Jaunākais izdevums

Viļņas pašvaldība plāno aizliegt izmantot vienreizlietojamos plastmasas traukus un galda piederumus publiskajos pasākumos Lietuvas galvaspilsētā.

Pašvaldības padome šonedēļ gandrīz vienbalsīgi pieņēmusi izskatīšanai attiecīgu premjerministra Sauļus Skverneļa padomnieka Luka Savicka ierosinājumu, un tagad tas tiks izvērtēts komitejās.

Iecerētie grozījumi varētu stāties spēkā jau no marta. Kā atgādinājis Savicks, kas pārstāv galvaspilsētas pašvaldības opozīcijā esošo Zemnieku un zaļu savienību, Lietuvā lēmumu no gadumijas vairs neizmantot publiskajos pasākumos vienreizlietojamos plastmasas traukus jau pieņēmusi Panevēžas pilsēta un Jonišķu rajons.

Vairāki veikalu tīkli Lietuvā no plastmasas traukiem un salmiņiem sola pakāpeniski atteikties līdz 2021.gada vidum, bet "Iki" un "Lidl" norāda, ka šos izstrādājumus vairs netirgo.

Jau ziņots, ka Tallinā aizliegums publiskos pasākumos izmantot vienreizlietojamos plastmasas traukus un ēdamrīkus stājās spēkā no 1.oktobra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

FOTO: Piesārņojuma problēmu risina, izgatavojot ēdamus šķīvjus

Žanete Hāka, 29.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē patlaban tiek mēģināts risināt plastmasas piesārņojuma problēmu, samazinot plastmasas trauku izmantošanu.

Dienvidāfrikas startup Munch Bowls izgudrojis risinājumu šai problēmai, izgatavojot šķīvjus no kviešiem, kurus iespējams apēst. Traukos iespējams turēt zupu pat līdz piecām stundām, un tos var uzglabāt 15 mēnešus.

Kompānija uzsver, ka traukus iespējams izmantot gan piknikos, gan ballītēs, gan korporatīvajos pasākumos. Uzņēmums jau pārdevis savus darinājumus viesnīcām un citām viesu uzņemšanas nozares kompānijām Dienvidāfrikā, Beļģijā, Singapūrā un Dubaijā.

Sākotnēji trauki tika izgatavoti ar rokām, bet, lai spētu apmierināt pieprasījumu, kompānija nesen procesus automatizējusi, iegādājoties iekārtu, kas var saražot 500 traukus stundā.

Māksliniece un uzņēmēja Džeordžina de Koka uzņēmumu nodibināja 2014.gadā pēc tam, kad bija strādājusi gastrotirgos un bija nepatīkami pārsteiga par to trauku daudzumu, kas tika izmantots street food ēdienu servēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja valsts amatpersonas stāsta, ka restorāni var strādāt, bet visiem cilvēkiem jābūt mājās līdz pulksten 20.00 ik dienu, tad tas ir tāpat, kā stāstīt cilvēkam, ka viņš var elpot Alpu gaisu, taču ar galvā uzmauktu matētu celofāna maisu.

To intervijā Dienas Biznesam atzīst Latvijas Restorānu biedrības viceprezidents, restorāna 36. līnija īpašnieks un šefpavārs Lauris Aleksejevs. Viņš norāda, ka apzinīgākie restorānu saimnieki pavasarī, kad tuvojās ārkārtējās situācijas gala termiņš, domāja un rīkojās, lai varētu strādāt, kaut arī faktiski visu vasaru tomēr spēkā palika dažādi ierobežojumi un iekštelpās darbu varēja atsākt tikai septembrī, bet izsludinātais “lokdauns” uz nepilnu mēnesi ir kā sitiens zem jostasvietas.

Fragments no intervijas

Kāda ir situācija nozarē?

Sarežģīta. Zinot to, ka Covid-19 nekur nav izgaisis, bet tieši pretēji – rodas jaunas tā modifikācijas, un ka jau no vasaras sākuma bija uzstādījums – darbiniekiem, kuriem ir saskarsme ar klientiem, jābūt ar sadarbspējīgu Covid-19 sertifikātu, restorānā 36. līnija (un tieši tāpat arī daudzos citos restorānos) tika īstenota visu strādājošo vakcinācija. Bez šādas vakcinācijas tālākā darbība nebūtu iespējama. Rezultātā 99% restorāna 36. līnija darbinieku ir vakcinēti, un nebija pamata satraukumam par restorāna darbības būtisku ierobežošanu vai vēl vairāk – piespiedu dīkstāvi jeb slēgšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Pārtikas inovāciju hakatonā aktualizē pasaulē karstākās tēmas

Anda Asere, 18.02.2020

Maija Kāle, Ziemeļvalstu Ministru padomes biroja Latvijā padomniece (no kreisās) un Liene Briede, "EIT Food" vadītāja Latvijā un Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina fabrikas projektu vadītāja.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajās dienās pārtikas nozares inovāciju hakatonā "Future of Food" dalībnieki meklē jaunas idejas ilgtspējīgiem risinājumiem pārtikas nozarē un labākās idejas prezentēs jaunuzņēmumu un tehnoloģiju konferencē "TechChill".

Hakatonu organizē Ziemeļvalstu Ministru padomes birojs Latvijā, "EIT Food" kontaktpunkts Latvijā, Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina fabrika un Nīderlandes Karalistes vēstniecība Latvijā. Kā liecina organizatoru rīcībā esošā informācija, šis ir pirmais šāda veida un mēroga pasākums Latvijā. Līdzīgu pasākumu organizēja IT klasteris, bet tas bija vairāk saistīts ar IT risinājumiem.

"Mūsu gadījumā izvirzītās tēmas ir daudz plašākas. Mūsu mērķis nav piesaistīt tikai mazos vai jaunuzņēmumus, bet ideju autorus, kuri pasākuma laikā var satikt līdzīgi domājošos un varbūt izveidot jaunu komandu, kā arī gūt būtiskas zināšanas no mentoriem un ekspertiem," saka Liene Briede, "EIT Food" vadītāja Latvijā un Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina fabrikas projektu vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot ilgtermiņa biznesa plāna realizāciju, universālveikals "Stockmann" 2021. gadā pārtikas segmenta attīstībā ieguldīs 2,5 miljonus eiro, informē uzņēmums.

Investīcijas paredz pilnīgu universālveikala "Delikatess" nodaļas renovāciju 2400 m2 platībā, īstenojot vizuālās pārvērtības un ieviešot jaunus risinājumus klientu ērtībām. Renovācijas darbus plānots uzsākt 2021. gada sākumā.

"Līdz ar investīcijām pārtikas segmenta attīstībā, mērķtiecīgi turpinām īstenot universālveikala izaugsmes plānu, nodrošinot klientiem unikālu iepirkšanās pieredzi un augstas klases servisu. Iecerēts īstenot gan vērienīgas "Stockmann" "Delikatess" nodaļas vizuālā tēla izmaiņas, apvienojot "Stockmann" vērtības un ietverot tās mūsdienīgā skandināviskā un latviskā dizaina savienojumā, gan piedāvāt klientiem jaunus un ērtus servisus un risinājumus. Īpašs uzsvars tiek piešķirts galveno pārtikas kategoriju – beķerejas, gatavo ēdienu (gan līdzņemšanai, gan ēšanai uz vietas) un augļu un dārzeņu stiprināšanai. Nodaļas renovācijas projekta īstenošanu esam uzticējuši Latvijas arhitektiem Lienei Griezītei un Robertam Valdmanim," izklāsta universālveikala "Stockmann" direktore Dace Goldmane. Iecerēts, ka jaunizveidotā "Delikatess" nodaļa klientiem būs pieejama jau nākamā gada rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot ilgtermiņa biznesa plāna realizāciju, tostarp pārtikas segmenta attīstīšanu, universālveikalā "Stockmann" tiks uzsākti pirmie "Delikatess" nodaļas renovācijas darbi. Tās pārveidē "Stockmann grupa" ieguldīs 2,5 miljonus eiro, informē uzņēmums.

2400 m2 plašās "Delikatess" nodaļas renovācijas darbi paredz gan nodaļas vizuālā tēla izmaiņas, gan piedāvāt klientiem jaunus un ērtus servisus un risinājumus. Nodaļas renovācijas projekta īstenošana uzticēta Latvijas arhitektiem Lienei Griezītei un Robertam Valdmanim.

""Stockmann" komandas inovatīvās idejas Latvijas arhitekti prasmīgi iestrādājuši modernā un mūsdienīgā konceptā, un plānots, ka "Delikatess" nodaļa jaunajā veidolā klientiem būs pieejama jau no rudens. Līdztekus iespaidīgām vizuālām pārvērtībām, kas sevī ietver jaunas ēdināšanas zonas izveidi, tematiski noformētas produktu nodaļas, ieviesīsim jaunus dabai draudzīgus risinājumus, papildināsim sortimentu, aicinot iepazīt jaunas un īpaši atlasītas garšas no visas pasaules, kā arī paplašināsim pašmāju ražotāju produktu klāstu, vēl vairāk tos izmantojot arī "Stockmann" receptēs. Īpašs uzsvars tiks piešķirts galveno pārtikas kategoriju – beķerejas, gatavo ēdienu (gan līdzņemšanai, gan ēšanai uz vietas) un augļu un dārzeņu stiprināšanai. Klientiem vēl plašākā klāstā būs pieejami dažādi sezonāli, ekoloģiski, kā arī veģetāri un vegāniski produkti. Ar ieguldījumu "Delikatess" nodaļas attīstībā turpinām realizēt piecgades biznesa plānu, ko uzsākām īstenot jau pērn," teic universālveikala "Stockmann" direktore Dace Goldmane.

Komentāri

Pievienot komentāru