Sekojot idejai: Nomaina kompasu un mācās veiklību 

Šodien būvlaukuma pārvaldības sistēmai Orocon ir daudz lielāka konkurence nekā pirms trim gadiem; tās izstrādātāju Aleksandra Švaikova un Andreja Čumakova skatījumā tā ir laba zīme

Anda Asere, 2018. gada 19. septembris plkst. 6:47

Agrāk SIA Orocon risinājums bija vairāk kā būvniecības kompāniju resursu plānošanas sistēma, bet tagad tā ir būvlaukuma pārvaldes sistēma, kas domāta tieši celtniecības uzņēmumiem, lai tie ekonomētu laiku.

«Realitāte ir tāda, ka būvniecības darbu pārvaldniekiem ir jātiek galā ar četras reizes vairāk mikrodatu, nekā biroja darbiniekiem, kuriem ir jāpiedalās sapulcēs, jāatbild uz e-pastiem utt.,» saka Aleksandrs. Tas saistīts ar to, ka būvlaukumā strādā ne vien ģenerāluzņēmējs, bet arī daudzi apakšuzņēmēji, kuriem katram ir savs uzdevums. Gadās, ka viens apakšuzņēmējs otram aizsūtījis nepareizos rasējumus, to saprot tikai nākamajā dienā. Ir zaudēts laiks, nauda, materiāli. Ne vienmēr šāda sistēma palīdzēs no tā izvairīties, bet vismaz piefiksēs problēmu. «Tās sakne ir mikrodati. Būvnieki kavē darbus ne tāpēc, ka ir slikti speciālisti, bet gan tāpēc, ka visa informācija ir vienā prātā. Mēs gribam palīdzēt būvniekiem un pārbīdīt šo informāciju no viena cilvēka, kuram tā ir galvā, e-pastā, nepiefiksētās WhatsApp sarunās un telefonzvanos, uz vienotu sistēmu,» viņš teic. Nesen uzņēmums izstrādāja pilnībā jaunu sistēmu. «Tas ir līdzīgi kā ar kompasu – ja tas «klibo», nokļūsi nevis Liepājā, bet Ventspilī. Mūsu iepriekšējā sistēma «kliboja»,» atzīst Andrejs. Aleksandrs piebilst, ka viņi nolēma izstrādāt pilnīgi jaunu sistēmu, nevis pārtaisīt veco, jo reizēm tā ir lētāk. Šajā gadījumā bija izdevīgāk visu darīt no sākuma, ņemot vērā iepriekšējo pieredzi. «IT nozarē reizēm ir krietni vieglāk uzbūvēt pilnībā no jauna, nekā rekonstruēt veco,» viņš saka.

Jau 30 būvlaukumos

Orocon sistēmu izmanto vairāk nekā 30 būvlaukumos Latvijā. «Mums katru mēnesi ir četri līdz seši jauni klienti. Ikmēneša izaugsme ir laba. Negribam Latvijā pārforsēt, jo mums vajag resursus, lai virzītu projektu citur. Varbūt mēs varētu būt krietni aktīvāki šeit, bet mērķis ir iet uz lielākiem tirgiem, jo tur ir krietni plašākas iespējas palielināt ieņēmumus,» saka Aleksandrs. Pērn uzņēmums sasniedzis 35 tūkstošu eiro lielu apgrozījumu un šogad to iecerēts divkāršot.

Uzņēmums strādā ar Polijas tirgu, notiek sagatavošanās darbi, bet drīzumā iecerēts sākt produkta tirdzniecību. Nākamos soļus iecerēts spert Somijā. «Tur ir pilnīgi citādi nekā Latvijā – tur ir vienota būvniecības sistēma, kur ir integrēti visi dati. Esam parakstījuši līgumu ar tās uzturētājiem, un būsim pirmais ārvalstu partneris,» saka Aleksandrs.

Visu rakstu Nomaina kompasu un mācās veiklību lasiet 19. septembra laikrakstā Dienas Bizness.


LASI ARĪ:

Sekojot idejai: Pamatus stiprina digitālā pasaule
Sekojot idejai: Pārdzimst trīs frizētavu ķēdē
Sekojot idejai: Kļuva neinteresanti
Sekojot idejai: Kafija var būt dažāda
Sekojot idejai: Veikals un bārs vienuviet
Sekojot idejai: Latvijā var attīstīties arī naftas bizness

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 03. septembris plkst. 7:08

IK Smuk’ dāvan’ īpašniece Sanija Ciekale par savu galveno darbu uzskata mammas...

2018. gada 08. augusts plkst. 9:00

Jūrmalā uzņēmums SIA Dabas krūts piedāvā izbaudīt nakti teltī ar caurspīdīgu jumtu,...

2018. gada 27. jūlijs plkst. 9:25

Raimonds Biedrītis pirms septiņiem gadiem atvēra veikalu Grauda spēks, kur tirgoja svaigi...

2018. gada 16. jūlijs plkst. 8:15

Vīriešu apakšveļas zīmola tom àdam ambīcijas ir mainīt vīriešu veļas tirgu, rādot...

2018. gada 02. jūlijs plkst. 11:42

SIA Flexidea rada tiešsaistes platformu, kur uzņēmēji var pārdot savus rēķinus...

Nepalaid garām

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

Aktīvā atpūta dabā ir jaunzēlandiešu filozofija un reliģija, ja gribat to izbaudīt...

Vivid Tech rada interaktīvas cenu zīmes, kas rāda ne tikai produkta cenu,...

Ar kokogļu ražošanu Rēzeknes uzņēmums Baibiņa nodarbojas jau vairāk nekā piecus gadus....

No šīs sadaļas
2018. gada 18. septembris plkst. 6:35

Divos gados skaistumkopšanas pakalpojumu portālā skaistumnica.lv ir reģistrējušies 2500 meistari...

2018. gada 17. septembris plkst. 7:20

Šogad personalizētu ceļošanas koferu uzņēmums Raibum plāno divas reizes lielāku apgrozījumu...

2018. gada 12. septembris plkst. 7:36

Rūdis Rubenis izveidojis albumu Saruna ar mērķi saglabāt senču dzīvesstāstus pierakstītā formā...

2018. gada 11. septembris plkst. 6:21

Četras māsas Talsos apvieno saldumu kāri un saimnieko savā konditorejā Māsas....

2018. gada 10. septembris plkst. 7:57

Jānis Joksts un Gintars Petrovs, kuri iepriekš vadīja Rīgas restorānu Eksports, tagad Ragaciemā...

2018. gada 10. septembris plkst. 7:00

Telemedicīnas platformas DoctorOnline interneta vietne un mobilā lietotne dod iespēju pacientiem piekļūt...

2018. gada 06. septembris plkst. 12:31

Grantu programmā «(ie)dvesma» šogad jaunajiem uzņēmējiem plānots izsniegt vismaz sešus grantus,...

2018. gada 06. septembris plkst. 8:03

Līdzīgi kā rentgens, SIA Graphdo ataino finanšu iestāžu klientu maksājumus vizuālā veidā,...

2018. gada 05. septembris plkst. 7:20

SIA Aguz pieteikusi sevi Latvijas tirgū ar dažādu riekstu sviestiem, kurus pagaidām...

2018. gada 04. septembris plkst. 6:49

Bērnu kopšanas atvaļinājuma laikā Ilze Kalāce-Bērziņa un Ieva Biķe radījušas smalka maluma...