Zīmola leģenda: mēbeļu impērijas piemērs IKEA 

Jau 75 gadus ir palicis nepārspēts IKEA fenomens, šis uzņēmums ir viens no visu laiku veiksmīgākajiem mēbeļu impērijas piemēriem pasaulē.

Linda Zalāne, 2019. gada 01. februāris plkst. 10:54

Šajā laikā radīta ne viena vien ikoniska mēbele, kas IKEA veikalu plauktos atrodama vēl aizvien. Kompānijas preču veidošana ir smalki izplānota, pie jaunu kolekciju veidošanas darbojas kupla komanda. Iedziļināšanās dizaina niansēs, vēlme radīt cenas ziņā demokrātisku piedāvājumu ir IKEA veiksmes atslēga, kas ļāvusi noturēties mēbeļu biznesā 75 gadu garumā.

«Atbilde, kāpēc dažas mēbeles kļūst par ikonām, slēpjas to spējā nezaudēt aktualitāti arī pēc vairākiem gadu desmitiem. Piemēram, klasiskais Strandmon krēsls, kas bija viens no IKEA dibinātāja Ingvara Kamprada favorītiem, kļuva par vienu no pirmajām izpārdotajām mēbelēm ierobežotā izdevuma IKEA 75 jubilejas kolekcijā. Latviešiem no IKEA 75 kolekcijas patīk metāla režģa krēsls Raane un noapaļota dizaina krēsls Gagnet, sarkanais Bjuran krēsls un spilveni ar spilgtām apdrukām,» stāsta IKEA Latvija Komunikācijas un interjera dizaina nodaļas vadītāja Baiba Freija.

Cenas pavadā
IKEA produktu klāstu izstrādā IKEA of Sweden, kas atrodas Elmhultā (Älmhult), Zviedrijā. Šis uzņēmums ir atbildīgs par piedāvājuma klāstu, produktu dizainu un izstrādi. Lai radītu galīgo risinājumu, pie tā strādā simtiem cilvēku, sākot ar dizaineriem, inženieriem, beidzot ar iepakojuma, loģistikas un materiālu speciālistiem. Viņi rūpīgi pārbauda katra produkta ideju, pievēršot uzmanību izejmateriālu un ražošanas risinājumu izvēlei. Tāpēc lēmumi par dizainu nereti tiek pieņemti ražotnēs, sastrādājoties dizaineriem un ražotājiem. Lai padarītu produktus pieejamus un IKEA identitātei atbilstošus, speciālisti produktu dizainā un produktu izstrādē koncentrējas uz cenu un kvalitāti, dizainu un funkciju, vidi un veselību – principiem, kas ir demokrātiska dizaina pamatā. Arī veikalā blakus produktiem apmeklētāji var atrast norādi, kurš dizainers ir radījis konkrēto produktu. Starp citu, visu IKEA produktu nosaukumos ir izmantoti Skandināvijas tautu valodu personvārdi un vietvārdi, un tos raksta ar zviedru burtiem.

IKEA uzmanības centrā ir mazas platības dzīves telpas, ilgtspējīga un veselīga dzīve mājās, kā arī dzīvošana kopā ar bērniem. Produkta dizains un izveide ir balstīta uz demokrātiskā dizaina principiem: forma, funkcionalitāte, kvalitāte, ilgtspējība un zema cena. Visiem jaunajiem produktiem ir jāatbilst šiem kritērijiem. «Lai cik skaists vai funkcionāls būtu produkts, IKEA to neražos, ja nevarēs to piedāvāt par labu cenu. Patiesībā vairumā gadījumu sākam produktu izstrādi ar ideju, par kādu cenu vēlamies to pārdot, un tikai pēc tam sākas viss radīšanas process,» atzīst B. Freija.

«Produkta izstrāde un dizains ir komandas darbs. Piemēram, Ypperlig kolekcijas krēsla izstrādē ir iesaistīti aptuveni 40 eksperti, lai radītu to publiskai lietošanai piemērotu. Lai piedāvātu īpaši radošus un neparastus produktus, uzņēmums sadarbojas arī ar citiem vizionāriem un dizaineriem, piemēram, ar uzņēmumiem Lego un Adidas, kā arī Virgilu Ablohu (Virgil Abloh), kurš ir vīriešu modes mākslinieciskais vadītājs Lious Vuitton modes namā, u.c.,» atklāj B. Freija.

Visu rakstu Vēstures starmešos IKEA ikonas lasiet 1. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 21. novembris plkst. 15:54

Zviedrijas mēbeļu un mājsaimniecības preču giganta «Ikea» holdingkompānija «Ingka Holding»...

2018. gada 21. novembris plkst. 9:44

Zviedrijas mēbeļu rūpniecības un tirdzniecības koncerns «Ikea» kļuvis par lielāko privāto mežu...

2018. gada 22. oktobris plkst. 11:45

Tuvākajos mēnešos plānots sākt Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču kompānijas IKEA preču...

2018. gada 12. oktobris plkst. 16:30

Ikea atvēris pirmo veikalu Londonas centrā, iezīmējot jaunas tendences uzņēmuma darbībā, raksta...

2018. gada 11. oktobris plkst. 12:34

Zviedrijas mēbeļu koncerns «Ikea» trešdien paziņoja, ka plāno nākamo dažu gadu laikā...

Nepalaid garām

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās...

Vēstniecība, pārstāvniecība, savrupnams, kultūras un darījumu centrs, muzejs, izstāžu telpa,...

Eksports ir viens no galvenajiem valsts attīstības virzītājspēkiem, un uzņēmumiem tas ir svarīgs solis...

Āgenskalns pēdējo gadu laikā ir kļuvis par arvien pieprasītāku vietu dzīvošanai, nereti...

Viens no jaunākajiem nozares uzņēmumiem Liepājā ir SIA Sikksi, kas Latvijas kontekstā...

Bijušais NATO ģenerālsekretārs Anderss Fogs Rasmusens izglābj PNB Banku (bijušo Norvik Banku),...

No šīs sadaļas
2019. gada 18. februāris plkst. 7:58

Latvija autoskolu apmācību līmeņa jomā nav pati sliktākā valsts pasaulē, bet arī...

2019. gada 18. februāris plkst. 6:38

Lielu interesi par basketbolu raisījis Eiropas čempionāts, pēc kura Individuālās sagatavošanas...

2019. gada 12. februāris plkst. 10:03

Algu kāpums Latvijā lielā mērā saistāms ar akūto darbaspēka trūkumu, novērojis platformas...

2019. gada 01. februāris plkst. 9:07

Jaunākās paaudzes Toyota RAV 4 ir kardināli mainījis savu imidžu. Tas ir...

2019. gada 01. februāris plkst. 6:28

Latviešu zvaigzne Kristaps Porziņģis no Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) komandas Ņujorkas...

2019. gada 31. janvāris plkst. 12:29

Ar tālu un eksotisku galamērķi sevi pieteicis tūroperators Itaka, kas atpūtniekus vedīs...

2019. gada 30. janvāris plkst. 15:18

No ceturtdienas, 31.janvāra, eksperimentālā kārtā sešās Rīgas maģistrālajās ielās netiks...

2019. gada 30. janvāris plkst. 11:27

Amerikas Savienotajās Valstīs laikapstākļi kļūs arvien aukstāki. Polārais virpulis (polar vortex)...

2019. gada 30. janvāris plkst. 10:51

Turpinot paplašināt dīleru tīklu Latvijā, no šī gada sākuma Škoda atvērusi jaunu...

2019. gada 30. janvāris plkst. 10:23

Itālija savā ziņā vienmēr ir bijis mans sapņu galamērķis, kas pārsteidz ne...