Velosipēdu noriets nav gaidāms 

Ir pāragri spriest, vai elektroskūteri no tirgus izspiedīs divriteņu nomas uzņēmumus; katram braucamrīkam ir savi plusi un mīnusi, turklāt patērētāju gaume un vajadzības atšķiras, raksta laikraksts Dienas Bizness.

Linda Zalāne, speciāli DB, 2019. gada 14. augusts plkst. 7:24

Foto: Zane Bitere/LETA

Šis ir pirmais gads, kad vērojama plašāka elektroskrejriteņu pieejamība pilsētā. Protams, katrs jauns pakalpojums piesaista uzmanību, veicina pieprasījuma maiņu un tirgus pārdali.

Velosipēdu nomas SIA ABC Grupa īpašnieks Kaspars Miglāns ir pārliecināts, ka elektroskūteru bizness ir pārejoša modes tendence un dažādi kontroles pasākumi nākotnē tam būs daudz stingrāki, jo, viņaprāt, šobrīd šī pakalpojuma piedāvātāji un ceļu satiksmes regulētāji nepievērš pietiekami lielu uzmanību šī braucamrīka izmantošanai – ar to lielā ātrumā pa pilsētas ielām traucas bērni līdz 14 gadu vecumam, uz tā mēdz sastāties nevis viens, bet divi pieaugušie, pārsniedzot pieļaujamo masu. Viņš prognozē, ka šī pakalpojuma piedāvātājiem lielie ieguldījumi braucamrīku remontā vēl ir priekšā.

Vai velosipēdu izkonkurēs e-pārvietošanās līdzekļi, rādīs laiks, spriež Sixt Baltijā vadītājs Arnis Jaudzems. Šobrīd ir testa periods, kad ir iespēja katram atrast sev ērtāko braucamrīku vai arī meklēt balansu starp vairākiem. Viņaprāt, elektroskūterim ir vairākas priekšrocības, bet tikpat daudz arī trūkumu – kā jebkuram mobilitātes veidam.

«Elektroskūteriem ir mazi riteņi, un, ja nav gluds ceļš, braukšana ir apgrūtināta. Rīgā šos braucamrīkus sāka piedāvāt agrāk nekā Jūrmalā. Mēs arī līdzās 140 dažāda tipa nomas velosipēdiem izmēģinājuma kārtā pirms dažiem gadiem bijām iegādājušies elektroskrejriteņus. Tagad no tiem cenšamies atbrīvoties, jo mums nav jēgas konkurēt ar masu skūteru piedāvātājiem. Turklāt jau 20 gadus mūsu klienti ir ģimenes ar bērniem, kuriem ir svarīgi, ka var iznomāt dažādus velosipēdus – kalnu, pilsētas, tandēma, kā arī papildu aprīkojumu, piemēram, bērnu sēdeklīšus vai piekabes,» stāsta K. Miglāns. Turklāt piedāvājuma klāstu nosaka arī nomas punkta atrašanās vieta. Piemēram, Jūrmalā ir svarīgi, ka braucamrīks ir derīgs ne tikai, lai vizinātos pa gludu asfaltu, bet arī pludmali. Tieši smiltis un jūras sāļais ūdens ietekmē nomas velosipēdu tehnisko stāvokli, līdz ar to ik gadus aptuveni 20–30% no klāsta nākas mainīt.

«Jau vairākus gadus nerunājam par tiešajiem konkurentiem – drīzāk skatāmies uz izmaiņām mobilitātes tirgū kopumā. Automašīna, sabiedriskais transports, taksometrs un pat vilciens uzskatāms par velo nomas netiešo konkurentu. Elektroskūteru ieviešana ir uzskatāma par jaunu, bet ne pēdējo konkurentu. Skrejritenis ir alternatīva kājāmgājējiem, līdzīgi kā velo noma. Analizējot braucienu skaitu, jāsecina, ka elektroskrejriteņu pieejamība ir ietekmējusi lietotāju izvēli. Kādas būs tendences nākotnē, rādīs laiks. Sixt prioritāte vienmēr ir bijuši mobilitātes pakalpojumi, kas saistīti ar automašīnām. Velosipēdu koplietošana kalpojusi kā instruments sabiedrības izglītošanai par mobilitātes iespējām pilsētā, un līdz šim tas mums ir gana veiksmīgi sanācis,» atzīst A. Jaudzems.

Visu rakstu lasiet 14. augusta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 14. jūnijs plkst. 7:16

Līdz 2020. gadam veloceliņu kopgarumam Latvijājā sasniedz 700 kilometri, aptuveni 30% valsts...

2014. gada 09. maijs plkst. 6:45

Pirmais un pagaidām vienīgais atjaunotās Latvijas velosipēdu zīmols Ērenpreiss, kurš sākotnēji...

2014. gada 14. marts plkst. 8:27

Visiem 4. klašu skolēniem būs obligāti jāiegūst velosipēda vadītāja apliecība, savukārt...

2014. gada 10. marts plkst. 8:55

Eiropas auto nomas un līzinga pakalpojumu sniedzējs Sixt, kas Rīgā nodrošina velosipēdu...

2013. gada 02. decembris plkst. 7:41

Lai gan velosezona šogad izstiepusies nedaudz garāka kā citus gadus, kad novembra...

Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2019. gada 14. augusts plkst. 7:16

Mazķibele var palīdzēt loģistikas nozarei attīstīties, un vēl ir vieta jauniem spēlētājiem;...

2019. gada 13. augusts plkst. 8:37

Lietuvas prāmju kompānija «Smiltynes perkela», kas no Klaipēdas pārvadā automobiļus un pasažierus...

2019. gada 12. augusts plkst. 6:44

Aviokompānija «SmartLynx Airlines» Kanādā parakstījusi līgumu par ieguldījumu piecu miljonu...

2019. gada 12. augusts plkst. 6:17

Eiropā biznesa aviācijā kā pa viļņiem, Ziemeļeiropā veidojas jauns aviācijas centrs, tirgus...

2019. gada 09. augusts plkst. 18:07

Lietuvas un Polijas speciālisti piektdien kopīgās mācībās apguvuši iemaņas likvidēt iespējamu...

2019. gada 09. augusts plkst. 6:39

Lietuvas un Krievijas ostās izaugsme; Latvijā, Igaunijā vērojama stagnācija....

2019. gada 08. augusts plkst. 17:22

Ņemot vērā aizvien pieaugošo Latvijas lidsabiedrības airBaltic pakalpojumu popularitāti Lietuvā,...

2019. gada 08. augusts plkst. 12:26

Igaunijas prāmju operators «Tallink Grupp» šā gada pirmajā pusgadā strādājis ar 10,365...

2019. gada 08. augusts plkst. 7:46

Berlīne plāno ievest stingrākus noteikumus elektrisko skrejriteņu lietotājiem, aizliedzot tos atstāt...

2019. gada 07. augusts plkst. 16:25

Reģistrēšanās sistēmas tehnisku problēmu dēļ Lielbritānijas lidsabiedrība «British Airways»...