Apvienojot GfK zināšanas par lieliem kompleksiem pētījumiem un Rait inovācijas, esam neērti konkurentiem, uzskata Rait grupas izpilddirektors Kaspars Jeness un SIA Rait Custom Research Baltic vadītāja Māra Tauriņa.

Foto: Edijs Pālens/ LETA

Lai augtu, apvienojas 

Jaunajā ekonomikā dažos gadījumos vienīgais veids, kā augt lielākam, ir konsolidācija un konkurentu pārpirkšana

Anda Asere, 2018. gada 22. februāris plkst. 9:21

Tā uzskata tirgus izpētes kompānijas Rait grupas izpilddirektors Kaspars Jeness (Kaspar Jänes). Pērn Rait vienojās ar GfK SE par operatīvās darbības pārņemšanu Baltijā. Līdz ar to SIA GfK Custom Research Baltic tika pārdēvēts par SIA Rait Custom Research Baltic un turpinās darbību kā līdz šim. Darījums neietver GfK Retail and Technology biznesu, un darījuma summa netiek atklāta. Pārrunas bijušas ilgas, tās norisinājās vairāk nekā divus gadus. K. Jeness domā, ka tirgus izpētes sektorā un citās klasiskās nozarēs, kas ilgu laiku ir bijušas diezgan stabilas, nav iespējama izteikti liela dabiska izaugsme. Ja kompānija vēlas piedāvāt klientam spēcīga Baltijas spēlētāja pakalpojumus, to ir grūti izdarīt organiski – izaugsmei nav, no kurienes rasties. «Tāpēc tirgos, kur trūkst dabiskas izaugsmes, iespēja ir konsolidācija, uzņēmumu pārpirkšana un pārņemšana,» saka K. Jeness. Vaicāts, vai uzņēmums apsver iespēju iegādāties vēl kādu uzņēmumu, viņš teic, ka šāda iespēja pastāv, bet tas, visticamāk, nenotiks ne šogad, ne nākamgad.

«Šobrīd Baltijas ekonomika attīstās, tāpēc mēs esam situācijā, ka biznesā veicas gan tiem, kas ir labi, gan arī tiem, kam nav tik labi, jo ekonomika to atbalsta,» saka K. Jeness. Kopumā tirgus izpētes bizness Baltijā ir stabils. Aug tie, kas arvien vairāk pētījumus veic tiešsaistē, bet problēmas ir tiem, kas strādā ar vēsturiskām metodēm un neko nedara internetā. Igaunijā ir bijuši daži kompāniju slēgšanas gadījumi, jo, piemēram, ar šādu klasisku biznesa virzienu vairs nav gana.

K. Jeness uzskata, ka Baltijā izpētes biznesā nav īpašas atšķirības. «Man ir sajūta, ka Baltijas valstis biznesa kultūrā kļūst arvien līdzīgākas. Vairs nav tik krasas atšķirības,» viņš teic.

Visu rakstu Lai augtu, apvienojas lasiet ceturtdienas, 22. februāra, laikrakstā Dienas Bizness!

Nepalaid garām

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

Akciju tirgus galvenā ziņa janvārī – pasaules gals nav iestājies. Tie, kas neseko...

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi,...

Vēl pirms diviem gadiem Pārdaugavā, Robežu ielas koka namā, čakli strādāja vietējais...

No šīs sadaļas

Konsultāciju biznesā izdzīvo tas, kurš spēj piedāvāt plašu pakalpojuma klāstu ar pievienoto...

E-veselības sistēma ir iekļauta informācijas tehnoloģiju (IT) kritiskās infrastruktūras sarakstā,...

KFC Apvienotajā Karalistē slēdz restorānus, jo beigusies vistas gaļa...

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde «Hesburger» Latvijas tirgū šogad plāno investīcijas 5,5...

AS Latvijas jūras medicīnas centrs, ieguldot 2,23 milj. eiro, izveido diagnostiskās radioloģijas...

Februārī Vecrīgas centrā, Mazā Monētu ielā 3, atvērta jauna ART viesnīca Sherlock....

Pašlaik 70% ātrās palīdzības izsaukumu ir nepamatoti, intervijā DB uzsver Neatliekamās medicīniskās...

Tirgus pārdales instrumenta lomu spēlē nevis konkurenti, bet gan nodokļu administrācija.

Elektroniskais pieraksts sākotnēji būs pieejams dažās tehniskās apskates stacijās.

Konstatēti arī šoferi, kuri pasažierus pārvadājuši bez derīgas autovadītāja apliecības.