Jaunākais izdevums

Ir pāragri spriest, vai elektroskūteri no tirgus izspiedīs divriteņu nomas uzņēmumus; katram braucamrīkam ir savi plusi un mīnusi, turklāt patērētāju gaume un vajadzības atšķiras, raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šis ir pirmais gads, kad vērojama plašāka elektroskrejriteņu pieejamība pilsētā. Protams, katrs jauns pakalpojums piesaista uzmanību, veicina pieprasījuma maiņu un tirgus pārdali.

Velosipēdu nomas SIA ABC Grupa īpašnieks Kaspars Miglāns ir pārliecināts, ka elektroskūteru bizness ir pārejoša modes tendence un dažādi kontroles pasākumi nākotnē tam būs daudz stingrāki, jo, viņaprāt, šobrīd šī pakalpojuma piedāvātāji un ceļu satiksmes regulētāji nepievērš pietiekami lielu uzmanību šī braucamrīka izmantošanai – ar to lielā ātrumā pa pilsētas ielām traucas bērni līdz 14 gadu vecumam, uz tā mēdz sastāties nevis viens, bet divi pieaugušie, pārsniedzot pieļaujamo masu. Viņš prognozē, ka šī pakalpojuma piedāvātājiem lielie ieguldījumi braucamrīku remontā vēl ir priekšā.

Vai velosipēdu izkonkurēs e-pārvietošanās līdzekļi, rādīs laiks, spriež Sixt Baltijā vadītājs Arnis Jaudzems. Šobrīd ir testa periods, kad ir iespēja katram atrast sev ērtāko braucamrīku vai arī meklēt balansu starp vairākiem. Viņaprāt, elektroskūterim ir vairākas priekšrocības, bet tikpat daudz arī trūkumu – kā jebkuram mobilitātes veidam.

«Elektroskūteriem ir mazi riteņi, un, ja nav gluds ceļš, braukšana ir apgrūtināta. Rīgā šos braucamrīkus sāka piedāvāt agrāk nekā Jūrmalā. Mēs arī līdzās 140 dažāda tipa nomas velosipēdiem izmēģinājuma kārtā pirms dažiem gadiem bijām iegādājušies elektroskrejriteņus. Tagad no tiem cenšamies atbrīvoties, jo mums nav jēgas konkurēt ar masu skūteru piedāvātājiem. Turklāt jau 20 gadus mūsu klienti ir ģimenes ar bērniem, kuriem ir svarīgi, ka var iznomāt dažādus velosipēdus – kalnu, pilsētas, tandēma, kā arī papildu aprīkojumu, piemēram, bērnu sēdeklīšus vai piekabes,» stāsta K. Miglāns. Turklāt piedāvājuma klāstu nosaka arī nomas punkta atrašanās vieta. Piemēram, Jūrmalā ir svarīgi, ka braucamrīks ir derīgs ne tikai, lai vizinātos pa gludu asfaltu, bet arī pludmali. Tieši smiltis un jūras sāļais ūdens ietekmē nomas velosipēdu tehnisko stāvokli, līdz ar to ik gadus aptuveni 20–30% no klāsta nākas mainīt.

«Jau vairākus gadus nerunājam par tiešajiem konkurentiem – drīzāk skatāmies uz izmaiņām mobilitātes tirgū kopumā. Automašīna, sabiedriskais transports, taksometrs un pat vilciens uzskatāms par velo nomas netiešo konkurentu. Elektroskūteru ieviešana ir uzskatāma par jaunu, bet ne pēdējo konkurentu. Skrejritenis ir alternatīva kājāmgājējiem, līdzīgi kā velo noma. Analizējot braucienu skaitu, jāsecina, ka elektroskrejriteņu pieejamība ir ietekmējusi lietotāju izvēli. Kādas būs tendences nākotnē, rādīs laiks. Sixt prioritāte vienmēr ir bijuši mobilitātes pakalpojumi, kas saistīti ar automašīnām. Velosipēdu koplietošana kalpojusi kā instruments sabiedrības izglītošanai par mobilitātes iespējām pilsētā, un līdz šim tas mums ir gana veiksmīgi sanācis,» atzīst A. Jaudzems.

Visu rakstu lasiet 14. augusta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velosipēdu koplietošanas zīmola «Sixt» vietā Latvijā darbu sāks «Nextbike Latvia», kas nupat ieguvis finansējumu Rīgas domes grantu programmā «Atspēriens».

SIA «Transporent», kas uz franšīzes līguma pamata pārstāv zīmolu «Sixt» un līdz šim piedāvāja arī koplietošanas velosipēdu nomas pakalpojumus, turpinās piedāvāt dažāda veida auto transporta nomu, attīstot un pilnveidojot tieši šo pakalpojumu.

Līdzšinējais «Sixt» velosipēdu nomas struktūras vadītājs un jaunā zīmola «Nextbike Latvia», ko pārstāv uzņēmums SIA «Evlab», vadītājs Mārcis Blumbergs skaidro, ka, atdaloties no līdzšinējā uzņēmuma un veidojot jaunu pakalpojuma sniedzēju, uzsvars tiks likts uz koplietošanas velosipēdu infrastruktūras attīstību.

«Nextbike Latvia» pakalpojumi būs pieejami līdz ar jauno sezonu, paredzams, sākot ar 2020.gada aprīli. Uzņēmuma īpašumā šobrīd ir 150 velosipēdi, un par konkursā «Atspēriens» iegūtajiem līdzekļiem 23 960 eiro apmērā, tiks iegādāti apmēram 45-50 jauni velosipēdi. Jaunie velosipēdi «Smartbike v2.0» atbildīs visjaunākajiem standartiem, savukārt, esošie tiks restaurēti un to slēdzenes tiks nomainītas pret modernākām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Evlab" ar 150 zīmola "Nextbike" velosipēdiem galvaspilsētā ir atklājis velosipēdu koplietošanas sezonu.

"Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs norāda, ka nomas velosipēdi ir pieejami lietotājiem visas vasaras un rudens sezonas garumā. Gadījumā, ja ziema būšot tikpat silta kā pērn, velosipēdi lietotājiem būs pieejami arī ziemas mēnešos.

Jau ziņots, ka SIA "Evlab" kļuva par vienu no trim 2019. gada Rīgas domes grantu programmas "Atspēriens" uzvarētājiem. Projekta ietvaros uzņēmums saņēma 25 000 eiro jaunu velosipēdu iegādei.

Trīs uzņēmumi Atspērienā tiek pie 75 000 eiro viedpilsētu risinājumiem 

Par Rīgas domes grantu programmas «Atspēriens» 2019. gada uzvarētājiem atzīti SIA «Evlab»,...

"Plānu realizācija noteikti ir izdevusies. 150 velosipēdiem ir uzstādītas modernas rāmja slēdzenes, kas spēj precīzi parādīt savu atrašanās vietu gan klientiem pieejamības nolūkos, gan administrācijai drošības nolūkos. Ar grantu programmas "Atspēriens" palīdzību ir iegādāti arī 40 jauni velosipēdi. To piegāde Rīgā sagaidāma drīzumā - vēlākais augustā," stāsta "Nextbike" vadītājs.

"Nextbike" pilsētas ielās darbu uzsāka jūnijā, lai gan sākotnēji to bija plānots jau aprīlī. M. Blumbergs šo apstākli skaidro gan ar dažu sarežģītu birokrātisku procesu izpildes laiku, gan tehniskām pārmaiņām, bijusi jūtama arī pandēmijas ietekme.

Klientu ērtībai un velosipēdu pieejamības veicināšanai, sadarbībā ar inženieriem un pilsētplānotājiem "Grupa 93", tika izstrādāta "brīvā zona" jeb "flexzone", kur klientiem tagad ir iespēja pabeigt nomu ārpus "oficiālas" stacijas, par to piemaksājot papildu 1 eiro, norāda M.Blumbergs, kura sākotnējais mērķis jau pērn bija attīstīt koplietošanas velosipēdu infrastruktūru Rīgā.

Sixt velonomu Latvijā aizstās Nextbike 

Velosipēdu koplietošanas zīmola «Sixt» vietā Latvijā darbu sāks «Nextbike Latvia», kas nupat...

"Brīvās zonas" ieviešana ļauj pakalpojumam kļūt daudz pieejamākam – katram klientam tiek dota iespēja aizbraukt līdz savam galamērķim un tur atstāt velosipēdu, kas tālāk ir pieejams nākamajam lietotājam daudz tuvāk kā fiksētā stacijā.

Esošo staciju izvietojums esot balstīts uz klientiem jau ierasto izvietojumu no citiem gadiem. Ir nākušas klāt arī jaunas stacijas, kur novērots potenciāls pēc pieprasījuma. "Aktīvajiem velo nomas lietotājiem būs iespēja ietekmēt brīvo zonu robežas un staciju izvietojumu," piebilst vadītājs.

Tāpat arī nekustamo īpašumu attīstītājiem, apsaimniekotājiem un jebkuram uzņēmumam, kas vēlas uzlabot vidi sev apkārt un iedzīvotāju vai darbinieku veselību, ir iespēja ar līdzmaksājuma palīdzību nodrošināt velo koplietošanas staciju gandrīz jebkurā sev vēlamā vietā.

"Nextbike" pirmā sadarbība stacijas izveidē ar citu uzņēmumu īstenota kompleksā "Business Garden" Rīgā, Pārdaugavā. Velo koplietošanas stenda pieejamība objektā tiks nodrošināta tuvākajā laikā. Šāda un citu mobilitātes pakalpojumu piedāvāšana biroju kompleksā palīdzējusi arī papildus punktu iegūšanai starptautiskā ilgtspējīgas būvniecības sertifikāta LEED augstākās - platīna kategorijas saņemšanai.

"Gan no pilsētplānošanas viedokļa, gan no pašvaldības pārvaldības viedokļa, gan arī no katra atsevišķa iedzīvotāja personīgā viedokļa, velosipēds un velosipēda pieejamība ir kā tāda "brīnumnūjiņa" - instruments dažādu situāciju efektīvai uzlabošanai," teic "Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs.

"Nextbike Latvija" pagaidām ir vienīgais šāda pakalpojuma sniedzējs valstī. "Lai arī pēdējos divos gados ir strauji paplašinājusies koplietošanas servisu daudzveidība (elektroskūteri, mopēdi un citi), tomēr no ilgtspējības, efektivitātes, vides aizsardzības, veselības un vēl daudziem citiem aspektiem – velosipēds ir galvas tiesu pārāks," teic M. Blumbergs

Arī tūristi ir ļoti nozīmīgs koplietošanas velosipēdu klientu segments. "Pandēmija, protams, ietekmē kopējo tūrismu plūsmu un paredzam, ka ceļošanas ierobežojumu dēļ ārzemju tūristi, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, mazāk izmantos velo nomas pakalpojumus Rīgā, taču paredzam arī to, ka velo koplietošana kļūs daudz populārāka vietējo iedzīvotāju vidū, jo ir novērojama tendence, ka iedzīvotāji meklē alternatīvas sabiedriskajam transportam," uzskata vadītājs. Viņš piebilst, ka sadarbība ar pašvaldībām ir tā, kas veicinās tieši vietējo lietotāju skaita pieaugumu.

Lai pārvietotu velosipēdus starp stacijām, kā arī lai pārbaudītu to tehnisko stāvokli, uzņēmuma tehniskais dienests veic regulāras apgaitas. Līdz ar to katrs velosipēds ne retāk kā reizi 3 dienās tiek pārbaudīts, apkopts, notīrīts un dezinficēts, norāda vadītājs. Tāpat viņš aicina lietotājus arī pašiem rūpēties par savu drošību un veselību, regulāri mazgājot rokas un ievērojot arī citas pandēmijas laikā noteiktās personīgās higiēnas prasības.

"Nextbike" ir viens no koplietošanas velosipēdu sistēmas izstrādātājiem, kas darbojas globālā tīklā vairāk nekā 200 pilsētās, vairāk nekā 26 valstīs visā pasaulē. Visā pasaulē ir 7 miljoni reģistrētu "Nextbike" lietotāju.

TEVI VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Atspēriens piešķirs 25 000 eiro grantus radošiem un inovatīviem uzņēmumiem 

Rīgas pašvaldība izsludina ikgadējo pieteikšanos grantu programmai "Atspēriens"....

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģijas parlaments atbalstījis likumprojektu par velosipēdu, tostarp e-velosipēdu, pārdošanas nodokļa samazināšanu no 21% līdz 6%.

Ja Eiropas Komisija to apstiprinās, jaunā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likme tiks piemērota no 1.aprīļa, vēsta Forbes.

Šāda lēmuma mērķis ir uzlabot sabiedrības veselību un mazināt sastrēgumus, kas ietekmē gan klimatu un veselību, gan arī ekonomiku. Parlamenta ieskatā šāda lēmuma aietekme uz budžetu jāuzskata par būtisku ieguldījumu, lai risinātu mobilitātes, vides un veselības problēmas.

2017. gadā Beļģijā tika pārdoti 445 000 velosipēdi, no kuriem 218 000 bija e-velosipēdi.

Kopš 2009. gada vairākas Eiropas Savienības valstis ir samazinājušas PVN velosipēdu remonta pakalpojumiem. Beļģija bija viena no tām, līdzīgi rīkojusies arī Somija, Grieķija, Īrija, Luksemburga, Malta, Polija, Slovākija un Nīderlande.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Apsaimniekotājs: Interese par dūmu detektoru ierīkošanu ir katastrofāli zema

Zane Atlāce - Bistere, 26.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan jaunie Ugunsdrošības noteikumi nosaka, ka no 2020.gada 1.janvāra visi mājokļi ir jāaprīko ar dūmu detektoriem, tos savos mājokļos izvēlas ierīkot mazāk kā 10% iedzīvotāji, secinājuši nekustamo īpašumu apsaimniekošanas un pārvaldīšanas uzņēmumu grupas Civinity speciālisti.

Strādājot ar iedzīvotājiem dažāda tipa daudzdzīvokļu mājās, novērots, ka interese par dūmu detektoru uzstādīšanu ir zema un to ierīkošana netiek vērtēta kā svarīgs mājokļa drošības risku samazinātājs.

Dūmu detektori jau šobrīd ir obligāti gan Lietuvā, gan Igaunijā, un ir viens no visvienkāršākajiem veidiem, kā pasargāt sevi un savu mājokli. Vienkāršākās ierīces ir salīdzinoši lētas un viegli uzstādāmas.

«Kā rāda pētījumi visā pasaulē, dūmu detektori ir viens no efektīvākajiem risinājumiem, lai pasargātu mājokļa iemītniekus no pēkšņām ugunsgrēka briesmām. Tā ir atbildība ne tikai pret sevi, savu ģimeni un savu īpašumu, bet arī attiecībā uz kaimiņiem un pārējiem daudzdzīvokļu mājas iedzīvotājiem. Mūsu uzņēmuma darbinieki regulāri skaidro un informē iedzīvotājus par dūmu detektoru nozīmi, diemžēl iedzīvotāju atsaucība un interese par dūmu detektoru iegādi un uzstādīšanu ir katastrofāli zema. Šie, it kā sīkumi, ir tie, kuri nostāda Latviju vienā no sliktākajām situācijām ugunsdrošības jomā visā Eiropā. Kaut arī situācija uzlabojas, tomēr ugunsgrēkos joprojām iet bojā pārāk daudz cilvēku. Traģiskākais, ka daļu no nelaimēm bija iespējams novērst, ja vien cilvēki būtu bijuši apzinīgāki» , norāda Ardis Pāvilsons, Civinity reģionālais vadītājs Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesaiste starptautiskā pārrobežu projektā «Mobilitāte un pieejamība lauku reģionos (MARA)» ļaus Vidzemē testēt jaunu mobilitātes risinājumu – koplietošanas elektrisko velosipēdu sistēmu tūristiem un vietējiem iedzīvotājiem gan pārvietošanās nolūkos, gan arī nelielu kravu pārvadājumiem, informē projekta autori.

Šobrīd plānots sistēmu izmēģinājuma režīmā testēt vienā vai divās vietās Vidzemē. Konkrēta vietu izvēle notiks pēc priekšizpētes veikšanas, taču visticamāk tās būs pilsētas, kurās iedzīvotāju skaits ir robežās no 5000 līdz 10 000 iedzīvotāju.

Daudz teritoriju Vidzemes plānošanas reģionā ir reti apdzīvotas, tāpēc vērojama tendence samazināties motorizētajiem sabiedriskā transporta risinājumiem, vai arī, tos plānojot, netiek ņemtas vērā tūristu vajadzības. Bieži vien tūristiem tiek piedāvāts apmeklēt dabas objektus, piemēram, doties izzinošā pastaigā pa dabas takām, taču problēma rodas brīdī, kad pēc galamērķa sasniegšanas, tūristiem jāatgriežas takas sākumpunktā. Šis ir tikai viens piemērs problemātikai, kas tiks risināta ar projekta partnerības ietvaros pieejamās pieredzes un zināšanu palīdzību, skaidro projekta pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Riteņbraucēju mekā atklāta lielākā velonovietne pasaulē

Zane Atlāce - Bistere, 26.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riteņbraucēju lielvalsts Nīderlandes pilsētā Utrehtā augustā atklāta lielākā velonovietne pasaulē – trīs līmeņu pazemes būvē zem centrālās stacijas laukuma iespējams novietot 12 500 velosipēdu.

Līdz šim lielākā velonovietne bija meklējama Tokijā.

Jaunākā un pasaulē lielākā velostāvvieta ir sadalīta trīs līmeņos. Ir atsevišķa sadaļa sezonas biļešu īpašniekiem un kravas velosipēdiem. Ir arī vietas, kas paredzētas velosipēdiem ar kastēm un bērnu sēdeklīšiem. Velo novietošanas centrs Utrehtā būs atvērts visu diennakti un pirmās 24 stundas braucamo tajā var novietot bez maksas. Pēc tam par parasto velosipēdu jāmaksā 1,25 eiro dienā, bet par nestandarta izmēra velosipēdu 1,50 eiro. Lai nepieļautu, ka vietas aizņem pamesti velosipēdi, tādus, kas atstāti ilgāk par divām nedēļām, noņems, vēsta brusselstimes.com.

Līdz ar jaunās novietnes atklāšanu, Utrehtas centrālās stacijas apkārtnē tagad ir kopumā 22 000 velosipēdu novietošanas vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Elektroskūteru popularitāte gājējus iespiedusi stūrī - viņiem īsti nav kur pārvietoties

Monta Glumane, 11.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot elektrisko skrejriteņu popularitātei un ar tiem saistītajiem negadījumiem, Satiksmes ministrija (SM) un iesaistītās puses ķērušās klāt grozījumu izstrādāšanai normatīvajos aktos

Vai pieļaujamais maksimālais braukšanas ātrums ar elektriskajiem skrejriteņiem būs 20 vai 25 kilometri stundā? Vai ar tiem būs atļauts pārvietoties pa velosipēdiem paredzēto infrastruktūru vai pa gājēju ietvēm gājēju ātrumā? Vai ar šiem braucamrīkiem varētu ļaut piedalīties ceļu satiksmē no 12 vai 14 gadu vecuma? Par šiem un citiem jautājumiem Satiksmes ministrijas Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā šajā nedēļā diskutēja eksperti no Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD), Latvijas Valsts ceļiem (LVC), Valsts policijas, Valsts tiesu ekspertīžu biroja, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja, Rīgas domes Satiksmes departamenta un citām iesaistītajām pusēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā "Rīga Plaza" atklāta unikālu divriteņu izstāde. Kolekcijas eksponāti nākuši no visas pasaules un to aptuvenā vērtība ir 1,5 miljoni eiro, informē izstādes rīkotāji.

Ekspozīcijas centrā ir 30 oriģināli amatnieku velosipēdi, kas ražoti laika posmā no XIX gadsimta beigām līdz XX gadsimta pirmajai pusei. Ikviens eksponāts ir gan pārvietošanās līdzeklis, gan arī darba kabinets uz riteņiem. Īpaši pielāgots skrodera divritenis ir mobilais ateljē, ārsta - "ātrā palīdzība", bārddziņa - "frizētava" utt.

Visi eksponāti ir darba kārtībā un vēl pirms kādiem 100-150 gadiem braukāja pa Itālijas, Austrijas, Anglijas ceļiem.

Divriteņu izstāde liecina par cilvēku uzņēmību un atjautību situācijās, kad amatnieki, neatraduši darbu mājās, devās pelnīt naudu gan uz kaimiņu ciemiem, gan arī tālām zemēm, lai pēc tam atgrieztos un pabarotu ģimeni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektriskais skrejritenis "Ninebot KickScooter E22E" noderēs nelielu attālumu veikšanai pa gludām pilsētas ietvēm.

Pasaule ap mums nudien strauji mainās. Vēl pirms dažiem mēnešiem sabiedriskais transports tika pozicionēts kā pilsētas satiksmes problēmu efektīvākais risinājums un nu retais vairs uzdrošinās ieteikt pilsētniekiem kāpt autobusā vai tramvajā. Par laimi vasarā pārvietošanās alternatīvu netrūkst – velosipēdi, skrituļslidas un arī elektriskie skrejriteņi. To piedāvājumam šogad pievienojies "Ninebot KickScooter E22E".

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Šis "Segway Ninebot" zīmola braucamrīks ir pērnajā vasarā "Dienas Biznesā" aprakstītā "KickScooter ES4" elektroskūtera nākamā paaudze. Vizuāli ārkārtīgi līdzīgs, vien ieguvis dažus uzlabojumus. Tas ir saglabājis kompakto izmēru un pārdomāto salocīšanas mehānismu, tādēļ ir parocīgs ienešanai telpās un glabāšanai kaut zem biroja galda. Ilgstoši nēsāt braucamo rokā, piemēram, ieejot veikalā, gan nebūs patīkami. 13,5 kilogramu svars agrāk vai vēlāk nogurdinās ikvienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV velosipēdu ražotājs Kent International atradis veidu, kā izvairīties no Trampa piemērotajiem muitas tarifiem – pārvietojot ražošanu ārpus Ķīnas, raksta Reuters.

Tāpat kā gandrīz visi ASV velosipēdu ražotāji, Kent ilgus gadus ir izmantojis lēto Ķīnas darbaspēku un detaļas, taču Trampa piemērotie muitas tarifi līdz šim izmaksas palielinājuši jau par aptuveni 20 miljoniem dolāru gadā. «Mums nav citas izvēles kā pēc iespējas ātrāk pārvietot ražošanu projām no šīs valsts, skaidro kompānijas vadītājs Arnolds Kamlers.

Tomēr tas nenozīmē, ka velosipēdu ražotājiem jāpārvieto visa ražošana uz ASV vai jābeidz pirkt detaļas Ķīnā. Kompānija plāno ražot velosipēdu rāmjus Kambodžā, un turpināt iegādāties aptuveni pusi detaļu Ķīnā. Rezultātā gatavie velosipēdi ASV varēs tikt ievesti bez papildu tarifa, jo ASV noteikumi paredz, ka to var darīt produktiem, kas ražoti Kambodžā, ja to ražošanas un darbaspēka izmaksas veido 35% no visām izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019.gada 1.maijā velosipēdisti Rīgā piedalījās braucienā Kritiskā masa, brīžiem aizkavēja auto kustību, bet būtiski konflikti starp satiksmes dalībniekiem neveidojās.

Pārsvarā pasākumā piedalījās gados jauni velobraucēji, kuri, dodoties uz pasākuma sākuma vietu pie Dailes teātra, vismaz pret gājējiem bija salīdzinoši miermīlīgi. Taču sākoties pašam braucienam, tā dalībnieki traucēja automašīnu brīvu plūsmu pa ielām.

Valsts policija pirms nesakcionētā velobrauciena Kritiskā masa pauda viedokli, ka atsevišķu dalībnieku braukšanas kultūra Kritiskās masas laikā neesot savienojama ar jēdzienu «droša braukšana», jo tiekot rupji pārkāpti ceļu satiksmes noteikumi. «Rodas jautājums, vai klaja Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana - haotiska braukšana pa brauktuves vidu, arī vietās, kur paralēli tai ir izbūvēts velosipēdu ceļš, luksofora aizliedzošā signāla neievērošana un citi noteikumu pārkāpumi, ir veids, kā kultivēt savstarpējo ceļu satiksmes dalībnieku cieņu vienam pret otru, veicināt infrastruktūras uzlabošanu un jaunajai paaudzei radīt izpratni par ceļu satiksmi un tās drošību?» bija teikts policijas paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pieaug interese par jaunajiem pārvietošanās rīkiem

Linda Zalāne, speciāli DB, 16.05.2019

Elektrisko skūteru nomas platformas Atom dibinātājs, SIA Atom Tech valdes priekšsēdētājs Artūrs Burņins.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēnāk nekā citviet Eiropā, tomēr arī Latvijā uz ielām biežāk manāmi elektriskie skrejriteņi, velosipēdi un citi viedie rīki, kas pārvietošanos padara krietni veiklāku

Līdzās interesei par jaunajiem pārvietošanās rīkiem rodas labvēlīga augsne biznesa attīstīšanai. Pagaidām dažādu elektrisko braucamrīku nomu piedāvā vien daži uzņēmumi, pārsvarā Rīgā, Siguldā, Jūrmalā un citviet, bet DB uzrunātie uzņēmēji prognozē, ka tirgus potenciāla izmantošana ir tikai sākuma posmā. «Vismaz elektroskrejriteņu jomā Latvijas tirgus šobrīd ir sasniedzis vien 10% no sava potenciāla, tas šovasar un nākamajā vasarā augs vēl vismaz desmit reižu,» prognozē elektrisko skūteru nomas platformas Atom dibinātājs, SIA Atom Tech valdes priekšsēdētājs Artūrs Burņins. Tomēr Latvijā, visticamāk, nekad nebūs sagaidāma tik plaša elektrisko braucamrīku popularitāte, kāda tā ir citās zemēs, it īpaši tajās, kurās silto un saulaino dienu gadā ir vairāk nekā drēgno un auksto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar mopēdu un motociklu varēs braukt pa sabiedriskā transporta joslu

Lelde Petrāne, 28.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk sabiedriskā transporta joslas varēs izmantot arī motociklu un mopēdu vadītāji.

To paredz šodien, 28. maijā, Ministru kabinetā (MK) izskatīti grozījumi «Ceļu satiksmes noteikumos».

Saskaņā ar Saeimā atbalstītajiem grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, Satiksmes ministrija sagatavoja un iesniedza izskatīšanai MK noteikumu projektu «Grozījumi Ministru kabineta 2015.gada 2.jūnija noteikumos Nr. 279 «Ceļu satiksmes noteikumi»». Līdztekus autobusiem, trolejbusiem un taksometriem sabiedriskā transporta joslu varēs izmantot arī motociklu un mopēdu vadītāji. Savukārt velosipēdi attiecīgajos gadījumos jau iepriekš varēja izmantot sabiedriskā transporta joslu.

Vienlaikus ar grozījumiem noteikumos precizētas un saskaņotas likuma normas, ieviešot jaunus ceļa apzīmējumus, kā arī precizēta ceļu satiksmē lietotā terminoloģija attiecībā uz personām ar invaliditāti atbilstoši «Invaliditātes likumam».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču Polinēzijā, Klusā okeāna vidū uz privātas Tetiaroa salas atrodas viens no greznākajiem ekoloģiskajiem kūrortiem pasaulē – Brando.

Kūrorts savulaik piederēja Holivudas zvaigznei, aktierim Marlonam Brando, kurš to vēlējās izveidot kā savrupu, ekoloģisku patvērumu, un nu tas pārtapis par slavenību un bagātnieku iecienītu atpūtas vietu. Tā, piemēram, nesen tur viesojies ASV eksprezidents Baraks Obama, dziedātāja Bejonsī u.c, raksta bbc.com.

Atpūtas vietas filozofija ir saglabāt salas skaistumu un bioloģisko daudzveidību, saimniekojot ilgtspējīgi - saules enerģija, jūras ūdens gaisa kondicionēšanas sistēmas un citas atjaunojamās enerģijas tehnoloģijas apgādā visu salu. Dabas mīļotāji šeit patiešām var justies kā paradīzes nostūrī - koraļļu rifi mirdz lagūnā, apkārt peld vaļi, baltajā pludmalē gozējas jūras bruņurupuči.

Komentāri

Pievienot komentāru