Tramvajs pa dzelzceļa sliedēm - RS pēta pārvadājumu alternatīvas uz Daugavgrīvu 

Darbs pie ieceres par pasažieru pārvadājumiem uz Daugavgrīvu pa dzelzceļu nav apstājies un tiek pētītas arī citas projekta īstenošanas alternatīvas. Piemēram, tramvajs pa dzelzceļa sliedēm, elektrovilciens, tramvaja kontakttīkls u.c., norāda pašvaldības SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.

Elīna Pankovska, 2019. gada 06. marts plkst. 12:08

Foto: Edijs Pālens/ LETA

Pēc viņa teiktā, šobrīd šāda projekta iecere joprojām ir priekšizpētes stadijā un norit darbs pie tā, lai noteiktu tehniski un ekonomiski pamatotāko risinājumu pasažieru pārvadājumu organizēšanai maršrutā Rīgas centrs – Daugavgrīva, izmantojot esošo dzelzceļa infrastruktūru.

DB jau 2017. gadā rakstīja, ka ir atdzimusi ideja ideja atjaunot pasažieru pārvadājumus dzelzceļa līnijā uz Bolderāju. Toreiz optimistiskas aplēses liecināja, ka tas varētu notikt tuvāko gadu laikā. Dzelzceļa sliedes Bolderājas virzienā izbūvētas jau sen, tomēr pasažieru pārvadāšanai tās netiek izmantotas jau ļoti ilgi, arī sākotnēji dzelzceļa līnija no Rīgas uz Bolderāju būvēta, lai varētu ērtāk nogādāt uz galvaspilsētu preces no ostas. Ideja šos pārvadājumus atsākt cilāta vairākkārt.

Piemēram, 2009. gadā Rīgas domes prezidijs nolēma izveidot darba grupu pasažieru vilciena integrācijai pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā un dzelzceļa sliežu loku iespējamai izmantošanai pilsētas pasažieru pārvadājumos. Toreiz AS Latvijas dzelzceļš pārstāvji norādīja, ka esošie sliežu ceļi tiek intensīvi izmantoti kravu pārvadājumiem, un atbilstoši Satiksmes ministrijas plāniem, esošajam Rīgas pilsētas attīstības plānam, Rīgas brīvostas attīstības plānam kravu pārvadājumi pa esošo sliežu ceļu pieaugs, sevišķi posmā no Zemitānu stacijas Ziemeļblāzmas virzienā.

Straujš kravu apjoma pieaugums tika prognozēts arī Bolderājas virzienā. Tāpat tika atzīmēts, ka organizēt kravu un pasažieru pārvadājumus pa vienu sliežu ceļu ir ļoti sarežģīti un būtu nepieciešams būvēt jaunus sliežu ceļus atsevišķi pasažieru pārvadājumiem, kas savukārt esot ļoti dārgi. Toreiz tika minēts, ka viena sliežu ceļa kilometra izmaksas kopā ar infrastruktūru varētu būt vairāk nekā miljons latu.

AS Latvijas dzelzceļš iepriekš apstiprināja, ka Rīgas domes pārstāvji ir konsultējušies ar Latvijas dzelzceļu par iespējām nodrošināt pasažieru satiksmi, izmantojot uzņēmuma infrastruktūru Bolderājas posmā. Taujāts, vai esošās sliedes ir piemērotas pasažieru pārvadāšanai jeb būtu nepieciešams izbūvēt jaunas, uzņēmums norādīja, ka izbūvētā infrastruktūra un signalizācijas un kustības vadības sistēmas atbilst drošības prasībām pasažieru satiksmes nodrošināšanai šajā līnijā. Bolderājas stacijā trūkst pasažieru perona.

Jāatgādina, ka pirms gandrīz diviem gadiem tika pabeigta stacijas Bolderāja 2 un sliežu uz Krievu salu izbūve. Paredzēts, ka uz Krievu salu varēs transportēt 500 ogļu vagonu dienā, kā arī citas kravas. Toreiz Latvijas dzelzceļa pārstāvji norādīja, ka jauno dzelzceļa infrastruktūru uz Bolderāju varēs izmantot arī pasažieru pārvadājumiem, taču tas būšot atkarīgs no Pasažieru vilciens plāniem.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 26. februāris plkst. 11:35

Pilnīgi pamatotas bažas par pasažieru pārvadājumu turpmāku nodrošināšanu, pauž pasažieru...

2018. gada 23. janvāris plkst. 16:49

Konkursā par pasažieru pārvadājumu pakalpojumu un satiksmes organizēšanas stratēģijas izstrādi...

2018. gada 19. janvāris plkst. 10:12

Autotransporta regulāro pārvadājumu maršruta tīklā optimizācija varētu skart apmēram 5%, piektdien...

2018. gada 17. janvāris plkst. 8:32

Dienvidu kaimiņi testējot mūsu valsts dzelzceļa sistēmu, lai nākotnē varētu paplašināt kravu pārvadājumu biznesu Latvijas teritorijā.

2016. gada 28. decembris plkst. 12:44

Ķīnā trešdien nodota ekspluatācijā viena no pasaules garākajām ātrgaitas dzelzceļa līnijām,...

Nepalaid garām

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

No stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2019. gada 05. marts plkst. 11:58

Par pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» (RS) pagaidu vadītāju Anrija Matīsa vietā iecelts...

2019. gada 05. marts plkst. 10:25

Pašvaldības uzņēmuma «Rīgas satiksme» (RS) pagaidu valdes vadītājs Anrijs Matīss amatu pamet,...

2019. gada 05. marts plkst. 9:44

The Stratolaunch ir pasaulē lielākā lidmašīna, un, iespējams, tā pirmo reizi pacelsies...

2019. gada 05. marts plkst. 8:00

Rīgas pasažieru pārvadātāja «Rīgas satiksmes» (RS) pagaidu valdes vadītājs Anrijs Matīss nolēmis...

2019. gada 04. marts plkst. 18:01

Administratīvās rajona tiesas Rīgas tiesu nams ir atteicies pieņemt Spānijas uzņēmuma «Patentes...

2019. gada 04. marts plkst. 13:19

2018. gadā, salīdzinot ar 2017. gadu, ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāto...

2019. gada 04. marts plkst. 9:07

Beļģijas kompānija «Jan De Nul N.V.» līdz februāra beigām izrakusi aptuveni 1...

2019. gada 01. marts plkst. 17:43

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» vadības un kapitāldaļu turētāju sanāksmē pieņemts lēmums...

2019. gada 01. marts plkst. 11:57

Omniva apgrozījums Latvijā pērn audzis par 46%, liecina uzņēmuma apkopotie rezultāti....

2019. gada 01. marts plkst. 7:24

Lux Express audzē pasažieru skaitu, apgrozījumu un peļņu; īpaši aug interese par...