Bankas

Tuvākajā laikā pieaugs banku skaits, kas piedāvās klientiem zibmaksājumus

Db.lv, 23.08.2018

Foto: pixabay

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Zibmaksājumi labi raksturo, kādiem jābūt mūsdienīgiem finanšu sektora pakalpojumiem, saka Latvijas Bankas maksājumu sistēmu eksperts Deniss Fiļipovs.

Šā gada 28. augustā aprit gads, kopš Latvijas Banka ieviesa zibmaksājumu – zibenīgu starpbanku pārskaitījumu sekunžu laikā bez brīvdienām jebkurā diennakts laikā – infrastruktūru komercbankām un citiem maksājumu pakalpojumu sniedzējiem, kuru uzdevums ir nodrošināt šo pakalpojumu saviem klientiem.

Zibmaksājumu priekšrocības ar 2017. gada novembri jau izjutuši bankas «Citadele» un «SEB bankas» klienti – gan savstarpējos pārskaitījumos, gan pārskaitījumos uz virkni eiro zonas valstu banku. Pašlaik jau lielākā daļa klientu maksājumu starp šīm abām komercbankām notiek caur t.s. zibmaksājumu kanālu. Šo 9 mēnešu laikā Latvijas Bankas sistēmā ir apstrādāti vairāk nekā 1,2 miljoni zibmaksājumu un saņemtas tehnoloģiju ekspertu un banku klientu pozitīvas atsauksmes.

Paredzams, ka jau tuvāko mēnešu laikā paplašināsies komercbanku loks, kas nodrošina saviem klientiem zibmaksājumus, un absolūti lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju un uzņēmēju savstarpējo maksājumu tiks nodrošināti ar šīs infrastruktūras starpniecību, t.i. notiks zibenīgi jebkurā laikā. Patērētājiem tas nozīmē būtisku laika ekonomiju un dažādas iespējas labāk rīkoties ar savu naudu.

Zibmaksājumu infrastruktūra ir universāla, un nākotnē, īpaši lietu interneta laikmetā, tos varēs veikt arī no jebkurām citām ierīcēm. Zibmaksājumu nākotne ir ciešāka integrācija ar viedtālruņu un citu mobilo ierīču sniegtajām iespējām,lai iedzīvotāji varētu izmantot šo norēķinu veidu, maksājot par precēm veikalos un par dažādiem (ēdināšanas, braukšanas u.c.) ikdienas pakalpojumiem, uzsver eksperts.

Zibmaksājumiem ir acīmredzams potenciāls būtiski uzlabot ne tikai procesu ātrumu, bet sekmēt arī komisijas maksu samazināšanos, vienkāršākus maksājumu veikšanas procesus, alternatīvas mazajiem tirgotājiem un pakalpojumu sniedzējiem un, galu galā, arī veicināt patērētāju uzticību. Piemēram, strīdos starp pircēju un preču pārdevēju būs iespējams panākt iztērētās naudas atgriešanu nekavējoties, veicinot pozitīvāku iepirkšanas pieredzi.