Jaunākais izdevums

Taksometru vadītāju reģistrā šobrīd ir reģistrēti 4520 transportlīdzekļu vadītāji, kuri ir tiesīgi vadīt taksometru vai veikt pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili, informē Autotransporta direkcija.

Reģistrēto vadītāju skaits pusgada laikā ir pieaudzis par 87%. Vadītāju reģistrāciju un izslēgšanu no Taksometru vadītāju reģistra veic Autotransporta direkcija.

No 2018. gada 1. jūnija pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru vai vieglo automobili drīkst nodrošināt tikai Taksometru vadītāju reģistrā reģistrēti vadītāji. Šī gada 1. jūnijā reģistrēti bija 2420 autovadītāji, un pusgada laikā reģistrēto vadītāju skaits ir pieaudzis par 87%, sasniedzot 4520 transportlīdzekļu vadītājus (vadītāju reģistrācijas dinamiku skatīt 1. attēlā). Autotransporta direkcijas rīcībā esošā informācija liecina, ka vadītāju skaita straujais pieaugums ir saistīts jaunajām prasībām taksometru pārvadājumos un pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili pakalpojuma attīstību un popularitātes kāpumu.

Autotransporta direkcija ir licencējusi 272 komersantus pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili, un pārvadājumus var veikt ar 253 automašīnām, kurām šobrīd spēkā ir Autotransporta direkcijas izsniegtās transportlīdzekļu licences kartītes. Salīdzinot ar šī gada 1. jūniju, šodien reģistrēto komersantu skaits ir pieaudzis par trīs reizēm, un reģistrēto transportlīdzekļu skaits ir palielinājies par 2,8 reizēm.

Saskaņā ar MK noteikumiem Nr.149 «Vadītāju reģistrācijas noteikumi pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru un vieglo automobili» vadītājiem, kuri veic pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru vai vieglo automobili, ir jāatbilst noteiktām prasībām. Gadījumos, kad tiek konstatēta vadītāju neatbilstība prasībām, vadītājs tiek izslēgts no Taksometru vadītāju reģistra un tam ir liegts sniegt minētos pakalpojumus. Vērsties Autotransporta direkcijā atkārtotai reģistrācijai vadītājs var ne ātrāk kā sešus mēnešus pēc izslēgšanas datuma. Pēdējā pusgada laikā no Taksometru vadītāju reģistra ir izslēgts 91 automašīnas vadītājs jeb 2% no reģistrētajiem vadītājiem. 85 vadītāji ir izslēgti par maksimālo pārkāpumu uzskaites punktu skaita sasniegšanu, proti, vadītājiem ir reģistrēti astoņi soda punkti vai vairāk. Divi vadītāji no reģistra ir izslēgti par valsts valodas nelietošanu vismaz B līmeņa 1. pakāpē un četri vadītāji ir izslēgti pēc pašu vēlmes.

Lai sekmētu pasažieru komercpārvadājumu nozares sakārtošanu un celtu pakalpojumu kvalitāti, Autotransporta direkcija aicina pasažierus pārliecināties, vai pakalpojuma sniedzējs ir tiesīgs veikt pasažieru komercpārvadājumu un ir attiecīgi reģistrēts Taksometru vadītāju reģistrā. Par to, vai pakalpojumu sniedz Taksometru vadītāju reģistrā reģistrēts vadītājs, var pārliecināties, apskatot uz automašīnas priekšējā paneļa pasažiera pusē novietoto vadītāja reģistrācijas apliecību. Noskenējot uz apliecības esošo QR kodu, pasažieris, kā arī kontrolējošās iestādes var pārbaudīt, vai vadītājs nav izslēgts no Taksometru vadītāju reģistra. Ja pasažieris konstatē, ka pakalpojumu sniedz nereģistrēts vadītājs, vai arī vadītājs nerunā latviešu valodā, Autotransporta direkcija aicina par to informēt, fiksējot vadītāja vārdu, uzvārdu, automašīnas numuru, kā arī pakalpojuma sniegšanas laiku un vietu.

Veikt pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili ir tiesīgi komersanti, kuri ir saņēmuši speciālo atļauju jeb licenci, saņēmuši licences kartīti transportlīdzeklim, ar kuru tiek veikti pārvadājumi, un, ja transportlīdzekļa vadītājs ir reģistrēts Taksometru vadītāju reģistrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Varšavā simtiem taksometru piedalās protesta akcijā pret kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem

LETA/AFP, 19.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Varšavā ceturtdien vairāki simti taksometru lēni brauca cauri pilsētas centram, to vadītājiem protestējot pret «Uber» un citiem kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem, kurus licencēto taksometru uzņēmumi vaino negodīgā konkurencē.

Tradicionālo taksometru operatori norāda, ka kopbraukšanas pakalpojumu sniedzēji nepilda prasības, kas tiek izvirzītas licencēto taksometru operatoriem, kā arī nemaksā nodokļus.

Taksometru vadītāji arī pulcējās pie Tieslietu ministrijas un iesniedza vēstuli ar prasību pieņemt normatīvos aktus, kas regulētu kopbraukšanas pakalpojumu sniedzēju darbību.

«Varšavā ir 12 500 legālo taksometru un apmēram 8000 līdz 9000, kas strādā «Uber», «Taxify» un vēl pārdesmit līdzīgiem uz lietotnēm balstītiem operatoriem,» ziņu aģentūrai AFP sacīja Varšavas Taksometru vadītāju arodbiedrības vadītājs Jaroslavs Iglikovskis.

Viņš apgalvoja, ka kopbraukšanas pakalpojumu sniedzēju dēļ licencēto taksometru vadītāji zaudējot trešdaļu ieņēmumu darba dienās un līdz 70% ieņēmumu brīvdienās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas platforma ”Bolt” kopā ar “Forus”, Latvijas vieglo taksometru nozares darba devēju organizāciju un taksometru nozares regulējošām un kontrolējošām iestādēm ir aizvadījušas trīs darbnīcu ciklu, kopīgi strādājot pie risinājumiem ēnu ekonomikas mazināšanai taksometru nozarē.

Lai mazinātu birokrātisko slogu, ir izstrādāti būtiski risinājumi, kuriem iesaistīto pušu ieskatā būtu lielākā ietekme uz ēnu ekonomikas samazināšanu – vienota taksometru nozares reģistra izveide un uzlabota nodokļu nomaksas risinājuma ieviešana.

“Šī ir pirmā reize, kad Latvijā šādā mērogā valsts institūcijas un taksometru pārvadājumu nozare kopīgi analizēja iespējas, kā apturēt aptuveni 12 miljonu eiro zaudējumu, kas ēnu ekonomikas ietekmē ik gadu netiek ieskaitīts valsts budžetā. Kopīgi ar valsts iestādēm esam vienojušies, ka izstrādātajiem risinājumiem jāsekmē ekonomiskā aktivitāte un nozarē iesaistīto pušu, tai skaitā pasažieru pieredzes, uzlabošana ilgtermiņā,” uzsver Kristīne Bezerra-Kjerulfa, “Bolt” vadītāja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēlmi sakārtot taksometru nozari vērtē pozitīvi, tomēr nav pārliecības, vai priekšlikumi efektīvi darbosies arī reālajā dzīvē.

Valdības sēdē šodien tiks skatīti grozījumi Autopārvadājumu likumā, kas ietver arī jaunā satiksmes ministra Tāļa Linkaita priekšlikumus taksometru nozares sakārtošanai. Pirmais no regulējumiem definēs, ka mobilās lietotnes, ar kuru palīdzību iespējams izsaukt taksometru ar balto numuru, ir nevis parastas interneta platformas, bet komersanti, kas sniedz taksometra pakalpojumus. Tas nozīmēs, ka uz mobilajām aplikācijām attieksies reģistrēšanas nosacījumi un platformai būs jāpakļaujas noteiktām prasībām un kontrolēm.

Grozījumi arī paredz paaugstinātas prasības pie starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objektiem – lidostām, autoostām, dzelzceļa stacijām un ostām. Taksometru kompānijām būs iespēja noteikt konkrētu pārvadājuma cenu no šiem infrastruktūras objektiem. Pasažieris norēķinu varēs veikt arī ar īpašu kuponu, ko būs iespēja iegādāties vai nu tam paredzētā interneta vietnē, vai tirdzniecības vietās konkrētajos objektos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd tiek strādāts pie jauniem priekšlikumiem, lai panāktu izmaiņas kopbraukšanas regulējumā, padarot to vienkāršāku, intervijā DB norāda taksometru izsaukšanas platformas Taxify pārstāvniecības Latvijā jaunais vadītājs Kārlis Ķezberis.

Viņš atzīmē, ka sakārtot nozari ir viens no prioritārajiem uzdevumiem, tāpēc arī tiek izvērtēti dažādi risinājumi un labākie iespējamie tiks iesniegti tālāk regulatoriem. Taxify no konkurences nebaidās un atzīst, ka tirgū ir vieta arī citiem spēlētājiem. Jāatgādina, ka šā gada maijā Taxify noslēdza investīciju raundu 175 milj. ASV dolāru apmērā, plānojot ieguldīt tehnoloģiju attīstībā un strādāt pie risinājumiem, kā pārvietoties pilsētās, galvenokārt, Eiropas un Āfrikas tirgos.

Fragments no intervijas

Kā nonāci Taxify un transporta nozarē?

Iepriekš strādāju konsultāciju uzņēmumā Deloitte un vēl citos līdzīgos uzņēmumos, sniedzu biznesa stratēģijas un vadības padomus uzņēmumiem. Mans uzdevums nebija tikai analizēt finanses, bet gan iedziļināties uzņēmumu procesos, salīdzināmajos rādījumos u.c.. Pāriet uz taksometru un transporta nozari pamudināja Taxify uzaicinājums pievienoties uzņēmumam. Tā kā ikdienā jau kādus divus gadus lietoju Taxify, biju jau ļoti labi iepazinies ar uzņēmumu un pakalpojumu. Līdz ar to izdomāju, ka šī varētu būt lieliska iespēja dzīvē kaut ko pamainīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar izmaiņām normatīvajos aktos, kas attiecas tieši uz piemērojamo sodu sistēmu par veiktajiem pārkāpumiem, Autotransporta direkcija sadarbībā ar Rīgas domes Kontroles dienestu plāno pastiprināt kontroles pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili, tai skaitā taksometru, jomā.

1. jūlijā spēku zaudēja Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss un spēkā stājās grozījumi Autopārvadājumu likumā, papildinot to ar sadaļu par sodu piemērošanu autopārvadājumu jomā pārkāpumu gadījumā.

Grozījumi paredz, ka transportlīdzekļa vadītājam var piemērot naudas sodu no 10 līdz 130 eiro, ja vadītājs nav reģistrējies Taksometru vadītāju reģistrā, bet nodrošina pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili; ja tas sniedz pakalpojumu, izmantojot nereģistrētu tīmekļvietni vai mobilās lietotni; brīdinājumu vai norādīto naudas sodu var piemērot arī tad, ja vadītājs pārkāpj pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili, tai skaitā taksometru, jomas noteikumus, neievēro aizliegumus vai nenodrošina atbilstošu transportlīdzekļa aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas platformas Taxify pārstāvniecību Latvijā turpmāk vadīs Kārlis Ķezberis. Taxify tuvākā prioritāte Latvijā ir sadarbība ar valsts iestādēm, ietekmes pusēm un sabiedrību, lai sakārtotu situāciju ar esošo regulējumu, kas šobrīd būtiski ierobežo pakalpojuma pieejamību, informē K. Ķezberis.

K. Ķezberim ir vairāk nekā septiņu gadu pieredze biznesa vadības un finanšu konsultācijās dažāda veida industrijās, t.sk. loģistikā, ražošanā, mazumtirdzniecībā, finanšu un publiskajā sektorā. Viņa iepriekšējais amats bija konsultāciju uzņēmumā Deloitte.

K. Ķezberis pārņems pienākumus no līdzšinējā vadītāja Jura Krūmiņa, kurš turpinās strādāt Taxify galvenajā mītnē Tallinā jaunā amatā.

«Ir būtiski uzlabot privāto vadītāju regulējumu, kas dotu iespēju iedzīvotājiem gūt papildu ienākumus savā brīvajā laikā, izmantojot tos auto, kas jau ir ielās. Esošie noteikumi aptur nozares attīstību, ierobežo vadītāju vēlmi iesaistīties pārvadājumos ar savu privāto auto lielās birokrātijas, papildu izmaksu un skaidrās naudas maksājumu ierobežošanas dēļ. Tas ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc visā taksometru nozarē pēdējo nedēļu laikā ir manāmi samazinājies pieejamo vadītāju skaits un attiecīgi arī pakalpojuma pieejamība iedzīvotājiem,» skaidro K. Ķezberis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas plānošanas reģions (RPR) izsniedzis arī pirmās atļaujas «Baltic Taxi» transportlīdzekļiem pasažieru pārvadājumu veikšanai lidostā «Rīga», informē RPR pārstāve Inese Ozoliņa.

Rīgas plānošanas reģions kopumā ir izsniedzis jau 86 speciālās licences kartītes pasažieru pārvadājumu veikšanai no starptautiskās lidostas «Rīga». Atļauju pārvadājumiem lidostas slēgtajā zonā saņēma arī zīmols «Baltic Taxi», zem kura apvienojušies 28 pārvadātāji. Atļaujas piešķirtas pirmajām 23 šīs apvienības automašīnām.

Šī ir otrā pārvadātāju apvienība, kas izpilda Autopārvadājumu likumā noteiktās paaugstinātās prasības, kas stājās spēkā šī gada 15.septembra. SIA «Red Cab lidosta» un AS «Rīgas Taksometru parks» veidotajai pārvadātāju apvienībai pagājušajā nedēļā izsniegtas 63 speciālās licences kartītes.

Edgars Rantiņš, Rīgas plānošanas reģiona administrācijas vadītājs: «Speciālās licences kartītes uz doto brīdi kopumā izsniegtas 86 automašīnām, bet to skaits tikai pieaugs, jo abas pārvadātāju apvienības jau ir informējušas, ka kārto formalitātes arī vēl citiem transportlīdzekļiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

KP vadītāja: Regulējumos ir iestrādātas barjeras godīgai konkurencei

LETA, 15.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulējuma pilnveidošanā Latvija joprojām nemāk strādāt ātri un efektīvi, trešdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" pauda Konkurences padomes (KP) priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama, kurai šī ir pēdējā diena amatā.

"Mēs valstī joprojām nemākam strādāt ātri, efektīvi. Mēs svarīgas lietas atbīdām augstos plauktos un risinām ļoti maznozīmīgus jautājumus. (...) Šajos astoņos gados amatā esmu redzējusi, cik lēni top likumi, un cik daudz iebildumu tiek ņemts vērā, kam nav nekādas argumentācijas. Tas bremzē arī nozaru attīstību," teica Ābrama, piebilstot, ka šajā gadījumā nerunā par risinājumiem Covid-19 pandēmijas ierobežošanai.

KP priekšsēdētāja arī atzīmēja, ka Latvijā vairākos regulējumos ir iestrādātas barjeras godīgai konkurencei, taču ierēdņi nesaprot, kur ir problēma. "Netiek skatīts kopsakarā klienta, patērētāja ieguvums un godīga konkurence," minēja Ābrama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rakstu sērijas noslēgumā laikraksts Diena pēta, kuri ir ieguvēji un kuri – zaudētāji, Baltkrievijai organizējot nelegālās imigrācijas plūsmu uz kaimiņvalstīm.

Vismaz 5000 nelegālajiem migrantiem 2021. gadā saskaņā ar oficiālajiem datiem tranzītā caur Baltkrieviju izdevies nokļūt Vācijā. Tomēr reālie skaitļi, visticamāk, ir ievērojami lielāki nekā oficiālie un plašsaziņas līdzekļos minētie.

"Turcijas teritorijā ir ļoti daudz sīriešu, kuri uzskata – viņi varētu dzīvot arī labāk, taču nevis Turcijā, bet gan Eiropā," laikrakstam Novaja Gazeta pauž tūrisma firmas darbiniece. "Zinu, ka kopš maija Baltkrievijas konsulāts Ankarā pieņēma no viņiem pa 800 iesniegumiem dienā vīzu saņemšanai. Atteikumu vispār nebija. Un kad saka, ka bēgļu nometnē pie robežas ir divi tūkstoši cilvēku, man smieklīgi to klausīties. Kādi divi tūkstoši?! Ļoti daudz cilvēku līdz šim brīdim dzīvo hoteļos un nogaida. Milzīgs daudzums jau pārgājis robežu bez jebkādiem pavadoņiem, caur purviem. Un cik daudzi palikuši šajos purvos – baidos, ka nekad nesaskaitīsim. Tikai vienam manam partnerim, ar kuru strādāja firma, nomira septiņi cilvēki pēdējos divos mēnešos, neņemot vērā tos, kuri vienkārši vairs neizgāja uz sakariem – vai nu nomira, vai arī tomēr pārgāja robežu. Un kad piezvanīju šim cilvēkam, kurš pie mums sūtīja klientus, un teicu: "Klausieties, varbūt tomēr viņus sūtīt legāli, bet nevis caur purviem – droši vien varianti pastāv?" viņš atbildēja: "Man nospļauties, vai viņi nomirst vai ne, naudu viņi jau samaksājuši."

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometri lidostā: tarifi un kvalitāte visdažādākajā līmenī

Jānis Goldbergs, 04.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru pakalpojumiem kopš marta vairs nav tarifu «griestu». Taksisti atzīst, ka policija nereti šķir strīdus par pakalpojuma maksu taksometros, kuri ved klientus no lidostas Rīga, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Situāciju jau paguvuši kritizēt ne vien nesamērīgi dārgus braucienus piedzīvojušie klienti, bet arī ministri un Konkurences padome. Lidostas teritorijā uzrunātie taksisti DB uzsvēra, ka strādā godprātīgi un samaksu prasa atbilstoši, bet jukās vainojami politiķi un birokrāti.

Pirmā taksometru rinda sākas krietni pirms starptautiskās lidostas Rīga, un tajā stāv visdažādāko uzņēmumu taksisti. Vairumā gadījumu tie ir mazie uzņēmēji, dažkārt pats uzņēmuma īpašnieks ir arī taksometra vadītājs.

Otrajā rindā, kas parādās tikai lidostas Rīga teritorijā, stāv Baltic taxi un Red Cab taksometri. Uz durvīm rakstītie izcenojumi rindā neatšķiras, un tā sarūk mazliet ātrāk. Otrās rindas taksistiem nav laika runāt, jo jāuzņem klienti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Licence taksometru pakalpojumu sniegšanai lidostā Rīga izsniegta arī pārvadātājam TaksiLV

LETA, 27.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas plānošanas reģions izsniedzis speciālās licences kartītes SIA "Welltaxi" taksometriem, kas pasažieru komercpārvadājumus starptautiskajā lidostā "Rīga" veiks ar preču zīmi "TaksiLV", informēja Rīgas plānošanas reģionā.

Šobrīd speciālās kartītes piešķirtas 13 "TaksiLV" automašīnām, bet to skaits drīzumā varētu pieaugt, jo pārvadātājs kārto dokumentus par vēl citiem transportlīdzekļiem.

Rīgas plānošanas reģiona administrācijas vadītājs Edgars Rantiņš norādīja, ka pašreiz taksometra pakalpojumu starptautiskās lidostas "Rīga" slēgtajā zonā var veikt trīs pārvadātāji vai to apvienības, kopumā nodrošinot vairāk nekā 130 transportlīdzekļu. "Trīs pārvadātāji jau nozīmē konkurences paplašināšanu lidostā," viņš atzīmēja.

Autopārvadājumu likumā noteiktās paaugstinātās prasības darbībai lidostā "Rīga", kas stājās spēkā šogad septembrī, izpildījušas un atļauja pārvadājumiem lidostas slēgtajā zonā iepriekš izsniegta arī SIA "Red Cab lidosta" un AS "Rīgas taksometru parks" apvienībai, kā arī "Baltic Taxi", ar kuras zīmolu strādā 28 pārvadātāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Lidostas Rīga īstermiņa stāvvietā pirmās 10 minūtes būs bez maksas

Lelde Petrāne, 17.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no šīs nedēļas līdz vasaras lidojumu sezonas beigām, 27.oktobrim, starptautiskās lidostas «Rīga» īstermiņa stāvvietā P1 pasažieri un lidostas viesi pirmās 10 minūtes savu auto varēs novietot bez maksas.

Jaunā kārtība paredz, ka neatkarīgi no tā, vai pasažieri ir plānots sagaidīt vai pavadīt, ikviens transportlīdzekļa vadītājs uz laiku līdz 10 minūtēm var bez maksas novietot savu auto īstermiņa stāvvietā P1, kas atrodas pretī lidostas pasažieru terminālim. Izmaiņas neattiecas uz to P1 stāvvietas daļu, kas atrodas tiešā termināļa tuvumā. Lai auto novietotu tur, joprojām būs spēkā līdzšinējā maksa: 1,50 eiro par pirmajām 30 minūtēm.

Izmaiņu mērķis ir motivēt pasažieru sagaidītājus un pavadītājus un lidostas viesus vairāk izmantot P1 stāvvietu, tādējādi atslogojot piebrauktuvi pie izlidošanas termināļa, kur, pieaugot pasažieru plūsmai tā saucamajās pīķa stundas, var veidoties īslaicīgi sastrēgumi. Piebrauktuves noslodze palielinājusies arī kopš izmaiņām taksometru tarifos, kam vairs nav noteikti cenas griesti, un līdz ar to arvien vairāk pasažieru izvēlas doties uz lidostu ar savu privāto transportu vai arī ielidojot izsauc konkrētu taksometru pakalpojumu sniedzēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas platforma Taxify No 1. augusta darbosies arī Liepājā, informē uzņēmumā.

Šāds lēmums pieņemts, ņemot vērā iedzīvotāju aizvien pieaugošo pieprasījumu pēc ātra un ērta pārvietošanās veida ne tikai galvaspilsētā, bet arī reģionos. Šobrīd aplikācija jau vairāk nekā gadu veiksmīgi darbojas Daugavpilī.

Standarta iekāpšanas tarifs Liepājā būs 0,99 eiro, cena par kilometru 0,49 eiro/km, bet gaidīšana 0,15 eiro minūtē. Augstāka pieprasījuma brīžos aplikācijā darbosies dinamiskās cenas tarifs.

«Taxify klientu skaits Rīgā ik mēnesi turpina pieaugt, un ienākšana arī citos Latvijas reģionos ir tikai loģisks nākamais solis. Liepāja ir dinamiska piejūras pilsēta ar lielu tirgus potenciālu, kur ikdienā dzīvo gandrīz 70 tūkstoši iedzīvotāju. Vasaras mēnešos tā ik gadu piesaista arī virkni tūristu ne tikai no citām Latvijas pilsētām, bet arī no tuvākām un tālākām valstīm. Ņemot vērā esošo pieprasījumu, aplikācijā pieejamo taksometru skaits ar laiku tiks palielināts, piesaistot arī privātos vadītājus,» komentē Taxify vadītājs Latvijā Kārlis Ķezberis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā jauno sezonu atsākuši koplietošanas skrejriteņu nomas uzņēmumi, tirgum pievienojies jauns dalībnieks "Scoot911".

"Covid 19" radītās ārkārtas situācijas un ierobežojumu dēļ, kā arī reaģējot uz Eiropas Komisijas rekomendācijām mazāk izmantot sabiedrisko transportu, ievērot distanci un braukt ar alternatīviem transportlīdzekļiem (velosipēdiem, elektriskajiem skrejriteņiem), sezonu nolemts uzsākt pēc iespējas ātrāk.

"Jau no 1. aprīļa ielās "palaidām" vairāk nekā 200 skrejriteņus. Brauciens ar tiem ir ne tikai ātrāks un lētāks, salīdzinot ar braucienu ar automašīnu, bet arī drošāks, salīdzinot ar sabiedrisko transportu," saka Ričards Šukis, koplietošanas uzņēmuma "Scoot911" vadītājs.

"Scoot911" preču zīmi pārvalda "RSInvestment Group OU", kas darbību veic Eiropā, ASV un Tuvajos Austrumos. "Scoot911" skrejriteņi ir ražoti speciāli dalīšanās pakalpojuma vajadzībām: ar lielākiem riteņiem, platāku platformu, īpaša dizaina (tumšajā diennakts laikā atstaro gaismu), ar iespēju bez uzlādes nobraukt 65 km attālumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšana kā fenomens pēdējā dekādē ir pieņēmies spēkā ļoti strauji un daudzos tirgos kļūst par alternatīvu privātajam auto, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Baltijas valstis ir starp līderiem Eiropā ar savu tālejošo domāšanu regulējumā, kas ļauj izmantot tādas modernās tehnoloģijas kā kopbraukšanas mobilās lietotnes,» vērtē Enns Metsars (Enn Metsar), Uber vadītājs Baltijā. Igaunijas īstermiņa savstarpējās auto nomas kompānijas Autolevi Latvijas tirgus vadītājs Kaspars Salenieks spriež, ka auto koplietošanas kompānijām ir izdevies trāpīt ar lietotājiem svarīgām lietām – gaidīšanas laiku, paredzamu cenu un izvēles iespēju. Tāpat viņš pieļauj, ka šī pakalpojuma attīstību sekmējusi taksometru nozares nesakārtotība. Moller Auto biznesa attīstības vadītājs Arturs Cjunskis teic, ka šobrīd bieži kopbraukšana ir nomas paveids, kura lielākā priekšrocība ir samaksa par patērēto laiku braucot, piemēram, auto var iznomāt arī uz pusstundu vai pat desmit minūtēm, kamēr agrāk noma bija vismaz uz diennakti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā Carguru, arī CityBee kopš oktobra sākuma Rīgā piedāvā vieglo auto koplietošanas pakalpojumu.

Sākumā galvaspilsētā būs pieejamas 200 CityBee koplietošanas automašīnas, un ar laiku to skaits tiks palielināts. «Braucieni ar CityBee būs aptuveni par 40% lētāki, salīdzinot ar taksometru pakalpojumiem, un par 10 līdz 15% lētāki par Carguru,» apgalvo Luks Īla (Lukas Yla), CityBee vadītājs. Carguru (SIA Slyfox) vadītājs Vladimirs Reskājs nav informēts par CityBee cenas un tarifu sistēmu, tāpēc, nesalīdzinot divus pakalpojumu sniedzējus, norāda, ka viņam ir prieks, ka kaimiņi lietuvieši redz lielu potenciālu auto koplietošanai Rīgā un izvēlas mūsu valsti kā tirgu, kurā darboties. «Uzskatu, ka tas ir labs signāls šim segmentam kopumā. Mēs no savas puses turpināsim iet dziļāk IT risinājuma attīstībā, piedāvājot arvien labāku un ērtāku servisu lietotājiem. Carguru jaunā versija ir tikai divus mēnešus veca, un mums padomā ir daudz kas, ar ko pārsteigt lietotājus un konkurentus,» sola V. Reskājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

CityBee: Pirmais mēnesis Rīgā ir bijis tiešām labs

Anda Asere, 05.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā mēnesī CityBee auto koplietošanas pakalpojumu Latvijā ir izmēģinājuši astoņi tūkstoši cilvēku, kuri veikuši tuvu pie 30 tūkstošiem braucienu

«Pirmais mēnesis Rīgā ir bijis tiešām labs. Bijām pārsteigti par tirgus atsaucību. CityBee jau bija diezgan labi zināms mobilitātes pakalpojumu zīmols, taču esam pārsteigti par to, ar cik lielu uzmanību mediji un cilvēki Latvijā pieņēma pakalpojumu un vēlējās to pamēģināt,» saka Luks Īla (Lukas Yla), Lietuvas kompānijas CityBee vadītājs.

Auto koplietošanas platforma Carguru darbojas jau vairāk nekā divus gadus. Vaicāts, vai šī mēneša laikā ir jūtamas izmaiņas lietotāju uzvedībā, Carguru (SIA Slyfox) vadītājs Vladimirs Reskājs teic, ka šobrīd nekādas specifiskas izmaiņas nejūt. «Turpinās izaugsme, kas ir vērojama kopš paša pirmā mēneša, kad Carguru parādījās Rīgā. Lietotāju skaits ar katru dienu kļūst arvien lielāks. Pieaug gan privātais, gan korporatīvais segments. Izaugsme saglabājas arī pārējos rādītājos – braucienu skaitā, nobrauktajos kilometros un braucienos pavadītajā laikā. Kopš paša sākuma koncentrējāmies uz kvalitatīvu un sabiedrības interesēm atbilstošu pakalpojumu, to novērtē arī lietotāji un turpina ieteikt Carguru citiem,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta izsaukšanas platforma Bolt uzsākusi darbību arī Krievijā, nodrošinot pakalpojumus valsts otrajā lielākajā pilsētā Sanktpēterburgā, informē uzņēmumā.

Krievijā kopbraukšanas platforma Bolt piedāvās alternatīvu vietējai taksometru aplikācijai Yandex.

«Krievija ir strauji augošs tirgus mūsu nozarē, un kopbraukšanas platformas Bolt pakalpojumi Sanktpēterburgā dos lielāku izvēli gan klientiem, gan autovadītājiem. Mēs esam priecīgi sadarboties ar Krievijas pilsētām, lai palīdzētu atrisināt pilsētas transporta problēmas,» stāsta Jevgēnijs Belusovs (Jevgeni Beloussov), Bolt vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā.

Bolt uzņēmuma attīstībā ir piesaistījis 175 miljonus ASV dolāru, lai veicinātu paplašināšanos visā Eiropā un Āfrikā. Pavisam nesen uzņēmums uzsāka pakalpojumu nodrošināšanu arī Somijā, Zviedrijā un Horvātijā. Šobrīd Bolt piedāvā arī elektrisko skūteru pakalpojumus Parīzē un Madridē, kā arī paziņoja par plāniem uzsākt pārtikas piegādes servisu visos uzņēmuma galvenajos tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Viļņas lidostā sāk darboties īslaicīgas automašīnu apstāšanās sistēma Kiss and Fly

LETA, 27.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas lidostā izmēģinājuma režīmā sākusi darboties tā dēvētā "Kiss and Fly" sistēma, kas ļaus automašīnām bez maksas apstāties pie izlidošanas termināļa uz laiku, kas nepārsniedz desmit minūtes, lai izlaistu pasažierus, paziņojis Lietuvas valstij piederošais lidostu operators "Lietuvos oro uostai".

Kā pastāstījis Viļņas lidostas vadītājs Daiņus Čuplis, viena satiksmes josla būs paredzēta pasažieru izlaišanai, otra – automobiļu kustībai pēc pasažieru izlaišanas.

"Automātiskās numuru nolasīšanas kameras fiksēs visu transportlīdzekļu iebraukšanu un izbraukšanu no nobrauktuves zonas, tad sistēma aprēķinās nostāvēto laiku, un autovadītājs, nobraucis lejā, uz informācijas tablo redzēs, vai nav pārsniedzis bezmaksas stāvēšanai atļauto laiku," viņš skaidrojis.

Kā atzinis Čuplis, tagad lidostas darba maksimumstundās pie izlidošanas termināļa bieži veidojas sastrēgumi, bet to nosaka ne tikai lielais piebraukušo automobiļu, taksometru un pavadītāju skaits, bet arī tādi autovadītāji, kas tīšuprāt novieto mašīnas tur uz ilgāku laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Latvijā ienāk pirmā digitālā apdrošināšanas kompānija

Zane Atlāce - Bistere, 25.02.2020

"Cachet" ir jauns apdrošināšanas tehnoloģiju (insuretech) jaunuzņēmums, ko Igaunijā dibinājuši Hedi Mardiso (Hedi Mardisoo) un Kalle Pallings (Kalle Palling).

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā sācis darboties jauns Igaunijas apdrošināšanas tehnoloģiju jaunuzņēmums "Cachet" - digitālā apdrošināšanas platforma.

Tajā transporta apdrošināšanas polisi varēs iegādāties ne tikai ikviens savām ikdienas vajadzībām, bet arī autovadītāji, kas sniedz kopbraukšanas pakalpojumus.

Papildu standarta apdrošināšanas polisēm, "Cachet" izstrādājis risinājumu, kas ļaus kopbraukšanas platformu "Bolt" un "Yandex.Taxi" auto vadītājiem saņemt transportlīdzekļa apdrošināšanas piedāvājumu, kas balstīts uz konkrētā lietotāja paradumiem kopbraukšanas pakalpojuma sniegšanā.

"Cachet" nodrošina, ka kopbraukšanas platformu autovadītāji, kas sniedz šo pakalpojumu, kā nepilnas slodzes darbu, varēs ietaupīt apdrošināšanas polisei veltītos līdzekļus, nemaksājot par laiku, kad auto tiek izmantots personiskām vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Aizsardzības ministrijai pakļautais Nacionālais kiberdrošības centrs, kas trešo mēnesi seko taksometru tiešsaistes pakalpojumu operatora «Yandex.Taxi» darbībai, atkārtoti ieteicis cilvēkiem neizmantot šīs kompānijas lietotni, piektdien vēsta Lietuvas sabiedriskais radio.

Kiberdrošības eksperti konstatējuši, ka šī lietotne pieprasa pieeju sensitīviem klientu datiem un sūta tos uz Krievijas interneta adresēm.

Kā norādījis Nacionālā kiberdrošības centra vadītājs Rītis Rainis, nav tehnisku iespēju noskaidrot, cik cilvēku Lietuvā šo lietotni izmanto.

Kad «Yandex.Taxi» pirms trim mēnešiem sāka darbību Lietuvā, Nacionālais kiberdrošības centrs ieteica neinstalēt un neizmantot minēto lietotni, norādot, ka tā, iespējams, «rada apstākļus personas datu nelikumīgai vākšanai un uzkrāšanai, bet tas raisa bažas saistībā ar drošību».

Tika norādīts uz kompānijas iespējamo saistību ar Kremlim tuvām personām un uzsvērts, ka ir īpaši svarīgi, lai lietotne netiktu izmantota valsts ierēdņu un amatpersonu un Aizsardzības ministrijas darbinieku ierīcēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas taksometru tiešsaistes pakalpojumu operators YandexTaxi uzsācis savu darbību Helsinkos ar citu nosaukumu Yango.

Mobilā aplikācija Yango ir pieejama Somijas iedzīvotājiem Google Play vai App Store aplikāciju vietnēs, šī aplikācija ir somu, latviešu, krievu, angļu un citās valodās. Tūristiem no Latvijas, kuriem jau ir Yandex.Taxi aplikācija, braucienu rezervācijas Helsinkos var veikt caur jau esošo aplikāciju – nav nepieciešams ielādēt jaunu aplikāciju.

Brauciena izmaksas ar Yango aplikāciju Helsinkos sākas no 3 eiro, tas ietver vienu kilometru un trīs minūtes ceļā. Pēc tam – pilsētā ne vairāk kā 1,20 eiro par kilometru un 0,15 eiro par minūti ceļā (sastrēgumu stundās – 0,45 eiro). Pasūtot braucienu, aplikācija aprēķina precīzu cenu, ņemot vērā tā brīža satiksmes situāciju, un cena nemainīsies, pat ja vadītājs iekļūs sastrēgumā vai nolems to apbraukt. Norēķināties par braucienu ar Yango starpniecību var ar aplikācijā pievienotu bankas karti vai arī skaidrā naudā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas straujais pieaugums un cīņa ar ēnu ekonomiku veicinājusi rekordlielus pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumus – pagājušā gadā iekasēti 2,5 miljardi eiro, kas ir par 269 miljoniem eiro jeb 12,3% lielāki neka iepriekšējā gadā, svētdien vēstīja LNT ziņas.

Pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumi pērn nedaudz pārsnieguši arī plānotos apmērus, informē Valsts ieņēmumu dienestā (VID).

Uzņēmējus pārstāvošās Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) pārstāve secina, ka PVN labie rādītāji ir ekonomikas pieauguma nopelns, ko veicinājis Eiropas Savienības fondu naudas pieplūdums būvniecībā. Bet biezāki maciņi ļāvuši cilvēkiem arī vairāk tērēt. Vienlaikus uzņēmēji saskata arī ēnu ekonomikas mazināšanas efektu. “Noteikti ir arī ietekme no pasākumiem ēnu ekonomikas apkarošanai, kas notiek jau vairāku gadu garumā un mēs sākam just pozitīvos augļus,” tā LTRK valdes locekle Katrīna Zariņa.

PVN nodokļu ieņēmumos savu artavu redz arī VID nodokļu kontroles amatpersonas. «Esam aplēsuši, ka nodokļu kontroles darba rezultātā pagājušā gadā esam novērsuši PVN zudumus aptuveni 150 miljonu eiro apmērā,» LNT ziņām atzina VID Nodokļu kontroles pārvaldes direktora vietniece Inese Bindemane. Pērn būtiski mazinājies arī tā dēvēto buferkompāniju skaits, kuras uzņēmēji izmantoja, lai VID acīs izskatītos «balti un pūkaini». Ja iepriekš bija aptuveni 35, tad šobrīd 3 -5 buferkompānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodokļu maksātāji no savas grāmatvedības sistēmas varētu iesniegt nodokļu un informatīvo deklarāciju datus automātiski, kā arī saņemt sev saistošos datus, kas uzkrāti Valsts ieņēmumu dienesta (VID) datubāzē, Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) ir ieviests jauns risinājums – serviss saskarne Application Programming Interface jeb EDS API.

VID informātikas pārvaldes direktora vietniece Lita Marnauza norāda: "Laikmetā, kad uzņēmumu grāmatvedība tiek kārtota digitāli, ir svarīgi izprast uzņēmēju vēlmes un pilnveidot VID sniegtos elektroniskos pakalpojumus, pēc iespējas mazinot administratīvo slogu. EDS API ir vēl viens solis, kas vienkāršo uzņēmuma finansistu ikdienas darbu."

EDS API nodrošina nodokļu un informatīvo deklarāciju un pārskatu datu iesniegšanu tiešsaistē pēc System to System principa – nodokļa maksātāja grāmatvedības sistēmā uzkrātie dati tiešsaistē tiek nodoti VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmai, kur tie tiek pārbaudīti un pieņemti. EDS API izmantošana padara ātrāku un ērtāku it sevišķi liela apjoma datu iesniegšanu VID, tādējādi ievērojami samazinot uzņēmējiem administratīvo slogu nodokļu saistību izpildē. EDS API risinājums ir realizēts OpenApi 3.0 standartā, saglabājot esošo EDS dokumentu un pārskatu datu struktūru un saturu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Daimler un BMW apvienotajos kopbraukšanas pakalpojumos investēs miljardu eiro

LETA, 22.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmumi «Daimler» un BMW piektdien paziņoja, ka investēs vienu miljardu eiro, lai apvienotu un paplašinātu to kopbraukšanas pakalpojumus «Car2Go» un «DriveNow», nākotnē piedāvājot plašus mobilitātes pakalpojumus, tostarp elektriskajiem automobiļiem.

«Mēs apvienojam 14 veiksmīgu zīmolu spēku un zināšanas un investējam vairāk nekā vienu miljardu eiro, lai izveidotu jaunu spēlētāju strauji pieaugošajā pilsētas mobilitātes pakalpojumu tirgū,» norāda «Daimler» vadītājs Dīters Ceče.

Abi uzņēmumi savus mobilitātes biznesus organizēs ap pieciem kopuzņēmumiem.

Klientiem tiks nodrošināta iespēja rezervēt koplietošanas automobiļus, izmantot taksometru un šoferu pakalpojumus, atrast un samaksāt par autostāvvietām un elektrisko automašīnu uzlādes vietām, kā arī plānot vairākveidu ceļojumus.

Savukārt tālākā nākotnē «Daimler» un BMW piedāvās pilnībā elektriskus un autonomas vadības automobiļus, kas autonomi veiks uzlādi un novietošanos autostāvvietās, kā arī savienosies ar citiem transporta veidiem, skaidro Ceče.

Komentāri

Pievienot komentāru