Mana pieredze: Pārdot var arī patīkami 

Visi māk pārdot, vienkārši latvieši ir pieņēmuši, ka pārdošana ir uzbāšanās, saka konsultāciju uzņēmuma U-Sales īpašnieks Vigants Lesausks

Anda Asere, 2018. gada 14. maijs plkst. 6:23

Vigants pieļauj, ka šo domu «ievazājuši» ārzemju uzņēmumi, kuri pārdod preces, staigājot pa mājām un piedāvājot, piemēram, putekļu sūcējus. «Tas ir normāls darbs, bet tur pārdošanas process cilvēkiem ir nepatīkams, viņi mēdz nožēlot, ka ir nopirkuši konkrēto preci. No tā rodas sajūta, ka visi pārdevēji mēģina kaut ko «iesmērēt». Tā tas nav, jo ir preces, kas ir vajadzīgas. Piemēram, kad pērk dzīvokli, cilvēks ir priecīgs, ja ir speciālists, kurš saprot, kas viņam vajadzīgs, ko var atļauties, kādas ir nākotnes perspektīvas, un piedāvā divus līdz četrus variantus. Tā arī ir pārdošana, vienkārši mēs to tā neuztveram. Labākā pārdošana ir tā, kad klients vispār nejūt, ka viņam kaut ko pārdod. To var darīt ētiski, forši un tā, ka klientiem patīk,» viņš saka.

Bieži vien klienti pie viņa vēršas, jo uzņēmumam ir produkts vai pakalpojums, tas vēlas sākt to tirgot, piemēram, Vācijā, un, šķiet, ka pārdevēji to nevar izdarīt. Nereti gadās, ka pārdevēji ir pieraduši saņemt pasūtījumus un nav tik aktīvi, kā biznesa īpašnieks vēlētos, nav mērījumu, un nevar saprast, kurā brīdī kaut kas strādā vai nestrādā. Viņš joko, ka agresīva pārdošana Baltijas stilā ir agresīvi sēdēt un gaidīt, kad klients piezvanīs. Pārdevējiem nepatīk atzvanīt un atgādināt par darījumu. «Ārzemēs 20 līdz 30 reizes par sevi atgādināt ir normāli un klients pat nedusmojas par to. Jāmāk sabalansēt aktivitāti ar to, lai nekaitinātu klientu,» viņš teic.

Viņš strādā viens. «Man nav mērķis uzaudzēt lielāko pārdošanas konsultāciju uzņēmumu. Tas ir risks kļūt paviršam, ne tik personīgam, neprecīzam, tad ciestu reputācija,» uzskata Vigants. Uzņēmējs novērojis, ka klienti vēlas zināšanas, nevis dokumentu kalnus. «Viņi grib, lai tiem pasaka – dari tā vai šitā. Līdzīgi kā pie ārsta – cilvēks vēlas satikt īsto ārstu, kurš pateiks, kuras zāles lietot, lai tālāk pats tiktu galā. Ir daudz tādu uzņēmēju, kuri paši spēj visu izdarīt, bet viņiem vajag šo recepti tam, ko darīt citādi. Uzņēmumiem, kas nodarbojas ar pārdošanu, vajag kādu cilvēku no malas, kas palīdz sakārtot procesus, noteikt, kā tos mērīt, kā palielināt disciplīnu, kā motivēt un kādu «pātagu» pielietot, ja kaut kas nestrādā,» teic Vigants.

Visu rakstu Pārdot var arī patīkami lasiet 14. maija laikrakstā Dienas Bizness.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Mana pieredze: Lēpēs pieradina netradicionālo

Mana pieredze: Dizains ar pievienoto vērtību

Mana pieredze: Dizains sadraudzējies ar dārza tehniku

Mana pieredze: Nepilna minūte, un biļete kabatā

Mana pieredze: Fotogrāfa prestižs šobrīd ir ļoti zems

Mana pieredze: Pārdod laiku

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 24. aprīlis plkst. 12:53

Pagaidām Latvijā kriosaunas nav savairojušās tik kuplā skaitā kā savulaik solāriji, šīs...

2018. gada 16. aprīlis plkst. 9:37

Reklāmas tehnoloģiju jaunuzņēmums Setupad izstrādājis reklāmu automātisku pārdošanas sistēmu,...

2018. gada 11. aprīlis plkst. 8:59

Jelgavā veikals Daba, kas jau desmit gadus tirgo ekoloģiskus produktus un Latvijā...

2018. gada 13. aprīlis plkst. 8:04

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv ciemojas pie zīmola «Karl Walter tools» nažu...

2018. gada 10. aprīlis plkst. 9:12

Suvenīru un dizaina preču uzņēmumam SIA Typical ir divas pastkaršu kolekcijas –...

Nepalaid garām

Restorānu biznesā pamatlietas ir skaidras – garšīgs ēdiens, lieliska apkalpošana un labs...

2019. gada desmit mēnešos likvidēti 21 157 uzņēmumi, kas ir par 412...

Latvijas pašvaldības desmitgades garumā cēlušas peldbaseinus, stadionus, kultūras centrus bez...

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

No šīs sadaļas
2018. gada 09. maijs plkst. 8:25

Nelielā beigeļnīca Big Bad Bagels Baznīcas ielā Rīgā «izgriezusi pogas» ne vienam...

2018. gada 08. maijs plkst. 11:54

Zīmoli «Helium», «IR Wood », «More Than Knitwear», «MIZO», «Lucky Me» stāsta...

2018. gada 08. maijs plkst. 9:01

Apģērbu zīmola Owa dibinātāja Natālija Jermolajeva pārstāv cilvēkus ar īpašām vajadzībām...

2018. gada 08. maijs plkst. 0:05

Kādu biznesu izvēlēties, ja patīk ziedi, dāvanu saiņošana un saldumi?...

2018. gada 07. maijs plkst. 12:08

Mazumtirdzniecības tīkla «Maxima Latvija» loģistikas centrā «Abras» esošās iekārtas pilnībā...

2018. gada 07. maijs plkst. 11:18

Pieprasījums pēc tekilas arvien aug, bet tās ražošanā joprojām tiek izmantotas senas...

2018. gada 07. maijs plkst. 11:03

Keramiķe Laine Beriņa veido trauku kolekcijas Laine Berina Ceramics, kas saskan cita...

2018. gada 03. maijs plkst. 8:36

Z/s Lēpes ievieš netradicionālus augus, pieradinot tos Latvijas apstākļiem...

2018. gada 02. maijs plkst. 12:41

Kalnciema kvartāla tirgus šobrīd ir iepirkšanās vieta, taču, ko paši tirgotāji domā...

2018. gada 02. maijs plkst. 6:46

Šogad ergonomisko aproču ražotājs Uppo vēlas pārdot pirmās 5000 vienības, bet nākotnes...