Viedierīces

Sony atdzīvina savu ikonisko robotsuni Aibo

Lelde Petrāne, 01.11.2017

Jaunākais izdevums

Japānas konglomerāts Sony atdzīvinājis Aibo, savu ikonisko mehānisko suni. Taču šoreiz kucēns ir ne tikai gudrs un mīlīgs, tam piemīt arī uzlabots mākslīgais intelekts, padarot to suņveidīgāku, vēsta Deutsche Welle.

Kopš pēdējā robotsuņa ir pagājuši jau vairāk nekā desmit gadi.

Saīsinājums AIBO nozīmē «Artificial Intelligence Robot» (Mākslīgā intelekta robots). Sony Aibo ir izklaides robots, kura uzvedība, izmantojot mākslīgo intelektu, līdzinās īstam sunim. Tas spēj mācīties un mijiedarboties ar savu īpašnieku un apkārtni. Uzlabotais suns spēj pārvietoties vienmērīgāk un dabiskāk.

Aibo pārdošana Japānā sāksies janvārī, lai gan jau sākta iepriekšpasūtīšana. Robotsuņa cena ir 198 tūkstoši jenu (1500 eiro). Lietotājiem gan jārēķinās arī ar ikmēneša maksu par pakalpojumiem.

Aibo pirmsākumi meklējami 1999. gadā, bet ražošana tika pārtraukta 2006. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony ar Xperia XZ1 turpina tradīciju aizvien pilnveidot tālruni, gadiem ilgi būtiski nemainot tā izskatu

Japāņu sabiedrībā dziļi iesakņojusies tradīciju cienīšana un zināšanu nodošana no paaudzes paaudzē. Ne velti pieci pasaulē senākie joprojām eksistējošie uzņēmumi radušies tieši Japānā un no piecarpus tūkstošiem par 200 gadiem vecāko pasaules kompāniju vairāk nekā trīs tūkstoši dibināti uzlecošās saules zemē. Paļaušanās uz pārbaudītām vērtībām lielā mērā izskaidro, kādēļ Sony viedtelefoni gadu gaitā mainās pavisam minimāli.

Desmitgades pirmajā pusē Sony labākā sērija Xperia Z jau saņēma kritikas devu no tehnoloģiju apskatniekiem par faktiski nemainīgo dizainu. Šoruden prezentētais Xperia XZ 1 modina aizdomas, ka japāņi nolēmuši pa līdzīgu tradīciju godāšanas taku staigāt arī tagad, jo jaunais modelis faktiski ir pērnā gada XZ kopija ar dažiem tehniskiem uzlabojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Sony Xperia 10 II" ir šaurāks nekā vairums konkurentu, taču piedāvā gana lielu ekrānu un iespēju to viegli sadalīt divās daļās.

Tālā pagātnē palikuši tie laiki, kad "Sony" ražoja vienus no iekārojamākajiem tālruņiem. Plāni, spīdīgi, vieni no pirmajiem ūdensdrošajiem. Pēc pamatīgā atkritiena, japāņi cenšas izkārpīties no bedres, un pavisam nesen izrādīja jaunākos lolojumus – "Xperia" sērijas modeļus "1 II" un "10 II". Pirmais "DB.lv" rīcībā nonāca vidējās klases pārstāvis "Xperia 10 II".

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Jaunā "Sony" ierīce patiks nelielo telefonu kārotājiem. Sen nebija nācies lietot tik slaidu telefonu, ar kuru ir tik parocīgi darboties vienā plaukstā. Pat neraugoties uz to, ka "Xperia 10 II" ir gana plašs 6 collu displejs. Ērtuma pamatā ir "Sony" pirms dažiem gadiem pieņemtais lēmums izmantot ekrānus ar 21:9 malu attiecību, kā rezultātā telefons ir šķietami nesamērīgi garš, toties šaurs. 6,9 centimetru platums ir nepilnu centimetru mazāk par vidusmēra viedtelefona "vidukļa apmēru", taču ikdienas lietošanā tas ir ļoti jūtams. Tāpat kā 151 grama svars, kura dēļ japāņu darinājums šķiet neparasti viegls un gaisīgs. Tas arī atbilst IP68 ūdens izturības standartam, kas ļauj ierīcei pusstundu peldēt pusotru metru dziļi saldūdens tilpnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ekrāns kā milzu skaļrunis

Jānis Vēvers, 01.09.2017

Samsung QLED Q8C

65 collu Ultra HD izšķirtspējas LCD ekrāns ar LED aizmugurgaismojumu veidots kvantu punktu tehnoloģijā, katram punktam pārvēršot gaismu teju jebkurā optiskā spektra krāsā. Pieslēgvietām atvēlēts One Connect bloks, bet vadībai – askētiska pults. Televizors sver 30,2 kilogramus un maksā ap 3800 eiro.

Meklē Lattelecom veikalos un www.lattelecomveikals.lv

https://www.lattelecomveikals.lv

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais Sony izgatavotais OLED tehnoloģijas lielizmēra televizors priecē ar sulīgām krāsām un no ekrāna plūstošu skaņu

Japānas uzņēmums Sony jau gandrīz pirms desmit gadiem sāka ķircināt patērētājus ar ziņām par progresu organisko gaismu izstarojošo diožu jeb OLED tehnoloģijas attīstībā. Beidzot tam izdevies tikt līdz pietiekami lieliem paneļiem, kuru izgatavošanas izmaksas gan joprojām ir augstas, taču «pa zobam» jau lielākai saujiņai potenciālo lietotāju. Tā ceļu pie pircējiem šovasar sākusi Sony pirmā lielizmēra OLED televizoru sērija A1.

Kā jau inovatīvām ierīcēm pienākas, A1 cenšas atstāt neizdzēšamu iespaidu ar itin visu, ieskaitot izmēru. Mazākais sērijas modelis ir ar 55 collu ekrānu, bet lielākais, DB rīcībā pabijušais, – ar 65 collu jeb 165 centimetru paneli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony bezspoguļa kamera A6400 izceļas ar segmentā neierastu darbības ātrumu un zibenīgu autofokusu

Viedtelefonu kļūšana par ikdienas galveno fotografēšanas rīku pamazām ienes korekcijas arī digitālo fotoaparātu vidējā segmentā. Lai piesaistītu pircējus un piedāvātu tiem kaut ko vairāk, nekā iespēj telefoni, foto tehnikas ražotāji «spiež» uz augstākā līmeņa fotogrāfiju kvalitāti kamerās, kuru cena grozās ap tūkstoš eiro. Vismaz Sony.

Gada sākumā, piesakot jauno bezspoguļa hibrīdkameru ar maināmu objektīvu A6400, japāņi devuši skaidru mājienu, ka turpmāk par viedtelefonu flagmaņu cenu varēs iegūt fotoaparātu, kura veikums būs ļoti tuvs spoguļkameru iespētajam. A6400 aizguvusi nozīmīgas tehnoloģijas no divu un vairāk reižu dārgākajām pilna kadra kamerām, ieskaitot augstvērtīgu autofokusa sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Sony brīvroku sistēma WI-1000X reti sastopamā dizainā tiecas apvienot lietošanas ērtumu un augstu skaņas kvalitāti

Sony brīvroku sistēma WI-1000X reti sastopamā dizainā tiecas apvienot lietošanas ērtumu un augstu skaņas kvalitāti

Iepriekšējo paaudžu mūzikas cienītāji šodienas melomānus var tikai apskaust. Neizsmeļami mūzikas krājumi sasniedzami dažu sekunžu laikā, tos atskaņo mūždien kabatā esošais viedtelefons, arī austiņas pieejamas visdažādākajām gaumēm. Sākot no milzīgām, pusi galvas aizsedzošām un beidzot ar pavisam nemanāmiem ausī ievietojamiem bezvadu puļķīšiem.

Pēdējie ir jaunākais modes kliedziens, jo neprasa stiept vadus no tālruņa līdz ausīm. To vislabāk var novērtēt tieši ziemā, kad jāvelk vairākas apģērba kārtas un vienmēr jāpatur prātā, kā vadu novietot tā, lai smagā virsjaka vai šalle nerautu austiņas ārā no ausīm. Taču no bezvadnieku iegādes daudzus attur bažas, ka tie var izkrist no auss un pazust, kā arī neilgais akumulatora darbības laiks. Kompromiss varētu būt pērnā gada nogalē Sony prezentētā apkakles formas brīvroku sistēma WI-1000X. Tai nav vajadzīgs vads uz tālruni, taču austiņas ir «piesietas» ap kaklu apliekamai stīpai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Topinambūrs dodas uzvaras gājienā

Linda Zalāne, 30.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brāļi Rūdolfs un Roberts Cešeiko atjauno novārtā pamesto Stelpes pienotavu, kur sākuši ražot bioloģiskus dārzeņu un augļu biezeņus

«Iepriekš darba dēļ biju pārcēlies uz Rīgu, bet es jau tad sapratu, ka pilsētā nejūtos tik labi kā dzimtajā pusē. Vienmēr esmu zinājis, ka pienāks brīdis, kad sākšu savu biznesu. Ideju par to kopā ar brāli sākām lolot pirms vairākiem gadiem, bet reāli sākām ražot produktus pirms gada,» stāsta SIA Keefa valdes priekšsēdētājs Roberts Cešeiko. SIA Keefa ražo biezeņus Simply Food pieaugušajiem.

Iepriekš Roberts strādāja SIA Lāči mārketinga nodaļā. Tur viņam radās nojausma, ko nozīmē produkta sagatavošana no miltu atvešanas līdz gatavas maizes cepšanai un tās nonākšanai veikala plauktā. Ar brāli, kaļot plānus par savu biznesu, abi pētīja, kādu produktu Latvijas tirgū pietrūkst, ar ko būtu iespējams atšķirties no citiem ražotājiem. Brāļi uzzināja par iespēju Lauku atbalsta dienestā iegūt Eiropas fondu līdzfinansējumu inovatīvu produktu attīstīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Tiecas pēc individualitātes

Anda Asere, 06.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien plašākā mērogā vērojama tendence izvēlēties pēc iespējas individualizētus produktus un risinājumus – arī bērnu apģērbos

Tā novērojusi bērnu apģērbu ražotāja SIA Tiny Bunny īpašniece Ilva Kauliņa, tieši tāpēc viņa saskata nišu savam zīmolam.

«Ideja no sapņa realitātē pārtapa tikai pirms gada. Man jau sen bija šāda ideja, un šobrīd ir izdevies to īstenot,» viņa saka. Idejai saknes meklējamas pirms septiņiem gadiem, kad Ilva strādāja liela apģērbu koncerna bērnu apģērbu nodaļā. Tur dzima viņas mīlestība pret bērnu apģērbu. Viņa domāja par to, ka kādreiz varētu izveidot savu bērnu apģērbu līniju, bet nekad neticēja, ka varētu ar to pelnīt naudu. «Ticība radās tad, kad atnāca nosaukums. Sāku par to arvien vairāk domāt. Vēlāk man piedzima bērniņš, sāku viņam šūt drēbītes, arī draudzenēm iepatikās. Draugu atbalsts mudināja mani turpināt iesākto. Pēc bērna piedzimšanas es neatgriezos darbā, bet izvēlējos riskēt un iet pretim savam sapnim,» atklāj Ilva.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes tuvākās nākotnes metamorfozes varētu dot grūdienu visa Rīgas centra attīstībai kopumā, tā atdzīvināšanai, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tā uzskata pilsētplānotāji, attīstītāji, kuri savam biznesam ir izvēlējušies šo Rīgas apkaimi.

Pašlaik, aprakstot galvaspilsētas attīstību, nereti tiek lietots salīdzinājums ar maizes izstrādājumu – baranku, kura pati ir apjomīga, bet ar tukšu vidu.Skanstes attīstības aģentūras valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Vanags akcentē, ka laikā no 2000. līdz 2017.gadam Rīgas iedzīvotāju skaits ir sarucis par 16%, bet vēsturiskajā centrā – pat par 40%.

Savukārt Pierīgā ir pretēja tendence – iedzīvotāju skaits šajā laikā ir pieaudzis par 5%. Tostarp, piemēram, Garkalnes novadā tas ir palielinājies par 140%, Mārupē par 116%, bet Babītē un Ikšķilē - par vairāk nekā 50%. Rīga kļūst tukšāka, bet attīstās galvaspilsētai tuvējie novadi. Tas gan, viņaprāt,nav ilgtspējīgi, jo cilvēki stundas pavada braucot, tas ir nelietderīgi iztērēts laiks, ko varētu izmantot citādi,rodas vides piesārņojums, ir sastrēgumi, galu galā –šie cilvēki dzīvo noslēgtu dzīvi. Pretī ir pilsētas centrs ar kultūras dzīvi, ērtībām, savstarpējo komunikāciju.Pašlaik ekonomiski aktīvi cilvēki neapsver iespēju dzīvot centrā, šī ideja nav populāra, jo vide tur nav draudzīga un ērta. Skanste varētu dot pozitīvu impulsu visa Rīgas centra attīstībai kopumā, pauž M. Vanags.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēģiptieša Muhameda Gaita (Mohamed Ghaith) jaunuzņēmums Zeew Latvijā pārbauda vienas stundas piegādes koncepciju un mērķē uz plašāku biznesu citos tirgos, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Zeew ir aplikācija, ar kuras palīdzību kaut ko aizsūtīt vai saņemt. «Ja es gribu aizsūtīt paciņu, to var izdarīt līdzīgi, kā tas notiek, izsaucot taksometru mobilajā lietotnē, vienīgi šajā gadījumā neizsauc taksometru, bet gan kurjeru. Sūtītājs ievada saņēmēja informāciju, apmaksas veidu un lietu nosūta. Sūtītājs var sekot līdzi sūtījumam un, kad paciņa ir saņemta, īsziņā saņem informāciju. Paciņas saņēmējs iegūst PIN kodu, kas jāuzrāda vadītājam, lai saņemtu sūtījumu. Piegāde iespējama visu diennakti, jo sadarbojamies ar taksometru vadītājiem,» stāsta Muhameds Gaits (Mohamed Ghaith), SIA Zeew līdzīpašnieks.

Zeew ir pakalpojums gan privātpersonām, gan uzņēmumiem. Ir arī biznesa piedāvājums kompānijām ar lieliem sūtījumu apjomiem, piemēram, internetveikaliem. To var izmantot arī mazi veikali, lai nosūtītu pārdoto klientiem, piemēram, tie varētu būt ziedu veikali, aptiekas, kosmētikas tirgotāji. Lielāko potenciālu Muhameds redz e-komercijā. Piemēram, pasūtot klēpjdatoru no kāda internetveikala, nereti preci jāgaida divas vai trīs dienas. Viņš uzskata, ka tad, ja piedāvātu piegādi stundas laikā, daudziem internetveikaliem palielinātos pārdošanas apjoms, jo īpaši tiem, kam nav sava piegādes nodrošinātāja. Viņš piebilst, ka katrs sūtījums tiek apdrošināts līdz 500 eiro un komanda strādā pie tā, lai palielinātu šo summu līdz 5000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Izslēdzam skaņu apkārtējai pasaulei: Sony bezvadu austiņas WF-1000XM3

Jānis Vēvers, 08.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony bezvadu austiņas WF-1000XM3 nodrošina kvalitatīvu skanējumu un jaudīgu apkārtējo trokšņu slāpēšanas sistēmu

Uzstājīgi atbrīvojoties no austiņu pieslēgvietas jaunākās paaudzes telefonos, ražotāji apzināti veido pateicīgu augsni bezvadu austiņu tirgus ekspansijai. Par laimi, atņemot ligzdu vadam, pretī lielākoties tiek doti kvalitatīvu, lai arī salīdzinājumā ar parastajām vadu austiņām dārgi produkti. Augstākās kvalitātes ešelonam pieskaitāmi Sony radītie WF-1000X ieauši, ko šogad aizstāj nesen pārdošanā laistais jaunais modelis WF-1000XM3.

Par mūzikas nogādāšanu līdz austiņām atbild Sony mobilā lietotne Headphones Connect, kas vienlaikus ir pārskatāma un bagātīga. Tajā var redzēt katras austiņas akumulatora stāvokli, pieregulēt ekvalaizeru, pielāgot adaptīvo skaņas kontroli četrām dažādām situācijām – miera stāvoklim, staigāšanai, skriešanai un transportam, piešķirt komandas nodošanas iespējas abu ieaušu skārienpaliktņiem un veikt citus pielāgojumus, piemēram, izvēlēties, vai mūzika automātiski tiek pauzēta, kad izņem vienu ieausi. Interesanta ir auss formas analīzes funkcija, kas sola pielāgot austiņu skanējumu atbilstoši lietotāja fizioloģiskajām īpatnībām. Vairākos uzstādīšanas soļos nākas pat ausis fotografēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Sony bezspoguļa fotoaparāts RX10 IV

Jānis Vēvers, 18.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony bezspoguļa fotoaparāts RX10 IV izceļas ar iespaidīgu 25x tālummaiņu, taču par to «jāmaksā» ar smagu, nenoņemamu objektīvu

Viens laikmets, bet tik atšķirīgs skatījums uz aktualitātēm. Ja viedtelefonu lauciņā pāris gadus veci modeļi tiek sludināti kā neglābjami morāli novecojuši, pat ja realitātē tie joprojām tīri labi tiek galā ar saviem pienākumiem, tad fotoaparātu segmentā pārmaiņas notiek krietni lēnāk. Ar palielu nokavēšanos DB rīcībā nonākusī Sony vidējās klases kamera RX10 IV pat apaļus divus gadus pēc pieteikšanas tirgū izskatās gana moderna un joprojām ir aktuāla, kamēr par sērijas 5. paaudzes fotoaparāta izdošanu vēl tikai baumo.

Fotoaparāts oficiāli tika pieteikts kā vidēja izmēra ceļojumu kamera, tomēr par šādu klasifikāciju vēl var padiskutēt. Tās gabarīti ir pamatīgi, un vizuāli tā vairāk atgādina spoguļkameru. Jā, ne tik liela kā profesionāļu spogulene, tomēr šis arī nav viegli jebkurā somā iemetams «ziepju trauks». Turklāt tam ir nenoņemams 24–600 mm izbīdāms objektīvs. Pamatīgs stobrs, kas nodrošina 25x optisko tālummaiņu. Kopā ar akumulatoru un atmiņas karti 132,5x94x145 mm lielā kamera sver 1095 gramus. Tātad vairāk nekā kilogramu. Tas ir nopietns svars ceļojuma kamerai. Ja paredzēta laiska pastaiga pilsētā, tad tas vēl nebūtu nekas traks, bet, ja mērķis ir doties kalnos vai garākā pārgājienā pie dabas, kur varenā tālummaiņa būtu tieši laikā izvairīgu dzīvnieku un putnu «ķeršanai», tad lieks kilograms kaklā vai mugursomā neiepriecinās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārupes kafejnīca un vīna veikals «Friends» gatavojas logo maiņai, lai izvairītos no iespējamām problēmām saistībā ar autortiesību likuma pārkāpšanu, biznesa portālam db.lv pastāstīja veikala vīnzinis Edgars Karelis.

E. Karelis ir Latvijas Vīnziņu Asociācijas biedrs, kuram vīni par nopietnu un profesionālu aizraušanos esot kļuvuši pirms desmit gadiem. Publiski pieejamā informācija liecina, ka E. Karelis iepriekš darbojies kā maksātnespējas administrators.

Tiekoties saistībā ar kafejnīcu «Friends», viņš biznesa portālam db.lv stāstīja, ka savulaik izlēmis atvērt vīnu veikalu, sākusies telpu meklēšana Mārupē, kur dzīvo gan pats, gan pazīstams bijis potenciālais klientu loks. Jau sākotnēji ir bijis skaidrs, ka vīnu piedāvājums netiks veidots tik plašs kā lielveikalā, tādēļ klāt nākusi E.Kareļa dēla Brendona Kareļa doma par kafejnīcas izveidi, nodrošinot pilnīgu telpu izmantojumu, jo noskatītās telpas bijušas gana plašas - ar iespēju nākotnē attīstīties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei P30 Pro fotokamera ar 50x tālummaiņu raisa asociācijas ar specdienestu instrumentu, kas ļauj ielūkoties svešos birojos un mājokļos

Kopš 2016. gadā Huawei izsludināja sadarbību ar ikonisko fotoaparātu ražotāju Leica, lai «no jauna izgudrotu » fotografēšanu ar viedtelefoniem, bija puslīdz skaidrs, ka kamera saņems pamatīgu uzmanības devu Ķīnas uzņēmuma izpētes laboratorijās un mārketinga materiālos. Marta nogalē, Parīzē prezentējot jauno P30 Pro, Huawei jau diezgan atklāti demonstrēja, ka kamera ir kļuvusi par viņu centrālo intereses objektu. Četru lēcu sistēmai prezentācijā tika veltīts visvairāk laika, turpat zālē uzņemot fotoattēlus ar galveno konkurentu Apple iPhone XS Max un Samsung Galaxy S10+ kamerām un izceļot Huawei pārākumu visās izraudzītajās jomās. Tomēr P30 Pro nav tikai kamera, pat ja vairākums citu P sērijas jaunumu ir aizgūti no rudenī prezentētā Mate 20 Pro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Analizē TV skatīšanās paradumus

Jānis Vēvers - sadarbībā ar Lattelecom, 23.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom TV reklāmas un auditorijas analītikas platforma ļauj monitorēt savas un konkurentu TV reklāmas aktivitātes populārākajos kanālos, sekot nozares un to reklāmdevēju kopējām aktivitātēm TV kanālos

Ko cilvēki patiesībā skatās TV? Šie jautājumi nodarbinājuši satura veidotājus un reklāmdevējus kopš televīzijas pirmsākumiem, mudinot meklēt aizvien precīzākus auditorijas un reklāmu skatīšanās mērījumus. Tagad komplicētā mērķa sasniegšanai talkā tiek ņemts arī mākslīgais intelekts, un jauno risinājumu tirgū ieviesis Lattelecom. Tas ir Baltijā pirmais tiešsaistes TV reklāmas un auditorijas analītikas rīks Claara, ko Lattelecom izstrādājis sadarbībā ar inteliģento tehnoloģiju uzņēmumu SIA Apply. No angļu vārda «clarity» (skaidrība) atvasinātā nosaukuma monitoringa instruments reālā laikā apkopo vairāk nekā 200 tūkstošu Latvijas mājsaimniecību statistiku. Tādējādi tas spēj sarūpēt līdz šim precīzākos reklāmu datus par iecienītāko TV kanālu skatījumiem uzreiz pēc to parādīšanās ēterā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Breksita dēļ Sony galveno Eiropas biroju pārvietos no Lielbritānijas uz Nīderlandi

LETA, 23.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas uzņēmums «Sony Corp.» pārvietos savu Eiropas galveno pārvaldes biroju no Lielbritānijas uz Nīderlandi, lai izvairītos no «Breksita» radītiem darbības traucējumiem, trešdien paziņoja kompānijas preses pārstāvis.

Viņš gan norāda, ka pašreizējās Lielbritānijas struktūrvienības darbība netiks ietekmēta.

«Mēs līdz marta beigām veiksim mūsu Eiropas galvenā pārvaldes biroja reģistrācijas adreses pārvietošanu uz Nīderlandi,» sacīja preses pārstāvis.

Šāds lēmums pieņemts, lai izvairītos no sarežģītām ar muitu saistītām procedūrām pēc tam, kad Lielbritānija būs pametusi Eiropas Savienību, uzsvēra preses pārstāvis.

«Sony» pērnā gada nogalē Nīderlandē reģistrēja jaunu uzņēmumu un plāno tajā integrēt Lielbritānijā esošo Eiropas galveno pārvaldes biroju.

Kā ziņots, saistībā ar iespējamām «Breksita» radītām nodokļu problēmām savu galveno Eiropas biroju no Lielbritānijas uz Nīderlandi jau pārvietojis Japānas elektronikas uzņēmums «Panasonic Corp.».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmums Sony sācis piedāvāt bezvadu austiņu modeli WF-1000XM3, tādējādi konkurējot ar Apple AirPods austiņām, raksta Business Insider.

Sony austiņu cena būs 230 dolāri, salīdzinot ar AirPods, kas maksā 160 dolārus.

Austiņas trokšņu slāpēšanas režīmā darbojas līdz pat 24 stundām, un to korpuss pilda arī lādētāja funkciju, esot ceļā. Austiņām ir arī ātrās uzlādes funkcija, kas, veicot 10 minūšu uzlādi, pagarina baterijas ilgumu par 90 minūtēm. Austiņām ir HD trokšņu slāpējošais procesors QN1e ar 24 bitu audiosignālu apstrādi un DAC pastiprinātāju, kā arī digitālais skaņas pastiprinātājs HX (DSEE HX™), kas uzlabo kompresētas mūzikas failus.

Austiņas strādā arī ar Apple Siri un Google Assistant.

Paredzēts, ka pirmās piegādes tiks sāktas augusta pirmajā nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas un izklaides kompānija "Sony" saistībā ar neskaitāmām sūdzībām, kļūmēm un pat veselības riskiem no "PlayStation" tiešsaistes veikaliem visā pasaulē izņēmusi ilgi gaidīto videospēli "Cyberpunk 2077", teikts piektdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Tiek ziņots, ka šīs videospēles izstrāde bijusi pasaulē dārgākā, un videospēļu cienītāji visā pasaulē ar nepacietību bija gaidījuši tās nonākšanu tirdzniecībā 10.decembrī, taču viss nav noritējis tik veiksmīgi, kā cerēts.

Vairāki videospēļu spēlētāji tviterī publiskojuši video ar grafikas problēmām, bet citi šo spēli ar sarkastiskiem komentāriem salīdzinājuši ar vecāka izlaiduma videospēlēm.

"Sony" videospēļu struktūrvienība SIE norāda, ka piedāvās pilnu atmaksu lietotājiem, kuri "PlayStation" tiešsaistes veikalos iegādājušies "Cyberpunk 2077".

Polijā bāzētais videospēles izstrādātājs "CD Projekt RED" šonedēļ publiskojis atvainošanos un solījis novērst visas kļūmes ar programmatūras atjauninājumiem janvārī un februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Arī Sony un Amazon atsakās piedalīties tehnoloģiju izstādē Mobile World Congress

Lelde Petrāne, 10.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koronavīrusa radīto risku dēļ arī kompānijas "Sony" un "Amazon" izstājušās no tehnoloģiju izstādes Mobile World Congress (MWC), kas ir viens no lielākajiem pasākumiem tehnoloģiju jomā pasaulē, ziņo BBC.

"Sony" paziņoja, ka nepiedalīsies MWC Barselonā, sekojot situācijas attīstībai pēc koronavīrusa uzliesmojuma.

Vienlaikus izstādes organizators apgalvo, ka pasākums tik un tā notiks, lai gan arī citas kompānijas informējušas par iespējamu izstāšanos.

No izstādes, kas norisināsies no 24. līdz 27. februārim, izstājušies arī Dienvidkorejas "LG Electronics", Zviedrijas telekomunikāciju iekārtu ražotājs "Ericsson" un ASV mikroshēmu kompānija "NVIDIA".

"GSMA", kas organizē izstādi, informē, ka, lai arī daži lieli izstādes dalībnieki ir nolēmuši šogad neierasties, pasākumā tik un tā būs vairāk nekā 2800 dalībnieku.

Izstādē tiks ieviesti papildu pasākumi, lai pārliecinātu dalībniekus un izstādes apmeklētājus, ka viņu veselība un drošība ir galvenā prioritāte. Tie ietver aizliegumu visiem ceļotājiem no Ķīnas Hubei provinces, kas ir slimības uzliesmojuma epicentrs, savukārt cilvēkiem, kuri ir bijuši Ķīnā, būs jāsniedz pierādījumi, ka viņi 14 dienas ir bijuši ārpus valsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Sony pārtraukusi sava produkta PlayStation 2 remonta pakalpojumu. Tas noticis vairāk nekā 18 gadus pēc tam, kad spēļu konsole nonāca tirdzniecībā, ziņo BBC.

Konsole pirmoreiz tika laista klajā 2000. gada martā un joprojām ir vislabāk pārdotā spēļu konsole, kāda jebkad saražota.

Ierīces ražošana noslēdzās 2012. gadā, sešus gadus pēc tam, kad tika laista klajā sekojošā PS3 konsole.

Tagad Sony paziņojusi, ka vairs nespēj piedāvāt remontu, jo nevar nodrošināt rezerves daļas. Savā paziņojumā tā pateicas klientiem par ilgstošo uzticību šim produktam. Geimeriem, kuriem šāds pakalpojums būs nepieciešams, tagad jāuzticas neoficiāliem pakalpojumu sniedzējiem.

Kopumā ir pārdoti vairāk nekā 150 miljoni PlayStation 2 konsoļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas uzņēmums «Sony Corp.» otrdien prognozēja, ka šis biznesa gads tiks noslēgts ar rekordlielu peļņu, galvenokārt pateicoties videospēļu konsoļu «PlayStation» un viedtelefonu ražošanas biznesiem.

«Sony» prognozē, ka tīrā peļņa biznesa gadā, kas noslēgsies martā, veidos 380 miljardus jenu (2,8 miljardus eiro), tādējādi pārsniedzot iepriekšējo rekordu 369,4 miljardu jenu apmērā, kas tika reģistrēts pirms desmit gadiem.

Tikmēr pamatdarbības peļņa tiek prognozēta 630 miljardu jenu apmērā, kas arī būtu visu laiku augstākais līmenis.

Uzņēmums otrdien arī norādīja, ka iepriekšējā ceturksnī, kas noslēdzās septembrī, tā peļņa pieauga par vairāk nekā 27 reizēm, bet tirdzniecības apjoms palielinājās par 22%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Atdzīvina ražošanu

Linda Zalāne, 28.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Wims izgatavo apavus vairākiem zīmoliem Latvijā, kā arī ir izveidojis savu apavu kolekciju jeb ražošanas līniju; daļa jau ir pieejama uzņēmuma mājaslapā

Viena no uzņēmuma īpašniecēm un idejas autorēm ir Sanita Avotiņa, kura pirms trīs gadiem pirmos soļus apavu ražošanā spēra kopā ar Ingu Sabovicu, izveidojot apavu zīmolu SAZ. «Šis zīmols tiek attīstīts vēl aizvien, mēs gatavojam divas kolekcijas gadā, kuras atrādām ārvalstu izstādēs. SAZ projekts tiek lolots kā mazs bērns, bet vērienīgāku biznesa potenciālu saredzu ražojošajā uzņēmumā Wims, kuru pirms nepilniem diviem gadiem izveidoju kopā ar savu meistaru Viktoru Veļičko un Agri Avotiņu. Ar Viktoru sākām sastrādāties, veidojot SAZ kolekcijas, jo viņš bija viens no retajiem meistariem, kurš nebaidījās un prata izveidot sarežģītus apavu modeļus,» stāsta Sanita.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apmeklētājiem atvērts Birštonas skatu tornis, kas tagad ir augstākais skatu tornis Lietuvā, informē Birštonas Tūrisma informācijas centrs.

Tornis tika uzbūvēts Nemunas deltas reģionālajā parkā un ir 51 m augsts. Līdz šim Nemunas loku ainavu bija iespējams redzēt tikai no gaisa balona vai fotogrāfijās.

Visa torņa augstums ir 51 metrs, taču skatu torņa platforma sasniedz 45 metru augstumu. Tornī ir izveidotas sešas atpūtas platformas. Tērauda metāla konstrukcija ir dekorēta ar lapegles paneļiem un trīsstūrveida lodziņiem. Torņa taisnstūra forma ar ažūra jumtiņu turpina lietuviešu arhitektūras tradīciju, atgādinot veco koka pils torņu formu un baznīcas zvanu torņu arhitektūru. Torņa simboliku atdzīvina konstrukcijā atstātās atveres – mazi lodziņi, pa kuriem ieplūdīs gaisma un būs iespēja vērot ainavu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Puķu dobē stāda kartupeļus, baro mazpilsētu ar mākslu, provocē vietējos iedzīvotājus, raksta par cūku bērēm, atgriež Latvijā mājas alus darīšanas tradīcijas, organizē Āboļošanas festivālus, māca atjaunot koka ēkas.

Šie ir tikai daži no raksturojošiem virzieniem, kuros starpnozaru mākslas grupa Serde no Aizputes 16 gadu laikā sevi pieteikusi. Kopš darbības sākuma 2002. gadā starpnozaru mākslas grupa Serde spējusi mazpilsētai piesaistīt aptuveni pusmiljonu eiro. Tas ir finansējums, kas iegūts projektu īstenošanai. Šai summai klāt būtu jāskaita nauda, ko Latvijas un ārvalstu mākslinieki un amatnieki izdod, vasarā dzīvojot rezidenču centrā.

Ja Serde taptu šodien, tad vietai, visticamāk, tiktu piešķirts nosaukums kopstrādes telpa. 2002. gadā kopstrādes telpu jēdziens vēl bija nākotnes lieta, tāpēc Signe un Uģis Puceni Serdē notiekošo cilvēku pulcēšanu nosauca par rezidenci. Vēl vietai piestāvētu nosaukums radošais kvartāls, jo Serdes saimnieki parāda virzienu un dod iespēju satikties gan profesionāļiem, gan ar mākslu un kultūru nesaistītiem cilvēkiem. Jau 16 gadus ik vasaru Serde atdzīvina mazpilsētu un rada notikumus, kas atbalsojas un rod turpinājumu citu idejās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie Latvijas Nacionālās bibliotēkas atklāta fonda Mākslai vajag telpu un Aigara Bikšes tēlniecības darbs Divi Raiņi, informē LNB.

2014. gadā, izskatot mākslinieka, Latvijas Mākslas akadēmijas profesora Aigara Bikšes pieteikumu par latviešu rakstniekam un dzejniekam Rainim (Jānis Pliekšāns, 1865–1929) veltītas skulptūras izveidi pie Gaismas pils, LNB mākslinieciskā padome apstiprināja projektu kā realizējamu.

2015. gadā ar mērķprogrammas «Raiņa un Aspazijas gads» starpniecību no Valsts Kultūrkapitālā fonda tika piešķirts atbalsts skulptūras veidojuma daļu izveidei, un tapa mākslas darba plastiskā daļa.

2016. gadā skulptūras izveidi nolēma atbalstīt arī Jāņa Zuzāna ģimene un fonds «Mākslai vajag telpu», piešķirot skulptūras īstenošanai nepieciešamos resursus. Tādējādi 2018. gadā, kad Latvijas valsts svinēs simtgadi, tiktu realizēts ar piemiņu saistīts mūsdienu mākslas darbs, kas būtu dāvana, gan LNB, gan Rīgai, gan Latvijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība «VG Kvadra Pak» saņēmusi «Iepakojuma Ekselences» balvu («WorldStar for Packaging Excellence») par lakricas «LIQ» iepakojumu.

Pasaules Iepakojuma organizācijas (World Packaging Organisation) starptautiskais konkurss «WorldStar for Packaging» norisinājās Prāgā, Čehijā un tajā piedalījās 319 darbi no 35 valstīm. Uzvarētājus noteica starptautiska žūrija – eksperti no pasaules iepakojuma organizācijām, asociācijām un institūtiem.

AS «VG Kvadra Pak» konkursa darbs – lakricas «LIQ» dāvanu kārbu grupa 2017. gadā saņēma «Grand Prix» nacionālajā konkursā «Labākais iepakojums Latvijā», ko organizē Latvijas Iepakojuma asociācija.

Kartona kārbas izgatavotas Somijas uzņēmumu grupai «LIQ». Kārbu komplektu veido lielā kārba, kurā ievietotas 4 mazas kārbas lakricu iepakošanai. Kārbu ārējo tumšo dizainu atdzīvina koši teksti, kā arī dažādās krāsās nodrukātās kārbu iekšpuses, atbilstoši katram lakricas veidam.

Komentāri

Pievienot komentāru