Foto: Zane Bitere/LETA

Circle K komentē pret uzņēmumu sākto boikotu 

Kāpjot degvielas cenai, zināms patēriņa samazinājums mazumtirdzniecībā ir jūtams vienmēr, jo daļa klientu cenšas izdevumus par degvielu nepalielināt, tā sociālajos tīklos izvērsto Circle K degvielas uzpildes staciju (DUS) boikotu biznesa portālam Db.lv komentē Circle K degvielas pārdošanas direktors Alvis Ērglis.

Monta Glumane, 2018. gada 19. jūnijs plkst. 11:11

Degvielas uzpildes staciju boikotēšanai sociālajā tīklā Facebook izveidota pat domubiedru grupa, kurā boikotētāji dalās ar novērojumiem un aicina periodiski boikotēt degvielas uzpildes stacijas augsto cenu dēļ. Pašlaik boikots mēneša garumā pieteikts Circle K stacijām, pēc tam plānots aicināt boikotēt arī citas.

«Esam pamanījuši cilvēku sašutumu par cenu kāpumu un aicinājumus boikotēt lielos degvielas tirgotājus, taču grūti spriest, kas ir aktīvistu patiesais mērķis. Publiski ir izskanējuši minējumi, ka daži no akcijas virzītājiem to patiesībā dara savu sociālo tīklu uzturēto lapu popularitātes celšanai,» skaidro «Circle K» degvielas pārdošanas direktors.

Pēdējā mēneša degvielas cenu kāpums ne tikai Latvijā, bet arī citur pasaulē pamatā saistīts ar augsto degvielas produktu cenu pieaugumu biržā, kāds pēdējoreiz novērots 2014. gada nogalē. Situāciju biržā izraisījis maija sākumā ASV pieņemtais lēmums izstāties no Irānas kodollīguma. Līdz ar to ir atjaunotas sankcijas pret Irānas jēlnaftas eksportu, savukārt naftas piedāvājumam pasaules tirgū samazinoties – cenas attiecīgi ir augušas.

«Jāsaprot, ka vairāk nekā 90% no degvielas cenas mazumtirdzniecībā veido pašizmaksa, ko tirgotājs ietekmēt nevar – virs 35% ir degvielas produktu iepirkuma cena pasaules biržās un gandrīz 55% valsts piemērotie nodokļi. Līdz ar to degvielas tirgotāja pārziņā atliek vien mazāk nekā 10% no cenas, turklāt tajos jāietver gan izmaksas par algām, loģistiku, staciju un termināļu uzturēšanu, gan par valsts noteikto drošības prasību izpildi,» situāciju skaidro «Circle K» degvielas pārdošanas direktors.

«Cilvēciski saprotam negatīvo reakciju par cenu kāpumu, tomēr jāapzinās, ka arī degvielas tirgotāji ir zaudētāji cenu kāpuma brīžos. Pircēji ļoti jūtīgi reaģē uz cenu svārstībām un līdz ar degvielas cenas pieaugumu to iegādājas mazāk, tikmēr degvielas tirgotājam krītošu ienākumu laikā jāturpina segt nemainīgās izmaksas par algām, staciju un termināļu uzturēšanu un citiem izdevumiem.»

A. Ērglis klientiem atgādina, ka degvielas tirgotājs nevar būtiski ietekmēt degvielas cenu mazumtirdzniecībā, jo vairāk nekā 90% no degvielas uzpildes stacijā redzamās cenas veido pašizmaksa. «Jāapzinās, ka Latvijas ekonomiskie vai sociālpolitiskie notikumi nevar būtiski ietekmēt degvielas cenu. Latvija un pat Baltijas valstis ir ļoti neliels tirgus, savukārt cenu izmaiņas pasaules biržās ietekmē notikumi ekonomiskajā ziņā daudz lielākos reģionos.»

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt

Aizvadītajā darba nedēļā gan Rīgā, gan Viļņā degvielas cenas bijušas stabilas, taču...

Visvairāk nodokļus Latvijas valsts uzturēšanā samaksājuši degvielas tirgotāji, enerģētikas...

Jakobs Šrams (Jacob Schram), Circle K koncerna prezidents Eiropā, laikrakstam Dienas Bizness...

Pēc vērienīgiem rekonstrukcijas darbiem uz autoceļa Rīga-Liepāja (Apvedceļš 11, Saldus) 15.februārī...

Latvijā sarūk ar gāzi darbināmo auto skaits.

Nepalaid garām

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

Akciju tirgus galvenā ziņa janvārī – pasaules gals nav iestājies. Tie, kas neseko...

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi,...

Vēl pirms diviem gadiem Pārdaugavā, Robežu ielas koka namā, čakli strādāja vietējais...

No šīs sadaļas

Vai vēlaties pienācīgi un kvalitatīvi aprīkot plašas un modernas noliktavas, kurās ir...

Godinot Latvijas valsts simtgadi, tekstilizstrādājumu zīmols «Latvijas Tekstils» ir izveidojis...

Tuvāko gadu laikā plānots atvērt vēl 15 jaunas Narvesen mazumtirdzniecības vietas, rekonstruēt...

Restorāns Zivju Lete Rīgā, Dzirnavu ielā tika atvērts jau 2015. gadā, taču...

Latvijas kopējais lauksaimniecības, zivsaimniecības un pārtikas produktu eksports 2017. gadā, salīdzinājumā...

«Šeit var braukt jebkurš, bet īpaši priecīgi esam par radošām personībām –...

Visi mazie uzņēmēji vēlas, lai to produkcija nokļūtu veikalos, taču, pirms sadarbības...

Šovasar Orange Cash & Carry ieviesīs interneta tirdzniecības platformu,veikala tīkla paplašināšana...

Pēdējā laika notikumi un situācija ēdināšanas nozarē kopumā liek apsvērt un, iespējams,...

Investējot 800 tūkstošus eiro, SIA Omniva šī gada laikā plāno jaunu pakomātu...