Jaunākais izdevums

Norvēģijas enerģētikas uzņēmums «Statoil» trešdien oficiāli nomainīja savu nosaukumu pret «Equinor», tam cenšoties dažādot savu biznesu.

Kompānijas nosaukuma maiņa jau tika ierosināta martā, taču otrdien tā tika apstiprināta akcionāru sanāksmē.«Statoil», kas dibināts 1972.gadā, lai iegūtu Norvēģijas piekrastē esošo jēlnaftu, pēdējos gados pievērsies arī atjaunīgās enerģijas resursiem, izveidojot piekrastes vēja ģeneratoru parkus.

«Statoil» skaidro, ka jaunais nosaukums izveidots, apvienojot «equi», kas ir tādu vārdu kā «equality» (vienlīdzība) un «equilibrium» (līdzsvars) sakne, ar «nor», kas norāda uz kompānijas Norvēģijas izcelsmi.

Uzņēmums vēsta, ka līdz 2030.gadam paredzēts veltīt 15%-20% investīciju jauniem enerģētikas risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas enerģētikas kompānija «Statoil» ceturtdien paziņoja, ka vēlas uzņēmumu pārdēvēt par «Equinor», tam cenšoties dažādot savu biznesu.

«Statoil», kas dibināts 1972.gadā, lai iegūtu Norvēģijas piekrastē esošo jēlnaftu, pēdējos gados pievērsies arī atjaunīgās enerģijas resursiem, izveidojot piekrastes vēja ģeneratoru parkus.

«Pasaule mainās, un līdz ar to arī »Statoil«,» norāda uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Jons Ēriks Reinhardsens. «Mūsdienu enerģētikas sistēma piedzīvo visu laiku lielākās pārmaiņas, un mēs vēlamies būt šīs attīstības priekšgalā.»

«Statoil» skaidro, ka jaunais nosaukums izveidots, apvienojot «equi», kas ir tādu vārdu kā «equality» (vienlīdzība) un «equilibrium» (līdzsvars) sakne, ar «nor», kas norāda uz kompānijas Norvēģijas izcelsmi.

Uzņēmums vēsta, ka līdz 2030.gadam paredzēts veltīt 15%-20% investīciju jauniem enerģijas risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jakobs Šrams (Jacob Schram), Circle K koncerna prezidents Eiropā, laikrakstam Dienas Bizness stāsta, kā lieliski zīmoli tiek veidoti no iekšienes.

Fragments no intervijas, kas publicēta 28. marta laikrakstā Dienas Bizness:

Statoil bija ļoti augstu vērtēts un populārs zīmols Latvijā un Baltijā. Kas bija galvenie iemesli, kāpēc bija vajadzīga zīmola maiņa?

Jā, tas bija ļoti mīlēts zīmols arī Norvēģijā un Skandināvijā. Taču, kad mūs pārņēma Alimentation Couche-Tard, mums bija ļauts turpināt lietot lāsītes simbolu, bet ne nosaukumu, jo Statoil joprojām ir naftas kompānija, kas ir lielākais uzņēmums Norvēģijā un visā Skandināvijā. Darījums paredzēja, ka mums vajag veikt zīmola maiņu līdz 2020. gadam un jāatrod jauns nosaukums. No lāsītes attīstījām miles degvielas zīmolu, kas labi iedzīvojās un kas pāreju uz jauno zīmolu padarīja mazāk dramatisku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgū izvēlēties tādus ieguldījumus, kuriem vērtības pieauguma ziņā vajadzētu klāties labāk, ne vienmēr ir tas pats pateicīgākais darbs.

Turklāt bieži vien tiek ironizēts, ka profesionāļu darbu šajā ziņā vismaz īsākos termiņos var salīdzināt ar šautriņu mešanu, ko tikpat labi var darīt arī kāds mērkaķis. Proti, ja tam tiek iedotas šautriņas, kuras tiek attiecīgi mestas uz akciju saraksta pusi (ieguldījumu portfelis tad tiek izvēlēts no tām kompāniju akcijām, kuru vārdam ir trāpīts), tad šī portfeļa guvums var nebūt sliktāks par to, ko klientiem nodrošinās tirgus profesionālis, kad tas, ņemot vērā visas savas zināšanas uz konkrēto brīdi, izvēlēsies konkrētas akcijas, kurām investoru tad it kā vajadzētu aplaimot ar lielākiem guvumiem.

Jau ziņots, ka šajos gadījumos tiek citēts Prinstonas Universitātes pasniedzēja Bērtona Malkiela darbs "A Random Walk Down Wall Street", kurā viņš izvirzīja hipotēzi, ka nejauši izvēlētu akciju portfelis var būt tikpat veiksmīgs/neveiksmīgs kā labi apmaksātu tirgus profesionāļu darbs. Šis darbs iemantojis lielu popularitāti, jo tam pamatā bija visai interesants pētījums un galu galā nebūt nevar apgalvot, ka šī hipotēze būtu pilnīgi greiza. Rezultātā arī šobrīd puspajokam tiek veikti līdzīgi eksperimenti, kas bieži atklāj, ka "mērkaķošanās" rezultātā, piemēram, ar tām pašām šautriņām patiešām var izveidot visai cienīgu ieguldījumu portfeli, kas pārspēj dažādu tirgus "guru" veikumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Darbu HansaMatrix padomē uzsāk Normunds Igolnieks un Baiba Anda Rubesa

Lelde Petrāne, 26.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "HansaMatrix" kārtējā akcionāru sapulcē 2020. gada 22.maijā ievēlēts jauns padomes sastāvs, kurā papildus esošajiem padomes locekļiem Andrim Bērziņam, Ingrīdai Blūmai un Dagnim Dreimanim no jauna ievēlēti Normunds Igolnieks un Baiba Anda Rubesa.

Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

"HansaMatrix" padomes sastāvu atstājis Ivars Ķirsons, kurš padomē pārstāvēja "ZGI Capital" pārvaldītā izaugsmes riska kapitāla fonda "ZGI-4" intereses. I. Ķirsons strādāja "HansaMatrix" padomē kopš 2019.gada 29.oktobra.

Arī N. Igolnieks padomē pārstāvēs "ZGI-4" intereses. N.Igolniekam nepieder "HansaMatrix" akcijas.

N. Igolnieks kopš 2011.gada ir valdes priekšsēdētājs un partneris "ZGI Capital". No 2001. gada līdz 2011. gadam N. Igolnieks ir bijis aktīvu pārvaldīšanas kompānijas "SEB Investment Management" valdes priekšsēdētājs, kā arī ieņēmis vairākus citus ar finanšu sektoru saistītus amatus.

B. A. Rubesa darbosies kā neatkarīgā padomes locekle. B.Rubesai nepieder "HansaMatrix" akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas mazumtirgotājs Circle K ceturtdien, 7.jūnijā atklāja jaunu ērtas iepirkšanās veikalu modes un izklaides centrā Rīga Plaza.

Šis ir pirmais Circle K tīkla veikals Eiropā, kas savas durvis vēris tirdzniecības centra telpās. Veikala izveidē ieguldīti vairāk nekā 100 tūkstoši eiro un radītas 8 jaunas darba vietas.

«Pasaulē arvien populārāki kļūst convenience store jeb mazā formāta veikali, kur ātru un efektīvu apkalpošanu izvēlas tie, kuriem svarīga ikkatra minūte un garās lielveikalu rindās stāvēt nav laika. Pasaulē, kur kopējais Circle K zīmola veikalu skaits patlaban sasniedz 15 tūkstošus, mazā formāta veikalu vadībā esam uzkrājuši veiksmīgu pieredzi. Eiropā pirmie šāda tipa veikali tika atvērti Baltijas valstīs. Patlaban Daugavas kreisais krasts strauji attīstās, un Pārdaugavā savus birojus ver arvien vairāk uzņēmumu, veidojot dinamiskus biznesa kvartālus. Tāpēc, domājot par steidzīgajiem pārdaugaviešiem, esam lēmuši šeit atvērt Eiropā pirmo Circle K ērtas iepirkšanas veikalu tirdzniecības centrā», saka Circle K Latvia izpilddirektore Gunta Jēkabsone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotājs SIA «Circle K Latvia» (iepriekš «Statoil Fuel & Retail Latvia») pagājušajā finanšu gadā no 2017.gada 1.maija līdz 2018.gada 30.aprīlim strādāja ar 387,473 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 5,2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 1,6% - līdz 21,349 miljoniem eiro, liecina informācija «Firmas.lv».

Uzņēmuma finanšu pārskata vadības ziņojumā teikts, ka apgrozījuma pieaugums lielākoties skaidrojams ar degvielas tirgus cenu pieaugumu, tajā skaitā akcīzes nodokļa palielinājumu un veiksmīgu ērtas iepirkšanās veikalu segmenta attīstību. Tikmēr kompānijas peļņas pieaugums galvenokārt ir izskaidrojams ar vienreizēju nodokļu reformas ietekmi, piemēram, atliktā nodokļa saistību atlikumu izmaiņām.

Kompānijas apgrozījumā lielāko īpatsvaru veidoja naftas produktu, gāzes un preču mazumtirdzniecība 298,993 miljonu eiro apmērā, kas ir par 4,3% vairāk nekā iepriekšējā finanšu gadā. Tam seko naftas produktu vairumtirdzniecība 86,095 miljonu eiro apmērā, kas ir kāpums par 9,4%, un pārējie ieņēmumi 2,385 miljonu eiro apmērā, kas ir kritums par 12,1%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Degvielas tirgotāji: Shell ietekme ir nebūtiska; gaidāma konsolidācija

Lelde Petrāne, 20.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Shell zīmola ienākšana Latvijā tirgu nav būtiski ietekmējusi, liecina degvielas tirgotāju sniegtā informācija.

«Visticamāk, arī nākamajā gadā turpināsim būt liecinieki degvielas mazumtirdzniecības tirgus konsolidācijai, kā rezultātā lielākie tirgus spēlētāji turpinās palielināt savu tirgus daļu, savukārt mazākie tirgus dalībnieki to zaudēs. Tāpat nevar izslēgt, ka daļa no mazākajiem Latvijā esošajiem DUS tīkliem daļēji vai pilnībā varētu tikt pārņemti lielāko konkurentu paspārnē, pauž Virši-A izpildirektors Jānis Vība.

Viņš norāda, ka zīmola Shell ienākšana degvielas mazumtirdzniecības tirgū 2016. gadā būtisku ietekmi uz pārējo tirgus dalībnieku tirgus daļām nav atstājusi un arī nākotnē, visticamāk, šādu ietekmi neredzēsim. «Sagaidām, ka potenciālā degvielas tirgotāju konsolidācija var skart ikvienu no mazākajiem degvielas tīkliem, to skaitā arī Shell,» viņš sacīja biznesa portālam db.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Par Rīgas Dzirnavnieka direktori kļuvusi Anita Skudra

Rūta Lapiņa, 01.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Rīgas Dzirnavnieks» paplašina uzņēmuma vadības grupu un par tās direktori no šī gada decembra ir kļuvusi Anita Skudra, informē uzņēmumā.

«Mūsu grupai «Baltic Mill» ir ambiciozi plāni Baltijā. Tāpēc, lai tos īstenotu, mēs stiprinām vadības komandu ar jauniem līderiem. Uzskatām, ka Anitas Skudras plašā vadības pieredze Latvijas pārtikas uzņēmumos tikai vēl vairāk spēcinās mūsu pozīcijas un konkurētpēju Latvijas un ārvalstu tirgos,» komentē AS «Rīgas Dzirnavnieks» valdes loceklis Žilvinas Pakeltis.

A. Skudra absolvējusi Pārtikas tehnoloģijas fakultāti Latvijas Lauksaimniecības universitātē, kā arī ieguvusi maģistra grādu Rīgas Starptautiskajā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolā. Līdz šim viņa ir vadījusi SIA «Latvijas piens», bijusi «NP Foods» komercdirektore Baltijas valstīs un «Statoil Fuel & Retail Latvia» mazumtirdzniecības reģionu vadītāja. Viņa pati atzīmē, ka līdzšinējā pieredzē ir bijusi sadarbības veidošana ar zemniekiem, kas ir būtiski, strādājot tādā uzņēmumā kā AS «Rīgas Dzirnavnieks».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā darbu pārtraukušas Shell degvielas uzpildes stacijas, novēroja Db.lv.

Par savu atgriešanos Latvijas tirgū uz zīmola licences līguma pamata ar SIA Baltic Fuels Retail Partners pasaulē lielākais degvielas mazumtirdzniecības zīmols Shell paziņoja 2016.gada vasarā.

Shell degvielas uzpildes stacijas tika atvērtas bijušo Trest DUS vietā. Kompānijas atgriešanās plāni Latvijā bija daudzsološi. «Šī iniciatīva ir daļa no plašas stratēģijas, lai piepildītu mūsu izaugsmes cerības un paplašinātu Shell zīmola izplatību jaunos tirgos, tostarp Latvijā,» toreiz Db.lv skaidroja Shell International sabiedrisko attiecību Lielbritānijā nodaļas vadītājs Džonatans Frenčs.

Taču nu degvielas uzpildes stacijas slēgtas un komentāru par iemesliem nav. Db.lv jau ilgstoši neizdodas sazināties ar kompānijas pārstāvjiem, jo uz telefona zvaniem un e-pastiem atbilžu nav. Degvielas uzpildes stacijām neraksturīgas darbības Shell stacijās varēja novērot jau labu laiku pirms slēgšanas – piemēram, benzīntanks Pārdaugavā, pie Botāniskā dārzā brīvdienās nestrādāja vispār. Tagad apmeklētājiem slēgtas arī citas Shell stacijas Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Vietējie ērtas iepirkšanās veikali top arī Rīgā; rindā nākamās DUS

Vietējie ērtas iepirkšanās veikali top arī Rīgā; rindā nākamās DUS

To pirms veikala atklāšanas Kr. Barona ielā sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA Kool Latvija valdes loceklis Sandis Šteins. DB jau rakstījis, ka uzņēmums nākotnē vēlas izveidot 40 veikalu tīklu Latvijā, pirmo no tiem kopā ar DUS atklājot pērn rudenī Augšlīgatnē.

Vaicāts, kāpēc izvēlēta tieši šī vieta, S. Šteins saka, ka tikusi meklēta vieta centra rajonā, kur ir daudz gājēju un garām brauc sabiedriskais transports. Šādu salīdzinoši maza izmēra telpu (ap 60 m2) piedāvājums galvaspilsētas centrā gan nav visai liels.

Veikals iekārtots divu mēnešu laikā, un lielā mērā te replicēts tas pats kas Augšlīgatnē ar sēžamzonu un ātrās ēdināšanas galvenajiem aspektiem. Viņš ir gandarīts, ka Kool jau atpazīst pēc sākotnēji ieliktā akcenta – brieža gaļas burgeriem un fritētiem kartupeļiem, par ko īpaša interese ir vecākiem ar bērniem. Sortiments Rīgā nedaudz atšķirsies no pirmajā DUS esošā, un to zināmā mērā noteiks arī klientu ieteikumi. Taču sortimenta izvēlē viņam palīdz gan līdzšinējā pieredze (tostarp Statoil), gan tirgus pētījumi ārpus Latvijas par mazumtirdzniecības tendencēm nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls db.lv veica eksperimentu, lai noskaidrotu, vai kafijas tirdzniecības vietas Rīgas centrā atbalsta dzēriena iegādi, ja klients to vēlas savā līdzpaņemtajā krūzē.

Apmeklētajās 10 tirdzniecības vietās Rīgā cenas par vienu standarta «latte» ir, sākot no diviem līdz pat vairāk nekā četriem eiro.

Ierodoties ar savu līdzpaņemto krūzi, vairumā kafijas tirdzniecības vietu atlaide netiek piešķirta, tomēr uzņēmumos - «Costa Coffee»,«Coffee Tower» un «Miit Coffee» atlaide tiek piešķirta 20 centu un 5% apmērā.

«Double Coffee» barista Strēlnieku ielā 1 pastāstīja, ka db.lv ir pirmie, kas kafiju vēlas iegādāties ar savu līdzpaņemto krūzi, un uz šādu jautājumu raudzījās skeptiski. «Mums ir savas krūzes ar zīmolu, un tas ir reklāmas mārketings, kurš reklamē kafijas uzņēmumu. Mēs par to maksājam naudu, tāpēc mēs lejam kafiju tikai tajās krūzēs. Pagaidām neplānojam klientiem piešķirt atlaidi, ja kafija tiek iegādāta ar savu krūzi,» skaidroja uzņēmuma «Double Coffee» pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru