Valdība šodien apstiprināja Zemkopības ministrijas (ZM) izstrādātos Ministru kabineta (MK) noteikumus, kas nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības (ES) atbalstu zivsaimniecības attīstībai atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā Rīcības programmas Eiropas Zivsaimniecības fonda atbalsta ieviešanai Latvijā 2007. – 2013.gadam pasākumam Jaunu noieta tirgu sekmēšana un reklāmas kampaņas, informē Zemkopības ministrija.
Šī pasākuma mērķis ir veicināt Latvijā saražoto zivsaimniecības produktu patēriņa pieaugumu un produkcijas noieta tirgu paplašināšanos. Pasākuma ietvaros tiek atbalstīta reklāmas kampaņu rīkošana un tirgus izpētes veikšana.
Normatīvais akts paredz, ka atbalsta pretendents var būt biedrība, kurā vairāk kā pieci biedri nodarbojas ar komercdarbību zivsaimniecībā. Tāpat atbalsta pretendents varēs būt pašvaldība vai valsts pārvaldes iestāde.
Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai, atbalsta pretendentam Lauku atbalsta dienestā (LAD) personīgi būs jāiesniedz projekta iesniegums divos eksemplāros, tajā skaitā vienkāršots biznesa plāns. Pretendentam būs jāiesniedz arī Valsts ieņēmumu dienesta izziņa par nodokļu samaksu un iepirkuma procedūru apliecinoši dokumenti.
Ja uz atbalstu pretendēs biedrība, tad papildus tai būs jāiesniedz arī biedrības statūtu apliecināta kopija, biedrības reģistrācijas apliecības apliecināta kopija un biedrības biedru saraksts. Tāpat biedrībai Lauku atbalsta dienestā būs jāiesniedz biedrības valdes apstiprināts lēmums par projekta īstenošanu un visām ar to saistītajām saistībām, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus. Jāiesniedz arī gada pārskats un izziņa no kredītiestādes, līzinga sabiedrības vai krājaizdevu sabiedrības par gatavību izskatīt kredīta piešķiršanu, ja projekta īstenošanai paredzēts ņemt kredītu.
Ja uz atbalstu pretendēs pašvaldība, tad tai papildus būs jāiesniedz pašvaldības domes lēmums par piedalīšanos projektā un visām ar projekta īstenošanu saistītajām saistībām, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus, aizņēmuma gadījumā norādot aizņēmuma izņemšanas laika grafiku.
Ja uz atbalstu pretendēs valsts pārvaldes iestāde, tad tai Lauku atbalsta dienestā papildus būs jāiesniedz attiecīgās institūcijas lēmumus par piedalīšanos projektā un visām ar projekta īstenošanu saistītajām saistībām, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus un gada pārskats.
Publiskā finansējuma apmērs reklāmas kampaņu rīkošanai būs 90 %, savukārt tirgus izpētei 50% no projekta attiecināmajām izmaksām.
2007. līdz 2013.gada programmēšanas periodā vienam atbalsta pretendentam kopējā attiecināmo izmaksu summa reklāmas kampaņu rīkošanai varēs būt līdz četrsimt tūkstošiem latu, savukārt tirgus izpētei tā atšķirsies ņemot vērā reģionu par kuru veikta tirgus izpēte – Baltijas valstu tirgus izpētei pieci tūkstoši latu, pārējo valstu tirgus izpētei trīsdesmit tūkstoši latu.
Noteikumu projekts paredz, ka pēc reklāmas kampaņas rīkošanas atbalsta pretendentam reklāmas bukletus vai citus reklāmas uzskates materiālus, kas saistīti ar attiecīgā projekta īstenošanu būs jāiesniedz LAD. Savukārt pēc tirgus izpētes veikšanas atbalsta pretendentam pētījums būs jāiesniedz LAD un jānodrošina tā publiska pieejamība.
Noteikumu projekts stāsies spēkā pēc to publicēšanas laikrakstā Latvijas Vēstnesis.