Jānis Grants

Foto: Ieva Makare/LETA

DPD Latvija vadītājs: Pašmāju e-komercijas biznesam ir augsts attīstības potenciāls 

86% Latvijas e-pircēju ir veikuši pirkumus ārzemju interneta vietnēs, un tas ir augstākais rādītājs Eiropā, liecina DPD sadarbībā ar Kantar TNS veiktā ikgadējā aptauja par eiropiešu tiešsaistes iepirkšanās paradumiem.

Lelde Petrāne, 2018. gada 18. janvāris plkst. 16:49

Tiešsaistē veiktie pirkumi veido 7,5% no kopējā Latvijas iedzīvotāju pirkumu skaita, kas ir zem Eiropas vidējā līmeņa (11,3%) un aptaujāto valstu vidū ir otrs zemākais rādītājs aiz Slovēnijas. Salīdzinot ar iepriekšējā gada aptaujas datiem, ir pieaudzis to Latvijas e-pircēju skaits, kuri internetā iepērkas regulāri jeb vismaz reizi mēnesī (Latvijā - 39%, vidēji Eiropā - 54%).

Latvijas iedzīvotāji internetā visbiežāk iegādājušies preces skaistumkopšanai un veselībai, kā arī modes un atpūtas preces. Tāpat arvien vairāk tiešsaistē pirktas rotaļlietas, bet mazāk - elektronika un augsto tehnoloģiju ierīces, kas iepriekš bija pirktākā preču kategorija.

Tikmēr 86% aptaujāto e-pircēju norādījuši, ka vismaz reizi ir iepirkušies ārzemju interneta vietnēs, kas ir augstākais rādītājs Eiropā. Latvijas iedzīvotāji pirkumus veikuši galvenokārt Ķīnā, bet iecienīti ir arī Apvienotās Karalistes un Vācijas interneta veikali.

Jānis Grants, «DPD Latvija» valdes priekšsēdētājs, skaidro: «Aptaujas rezultāti rāda, ka joprojām ļoti daudz tiešsaistes pirkumu tiek veikti ārzemju interneta veikalos. Ārvalstu iepirkšanās vietņu popularitāti veicina gan plašais piedāvājums ar dažādām precēm un zīmoliem, kādi pašmāju tirgū bieži vien nav pieejami, gan konkurētspējīgas cenas un skaidra piegādes un atgriešanas politika. Redzot, ka tiešsaistes iepirkšanās Latvijā uzņem arvien plašākus apgriezienus, ir skaidrs, ka pašmāju e-komercijas biznesam ir augsts attīstības potenciāls.»

Izplatītākā ierīce tiešsaistes pirkumu veikšanai Latvijas iedzīvotāju vidū ir portatīvais dators, kam seko stacionārais dators un viedtālrunis. Pirkumu veikšanai internetā viedtālruni īpaši iecienījusi millenium paaudze jeb cilvēki, kas dzimuši laikā no 1980. līdz 2000. gadam, kā arī biežie pircēji, kas veic vairākus pirkumus mēnesī.

Aptauju DPD sadarbībā ar Kantar TNS 2017. gadā veica kopumā 22 Eiropas valstīs, Latvijā aptaujājot 875 respondentus. Aptaujas rezultāti pilnā apjomā pieejami šeit:

https://www.dpd.com/home/insights/e_shopper_barometer/e_shopper_barometer_2017

Nepalaid garām

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

Akciju tirgus galvenā ziņa janvārī – pasaules gals nav iestājies. Tie, kas neseko...

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi,...

Vēl pirms diviem gadiem Pārdaugavā, Robežu ielas koka namā, čakli strādāja vietējais...

No šīs sadaļas

Nacionālā informācijas aģentūra LETA trešdien piedzīvoja kiberuzbrukumu aģentūras pakalpojumu...

Tīmekļa vietne «YouTube» padarīs stingrākus reklāmu izvietošanas noteikumus, šādi cenšoties...

Informācija, kas nāk no uzņēmumiem, zīmoliem un plašsaziņas līdzekļiem būs mazāk pamanāma.

Nīderlande nolēmusi atteikties no drukātām telefonu grāmatām. Interneta dēļ tās kļuvušas liekas.

Lai patērētājiem būtu vieglāk izvairīties no negodprātīgiem tirdzniecībā nodarbinātiem komersantiem,...

Divos gados interneta veikals 220.lv plāno palielināt preču sortimentu līdz miljonam vienību,...

«Ja šodien kāds man prasa, cik izmaksātu uztaisīt Xnet vai kaut ko...

Šobrīd portāls runabildes.lv ar visām saistītajām sociālo tīklu lapām tiek piedāvāts iegādei,...

Jāņa Miklaševiča telekomunikāciju uzņēmums SIA «Ērika un Co» no Vecumnieku novada Misas...

Mobilo sakaru operators BITE ir kļuvis par Eiropas Aviācijas tīkls (EAT) virszemes tīkla partneri...