Cepures ar eņģeļa pieskārienu 

Lai gan adīto cepuru sezona ir teju beigusies, siltās galvassegas katru ziemu ir viens no interesantākajiem aksesuāriem. «Man patīk skaistums pasaulē,» saka Greta Knits idejas autore Greta Žilinska, kura cer ar saviem adījumiem to vairot.

Baiba Zālīte, speciāli db.lv, 06.3.2015
1/3

Foto: Baiba Zālīte, speciāli db.lv

Ideja par adītām cepurēm Gretai radās pirms diviem gadiem: «Tas bija eņģeļa pieskāriens, spārna vēziens manā virzienā. Tas notika negaidīti, bija pēcpusdiena, es gāju no darba uz mājām un izdomāju, ka man jāieiet dzijas veikalā, jānopērk dzija un adatas. Nezinu kāpēc, es tā arī izdarīju. Pēc tam es aizgāju uz mājām un nolēmu uzadīt cepuri. Tā bija vasara, man pat nebija vajadzība pēc cepures, bet vienkārši gribējās pamēģināt.»

Neskatoties uz to, Greta izjutusi arī robu cepuru nišā: «Es mēģināju sev atrast cepuri Rīgas veikalos un nekur nevarēju atrast tādu, kādu es vēlējos - darinātu ar rokām, speciāli man, ar manām krāsu izvēlēm.»

Greta Knits šobrīd ir ideja, ko Greta gribētu attīstīt un pilnveidot. «Tā ir mana ideja tālākam biznesam un šis gads ir bijis kā izmēģinājums - vai cilvēkiem ir interese un cik liela tā ir,» stāsta Greta, piebilstot, ka cilvēki interesējas arī par šallēm un cimdiem, kas būtu pieskaņotas cepurēm.

«Daudzi cilvēki prasa komplektā šalli vai cimdus, bet laika ziņā es to vienkārši nevaru paspēt,» norāda Greta. Viņas radītās cepures ir individuālas katram cilvēkam - pasūtītājam ir jānorāda savs galvas apkārtmērs un jāizvēlas krāsu salikums. «Es negribēju taisīt 100 vienādas cepures. Es gribēju, lai cilvēki jūt, ka katra cepure ir īpaša.»

Lai gan Greta Knits galvenā mērķauditorija ir sievietes vecumā no 19 - 28 gadiem, tās nēsā arī vīrieši. Greta stāsta, ka vīrieši izvēlas tumšākas krāsas un viņiem ne īpaši patīk kažokādas bumbulīši. Tāpat bieži vien cepures pasūtot visa ģimene.

Idejas cepuru dizainam Gretai rodas neplānoti: «Es eju pa ielu un skatos uz cepurēm. Tad man arī pašai rodas idejas. Citreiz es izdomāju, ka gribu konkrēti tādu cepuri, tad sākumā uztaisu sev.» Viņa ir arī savu cepuru modele, jo uzskata, ka ir svarīgi redzēt, kā cepure izskatās uz galvas un kamēr viss vēl ir idejas līmenī, viņa pati var cepures prezentēt.

Raksts turpinās pēc reklāmas

Dzija, adatas, kažokādas bumbulīši un shēma - tās ir lietas, kas nepieciešamas cepures radīšanai. «Shēma ir visgrūtākais posms. Man sākumā bija grūtības ar valdziņu skaita pielāgošanu konkrētam cilvēka galvas apkārtmēram. Ar katru dziju, adot noteiktu skaitu valdziņu, sanāk cits izmērs - tas ir atkarīgs no dzijas biezuma, adatu izmēra,» saka Greta.

Adīt Greta iemācījās skolā, mājturības stundās: «Es atceros to, ka man tas ļoti labi padevās, man tiešām ļoti patīk adīt, bet skolā es nebiju adījusi cepuri. Es biju adījusi cimdus, šalli, arī zeķes. Es zinu, ka citām meitenēm tajā vecumā tas īsti nepatika.» Viņa atzīst, ka informācija par adīšanu atrodama viegli, gan internetā, gan grāmatās un pie mājturības skolotājiem.

«Interesanti ir tas, ka ļoti liela daļa cilvēku ir izbrīnīti, ka es pati adu. Daudzi domā, ka es esmu tikai Greta Knits seja vai vārds. Īstenībā aiz tā visa esmu tikai un vienīgi es,» stāsta Greta. «Tas ir no A līdz Z manis pašas izdomāts un radīts. Man nav bijusi palīdzība no citiem.»

Dienā Greta var noadīt apmēram četras cepures, bet pirms Ziemassvētkiem uzstādīts rekords - 10 cepures dienā: «Tad es aizgāju gulēt pusseptiņos no rīta. Tas bija dienu pirms Ziemassvētkiem, pati nebiju sapratusi, ka nepaspēšu tik daudz izdarīt.»

Greta īpašu uzmanību pievērš cepurīšu noformējumam. Katram sūtījumam tiek pievienota kartiņa, uz kuras ir cilvēka vārds, un maza šokolādīte: «Es iepakoju cepurītes klientiem tā, kā man pašai būtu patīkami tās saņemt. Cilvēki to tiešām novērtē. Šobrīd es to nedaru naudas dēļ, tas ir vaļasprieks, no sirds tas, ko es cilvēkiem gribu sniegt.»

Cepures ir sezonāla prece un Greta saka: «No vienas puses tas ir labi, jo vasarā tu vari sagatavoties, vari saplānot savus darbus, bet ziemas sezonā vairāk strādāt ar cepurēm.»

«Es noteikti gribētu, varbūt ne pēc gada, bet pēc pieciem gadiem, atvērt savu veikalu. Tajā būtu ne tikai cepures, bet arī šalles, cimdi, jakas,» runājot par nākotnes plāniem stāsta Greta. Nākotnē viņa savas cepures labprāt izvietotu gan veikalos Latvijā un ārzemēs, gan interneta iepirkšanās platformās.

No šīs sadaļas

Maija Kalniņa ir viens no radošajiem dzinējspēkiem, kas pat ekonomiskas lejupslīdes laikā...

Gatavojot dāvanas krustdēlam, Ievai Ekmanei kopā ar draugu Paulu Biti radās ideja...

Cenšoties ar savām klientēm pavadīt pēc iespējas ilgāku laiku, bērnu apģērbu ražotāja...

Pludmales volejbola halles biznesa pamatā – cilvēku vēlme noķert vasaru ziemā, kad...

No ekonomikas viedokļa amatnieks ir «štrunts», bet arī viņš nopelna sev...

Lai gan mūsdienās sabiedrība sociālajos tīklos kļūst arvien atklātāka, tomēr cilvēkiem ir...

Līdzīgi kā tirdzniecības aparātā var iemest monētas un nopirkt kafiju, maizīti vai...

Priekšrocība, veidojot kafejnīcu mazā pilsētā, ir tā, ka var atļauties ilgāku testēšanas...

Aicinot domāt ārpus ierastajiem rāmjiem, Santa Liepa piedāvā nobaudīt sulīgi zaļu vai...

Papildu mežacūku saru ķemmēm Wild Good sācis piedāvāt arī koka ķemmes un...