Tirdzniecība un pakalpojumi

Foodout: Sabiedrībā joprojām ir stereotips, ka ēdienu piegāde ir sinonīms picām un suši

Žanete Hāka, 05.01.2018

Jaunākais izdevums

Latvijā iedzīvotāji arvien vairāk aizdomājas par ēšanas ieradumiem un uzturā lietotās pārtikas daudzveidību, tāpēc strauji aug pieprasījums pēc tradicionālajiem eiropiešu ēdieniem un dažādu Āzijas valstu virtuvēm, intervijā stāsta Foodout.lv valdes priekšsēdētājs Lauris Kokins.

Kā tika izveidots uzņēmums Foodout?

Foodout sāka kā start-up uzņēmums, aptverot trīs Baltijas valstis. Apvienojoties ar Ukrainas lielāko ēdienu piegādes kompāniju EDA.UA, šobrīd Foodout Group ietvaros uzņēmums darbojas sešās valstīs - Ukrainā, Baltkrievijā, Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un Irānā, kurās kopējais iedzīvotāju skaits pārsniedz 140 miljonus.

Kādas tendences iezīmējas pieprasījumā, kādus ēdienus ar piegādi visvairāk klienti sūta?

Latvijā ēdienu un gatavo maltīšu piegādei nav tik sena vēsture kā citur pasaulē, piemēram, Amerikas Savienotajās Valstīs vai Centrāleiropā. Tomēr, nu jau otro desmitgadi arī Latvijā var veikt ēdienu piegādes pasūtījumus. Vēsturiski ēdienu piegāde pie mums aizsākās ar picu piegādi un pēc tam strauju popularitāti guvušo suši ēdienu piegādi. Tāpēc vairumā sabiedrības joprojām pastāv stereotips, ka ēdienu piegāde ir sinonīms picām un suši. Lai gan abas šīs kategorijas vēl joprojām aizņem vairāk nekā 65% no kopējā ēdienu pasūtījuma, arvien lielāks pieprasījums veidojas arī pēc tradicionālās virtuves un citu valstu un kultūru kulinārijas.

Nenoliedzami, pēdējā laikā esam novērojuši, ka Latvijā iedzīvotāji arvien vairāk aizdomājas par ēšanas ieradumiem un uzturā lietotās pārtikas daudzveidību, tāpēc strauji aug pieprasījums pēc tradicionālajiem eiropiešu ēdieniem un dažādu Āzijas valstu virtuvēm. Straujāko izaugsmi šobrīd piedzīvo indiešu virtuves ēdieni, kuru popularitāte strauji augusi pēdējā gada laikā. Tas skaidrojams ar to, ka iedzīvotāji vēlas izmēģināt jaunas, netradicionālas garšas, kas izteikti raksturo Indijas virtuvi. Kā rāda statistika, indiešu ēdienus izvēlas 9% Foodout.lv klienti. Lielākoties šie ēdieni tiek pasūtīti uz mājām, darba dienu vakaros, kad cilvēki vēlas izbaudīt relaksētu vakaru pēc darba dienas.

Nenoliedzami, arī Amerikas virtuve ar iecienītajiem burgeriem ieņem nozīmīgu vietu piegādes pasūtījumos, ne velti vismaz viens burgers ir katrā 8. pasūtījumā. Turklāt, straujākais pieaugums ir tieši no tā saucamajiem «craft burgeriem» (burgeri, kuru gatavošanā netiek izmantoti saldēti produkti), kuri šobrīd Rīgas restorānu kultūrā ieņem būtisku vietu un nereti tiek izmantoti kā viens no Rīgas restorānu simboliem. Kā alternatīva burgeriem vienmēr sevi pozicionē kebabi, kuru piedāvājumu klāsts strauji palielinājies.

Kā vērtējat līdzšinējo darbību? Kas ir bijuši lielākie izaicinājumi?

Foodout.lv Latvijas tirgū strādā jau gandrīz trīs gadus. Pa šo laiku esam stabilu sadarbību nodibinājuši ar vairāk nekā 100 dažādiem restorānu, kafejnīcu, krodziņu un konditoreju zīmoliem. Izvēle ir ļoti plaša, kopējais ēdienu skaits pārsniedz 10 tūkstošus. Starp zīmolu nosaukumiem atrodami labākie un progresīvākie Rīgas ēdināšanas uzņēmumi, turklāt, vēlme sadarboties ar mums un atpazīstamība iet mums pa priekšu. Jāsaka, ka tā nav bijis vienmēr, jo uzsākot attīstīt šo nozari Latvijā, mēs bijām ledlauži.

Foodout.lv bija pirmais pilna servisa uzņēmums, kurš uzsāka darbu pie ēdienu un gatavo maltīšu piegādes šādos apjomos. Pašā sākumā mēs saskārāmies ar daudziem izaicinājumiem gan restorānu piesaistē, gan patērētāju paradumu izpētē un izpratnes veidošanā par šo jauno pakalpojumu. Taču tagad pavisam droši varam teikt, ka ledu esam iekustinājuši tieši mēs un šobrīd patērētāji jau prasa restorāniem un kafejnīcām, lai to ēdiens būtu pieejams arī ar piegādi.

Atskatoties uz paveikto un to, ka šo gadu laikā esam ģenerējuši krietni vairāk nekā 200 tūkstošus pasūtījumu.

Kā raksturojat pašreizējo konkurenci tirgū un kādi ir lielākie izaicinājumi?

Vislielākie izaicinājumi saistīti ar nemainīgi augstas kvalitātes nodrošināšanu un spēju to noturēt straujās izaugsmes laikā, jo laiks pielāgoties ir ļoti īss, dažubrīd pat minūtes vai stundas. Foodout.lv svarīgākais resurss ir darbinieki, kas ikdienā tiekas un strādā ar klientiem, nodrošinot klientu servisu un veidojot uzņēmuma tēlu.

Kurās valstīs bijusi straujākā izaugsme?

Foodout Group kopumā ir strauji attīstījies visās pārstāvētajās valstīs, bet Latvijā pēdējo divu gadu laikā ir piedzīvota visstraujākā izaugsme no Foodout Group uzņēmumiem. Šī gada trijos ceturkšņos Foodout.lv ir uzrādījis 82% apgrozījuma pieaugumu, salīdzinājumā pret to pašu laika periodu 2016.gadā - kaimiņvalstis izaugsmē apsteidzot aptuveni divas reizes.

Foodout Group pēdējo divu gadu laikā strauji attīstījis uzņēmumu darbību starptautiski – piesaistot un dibinot jaunus ēdienu piegādes uzņēmumus. Tuvākajā nākotnē plānoti ir arī nākamie attīstības soļi, kuri pagaidām publiski netiek atklāti. Tā kā darbojamies grupā, tad ar pieredzi un padomiem dalāmies starp valstīm, kas ļoti atsver sarežģītu lēmumu pieņemšanu un uzlabo atpakaļsaiti dažādiem testiem, ko veicam katrā valstī. Tai pat laikā jāmin, ka ne viss ir tik vienkārši – valstis savstarpēji atšķiras - kas strādā Igaunijā, nestrādā Lietuvā. Ja man jāsalīdzina valstis, tad klienta ieradumos esam tuvāki Igaunijai, nevis Lietuvai. Piemēram, Lietuvā klients ir mazāk prasīgs pret servisa vai produkta kvalitāti, savukārt Latvijā un Igaunijā klienti ir ļoti prasīgi gan pret kvalitāti, gan ēdiena vizuālo noformējumu. Lai gan Lietuva un Latvija ir kaimiņvalstis un bieži tiek izceltas mūsu līdzības, tomēr arī mārketinga materiāli un veids kā tie tiek uztverti ir atšķirīgi. Var noteikti teikt, ka Latvijā un Igaunijā sabiedrība ir daudz noslēgtāka un vēsāka.

Vai uzņēmums nākotnē plāno paplašināties vai piedāvāt ko jaunu? Kādi ir tā nākotnes plāni?

Visiem ļoti labi zināmi Raiņa vārdi «Pastāvēs, kas mainīsies», ko ievērojam arī savā plānošanas darbībā. Aktīvi strādājam pie pasūtījuma procesa digitalizācijas, lietošanas ergonomijas un klienta informēšanas rīkiem. Jāatzīst, ka konkurenti ir kļuvuši aktīvāki un mēs to uztveram pozitīvi, jo no konkurentu esamības iegūst viss tirgus segments. Turklāt, ledu lauž vēl kāds, tāpēc pilnīgi noteikti, pirmkārt, lielākais ieguvējs būs patērētājs, kuram paveras plašākas iespējas, otrkārt, visa nozare, jo patērētāju ieradumu maiņa stimulē tirgu kopumā.Uzņēmums Latvijā plāno palielināt savu klātesamību ārpus Rīgas robežām. Šo soli speram lēni un pārdomāti, tāpēc šobrīd tiek pētīta katras mērķpilsētas kapacitāte un pamazām ar Foodout.lv vārdu tiek iepazīstinātas arī citas pilsētas Latvijā. Taču viennozīmīgi kā lielākais tuvākās nākotnes projekts ir jaunas Foodout.lv vizualitātes un funkcionalitātes startēšana. Šobrīd aktīvi strādājam, lai sagatavotu jaunu platformu un aplikāciju, kas būtiski atvieglos klientu ēdienu pasūtīšanas pieredzi ar Foodout.lv. Platfoma būs mūsdienīgāka, vienkāršāka, ērtāk lietojama gan interneta vidē no datora, gan mobilajā lietotnē. Plānos ir vēl daudzas citas darbības un izaicinājumu pārvarēšanas aktivitātes, kuras vērstas uz klientu servisa pilnveidošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdienu piegādes uzņēmuma Foodout.lv apgrozījums šogad ir divkāršojies un līdz gada beigām uzņēmums plāno sasniegt 2,19 milj. eiro apgrozījumu, informē Foodout.lv valdes priekšsēdētājs Lauris Kokins.

«Tā ir straujākā izaugsme starp «Foodout Group» uzņēmumiem Baltijas valstīs,» viņš piebilst.

Foodout.lv operatīvā informācija liecina, ka decembrī par 24% audzis korporatīvo pasūtījumus skaits. Katrs 12. pasūtījums tiek veikts korporatīvajiem klientiem. Interesanti, ka pasūtījumi tiek veikti ne tikai uz ofisiem, bet arī uz dažādām izklaides vietām. Foodout.lv apkopotā informācija norāda, ka šogad populāri aizvadīto gadu un gaidāmos svētkus atzīmēt ar kopīgu svētku maltīti, kas veido ap 75% no korporatīvo pasūtījumu kopapjoma, 18% tiek veiktas konditorejas izstrādājumu piegādes, savukārt 7% veido dažādu ēdienu pasūtījumi.

«Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī šogad vērojam korporatīvo pasūtījumu pieaugumu, balstoties uz sezonalitāti – pasūtījumu skaits pieaug svētku laikā, proti, Ziemassvētkos, Lieldienās, Līgo svētkos, kad darbinieki kopīgi darbā atzīmē šos svētkus,» skaidro L. Kokins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdienu piegādes uzņēmums Latvijā Foodout.lv, šā gada trijos ceturkšņos ir uzrādījis 82% apgrozījuma pieaugumu, salīdzinājumā pret to pašu laika periodu 2016. gadā.

Tā ir straujākā izaugsme starp Foodout Group uzņēmumiem Baltijā, kaimiņus izaugsmē apsteidzot aptuveni divas reizes. Jau tuvākajā nākotnē Foodout.lv plāno aktīvi paplašināt savu darbību ārpus Rīgas un šobrīd meklē sadarbības partnerus, kas var nodrošināt loģistikas pakalpojumus Jelgavā, Ogrē un Jūrmalā.

Foodout.lv valdes priekšsēdētājs Lauris Kokins norāda: «Esam lielākais ēdienu pasūtīšanas portāls Latvijā, piedāvājot ēdienu piegādi no vairāk nekā 100 populārākajiem un zināmākajiem Rīgas restorāniem un kafejnīcām. Kopš darbības sākuma esam saņēmuši un apkalpojuši vairāk nekā 200 000 klientu vēlmes. »

Foodout.lv Latvijā darbojas kopš 2015. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riska projekts «nekurienē» gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem

Monta Glumane, 31.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā tikai degustāciju ēdienkarti, vēlas mainīt pašmāju kulinārijas nozari.

Aizvadītajā gadā bijušās kokapstrādes rūpnīcas telpās tika atvērts restorāns, kas novērtēts gan kā labākais jaunais restorāns, gan kā dārgākais Rīgā. Tā īpašnieks, šefpavārs Maksims Cekots, ir ambiciozs – investori projektam nav noticējuši, taču viņš vēlas Latvijas vārdu pasniegt pasaulei un ir gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem.

Vai jūs bērnībā sapņojāt kļūt par pavāru?

Noteikti pavāra profesija netika uzskatīta par kaut ko nopietnu manā ģimenē. Tēvs saredzēja, ka kļūšu par jūrnieku, jo pats darbojās tajā profesijā. Bērnībā man ļoti patika palīdzēt vectēvam dārzā, jo viņam viss kaut kas bija. Ziemā viņš audzēja zemenes, tomātus, un tas man šķita kaut kas nereāls. Ļoti garšoja, kā gatavoja mana vecmāmiņa, iespējams, no turienes arī ir tā mīlestība uz kulināriju. Bērnībā vairāk sapņoju par to, ka izdarīšu savā dzīvē kaut ko izcilu un pamanāmu. Līdz kulinārijai mani atveda pati dzīve, pats par to nesapņoju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Baltijas jaunuzņēmums Dorado ar ICO piesaistījis vairāk nekā 6 miljonus dolāru

Dienas Bizness, 08.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piegādes jaunuzņēmums «Dorado» veiksmīgi pabeidzis pirmo sākotnējā monētu piedāvājumu un piesaistījis 6,3 miljonus ASV dolāru no investoriem visā pasaulē.

Lielākā «Dorado» investīciju daļa tika piesaistīta no Filipīnām, Taizemes, Malaizijas, Indijas, Meksikas, Vācijas un Lielbritānijas. Baltijas valstu investori nebija tik aktīvi – viņu ieguldījums bija mazāks par 10% no kopējās summas. Līdzekļu ieguldīšana norisināsies vēl nākamos divus mēnešus.

«Dorado» aizsākumi meklējami ēdienu piegādes uzņēmumā «Foodout». Tagad «Dorado» piedāvā piegādes pakalpojumus ne tikai Latvijā un Igaunijā, bet arī citās valstīs.

«Mēs pamanījām lielu pircēju pieprasījumu pēc dažāda veida vietējo veikalu precēm, piemēram, ēdieniem, elektroniskajām ierīcēm, parfimēriju, kā arī daudzām citām lietām,» skaidro Jonas Karosas, «Dorado» līdzīpašnieks.Pilsētas teritorijā nepieciešamās preces tiks piegādātas stundas laikā vai pat ātrāk, un tās piegādās kurjeri, izmantojot aplikāciju «Uber» kā kurjerus vienojošu platformu. Tāpat «Dorado» plāno investēt tādās inovācijās kā dronos un robotos. Jaunākās paaudzes tehnikas piesaiste paplašinās klientu iespējas, kas palīdzēs preces piegādāt labāk, ātrāk un lētāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

McDelivery uzsākšana Latvijā ir jauna pieredze ne tikai McDonald’s restorānu viesiem, bet arī ēdiena piegādes biznesam kopumā, uzskata Vladimirs Janevskis (Vladimir Janevski), McDonald’s vadītājs Baltijas valstīs.

«Mēs regulāri sekojam līdzi cilvēku ēšanas paradumiem. Pieaugot ikdienas steidzīgajam ritmam, veicot maltītes pasūtīšanu uz mājām vai biroju, cilvēki sagaida ātru piegādes servisu. Ar McDelivery mēs nodrošinām iedzīvotājiem McDonald’s maltīšu klāstu ar piegādi Rīgā,» saka V. Janevskis.

McDelivery Latvijā tika uzsākts 2018. gada pavasarī un šis pakalpojums atsevišķās Latvijas vietās ir pieejams trīs mēnešus. Klienti ar jauno piedāvājumu esot apmierināti. Kopš McDelivery ieviešanas Baltijas valstīs, ir veiktas jau vairāk nekā 16 000 piegādes.

«Šobrīd piegādes iespējamas tikai Rīgā. Nākotnē mēs apsveram iespēju tās paplašināt arī Jelgavā,» stāsta V. Janevskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada janvārī vidējais Somijas ēdienu piegādes uzņēmuma Wolt lietotājs Rīgā veica 2,32 pasūtījumus mēnesī, bet pirms gada – 1,97 pirkumus mēnesī

Šobrīd kompānijas mobilajā lietotnē pieejami 182 restorāni Rīgā, bet līdz gada beigām šo skaitli plānots dubultot. «Redzēt, ka cilvēki izmēģina Wolt, paliek ar mums un izmanto šo pakalpojumu arvien vairāk, ir pati labākā sajūta,» saka Līsa Ristala (Liis Ristal), ēdienu piegādes kompānijas Wolt vadītāja Baltijā. Šis uzņēmums darbu Rīgā sāka 2017. gada oktobrī. Pērn Wolt lietotāji Rīgā pasūtījuši 200 tūkstošus burgeru, 192 tūkstošus suši komplektu, 126 tūkstošus porciju Āzijas ēdienu, 95 tūkstošus salātu porciju un 63 tūkstošus picu. Vairāk par to, kā Somijas jaunuzņēmumam veicas Rīgā, kā atšķiras klientu paradumi Baltijā un kā arī līdzņemšanai domāta ēdiena jomā ieviest videi draudzīgāku iepakojumu, viņa stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

PVN vienkāršošanas pasākumi pārrobežu darījumos

Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departamenta Pievienotās vērtības nodokļa nodaļas vecākā eksperte Diāna Lukjanska, 08.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik Eiropas Savienībā (ES) notiek darbs pie galīgās Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) sistēmas izveides. Tā padarīs esošo PVN sistēmu noturīgāku pret krāpšanu, vienkāršāku, kā arī nodrošinās vienlīdzīgus konkurences apstākļus uzņēmumiem neatkarīgi no tā, vai tie veic iekšzemes vai pārrobežu darījumus. Vienlaikus, kamēr notiek darbs pie galīgās PVN sistēmas izstrādes, ir jāuzlabo pašreizējā PVN sistēma.

Lai komersantiem nodrošinātu juridisku noteiktību PVN piemērošanā pārrobežu darījumos, liela nozīme ir skaidriem un stabiliem noteikumiem. Pagājušā gada decembrī tika pieņemti grozījumi Direktīvā par kopējo pievienotās vērtības nodokļa sistēmu (PVN direktīva). Tie paredz ieviest trīs tā saucamos "ātros vienkāršošanas pasākumus" PVN piemērošanā pārrobežu darījumos attiecībā uz preču piegādi uz noliktavu citā dalībvalstī (call-off stock), PVN piemērošanu darījumu ķēdē un PVN reģistrācijas numura lietošanu.

Ar 2020. gada 1. janvāri PVN direktīvas grozījumi ir jāpārņem nacionālajos normatīvajos aktos. Minēto pasākumu galvenais mērķis ir samazināt administratīvo slogu PVN maksātājiem un panākt juridisko noteiktību. Tādā veidā tiek panākta PVN noteikumu harmonizācija ES teritorijā, kā rezultātā rodas arī izmaksu samazinājums komersantiem. "Ātro vienkāršošanas pasākumu" ieviešana sniegs atbalstu PVN piemērošanā komersantiem, kuru saimnieciskā darbība ir saistīta ar pārrobežu darījumu veikšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš uzņēmums piedāvā savu ēdienu piegādes biznesa programmatūru citiem uzņēmumiem, tas ir pārstāvēts jau 16 valstīs.

Pērn novembrī SIA "Zeew" mainīja biznesa virzienu un tā vietā, lai piedāvātu ēdienu piegādi un konkurētu ar "Wolt" un "Bolt Food", piedāvā risinājumu, lai citi uzņēmumi varētu atvērt savu ēdienu piegādes uzņēmumu. "Praktiski tas nozīmē, ka jebkurš, kurš vēlas piedāvāt ēdienu piegādi, var uz "Zeew" programmatūras bāzes izveidot aplikāciju, dot tam savu nosaukumu un pavisam drīz būt tirgū," stāsta Muhameds Gaits (Mohamed Ghaith), SIA "Zeew" dibinātājs.

Liela daļa klientu ir jau eksistējoši ēdienu piegādes uzņēmumi, kam ir savas platformas un tirgus daļa, bet tie izmanto "Zeew", lai uzlabotu savu piedāvājumu, tāpat klientu vidū ir restorāni, kas veido savas mobilās lietotnes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos trijos mēnešos ēdienu piegādes kompānijas «Wolt» lietotāji Rīgā pasūtījuši 16 tūkstošus burgeru, 12,5 tūkstošus kebabu, 7600 porcijas nūdeļu, 6700 salātus, 4000 suši un 1900 picas.

Pēdējos mēnešos cilvēki visbiežāk ēdienu pasūtījuši no «Wok to Walk», «Reigys Ausmeņa Kebabs», «RestBar MO», «B – Burgers», «Vairāk saules», «The Beginnings», «Vest», «Sushi Express», «Balts» un «Singh's».

«Cilvēki Rīgā vienmēr bijuši ļoti atbalstoši – kopš pirmā mēneša mēs augam par 10 līdz 20% katru nedēļu. Šobrīd esam aktīvi 39 nedēļas un piedāvājam ēdienu no 110 restorāniem un sadarbojamies ar 225 kurjeriem. Šī ir bijusi lieliska pieredze un mūsu komanda ir pateicīga Rīgas cilvēkiem,» saka Līsa Ristala (Liis Ristal), «Wolt» vadītāja Baltijā. Viņa norāda, ka no Baltijas valstīm Rīgā uzņēmumam veicas vislabāk un «Wolt» turpinās strādāt, lai palīdzētu cilvēkiem atklāt dažādus ēdienus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar zīmolu "bistro Balts" saistītie uzņēmumi aizvadīto gadu plāno pabeigt ar 500 tūkstošu eiro apgrozījumu, liecina provizoriskie rezultāti.

"2019. gads mums ir bijis ļoti pozitīvi saspringts. Bistro "Balts" atpazīstamība aug, pateicoties gan sociālajiem tīkliem, gan ēdienu piegādes aplikāciju attīstībai. Arvien vairāk maltītes ar piegādi pasūta korporatīvie klienti saviem darbiniekiem - regulāri vedam pusdienas un arī vakariņas uz dažādiem birojiem.

Pateicoties izmaiņām likumdošanā, ēdināšana ir kļuvusi par vienu no darbinieku motivēšanas sistēmas elementiem - darba devēji "uzsauc" pusdienas saviem darbiniekiem kā pateicību par ieguldīto darbu, pasūtot maltītes līdz pat simt cilvēku lieliem kolektīvam.

Lai birojiem būtu vieglāk organizēt savus pasūtījumus, līdz janvāra beigām aktivizēsim arī ēdienu piegādes pasūtīšanas iespēju mūsu mājas lapā balts.lv. Piegāde ir loģisks un parocīgs turpinājums iesāktajam, jo bistro jau sākotnēji tika veidots kā vieta ēdienu līdzņemšanai," teic Liene Kuplā, bistro "Balts" līdzīpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Wolt: Rīga mūs sagaida atplestām rokām

Anda Asere, 08.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Wolt attīstība Baltijā tika plānota no pašiem pirmsākumiem, kad mēs pirms trim gadiem uzsākām darbu.

Ēdienu piegādes platforma Wolt no Somijas kopš novembra darbojas arī Rīgā un kompānijas vadītāja Baltijā Līsa Ristala (Liis Ristal) ir apmierināta ar līdzšinējiem rezultātiem

Šobrīd Somijā radītā ēdienu piegādes platforma Wolt darbojas septiņās valstīs, kas noticis pateicoties 15,5 miljonu dolāru investīcijām. Vairāk par kompānijas darbību Latvijā viņa stāsta intervijā db.lv.

Cik ilgi jau strādājat Rīgā? Vai esat apmierināti ar pirmajiem rezultātiem?

Wolt Rīgā sāka darboties pirms trim mēnešiem – novembra sākumā. Rīga mūs ir sagaidījusi ar atplestām rokām un pārspēja visas mūsu cerības. Tikai trīs mēnešu laikā platformā ir vairāk nekā 70 restorāni un lietotāju skaits strauji aug.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vispopulārākie ēdieni Wolt platformas lietotāju vidū pēdējā gada laikā bija suši, picas, burgeri un kebabi.

Tālāk populāro ēdienu topā atrodams visdažādāko veidu ķīniešu, indiešu un taizemiešu ēdiens.

Ēdienu piegādes platforma Wolt Latvijas tirgū darbojas divus gadus. Šajā laikā ievērojami palielināts lietotnē pieejamo ēstuvju skaits - līdz 308.

Aizvadītajā gadā visātrākā piegāde tikusi paveikta četru minūšu ietvaros, kad divās minūtēs tika sagatavots sūtījums ar virtuļiem, un vēl pēc divām minūtēm tas jau tika piegādāts blakus ēkā.

Lielākoties cilvēki ir izvēlējušies pasūtīt ēdienu no sev tuvākajām ēstuvēm, taču tālākā piegāde šogad veikta, kad starptautiskajā kanēļmaizīšu dienā bulciņas ceļoja no IKEA uz Mārupi, kurjeram mērojot vairāk nekā 12 kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Šobrīd ēdinātāju palīgs ir piegāde

Anda Asere, 23.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bistro "Balts" dara visu iespējamo, lai pielāgotos situācijai un iespēju robežās saglabātu visas esošās darba vietas.

"Šis ir laiks, kad īpaši svarīgi ir padomāt ne tikai par sevi, bet arī par citiem - lai mēs visi būtu veseli, lai ievērotu higiēnas prasības un lai mēs visi justos droši!" uzsver Liene Kuplā, bistro "Balts" līdzīpašniece. Ja ir tāda iespēja, viņa rekomendē gatavot ēdienu mājās. Ja šādas iespējas nav, iesaka ir izvairīties no vietām, kur ēdiens nav iepakots, kur tas ir atvērts apkārtējai videi un ietekmei. Tāpat L. Kuplā iesaka izvairīties no vietām, kur cilvēki drūzmējas rindās viens tuvu otram, vai vislabāk - izvēlēties ēdienu ar piegādi mājās vai darba vietā.

"Iepakots ēdiens šobrīd tiek novērtēts pilnīgi citos apjomos un citu motīvu vadīts - iepakojums nozīmē ne tikai ērtību, bet arī drošību," saka L. Kuplā. Viņa rosina izmantot ēdienu piegādes iespējas tieši no ēdinātājiem vai ar aplikāciju "Wolt" un "Bolt Food" - tās šobrīd ir liels palīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilajai lietotnei ēdiena pasūtīšanai Qfer ir vairāk nekā 250 tūkstoši reģistrēto lietotāju un mēneša auditorija svārstās no 50 līdz 70 tūkstošiem.

Tipiskais Qfer lietotājs ir 25 līdz 31 gadu jauns rīdzinieks, kam seko 18 līdz 24 gadus jauni cilvēki. SIA Qfer vadītājs Artūrs Burņins stāsta, ka šis risinājums ir mērķēts uz biroja darbiniekiem, kuri ikdienā ir aizņemti un novērtē iespēju ietaupīt laiku, lai ieturētu maltīti darba laikā vai arī pēc tā. Lielākā daļa klientu – aptuveni 70% – izvēlas ēdienu līdzņemšanai. Aptuveni 30% pasūtījumu ir ar piegādi. Tā kā cilvēki bija sākuši interesēties, vai Qfer var piedāvāt arī piegādi, uzņēmums nolēma ieviest arī šādu pakalpojumu. Sākumā piegādi nodrošināja restorāni, bet, tā kā cilvēki uzdeva dažādus jautājumus, piemēram, cik tālu ir kurjers un pēc cik ilga laika piegādās, un bija jāiegulda resursi klientu atbalsta nodrošināšanā, Artūrs secināja, ka ar piegādi jānodarbojas pašiem. Šobrīd uzņēmumam ir 15 kurjeri. «Šīs ir platforma līdzīgi kā Taxify, un jebkurš var pieteikties par kurjeru, iziet apmācības un strādāt,» viņš saka. Qfer lietotāji to biežāk izmanto ēdiena līdzņemšanas pasūtīšanai, un Artūrs uzskata, ka pagaidām ēdiena piegāde vēl ir premium segmenta pakalpojums. Lai arī cenas kļuvušas pieejamākas, tas vēl nav kļuvis par ikdienišķu pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: No kurjerpārvadājumiem pievēršas ēdiena piegādei

Anda Asere, 23.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zeew, kas iepriekš nodarbojās ar mazu paciņu kurjerpārvadājumiem, tagad pievēršas ēdiena piegādei; kā biznesa atšķirības zīmi uzņēmums izvēlas bezmaksas pakalpojumu.

Biznesu SIA Zeew sāka ar ideju palīdzēt ar piegādēm ziedu veikaliem un citiem mazajiem uzņēmumiem, kļūstot par šo kompāniju kurjerpartneri. «Esam fokusējušies uz ēdiena piegādi, jo šajā jomā ir lielāks pieprasījums un šajā biznesā ir arvien pieaugoši apjomi,» saka Muhameds Gaits (Mohamed Ghaith), SIA Zeew dibinātājs. Viņš uzsver, ka no citiem tirgus spēlētājiem atšķiras ar bezmaksas piegādi. «Vienīgie Rīgā piedāvājam bezmaksas piegādi – cilvēks maksā tikai par ēdienu. Sapratām, ka mums ir jāatšķiras no konkurentiem. Redzējām, ka klientiem viena no svarīgākajām lietām ir tieši piegāde. Ja viņiem tas ir tik svarīgi, izlēmām piedāvāt piegādi bez maksas,» uzsver Muhameds. Pakalpojums darbojas līdz pat 11 km attālumā no restorāna, kas nozīmē, ka uzņēmums pārklāj teju visu Rīgu, pat Babīti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

McDonald’s ēdienu piegādā ne tālāk kā 1,5 km no restorāna

Laura Mazbērziņa, 18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrais ēdinātājs McDonald's ēdiena piegādes nodrošina tikai 1,5 kilometru attālumā no sava restorāna. Ja atrodies tālāk, pēc ēdiena jādodas pašam.

McDonald's šā gada martā Rīgā testa režīmā sāka nodrošināt ēdiena piegādes, un gatavojās McDelivery uzsākšanai šā gada vidū. Kā noskaidroja portāls db.lv, oficiālais McDonald’s piegādes partneris joprojām ir Foodout.

Interesējoties par piegādes iespējām, McDonald's restorānā biznesa portālam db.lv paskaidroja: «Visos Eiropas McDonald's restorānos ir vienādi kvalitātes standarti. Mūsu piegādes visur ir vienādas, kas paredz 1,5 kilometru attālumu. Mēs vēlamies klientiem piegādāt ēdienu atbilstošā temperatūrā. Mums ir izveidoti speciāli iepakojumi, taču tie nav paredzēti gadījumiem, kad piegāde tiktu veikta, piemēram, 10 kilometru attālumā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Wolt: Rīgā ēdienu piegādē ir cieņā Āzijas ēdieni

Anda Asere, 15.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu skaits, ar ko sadarbojas ēdienu piegādes platforma "Wolt", 2019. gada beigās pieaudzis līdz 330, bet kurjeru skaits - līdz 1200.

Tas ir ievērojami vairāk nekā pirms gada, kad uzņēmums Rīgā sadarbojās ar 180 restorāniem un 700 kurjeriem. "2019. gadā mūsu bizness Baltijā turpināja augt un pārsniegt mūsu cerības un Rīga nebija izņēmums. Arvien vairāk un vairāk klientu ir atraduši savu ceļu pie "Wolt" pakalpojuma," teic Līsa Ristala (Liis Ristal), ēdienu piegādes kompānijas "Wolt" vadītāja Baltijā.

Paplašināt restorānu skaitu, no kuriem tiek veiktas piegādes, nozīmē plašākas izvēles klientiem, kas savukārt nozīmē vairāk darba kurjeriem. "Mēs priecājamies par izaugsmi un esam pateicīgi saviem klientiem," uzsver L. Ristala.

Šobrīd "Wolt" strādā 80 pilsētās 20 valstīs. "Divu gadu laikā pilsētu skaits, kurās "Wolt" pieejams, ir audzis vairāk nekā piecas reizes, " viņa piebilst. Uzņēmumam ir vairāk nekā četri miljoni reģistrēto lietotāju. "Wolt" globāli piedāvā ēdienu no deviņiem tūkstošiem restorānu, ko pie klientiem izvadā 20 tūkstoši kurjeru. Arī darbinieku skaits strauji aug. Noslēdzot 2018. gadu, "Wolt" komandā bija 108 darbinieki, bet 2019. gada nogalē to skaits sasniedza 700. Detalizētāku informāciju par biznesa apmēriem konkrētās valstīs uzņēmums neatklāj saistībā ar augsto konkurenci šajā jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk kā 80 000 eiro, pārtikas mazumtirdzniecības tīkls ELVI sācis uzstādīt gatavo ēdienu pārdošanas automātus, piedāvājot klientiem iegādāties ELVI pusdienu komplektus, zupas, salātus un sviestmaizes ārpus pārtikas veikala šim mērķim īpaši pielāgotās, Latvijā ražotās vending ierīcēs.

Pirmie trīs gatavo ēdienu pārdošanas automāti uzstādīti pie būvniecības namiem “Kurši” Rīgā, Dreiliņos un Salaspilī.

"Sabiedrība jau ir pieradusi pie pašapkalpošanās kafijas aparātiem vai uzkodu automātiem, taču ELVI sadarbībā ar Latvijas ražošanas tehnoloģiju uzņēmumu radījis ēdienu izsniegšanas automātu, kur klienti var iegādāties ne vien sviestmaizes, bet arī zupas, salātus un pusdienu komplektus. Projektu uzsākam sadarbībā ar vēl vienu Latvijas zīmolu – būvniecības namu Kurši," stāsta ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine.

"Pirmie trīs ēdienu pārdošanas automāti uzstādīti tieši pie būvniecības namiem Kurši, jo cilvēki, kas vasaras sezonā aizrāvušies ar dārza vai mājas darbiem, bieži vien aizmirst par veselīgu un kvalitatīvu uzturu, aprobežojoties ar tuvumā esošām uzkodām," viņa papildina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien Vecrīgā ceturto gadu aizvadīts "Live Rīga" organizētais ielu ēdiena festivāls jeb "Riga Street food festival". Sešpadsmit Rīgas restorānu šefpavāri izgāja ielās, lai pagatavotu savu interpretāciju par Latvijas "street food".

Mērķis organizēt festivālu janvārī pirms vairākiem gadies radies galvenokārt, lai piesaistītu Latvijai tūristus arī mierīgākajā ziemas sezonā. Šogad festivāls sevišķi ticis reklamēts tuvākajās kaimiņvalstīs - Lietuvā un Igaunijā, kas nozīmē, ka arī šādi pilsēta, iespējams, piesaistījusi jaunus viesus, pauž Rīgas Tūrisma Attīstības biroja pārstāve Anna Blaua.

Viņa atklāj, ka šogad no dalībnieku puses atsaucība bijusi ļoti liela, nācies pat izlozes kārtā izvēlēties, kuri restorāni varēs piedalīties. Ja pirmo reizi organizējot "Street Food" festivālu ziemā, -15 grādu salā, nācies pierunāt restorānu saimniekus un pavārus šādai avantūrai, tad tagad lielākoties visi, kas tika uzaicināti, uzreiz arī piekrituši dalībai pasākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augošajai tendencei atteikties no sprostos dētu vistu olu izmantošanas šogad pievienojušies vairāki uzņēmumi - picēriju tīkls «Čili Pizza» ar 23 picērijām, restorāni «36.Line», «Ferma», «Kaļķu vārti», «Domini Canes», «Goldingen room», «ID Gourmet», «KOYA», «Martinelli», «OGLE», «Zilā Govs», «Colonel Brew Pub & Kitchen», kokteiļbārs «Mākonis Cocktails & Design», kafetērija «DOMA», viesnīcas «Wolmar» un «Dome Hotel & SPA», informē biedrība «Dzīvnieku brīvība».

Kokteiļbāra «Mākonis Cocktails & Design» pārstāvis Lauris Grass biznesa portālam db.lv stāstīja, ka olas tiek iepirktas no zemnieku saimniecības «Rītnieki». Viņš atzīst, ka tas sadārdzina ēdienu cenu. «Viss neapstājas pie tā, ka vistas tiek turētas brīvos apstākļos un skaidra pa pļavu. Svarīgi ir arī tas, ko šīs vistas ēd.» Par to, ka kokteiļbāra ēdienu sastāvā ir dabiskas vistu olas, bāra vadītāji informē klientus, to norādot gan ēdienkartē, gan sociālajos tīklos.

Restorāna «Ferma» menedžeris Raimonds Palms paskaidro, ka saistībā ar dabisko vistu olu izmantošanu cenas palielinātas netiek, jo izmaksu pieaugums nav tik būtisks. Ēdienkartē speciāli tas netiek norādīts, taču, ja kāds interesējas, tad par to tiek informēts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdienu piegādes uzņēmums Wolt, paplašinot darbību Latvijā, no 9. februāra uzsāks ēdienu un ātro pārtikas preču piegāžu nodrošināšanu Liepājā, informē uzņēmumā.

Sākotnēji Wolt nodrošinās ēdiena un pārtikas preču bezkontakta piegādes no vairāk nekā 20 restorāniem un 10 tirdzniecības vietām, ieskaitot tostarp arī Rimi.

“Liepāja ir pirmais reģions ārpus Rīgas, kur uzsākam ēdienu un pārtikas preču piegādes. Nākotnē izskatām iespēju paplašināt darbību arī citās reģionu pilsētās, ja jutīsim pieprasījuma un apgrozījuma potenciālu. Kopš darbības uzsākšanas Latvijā 2017. gadā visu laiku esam novērojuši stabilu intereses pieaugumu ēdienu piegādes jomā. Un šobrīd līdzīgas tendences ir novērojamas arī pārtikas preču piegādē. To ietekmē gan tehnoloģiju attīstība un iedzīvotāju ieradumu maiņa, gan arī cilvēku vēlme iegūt vairāk brīva laika savām interesēm. Protams, pašreizējā situācijā papildu stimulējošs faktors ir nepieciešamība izvairīties no drūzmēšanās un ievērot sociālo distancēšanos, lai neapdraudētu ne savu, ne citu cilvēku veselību,” teic Wolt vadītāja Baltijā Līsa Ristala.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdināšanas vietai Ģertrūdes ielā pievienojas bistro "Balts" tirdzniecības centrā "Sky&More", kur var iegādāties svaigi pagatavotas maltītes līdzņemšanai vai ēšanai uz vietas.

Neskatoties uz to, kas pandēmijas dēļ notiek apkārt, ir ēdināšanas uzņēmumi, kas dīkstāves vietā turpina attīstību. "Nodokļu parāda mums nav, bet dīkstāves pabalstam pretendēt nevaram, jo visu iepriekšējo gadu mums ir bijusi izaugsme, līdz ar to, skatoties pret pagājušo gadu, mums apgrozījuma kritums nesasniedz slieksni, no kura varam pretendēt uz valsts atbalstu. Nekas cits neatliek, kā iet uz priekšu! Pašā situācijas kulminācijā marta beigās atvērām jaunu tirdzniecības vietu iepirkšanās centrā "Sky&More", kas cilvēkiem ļoti patīk. Pie ieejas visiem tik pārbaudīta ķermeņa temperatūra, maltītes ir svaigas un droši iepakotas videi draudzīgā iepakojumā - tieši tas, kas šobrīd nepieciešams," saka Liene Kuplā, bistro "Balts" līdzīpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

Sun Finance grupa trīs gados uzsāk darbu trīs kontinentos

Jānis Goldbergs, 16.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Sun Finance” ir finanšu tehnoloģiju (fintech) uzņēmums, kas nodarbojas ar kreditēšanu tiešsaistē. Grupa ir dibināta 2017. gadā un jau trešajā darbības gadā pārsniedza 100 miljonu eiro apgrozījuma robežu.

“Sun Finance” strādā 3 kontinentos un 7 valstīs, tostarp, Meksikā un Vjetnamā, bet šis gads, neraugoties uz Covid-19, kļūs par grupas rekorda izaugsmes gadu.

Par “Sun Finance” izaugsmi DB.lv stāsta grupas dibinātājs un vadītājs Toms Jurjevs.

Kas ir finanšu tehnoloģijas vai tiešsaistes kreditēšana?

Ja cilvēkam ir nepieciešams aizdevums, tad viņš var izvēlēties, kur to saņemt – bankā, patērējot tam nepieciešamo laiku, vai arī tiešsaistē mūsu uzņēmuma mājaslapā vai aplikācijā, tam patērējot aptuveni desmit minūtes.

Kā radās ideja par paša uzņēmumu?

Finanšu tehnoloģiju uzņēmumi visā pasaulē pēdējo desmit gadu laikā ir radušies daudz. “Sun Finance” vadošās komandas darba pieredze konkrētajā jomā ir pietiekami liela. Cilvēki ir strādājuši šajā jomā desmit un vairāk gadus. Arī pats esmu strādājis citā uzņēmumā kā vadošs darbinieks. Pienāca laiks, pirms “Sun Finance” dibināšanas, kad sapratu, ka pietiek sēdēt tikai pie vadības galda, gribu būt arī pie akcionāru galda. Toreiz sazinājos ar savu labāko draugu Emīlu Latkovski, kurš nu ir arī mans biznesa partneris, un šobrīd sēžam vienā kabinetā. Toreiz viņu aicināju līdzi dibināt start-up uzņēmumu finanšu tehnoloģiju jomā. Sākām mēs ar biznesu tepat Latvijā. Šo tirgu toreiz arī vislabāk pārzinājām. Mazu brīdi vēlāk uzsākām darbību Dānijā. Faktiski uzreiz pēc tam sekoja Polija, tad Kazahstāna un tālāk jau sekoja eksotiskākas valstis kā Meksika un Vjetnama. “Visjaunākā” valsts grupas portfelī, kurā esam uzsākuši darbu, ir Zviedrija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

FOTO: Kā top gatavās maltītes Maxima pārtikas fabrikā

Ilze Žaime, 11.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielveikalu tīkls Maxima prezentējis jaunāko pārtikas ražotni Maxima Pārtikas Fabrika, kuras izveidē iepirkšanās un izklaides centrā Akropole investēti 320 000 eiro.

Šajā pārtikas fabrikā nodarbināti 32 darbinieki, tai skaitā konditori un suši meistari, kā arī kulinārijas izstrādājumu speciālisti.

«Pagaidām strādājam uz jaudas robežas, lai gan nākotnē mēs vēlētos ražot vairāk» min Pārtikas ražošanas departamenta direktors Vilnis Cīrulis. «Maxima Pārtikas Fabrika» koncepts ir radīts tā, lai pilnībā nodrošinātu «Maxima XXX» veikala Akropolē klientu pieprasījumu pēc gatavām maltītēm un konditorejas izstrādājumiem.

Fabrika nodrošina plašu maltīšu klāstu: otros ēdienus, grila maltītes, piedevas, dažāda veida svaigi gatavotus salātus, sviestmaizes, konditoreju, uzkodas, kā arī izvērstu suši sortimentu - kopumā 11 veidus. Db.lv jau vēstīja, ka tieši Akropoles veikalā tiek piedāvāti arī svaigi cepti burgeri un beļģu vafeles dažādās garšu variācijās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorāns MO Liepājā piedzīvojis pārmaiņas – nomainījušies īpašnieki, kuri ar restorāna piedāvājumu vēlas kļūt pieejamāki gan liepājniekiem, gan pilsētas viesiem.

«Mēs nekad līdz šim nebijām darbojušies ēdināšanas nozarē, tāpēc šķita, ka būtu forši izveidot ģimenes biznesu. Iepriekšējie īpašnieki vēlējās pārdot šo vietu, kas, pēc mūsu domām, ir labākais restorāns Liepājā. Kuru katru jau nepirktu. Apspriedāmies un izlēmām, ka darbosimies. Mēs neviens neko nezinājām par restorāniem, tikai tik, cik uz tiem ejam un ceļojam pa pasauli, jo ģimenē visi esam juristi. Tad, kad sāc tajā visā darboties, tad iepatīkas un tas ir dzīvesveids. Restorāns ir dzīve. Tas nav tā kā juristam – aizej uz darbu, atnāc mājās un aizmirsti. Es nevaru aizbraukt atvaļinājumā, nedomājot par darbu, jo man ir jāapskata dažādi restorāni, lai es varētu gūt pieredzi. Visa ģimene iegājām restorāna režīmā,» stāsta MO vadītāja Liene Kreice.

Komentāri

Pievienot komentāru