Virtuālajā tirgū iepērkas vairāk 

Pērn virtuālais zemnieku tirgus Svaigi.lv apgrozījis 172 tūkstošus eiro un šogad plānots 250 tūksotšu eiro apgrozījums

Anda Asere, 20.7.2017
1/3

Svaigi.lv dibinātājas Diāna Dzindule un Elīna Novada

Foto: svaigi.lv

«Gada pirmajos divos ceturkšņos esam sasnieguši 25% pieaugumu, salīdzinājumā ar to pašu periodu aizvadītajā gadā. Līdz gada beigām plānojam aptuveni 250 tūkstošus eiro apgrozījumu,» saka Elīna Novada, Svaigi.lv līdzdibinātāja. Viņas biznesa partnere un otra uzņēmuma īpašniece Diāna Dzindule norāda, ka izaugsmes iemesls saistīts ar būtiskiem soļiem dažādos virzienos. Salīdzinot ar pagājušo gadu, uzņēmums ir ieviesis vēl vienu Tirgus dienu. Tāpat ir paplašināts piegādes reģions, kurā tiek nodrošinātas piegādes pircējiem. Uzklausot pircēju vajadzības, ievērojami papildināts sortiments ar citzemju augļiem, dārzeņiem, zaļumiem, kā arī ar produktiem, kas netiek audzēti vai ražoti Latvijā. «Turpinām darbu, lai piedāvātu pircējiem arvien plašākā sortimentā produktus, kas tiem nepieciešami ikdienai un svētkiem,» saka D. Dzindule. Šobrīd uzņēmumā strādā 18 darbinieki.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

 

Virtuālais produktu tirgus Svaigi.lv nesen veica Latvijas ģimeņu eksperimentu, lai noskaidrotu patērētāju pārtikas iegādes paradumus nedēļas ietvaros. Eksperimenta rezultāti liecina, ka katra otrā Latvijas ģimene vismaz reizi nedēļā dodas uz tirgu pēc pārtikas produktiem, kur iztērē vidēji desmit eiro un pavada 45 minūtes laika. Eksperiments liecina, ka vairāk nekā 80% mājsaimniecību dodas iepirkties divatā, pārtikas iegādei nedēļā tērējot vidēji 90 līdz 100 eiro. Visbiežāk produkti tiek iegādāti lielveikalos, iepērkoties vismaz trīs reizes nedēļā, par vienu pirkumu maksājot 10 līdz 20 eiro uz vienu pieaugušo. Savukārt tie, kuri aizmirst kaut ko iegādāties lielveikalā vai tirgū, vismaz divas reizes apmeklē piemājas veikalu, kur nedēļā iztērē līdz 10 eiro.

 

Aptuveni 70% respondentu minējuši, ka lielveikalā pērk to, kas pietrūkst mājās, pievienojot arī spontānus pirkumus, kas uzrunā veikalu plauktos. Tikai 13% mājsaimniecību dodas pēc produktiem ar sarakstu, neizvēloties spontānus pirkumus. «Lai arī liela daļa Latvijas iedzīvotāju vēl nav gatavi iegādāties produktus internetā, jo cilvēki bažījas par produktu kvalitāti un iespēju tos izvēlēties klātienē, kā arī kā iemeslus minot faktus, ka pirmo reizi jāsaņemas pamēģināt, grūti plānot nepieciešamos produktus trīs četras dienas uz priekšu. Gan mūsu pircēju, gan citu Latvijas interneta veikalu tendences rāda, ka tiem pirkumiem, kuri veikti internetā, piemīt mazāk spontāno izvēļu, jo pircējiem ir iespēja sev ērtā laikā un vietā izvēlēties vēlamos produktus. Iepērkoties internetā, pircēju izvēles ir pārdomātākas,» uzsver E. Novada.

«Iecienītākie produkti, ko izvēlas mūsu pircēji, ir dārzeņi, gaļa un olas, kā arī piena produkti, maize un zivis, kas tikai apstiprina faktu, ka ģimenēm ir svarīga produktu izcelsme, ka aizvien vairāk lūkojamies pēc kvalitatīviem produktiem ikdienas maltītēm,» stāsta D. Dzindule.

Kā rāda Svaigi.lv pircēju profilu informācija, interneta vidē, atšķirībā no tirgus vai lielveikala, kur ierasti dodas divi ģimenes pārstāvji, parasti iepērkas sieviete – līdz pat 94% gadījumu. Vismaz 50% pircēju izvēlas kurjera pakalpojumus.

«Mūsu pieredze rāda, ka pircējiem būtisks ir serviss, ne tikai pirkums. Ērtums, ko sniedz iespēja iegādāties produktus internetā, ietaupot laiku, ko veltīt ģimenei, parāda, ka cena  vairs nav galvenais konkurētspējīgas priekšrocības faktors, tā vietā ir svaigi produkti, kvalitāte, klientu serviss, pirkšanas pieredze,» norāda E. Novada.

 

Tevi varētu interesēt

Lai gan visiem labi zināms teiciens par mācīšanos no citu kļūdām, nereti...

Kopš februāra virtuālajā zemnieku tirgū Svaigi.lv piegādes tiek nodrošinātas divas...

Cilvēkiem ir sarežģīti iegādāties zemnieku produkciju, jo atsevišķa burkānu saišķa...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Jūrmalas biznesa inkubators aptver teritoriju no Kandavas līdz Baldonei; lielākais izaicinājums ir...

Ar 50 un 100 gadus senām stellēm rada mūsdienīgas tekstila preces un...

Liepājnieces Kristas Lapiņas izlolotā radošā telpa Ideju bode piecos gados attīstījusi trīs...

Divus gadus nostrādājuši mājražotāja statusā, zīmola Cepiens radītāji ir izveidojuši ceptuvi...

Būvniecības apjomi atkal pieaug, turklāt uzņēmējiem turpmākajos piecos gados vajadzēs izdarīt...

Sākot biznesu, uzņēmējiem jāsaprot, kā veidojas pašizmaksa, par kādu cenu tirgot preci...

SIA Hackmotion ir izstrādājis viedā apģērba prototipu, kas reālā laikā «nolasa» snovbordistu...

Zīmola Sofia Lark īpašniece Laura Selecka rotu izgatavošanu arvien sauc drīzāk par...

Kafejnīcu ķēdes Osvalds Pupa galvenais uzdevums ir neapnikt tiem, kas šajās ēdināšanas...

SIA Domātprieks vēlas trenēt bērnu prātus, popularizēt dambreti Latvijā, ar laiku izveidojot...