Ekspluatācijā nodod karjerā Kūmas izbūvēto valčbetona ceļu 

Cemex piederošajā kaļķakmens karjerā Kūmas ekspluatācijā nodots 500 metrus garš betona ceļa posms, informē uzņēmums.

Žanete Hāka, 2015. gada 16. oktobris plkst. 13:11

Tas ir Latvijā pirmais smagas noslodzes ceļš, kura izbūvē izmantota jauna tehnoloģija – valčbetons.

Šī gada maijā, klātesot VAS Latvijas valsts ceļi, SIA Saldus ceļinieks un mediju pārstāvjiem, Cemex atklāja renovēto karjera pievedceļu. Pēcāk ceļā vēl papildus tika iebūvēta instrumentācija, kas turpmāk ļaus ceļu un tā dažādos slāņus novērot pie temperatūru svārstībām, lai demonstrētu šis tehnoloģijas atbilstību Latvijas klimatiskajiem apstākļiem.

Šis ir pirmais betona ceļš Latvijā, kuru mēs būvējām kā eksperimentālo ceļu. Mēs to testējam ekstremālos apstākļos, jo karjera pievedceļš atrodas vidē ar augstu gruntsūdeni un ik dienu tiek pakļauts smagām slodzēm – smagajam autotransportam, kas no karjera izved ap 1,6 miljoniem tonnu kaļķakmens gadā, stāsta Cemex Latvija Stratēģiskās plānošanas direktors Ēriks Maikls Trusevics (Eric Michael Trusiwicz).

Salīdzinot ar asfaltbetona segumu, valčbetons ir lētāks, izturīgāks, videi draudzīgāks, un tas ir ražots no vietējiem izejmateriāliem. Turklāt tā ieklāšanai var izmantot jau Latvijā pieejamo asfalta ceļu būves tehniku un personālu, kas ļauj veidot sadarbību ar esošajiem ceļu būves uzņēmumiem bez papildus investīcijām viņu biznesā.
Eksperimentālā betona ceļa projekta kopējais īstenošanas laiks bija 2 gadi. Šajā laikā piesaistīti vairāki eksperti no ASV un Norvēģijas universitātēm, kā arī Cemex eksperti no Eiropas un ASV biznesa vienībām. Savukārt Cemex laboratorijā Šveicē izstrādāta īpaša betona seguma recepte, kas atbilst Latvijas klimatiskajiem apstākļiem. Ceļa būvniecības darbus veica SIA Saldus ceļinieks.

Projekta īstenošanai piesaistīts Norvēģijas fondu finansējums. Šī 500 metrus garā ceļu posma izbūve ir daļa no lielāka projekta Videi draudzīgu un ilgmūžīgu ceļu ieviešana Baltijā, kura ietvaros paredzēts iegādāties arī valčbetona ražošanas iekārtas un veikt pētniecības darbus tehnoloģijas ieviešanai ražošanā. Projekts tiek īstenots, izmantojot 592 tūkstošu eiro finansējumu no Norvēģijas ar Norvēģijas finanšu instrumenta starpniecību. Projekta mērķis ir ieviest ražošanā, pārbaudīt un uzsākt pārdot valčbetona risinājumu Baltijas valstu ceļu būvniecībai.
 

Dalies ar šo rakstu!
Nepalaid garām

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

Egļu un priežu skujas var kļūt par vienu no Latvijas bioekonomikas stūrakmeņiem,...

Ēdināšanas biznesa veiksme tikai desmit procentu apmērā atkarīga no garšīgas kotletes, uzskata...

Jau tuvāko gadu laikā Andrejsala var kļūt par dinamiskāko attīstības vietu, jo...

No šīs sadaļas
2015. gada 16. oktobris plkst. 9:20

Pagaidām var tikai minēt, cik lielas investīcijas satiksmes infrastruktūrai tiks paredzētas Rīgas...

2015. gada 15. oktobris plkst. 16:46

Kr.Barona seguma atjaunošanas darbi turpinās un no rītdienas, 16.oktobra, uzsāksies darbi posmā...

2015. gada 15. oktobris plkst. 16:34

Uz valsts vietējās nozīmes autoceļa V517 Pakalni–Lauderi–Ploski Zilupes novadā ir sākušies...

2015. gada 15. oktobris plkst. 16:01

ASV vēstniecība Latvijā paziņojusi par 286 883 eiro piešķiršanu rekonstrukcijas darbu...

2015. gada 15. oktobris plkst. 13:53

Ceturtdien, 15.oktobrī Siguldas sporta kompleksa pamatos svinīgi tika iemūrēta kapsula ar vēstījumu...

2015. gada 15. oktobris plkst. 11:41

Neskatoties uz to, ka koncertzāles Rīga telpās gaisa temperatūra ir zemāka, nekā...

2015. gada 14. oktobris plkst. 12:40

2015. gada 1. pusgadā kopējais investīciju apjoms komerciālajā nekustamajā īpašumā...

2015. gada 14. oktobris plkst. 11:11

Latvijā ilgstoši dzīvojošiem ārvalstniekiem Rīgā tiks piemērota samazināta nekustamā...

2015. gada 14. oktobris plkst. 9:53

Nākamajā gadā septiņi miljoni eiro tiks novirzīti vietējo ceļu sakārtošanai. Reģionālajiem...

2015. gada 14. oktobris plkst. 9:34

Kļūda, kas izraisīja Zolitūdes traģēdiju, jau pašā sākumā bija ieprogrammēta ēkas projektā,...