Sekojot idejai: Pie lakatiem neapstājas 

Jolanta Karele turpina latviskās identitātes iedzīvināšanu un zīda lakatiem ar etnogrāfiskiem zīmējumiem piepulcina arī apģērbu kolekciju

Linda Zalāne, speciāli DB, 25.3.2019
1/25

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Savu biznesa ideju imidža dizainere Jolanta Karele sāka attīstīt 2015. gadā, kad kopā ar vīru izveidoja zīmolu Karels JJ un bagātīgo latviešu rakstu un zīmju pūralādi stilizētā veidā pārnesa uz zīda auduma, no kura pēc tam tiek šūti dažāda izmēra lakati. Kopš tā laika Jolantai lakatu zīmola attīstīšana no hobija pāraugusi par biznesu. «Lakatu darināšanu jau varu saukt par biznesu, bet apģērbu līnija ir attīstības stadijā, un šis projekts pagaidām peļņu nenes, jo visu nopelnīto ieguldām attīstībā, lai atgūtu sākotnējās investīcijas. Abi biznesi ir sadalīti – lakati ir tikai un vienīgi mans un vīra bizness, bet apģērba uzņēmumu attīstu ar vēl divām līdzīpašniecēm, ar kurām kopā esam dibinājušas uzņēmumu SIA Karels un partneri. Viņas nāca ar finansējumu, es – ar gatavu zīmolu Karels JJ, klientu bāzi un savu dizainu,» teic zīmola Karels JJ (SIA Jooole) īpašniece Jolanta Karele.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Papildinās muzeja krājumu

Vērtējot uzņēmuma attīstības tempu, Jolanta atzīst, ka zīda lakati popularitāti ieguva diezgan ātri un zīmols kļuva atpazīstams gan individuālo pircēju vidū, gan korporatīvajā vidē, jo tos kā biznesa dāvanu izvēlas gan valsts iestādes, gan uzņēmumi, piemēram, nesen tos pasūtīja arī Eiropas Parlaments.

DB jau 29.09.2015. rakstīja, ka Jolanta Karele pirmos zīda lakatus radīja ar dažādām apdrukām: Māras zīmi, stilizētu Krustpils jostas rakstu un Austrumvid- zemes cimdu rakstu, stilizētu Lielvārdes cimdu rakstu un Lielvārdes sievu cepures izšuvumu. Pirmais lielais pasūtījums bija dziesmu un deju svētkos, kad zīda lakatiņus dāvināja kolektīvu virsvadītājiem.

«Esmu apritē, un tas ir labi. Tomēr šāda sadarbība ir svarīga prestižam, ne tik daudz finansiālam labumam, jo korporatīvo dāvanu pasūtītāji vēlas arī zemāku cenu, līdz ar to lakatus pārdodu tuvu paš- izmaksai. Turklāt pēdējos gados aizvien kāpj zīda cena, kas produktu vēl vairāk sadārdzina,» atzīst Jolanta.

Pozitīvi, ka lakati ceļo arī ārpus Latvijas robežām un aptuveni 10% no apgrozījuma veido eksports uz dažādām pasaules valstīm. Pārsvarā tos iegādājas ārzemju latvieši, kā arī tie ir cieņā Latvijā dzīvojošo ārzemnieku vidū. «Pagaidām eksporta apjoma veicināšanai neesmu pievērsusi pastiprinātu uzmanību, bet domāju tuvākajā nākotnē to labot. Lūkošos pēc atbalsta iespējām, piemēram, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā, lai varētu piedalīties kādās ārvalstu izstādēs. Ar interneta veikalu un aktivitāti sociālajos tīklos vien ir par maz, lai palielinātu eksporta īpatsvaru apgrozījumā,» teic Jolanta, kura akcentē, ka šobrīd līdz ar Facebook algoritmu maiņu šī sociālā platforma vairs nav kā brīvais reklāmas laukums, kas ļoti palīdzēja zīmola attīstības sākuma posmā. «Šobrīd Facebook reklāmā jāiegulda daudz līdzekļu, un tur ar 50 vai 100 eiro neko panākt nevar. Mums ir plāns vairāk attīstīt Instagram profilu, kas šobrīd ir atstāts novārtā,» atklāj Jolanta.

Visu rakstu lasiet 25. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Tevi varētu interesēt

SIA Deora Pluss jau vairākus gadus Daugavpilī nodarbojas ar sporta apģērbu ražošanu...

Laikā, kad veikali ir pilni ar dažādu pieeju apģērbu izmēriem – gan...

«Kur jūsu apģērbi tiek ražoti?» šādu jautājumu laikraksts Dienas Bizness uzdeva...

Tekstilizstrādājumu ražotājai SIA Vaide 2013.gadā veiksmīgi izdevies palielināt gan neto apgrozījumu,...

Viens no Lietuvas tekstilnozares līderiem – sporta un brīvā laika apģērbu ražotājs...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties uzņēmuma...

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties SIA Smalkais...

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties kosmētikas...

Mēģinot paplašināt klientu loku, AS Dzintars bija uzsākusi sadarbību ar ēdināšanas uzņēmumu...

Pieprasījums pēc biokosmētikas un parfimērijas ražotāja AS Dzintars produktiem ir lielāks nekā...

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ielūkoties apģērbu zīmola Coo Culte...

Pašmāju ražotāja SIA Lingerie Baltic zīmols Coo Culte gadu gaitā ieguvis prāvu...

Bērza saplākšņa produktu ražotājs AS Latvijas Finieris reģistrējis jaunu komercķīlu, ar kuru...

Piena lopkopības uzņēmuma SIA «Agrofirma «Turība»» neto apgrozījums pagājušajā gadā pieaudzis...

SIA Porcelāna galerija, kas strādā ar zīmolu Piebalgas porcelāna fabrika, uzsākusi lampu...