Foto

Latvijas balzams iegulda 440 tūkstošus jaunās ražošanas iekārtās

Gunta Kursiša, 06.06.2014

Jaunākais izdevums

Latvijas alkoholisko dzērienu ražotāja a/s Latvijas balzams piektdien atklāja modernizēto Rīgas Melnā balzama produktu pildīšanas līniju, kuras iekārtās kopumā investēti 440 tūkstoši eiro.

Līdz ar veiktajām investīcijām uzņēmums varēs palielināt ražošanas un eksporta apjomu. Savukārt jauno iekārtu nodrošinātais ietaupījums gadā tiek lēsts aptuveni 20 tūkstošu eiro apjomā.

Patlaban vietējā un eksporta tirgus vajadzībām Latvijas balzams gadā vidēji saražo aptuveni 1,4 miljonus litru Rīgas Melnā balzama līnijas dzērienu. Dzērieni tiek eksportēti uz aptuveni 25 pasaules valstīm.

«Rīgas Melnais balzams un tā līnijas produkti ir uzņēmuma eksporta mugurkauls - tie kopā veido ap 30% no a/s Latvijas balzams tiešā eksporta apjoma, izņemot Baltijas valstis,» norādīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Uzņēmuma vadītājs arī norāda, ka šogad plānots sākt aktīvāku balzama eksportu uz

vairākiem tirgiem, tostarp ASV, Ķīnu un Lielbritāniju, kā arī audzēt pārdošanas apjomus Krievijā un Latvijas beznodokļu tirdzniecības jeb tax free zonā.

Rīgas Melnā balzama produktu pārdošana vietējā un eksporta tirgū kopumā pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2012. gadu, augusi par 13% jeb 879 tūkstošiem eiro un sasniegusi 7,4 miljonus eiro. Pašmāju tirgū pārdošanas apjomi auguši par 13%, bet eksportā - 14% pieaugums. Pērn tiešā eksporta tirgos balzama grupas dzērienu realizācijas apjoms ražotāja cenās pārsniedza 2,3 miljonus eiro.

A/s Latvijas balzams attīstībā un produktu portfeļa pilnveidošanā kopš 2000.gada kopumā investēti 36 miljoni eiro, apkopojis uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotājs un izplatītājs "Amber Beverage Group" laidis klajā zīmola "Rīgas Melnais Balzams" jaunāko versiju - "Rīgas Melnais Balzams XO", kas papildināts ar izsmalcinātu franču brendiju, informē uzņēmumā.

Dzēriena pamatā ir recepte, ko pirms vairāk nekā 260 gadiem izveidoja farmaceits Abrahams Kunce. Viņa 1752. gadā izstrādātā receptūra vēl joprojām tiek izmantota arī šobaltdien, dzērienā apvienojot 24 dabiskas sastāvdaļas, tai skaitā 17 dažādas, rūpīgi atlasītas zālītes, ogas, pumpurus, garšvielas un saknītes.

"Šo "Rīgas Melnais Balzams" versiju izstrādājām teju divu gadus, līdz beidzot šonedēļ to varam nodot patērētāju vērtējumam. Lai gan šobrīd valstī un daudzos citos tirgos ir izsludināta ārkārtas situācija, "Latvijas balzams" ražotnes darbība norit pēc plāna un tādēļ arī turpinām izziņot jaunus produktus," stāsta "Latvijas balzams" valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rīgas Melnais Balzams Ķiršu sasniedzis rekordaugstus pārdošanas rādītājus

Dienas Bizness, 04.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Rīgas Melnais Balzams» dzērienu līnijas jaunpienācējs – ķiršu balzams, kura ražošana tika uzsākta šā gada augustā, strauji iekarojis savu vietu alkoholisko dzērienu tirgū un sasniedzis ievērojamus pārdošanas apjomus. Nepilnu divu mēnešu laikā pārdoti vairāk nekā 70 tūkstoši «Rīgas Melnā Balzama Ķiršu» pudeļu jeb aptuveni 33 tūkstoši litru. Savukārt no kopējiem «Rīgas Melnā Balzama» pārdošanas apjomiem jaunais ķiršu balzams sasniedzis jau 16%.

Sākotnēji «Rīgas Melnais Balzams Ķiršu» sēriju bija iecerēts ražot ierobežotā apjomā ar fokusu uz Latvijas tirgu, taču pēc milzīgā pieprasījuma un produkta augstajiem pārdošanas rādītājiem pieņemts lēmums to iekļaut «Rīgas Melnā Balzama» produktu līnijā, kā arī izvirzīti ambiciozi mērķi palielināt vietējā tirgus daļu un aktīvi iekarot eksporta tirgus, tādējādi veicinot arī Latvijas eksportu kopumā.

Oktobrī «Rīgas Melnais Balzams Ķiršu» būs pieejams lielākajos veikalu tīklos Lietuvā un Igaunijā. Turpretim nākamgad plānota «Rīgas Melnais Balzams Ķiršu» sērijas ekspansija Krievijā, Itālijā, Lielbritānijā, Skandināvijas valstīs un citviet pasaulē. Tāpat produkts būs nopērkams arī Eiropas lidostu beznodokļu jeb duty-free veikalos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Balzama zīmols Rīgas Melnais Balzams uzsācis ražot balzamu ar kafijas garšu – Rīgas Melnais Balzams Espresso, informē uzņēmumā.

Šis būs jau piektais produkts šī dzēriena līnijā. «Kafijas garšas iekļaušana arī alkoholiskajos dzērienos šobrīd ir ļoti aktuāla tendence visā pasaulē. Bāros, restorānos un kafejnīcās šie dzērieni ir bārmeņu izvēles pirmajā pieciniekā,» pastāstīja Māris Kalniņš, Rīgas Melnais Balzams globālais zīmola direktors. «Radot Rīgas Melnais Balzams Espresso, esam apvienojuši divas patērētāju novērtētas garšas: Rīgas Melnais Balzams garšu un espresso garšu,» stāsta Māris Kalniņš.

Rīgas Melnais Balzams Espresso pagatavošanā izmantots balzama ekstrakts, kas atrodams katra šī dzēriena pamatsastāvā. Tam kā jauninājums klāt pievienots Arabica kafijas pupiņu ekstrakts un kanēļa ekstrakts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada novembris bijis nozīmīgs mēnesis zīmolam «Rīgas Melnais Balzams», uzsākot aktīvu ASV tirgus iekarošanu. Līdz ar oficiālu zīmola prezentācijas pasākumu pasaules bārmeņu mekā Ņujorkā «Amber Beverage Group» atklāja balzama ceļu pie ASV patērētājiem, informē zīmola «Rīgas Melnais Balzams» globālais vadītājs Māris Kalniņš.

Tirgus apgūšana sākta Ņujorkas štatā, kam sekos aktīva iepazīstināšana ar «Rīgas Melno Balzamu» Teksasā, Floridā, San Francisko un Ilinoisā 2018. gadā. «Tuvākās piecgades laikā esam gatavi kļūt par TOP5 premium zīmolu pārstāvētajā kategorijā – zālīšu uzlējumi un liķieri. Lai to sasniegtu, līdzīgi kā citās valstīs, primāro fokusu liksim uz bārmeņu kopienu, miksoloģijas trendu jeb daudzveidīgajām balzama izmantošanas iespējām kokteiļos, kā arī HoReCa segmentu kopumā,» informē zīmola direktors.

«Ņujorkā visi zina, ka Kristaps Porziņģis nāk no Latvijas. Mēs gribam un esam apņēmības pilni panākt, ka numur divi atpazīstamības ziņā ir »Rīgas Melnais Balzams«,» stāsta «Rīgas Melnais Balzams» globālais zīmola direktors Māris Kalniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas balzams sper stratēģiski pārdomātu soli - sāk ražot džinu

Laura Mazbērziņa, 05.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvijas balzams» laidis klajā Latvijā destilēto džinu «Cross Keys Gin», kura sastāvā ir kumelītes un liepziedi. Ražošanas uzsākšanai nepieciešamo investīciju apmēru uzņēmums neatklāj.

«Šonedēļ uzsākam jaunā dzēriena ražošanu un drīz nodosim to izplatīšanai Baltijā, Lielbritānijā, Krievijā, Austrālijā, Itālijā un citur. Vairāki mūsu sadarbības partneri ārvalstīs izrādījuši interesi par Latvijā ražoto džinu,» stāsta Māris Kalniņš, globālais zīmolu direktors.

Džina kategorija ir viena no retajām stiprā alkohola kategorijām, kas pēdējo gadu laikā ir pieredzējusi pozitīvu dinamiku, katru gadu premium džina segmentam pieaugot par 7 – 9%. «Mūsu lēmums startēt šajā kategorijā ir stratēģiski pārdomāts,» saka M. Kalniņš.

«Cross Keys Gin» tiek pildīts «Rīgas Melnā Balzama» māla krūkās, kuras ietekmē džina nobriešanas procesu.

AS «Latvijas balzams» ir alkoholisko dzērienu ražotājs. Uzņēmums ir viens no Latvijas vadošajiem eksportētājiem – tā produkcija pieejama vairāk nekā 30 pasaules valstīs un katru gadu tiek apgūti arvien jauni eksporta tirgi. Tāpat «Latvijas balzams» ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas alkoholisko dzērienu ražotājs AS Latvijas balzams ieguvis 8 medaļas Ķīnā notiekošajā starptautiskajā dzērienu konkursā China Wine & Spirits Awards Best Value 2014.

Kā norāda uzņēmumā, tas AS Latvijas balzams ļaus veiksmīgāk īstenot savus eksporta plānus Āzijas tirgū.

Dubultzeltu ieguvuši divi dzērieni - Rīgas Melnais balzams un Rīgas Melnais balzams Element; zelta medaļu - Moka kafijas liķieris oriģinālais un Moka ar lazdu riekstu garšu. Ar sudraba medaļu novērtēti - Moka ar ķiršu garšu un Moka ar trifeļu garšu, kā arī Rīgas Melnais balzams ar upeņu garšu. Bronza tikusi degvīnam Riga Black Vodka.

AS Latvijas balzams Ķīnu definējis kā vienu no stratēģiski nozīmīgākajiem eksporta tirgiem tuvāko gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzērienu ražotājs Latvijas balzams (LB) grasās paplašināties ASV tirgū un «īstenot tālejošus uzņēmuma eksporta plānus», pavēstījis LB valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš–Āboliņš.

Par šādu lēmumu paziņots pēc balvu saņemšanas ASV dzērienu nozares konkursos. Kopumā konkursā Sanfrancisko «World Spirits Competition 2014» un Lasvegasā «Wine & Spirits Wholesalers America» LB saņēma deviņas medaļas. Apbalvojumus saņēma Rīgas Melnais balzams, Rīgas Melnais balzams Element, Riga Black Vodka, Balzams ar upeņu garšu, kafijas liķieris Moka.

«Dalība Lasvegasas izstādē ir vērtīga ne tikai ar piecām atvestajām medaļām, bet arī ar vairākiem jauniem sadarbības projektiem, darbs pie kuriem jau ir aizsākts,» pauda G. Āboltiņš–Āboliņš.

Pašlaik ASV veido 2% no LB kopējā tiešā eksporta portfeļa. Uz ASV jau tiek eksportēts Rīgas Melnais balzams un Balzams ar upeņu garšu.«Mūsu ambīcija ir tuvāko gadu laikā šo īpatsvaru vairākkārtīgi palielināt,» pauda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas Melnais Balzams izrotājas par godu Latvijas valsts simtgadei

Laura Mazbērziņa, 27.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par godu Latvijas valsts simtgadei laista klajā jauna «Rīgas Melnais Balzams» sērija, kuras dizains veidots kā stāsts par šā brīža un nākotnes Latviju. Plānots saražot tikai 125 tūkstošus šī alkoholiskā dzēriena vienību.

Šis produkts primāri ir paredzēts pašmāju tirgum, kā arī «duty-free» tirdzniecības vietām.

Māris Kalniņš, «Rīgas Melnais Balzams» globālais zīmola direktors, stāsta, ka Latvijas valsts simtgadei veltīto «Rīgas Melno Balzamu» rotā vairāki Latvijai raksturīgi simboli – ozols, tautumeita, Daugava, trīs zvaignes un citi elementi.

«Zelta drukā ieturētais pudeles dizains ataino stāstu par Latviju – par latviešu tautas spēcīgajām saknēm, par savstarpējo vienotību un kopējo valsts attīstību,» skaidro M. Kalniņš.

«Paredzam, ka pircēju interese par produktu būs augsta un tas pārdošanā neatradīsies ilgu laiku,» pauž zīmola direktors.

Limited edition «Rīgas Melnais Balzams» plaukta cena būs līdzīga vai mazliet augstāka, viņš atzīst.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas balzams: Rubļa kursa svārstības spirta kā izejvielas cenu nav jūtami ietekmējušas

LETA, 28.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pagājušā gada nogalē Krievijas rublis piedzīvoja dramatisku kritumu, no kaimiņvalsts importējamā spirta cenu tas nav īpaši ietekmējis, atzina AS Latvijas balzams valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

«Izejvielas cenu ietekmēja divi faktori. Kad sākās rubļa vērtības lejupslīde, spirta cenas Krievijā sāka kāpt, vienlaikus, rubļus konvertējot eiro, spirta eksports izvērtās aizvien izdevīgāks. Savukārt šogad rublis ir stabilizējies, cena kļuvusi nedaudz lielāka, tomēr kopumā noticis izlīdzinājums un lielas atšķirības cenā nejūtam,» sacīja uzņēmuma vadītājs.

Viņš arī norādīja, ka Latvijas balzams iepērk vidēji 1,3 miljonus litru spirta mēnesī un izejviela vienādos daudzumos tiek pirkta Krievijā un Eiropas Savienībā, tomēr Krievijas spirts esot nedaudz dārgāks lielāko muitas nodevu dēļ.

«Tomēr šo proporciju nemainīsim, jo Krievijas spirtam ir izcili laba kvalitāte. To izmantojam atsevišķu premiālās klases dzērienu ražošanā, piemēram, Stolichnaya, Amber gold, Moskovskaya un citos,» atzina uzņēmuma vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvākajā laikā AS Latvijas balzams līdzšinējo padomes priekšsēdētāju ekspremjeru Aigaru Kalvīti amatā nomainīs Rolands Gulbis, kurš savulaik jau ir bijis uzņēmuma valdes priekšsēdētājs un ģenerāldirektors, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā neoficiālā informācija.

Gulbis šo informāciju ne apstiprināja, ne arī noliedza, tomēr atzina, ka viņam būtu interese izstrādāt uzņēmuma stratēģisko attīstību atbilstoši akcionāru interesēm.

Savukārt Kalvītis aģentūrai LETA atzina, ka iesniegumu par aiziešanu no padomes priekšsēdētāja amata vēl nav uzrakstījis, taču gatavojas šo amatu atstāt.

«Saskaņā ar noteikumiem jāsasauc uzņēmuma vadības sēde, tad arī lems par padomes jauno sastāvu. Pagaidām vēl nevaru pateikt, kad īsti tas notiks, taču skaidrs, ka Latvijas balzamu atstāšu,» sacīja Kalvītis.

Kā ziņots, Kalvītis kopš šā gada 18.augusta iecelts AS Latvijas Gāze valdes priekšsēdētāja amatā. Sakarā ar jauno amatu Kalvītis 5.septembrī atstāja Kontinentālās hokeja līgas (KHL) Latvijas kluba Rīgas Dinamo īpašnieces AS Dinamo Rīga valdes priekšsēdētāja amatu, kur viņu nomainīja kādreizējais Valsts prezidents Guntis Ulmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas balzams no Rīgas Melnā balzama pārdošanas pērn iekasējis 7,4 miljonus eiro

Dienas Bizness, 24.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Melnā balzama produktu pārdošana vietējā un eksporta tirgū kopumā pagājušajā gadā augusi par 13% jeb 879 tūkstošiem eiro, salīdzinot ar 2012.gadu, un sasniegusi 7,4 miljonus eiro – informē AS Latvijas balzams. Pašmāju tirgū sasniegts 13% pieaugums, bet eksportā, salīdzinot ar 2012.gadu, sasniegts 14% pieaugums, informē Latvijas balzams.

Rīgas Melnais balzams un tā grupas produkti 2013.gadā ir bijis pārdotākais Latvijas balzama ražotais dzērienu zīmols uzņēmuma tiešā eksporta tirgos – produkcijas realizācijas apjoms ražotāja cenās pārsniedzis EUR 2,3 miljonus.

Visstraujāk auguši balzama ar upeņu garšu pārdošanas apjomi. Pēc AS Latvijas balzams datiem, šī dzēriena realizācija vietējā tirgū pērn augusi par 23%, savukārt, eksporta tirgos tā sauktā Upeņu balzama pārdošanas rādītāji kāpuši par 50%.

Uzņēmums arī ziņo, ka pārdotāko zīmolu vidū eksporta tirgos ir arī brendijs Grand Cavalier, kā arī nesen radītais Riga Black Vodka degvīns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotājam «Latvijas balzams» Rīgas pilsētas būvvalde pirmdien izsniegusi būvatļauju esošās ražotnes paplašināšanai Aleksandra Čaka ielā 160, aģentūrai LETA apstiprināja kompānijā.

Uzņēmuma pārstāvji norādīja, ka izsniegtā būvatļauja attiecas uz kompānijas uzsākto ražotnes rekonstrukcijas un paplašināšanas projektu, kura kopējās izmaksas ir plānotas 23 miljonu eiro apmērā. Pērn rudenī Ministru kabinets (MK) novērtēja šī projekta nozīmi Latvijas tautsaimniecības attīstībā, piešķirot 4,1 miljona eiro uzņēmuma ienākuma nodokļa (UIN) atlaidi.

Kompānijas pārstāvji atzīmēja, ka vēsturiskās «Latvijas balzams» ražošanas ēkas rekonstrukcijas un paplašināšanas projekts ir uzsākts ar mērķi paaugstināt uzņēmuma konkurētspējas un eksporta potenciālu. Lai to nodrošinātu, «Latvijas balzamam» nepieciešams palielināt ražošanas jaudu un samazināt produkcijas pašizmaksu, kas pašlaik ir augstāka nekā vairākiem reģiona vadošajiem ražotājiem. «Ņemot vērā strauji augošās darbaspēka izmaksas Latvijā, produkcijas pašizmaksas samazināšana iespējama galvenokārt kāpinot produktivitāti (automatizējot ražošanas procesus, uzlabojot materiālu un preču plūsmu), kā arī samazinot energoresursu patēriņu,» norādīja kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija atguvusi tiesības uz Stolichnaya un Moskovskaya degvīnu zīmoliem pēc vairāk nekā desmit gadu ilgas cīņas Nīderlandes tiesā ar uzņēmēju Juriju Šefleru.

Roterdamas apgabaltiesa trešdien nolēmusi, ka šīs divas preču zīmes, ar kurām marķētais degvīns tiek ražots arī Šeflera kontrolētajā uzņēmumā Latvijas balzams, pieder Krievijai.

Šis lēmums liek Šeflera Nīderlandes uzņēmumam Spirits International nodot tiesības uz šīm preču zīmēm Krievijai vai samaksāt soda naudu 100 000 eiro apmērā un saņemt papildu naudassodu 50 000 eiro dienā.

Tāpat tiesas lēmums liek Spirits International pārtraukt Stolichnaya un Moskovskaya degvīnu tirdzniecību Nīderlandē, Beļģijā un Luksemburgā.

Šī tiesas prāva sākās 2003.gadā un paredz Šeflera uzņēmumam kompensēt Krievijai zaudējumus par šo zīmolu izmantošanas periodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Melnā Balzama līnijas dzērienu kopējie pārdošanas apjomi pērn, salīdzinot ar 2015.gadu, uzrādījuši pieaugumu gan pašmāju, gan ārvalstu tirgos. Starptautiskajos tirgos ārpus Baltijas zīmola pārdošanas apjoms pērn audzis par 20%, savukārt Latvijā 2016.gads noslēgts ar 6% pārdošanas apjomu kāpumu, informē zīmola globālais mārketinga vadītājs Māris Kalniņš.

Patlaban tiek strādāts ar dažādām klientu auditorijām kā vietējā, tā vairāk nekā 35 ārvalstu tirgos.

Mērķis ir nākamo piecu gadu laikā dubultot produkta tirgus daļu pasaulē.

«Globālās patēriņa tendences liecina par labu dzērieniem ar senu vēsturi, dabisku sastāvu un labu kvalitāti, un Rīgas Melnais Balzams atbilst šiem pieprasījuma kritērijiem. Taču izaicinājumu ir daudz – tie ir vairāk nekā 150 tirgi pasaulē, kur Rīgas Melnā Balzama vārds ir svešs. Savukārt, Latvijā un citos «vēsturiskajos» tirgos – Ukrainā un Krievijā – mūsu uzdevums ir mainīt iesīkstējušos lietošanas paradumus - kā piedevu pie tējas saaukstēšanās laikā,» stāsta M. Kalniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotāja AS "Latvijas balzams" neauditētais neto apgrozījums 2020. gada pirmajā ceturksnī sasniedza 15,9 miljonus eiro, kas ir par 0,3% vairāk nekā 2019. gada pirmajā ceturksnī, liecina kompānijas paziņojums "Nasdaq Riga".

To galvenokārt ietekmēja izmaiņas realizētās produkcijas sortimentā.

Pārskata perioda neauditētā neto peļņa ir 0,64 miljoni eiro, kas ir par 37% mazāk nekā 2019. gada pirmajā ceturksnī. Neto peļņas rādītāju, galvenokārt, ietekmēja cenu izmaiņas atsevišķās būtiskās izejvielu kategorijās, izmaiņas pārdotās produkcijas sortimentā un atalgojuma izmaiņas, tai skaitā, kas saistītas ar Covid-19 situāciju.

2020. gada aprīlī, ņemot vērā COVID-19 radītos apstākļus un to ietekmi uz Latvijas tautsaimniecību, AS "Luminor Bank" Latvijas filiāle ir piešķīrusi uzņēmumam labvēlības periodu uz sešiem mēnešiem attiecībā uz tam piešķirtajiem ilgtermiņa aizņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas balzams: Amber Beverage Group ietekmes palielināšanās paātrinās lēmumu pieņemšanu

Žanete Hāka, 19.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas balzams valde ir izvērtējusi akcionāra SIA Amber Beverage Group izteikto AS Latvijas balzams brīvprātīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu un secinājusi, ka tas atbilst normatīvo aktu prasībām, informē uzņēmums.

Valde pozitīvi vērtē izteikto akciju atpirkuma piedāvājumu: «SIA Amber Beverage Group ietekmes palielināšanās paātrinās lēmumu pieņemšanu, ļaus AS Latvijas balzams efektīvāk koncentrēties uz savu pamatdarbības jomu – konkurētspējīgu produktu attīstību un ražošanu, kā arī sekmīgāk reaģēt uz tirgus izmaiņām. Šis akciju atpirkšanas piedāvājums neietekmēs uzņēmuma darbības stratēģijas, kā arī nākotnes plānu realizāciju. Akcionārs nav paredzējis mainīt esošo uzņēmuma darbības profilu un atrašanās vietu.»

«Akcionāru izteiktais brīvprātīgais akciju atpirkšanas piedāvājums neietekmēs Latvijas balzams nodarbinātības politiku, uzņēmuma darbinieki saglabā darbavietas saskaņā ar noslēgtajiem darba līgumiem,» pauž uzņēmuma valde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1938. gadā ražotā Rīgas Melnā Balzama pudele ar numuru 88 jau vairākās paaudzēs tiek nodota mantojumā Lietuvas diplomāta Joza Brediķa ģimenē.

Brediķu ģimenes tradīcija ir nodot senā dzēriena speciālizlaiduma pudeli ģimenes vecākajam bērnam, un šobrīd tā atrodas pie mantinieces Vācijā. Uz krūkas norādīts par Grand Prix balvu Parīzē 1937. gadā.

Līdz stāsta uzticēšanai Dienas Biznesam ģimenei nebija skaidrs, kurā gadā pudele ražota, vien bija zināms, ka tas noticis pirms Otrā pasaules kara.

A/S Latvijas balzams skaidro, ka Lietuvas vēstniekam dāvinātā un vēlāk ģimenē pārmantotā balzama krūka ir ražota 1938. gadā rīdzinieka Alberta Volfšmita fabrikā – Volfšmita Rauga fabrika, degvīna dedzinātava, spirta rektifikācijas un destilācijas akciju sabiedrība, secina uzņēmumā.

Latvijas balzama arhīvā atrodama ļoti līdzīga, teju ekvivalenta balzama krūka no 1938. gada, vienīgais – tā marķēta ar pašmāju akcīzes nodokļa marku. Vēstniekam dāvinātā krūka bijusi eksporta tirgum paredzēta, tādēļ informācija uz etiķetes lasāma angļu valodā, apskatot Brediķu ģimenes foto, skaidro Latvijas balzams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas balzams gatavs paaudžu maiņai

Anita Kantāne, 30.09.2019

Pārtikas tehnologam Latvijā ir jāatbilst pasaules līmenim, jo vietējais tirgus ir mazs, akcentē ilggadējā AS Latvijas balzams galvenā tehnoloģe Aija Zablocka un amata pēctece Dina Aļeņina.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvenā tehnologa nomaiņai AS Latvijas balzams gatavojas mērķtiecīgi.

Tradicionālo Latvijas balzama alkoholisko dzērienu ražošanā nepieciešamas specifiskas zināšanas. Tas bija viens no iemesliem, lai ilggadējā galvenā tehnoloģe Aija Zablocka pirms došanās pensijā ikdienā kopīgi pildītu amata pienākumus ar savu pēcteci Dinu Aļeņinu. A. Zablocka par ražošanas procesu un tehnologa pienākumiem saka: «Ja Latvijas balzamu salīdzina ar cilvēka organismu, tad ražošanas procesu var pielīdzināt sirdij, laboratorija ir kā acis, kas tehnologam parāda, kurā virzienā jāskatās, bet tehnologs ir kā kakls, kurš groza galvu vajadzīgajā virzienā.»Tehnologa darbam ir trīs galvenās pienākumu sadaļas – tehnoloģiskās dokumentācijas uzturēšana, jaunu dzērienu izstrāde un operatīvās ikdienas darbības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Konkursa Biznesa Tīģeris 2014 pusfinālists: Maina runas veidu


Anda Asere
, 14.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkohola ražotājs Latvijas balzams nule mainījis savu tēlu un eksporta stratēģiju, kas palīdzējis uzlabot pārdošanas rezultātus ārpus Latvijas

«Agrāk mūsu īstenotā ārējo tirgu apgūšanas stratēģija bija orientēta uz izaugsmi, palielinot noieta tirgu skaitu un fokusējoties uz t.s. tradicionālajām valstīm, kur mūsu produkti jau zināmi. Pērn veicām izpēti, lai izkristalizētu jaunus tirgus, analizējot ap 120 dažādu teritoriju, kanālu un valstu. Tostarp bija gan lielai daļai ražotāju tradicionālu prioritāri tirgu, gan pagaidām ārpus fokusa palikuši reģioni un kanāli. Pārdomāta prioritāšu noteikšana palīdzēja sasniegt izrāvienu virknē šo tirgu jau pirmajā gadā. Piemēram, viens no kanāliem ir beznodokļu un ceļojumu tirdzniecības kanāls, kurā pērn mūsu apgrozījums pieauga par 19%. Šajā kanālā saredzam vēl neizmantotas izaugsmes iespējas arī nākotnē,» saka Valters Kaže, a/s Latvijas balzams komercdirektors. Viņš piedalās laikraksta Dienas Bizness un speciālistu darba portāla Cvmarket.lv organizētajā konkursā Biznesa tīģeris 2014.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras saulgriežus sagaidot, Latvijas balzams (LB) uzsāk ražot Rīgas Melnā Balzama Upeņu īpašo vasaras sēriju. Šī ir limitētā dzēriena partija, kas veidota ar Līgo svētku noskaņās ieturētu tematisku etiķeti ar ugunskuru, papardēm un ozolu zariem, informē AS Latvijas balzams un Amber Beverage Group komunikācijas vadītāja Dana Hasana.

Zīmola vadītājs Latvijā Ģirts Liniņš stāsta, ka limitētas sērijas dzērieni var atšķirties gan ar etiķeti, kas tiek veltīta kādam īpašam notikumam, gan ar garšas niansēm, un tas ir viens no veidiem, kā «atsvaidzinās» un uzrunā patērētājus.

Upeņu balzama vasaras sērija 0.7l tilpumā būs pieejama visos tirdzniecības tīklos Latvijā jau šonedēļ par tādu pašu cenu kā oriģinālās dzēriena pudeles.

Rīgas Melno Balzamu Upeņu LB uzsāka ražot 2009. gadā, un nav noslēpums, ka tieši «upenīte» savas izteiktās svaigo ogu garšas dēļ ir populārākais dzēriens Balzamu sērijā kā vietējā, tā arī eksporta tirgos. Vairāk nekā 75% no saražotā dzēriena apjoma tiek realizēti Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas balzama caur dzintaru filtrētais degvīns Amber Gold plūc laurus Ķīnā

Dienas Bizness, 08.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs AS Latvijas balzams (LB) ieguvis divas zelta un vienu sudraba medaļu Ķīnas lielākajā starptautisko dzērienu konkursā China Wine & Spirits Awards Best Value 2014. Visaugstāko novērtējumu - zelta medaļu - degvīna kategorijā ir saņēmis pasaulē pirmais caur dzintaru filtrētais degvīns Amber Gold, kuru uzņēmums radīja, sadarbojoties ar zinātniekiem no Latvijas un Krievijas, informē LB Komunikācijas vadītāja Dana Hasana.

Zelta godalgu saņēmis arī tieši starptautiskiem tirgiem radītais dzirkstošais dzēriens Cosmopolitan Diva, bet sudraba novērtējumu ieguvis degvīns Riga Black Vodka.

LB komercdirektors Valters Kaže norāda, ka visaugstāko novērtējumu saņemšana Āzijas reģiona nozīmīgajā konkursā pavērs uzņēmumam jaunas espējas šajā tirgū.

Jau vēstīts, ka LB šī gada pavasarī ieguva 8 medaļas vēl vienā nozīmīgā - Ķīnas lielākajā un prestižākajā starptautisko dzērienu konkursā CWSA Best Value Competition.

LB ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijā. Uzņēmums pārstāv 24% Latvijas alkoholisko dzērienu tirgus un ražo vairāk nekā 100 dažādu produktu gandrīz visos stipro un vieglo alkoholisko dzērienu segmentos. LB dzērienu portfeli veido tādi pasaulē atzīti zīmoli kā Stolichnaya, Moskovskaya, Rīgas Melnais balzams un vietējā tirgū populārākais dzirkstošais vīns - Rīgas šampanietis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākā alkoholisko dzērienu ražotāja Latvijas Balzams izaugsme šogad atbilst plānotajam, aģentūrai BNS pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

«Latvijas Balzama pusgada un arī pēdējo mēnešu rezultāti dod pamatu runāt par stabiliem rādītājiem un izaugsmi gada griezumā kopumā, kas atbilst plānotajam,» sacīja Āboltiņš-Āboliņš, piebilstot, ka precīzus finanšu rezultātus vēl nav iespējams apkopot, jo gada kopainu lielā mērā ietekmēs pārdošanas rādītāji decembrī.

Vienlaikus viņš pastāstīja, ka Latvijas Balzams šogad ir radījis piecus jaunus zīmolus vietējam un eksporta tirgiem, tostarp caur dzintaru filtrēto degvīnu, kā arī realizējis virkni privāto zīmolu projektu. «Mūsu prioritāte [šogad] ir bijusi dzērienu portfeļa pilnveidošana un attīstītība, kā arī izaugsme stratēģiskajos ārvalstu tirgos,» sacīja Latvijas Balzama valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Latvijas balzams nokārtojis gandrīz 4 miljonu eiro atliktā nodokļu maksājuma saistības

LETA, 15.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas balzams nokārtojis saistības ar Valsts ieņēmumu dienestu, noteiktajā termiņā samaksājot atlikto nodokļu maksājumu 3,83 miljonu eiro apmērā, portālu Nozare.lv informēja uzņēmuma pārstāve Dana Hasana.

«Nodokļu maksājums ir veikts pilnā apmērā un noteiktajā termiņā. Visu šo laiku uzņēmums ir produktīvi strādājis, vienlaikus izmantojot likumā paredzēto iespēju, vienojoties ar VID,» sacīja Hasana.

Latvijas balzams jūnijā vērsās pie VID ar lūgumu rast iespēju izmantot atlikto nodokļu maksājumu 3,83 miljonu eiro apmērā, ko veido pievienotās vērtības nodoklis (PVN) un akcīzes nodoklis. VID šim lūgumam piekrita, un nodokļu maksājumi budžetā sadalīti atbilstoši uzņēmuma piedāvātajam termiņam, kas ir 16.oktobris.

«Tas, ka uzņēmums lūdz atlikt nodokļu maksājumu, nav nekas ārkārtējs, bet normāla, likumā paredzētā iespēja. Uzņēmumam, kuram nav nodokļu parādu, ir tiesības četras reizes gadā izmantot iespēju maksāt nodokļus pēc īpaša, iepriekš saskaņota grafika. Atliktā nodokļu maksājumu iespēja tikusi izmantota arī citus gadus,» iepriekš atzina uzņēmuma pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

AS Latvijas balzams apgrozījums 2013. gadā pārsniedzis 100 miljonus eiro

Dienas Bizness, 28.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gadu Latvijas alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijas balzams noslēdzis ar 5,7 miljonu eiro peļņu un 101,1 miljona eiro lielu apgrozījumu, liecina uzņēmuma neauditētais finanšu pārskats par pērno gadu.

Uzņēmuma neauditētais apgrozījums 2013. gadā bija 71,1 miljons latu (101,1 miljons eiro), kas ir par 1.5% vairāk nekā 2012. gadā. Pārskata perioda neauditētā peļņa ir 4,0 miljoni latu (5,7 miljoni eiro), kas ir par 3.8% mazāk nekā 2012. gadā. Peļņas samazinājums ir saistīts ar produkcijas izejvielu sadārdzinājumu un atšķirīgu kopējā pārdošanas apjoma sadalījumu starp produktu kategorijām.

Apgrozījums vietējā tirgū pērn ir saglabājies gandrīz iepriekšējā gada līmenī, taču krities Baltijas valstu tirgos kopumā, ko uzņēmums skaidro ar dzērienu portfeļa pārskatīšanu atbilstoši tirgus izmaiņām.

AS Latvijas balzams pārvaldītajos eksporta tirgos, izņemot Baltijas valstis, apgrozījums pērn audzis par 14,7%, kopumā eksportā uzrādot 2,8% pieaugumu. Ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums sasniegts tādos nozīmīgos tirgos kā Krievija (+5,5%), Latvijas beznodokļu zona (+18,2%) un Ukraina (+38,3%). 2013. gadā uzņēmuma galvenie eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas balzams pārliecināts, ka valdība izprot nepieciešamību investēt eksportētājā

Rūta Cinīte, 27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas balzams valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns neredz pamatu satraukumam saistībā ar šonedēļ valdībā atlikto Latvijas balzams prasījumu likumā noteiktā kārtībā piešķirt uzņēmuma ienākuma nodokļa atlaidi par apjomīga investīciju projekta īstenošanu, teikts kompānijas paziņojumā biržai Nasdaq Riga.

«Mēs saprotam, ka šis ir nozīmīgs lēmums un deputātiem ir nepieciešams laiks, lai detalizēti iepazītos ar šo iespaidīgo investīciju projektu un finanšu aprēķiniem. No savas puses iesnieguši visus dokumentus, kas nepieciešami šāda pieprasījuma izdarīšanai. Vienlaikus varu apliecināt, ka esam gatavi klātienē deputātiem skaidrot katru projekta aspektu un esam pārliecināti, ka valdība izprot, cik nozīmīgi ir tas, ka viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem un darba devējiem Latvijā attīsta ražošanu un nodrošina augstus eksporta apjomus,» pauž I.Geidāns.

Arī Latvijas balzama neauditētajā 2017. gada sešu mēnešu finanšu pārskatā norādīts, ka kompānija ir sākusi lielu ražošanas telpu modernizācijas un rekonstrukcijas projektu, ar mērķi apvienot esošās divas ražotnes zem viena jumta. Kompānija atzīmē, ka projekta pabeigšana rezultēsies ar uzņēmuma konkurētspējas palielināšanu un efektivitātes paaugstināšanu reģiona ražotāju vidū. Investīciju projekta kopējās izmaksas ir plānotas 23 miljonu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru