Jaunākais izdevums

Jāņa Rozes apgādā iznākusi Bū Bergstrema grāmata Vizuālā komunikācija – palīgs

grafiskā dizaina, reklāmas, komunikācijas, informācijas tehnoloģiju, fotogrāfijas, kino un TV nozaru studentiem, kā arī lasāmviela visiem, kam interesē mūsdienu vizuālās kultūras izpausmes.

Vizuālā komunikācija sniedz ieskatu sekojošās tēmās:

- komunikācijas stratēģiskā plānošana,

- vēstījuma formulēšana un dizains,

- efektīvs tēlu lietojums,

- spēcīgs dizains kā līdzeklis skatītāju piesaistei un ievirzīšanai,

- veiksmīgs kopiespaids: kā panākt skaņas, teksta, tēlu, krāsu un kustības savstarpējo saspēli.

Kā norāda Jāņa Rozes apgāds, B. Bergstremam ir plaša pieredze vizuālās komunikācijas jomā. Viņš strādā par pasniedzēju dizaina augstskolās un universitātēs, vada meistardarbnīcas fotogrāfiem un žurnālistiem un seminārus radošo industriju pārstāvjiem, darbojas kā konsultants. B. Bergstrems sarakstījis sešas grāmatas un par sasniegumiem komunikācijā saņēmis daudzas balvas un prēmijas.

No angļu valodas grāmatu tulkojušas Vita Holma un Renāte Kārkliņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju degvielas tirgotājs AS «Virši-A» 2019. gada pavasarī ieviesis izmaiņas uzņēmuma zīmola identitātē, informē uzņēmumā.

2019. gada laikā vizuālās identitātes atsvaidzināšanā AS «Virši-A» plāno investēt līdz 500 000 eiro. Šo summu veido vizuālās identitātes atsvaidzināšana visās esošajās «Virši-A» uzpildes stacijās, komunikācijas un mārketinga kanālu pielāgošana uzlabotajai identitātei, tajā skaitā jaunas uzņēmuma mājas lapas izstrāde, jaunas darbinieku darba apģērba līnijas izveide, kā arī atsvaidzinātās vizuālās identitātes ieviešana vieglajā un smagajā «Virši-A» auto parkā.

«Kā uzņēmums darbojamies jau kopš 1995. gada. Šobrīd esam uz stabila izaugsmes ceļa un arī savu vizuālo identitāti vēlamies izveidot atbilstošāku mūsdienu prasībām,» stāsta AS «Virši-A» izpilddirektors Jānis Vība.

Biznesa tehnoloģijas

Infogram līdzdibinātāja Alise Dīrika: mērķis ir kļūt par vizuālās komunikācijas gigantu

Anda Asere,15.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mūsu mērķis ir būt vizuālās komunikācijas gigantam,» intervijā žurnālam Dienas Bizness saka Infogram līdzdibinātāja Alise Dīrika.

«Kāda taktika būs jāpielieto un kā tur nonākt, ir vēl lemjams un stiepjams jēdziens. Šobrīd ir Infogram un Prezi, lietotāji nejutīs izmaiņas to izmantošanā, bet paralēli būs vēl foršāki rīki,» viņa teic.

Jāatgādina, ka pirms diviem gadiem ungāru vizuālās komunikācijas rīku izstrādātājs Prezi iegādājās Latvijā radīto datu vizualizācijas jaunuzņēmumu Infogram, un tas pavēra jaunu lappusi uzņēmuma dzīvē. Kopš tā brīža tā ir patiesi globāla kompānija, intervijā akcentē A. Dīrika.

«Veiksmes pamatā ir tas, ka abiem uzņēmumiem un produktiem ir līdzīgas funkcijas, tirgus un vīzija. Tā nav identiska, mēs nekonkurējam savā starpā, bet strādājam vienā un tajā pašā vizuālās komunikācijas lauciņā. Mēs nodarbojamies ar datu komunikāciju, un Prezi palīdz veidot prezentācijas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz Nodokļu politikas pilnveidošanas koordinēšanas grupas sanāksmēs izteiktajiem viedokļiem un priekšlikumiem, ir izstrādāts darbaspēka izmaksu esošās situācijas novērtējums un 15 potenciālie darbaspēka darbaspēka nodokļu iespējamo izmaiņu scenāriji, informēja Finanšu ministrijas (FM) pārstāvji.

Ministrijā norāda, ka izvērtējumā ir iekļauti 15 darbaspēka nodokļu iespējamo izmaiņu scenāriji, kas parāda pieejamās alternatīvas definēto mērķu sasniegšanai, kā arī to potenciālās ietekmes un izmaksas to ieviešanai.

Pirmais scenārijs paredz fiksēta neapliekamā minimuma ieviešanu no pirmā gada un progresīvāku iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) likmju piemērošanu. Šim scenārijam pirmā gada izmaiņu ietekme procentos no 2024.gadā prognozētajiem ieņēmumiem ir mīnus 4,2% jeb mīnus 114,3 miljoni eiro. Kumulatīvi kopējā ietekme procentos no 2024.gadā prognozētajiem ieņēmumiem ir mīnus 9,4% jeb mīnus 255,3 miljoni eiro.

Pirmajā scenārijā neapliekamais minimums pirmajā gadā tiek piedāvāts 620 eiro, otrajā gadā - 670 eiro un trešajā - 720 eiro, kā arī pirmajā gadā ienākumiem līdz 9240 eiro gadā paredzēts noteikt IIN 19% apmērā, ienākumiem no 9240 līdz 20 000 eiro - 26%, ienākumiem no 20 000 līdz 78 100 eiro - 29%, bet ienākumiem virs 78 100 eiro - 37,1%. Nākamajos gados plānots paaugstināt gada ienākumu summas attiecīgajām likmēm.

Transports un loģistika

Izziņots iepirkums vienotām projektēšanas vadlīnijām visai Rail Baltica dzelzceļa trasei

Zane Atlāce - Bistere,13.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Triju Baltijas valstu kopuzņēmums RB RAIL AS izziņojis publisku iepirkumu Arhitektūras, ainavu plānošanas un vizuālās identitātes vadlīniju Rail Baltica dzelzceļa projektēšanai izstrāde, kā rezultātā tiks izstrādātas vienotas projektēšanas vadlīnijas visai Rail Baltica dzelzceļa trasei.

Lai pārliecinātos, ka projekta vadlīniju izstrādē ņemtas vērā Baltijas valstu sabiedrības vajadzības, to izstrādes procesā paredzēts iesaistīt dažādu ieinteresēto pušu pārstāvjus, piemēram, arhitektu un plānotāju asociācijas, universitātes, sociālos partnerus, kā piemēram, nevalstiskās organizācijas, kas pārstāv cilvēku ar invaliditāti, pensionāru un ģimeņu intereses. Iepirkumu dokumentācijas iesniegšanas termiņš ir šī gada 18. jūlijs.

Publiskā iepirkuma mērķis ir izstrādāt tehniski un ekonomiski vispiemērotāko kritēriju, noteikumu, tipisko risinājumu, konceptuālo rasējumu un norādījumu kopumu jeb arhitektūras, ainavu plānošanas un vizuālās identitātes vadlīnijas (The architectural, landscaping and visual identity design guidelines for Rail Baltica - ALG) Rail Baltica projektam. Tās papildinās Rail Baltica vienotās būvprojektēšanas vadlīnijas no ainavu veidošanas, pilsētvides plānošanas un vizuālās identitātes perspektīvas. ALG kā daļa no vienotajām būvprojektēšanas vadlīnijām, būs obligāta prasība visām Rail Baltica dzelzceļa projektēšanas un būvniecības procesā iesaistītajām pusēm.

Reklāmraksti

Komunikācijas vadības forumā Baltic PR Awards 2011 uzstāsies starptautiski sociālo mediju un ilgtspējas eksperti

,10.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikgadējā komunikācijas vadības foruma Baltic PR Awards konferences daļā uzstāsies divi pasaules līmeņa eksperti – mediju un ilgtspējas eksperts Džo Konfino (Jo Confino) no The Guardian un viens no pasaules ietekmīgākajiem mārketinga blogeriem Kriss Brogans (Chris Brogan). Konferencē Komunikācijas vadības nākotne uzstāsies arī Starptautiskās Sabiedrisko attiecību asociācijas prezidents Ričards Linings (Richard Linning), bet tās noslēgumā notiks paneļdiskusija ar konferences runātāju un starptautiskās žūrijas locekļu dalību.

Ziemeļeiropas nozīmīgākā komunikācijas vadības foruma Baltic PR Awards 2011 saturs veidots tā, lai tas būtu vērtīgs gan uzņēmumu vadītājiem, gan komunikācijas, sabiedrisko attiecību un mārketinga speciālistiem. Foruma pirmā daļa veltīta aktuālākajām tēmām, kuras lielā mērā noteiks uzņēmumu dienaskārtību tuvākajos gados – sociālo mediju izmantošana uzņēmumu attīstībā un komunikācijas loma korporatīvās ilgtspējas nodrošināšanā. Dienas otrajā pusē foruma dalībniekiem trīs paralēlās sesijās būs iespēja iepazīties ar 30 labākajām pērnā gada Baltijas sabiedrisko attiecību kampaņām.

Viens no trim ietekmīgākajiem mārketinga blogu autoriem pasaulē Kriss Brogans konferencē uzstāsies par sociālo mediju lomu biznesa attīstībā ar tēmu Uz panākumu robežas: kā izveidot uzņēmumu un sekmīgi to vadīt. "Kā izmantot sociālos medijus uzņēmuma attīstībā un uzturēšanā? Apgalvojums, ka internets ir mainījis pasauli, jūs nepārsteigs. To visu jūs esat redzējuši savām acīm. Netflix, Amazon, Zappos, Groupon – šie stāsti nevienam nav sveši. Taču ir uzņēmējdarbības risinājumi, ko varat izmantot, lai paveiktu vairāk, veiktu sekmīgāku uzņēmējdarbību un palielinātu pārdošanas apjomus. Izsniegt atlaižu kuponus Twitter - tā nav nākotne. Jau tagad ir nozīme attiecību veidošanai un investīcijām tādā biznesā, kurā cilvēkam ierādīta pirmā vieta. Šī nebūs teorētiska lekcija: pārrunāsim pavisam konkrētus soļus, ko varat spert pretī panākumiem," norāda Kriss Brogans konferences tēmas pieteikumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar komunikāciju saistītus jautājumus uzņēmumi cenšas risināt paši saviem spēkiem; ārpakalpojumu sniedzēji tiek piesaistīti galvenokārt krīzes situācijās

Latvijā Komunikācijas departaments vai komunikācijas vadītājs ir 91% uzņēmumu, Lietuvā – 59%, bet Igaunijā – 49%, liecina Kantar TNS pētījums par sabiedrisko attiecību tendencēm Baltijas valstīs, kurā kopumā piedalījās 195 uzņēmumi. Savu viedokli sniedza gan uzņēmumu vadītāji, gan komunikācijas departamentu vadītāji un preses sekretāri. Vairums respondentu jeb 63% sabiedrisko attiecību vai komunikācijas nozarē darbojas jau vairāk nekā desmit gadus. Lielākoties tika pārstāvēti lieli un vidēji lieli uzņēmumi ar 250 un vairāk darbiniekiem. Nozares eksperti gan norāda, ka respondentu skaits ir pārāk neliels, lai runātu par tendencēm, turklāt liela daļa jeb 30% no Latvijas respondentiem pārstāv publisko pārvaldi, tātad valsts un pašvaldības institūcijas, taču citi līdzīgi pētījumi nav veikti.

Mazumtirdzniecība

IKEA Latvijā sākusi darbinieku meklēšanu veikala vadības komandai

LETA,09.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mēbeļu kompānija IKEA, kas 2018.gadā plāno atvērt savu pirmo veikalu Latvijā, sākusi darbinieku meklēšanu veikala vadības komandai, liecina portālā cv.lv publiskotā informācija.

Marta sākumā publicēti sludinājumi uz 13 amatu vietām veikala vadības komandā.

Pretendenti var pieteikties konkursā uz šiem amatiem līdz 21.martam, nosūtot savu CV angļu valodā uz adresi «[email protected]».

IKEA vadības komandā paredzēti tādi amati kā mārketinga vadītājs, veikala vadītājs, pārdošanas vadītājs, komunikācijas un interjera dizaina vadītājs, klientu attiecību vadītājs, IKEA ēdienu vadītājs, cilvēkresursu vadītājs, grafiskās komunikācijas vadītājs, interjera dizaina vadītājs, vizuālās mārketinga komunikācijas vadītājs, loģistikas vadītājs, produktu attīstības vadītājs un biznesa vadības menedžeris.

Sludinājumos teikts, ka interjera dizaina vadītāja amata pretendentam jābūt divu līdz piecu gadu pieredzei attiecīgajā jomā. Tāda pati pieredze prasīta arī grafiskās komunikācijas vadītāja amata un vizuālās mārketinga komunikācijas vadītāja amata pretendentiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par zīmolu izaicinājumiem mūsdienās, publiskajiem līderiem, profesionālu reputācijas veidošanu, gatavošanos krīzēm un vai tas maz ir iespējams, arī par pašas sabiedrisko attiecību nozares izaicinājumiem Dienas Bizness saruna ar sabiedrisko attiecību aģentūras Repute dibinātāju Ivetu Dzērvi.

Ko šodien nozīmē bieži piesauktais vārds reputācija? Tagad jau šo vārdu piesauc ne tikai profesionāļi, bet reputāciju izvērtē pat valsts institūcijas pirms sadarbības uzsākšanas.

Reputācija ir uzticēšanās. Un uzticēšanās pamatā ir stāsts, ko mēs veidojam par sevi, savu pakalpojumu vai produktu. Taču ir viens “bet”… Stāsta veidošana ir ļoti laikietilpīgs process, un tas ilgst visu profesionālo dzīvi, ja runājam par cilvēku. Savukārt, ja runājam par produkta vai uzņēmuma zīmolu, tad tik ilgi, kamēr šis zīmols pastāv, un zināmi nospiedumi cilvēku atmiņās saglabājas arī pēc tam. Būtiski, lai stāsts būtu patiess. Ir iespējams radīt uz meliem balstītu stāstu, bet tad tas nebūs dzīvotspējīgs. Ir faktiski neiespējami klāstīt, ka sapuvis ābols ir sulīgs un gards.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā es ļoti ceru uz stratēģisku pieeju komunikācijā gan no PR aģentūru, gan no klientu puses. Vienkārši sakot, ceru, ka klienti un aģentūras viens otram jautās – kādēļ mēs taisāmies darīt to, ko taisāmies darīt? Vai tas ir mūsu interesēs? Kādas īsti ir mūsu intereses un vai ir skaidrs, kā tās realizēt? Un pieņems izsvērtus lēmumus.

Mana prognoze ir, ka manas cerības nepiepildīsies. Tās noteikti nav piepildījušās 2017. gadā, un nav indikāciju, ka šogad kaut kas varētu mainīties.

Otra prognoze šim gadam ir, ka tās aģentūras, kas joprojām tomēr spēs saprast savus klientus un realitātē, ikdienā piedāvāt klientiem patiešām nepieciešamo (nevis to ierasto, ko aģentūras vai klients labprātāk darītu), būs vinnētājas. Tāpat kā šo aģentūru klienti.

Nozares izaicinājumi un problēmas 2018. gadā

Tā kā šis ir Saeimas vēlēšanu gads, nozarei viens no lielākajiem izaicinājumiem būs tas, ka diennaktī joprojām būs 24 stundas. Šis faktors, apvienojumā ar to, ka daudziem nozares speciālistiem vienalga būs jāved bērni uz skolu, pēcskolas nodarbībām, var ievērojami ietekmēt nozares darbību, kvalitāti. Cerams, nozares uzņēmumu vadītāji būs saprotoši, un pat, ja kādam no politiķiem vai partijām tiks atvēlēts vien reāli pielīgtais darba stundu skaits, no tā necietīs PR projektu vadītāju darba attiecības un karjeras.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RIX Rīgas lidosta šogad uzsāks ambiciozu attīstības plānu īstenošanu – sāksies jaunā pasažieru termināļa būvniecība un darbs pie lidostas pilsētas RIX Airport City izveides.

Uzņēmuma vīzija ir kļūt par nākotnes Ziemeļeiropas ceļošanas centru, kas veicinās visas Latvijas konkurētspēju reģionā un tautsaimniecības attīstību. Lai īstenotu stratēģiskos plānus, ir radīts konkurētspējīgs un mūsdienīgs RIX Rīgas lidostas zīmols un vizuālā identitāte.

“Mēs gribam konkurēt ar Ziemeļeiropas reģiona lidostām, tāpēc RIX Rīgas lidostas piedāvājumam ir jābūt konkurētspējīgam. Jaunie attīstības projekti – lidostas jaunais pasažieru terminālis un lidostas pilsēta, tāpat kā mērķis kļūt par nozīmīgu reģiona ceļošanas centru noteica vajadzību veidot pilnvērtīgu, konkurētspējīgu un mūsdienīgu RIX Rīgas lidostas zīmolu. Tas ietver mūsu vērtības, apsolījumu klientiem un sadarbības partneriem un mūsu vīziju par RIX kā vienu no labāk savienotajiem biznesa un ceļošanas centriem reģionā,” skaidro RIX Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Pasažieru vilciens" plāno mainīt zīmolu, nevis nosaukumu, ceturtdien intervijā Latvijas Radio sacīja "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

"Tās ir baumas, ka ir jāmaina nosaukums. Mēs ne valdē, ne iekšēji uzņēmumā neesam ne nolēmuši, ne sprieduši par to, ka būtu nepieciešama nosaukuma maiņa. Bieži vien zīmols strādā pilnīgi atsevišķi," sacīja Grigulis, piebilstot, ka, piemēram, Igaunijas pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu strādā ar zīmolu "Elron", kamēr paša uzņēmuma nosaukums ir "Eesti Liinirongid".

Viņš arī atzīmēja, ka ziņas par zīmolu "Vivi" ir pāragri noplūdusi informācija.

Pasažieru vilciens maijā Patentu valdē reģistrējis preču zīmes Vivi Latvija un Vivi

Dzelzceļa pasažieru pārvadātājs AS "Pasažieru vilciens" šogad maijā Patentu valdē reģistrējis...

"Tas ir tāds neiznēsāts bērns. Mēs par šo negribam runāt, jo tam būs savs stāts, kuru būs jāizstāsta tajā brīdī, kad tas pienāks. Līdz tam mums vēl ir daudz darāmā," uzsvēra "Pasažieru vilciena" vadītājs.

Iepriekš TV3 raidījums "Nekā personīga" ziņoja, ka nolemts mainīt "Pasažieru vilciena" nosaukumu, un turpmāk to sauks "Vivi Latvija". Jaunā dizaina izstrāde un ieviešana izmaksāšot līdz 100 000 eiro.

Vienlaikus Patentu valdē aģentūra LETA noskaidroja, ka "Pasažieru vilciens" šogad maijā reģistrējis preču zīmes "Vivi Latvija" un "Vivi". Pieteikumi abu preču zīmju reģistrācijai iesniegti 2020.gada 4.februārī, bet abas preču zīmes reģistrētas 20.maijā.

Informācija Patentu valdes datubāzē liecina, ka abu preču zīmju īpašnieks ir "Pasažieru vilciens", bet preču zīmju reģistrācija ir spēkā līdz 2030.gada 4.februārim.

"Pasažieru vilciena" pārstāve Agnese Līcīte pavēstīja, ka jaunu ritošo sastāvu pasažieri varēs sākt izmantot 2022.gadā, un līdz ar šo vilcienu saņemšanu būtiski mainīsies gan "Pasažieru vilciena" sniegtā pakalpojuma kvalitāte, gan pasažieru pieprasījums pēc tā, jo tiks ne tikai piegādāti jauni vilcieni, bet arī būtiski palielināta pārvadājumu intensitāte ieviešot intervāla grafiku.

"Jaunajiem vilcieniem jābūt ne vien tehniski atbilstoši un kvalitatīvi uzbūvētiem, to eksterjera krāsojumam jābūt funkcionālam, izteiksmīgam un pietiekami pamanāmam satiksmē, vienlaikus vilcieniem jābūt vizuāli pievilcīgiem gan no ārpuses, gan iekšpuses. Šī gada pavasarī prezentējām jauno vilcienu ārējā izskata dizainu, kas būs nozīmīga mūsu uzņēmuma jaunās identitātes daļa. No jauno vilcienu dizaina secīgi izriet arī jaunas grafiskās identitātes izstrāde un vizuālās atpazīstamības vadlīniju jeb stila grāmatas izstrāde," skaidroja Līcīte.

Visu šo darbu kopuma - elektrovilcienu interjera un eksterjera dizaina izstrāde, jauna zīmola izstrāde, vizuālās atpazīstamības vadlīniju jeb stila grāmatas izstrāde - izmaksas ir 34 100 eiro, kas pēc "Pasažieru vilciena" veiktā atklātā iepirkuma bija lētākā no piedāvātajām cenām. Par šiem pakalpojumiem noslēgts līgums ar SIA "Printpigeons".

Savukārt vizuālās identitātes ieviešanas komunikācijas stratēģijas izstrādes izmaksas ir 7850 eiro, arī šis bija lētākais iepirkuma procesa piedāvājums no iesniegtajiem, norādīja Līcīte. Par šo pakalpojumu noslēgts līgums ar starptautiskās komunikāciju aģentūras "Hill+Knowlton Strategies" partneri Latvijā "MM&A I Hill+Knowlton Strategies" (SIA "Mežgaile, Māliņa un Austriņš").

"Uzņēmumam pakāpeniski mainoties un attīstoties, ieviešot arvien jaunas tehnoloģijas, izmaiņas arī paša uzņēmuma ārējā izskatā - krāsās, logo un citos elementos, kurus lietosim, - ir loģisks solis. Lēmums par pārzīmološanu pieņemts, jo tas ilustrēs pārmaiņas, uz kurām jau šobrīd ir ceļā "Pasažieru vilciens", kā arī to jauno pakalpojumu kvalitāti, kuru piedāvāsim iedzīvotājiem turpmākajos gados. Uzņēmuma grafiskās identitātes maiņa ir tikai viens no soļiem pārmaiņu procesā, kas vērstas uz mūsu ilgtermiņa stratēģiskajām izmaiņām," pauda Līcīte.

Viņa norādīja, ka jaunā zīmola ieviešana ir cieši saistīta ar jauno vilcienu piegādes grafiku, jo šīs pārmaiņas tiks realizētas kontekstā ar jūtamiem uzlabojumiem pakalpojumos pasažieriem.

"Aicinām pāragri neanalizēt iespējamā zīmola atbilstību vai tā veiksmi, jo atrauti no kopējās koncepcijas un zīmola filozofijas pilnvērtīgus un objektīvus secinājumus nav iespējams izdarīt," piebilda Līcīte.

"Pasažieru vilciens" pērn jūlijā parakstīja līgumu ar "Škoda Vagonka" par jaunu elektrovilcienu iegādi. Līguma summa ir 241,889 miljoni eiro, taču kopējās jauno elektrovilcienu projekta, kas ietver arī vilcienu remonta centra izbūvi, izmaksas plānotas 255,889 miljoni eiro. Līgums paredz, ka pirmie vilcieni sāks kursēt 2022.gadā, bet visus vilcienus paredzēts piegādāt līdz 2023.gadam.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Viedokļi

Eksperti: uzņēmumu komunikācija Maxima traģēdijā - kliedzoši kļūdaina

Lāsma Vaivare,09.12.2013

Sabiedrisko attiecību aģentūras P.R.A.E. sabiedriskās attiecības projektu direktors Arnis Lapiņš (no kreisās) un Maxima Latvija vadītājs Gintars Jasinsks piedalās preses brīfingā saistībā ar Priedaines ielas Maxima XX veikala ēkā notikušo traģēdiju.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesaistīto uzņēmumu komunikācija lielveikala Maxima traģēdijā, kas prasīja 54 cilvēku dzīvības, uzskatāma par kliedzoši kļūdainu, tā norāda vairāki komunikācijas eksperti, ko DB uzrunāja. Arī citi nozares profesionāļi, kas savu viedokli pauduši, piemēram, sociālajos tīklos, bijuši kritiski.

Jāpiebilst, ka ne visi eksperti piekrita sniegt komentārus DB, korekti norādot uz savu saistību ar kādu no iesaistītajām pusēm.

Jāatgādina arī, ka sabiedrisko attiecību kompānija P.R.A.E. atteikusies no tālākas sadarbības ar SIA Homburg Zolitūde, kā arī norobežojusies no Maxima vadības komunikācijas, norādot, ka «mūsu izpratne par efektīvu publisko komunikāciju ir kardināli atšķirīga un vismaz patlaban ir skaidrs, ka mūsu un Maxima grupas vērtību un komunikācijas labās prakses izpratne būtiski atšķiras».

Bija jāatvainojas

«Iesaistītās puses (arhitekti, būvnieki, veikalu tīkls) 21. novembra krīzē izvēlējās zemas atbildības krīzes komunikācijas stratēģiju, ko raksturo noliegšana, distancēšanās un vainas novirzīšana uz citiem. Šāda prakse nevar tikt uzskatīta par atbildīgu un ilgtspējīgu, jo krīzes situācijā sabiedrība ļoti saasināti uztver katru vārdu, ko pauž krīzē iesaistītās puses. Labā prakse, ko būtu sagaidījusi: jau otrajā dienā visām nelaimē iesaistītajām pusēm (uzņēmējiem) vienai aiz otras bija jānāk klajā ar vēstījumiem, kas pauž atvainošanos, atbildības uzņemšanos par notikušo un gatavību darīt visu iespējamo, lai saprastu, kur bijusi kļūda, lai to labotu un šādi gadījumu nekad vairs neatkārtotos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prezi biroja galvenie vadmotīvi – ērtība darbiniekiem un vide, kas cilvēkus iedvesmo

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

«Veidojot mūsu biroju Budapeštā, mums prātā bija divi principi. Pirmkārt, tā kā mēs pavadām vairāk sava nomoda laika darbā, nekā mājās, mēs vēlējāmies izveidot vietu, kur darbiniekiem ir prieks pavadīt savu laiku. Mums ir svarīgi, lai mūsu darbinieki jūtas labi, kamēr viņi ir darbā. Tāpēc mēs izveidojām mājīgu biroju,» saka Csaba Faix, Prezi starptautisko komunikāciju vadītājs. Lai sasniegtu šo mērķi, darbinieki varēja realizēt savas idejas un vajadzības, iekārtojoties savās telpās. Viņi varēja izvēlēties mēbeles un pievienot gala akordus.

Otrs mērķis bija radīt vidi, kas iedvesmo cilvēkus. Tāpēc telpās ieviests daudz prieka. «Prezi panākumi ir saistīti ar tā graujošo pieeju prezentācijām. Mēs vēlējāmies saglabāt šo radošo pieeju dzīvu, jo zinām, ka vide, kurā pavadām laiku, ietekmē mūsu domāšanu. Mēs birojā pievienojām tik daudz radošuma, cik vien varējām, lai palīdzētu cilvēkiem ar radošām idejām,» viņš stāsta.

Citas ziņas

Latvijas Dizaina gada balvas finālam izvirzīti 20 darbi

Db.lv,23.05.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Dizaina gada balvas finālam izvirzīti 20 darbi, informē Latvijas Dizaina centra vadītāja Dita Danosa.

Fināla žūrija izvērtējusi nominantu darbus konkursa otrajā kārtā un noteikusi labākos dizaina jomas pārstāvjus produktu, komunikācijas, vides, digitālo risinājumu un pakalpojumu dizaina kategorijās.

No 58 pieteikumiem finālā iekļuvuši 19 darbi: pieci komunikācijas, produktu un vides dizaina darbi, četri pakalpojumu dizaina darbi un viens digitālais risinājums. Katras kategorijas uzvarētājs, kā arī "Grand Prix" ieguvējs tiks paziņoti apbalvošanas ceremonijā 24.maijā plkst.19 Rīgas cirkā.

Latvijas Dizaina gada balvai kopumā tika iesniegti 127 darbi no kuriem dalībai konkursa otrajā kārtā atlases žūrija bija izvirzījusi izvirzīja 58 darbus, kurus fināla žūrijas locekļi spraigās diskusijās vērtēja, klātienē tiekoties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Radošo industriju pārstāvniecības telpās 21.maijā un 22.maijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jūs ieguldāt naudu reklāmai internetā, jums ir ļoti svarīgi saņemt atbildes uz sekojošiem jautājumiem:

1. Kāds komunikācijas kanāls nodrošina visvairāk konversiju (konversija = produkta pasūtījums, atgriezeniskās saiknes formas aizpildīšana utt.)?

2. Kāda ir konversijas vērtība no katra komunikācijas kanāla?

3. Kādi komunikācijas kanāli uzskatāmi par konversiju veicinošajiem kanāliem (assisted channels)?

Atbildes uz šiem svarīgajiem jautājumiem var sniegt Google Analytics. Taču, ja pieļaut virkni kļūdu, izdarīt reklāmas efektivitātes analīzi kļūs neiespējami. Šodien es pastāstīšu par 5 izplatītākajām kļūdām, kas tiek pieļautas Google Analytics izmantošanā.

Ekonomika

Valsts kancelejā apvienos divus departamentus; protestā daži darbinieki amatus pametīs

LETA,22.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kancelejas direktors nolēmis apvienot Komunikācijas departamentu un Stratēģiskās komunikācijas departamentu, plānojot, ka darbu neviens nezaudēs, tomēr, izmaiņām nepiekrītot, daļa cilvēku darbu atstās, aģentūrai LETA sacīja Valsts kancelejas direktors Raivis Kronbergs.

Kronbergs norādīja, ka jaunais departaments darbu sāks 2.decembrī. To sauks par Stratēģiskās komunikācijas un koordinācijas departamentu.

Viņš norādīja, ka šādas izmaiņas notiks, jo, viņš, sākot darbu Valsts kancelejā un ieraugot tās struktūru, esot sapratis, ka noteikti vēlēsies to mainīt no pārvaldības un efektivitātes viedokļa. "Valsts kancelejā ir divi komunikācijas departamenti, kas kompetences dalīja iekšēji (..). Man tas šķita ļoti dīvaini, tāpēc es apvienoju šos komunikācijas departamentus vienā," sacīja Kronbergs.

Līdztekus viņš norādīja, ka pašreizējā Komunikācijas departamenta direktore Ilze Pavlova nepiekrita strukturālajām reformām, tāpēc izlēmusi atstāt darbu. Pavlova Valsts kancelejā strādā vairāk nekā desmit gadus. Komunikācijas departamentu viņa vada kopš 2017.gada.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Efektīva iekšējā komunikācija ir kā uzņēmuma asinsrite.

Komunikācija palīdz nodrošināt uzņēmuma darbiniekiem iespēju saskaņoti darboties kopīgu mērķa sasniegšanā, veicina harmonisku organizācijas kultūru un dod darbiniekiem iespēju pieņemt piemērotus un tālredzīgus, uzņēmuma mērķiem atbilstošus lēmumus. Šāda darbinieku rīcība ir būtiska jebkurā uzņēmumā un organizācijā, neatkarīgi no tās lieluma.

«Informācijas aprite uzņēmumā ir būtisks aspekts, kas uzlabo ikdienas darbu, rada drošības sajūtu un vienotību ar uzņēmumu, kā arī samazina neziņu un iespējamās baumas uzņēmuma iekšienē. Līdz ar tehnoloģiju attīstību un dzīvesstila izvēles iespēju paplašināšanos, darbaspēks kļūst arvien izkliedētāks un mobilāks, un komunikācijas efektivitāte kļūst arvien lielāks izaicinājums,» biznesa portālam db.lv stāsta Ginta Krivma, «Training Lab» trenere, konsultante.

Pakalpojumi

Eksperti vērtē Latvijas sabiedrisko attiecību nozari

Linda Zalāne,04.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laba reklāma ir kā izdevies pirmais randiņš, bet prasmīgi veidotas sabiedriskās attiecības – kā draudzība mūža garumā

Tā par šīm abām jomām izsakās Nords Porter Novelli direktore Evija Ansonska. Sabiedriskās attiecības vienmēr ir bijis stratēģiskas komunikācijas mugurkauls, bet īpaši to loma ir pieaugusi līdz ar integrētās komunikācijas kampaņas pieejas attīstību pasaulē. Praktiski tas nozīmē uzņēmumu komunikācijas budžetu pārdali par labu sabiedriskajām attiecībām, kas pēc būtības ir ne tikai lētāks risinājums (nekā reklāma), bet arī investīcija kvalitatīvā saturā, viņa turpina.

Strādā ilgtermiņā

«Vērtējot Latvijas sabiedrisko attiecību nozari aizvadītajos divos gados un prognozējot tās attīstību nākotnē, gribas citēt nu jau par klasiku kļuvušo Bila Geitsa teicienu: «Ja man būtu atlicis tikai dolārs, es to iztērētu sabiedriskajām attiecībām.» Morāle: ja ir jāizvēlas – investēt saturā vai tā pārdošanā –, vienmēr investējiet pirmajā, jo labs saturs noteikti atradīs kanālu,» prāto E. Ansonska. Lai arī Latvijā jau sen nozarē tiek lietots šis termins, praksē par patiesi integrētu ilgtermiņa komunikāciju varot runāt tikai pēdējos gados. Praktiski tas nozīmē komunikācijas vīzijas veidošanu uzņēmuma/organizācijas vadības līmenī, kur komunikācijas eksperti ir neatņemama vadības komandas daļa, bet komunikācijas stratēģija ir daļa no biznesa stratēģijas. Ikdienā tas nozīmē nevis sabiedrisko attiecību, reklāmas un mediju speciālistu sadarbību, bet darbu komandā, kur saturs, radošie risinājumi un komunikācijas kanālu izvēle veido vienotu sinerģiju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atklāta pieteikšanās Latvijas Dizaina gada balvai 2025 — nacionālas nozīmes apbalvojumam dizainā, kura mērķis ir apzināt, izvērtēt un popularizēt Latvijas dizaineru izcilāko sniegumu, sekmējot Latvijas dizaina nozares attīstību.

Šogad ieviesti jauninājumi konkursa kategorijās, papildus pastāvošajām piecām kategorijām — produktu dizains, pakalpojumu dizains, komunikācijas dizains, vides dizains un digitālie risinājumi —, ieviešot nomināciju "Jaunais dizainers".

Latvijas Dizaina gada balvas 2025 (LDGB 2025) konkurss turpina 2023. un 2024. gadā iedibināto konkursa norises un vērtēšanas kārtību, un šis gads ir noslēdzošais trīs gadu norises ciklā, ko organizē Latvijas Dizaina centrs.

"Vēlamies veicināt studentu interesi par dalību konkursā, ko novērojām jau pagājušajā gadā, tāpēc konkursā ieviesta nominācija "Jaunais dizainers", lai topošajiem profesionāļiem, kuri pieteikuši studiju procesa laikā izstrādātus darbus, radītu samērīgu konkurenci un sniegtu atzinību tālākam attīstības iedrošinājumam. Studējošo darbi tiks pieteikti esošajās kategorijās ar papildu atzīmi, ka tas ir studiju laikā izstrādāts darbs, attiecīgi žūrija to ņems vērā, vērtējot darbus un lemjot par to virzīšanu nākošajā kārtā. Finālā iekļuvušie studējošo darbi sacentīsies par "Jaunā dizainera" titulu," komentē Latvijas Dizaina centra vadītāja Dita Danosa.

Mazumtirdzniecība

Maxima komentē Facebook ievietoto informāciju par plaisām veikala griestos

Dienas Bizness,22.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Atkal plaisas virs viena no Maxima veikalu tīkla kasēm,» ar šādu ierakstu pirms dažām dienām sociālajā vietnē Facebook dalījās kāds veikala apmeklētājs. LTV ziņoja, ka pārliecinājusies - šāds defekts tur tiešām ir. Savukārt, SIA Maxima Latvija Komunikācijas vadītājs Jānis Beseris biznesa portālam db.lv skaidro: «Redzamās mikroplaisas ir vizuālas un neietekmē konstrukciju nestspēju».

Facebook lietotājs Kristaps Zutis otrdien, 13.jūnijā, sociālajā tīklā ievietoja bildes, kurās redzama plaisa griestos. Pēc viņa stāstītā tā atrodas virs kasēm Maxima veikalā pie Mūkusalas apļa.

Publicējam SIA Maxima Latvija Komunikācijas vadītāja Jāņa Besera komentāru:

«Jau 2014.gadā tika uzsākta un veikta visu Maxima veikalu ēku tehniskā apsekošana (gan Maxima īpašumā esošās ēkas, gan tās, kur esam nomnieks), lai pārliecinātos, ka ēkas ir drošas ekspluatācijai. Tika apsekots arī šis konkrētais veikals. Regulāri sekojam līdzi un uzraugām veikalu ēku stāvokli.

Par minētajām plaisām konkrētajā veikalā esam informēti – atbilstoši apsekošanas kartogrammai, redzamās mikroplaisas ir vizuālas un neietekmē konstrukciju nestspēju. Lai uzraudzītu situāciju, uz plaisām tika uzliktas tā saucamās monitoringa markas– izmaiņas pašlaik nav konstatētas un ēka ir konstruktīvi stabila. Aktīvi sadarbojamies ar Būvniecības valsts kontroles biroju – viņu speciālists ir bijis konkrētajā veikalā un esam nosūtījuši situācijas skaidrojumu un nepieciešamo informāciju.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais startup uzņēmējs Uldis Leiterts veicis savu pirmo eņģeļinvestīciju uzņēmumā AirBoard

«Gribu lidot ar AirBoard, tā tehnoloģija «iespārda»! Man patīk ambīcija un neatlaidība kādu redzu AirBoard komandā. Produktam ir spēcīgs potenciāls, uzņēmuma dibinātājs Elviss Straupenieks ir apņēmīgs, zinošs un ar mērķtiecīgs. Tā ir investīcija personībā, šādus cilvēkus Latvijai vajag vairāk!» saka Uldis Leiterts, startup uzņēmumu Infogr.am un Attitude līdzdibinātājs. AirBoard ir pasaulē mazākais cilvēka pilotējamais lidaparāts.

Vaicāts, kāpēc uzņēmējiem ir svarīgi ieguldīt citos uzņēmumos un ko tas dod ekosistēmai, U. Leiterts norāda, ka uzņēmēji, kuri investē tehnoloģiju ekosistēmā, to dara ar lielāku izpratni, un papildus naudai spēj dot zināšanas, kā to veiksmīgi ieguldīt. «Investīcija ir arī uzticības balsojums,» viņš teic.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskie pētījumi un pieredze rāda, ka ļoti daudzi uzņēmumi, ieviešot pārmaiņas, saskaras ar grūtībām, galvenokārt saistītām ar darbinieku neizpratni, nevēlēšanos pieņemt pārmaiņas un pat apzinātu pretošanos. Tas uzņēmumiem maksā gan laiku, gan naudu. Taču novērojumi arī rāda, ka vadītāji nereti pieļauj kļūdas pārmaiņu komunikācijā, kas arī noved pie neveiksmīga atrisinājuma – laba pārmaiņu ideja kļūst par mokām, izraisa konfliktus un tai ir zema produktivitāte.

Piedāvājam nelielu ieskatu četros priekšnoteikumos, kas nosaka veiksmīgu pārmaiņu komunikācijas vadību.

Komunikācija izriet no pārmaiņu nolūka

Pārmaiņas sākas ar nolūku kaut ko mainīt. Uzņēmumu īpašnieki vai organizāciju vadītāji kaut kādu iemeslu dēļ pieņem lēmumu, ka ir jāmaina darbības pieeja, piemēram, jāuzlabo produktivitāte, jāsakārto procesi, jāmaina struktūra, birojs vai kultūra, jāsamazina darbinieku skaits, jāattīsta jauns darbības virziens, jāapvienojas ar citu uzņēmumu u.tml. Visas šīs situācijas ir saistītas ar pārmaiņām, tikai katra savā veidā atšķiras ar pārmaiņu vadības un komunikācijas pieeju. Tāpēc šis ir pirmais un svarīgākais punkts – saprast, kas ir mūsu pārmaiņas? Ko tieši gatavojamies mainīt? Šķiet ļoti elementārs jautājums, taču, kad vadītāji sāk iedziļināties savā pārmaiņu nolūkā, var atklāties dažādas nozīmīgas nianses, kas maina komunikācijas pieeju ar darbiniekiem un ļauj ieraudzīt riskus pārmaiņu vadības procesā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot starptautisko darbību, viens no lielākajiem lauksaimniecības uzņēmumiem Baltijā “Linas Agro” mainījis savu vizuālo identitāti.

“Linas Agro” norāda, ka jaunā identitāte atspoguļo uzņēmuma izaugsmes ambīcijas un stratēģisko mērķi kļūt vēl spēcīgākam partnerim lauksaimniekiem – sākot no mazām ģimenes saimniecībām līdz lieliem lauksaimniecības uzņēmumiem.

“Jau vairāk nekā divdesmit gadu klienti, sadarbības partneri un lauksaimniecības kopiena mūs asociē ar zilo un dzelteno krāsu un graudu simbolu, taču šo gadu laikā esam būtiski auguši, no vietēja mēroga uzņēmuma kļūstot par starptautiski atpazīstamu lauksaimniecības nozares līderi. Vizuālās identitātes atjaunošana ir ne tikai cieņas apliecinājums uzņēmuma vēsturiskajām saknēm, bet arī skaidrs solis uz priekšu, iezīmējot turpmākās izaugsmes un attīstības plānus,” norāda Kristina Mažeikīte (Kristina Mažeikytė), “Linas Agro” mārketinga un komunikācijas vadītāja Baltijā.

Finanses

Swedbank Svilāna vietā meklē «pieredzējušu komunikācijas profesionāli»

Žanete Hāka,11.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Swedbank izsludinājusi konkursu uz Ārējās komunikācijas vadītāja amatu, liecina bankas paziņojums.

Lai kļūtu par Ārējās komunikācijas vadītāju bankā, jābūt pieredzējušam komunikācijas profesionālim ar plašu kontaktu loku un izcilu valodas izjūtu.

No ārējās komunikācijas vadītāja tiek sagaidīta aktīva un mērķtiecīga darbība, veidojot pozitīvu bankas reputāciju, veicinot veselīgus sabiedrības finanšu paradumus, stiprinot bankas darbinieku komunikācijas prasmes un reputācijas risku izpratni, norāda banka. Lai to īstenotu, roku rokā būs jāstrādā ar plašu kolēģu loku, tajā skaitā vadības komandu Latvijā un kolēģiem Swedbank Grupā.

Bankas komandā katrs spēj gan organizēt savu un piesaistīto aģentūru darbu, gan vadīt apjomīgus projektus, norādīts paziņojumā.

DB projekti

Darbinieki slīkst informācijā un alkst skaidrības

Laura Mazbērziņa,01.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstīta saziņa uzņēmuma iekšienē nodrošina par 47% lielāku peļņu, informē Marta Kāle, Darba devēja tēla konsultante uzņēmumā Erda.

«Efektīvu komunikāciju īsumā varētu raksturot ar, pirmkārt, augstu darbinieku iesaisti, otrkārt, aktīvu vadības iesaisti un, treškārt, pozitīviem biznesa rādītājiem. Šie trīs principi ļauj arī saprast mērījumus, kas raksturo veiksmīgu saziņu uzņēmuma iekšienē. Piemēram, darbinieku iesaisti var izmērīt, analizējot nosūtīto ziņu skaitu vai interneta saišu atvēršanas biežumu, kā arī mērot sasniegto darbinieku skaitu. Vadības iesaisti visbiežāk mēra ar atgriezeniskas saites biežumu un novērtēto efektivitāti. Biznesa rādītāju ietekmes populārākie mērījumi ir darbinieku produktivitāte un darbinieku mainība,» teica M. Kāle.

Lai sasniegtu definētos iekšējās komunikācijas mērķus, ir jāizvēlas tam labākie kanāli. Katram uzņēmumam veiksmīgākie komunikācijas kanāli būs citi, tas skaidrojams ar dažādo kultūru un darba specifiku. Iekšējās komunikācijas kanālu izvērtēšanai var izmantot 8 kritēriju principu. Ja kāds iekšējās komunikācijas kanāls spēj izpildīt visus kritērijus, tad šajā kanālā ir vērts ieguldīt laiku un līdzekļus.