Jaunākais izdevums

Ar 2009. gada 1. janvāri dienas un vēlās vakara stundās samazināts reisu skaits vidēji par 25 trolejbusiem un 10 tramvaju vagoniem (5 sastāviem). Šādu lēmumu apstirpinājusi Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu komisija.

Samazinājums neskar rīta un pēcpusdienas stundas, kad ir visintensīvākā pasažieru plūsma, norādīja SIA Rīgas satiksme preses sekretāre Iluta Bērziņa.

"Pasažieriem būtu vēlams iepazīties ar izmaiņām kustību grafikos, lai saprastu, kā tās skars viņu izmantotos maršrutus. Izmaiņas ir dažādas atkarībā no maršruta – ir tādi maršruti, kuros veikts samazinājums tikai sestdienās, svētdienās, ir tādi maršruti, kur visās dienās, ir arī maršruti, kuros izlaidums palielināts – piemēram, tāds ir 4. tramvaja maršruts," izteicās I. Bērziņa. Izmaiņas stāsies spēkā no 1. janvāra. Ar izmaiņām varēs iepazīties Rīgas satiksmes mājas lapā šīs nedēļas beigās, bet pieturvietās jaunie saraksti būs no decembra pēdējās nedēļas.

Sabiedriskā transporta pārvadājumu apjomu plānots samazināt, ņemot vērā nepieciešamību samazināt pakalpojuma izdevumus 2009. gadā. Lai iekļautos pieejamā finansējumā, ir samazinātas visas pozīcijas, kas ir samazināmas un kas nav saistītas ar obligātajiem (kredītu vai nodokļu) maksājumiem – darba samaksas pieaugums apturēts, samazināta pamatlīdzekļu iegāde, atjaunošana, administrācijas izdevumi un citi. Samazinot darba apjomu, iespējams samazināt ar to saistītās izmaksas, piemēram, degvielai un elektroenerģijai. Negrozāmās izmaksas ir izdevumi ilgtermiņa aizņēmumu atmaksāšanai, izdevumi par komunālajiem pakalpojumiem, jo izdevumi par infrastruktūras uzturēšanu ir nemainīgi, neatkarīgi no pakalpojuma apjoma.

Transports un loģistika

Daugavpilī par vairāk nekā 30 miljoniem eiro attīsta tramvaju infrastruktūru

Db.lv,11.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpilī par vairāk nekā 30 miljoniem eiro attīsta tramvaju infrastruktūru, informē pašvaldībā.

PAS "Daugavpils satiksme" īsteno četrus nozīmīgus projektus, kuru gaitā līdz 2023.gada beigām vairākos posmos tiks pārbūvētas esošās un izbūvēta jauna tramvaju līnija, kā arī nomainītas komunikācijas un labiekārtota sliežu ceļiem piegulošā teritorija.

Kopējās projektu izmaksas sastāda vairāk kā 30 miljonus eiro, kas uzņēmuma pastāvēšanas laikā ir vērienīgākais finansiālais ieguldījums tramvaju infrastruktūras attīstībā.

Apmēram 11,2 miljoni eiro tiks ieguldīti jaunajā Vaiņodes ielas tramvaju līnijas projektā. Būvdarbi tiek veikti 1,9 kilometru garumā. Šī projekta ietvaros paredzēts savienot 1. un 3. tramvaju maršruta galapunktus, izbūvējot jaunu tramvaju līniju Vaiņodes ielā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas sabiedriskā transporta operators, septembrī viesojoties Rīgas Satiksmē (RS), izteicis vēlmi iegādāties RS vecos trolejbusus, Db.lv apliecināja RS preses sekretārs Viktors Zaķis.

Tallinas Tramvaju un trolejbusu kompānijai tuvākajā laikā jānoraksta aptuveni 25 vēl padomju laikos lietoti trolejbusi, un tādēļ tā meklē iespējas iegādāties citus trolejbusus veco vietā. Igaunijas galvaspilsētai nav līdzekļu jaunu transporta līdzekļu iegādei, tādēļ par vienu no saprātīgākajiem lēmumiem tā uzskata iegādāties iztrūkstošos trolejbusus no Rīgas, Igaunijas laikrakstam Postimees pavēstījis Tallinas Tramvaju un trolejbusu kompānijas valdes priekšsēdētājs Tomass Seps.

Septembrī Tallinas sabiedriskā transporta operatora pārstāvji viesojās RS un izrādīja interesi par veco trolejbusu iegādi. Tomēr patlaban Rīgas pašvaldībai nav trolejbusu, ko tā varētu pārdot, un par noteiktām trolejbusu pārdošanas cenām vai apjomiem Tallinas sabiedriskā transporta operatora vizītes laikā neesot bijusi runa, Db.lv norādīja RS pārstāvis V. Zaķis. Viņš pieļauj iespēju, ka Tallinas pašvaldība varētu meklēt arī citus risinājumus sava trolejbusu parka atjaunošanai.

Foto

Daugavpils iedzīvotāji gatavi atvadīties no vecajiem tramvajiem; Baltkrievijas piegādātājs nesteidzas

Gunta Kursiša,21.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tramvaju satiksme ir mūsu lepnums, tomēr tie ir tik novecojuši, ka iedzīvotāji nevar sagaidīt jaunos tramvajus,» Db.lv pauda a/s Tramvaju uzņēmuma pārvaldnieks Oļegs Tolmačovs. Lai arī 22 tūkstošiem daugavpiliešu, kas ikdienā izmanto tramvaju, jau no šā gada septembra būtu bijis jābrauc jaunos, Baltkrievijas uzņēmuma ražotos tramvajos, tas, cik drīz jaunie tramvaji sāks kursēt un vai tie būs tieši Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienības Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau tramvaji, nav zināms.

Tikmēr Db.lv viesojās Daugavpilī, lai fotogrāfijās iemūžinātu tramvajus, no kuriem, kā cer liela daļa Latvijas otras lielākās pilsētas iedzīvotāju, tai drīz nāksies atvadīties.

«Dzīve iet uz priekšu, jaunie tramvaji būs siltāki, modernāki, tajos būs jaunākās tehnoloģijas, bet vecos tramvajus varēsim skatīties filmās un fotogrāfijās,» Daugavpilī strādājošā Silvija Sproģe uzskata, ka ieslīgt sentimentā par vecajiem tramvajiem nevajagot.

Jau rakstīts, ka pirmais piegādes termiņš, kad Daugavpilij bija jāsaņem 12 jaunie tramvaji, bija šā gada 31. augusts. Kopš 1. septembra Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienība Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau tiek piemērota kavējuma soda nauda – 600 lati dienā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Liepāju atceļojis jau otrais jaunais zemās grīdas tramvajs, ko būvējusi Horvātijas rūpnīca "Končar – Electric Vehicles Inc.", taču pagaidām nav zināms, kad tie varētu uzsākt kustību.

"Pandēmijas un ārkārtējās situācijas ierobežojumu dēļ nav iespējams pilnvērtīgi pabeigt personāla praktisko apmācību. Līdz maijam būs saņemti kopumā jau seši vagoni. Sekosim situācijas attīstībai. Atkarībā no tā, kad pabeigsim apmācību procesu, varēsim ieviest visus uz to brīdi piegādātos tramvaju vagonus," komentē uzņēmumā "Liepājas tramvajs".

Kopumā Liepājā plānota 14 šādu jaunu tramvaju vagonu piegāde.

Šobrīd ir saskaņots grafiks par sešu jaunu tramvaju vagonu piegādi, bet noslēgtais līgums paredz, ka līdz 2022.gada sākumam Liepājā tiks piegādāti kopumā 12 jauni tramvaju vagoni un dokumentācijas saskaņošanas posmā ir vēl divu tramvaju iegāde tuvāko gadu laikā.

Citas ziņas

Pērn Rīgā sabiedrisko transportu izmantojuši par 5% vairāk pasažieru

Gunta Kursiša,17.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Satiksme pērn sabiedriskajā transportā pārvadājusi vairāk nekā 140 miljonus pasažieru, kas ir par 5% vairāk nekā 2010. gadā.

Visvirāk – ap 8,6 miljoniem – pasažieru pērn pārvadāts 3. autobusu maršrutā, kā arī 15. trolejbusu maršrutā (teju seši miljoni pasažieru) un 6. tramvaju maršrutā (vairāk nekā 7,5 miljoni pasažieru).

Vismazāk pasažieru izmantojuši 34. autobusu maršrutu, 20. trolejbusu maršrutu un 9. tramvaju maršrutu.

Vidējais ātrums, ar kuru brauc Rīgas Satiksmes autobusi, ir 21,13 kilometri stundā , vidējais trolejbusu ātrums ir 15,67 kilometri sundā, bet tramvaju ātrums – 16,49 kilometri stundā.

Mēnesī Rīgas Satiksmes autobusi kopumā nobrauc vairāk nekā 26 miljonus kilometru, visu trolejbusu kopumā veiktā distance ir vairāk nekā 16 miljoni kilometru, bet tramvaju veiktā distance – teju desmit miljoni kilometru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot tramvaju parka atjaunošanu, Rīgas satiksme ir noslēgusi līgumu ar Čehijas kompāniju Škoda Transportation par 20 jaunu zemās grīdas tramvaju piegādi, informē Rīgas satiksme.

Pirmie zemās grīdas tramvaji no šīs piegādes Rīgā parādīsies 2017.gada pirmajā pusē, savukārt visu Škoda 15T Riga tramvaju piegādei jānotiek līdz 2017.gada beigām. Jaunais tramvaju iepirkums neietekmēs sabiedriskā transporta biļešu cenas Rīgā, taču būtiski palielinās pasažieru pārvadājumu kvalitāti – īpaši to pasažieru, kuri ikdienā izmanto tramvajus. Paredzēts, ka jaunie zemās grīdas tramvaji kursēs 4.tramvaju maršrutā Imantas virzienā.

Visi jaunie zemās grīdas tramvaji tiks aprīkoti ar kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, video novērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamajām rezerves daļām, kā arī citu aprīkojumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad Rīga būs saņēmusi 20 zemās grīdas tramvaju sastāvus no Čehijas, šādus tramvajus Rīgai varētu turpmāk ražot Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) un Minskas automašīnu rūpnīcas (MAZ) kopuzņēmums.

Tā šodien vēsta laikraksts Bizness&Baltija.

Db jau vēstīja, ka RVR kopā ar Belkomunalmaš strādāja pie modeļa tramvaju parka atjaunošanai Rīgai. Tā kā savulaik RVR ražoja arī tramvajus, a/s RVR padomes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis cer Rīgā atdzīvināt šo produktu ražošanu, jo pieprasījums ir ne tikai no Rīgas, bet arī no citām pilsētām un valstīm.

Kā apgalvo RVR valdes priekšsēdētājs Lazars Raizbergs, tad rūpnīcai Latvijā ir visas nepieciešamā pieredze un tehnoloģijas, lai šādus zemās grīdas tramvajus ražotu. Tiesa gan, ka paša tramvaja koncepts vēl neesot izstrādāts. Šonedēļ Rīgā ierodas MAZ pārstāvji, lai runātu par ražošanas iespējām RVR. L. Raizbergs arī norādīja, ka iepriekš radušās domstarpības abu uzņēmumu starpā, jo MAZ bija paredzējis, ka Rīgā tikšot ražoti tikai tramvaju vagonu karkasi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais Valūtas fonds (SVF) paaugstinājis Latvijas iekšzemes kopprodukts (IKP) pieauguma prognozes šim un nākamajam gadam.

SVF jaunākajā pārskatā par pasaules ekonomikas perspektīvām («World Economic Outlook»), kas publiskots otrdien, prognozē, ka Latvijas ekonomika šogad pieaugs par 3,8% un 3,9% nākamgad.

Aprīlī publiskotajās pavasara prognozēs SVF Latvijas IKP pieaugumu šogad prognozēja 3% apmērā, bet nākamgad ekonomikas izaugsmi lēsa 3,3% apmērā.

Inflācija Latvijā gan šogad, gan nākamgad prognozēta 3% apmērā. Pēc SVF aprēķiniem, bezdarbs saruks līdz 9% šogad un 8,7% nākamgad, salīdzinot ar 9,6% pērn, bet kārtējo maksājumu kontā šogad tiks reģistrēts deficīts 0,3% no IKP apmērā, kas nākamgad pieaugs līdz 1,5%.

No Baltijas valstīm lielāku IKP pieaugumu nekā Latvijā šogad SVF sagaida Igaunijā, kur tas tiek prognozēts 4% apmērā. Nākamgad Igaunijā SVF sagaida 3,7% ekonomikas izaugsmi. Aprīlī SVF lēsa, ka Igaunijā šogad un nākamgad IKP palielināsies attiecīgi par 2,5% un 2,8%. Inflācija Igaunijā šogad un nākamgad tiek gaidīta attiecīgi 3,8% un 3,4% apmērā, savukārt kārtējo maksājumu kontā šogad tiek prognozēts pārpalikums 1,8% no IKP, kas nākamgad saruks līdz 1,4%. SVF Igaunijā sagaida bezdarba līmeņa pieaugumu līdz 8,4% šogad un 9% nākamgad, salīdzinot ar 6,8% pirms gada.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais Valūtas fonds (SVF) samazinājis Latvijas iekšzemes kopprodukta (IKP) pieauguma prognozes šim un nākamajam gadam.

SVF jaunākajā pārskatā par pasaules ekonomikas perspektīvām (World Economic Outlook), kas publiskots otrdien, prognozē, ka Latvijas ekonomika šogad pieaugs par 3,7% un 3,3% nākamgad.

Aprīlī publiskotajās pavasara prognozēs SVF Latvijas IKP pieaugumu šogad prognozēja 4% apmērā, bet nākamgad ekonomikas izaugsmi lēsa 3,5% apmērā.

Inflācija Latvijā šogad un nākamgad prognozēta attiecīgi 2,7% un 2,4% apmērā. Pēc SVF aprēķiniem, bezdarbs saruks līdz 7,9% šogad un 7,8% nākamgad, salīdzinot ar 8,7% pērn, bet kārtējo maksājumu kontā šogad tiks reģistrēts deficīts 2% no IKP apmērā, kas nākamgad pieaugs līdz 2,6%.

No Baltijas valstīm identisku IKP pieaugumu kā Latvijā šogad SVF sagaida Igaunijā, kur tas arī tiek prognozēts 3,7% apmērā. Nākamgad Igaunijā SVF sagaida 3,3% ekonomikas izaugsmi. Aprīlī SVF lēsa, ka Igaunijā šogad un nākamgad IKP palielināsies attiecīgi par 3,9% un 3,2%. Inflācija Igaunijā šogad un nākamgad tiek gaidīta attiecīgi 3% un 2,5% apmērā, savukārt kārtējo maksājumu kontā šogad tiek prognozēts pārpalikums 2,2% no IKP, kas nākamgad saruks līdz 1,1%. SVF Igaunijā sagaida bezdarba līmeņa pieaugumu līdz 6,7% šogad un 6,9% nākamgad, salīdzinot ar 5,8% pirms gada.

Auto

Arī Daugavpilī būs jauni tramvaji

Sandra Dieziņa,28.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils a/s Tramvaju uzņēmums izsludinājis atklāto konkursu par pasažieru tramvaju iegādi ERAF projekta «Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija» ietvaros.

Par to liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā. Uzņēmums paredzējis 12 modernu vagonu iegādi, no kuriem 8 ir četru asu vagoni un 4 - sešu asu vagoni. Jaunie tramvaju vagoni, kuri tiks aprīkoti ar asinhronā tipa dzinējiem, ļaus ietaupīt un uzkrāt elektroenerģiju, nodrošinās mobilāku un ātrāku pārvietošanas bez sastrēgumiem. Jaunie tramvaji arī tiks aprīkoti atbilstoši vides pieejamības prasībām, kas nozīmē, ka tiks nodrošinātas novietnes ratiņiem, vietas invalīdiem, tramvaju ieeja tiks aprīkota ar izbīdāmu platformu. Projektu plānots īstenot līdz 2012. gada 31.decembrim. Jāatgādina, ka jau maijā Tramvaju uzņēmums parakstīja līgumu ar Satiksmes ministriju par Eiropas Savienības fonda projekta «Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija» īstenošanu. Projekts tiek īstenots programmas «Infrastruktūra un pakalpojumi» ietvaros un 83,11 % no projekta attiecināmajam izmaksām tiks līdzfinansētas no ES Reģionālā attīstības fonda līdzekļiem. Projekta kopējais finansējums ir 8,456 miljoni Ls, no tiem ERAF daļa - 83,11%, bet privātais finansējums 16,89%. Projekta mērķis ir sabiedriskā transporta attīstības veicināšana kā alternatīva privāto automašīnu izmantošanai. Paredzēts, ka arvien vairāk cilvēku izmantos tramvaju kā ikdienas transporta līdzekli.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas skandālos ierautā pašvaldības uzņēmuma «Rīgas satiksme» (RS) kreditori nevēlas finansēt jaunus projektus, tāpēc, piemēram, jauno zemās grīdas tramvaju iepirkumu tagad varētu finansēt Čehijas kredītiestāde «Česka sporitelna», vēsta Latvijas Televīzijas raidījums «de facto».

RS pagaidu valde, kuru kopš marta vada Ernests Saulītis, pēdējos mēnešos regulāri tiekas ar uzņēmuma kreditoriem – bankām un Valsts kasi. Šie kreditori vairs nevēlas finansēt zemās grīdas tramvaju iepirkumu, kurā pirms trim gadiem uzvarēja Čehijas koncerns «Škoda Transportation». Šis 62 miljonus eiro vērtais līgums ir viens no RS transportlīdzekļu iepirkumiem, kurus pēta Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) izmeklētāji.

RS valde maija beigās uzdevusi valdes loceklim Jurim Švanderam tikties ar Čehijas kredītiestāžu pārstāvjiem, lai pārrunātu jautājumus, kas saistīti ar alternatīviem finansējuma avotiem. Nedēļas sākumā viņš atgriezies no Pilzenes, kur ar banku «Česka sporitelna» apspriedis iespējamo sadarbību, vēsta raidījums.

Transports un loģistika

Rīgas satiksme: Nav tā, ka mums ir pilni šķūnīši ar neizmantotiem autobusiem un trolejbusiem

LETA,17.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme patlaban neplāno ne pārdot, ne iznomāt tā rezerves parkā stāvošos autobusus vai trolejbusus, norādīja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

«Šādu iespēju varētu vērtēt tikai pēc tam, kad Rīgas satiksme būs iegādājusies jaunus autobusus un trolejbusus,» uzsvēra Zaķis, norādot, ka vēl pāragri runāt par to, ka Rīgas satiksme iznomās autobusus Rēzeknē jaunveidojamajam autobusu parkam.

Jau ziņots, ka Rēzeknes pašvaldība plāno veidot sabiedriskā autotransporta uzņēmumu SIA Rēzeknes satiksme, kas autobusus nomās no SIA Rīgas satiksme. Zaķis atzina, ka jaunveidojamā uzņēmuma pārstāvji ir viesojušies Rīgas satiksmē, un kādu sadarbības modeli noteikti ir iespējams atrast, tomēr viņš norādīja, ka tā bijusi pirmā iepazīšanās saruna un patlaban vēl nav skaidrs, ko un kā rēzeknieši vēlas darīt.

Transports un loģistika

Daugavpilij jaunos tramvajos piegādās Baltkrievijas uzņēmums

Gunta Kursiša,11.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils Tramvaju uzņēmums noslēdzis vairāk nekā 4,6 miljonus latu apjomīgo iepirkumu konkursu par pasažieru tramvaju iegādi, kā uzvarētāju Minskā bāzēto uzņēmumu Belkommunaš, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Konkursā par uzvarētāju atzīta piegādātāju apvienība OAO Upravļajušaja kompaņija holdinga Belkommunaš (Управляющая компания холдинга Белкоммунаш) un SIA Agmen Consulting Bureau. Belkommunaš ir valstij piederošs uzņēmums, kas izveidots Minskas Tramvaju un trolejbusu labošanas rūpnīcas (Ремонтный трамвайно-троллейбусный завод) vietā. Belkommunaš dibinājusi Minskas pašvaldības izpildkomiteja. Piegādātāju apvienībā ietilpst arī Latvijā reģistrēta SIA Agmen Consulting Bureau, kas nodarbojas ar juridisku pakalpojumu sniegšanu. Uzņēmums dibināts 2010. gada decembrī, un tā juridiskā adrese ir Zvaigžņu iela 20-6. Agmen Consulting Bureau valdē darbojas viens valdes loceklis – Jurģis Īvāns.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz katru dienu pēdējo 30 gadu laikā Natālija Judenkova ir sēdusies pie 52. trolejbusa stūres. Viņa vada trolejbusu no Krimas pussalas galvenās pilsētas Simferopoles uz Melnās jūras piekrastes kūrortpilsētu Jaltu - 85 kilometrus. Vietējie lepojas ar to, ka šis ir garākais trolejbusa maršruts visā pasaulē, raksta AFP.

Laiks iet - no brīža, kad Ņikita Hruščovs lika sākt būvniecību, līdz mūsdienām, kad Krievijas prezidents Vladimirs Putins pārzīmējis karti, bet trolejbusu līnija turpina darboties.

«Es nāku uz darbu katru dienu ļoti labā garastāvoklī, jo tas ir mans darbs - vest cilvēkus, un mūsu daba ir patiešām skaista,» pēc 2,5 stundas gara brauciena sacījusi N. Judenkova.

Hruščovs elektriskās trolejbusu līnijas būvniecību lika sākt 1958. gadā, jo nebija iespējams izbūvēt dzelzceļa sliedes, bet autobusi būtu pārāk piesārņojoši. Ziedu laikos trolejbusi kursēja ik pēc divām minūtēm, pārvadājot pusmiljonu cilvēku katru dienu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpilī bāzētais a/s Tramvaju uzņēmums ERAF projekta ietvaros izsludinājis atklātu konkursu tramvaju iegādei, liecina Daugavpils domes informācija. Pretendenti piedāvājumus var iesniegt līdz 2012. gada 25. septembrim.

Iepriekšējais tramvaju iepirkuma konkurss tika pārtraukts, kad Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) liedza slēgt līgumu ar Krievijas uzņēmumu Vagonmash. Iepriekš vēstīts, ka Krievijas uzņēmums bijis tuvu bankrotam un tam uzkrājušies lieli parādi. Sūdzību IUB par iepriekšējā konkursa rezultātiem iesniedza Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca.

Tramvaju iepirkumam pieteicās piecas firmas. Finālam kvalificējās trīs - Baltkrievijas un Rumānijas kopuzņēmums Carpat Belaz Service, Sanktpēterburgas rūpnīca Vagonmash un vietējā Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca. Par uzvarētāju Daugavpils dome pasludināja Vagonmash, jo tam esot laba reputācija, caurspīdīgs finanšu stāvoklis un viszemākā tramvaju cena – 3,6 miljoni.

Transports un loģistika

Daugavpilij piegādās Krievijas pilsētā Ustjkatavā ražotos tramvajus

LETA,03.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) finansētajā tramvaju transporta infrastruktūras renovācijas projektā Daugavpilij tiks piegādāti 12 Kirova vārdā nosauktajā Ustjkatavas vagonbūves rūpnīcā Krievijā ražotie četrasu un sešasu tramvaju vagoni.

Kā informēja AS Daugavpils satiksme valdes locekle Sabīne Šņepste, līgumu par tramvaju piegādi Daugavpils satiksme plāno slēgt ar atklātajā tramvaju vagonu iegādes konkursā uzvarējušo Maskavā reģistrēto Krievijas atklāto akcionāru sabiedrību Nacionālā kontraktu korporācija, kas šajā darījumā pilda starpnieka funkcijas.

Kā liecina informācija vietnē Wikipedia, rūpnīca tramvajus ražo kopš 1901.gada. Kopš 2006.gada rūpnīca ražo zemās grīdas tramvajus. Pirmie zemās grīdas tramvaji tika piegādāti izmēģināšanai Maskavā un citās Krievijas pilsētās.

Atklātajam tramvaju vagonu iegādes konkursam tika iesniegti septiņi piedāvājumi. Nacionālās kontraktu korporācijas piedāvājums bijis ar zemāko cenu un atzīts par atbilstošu tehniskās specifikācijas prasībām.

Finanses

KNAB pārbaudīs Rīgas satiksmes lietā iesaistīto personu atbrīvošanai iemaksātās drošības naudas izcelsmi

LETA,15.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pārbaudīs SIA «Rīgas satiksme» (RS) iepirkumu krimināllietā aizdomās turēto atbrīvošanai iemaksātās drošības naudas izcelsmi.

KNAB atgādināja, ka, pildot likumā noteikto pienākumu pēc diviem mēnešiem atkārtoti izvērtēt apcietinājuma pamatotību, izmeklēšanas tiesneši laikā no 4.februāra līdz 14.februārim atkārtoti izskatīja jautājumu par nepieciešamajiem drošības līdzekļiem četrām apcietinātajām personām. Trijos gadījumos pieņemts lēmums mainīt drošības līdzekli no apcietinājuma uz drošības naudu attiecīgi 70 000, 100 000 un 200 000 eiro apmērā.

KNAB lūdza izmeklēšanas tiesnesim visām četrām personām pagarināt apcietinājuma termiņu, argumentējot ar konkrētiem faktiem, kurus šobrīd izmeklēšanās interesēs birojs nevarot izpaust.

Pret 70 000 eiro drošības naudu atbrīvots uzņēmējs Edgars Teterovskis, bet RS Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktors Igors Volkinšteins un bijušais RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens no cietuma izlaists attiecīgi pret 100 000 un 200 000 eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētā konkursā par tiesībām piegādāt Daugavpilij jaunos tramvajus uzvarējusī Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienība Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau atkārtoti nav izpildījusi solījumu un līdz 12. septembrim nav piegādājusi Daugavpilij jaunos tramvajus, stāstīja Daugavpils domes priekšsēdētāja vietnieks Pēteris Dzalbe.

Pēc iepriekš noslēgtā līguma konkursa uzvarētājam pirmie trīs tramvaji Daugavpilij bija jāpiegādā līdz 31.augustam, taču tas netika izdarīts. Piegādātāji nav izpildījuši arī atkārtoto solījumu piegādāt līdz 12.septembrim vismaz vienu tramvaja vagonu. Nekādus paskaidrojumus par piegādes termiņu neizpildi piegādātāji pagaidām nav snieguši.

Saistībā ar šādu situāciju Daugavpils a/s Tramvaju uzņēmums apsver iespējas, izmantojot likumiskās metodes, panākt līguma izpildi. Lai stimulētu piegādātāju apvienību, pildīt uzņemtās saistības, kopš 1.septembra tai tiek piemērota kavējuma nauda - 600 lati dienā. Ja panākt vienošanās izpildi tomēr neizdosies, tikt pieļauta iespēja sludināt jaunu tramvaju piegādes konkursu.

Finanses

Videi draudzīga sabiedriskā transporta infrastruktūrai no ES fondiem būs pieejami 96 miljoni eiro

Dienas Bizness,12.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 11.februārī, Valsts sekretāru sanāksmē (VSS) izsludināts Ministru kabineta (MK) noteikumu projekts, kas paredz veicināt videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošanu un pasažieru pieaugumu tajā.

To paredz VSS izsludinātais MK noteikumu projekts Darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība 4.5.1.specifiskā atbalsta mērķa Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru 4.5.1.1.pasākuma Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta) īstenošanas noteikumi.

4.5.1.specifiskā atbalsta mērķa Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru 4.5.1.1.pasākuma Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transportu) ietvaros plānots īstenot projektus pilsētās, kurās tiek veikti pasažieru pārvadājumi ar tramvaju – Rīgā, Daugavpilī un Liepājā. Pasākuma ietvaros šajās pilsētās plānots izbūvēt vai uzlabot kopumā 8 km tramvaju līniju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistot Kohēzijas fonda atbalstu un valsts publisko finansējumu, SIA Daugavpils satiksme īstenojusi projektu, kura ietvaros Daugavpilī uzlabota tramvaju infrastruktūra.

Projekts guvis atzinību arī Finanšu ministrijas (FM) organizētajā konkursā Reģionu zvaigznes 2024, kura mērķis ir apbalvot un godināt Eiropas Savienības (ES) finansētus augstas pievienotās vērtības projektus Latvijā, kuros ir demonstrēta izcilība un jaunas pieejas reģionālajai attīstībai. Konkurss arī ir aicinājums pievērst uzmanību projektiem, tādējādi iedvesmojot citus projektu īstenotājus un iesaistītās puses. Konkursā tika apbalvoti trīs izcilākie projekti piecās kategorijās, kas atbilst Kohēzijas politikas 2021.–2027. gada perioda prioritātēm: Konkurētspējīga un vieda Eiropa, Zaļa Eiropa, Savienota Eiropa, Sociāla un iekļaujoša Eiropa, kā arī Iedzīvotājiem tuvāka Eiropa.

Transports un loģistika

Skonto būve tiek pie 6 milj. Ls vērtā tramvaju līnijas projekta Liepājā

Gunta Kursiša,14.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā sešus miljonus latu vērtajā SIA Liepājas tramvajs konkursā par jaunas tramvaja līnijas izbūvi uzvarējusi SIA Skonto būve, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils a/s Tramvaju uzņēmums uzsākta jauno, zemās grīdas tramvaju piegāde.

Paredzēts, ka tuvāko divu nedēļu laikā tiks piegādāti vēl divi tramvaji, Db.lv norādīja Belkommunmash BKM pilnvarotais pārstāvis Rolands Strazdiņš.

Jaunie tramvaji a/s Tramvaju uzņēmums, saskaņā ar vienošanos ar Baltkrievijas-Latvijas piegādātāju apvienība Belkomunmaš unAgmen Consulting Bureau, bija jāpiegādā jau 12. septembrī. Noteiktajā termiņā piegāde nenotika, iepriekš apliecināja Daugavpils domes priekšsēdētāja vietnieks Pēteris Dzalbe. Piegādātāja pārstāvis R. Strazdiņš Db.lv skaidroja, ka kavēšanās dažas dienas bijusi, jo tikai 6. septembrī Daugavpils uzņēmums aprstiprinājis krāsojumu un dažas tehniskas nianses, kas nebija nolikumā.

Transports un loģistika

Rīgas dome un Škoda Transportation vienojas meklēt pieņemamu tiesisku risinājumu sabiedriskā transporta iepirkumos

LETA,22.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas pašvaldība un uzņēmums «Škoda Transportation» turpinās pārrunas, lai atrastu «pieņemamu tiesisku risinājumu piegādes jautājumos» sabiedriskā transporta iepirkumos, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) otrdien tikās ar Čehijas vēstnieku Latvijā Miroslavu Koseku, «Škoda Transportation» pārdošanas viceprezidentu Zdeneku Majeru un valdes locekli un sabiedrisko attiecību viceprezidentu Staņislavu Staneku.

Kā teikts pašvaldības paziņojumā, tikšanās laikā dalībnieki uzsvēruši, ka informācija saistībā ar iespējamiem likumpārkāpumiem pēdējo iepirkumu organizēšanā «bija šoks Rīgas domei un uzņēmumu grupai »Škoda Transportation«». Ušakovs un uzņēmumu grupas jaunās vadības pārstāvji apliecinājuši ieinteresētību, lai pilnībā tiktu izmeklēti visi jautājumi, kas saistīti ar pēdējiem trolejbusu un zemās grīdas tramvaju iepirkumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksmes kopējās parādsaistības 2009.gada beigās sasniedza 118,74 miljonus latu, kas 5,8 reizes pārsniedz tās apgrozāmos līdzekļus.

Ražošana

Papildināta - Par 4,5 miljoniem eiro plāno izbūvēt ūdeņraža ražotni Rīgas sabiedriskā transporta vajadzībām

LETA,16.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 4,5 miljoniem eiro plānots izbūvēt ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un uzpildes staciju jaunā ar ūdeņradi darbināmā sabiedriskā transporta vajadzībām.

Šodien Rīga satiksmes (RS) rīkotajā preses konferencē Latvijas Zinātņu akadēmijas pārstāvis Aivars Starikovs pastāstīja, ka Vienības gatvē 6 tiks veidota ūdeņraža ražošanas, saglabāšanas un uzpildes stacija, kas publiski būs pieejama arī privātajam transportam. Iepirkuma paredzamā summa ir 4,5 miljoni eiro, no kuriem 50% līdzfinansēs Eiropas Savienība (ES), līdzīgi kā jauno trolejbusu iegādei. Ūdeņradi paredzēts iegūt no dabasgāzes.

Starikovs skaidroja gan ūdeņraža kā alternatīvā resursa labās īpašības, piemēram, to, ka gāze ir viegla, nav toksiska un ērti uzglabājama, gan jautājumus, kas saistīti ar ūdeņraža elektromobiļu ekspluatāciju, minot, ka pasažieru pilsētas autobusi var nobraukt ap 300 līdz 400 kilometriem un to uzpilde aizņem no septiņām līdz desmit minūtēm. Starikovs apgalvoja, ka jauno trolejbusu ekspluatācija nepārsniegs pašreizējās izmaksas.