Finanses

Trešdaļa bankas automātu piemēroti sarunu priekšapmaksas servisa reģistrācijai

Valters Paiders [email protected],29.04.2005

Jaunākais izdevums

Kopš šīs nedēļas ir ievērojami palielinājies to bankas automātu skaits, kuros bez maksas iespējams veikt reģistrāciju mobilo sakaru pakalpojuma Zelta zivtiņa kredīta papildināšanai ar Zelta īsziņas starpniecību.

Tagad visi Latvijas bankās izdoto norēķinu karšu lietotāji reģistrāciju šim pakalpojumam var veikt gandrīz 300 SEB Unibankas un Parex bankas banku automātos. BankServissZelta īsziņas tehniskā risinājuma nodrošinātājs, vienojoties ar abām minētajām bankām, ir veicis pakalpojumam nepieciešamos tehnoloģiskos papildinājumus. Līdz ar to turpmāk pakalpojumu reģistrācijai banku automātos vairs nebūs nekādu ierobežojumu atkarībā no norēķinu kartes piederības tai vai citai Latvijas bankai.

Zelta īsziņa ir vienkārši un ērti pielietojama iespēja papildināt sarunu kredītu, no sava mobilā telefona nosūtot atbilstoša formāta īsziņu uz numuru 688. Atjaunošanas īsziņas nosūtīšana ir bezmaksas pakalpojums. Operācija norisinās 10 minūšu laikā.

Lai reģistrētos pakalpojumam Zelta īsziņa un lietotu to, ir nepieciešama jebkuras bankas maksājumu karte, kā arī pieslēgums Zelta zivtiņai.

Reģistrējoties pakalpojumam, bankas automāts klientam pieprasa noteikt mēneša limitu 1 līdz 99 Ls robežās. Līdz ar to Zelta īsziņas lietotāja izvēlētā summa vienlaikus ir maksimālā summa, ko viena kalendāra mēneša laikā banka ir tiesīga atskaitīt no klienta konta un pieskaitīt klienta norādītajam Zelta zivtiņas tālruņa numuram. Ja šī summa ir sasniegta, tad vairāk papildināt Zelta zivtiņas kredītu, izmantojot pakalpojumu Zelta īsziņa, konkrētajā kalendārajā mēnesī nav iespējams, bet to var izdarīt no nākamā mēneša pirmā datuma. Tieši šī tēriņus ierobežojošā aspekta dēļ pakalpojums Zelta īsziņa ir ļoti piemērots vecākiem, kas jaunajai paaudzei ik mēnesi vēlas noteikt konkrētu nemainīgu limitu maksai par mobilā telefona lietošanu.

Bankas automātu skaita ziņā Latvija (867) ieņem otro vietu aiz Lietuvas (1012), bet Igaunija ir trešajā vietā (779). Šobrīd Latvijā bankas automātus uzstādījušas 10 bankas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veidi, kā pagatavot kafiju, ir daudz un dažādi – sākot ar maltas kafijas apliešanu krūzītē un beidzot ar restorāna līmeņa dzēriena pagatavošanu, izmantojot modernu kafijas automātu. Šoreiz pastāstīsim par 2. variantu, proti, kā izlemt, kurš no visiem kafijas automātiem ir piemērotākais tieši tavām vēlmēm un vajadzībām?

1. solis: iepazīstam kafijas automātu veidus

Kafijas automāti ir ļoti daudzveidīgi. Kā zināt, kuru no neskaitāmajiem modeļiem izvēlēties? Atbildes meklēšana uz šo jautājumu būs vienkāršāka, ja pirms tam iepazīsies ar kafijas automātu veidiem.

Kapsulu automāti

Būs grūti atrast vienkāršāku kafijas pagatavošanas veidu par to, ko piedāvā kafijas automāti ar kapsulām. Tajos lielisku kafiju iespējams pagatavot dažu sekunžu laikā – atliek vien automātā ievietot kafijas kapsulu, nospiest pogu, un dzēriens jau pēc dažām sekundēm būs tavā krūzītē.

Finanses

Sarunu priekšapmaksas kartes tagad arī elektroniski!

Ieva Mārtiņa [email protected],14.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Straujā tehnoloģiju attīstība elektronisko norēķinu jomā ikvienam mobilo telefonu priekšapmaksas karšu tirgotājam kopš 2004.gada septembra piedāvā jaunas un neierobežotas iespējas karšu papildināšanas kodu pieejamībai, ko nodrošina BankServisa elektronisko datu noliktava. Realitātē šāds jaunums dod iespēju pārdot priekšapmaksas kartes, fiziski tās neglabājot tirdzniecības vietā, bet gan tikai ar POS termināla starpniecību sazinoties ar BankServisa priekšapmaksas karšu datu bāzi un pirkuma veikšanas brīdī pretī saņemot atjaunošanas kodu, kas tiek izdrukāts uz termināla čeka. Līdz ar to pircējs, kas par mobilā telefonu priekšapmaksas kartes Zelta Zivtiņa, O-karte vai Amigo papildināšanu samaksā ar bankas karti vai skaidrā naudā, no pārdevēja pretī saņem tikai POS termināla čeka izdruku ar atjaunošanas kodu uz tā, kas izmantojams kartes kredīta papildināšanai. Kopš BankServiss sadarbībā ar Karsten Latvian tirgotājiem piedāvā šo pakalpojumu, interese par to ik mēnesi pieaug. Ja februārī šādu priekšapmaksas karšu pārdošanas veidu piedāvāja 548 POS terminālos, tad maijā to skaits tuvojās dubultam pieaugumam, pārsniedzot 900 POS terminālus. Arī pārdoto priekšapmaksas karšu skaits ik mēnesi palielinās vidēji par 40% un jau šobrīd ieņem nozīmīgu vietu priekšapmaksas karšu mazumtirdzniecībā. Šāda izaugsme dod iespēju prognozēt potenciālos apjomus elektroniskai priekšapmaksas karšu tirdzniecībai, jo no Latvijā pieejamajiem POS termināliem šādam pakalpojumam pagaidām piemērota tikai 1/12 daļa POS terminālu. Lai tirgotājs varētu uzsākt priekšapmaksas karšu kodu elektronisko pārdošanu, tam nepieciešama speciālas programmatūras instalācija POS terminālā, ko uzstāda POS termināla apkalpotājs. Pretī tirgotājs saņem virkni priekšrocību, ko sniedz elektronisko preču pārdošana, jo tirgotājam nav jāveido lieli preču (priekšapmaksas karšu) uzkrājumi, nav jāveic inventarizācija un uzskaite, nav jāplāno pasūtījumi un jārūpējas par to, lai viss pasūtītais tiktu iztirgots. Vienlaikus šādi aprīkotā tirdzniecības vietā priekšapmaksas kartes nekad nevar beigties, jo vienmēr ir pieejamas to sistēmu un to nominālu kartes, kādas nepieciešamas klientam. Visbeidzot, elektroniski tirgojamas kartes nav iespējams nozagt no veikala plaukta vai noliktavas, gluži tāpat kā no maka, kurā ir tikai bankas karte, nav iespējams nozagt skaidru naudu. “Modernās tehnoloģijas maina mūsu ikdienu vēl straujāk nekā dažkārt pat spējam prognozēt. Elektroniskie norēķini ir viena no tām jomām, kas šobrīd pasaulē attīstās visveiksmīgāk un ātrāk, ieņemot augstākās vietas starpnozaru reitingos. Tādēļ arī mūsu darbība Latvijā ir saistīta ar nepārtrauktu jaunumu ieviešanu un piedāvāšanu mūsu klientiem – bankām, tirgotājiem un norēķinu karšu lietotājiem. Mēs varam droši prognozēt, ka tuvāko 10 gadu laikā elektronisko norēķinu pakalpojumu klāsts un to piedāvātās iespējas paplašināsies, ieņemot vienu no galvenajām vietām cilvēka ikdienas dzīvē un piedāvājot daudz vienkāršākus risinājumus procesiem, kas šobrīd vēl šķiet laikietilpīgi un nepamatoti sarežģīti,” tā BankServisa izpilddirektore Zanda Brīvule.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrā 2020. gada pavasarī pasaule saskārās ar izaicinājumu, ko nesa COVID-19 vīrusa uzliesmojums. Vīrusa uzliesmojums ir nesis daudz zaudējumus vietējiem uzņēmējiem ; dažiem nācās pat sēgt savu darbību , bet citiem paļauties uz e- komerciju. Kopējais kafijas automātu tirgus aprīlī sarucis par 11%, bet, efektīvi pielāgojot stratēģiju neparedzētajiem apstākļiem un koncentrējoties uz interneta veikala attīstīšanu, kafijas un kafijas automātu mazumtirdzniecības ķēdes Kafijas Draugs pārdošanas rezultāti šajā laikā piauguši par vairāk nekā 100%, neskatoties uz ierasti kluso sezonu. Pateicoties pēdējo mēnešu straujajam pārdošanas kāpumam, Kafijas Draugs ir kļuvis par līderi kafijas automātu tirdzniecībā Baltijas valstīs un plāno paplašināt savu interneta veikala pakalpojumus.

Visā Baltijā pēdējo gadu laikā ir būtiski attīstījusies kafijas kultūra, un cilvēki arvien vairāk apzinās, kas ir laba kafija, un vēlas tikpat kvalitatīvu kafiju kā kafejnīcās, dzert arī savās mājās.

“Specializētais kafijas automātu tirgus Baltijā ir diezgan jauns, un, lai arī kafijas automātus ir iespējams iegādāties gandrīz visos sadzīves tehnikas veikalos, specializētie veikali var piedāvāt augstas kvalitātes produktus, pakalpojumus un konsultācijas, kuras citi veikali nespēj. Pēc mūsu pieredzes vidējais laika posms, kurā klients izlemj iegādāties kafijas automātu, ir 2 gadi, taču pandēmijas laika ierobežojumi apmeklēt iecienītās kafejnīcas daudzos gadījums bija nepieciešamā motivācija pirkuma veikšanai,” skaidro Kristaps Zeibots, Kafijas Draugs Biznesa klientu pārdošanas daļas vadītājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Ksenukai.lv

Kafijas automāts ir neaizstājams palīgs ikvienam kafijas mīļotājam, kas gardus kafijas dzērienus vēlas baudīt bez liekas piepūles. Taču plašajā tirgus piedāvājumā orientēties var būt sarežģīti, tāpēc pirms jauna kafijas automāta iegādes, ir svarīgi rūpīgi izvērtēt savas vajadzības un kafijas automāta funkcionalitāti.

Tāpēc šajā rakstā aplūkosim būtiskākās funkcijas, kam pievērst uzmanību, lai izvēlētos tieši savām vajadzībām un gaumei atbilstošāko kafijas automātu.

Kafijas automāta izvēles ceļvedis

Mūsdienu tirgū pieejamā kafijas automātu daudzveidība ļauj ikvienam kafijas entuziastam atrast savām iespējām un vajadzībām atbilstošāko modeli. Lai atvieglotu izvēles procesu, piedāvājam iepazīties ar būtiskākajiem faktoriem, kas jāņem vērā, iegādājoties jaunu kafijas automātu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrija (FM) ir pieteikusi apspriešanai vērienīgus grozījumus Azartspēļu un izložu likumā, piedāvājot noteikt, ka azartspēļu spēlēšana Latvijā būtu atļauta personām no 21 gada vecuma, nevis no pilngadības, kā tas ir pašlaik.

Pašlaik likums aizliedz azartspēlēs, interaktīvajās azartspēlēs un interaktīvajās izlozēs piedalīties personām, kuras nav sasniegušas 18 gadu vecumu. FM atzīmē, ka pāris gadus vecā Veselības ministrijas (VM) pētījumā tika secināts, ka azartspēles un loterijas Latvijā spēlē galvenokārt 25-34 gadus veci cilvēki. Ar katru nākamo vecuma grupu azartspēļu spēlējušo respondentu īpatsvars samazinās. Ja 55-64 gadu vecu respondentu vidū tādu, kas pēdējā gada laikā spēlējuši vismaz reizi mēnesī, ir 7%, tad 45-54 gadu vecuma grupā - 10%, 35-44 grupā - 12%, 25-34 gadu grupā - 18%, bet 15-24 gadus veco respondentu grupā - 12%. Vienlaikus esot vērojama tendence ar katru vecuma grupu spēlēšanu uzsākt arvien agrākā vecumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators “Tele2” informē, ka saskaņā ar “NielsenIQ” mazumtirdzniecības mērījumu indeksa datiem pēdējā gada laikā mobilo sakaru priekšapmaksas karšu kopējais tirgus Latvijā pēdējā gada laikā ir krities par 7,5%, vērtējot kopējo pārdoto priekšapmaksu karšu skaitu.

Būtiskākā ietekme uz šo segmentu ir Covid-19 izraisītajai pandēmijai, kas spēcīgi ietekmējusi tūrisma industriju un iedzīvotāju paradumus. Tieši tūristi iepriekš bija tie, kuri aktīvi izmantoja priekšapmaksas kartes, viesojoties Latvijā.

Pārliecinoši lielākā priekšapmaksas tirgus daļa saskaņā ar “NielsenIQ” datiem ir “Zelta Zivtiņa” zīmolam – 63,4%. Turklāt “Zelta Zivtiņa” zīmols, kas pieder mobilo sakaru uzņēmumam “Tele2”, ir vienīgais, kas spējis palielināt savu tirgus daļu priekšapmaksas karšu starta komplektu segmentā par 4,7% pēdējo 12 mēnešu laikā.

“Jau vairākus gadus ir vērojams, ka priekšapmaksas karšu tirgus stagnē. Raugoties ilgtermiņā, galvenais iemesls ir iedzīvotāju paradumu maiņa, kā arī mobilo sakaru lomas pieaugums cilvēku ikdienā. Proti, šobrīd cilvēki pamatā izvēlas lietot mobilos sakarus pēcapmaksā, kas ļauj veikt zvanus un lietot mobilo internetu atbilstoši izvēlētajam plānam, nesatraucoties par kartes termiņa vai limita beigām,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Citas ziņas

Izstrādāta azartspēļu automātu marķēšanas kārtība

,23.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

23.novembrī valsts sekretāru sanāksmē saskaņošanai ministrijās tika izsludināts Finanšu ministrijas (FM) izstrādātais projekts Ministru kabineta (MK) noteikumiem, kas reglamentēs kārtību, kādā tiek reģistrēti un marķēti azartspēļu automāti, iekārtas un spēļu automāta spēles programmas, Db.lv informēja Finanšu ministrija.

Saskaņā ar noteikumu projektu Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija (IAUI) izveidos un uzturēs sertificēto azartspēļu automātu un iekārtu, kā arī azartspēļu automātu spēles programmu reģistrus, kuri būs publiski pieejami IAUI mājas lapā: www.iaui.gov.lv. Tāpat noteikumi regulēs azartspēļu automātu un spēļu programmas reģistrācijas kārtību, kā arī automātu marķēšanas kārtību.

Noteikumu sagatavošanas nepieciešamību paredz Azartspēļu un izložu likuma pilnvarojums MK noteikt azartspēļu automātu, iekārtu un spēļu programmas reģistrāciju un marķēšanu. Ieviešot noteikumus, plānots noteikt reģistrācijas termiņus, reģistrācijas pieteikumam pievienojamos dokumentus, izsniedzamās marķējuma zīmes, kā arī to lietošanas kartību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA ZetCOM valdes priekšsēdētājs Egils Trumpe nevēlas atklāt ne to, kura uzņēmuma - LMT vai ZetCom - iniciatīva bijusi apvienoties, ne to, kādēļ vispār pieņemts lēmums par apvienošanos, ne to, kāda bijusi darījuma summa. E. Trumpe tikai akcentēja - klientiem apvienošanās nesīs labumu.

Vēloties iegūt komentāru saistībā ar izplatīto paziņojumu par uzņēmumu LMT un ZetCom apvienošanos, Db.lv sazvanījās ar E. Trumpi. Atbildot uz jautājumu, kādēļ tika pieņemts lēmums apvienoties ar LMT, E. Trumpe pēc minstināšanās tikai sacīja, ka par piemēru esot ņemta Dānijas pieredze, kur noticis līdzīgs konsolidācijas process. Uz jautājumu, kāda bijusi darījuma summa, E. Trumpe atbildēja, ka par to viņš runāt negribot. Viņš nevēloties arī atklāt, kura uzņēmuma - LMT vai ZetCom - iniciatīva bijusi apvienošanās.

Vaicāts, kā uzņēmumu apvienošanās ietekmēs klientus, E. Trumpe norādīja, ka klienti var gaidīt labākus piedāvājumus un tehniskos risinājumus. Ar labākiem piedāvājumiem esot jāsaprot tarifi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā, atšķirīgi no citur pasaulē izplatītās tendences, gan uzņēmumi, gan privātpersonas parasti iegādājas automašīnu ar līzingu bankā, taču pastāv vienkāršāka un ērtāka alternatīva bez pirmās iemaksas – pilna servisa noma. Kas tā ir un kā automašīnas noma var būt labāka par līzingu, to skaidro Rentest SIA, kas vairāk nekā 10 gadus piedāvā transportlīdzekļu pilna servisa nomu, reģionālais vadītājs Ardo Voll un Rentest Grupp (20 darbības gadu) vadītājs Andrus Valma.

Lielākais ieguvums, ko sniedz pilna servisa noma, ir laika un izdevumu ietaupījums, kā arī cenu pieauguma un neparedzētu apstākļu radīto risku vadība. „Uzņēmumi, tādi kā mēs, kuri ir specializējušies pilna servisa nomā, atbrīvo klientu no riska, fiksējot pilna servisa nomas maksājumus visā periodā,” paskaidro Andrus Valma.

Uzņēmuma laika patēriņš, kas saistīts ar vienu transportlīdzekli, ir aptuveni 20–25 darba stundas gadā

Uzņēmums bieži vien iegādājas transportlīdzekļus līzingā un nozīmē darbinieku, kura uzdevums ir sekot autoparka tehniskās apkopes termiņiem, iegādāties riepas, rezervēt riepu nomaiņas, tehniskās apskates un apkopes laikus. Pilna servisa nomas gadījumā visu klienta autoparka uzturēšanas uzraudzību veic pats nomas piedāvātājs, iegādājas riepas, uzglabā tās, vienojas par tehnisko apkopi, tehnisko apskati un rezervē riepu maiņas laikus. Rentest servisa ietvaros var paši nogādāt automašīnu uz riepu nomaiņu vai tehnisko apkopi, uz to laiku nododot klienta rīcībā maiņas automašīnu. Šo pakalpojumu var izvēlēties kā vienreizēju vai arī kā pastāvīgu papildpakalpojumu. Tā klients ietaupa savu vērtīgo laiku un var veltīt lielāku uzmanību savam pamatdarbam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem jāatbilst virknei prasību, lai spētu iekarot klientu mīlestību un atzinību. Viena no tām – apkalpošanas ātrums un servisa līmenis. Virtuves darbam jābūt organizētam ar pulksteņa precizitāti, tādējādi ātri un kvalitatīvi izpildot klientu vēlmes. Tieši tādēļ, lai atvieglotu darbu un padarītu to daudz ērtāku, uzņēmums Elis piedāvā lielisku risinājumu – dažādu virtuves tekstila produktu nomas un servisa pakalpojumu, kas krietni atslogo ikdienas rūpes.

Kādus produktus piedāvā Elis?

Uzņēmums Elis piedāvā dažādu produktu nomas un servisa pakalpojumu, ko ērti pasūtīt tīmekļvietnē Elis.com. Virtuvē aktuāli būtu vairāki no tiem:

- kokvilnas dvieļu nomas un servisa pakalpojums;

- priekšautu nomas un servisa pakalpojums;

- ergonomisko paklāju nomas un servisa pakalpojums;

- darba apģērbu nomas un servisa pakalpojums.

Nomas un servisa pakalpojums nozīmē to, ka par šo produktu iegādi, to pieejamību un tīrību gādā uzņēmums Elis – pēc iepriekš izveidota grafika sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem piegādā tīrus produktus un paņem lietotos, lai tos profesionāli iztīrītu un pārbaudītu pirms nākamās piegādes. Ko tas nozīmē pakalpojuma saņēmējam?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu reģistram nāksies meklēt un pārbaudīt, vai reģistrācijai pieteikto amatpersonu adreses neatrodas tā dēvētajās riska adresēs, un, ja atrodas, tad nekavējoties ziņot VID.

To paredz sagatavotie grozījumi likumā «Par nodokļiem un nodevām» trešajam lasījumam, ko Saeima gatavojas izskatīt jau ceturtdienas plenārsēdē. DB jau rakstīja, ka minētajā likumā tiks iestrādāts tāds jēdziens kā riska adrese, kurā reģistrētā fiziskā un arī juridiskā persona tiktu īpaši uzmanīta. Atbildīgā komisija atbalstīja finanšu ministra Andra Vilka ierosinājumu, kas faktiski Uzņēmumu reģistram (UR) vēl pirms konkrētās juridiskās personas, amatpersonu vai dalībnieku reģistrācijas prasa ziņot Valsts ieņēmumu dienestam (VID) par to, ja tā dēvētajā riska adresē ir plānota reģistrācijai pieteiktas juridiskās personas juridiskā adrese, tās dalībnieka un/vai amatpersonas deklarētā dzīvesvieta.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir pirmā valsts Eiropā, kur top inovatīva sarunu botu platforma valsts un pašvaldību iestāžu vajadzībām.

To izstrādā Kultūras informācijas sistēmu centrs (KISC), izmantojot valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformas Hugo.lv iestrādnes un resursus. Projekta rezultātā saskaņā ar plāniem valsts pārvaldes iestādes iegūs mūsdienīgu rīku saziņai ar sabiedrību, bet iedzīvotāji – iespēju ērti saņemt atbildes uz viņus interesējošiem jautājumiem.

Sarunu boti (čatboti) šobrīd ir strauji augoša mākslīgā intelekta joma – virtuālie sarunu biedri arvien plašāk tiek izmantoti, lai sniegtu atbildes uz klientu jautājumiem gan biznesā, gan arī valsts pārvaldē. Viens no celmlaužiem šajā jomā Latvijā ir Uzņēmumu reģistrs, kura sarunu bots UNA sniedz rakstiskas atbildes uz iestādes klientu uzdotajiem jautājumiem par komersantu, uzņēmumu reģistrēšanu, likvidēšanu un dokumentu virzību. Tāpat jāpiemin Cēsu Mākslas festivāla Kaizala saziņas platformā strādājošais sarunu bots @VENDIS, kas šovasar festivāla apmeklētājiem sniedza atbildes par to, kas notiek festivālā, kur novietot auto, kur paēst u. c.

Finanses

Jauns pakalpojums banku automātu tīklā

Valters Paiders [email protected],02.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norēķinu karšu lietotāji turpmāk varēs skatīt sava konta bilances rādītājus ne tikai tās bankas automātos, kura konkrēto karti izdevusi, bet arī visu citu Latvijā pieejamo banku automātos, kuras sertificētas karšu (VISA, MasterCard, Visa Electron, Maestro) izdošanai.

Šo jauno pakalpojumu banku automātu tīklā karšu lietotājiem nodrošina Latvijas komercbanku un SIA Banku Servisa Centrs (BankServiss) parakstītie grozījumi 2002.gadā noslēgtajos Starpbanku līgumos par noteikumiem VISA un VISAElectron, Eurocard/MasterCard un Maestro maksājuma karšu vietējo darījumu apstrādē. Līdz ar to bankas ir vienojušās, ka tās rada iespēju visu banku izdoto maksājumu karšu lietotājiem veikt bilances pieprasījuma operāciju visos banku uzstādītajos bankas automātos.

BankServiss kā komercbanku līgumpartneris šobrīd ir izpildījis visus tehniskos nosacījumus un prasības, lai nodrošinātu šī pakalpojuma ieviešanu un funkcionēšanu starpbanku banku automātu tīklos Latvijā. Līdz ar to jaunās funkcionalitātes pilnīgu ieviešanu katrā konkrētā bankas automātu tīklā nodrošina bankas individuāli.

Finanses

Azartspēļu nozares ziedu laiki beidzas

Madara Fridrihsone, Db,13.02.2009

«Pēc manas sajūtas naudas apjoms tirgū ir samazinājies uz pusi,» saka laimētavu Fēnikss īpašnieka SIA Alfor valdes priekšsēdētājs Jānis Zuzāns.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Azartspēļu biznesa komersantu un uzraugu prognozes liecina, ka šogad nozares lejupslīde kļūst vēl straujāka.

Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas (IAUI) dati, kAzartspēļu nozares ziedu laiki beidzasas apkopoti pēc azartspēļu nozaresAzartspēļu nozares ziedu laiki beidzas kapitālsabiedrību operatīvajiem ceturkšņa pārskatiem, liecina, ka pērn nozares kopējais apgrozījums sasniedzis 181.2 milj. Ls un, salīdzinājumā ar 2007. gadu, tas krities par 10.7 %. Par gandrīz 12 % kritušies ieņēmumi no azartspēļu darbības, bet azartspēļu iekārtu ekspluatācijas izdevumi auguši par 7.5 %, kā rezultātā nozares kopējā rentabilitāte samazinājusies no aptuveni 17 % 2007. gadā līdz aptuveni 2.9 % pērn. Kopējā azartspēļu nozares uzņēmumu peļņa pērn bijusi 5.018 milj. Ls, tas ir, aptuveni sešas reizes mazāka nekā 2007. gadā. Desmit no divdesmit Latvijas tirgū strādājošajiem azartspēļu organizētājiem 2008. gadu noslēguši ar zaudējumiem.

Pakalpojumi

Azartspēļu automātu uzraudzību mainīs 2018. – 2019. gadā

Zanda Zablovska,30.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Azartspēļu automātus vienotā tīklā azartspēļu rīkotājiem Latvijā būs jāsaslēdz vien 2018. – 2019. gadā.

Valdība apstiprinājusi Finanšu ministrijas (FM) sagatavoto koncepcijas projektu par azartspēļu automātu saslēgšanu vienotā tīklā, kas paredz, ka jaunā sistēma tiks ieviesta ne agrāk kā piecus gadus pēc Ministru Kabineta noteikumu par vienotās sistēmas ieviešanas un uzturēšanas kārtību pieņemšanas.

Šāds lēmums pieņemts, konsultējoties ar nozares pārstāvjiem. Līdzīgs pārejas periods bijis noteikts arī kaimiņvalstī Igaunijā, skaidro FM.

Līdz ar jauno sistēmu iecerēts pastiprināt spēlētāja interešu aizsardzību un spēles drošumu, pilnveidot azartspēļu automātu darbības uzraudzību un ieņēmumu plūsmas pārskatāmību, kā arī nodrošināt ar šo komercdarbības veidu saistīto risku mazināšanu – noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju, izvairīšanos no nodokļu maksāšanas un citas nelikumīgas darbības. «No valsts viedokļa vienotas azartspēļu automātu kontroles un uzraudzības sistēmas ieviešanai ir tikai pozitīvie faktori, jo tiks pilnveidota esošā azartspēļu nozares uzraudzības sistēma ar iespēju operatīvi sekot līdzi azartspēļu automātu darbībai un naudas plūsmai, samazinot spēļu vietās uz vietas nepieciešamo pārbaužu veikšanas laiku un nodrošinot spēlētāju interešu aizsardzību, kā arī samazinot nelikumīgo darbību iespējamību azartspēļu organizēšanā,» klāsta ministrija.

Tehnoloģijas

Latvijas uzņēmumu iekāro vairāki desmiti globālo investoru

Armanda Vilciņa,16.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022. gadā vietējais tehnoloģiju uzņēmums Vendon noslēdza ne tikai ļoti veiksmīgu pārdošanas darījumu, bet arī uzrādīja ievērojamu apgrozījuma pieaugumu, pārsniedzot četru miljonu eiro robežu, stāsta Kristiāns Vēbers, SIA Vendon vadītājs.

Šogad esam iecerējuši apgrozījumu audzēt vēl straujāk, atklāj K.Vēbers, uzsverot, ka pagājušajā gadā uzstādītie mērķi izpildīti ar uzviju, tāpēc tas liek cerēt, ka arī šis gads būs uzņēmumam veiksmīgs. Jāuzsver, ka pērnā gada rezultāti sniedza ne tikai gandarījuma apziņu, bet arī finansiālu labumu, jo pārdošanas darījums, kā rezultātā Vendon nonāca Spānijas starptautiskā tehnoloģiju uzņēmuma Azkoyen īpašumā, paredz, ka nākamos trīs gadus Vendon no jaunā īpašnieka saņem arī papildu mainīgo summu līdz četriem miljoniem eiro atkarībā no noteikto mērķu izpildes. Lai gan interesi par iespējām iegādāties Vendon izrādīja vairāki desmiti globālo investoru, lēmums tika izdarīts par labu Azkoyen. Viņi bija konsekventi jau no pirmās sadarbības dienas un ne mirkli nešaubījās, ka Vendon iegāde būs vērtīgs ieguldījums, atzīmē K.Vēbers.

Reklāmraksti

Pupiņu vs kapsulu kafijas automāti: kurš no tiem ir pareizā izvēle tavām vajadzībām?

Esmilukafiju.lv,19.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī tavs rīts nav iedomājams bez siltas un aromātiskas kafijas krūzes? Tas nav nekas neierasts – kā iespējams redzēt vairākos avotos, ik dienu visā pasaulē vidēji tiek piepildītas vairāk nekā… miljards (!) kafijas tasītes! Bet, lai baudījums būtu pilnvērtīgs, jāizvēlas ne tikai garšīga kafija, bet arī tā attiecīgi jāpagatavo. Iespējas ir vairākas – sākot ar manuāliem brūvrīkiem entuziastiskākajiem kafijas baudītājiem, un beidzot ar moderniem kafijas automātiem, kas ļauj tikt pie garšīgā dzēriena ar pāris pogu nospiešanu. Kafijas automāti kļūst arvien iecienītāki, tāpēc šoreiz vairāk parunāsim tieši par tiem, proti, ar ko atšķiras pupiņu un kapsulu kafijas automāts!

Kā darbojas kapsulu kafijas automāts?

Kā jau vari noprast, šajos kafijas automātos tiek ievietotas kapsulas, kas ir hermētiski noslēgtas, līdz ar to dzēriens vienmēr būs ļoti svaigs, un tev nevajadzēs lauzīt galvu par to, cik daudz kafijas vai ūdens nepieciešams – visu tavā vietā paveiks pats kapsulu kafijas automāts. Vēl viena to būtiska priekšrocība ir nelielais izmērs, kas parasti apvienots ar elegantu dizainu, tāpēc kapsulu kafijas automāti lieliski iederas arī virtuvēs, kur vietas ir ļoti maz. Taču ir arī pāris nelieli mīnusi; pirmkārt, lielākoties kafijas kapsulu automāti atpazīst tikai sava zīmola kapsulas, kā rezultātā dzērienu izvēle būs ierobežota. Otrkārt, lai gan kafijas automāti, kuros tiek ievietotas kapsulas, izceļas ar zemāku cenu, jārēķinās, ka izmaksas par vienu kafijas tasīti būs nedaudz lielākas, nekā pērkot maltu kafiju vai kafijas pupiņas. Toties iegādes investīcijas kapsulu aparātā bus minimālas salīdzinot ar automātiskajiem kafijas automātiem.

Pakalpojumi

Ar jaunu sistēmu cer rūpīgāk kontrolēt azartspēļu automātus

Zanda Zablovska,26.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2015. gada Latvijā varētu darboties vienotā azartspēļu automātu kontroles un uzraudzības sistēma (AKUS), kuras mērķis ir kontrolēt azartspēļu automātus un to ieņēmumus.

AKUS galvenais princips paredz, ka visi Latvijā ekspluatētie azartspēļu automāti būs saslēgti vienotā tīklā un centrālās datu bāzes turētājs būs Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija. Tādējādi valstij būs iespējams operatīvi sekot līdz spēļu automātu darbībai, min Finanšu ministrija (FM), kas sagatavojusi koncepciju par azartspēļu automātu saslēgšanu vienotā tīklā. Turklāt, ja AKUS veiksmīgi darbosies, iespējams mainīt azartspēļu nodokļa aprēķināšanu un noteikt to no automātiem procentos no neto ieņēmumiem. Tādējādi azartspēļu nodokļu ieņēmumi vairs nebūtu atkarīgi no spēļu automātu skaita. Koncepcijas projektu pirmdien atbalstīja Ministru kabineta komiteja, taču līdz valdības sēdei ministrijai vēl jāsagatavo aprēķini par to, kā AKUS ietekmēs valsts budžetu.

Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Citas ziņas

Amigo PUNKTI arī reģionos!

,18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Amigo savu klientu ērtībām atver 6 jaunus Amigo klientu apkalpošanas centrus - Amigo PUNKTI. Turpmāk Amigo lietotāji pilna servisa apkalpošanu varēs saņemt Rīgā Tirdzniecības centros Origo un Barona Centrs, kā arī Daugavpilī, Liepājā, Tukumā un Bauskā DT Mobile tīklu veikalos (Dual, Trodeks, Trodeks IT).

Egils Trumpe, SIA ZetCOM valdes priekšsēdētājs: "Mēs vienmēr esam ieklausījušies klientu vēlmēs, tāpēc esam gandarīti par iespēju sadarbībā ar DT Mobile pārstāvjiem atvērt Amigo PUNKTUS reģionos. Jo pateicoties Amigo sakaru augstajai kvalitātei, liela daļa Amigo kartes lietotāju atrodas ārpus Rīgas. Līdz ar Amigo PUNKTU atvēršanu mēs veiksmīgi turpinām realizēt Amigo sākotnējos mērķus - iegūt arvien pārliecinošākas tirgus pozīcijas un popularizēt Amigo kā lietotājiem draudzīgu un izdevīgu priekšapmaksas sarunu karti."

Jaunajos un vizuāli atraktīvajos Amigo PUNKTOS klientiem ir nodrošināta iespēja saņemt pilna servisa pakalpojumus vienuviet sākot no telefona un starta komplekta iegādes, ērtas un izdevīgas avansa papildināšanas, līdz pat tādiem pakalpojumiem kā SIM karšu nomaiņa, konsultāciju saņemšanu par Amigo pakalpojumu lietošanu un draudzīgā numura izvēle (iespēja izvēlēties īpašu tālruņa numuru). Draudzīgā numura izvēle ir priekšapmaksas sarunu kartēm unikāls, tikai Amigo lietotājiem pieejams pakalpojums, kas klientu vidū guvis lielu popularitāti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: MyAvis

Dinamiska un piepildīta dzīve mūsdienu apstākļos nav iedomājama bez uzticama auto. Kaut arī tradicionālais līzings joprojām ir populāra izvēle auto iegādei, pilna servisa līzingsmūsdienu svārstīgajos finanšu apstākļos var būt krietni vien izdevīgāka izvēle. Turpinājumā par to, kādi ir tā plusi.

AVIS pilna servisa līzings – atšķirības no ierastā līzinga

Kvalitatīvas un mūsdienīgas automašīnas cena nav zema, tāpēc ierasta izvēle ir automašīnu līzings – auto izpirkšana noteiktā laika posmā, ik mēnesi maksājot līzinga maksājumu, kā arī procentus. Līzinga perioda laikā tiek segta pilna automašīnas vērtība, pēc tā beigām klients kļūst par pilntiesīgu auto īpašnieku.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada oktobrī noslēgusies “Mūsa Motors Rīga” servisa pārbūve “Renault” un “Dacia” salonā K. Ulmaņa gatvē, informē uzņēmumā.

Servisa telpās investēti vairāk kā 400 000 eiro, pilnībā atjaunojot inženiertehniskās komunikācijas un aprīkojot servisu ar mūsdienīgām servisa iekārtām.

Servisa atjaunošanas laikā uzņēmums ir uzstādījis jaunas iekārtas, kas turpmāk palīdzēs nodrošināt apkopes un remontu iekšdedzes dzinēju automašīnām un elektomobiļiem, kā arī automašīnām, kas aprīkotas ar LPG iekārtām.

Lai pilnveidotu sniegto pakalpojumu klāstu, uzņēmums “Mūsa Motors Rīga” iegādājies un servisā uzstādījis vairākas jaunas profesionālas iekārtas, kā, piemēram, auto virsbūves remonta robotu un krāsu jaukšanas ierīci, kā arī ierīkojis mūsdienīgu auto savirzes stendu un jaunas eļļas un gaisa padeves caurules.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada laikā vairākkārt ir augusi gan elektrības (+48%), gan dabasgāze cena (+171%), un tā kā abi šie energoresursi veido būtisku daļu no auto servisa pakalpojumu izmaksām, sevišķi virsbūves remonta un krāsošanas darbiem, tas neizbēgami ietekmēs auto servisu pakalpojumu cenas, liecina Auto Asociācijas aprēķini.

Servisa pakalpojumi tiek pārdoti darba stundās, kas parasti klienta rēķinā tiek atspoguļoti kā darbs, kas veikts lai nomainītu, saremontētu vai apkoptu konkrēto automašīnas mezglu. Arī katram ražotājam ir noteiktas konkrētas normstundas, kas pieļaujamas katra darba veikšanai, kuras autorizētajos servisos arī cenšas ievērot.

Šai servisa darba stundas cenai ir vairākas komponentes, kas summā veido to skaitli, ko klients ierauga savā servisa rēķinā, kā samaksu par servisa darbu. Pirmā komponente ir darba spēka izmaksas. Lai auto serviss varētu veiksmīgi funkcionēt un sniegt kvalitatīvus pakalpojumus, tam nepieciešamais darbaspēks dalās divās kategorijās. Produktīvais personāls, jeb personāls, no kura darba tieši ir atkarīga konkrētā pakalpojuma sniegšana. Tie ir meistari un mehāniķi, kuru padarītā darba izmaksas ir precīzi izmērāmās par katru paveikto darbu. Tā kā kvalificēta meistara darba alga autorizētā servisā svārstās no 2000 – 2500 eiro bruto, vidējā stundas likme ir 13,61 eiro. Virsbūves remonta darbos, kur ir izjūtams specialistu trūkums, konkurence par šiem darbiniekiem algas nosaka vēl augstākā līmenī un tur vidējā stundas likme ir 15,65 eiro, norāda asociācijā.

Bankas

Baltic Coffee Holding saņēmusi 6,5 miljonu eiro aizdevumu Lietuvas uzņēmuma iegādei

Žanete Hāka,01.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka ir piešķīrusi ilgtermiņa aizdevumu 6,5 miljonu eiro apmērā Latvijas uzņēmumam SIA Baltic Coffee Holding, lai finansētu Lietuvas uzņēmuma UAB Pardavimo Automatai iegādes darījumu.

Šī darījuma mērķis ir nostiprināt SIA Baltic Coffee Holding un tai piederošo uzņēmumu līderpozīcijas Lietuvas un Baltijas tirgos. SIA Baltic Coffee Holding, kam pieder uzņēmumi SIA Coffee Address, UAB Coffee Address un OU Coffee Address, nodarbojas ar kafijas automātu un pašapkalpošanās tirdzniecības automātu nomu, tirdzniecību, remontu un apkalpošanu. Uzņēmumu grupai ir līderpozīcijas savā tirgus nišā Baltijas tirgū.

Lietuvas uzņēmums Pardavimo Automatai bizness ir saistīts ar pašapkalpošanās tirdzniecības automātu un kafijas automātu nomu un servisu. SIA Baltic Coffee Holding valdes priekšsēdētāja Viktorija Meikšāne: «Šis darījums ir vēl viens solis uz priekšu mūsu biznesa stratēģijas mērķu īstenošanā – būt neapšaubāmam Baltijas tirgus līderim kafijas automātu tirdzniecības un servisa jomā. Tas ir augošs tirgus, jo arī Baltijas reģionā aizvien vairāk cilvēku novērtē kvalitatīvu kafiju un tās patērēšana kļūst par ikdienas sastāvdaļu. Augstu novērtējam SEB bankas uzticību mūsu biznesa stratēģijai un profesionalitāti, par ko esam pārliecinājušies iepriekšējos kopīgi īstenotajos projektos.»

Citas ziņas

Auto izmaksas piebremzē

Aldis Zelmenis, 67084434,05.09.2008

Pagājušajā gadā, lai noturētu labu speciālistu savā servisā, autotirgotājs bija spiests paaugstināt atalgojumu, šogad atalgojuma spurts ir apstājies — tā par iemesliem, kas likuši pierimt auto remonta cenu skrējienam augšup, saka SIA Motorcentrs direktors Jānis Pormalis.

Foto: Ritvars Skuja, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paralēli straujajam autotirdzniecības kritumam šogad ir noplakušas rindas arī pie autoservisiem. Turklāt servisa stundas izmaksas ir apturētas un pēc vairāku autotirgotāju aplēsēm šogad netiks celtas.

Bija 60 % kāpums

Mazāk braucam

Baltic Motors direktors Andris Kulbergs uzskata, ka pērn teju ikviens autotirgotājs bija spiests optimizēt servisa darbu, pieņemt darbā jaunus darbiniekus vai arī investēt jauna autoservisa būvniecībā, protams, ņemot vērā tā brīža milzīgo pieprasījumu, ko pērn daudziem nebija pa spēkam realizēt. Šogad daudziem autotirgotājiem materiāli tehniskā bāze ir palielināta, radot attiecīgi jaunas darba vietas, taču pieprasījums ir strauji samazinājies. «Nav noslēpums, ka pēdējos divus gadus servisā lielu noslodzi veidoja jauno automašīnu pirmspārdošanas sagatavošanas darbi, bet šogad, strauji krītoties pārdošanas apjomiem, samazinās šim nolūkam paredzētā servisa noslodze,» tā A. Kulbergs. Viņaprāt ekonomiskajā situācijā cilvēki ikdienā daudz retāk lieto auto, attiecīgi mazāk apmeklē servisus. Šim apgalvojumam piekrīt SIA Autofavorīts komercdirektors Andris Ermičs, piebilstot, ka autoīpašnieki šodien uz servisu brauc tikai tajos gadījumos, kad auto jau «brēc» pēc remonta. Profilaktisko servisu apmeklējumu skaits ir ievērojami sarucis. «Visticamāk, ka, palielinoties degvielas cenai, brauktgribētāju skaits turpinās samazināties. Nesen kāds pētījums vēstīja, ka, ja degvielas cena sasniegs vienu latu par litru, tad 20 % no Latvijas esošajiem vieglo auto īpašniekiem vairs nebrauks ar saviem auto,» tā A. Ermičs.