Dienas Bizness

  • 22 trešdiena,
    februāris

    Ārija, Rigonda, Adrians, Adriāna, Adrija

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8486

    USD: 1.0537

Ražošana

Foto: Evija Trifanova, LETA

Loginovs vēlmi viņu nomest saista ar politisko spēku vai grupējumu nesaskaņām  1

«Manu krēslu šūpo jau 16 gadus, nepārtraukti. Tas gan neliecina par kaut kādu manu nopelnu, tas vairāk ir saistīts ar kādu politisku spēku vai grupējumu nesaskaņām un nespēju vienoties,» ceturtdien Latvijas Televīzijas raidījumā Rīta Panorāma sacīja Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs. Jautāts, vai kāds no šiem spēkiem varētu būt patiesais Krievu salas projektā iesaistīto stividorkompāniju īpašnieks, pārvaldnieks sacīja, ka nevar izslēgt arī šādu iespēju.

«Manuprāt, daudzkas šajā valstī nenotiek tā, kā vajag,» viņš piebilda.

Loginovs uzskata, ka viņam veltītie pārmetumi saistībā ar Krievu salas projektu ir pilnīgi lieki. «Es domāju, ka personīgi man, kā izpildinstitūcijas vadītājam, šie visi pārmetumi ir pilnīgi lieki, jo mēs strādājam noteiktos rāmjos un pildam valdes noteiktos lēmumus».

Viņš skaidroja, ka Krievu salas termināla sākotnējais projekts paredzēja kravu pārkraušanu pārcelt tālāk no centra, un konkrēto teritoriju atbrīvot pilsētvides apbūvei. «Vēsture ir pavisam vienkārša - neviens no šiem stividoriem, kas tagad ir šo temrinālu īpašnieki, nebija domājis kraut kravas. Bija ģeniālā ideja atbrīvot pilsētas teritoriju un apbūvēt ar daudzstāvu apbūvi, kā tas notiek daudzās Eiropas pilsētās un kas ir ļoti pareizi, jo kravu pārkaušanai pilsētas centrā teorētiski un fiziski nevajadzētu būt».

Tomēr ekonomiskās krīzes laikā projekts par daudzstāvu apbūvi nojuka. «Uzņēmēji nevar vairs pārdot šo teritoriju un viņi grib turpināt strādāt. Tas ir atbalstāms pasākums, kā es vienmēr esmu teicis – osta tukša nevar palikt. Ostas pārvaldei ir izdevīgi, ka tie termināli, kas arī šodien eksistē, varētu kaut kur strādāt. Tur var nebūt ogles, bet konteineri un citas kravas,» viņš sacīja.

Pārvaldnieks skaidro, ka paralēli tika sākta jaunā termināla būvniecība, kur turpmāk varētu pārkraut ogles, bet procesa laikā radās dažādas nesaskaņas. Pēc viņa stāstītā, arī uzņēmējiem ir jāiegulda lielas investīcijas, ko viņi nav gatavi darīt. Tāpat arī bankas stividorkompānijām nav gatavas sniegt aizdevumus, «jo nav skaidrs vai pēc šīm Krievijas aktivitātēm būs vispār kāda krava». Tādējādi uzņēmēji nevēlas pārcelties uz Krievu salu, kur viņiem vēl jāiegulda papildu investīcijas.

Tāpat Loginovs informēja, ka ar vienu no nomniekiem, kas darbojoties ar vērienīgiem kravu apjomiem, trešdien, 10. septembrī, jau parakstīts nomas līgums.

Db.lv jau vēstīja, ka trešdien, 10.septemberī, valsts pārstāvju rosinātajā Rīgas brīvostas ārkārtas valdes sēdē nu jau kārtējo reizi tika rosināts pārvaldnieku atbrīvot no amata. Tomēr 4 valsts pārstāvjiem valdē balsojot par atlaišanu, bet 3 domes pārstāvjiem – pret, Loginovs amatu saglabāja.

Reklāma