Mērķējot uz 90 miljardu dolāru tirgu, Starbucks atver pirmo «tējas bāru» 

Ceturtdien durvis pirmo reizi ver vaļā pasaulē lielākās kafejnīcu ķēdes Starbucks pirmā tējnīca. «Tējas bārs» Teavana atvērts Ņujorkā, Manhetenā, raksta Forbes.

Gunta Kursiša, 2013. gada 24. oktobris plkst. 9:06

Starbucks vadītājs Hovards Šulcs (Howard Schultz) plāno piecu gadu laikā  atvērt tūkstoti tējas bāru, panākot, ka tējnīcu tīkls Teavana kļūst tikpat populārs, cik tā mātes uzņēmums Starbucks. Teavana paplašināšanās notiks, pamazām izveidojot «tējas bārus» aptuveni 300 jau esošajos Teavana veikalos. Starbucks iegādājās Teavana pērnā gada beigās par 620 miljoniem ASV dolāru.

Tēja ir otrs visvairāk patērētais dzēriens pēc ūdens, tādējādi H. Šulcs, attīstot Teavana tīklu, plāno ienākt tējas tirgū, kura potenciāls pasaulē lēsts 90 miljardu ASV apjomā, liecina Euromonitor dati. Tikmēr ASV patērētāji vēl aizvien kafiju dzer vairāk nekā tēju, lai arī tējas mīļu skaits pēdējo piecu gadu laikā ASV ir audzis par 16%.

H. Šulcs uzskata, ka pašreizējais kafejnīcu bizness necietīs, jo kafijas dzērāji, kas labprāt savu rītu sāk ar Starbucks apmeklējumu, diez vai ir lieli tējas dzērāji. Savukārt Teavana tējnīcās kafija netiek pārdota.  

Nozares analītiķi nav pārliecināti, ka Teavana sekos Starbucks panākumu pēdās. «Es nedomāju, ka Teavana zīmols jelkad izaugs līdz Starbuck līmenim vienkārša iemesla pēc: tējā nav tik daudz kofeīna,» pauda Braens Sozi (Brian Sozzi), Belus Capital Advisors vadītājs. Viņš norādīja – lai gan šāds apgalvojums varētu skanēt vientiesīgi, tomēr tam par pamatu ir cilvēku vecums un steidzīgais dzīvesveids.

Starbucks debitēja 1971. gadā, un patlaban ir pasaulē lielākais kafejnīcu tīkls. Starbucks veica vispārēju Igaunijas, Latvijas un Lietuvas tirgus izpēti jau 2008. gadā. Iepriekš rakstīts, ka 2010. gadā izplatījās baumas, ka Starbucks varētu ienākt Latvijas tirgū, vispirms uzsākot ekspansiju Lietuvā, tomēr kompānijas pārstāvji šīs baumas noliedza.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2013. gada 28. augusts plkst. 8:05

Analītiķi prognozē augstāku robusta šķirnes kafijas pupiņu cenu, kas var sadārdzināt atsevišķus...

2013. gada 15. augusts plkst. 13:01

Taivānas kafejnīca Family Mart  atteikusies no vārda uzrakstīšanas uz plastmasas trauciņa,...

2013. gada 19. jūnijs plkst. 8:00

Pasaulē kafijas cenas sarūk, pašu mājās akcīzes dēļ strauju cenu kritumu gan...

2013. gada 04. jūnijs plkst. 8:25

«Ātrā» laikmetā daudzi cilvēki dzer paciņu tēju, bet vienmēr būs tādi, kas...

2013. gada 26. februāris plkst. 16:59

Kafija vairumā gadījumu darbojas, lai «paātrinātu» automašīnu vadītājus,...

Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

Kompāniju pārņemšanas un apvienošanās (M&A) darījumu jomā lielu aktivitāti tuvākajā laikā...

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

Sekojot pieprasījumam, zivju pārstrādātāji maina paradumus un pielāgojas klientu prasībām, kas...

Pirms vairākiem gadiem raidījumu vadītājs un dabas pētnieks Māris Olte par 6000...

Lai arī esmu projām no lielā sporta, joprojām esmu tajā iekšā, tikai...