta Reuters.

Atklāšanas dienā šī vieta gan pulcējusi lielu apmeklētāju skaitu, gan raisījusi dadz jautājumu.

Dumb Starbucks logo izskatās gandrīz tāpat kā īstais Starbucks logo. Vienīgā atšķirība ir tā, ka zīmolam it visur pievienots vārds «Dumb».

Starbucks ir ASV uzņēmums, kurš ražo un pārdod kafiju. Jaunatvērtā veikala pārstāve Laurela Hārpere medijiem sacījusi ka tas nav saistīts ar Starbucks. Un, neskatoties uz humoru, veikals nedrīkst izmantot Starbucks nosaukumu.

Galerijā skatāma mistiskās vietas atklāšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēs visi esam vismaz reizi dzīvē stāvējuši rindā savā iecienītākajā kafejnīcā, un uztraukušies par to, ka neesam pilnīgi pārliecināti par dažādajiem kafijas veidiem. Kafija ir ļoti daudzveidīga, un tāpēc raksta turpinājumā piedāvājam iepazīties ar tās dažādajiem veidiem un atšķirībām.

Dažādas kafijas pupiņas

Lai pagatavotu garšīgus kafijas dzērienus, ir jāņem vērā, kuras kafijas pupiņas izvēlēties. Kopumā ir četras kafijas pupiņu šķirnes, no kurām divas poplārākās ir – Arabika un Robusta kafijas pupiņas. Veikalos visbiežāk atradīsi Arabica kafijas pupiņas vai malto kafiju, retāk Robusta kafijas pupiņas vai malto kafiju vai nereti kafijas ražotāji piedāvā iegādāties Arabica un Robusta kafijas pupiņu sajaukumu. Arabikas pupiņām ir saldāka garša un krēmīgākas, riekstainākas kafijas notis, savukārt Robusta kafijas pupiņu šķirnei ir raksturīgas rūgtākas notis.

Kā izvēlēties kafijas pupiņas?

Veikalu plauktos ir atrodami dažādi kafijas veidi un iesācējam kafijas pasaulē saprast, kura ir labākā kafija noteikti ir grūti. Iepazīsties ar galvenajiem kritērijiem, kuri nosaka kafijas pupiņu kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcu tīkls Starbucks tagad ļauj klientiem norēķiniem izmantot mobilās ierīces, piemēram, viedtālruņus, ziņo wbir.com.

Tāpat kā citi, arī MSNBC tehnoloģiju guru Bobs Salivans lejupielādējis Starbucks mobilo apmaksas aplikāciju, ieskaitījis naudu jaunajā kontā un veicis pārējās darbības, lai norēķinātos par pirkumu.

«Tas ir ļoti ērti,» viņš secinājis.

Kā raksta medijs, mobilā apmaksas aplikācija nenoliedzami izplatīsies ātri, un tās dēļ klienti droši vien tērēšot vairāk.

Turklāt ir vēl viens stimulējošais faktors. Starbucks sola apbalvot pastāvīgos jaunās mobilo maksājumu aplikācijas lietotājus.

Aplikācija patlaban pieejama Blackberry telefonu, iPhone un iPod Touch lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais kafejnīcu tīkls Starbucks prezentējis savu jauno zīmolu, tādējādi netieši norādot uz kompānijas plāniem virzīties tālāk par Starbucks bāzes produktu attīstību, ziņo BBC.

Jaunais ASV giganta zīmols ir saglabāts līdzīgs iepriekšējam, taču pazuduši abi vārdi «Starbucks» un «Coffee», atstājot vien baltu sievietes attēlu uz zaļa fona.

Kompānija skaidro, ka nākotnē Starbucks, iespējams, būs arī citi produkti, kas nebūs kafija.

Jau tagad Starbucks tirgo arī saldējumu, turklāt atsevišķās tirdzniecības vietās plānots uzsākt alus un vīna tirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta (EP) izveidotā īpašā komisija nodokļu nolēmumu jautājumos ierosina noteikt, ka Eiropas Savienības (ES) ietvaros multinacionālām kompānijām ir jāmaksā nodokļi tajās valstīs, kurās tās gūst peļņu. Pašreizējā prakse gan ir citāda, šīs kompānijas nodokļus maksā tajā valstī, kurā ir to juridiskā adrese. Turklāt nereti attiecīgajā valstī multinacionāla kompānija nemaz neveic uzņēmējdarbību, bet ir tikai reģistrējusies zemāku nodokļu vai nodokļu atlaižu dēļ, vēsta laikraksts Diena.

Starbucks un Fiat

Šo jautājumu īpaši saasināja tā dēvētie Starbucks un Fiat gadījumi. Proti, Starbucks savu juridisko adresi reģistrēja Nīderlandē, bet Fiat - Luksemburgā, jo šīs valstis multinacionālām kompānijām piedāvāja ievērojamas nodokļu atlaides. Eiropas Komisijas (EK) ieskatā šādas atlaides, kas tiek piemērotas tikai atsevišķām kompānijām, ir uzskatāmas par nelegālu valsts atbalstu. Tāpēc EK nolēma, ka gan Starbucks, gan Fiat ir jāatmaksā atpakaļ 20-30 miljoni eiro, kurus kompānijas nav samaksājušas nodokļos nelegālu nodokļu atlaižu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaulē lielākais kafejnīcu uzņēmums sper pirmo soli Vjetnamā

Lelde Petrāne, 03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starbucks, pasaulē lielākais kafejnīcu uzņēmums, nākamajā mēnesī gatavojas atvērt savu pirmo veikalu Vjetnamā. Tādējādi tas turpina paplašināties Āzijā, ziņo BBC.

Kafejnīca atradīsies Hošiminā, liecina kompānijas sniegtā informācija.

Attīstībai nelabvēlīgā situācija ASV likusi Starbucks meklēt citus tirgus. Vjetnama ir otrā lielākā kafijas ražotāja pasaulē aiz Brazīlijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pasaulē lielākais kafejnīcu tīkls Starbucks apsver iespēju uzsākt darbību Baltijā

BNS, 08.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais kafejnīcu tīkls Starbucks apsver iespēju uzsākt darbību Baltijā, trešdien paziņoja sabiedrisko attiecību kompānija 3Mintys.

Saskaņā ar 3Mintys sniegto informāciju - ja Starbucks pieņems lēmumu par ienākšanu Baltijas tirgū, tas savu ekspansiju reģionā sāks Lietuvā, bet vēlāk pārcelsies arī uz Latviju.

Lietuva ir vislabākā stratēģiskā izvēle, lai ienāktu Baltijas kafijas pārdošanas tirgū. Vairākas Starbucks kafejnīcas Lietuvā būtu izcils indikators visam Baltijas tirgum, paziņojumā presei norāda nekustamā īpašuma kompānija RE/MAX Lietuva brokeris Romualds Sneška.

Pēc viņa vārdiem, Starbucks Latvijā un Lietuvā varētu atvērt četras līdz septiņas kafejnīcas.

Tīklā Starbucks ietilpst aptuveni 13 000 kafejnīcu 40 pasaules valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kafejnīcu gigants Starbucks otrdien atvēris jaunu lielformāta kafejnīcu Šanhajā, Ķīnā, kas esot 300 reižu lielāka kā jebkurš cits Starbucks, vēsta Business Insider.

Kafijas grauzdētavā ierīkoti trīs kafijas bāri, viens no tiem aptuveni 26 metrus garš. Tajā tiek piedāvāti vairāk nekā 100 dzērieni, īpašu uzmanību pievēršot arī tējai.

Kafejnīcā ir īpašs piedāvājums gardēžiem, kā arī uz vietas gatavots ēdiens. 2016.gadā Starbucks uzsāka sadarbību ar Itālijas maizes ceptuvju tīklu Princi, piedāvājot svaigi ceptas maizītes, kruasānus un picas. Šanhajas grauzdētava izmēros krietni pārsniedz 2014.gadā Vašingtonā atklāto Seattle Roastery.

Pats Starbucks Šanhajas grauzdētavu dēvē par lielāko un skaistāko Starbucks kafejnīcu pasaulē. Uzņēmums informē, ka nākamo divu gadu laikā tiek plānots atvērt līdz pat 30 jaunas kafejnīcas, kas atradīsies Milānā, Ņujorkā, Tokijā un Čikāgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top?: Virši-A svaigi grauzdētā kafija

Sandra Dieziņa, 14.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par trešdaļu pieaudzis Virši – A realizētās kafijas daudzums; uzņēmums koncentrējas uz svaigi grauzdētu kafiju

Jau 2016. gada sākumā a/s Virši-A noslēdza sadarbības līgumu ar SIA King Coffee Service par svaigi grauzdētas kafijas nodrošināšanu visā staciju tīklā. Tādējādi a/s Virši - A kļuva par pirmajiem un vienīgajiem Latvijā, kas degvielas mazumtirdzniecības tirgū saviem klientiem piedāvā svaigi grauzdētu kafiju. Viršu kafija tiek pagatavota no augstas kvalitātes pupiņām, kas tiek grauzdētas Rīgā grauzdētavā Rocket Bean Roastery, Miera ielā. Lai kafija saglabātu savu svaigumu, tā netiek grauzdēta ilgam periodam uz priekšu un turēta noliktavās. Virši – A piedāvā kafiju, kas grauzdēta ne senāk par 30 dienām.

Rocket Bean Roastery grauzdētavas līdzīpašnieks Mārtiņš Dzenis atklāj, ka abu pušu sadarbība sākusies jau pirms deviņiem gadiem, kad lūkojuši sadarbības partnerus, kam būtu interese par augstvērtīgas un kvalitatīvas kafijas konceptu. Tolaik Virši – A tīklā bija 16 pilna servisa degvielas uzpildes stacijas, tagad to skaits sasniedzis 51, taču kopējais staciju skaits tagad ir 55. Mārtiņš Dzenis stāsta, ka katrs kafijas pasūtījums tiek grauzdēts atsevišķi, ievērojot Virši – A izstrādāto receptūru. «Lai iegūtu augstas kvalitātes kafiju, ir svarīgi divi faktori – izejvielas un pagatavošanas iekārta. Jo augstvērtīgāka iekārta, jo lielāka garantija, ka kafijas lietotājs saņems nemainīgas kvalitātes dzērienu vienmēr, kad vēlēsies to nobaudīt. Svarīgi, cik šis aparāts spēj saražot dienas, stundas, minūtes laikā un cik precīzi to var izdarīt, lai būtu nemainīga kvalitāte. Kafijas pagatavošanas iekārta ir īsta maza rūpnīca, pauž Mārtiņš Dzenis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Starbucks Ķīnā tuvāko gadu laikā atvērs 3000 jaunus kafijas veikalus

Dienas Bizness, 17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas tirdzniecības tīkls Starbucks paziņojis, ka Ķīnā nākamo gadu laikā plāno atvērt vēl aptuveni 3000 jaunas tirdzniecības vietas, raksta CNN Money.

Uzņēmums plāno gandrīz dubultot tās kafijas veikaliņu skaitu Ķīnā – no 3300 šobrīd līdz 6000 2022.gada beigās.

Tādējādi gadā Starbucks Ķīnā jāatver 600 jaunas tirdzniecības vietas, kas ir ievērojami vairāk nekā iepriekš plānotās 500 vietas gadā.

Starbucks iecerējis laika posmā no 2017.gada līdz 2022.gadam Ķīnā trīskāršot ienākumus un dubultot operatīvo peļņu.

«Starbucks veicina kafijas kultūras attīstību Ķīnā, un atalgojums par to būs veselīga, ilgtermiņa un pelnītspējīga izaugsme nākamajās desmitgadēs,» sacījis kompānijas vadītājs Kevins Džonsons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Starbucks plāno «iekarot» pasauli

Jānis Rancāns, 12.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ietekmīgā ASV kafijas restorānu ķēde Starbucks ir paziņojusi par plāniem ievērojami paplašināt savu darbību ārvalstīs un nodrošināt to, ka vismaz puse tās ienākumu tiek iegūti ārpus ASV, vēsta BBC.

Starbucks izveidos trīs jaunas struktūrvienības, kas apkalpos klientus ASV, Dienvidaustrumāzijā un Ķīnā, Eiropā un pārējā pasaulē, kā arī ienāks Indijas un Vjetnamas tirgos.

Pašlaik Starbucks pieder 11 tūkstoši restorānu ASV un Kanādā, bet tikai 6 tūkstoši pārējā pasaulē. «Kad mēs raugāmies uz globālajām iespējām, es domāju, ka ir pienācis laiks pārstrukturizēties un šajā procesā piesaistīt mūsu galvenos talantus,» stāsta Starbucks galvenais izpilddirektors Hovards Šulcs.

Janvārī kafijas gigants jau paziņoja, ka pievērsīs lielāku uzmanību arī cita veida dzērieniem, kurus iespējams nopirkt tā restorānos, kā arī pārdos vairāk ēdienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starbucks nav plānu uzsākt savu darbību Latvijā un mums nav ne mazākās nojausmas par to, kas ir sabiedrisko attiecību kompānija, kura ir izplatījusi konkrēto informāciju.

Šādu informāciju portālam BNN.LV sniegusi Starbucks pārstāve Karola Pucika (Carol Pucik).

Viņa paudusi neizpratni par to, kā šāda informācija varējusi nonākt mediju telpā.

Šā gada 8. septembrī aģentūra BNS ziņoja, ka pasaulē lielākais kafejnīcu tīkls Starbucks apsver iespēju uzsākt darbību Baltijā. Par to paziņojusi sabiedrisko attiecību kompānija 3Mintys.

Saskaņā ar 3Mintys sniegto informāciju - ja Starbucks pieņems lēmumu par ienākšanu Baltijas tirgū, tas savu ekspansiju reģionā sāks Lietuvā, bet vēlāk pārcelsies arī uz Latviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Starbucks par pundures atlaišanu nonāk tiesas priekšā

Gunta Kursiša, 18.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV valdība apsūdz Starbucks Coffee sievietes atlaišanā no kafijas gatavotājas amata, jo viņa ir pundure, vēsta CNBC.

Kad darbiniece lūgusi soliņu vai nelielas kāpnes, lai viņa varētu veikt savu darbu, Sturbucks noraidījis šo lūgumu un uzteicis sievietei darbu tajā pašā dienā. Sturbucks savu rīcību pamatoja ar to, ka darbiniece esot apdraudējusi kafejnīcas klientu un citu darbinieku drošību.

Otrdien tiesā prasību iesniedza ASV Vienlīdzīgas nodarbinātības iespēju komisija. Komisija norādījusi, ka Starbucks pārkāpis federālo likumu, atlaižot darbinieci bez «saprātīga paskaidrojuma». Sieviete tika pieņemta darbā 2009. gada jūnijā un atlaista pēc trīs dienām.

«Sturbucks ir kļuvis par īstu modernās Amerikas kultūras ikonu, kas ir pievilcīga neticami daudzveidīgai klientu bāzei,» norādīja Roberts Canino, komisijas jurists. «Mēs ceram, ka, līgstot darbā cilvēku ar speciālām vajadzībām, Starbucks vairotu sava zīmola spēku kā uzņēmums, kas piedāvā visiem vienlīdzīgu attieksmi un iespējas,» viņš piebilda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Pakļaujoties veģetāriešu spiedienam, Starbucks kafijā un desertos vairs nebērs saberztus kukaiņus

Gunta Kursiša, 20.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas restorānu ķēde Starbucks sākot no šā gada jūnija beigām savā zemeņu garšas piedevā vairs neizmantos krāsvielu, kas iegūta no saberztiem kukaiņiem, tādējādi piekāpjoties savu veģetāro klientu viedoklim, vēsta Reuters.

Starbucks iepriekš izmantoja saberztu bruņutu – košenilu – pulveri savos zemeņu frapučīno un kokteiļos, kā arī dažos desertos, piemēram, aveņu kūkā.

«Pēc pamatīga izvērtējuma, mēs esam nolēmuši pārveidot attiecīgos produktus, lai būtu pārliecināti par vislabāko iespējamo kvalitāti,» Starbucks blogā pavēstīja kompānijas prezidents Klifs Barovs (Cliff Burrow).

Saberzto utu pulvera vietā kafijas restorānu ķēde turpmāk plāno piegādāt dabīgu, uz tomātu bāzes radītu ekstraktu.

Šā gada martā kāds blogotājs uzsāka kampaņu internetā, kuras mērķis bija likt Starbucks izbeigt saberztu kukaiņu izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Deutsche Bank vadītājs: Daudz domājam, kā konkurēt ar tādām kompānijām kā Starbucks

Žanete Hāka, 17.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deutsche Bank pārstāvji lielāko daļu laika domā par to, kā banka varētu būt konkurētspējīga ar kompānijām, kas nav bankas, piemēram, ar kafijas tīklu Starbucks, atsaucoties uz Deutsche Bank vadītāju Džonu Krajanu, raksta CNBC.

Viņš atzinis, ka banka nedomā tikai par konkurenci ar citām finanšu institūcijām, bet arī ar citiem sektoriem, piemēram, tehnoloģijas.

«Interesantākā lieta, un noteikti viena no tām, pie kuras mēs strādājam lielāko daļu laika, ir: vai mēs varam būt konkurētspējīgi pret kompānijām, kas nav bankas. Vai mēs, piemēram, varam konkurēt ar kompānijām, kas nodrošina maksājumus, taču nav regulēts?»

Pēdējo gadu laikā tirgū ienākušas daudz mazas kompānijas, kuras rada izaicinājumu lielajām kredītiestādēm. Tā, piemēram, aizvadītajā nedēļā viena no kompānijām Revolut informēja, ka pieteikusies bankas licences saņemšanai.

Tomēr Deutsche Bank vadītājs pauž bažas par institūcijām, kas līdz šim nav regulētas. Piemēram, Facebook ļauj lietotājiem sūtīt un saņemt naudu ar aplikācijas Messenger starpniecību, izmantojot PayPal kontus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Sieviete, kas pēc applaucēšanās prasīja trīs miljonus no Starbucks, tiesā zaudējusi

Lelde Petrāne, 04.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sievietei no Manhetenas nav izdevies pārliecināt ASV apelācijas tiesu, ka Starbucks Corp jāsauc pie atbildības par smagiem apdegumiem, kuri viņai radušies, izlīstot pasniegtajai tējai, ziņo Reuters.

Tiesa atstājusi negrozītu zemākas instances tiesas lēmumu noraidīt 3 miljonu ASV dolāru prasību, ko tiesā pret pasaulē lielāko kafijas ķēdi bija iesniegusi Reičela Moltnere (Rachel Moltner).

R. Moltnerei, kad viņa 2008.gada februārī pati sevi applaucēja Starbucks kafijas veikalā Manhetenā, bija 76 gadi.

Viņa uzlēja tēju uz savas kreisās kājas un pēdas, cenšoties noņemt vāku no tējas tases. Tā rezultātā radās apdegumi, kuru dēļ bija nepieciešama ādas pārstādīšana. Uzturēšanās slimnīcā vēlāk izraisīja vēl citas traumas - izgulējumus un tās, kas radās, viņai izkrītot no gultas.

Sieviete uzskata, ka Starbucks pasniegusi tēju, kas bija pārāk karsta, turklāt tas darīts dubultajā tasē, kas bijusi ar defektiem. Pēc viņas domām, Starbucks vajadzēja viņu brīdināt, ka tēja var izlīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Andrito kafijas grauzdētava izaugusi līdz eksportam Krievijā

Anda Asere, 06.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk cilvēki dažos vārdos spēja raksturot to, kāda kafija viņiem garšo, bet šobrīd sabiedrība ir atvērusies jaunām garšām. Tā uzskata Andris Petkēvičs, Andrito kafijas grauzdētavas (SIA Andrito Coffee Roastery) vadītājs.

«Divarpus gadu laikā uzņēmums ir izaudzis, noteiktā lokā mūs pazīst. Domāju, to veicina tiešais kontakts, sadarbība, draudzēšanās. Mēs strādājam ļoti atklāti, bieži redzam mūsu klientus, stāstām par kafijas grauzdēšanu. Praktiski mums nav nekas tāds slēpjams un tas cilvēkiem vieš patīkamas emocijas un uzticamību, veicina pozitīvu un ilgstošu sadarbību,» viņš stāsta.

Uzņēmumam esot izdevies iekarot gan viesmīlības nozares profesionāļu, gan privātpersonu sirdis. Reizēm gan privātpersonas neesot īsti apmierinātas, ka kafiju nevar nopirkt tik daudzās tirdzniecības vietās, kā varētu vēlēties, taču tam ir būtisks iemesls. «Mēs no pašas pirmās dienas pieturamies pie principa, ka esam par svaigu kafiju, un joprojām tam sekojam. Kafija galvenokārt grauzdējam tikai pēc pasūtījuma un tad, kad ir nepieciešams kādam to likt galdā. Tāpēc joprojām mūsu kafiju mazumtirdzniecībā tik plaši pārstāvēta,» teic Andris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Siguldiešiem izstāsta kafijas stāstu

Linda Zalāne, 07.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#«Pirms gada ar sievu nolēmām atgriezties mājās no Lielbritānijas, kur dzīvojām astoņus gadus.»

Atgriežoties dzimtenē pēc vairākiem studiju un karjeras pieredzes gadiem Lielbritānijā, Kaspars Bērziņš sāk specializētās kafijas veikaliņa CoffeeLab biznesu

CoffeeLab ir nopērkama tikai tāda kafija, kuras pupiņas ir grauzdētas Latvijā, bet nav atrodama industriāli ražota kafija. «Pirms gada ar sievu nolēmām atgriezties mājās no Lielbritānijas, kur dzīvojām astoņus gadus. Uz ārzemēm sākotnēji devāmies studēt. Es ieguvu grādu inženierzinātnēs, vēlāk šajā jomā nodibināju arī savu uzņēmumu, kas patlaban vairs nedarbojas. Pirms pārcelties uz Latviju, mums nebija skaidras biznesa idejas, un pirmos trīs mēnešus vienkārši dzīvojām, pētījām tirgus situāciju, līdz radās doma atvērt specializētās kafijas vietiņu Siguldā, jo nekas tāds šajā pilsētā tobrīd nebija pieejams,» atminas SIA CoffeeLab Latvia īpašnieks Kaspars Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā situācija darba tirgū ASV joprojām ir drūma un patērētāju pārliecība saglabājas salīdzinoši zema, patērētāji izvēlas lētākus produktus un pakalpojumus, norāda LHV analītiķe Zane Tiltānova. Runājot par restorānu un kafejnīcu biznesu, tad šeit ieguvējs ir ātrās ēdināšanas sektors, kas piedāvā daudz pievilcīgākas cenas.

Līdz ar to, neskatoties uz bažām par iespējamu globālās ekonomikas atkārtotu lejupslīdi, šogad labāku sniegumu nekā akciju tirgus kopumā ir uzrādījušas ātrās ēdināšanas kompāniju akcijas un sektora ETF.

Viens no līderiem šajā sektorā ir McDonald’s, kas turpina investorus iepriecināt ar labiem rezultātiem. Piemēram, jūlijā pārdošanas apjomi pieauga par 7%, un otrajā ceturksnī uzņēmuma peļņa pieauga par 12%. Tāpat pieminēšanas vērts ir arī Yum! Brands, kam pieder tādi zīmoli kā Taco Bell, Pizza Hut, KFC u.c. Pie tam Yum! Brands sevi pārliecinoši ir pierādījis Āzijā. Piemēram, Ķīnā Yum! Brands apgrozījums ir pieaudzis par 23%.

Komentāri

Pievienot komentāru