Jaunākais izdevums

Sony bezspoguļa kamera A6400 izceļas ar segmentā neierastu darbības ātrumu un zibenīgu autofokusu

Viedtelefonu kļūšana par ikdienas galveno fotografēšanas rīku pamazām ienes korekcijas arī digitālo fotoaparātu vidējā segmentā. Lai piesaistītu pircējus un piedāvātu tiem kaut ko vairāk, nekā iespēj telefoni, foto tehnikas ražotāji «spiež» uz augstākā līmeņa fotogrāfiju kvalitāti kamerās, kuru cena grozās ap tūkstoš eiro. Vismaz Sony.

Gada sākumā, piesakot jauno bezspoguļa hibrīdkameru ar maināmu objektīvu A6400, japāņi devuši skaidru mājienu, ka turpmāk par viedtelefonu flagmaņu cenu varēs iegūt fotoaparātu, kura veikums būs ļoti tuvs spoguļkameru iespētajam. A6400 aizguvusi nozīmīgas tehnoloģijas no divu un vairāk reižu dārgākajām pilna kadra kamerām, ieskaitot augstvērtīgu autofokusa sistēmu.

Dizains

No kvalitatīvajām spoguļkamerām daudzus lietotājus aizbaida neparocīgais izmērs. Ceļojumos tās drīzāk ir traucēklis nevis palīgs. A6400 šajā ziņā ir krietni pievilcīgāka. Korpuss bez maināmā objektīva ir visai kompakts. Lielāks par telefonu, protams, bet gana mazs, lai neaizņemtu pārāk daudz vietas rokas bagāžā un ikdienā dotos līdzi parastā dokumentu somā. Tas ir 12 centimetru plats, 6,7 cm augsts un gandrīz sešus centimetrus biezs. Garais, bet tievais izvirzījums ar rievoto apdari ļauj labajai plaukstai viegli satvert un stabili turēt 403 gramus smago korpusu kā ar nelielu, tā garu objektīvu. Fotografēšanas poga novietota pārdomātā vietā tieši virs izvirzījuma un ir viegli sasniedzama arī tad, ja tur kameru tikai vienā rokā. Taču video ieraksta taustiņš atkal iebāzts Sony raksturīgā vietā – uz noskaldītas šķautnes īkšķa atbalsta vietā. Var jau saprast dizaineru ieceri skaidri nodalīt abas pogas, taču tik sīciņa punkta spaidīšana ar platāko pirkstu galīgi nav ērta. Aizmugurē ir gan 180 grādos uz augšu atlokāms trīs collu TFT skārienjutīgs ekrāns, gan vienu centimetru diametrā plats elektroniskā skatu meklētāja logs. Virspusē iebūvēta izbīdāma zibspuldze, kam blakus ir pakavs ārējā gaismekļa pievienošanai, un sānos arī paredzēta ligzda ārējā mikrofona pieslēgšanai, taču austiņu spraudņa nav. Tas nozīmē, ka klusībā noklausīties ierakstu neizdosies.

Lietošana

Salīdzinājumā ar profesionāļiem paredzētām kamerām A6400 korpuss ir patukšs. Tas nav nosēts ar pogām un slēdžiem, attiecīgi arī lietošanā ir diezgan vienkāršs, ja vien zina, ko katra poga nozīmē. Vēl, protams, pastāv iespēja mainīt uzstādījumus lietotāja saskarnē skārienjutīgajā ekrānā. Tas gan pirmajos lietošanas mēnešos varētu uzdzīt zināmu paniku, jo izvēlne ir ļoti plaša un ne pārāk pārskatāma. Zem katras sadaļas atrodas vairākas mapes, un ne vienmēr vajadzīgais uzstādījums atrodas tur, kur tam šķietami vajadzētu būt.

Ekrāns ir pielāgots sevis fotografētāju paaudzei, jo to var izlocīt uz augšu tā, lai ekrānā redzētu sevi. Tas dod iespēju iekadrēt seju vajadzīgajā leņķī un grimasē un uzņemt kvalitatīvu attēlu. Galu galā šeit viss notiek ar vienu pašu objektīvu, nevis priekšējo vai aizmugurējo kameru.

Displeja malu attiecība ir 16:9, kas labi noder video atskaņošanai, savukārt ap bildēm galerijā paliek melnas neizmantotas malas.

Tā kā šī ir kamera ar maināmiem objektīviem, attēla kvalitāte lielā mērā atkarīga arī no «stobra» izvēles. Standarta komplektā parasti iekļauts vienkāršs APS-C lēcas formāta 16–50 mm f/3.5-5.6 objektīvs. Taču to var aizstāt ar kādu citu e-mount vītnes produktu. Paša Sony klāstā to ir ap pussimtu, bet var izmantot arī citu ražotāju piedāvātos. Svarīgi vien piemeklēt tādu optiku, kurā ir attēla stabilizācijas sistēma, jo pašā kamerā tādas nav. To varētu uzskatīt par mīnusu, jo ne tik ļoti pieredzējis fotografētājs var nepiegriezt pietiekamu vērību šai niansei.

Fotografēšana

Ja salīdzina A6400 ar sērijas priekšgājējiem, attēla kvalitātē ar neapbruņotu aci saskatāmu uzlabojumu nav. 24,2 megapikseļu attēla sensors un BIONZ X attēla apstrādes procesors darbu paveic līdzīgi. Atšķirību var pamanīt fotografēšanas brīdī, jo jaunais fotoaparāts aprīkots ar ātru hibrīda autofokusu. Tas ideālos apstākļos nostrādā 0,2 sekundēs, samazinot bilžu izplūšanas risku, jo zibenīgi nofokusējas pat uz kustīgu objektu. Fotografēšanu atvieglo arī divi interesanti mākslīgā intelekta atbalstīti režīmi Real-Time Eye un Real-Time Tracking. Pirmais pamana fotografējamās personas acis un fokusējas uz tām, pat ja cilvēks turpina kadrā pārvietoties. Otrais turpina sekot dzīvai būtnei, pat ja tā pagriež galvu uz otru pusi. Šī tehnoloģija noder arī kustīgu objektu izsekošanai.

Ātrums ir viena no šīs kameras redzamākajām priekšrocībām. Nepārtrauktas fotografēšanas režīmā tā uzņem 11 kadrus sekundē, turklāt vairāk nekā iepriekš. JPEG formātā kamera «šauj» aptuveni 10 sekundes no vietas un «saklikšķina» 116 kadrus. RAW formātā A6400 saražo 46 kadrus. Tiešajiem konkurentiem pa spēkam labi ja puse no šī apjoma. Tiesa, pilnībā ātruma priekšrocības var izjust, vien izmantojot ātru un ietilpīgu SD atmiņas karti. Vecākās paaudzes datu krātuves nespēs tikt galā ar datu noglabāšanu. Pateicoties ātrajam auto fokusam, arī video ieraksts 4K izšķirtspējā izskatās ārkārtīgi labi. Tas ir skaidrs, neizplūdis un ar labu skaņas kvalitāti. Taču video kvalitātei jo īpaši svarīgi, lai objektīvā būtu iebūvēta attēla stabilizācijas sistēma. Ar vienu uzlādi kamera spēj uzņemt ap 350 attēlu, kas nav slikts rādītājs, tomēr intensīviem fotografētājiem liks nodrošināties ar papildu bateriju.

Gala vērtējums

Sony hibrīdkameras ieguvušas labu reputāciju, un A6400 to pilnībā attaisno. Fotoaparāts ir kompakts, parocīgs un ne pārlieku dārgs, taču ar savai klasei neierasti ātru autofokusu, kas būtiski uzlabo kā fotografēšanas pieredzi, tā arī attēlu kvalitāti. Turklāt tam ir atlokāms, skārienjutīgs displejs un elektronisks skatu meklētājs.

Sony ILCE – A6400

Plusi

+Ļoti ātrs autofokuss

+Neliels un parocīgs korpuss

+180 grādos atlokāms skārienekrāns

Mīnusi

-Nav iebūvēta attēla stabilizācijas sistēma

-Video poga novietota neērtā vietā

-Uzstādījumu sadaļā var viegli apmaldīties

Cena 1150 eiro

KONKURENTI

Canon EOS M6

Hibrīdkamera ar 24,2 megapikseļu attēla sensoru, trīs collu ekrānu un iebūvētu zibspuldzi. Tā uzņem video Full HD izšķirtspējā. Korpuss sver 390 gramus. Komplekts ar nomaināmu 18–150mm f/3.5-6.3 objektīvu maksā ap 1170 eiro.

Fujifilm X-T2

Izmēros līdzīga bezspoguļa kamera ar 24,3 megapikseļu attēla sensoru, atlokāmu trīs collu ekrānu, kas neatpazīst pieskārienus, un elektronisko skatu meklētāju. Iebūvētas zibspuldzes nav, bet ir vieta ārēja gaismekļa pievienošanai. Maksimālā izšķirtspēja video režīmā – Full HD. Korpuss sver 507 gramus un komplektā ar 18–55 mm objektīvu maksā ap 1550 eiro.

Olympus OM-D E-M10 Mark III

Kompakta, 362 gramus smaga hibrīdkamera ar 16,1 megapikseļa attēla sensoru, trīs collu atlokāmu skārienekrānu, elektronisku skatu meklētāju un iebūvētu zibspuldzi. Filmē 4K video un aprīkota ar labu attēla stabilizācijas sistēmu. Komplektā ar M.Zuiko 14–42 mm objektīvu maksā ap 830 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotais Samsung Galaxy A7 vilina ar trīs aizmugures kamerām, tomēr cenas noturēšana zem trīs simtu eiro robežas prasījusi upurus

Līdz ar Samsung šā gada flagmaņiem Galaxy S10 un S10+ uz skatuves februāra beigās uznāca to «vieglā» versija S10e, apliecinot, ka korejieši joprojām nopietni attiecas arī pret tiem klientiem, kuri nevēlas vai nevar par tālruni maksāt tūkstoš eiro. Dažus mēnešus pirms tam taupīgo lietotāju vērtēšanai tika nodots vēl pieejamākais Galaxy A7 2018. Abiem ir šis tas kopīgs, un tiem jāpārbauda, cik daudz trūkumu patērētāji ir gatavi pieciest, lai nebūtu jāpērk dārgie flagmaņi.

Dizains

Galaxy A sērija 2014. gadā ienesa prestižāku metāla korpusu budžeta un vidējā klasē, kur tolaik dominēja bēdīga paskata plastmasa. Kopš tā laika daudz mainījies, tomēr Samsung joprojām tur godā ierīču ārējo izskatu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei P30 Pro fotokamera ar 50x tālummaiņu raisa asociācijas ar specdienestu instrumentu, kas ļauj ielūkoties svešos birojos un mājokļos

Kopš 2016. gadā Huawei izsludināja sadarbību ar ikonisko fotoaparātu ražotāju Leica, lai «no jauna izgudrotu » fotografēšanu ar viedtelefoniem, bija puslīdz skaidrs, ka kamera saņems pamatīgu uzmanības devu Ķīnas uzņēmuma izpētes laboratorijās un mārketinga materiālos. Marta nogalē, Parīzē prezentējot jauno P30 Pro, Huawei jau diezgan atklāti demonstrēja, ka kamera ir kļuvusi par viņu centrālo intereses objektu. Četru lēcu sistēmai prezentācijā tika veltīts visvairāk laika, turpat zālē uzņemot fotoattēlus ar galveno konkurentu Apple iPhone XS Max un Samsung Galaxy S10+ kamerām un izceļot Huawei pārākumu visās izraudzītajās jomās. Tomēr P30 Pro nav tikai kamera, pat ja vairākums citu P sērijas jaunumu ir aizgūti no rudenī prezentētā Mate 20 Pro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais «Giraffe360» kameras modelis ir pirmais rezultāts nesenajai riska kapitāla fonda «Change Venture» un citu investoru ieguldījumam; šī gada laikā plānots desmitkāršot klientu skaitu.

«Šī, iespējams, ir šobrīd labākā telpu dokumentēšanas kamera pasaulē. Mēs ticam, ka no Latvijas var izveidot uzņēmumu, kas kļūs par nozares līderi pasaulē. Lai to izdarītu, mums ir jābūt labākajam produktam, tāpēc daudz laika un enerģijas tiek veltīts vismazākajām detaļām produktā,» teic Mikus Opelts, «Giraffe360» līdzdibinātājs.

Jaunais kameras modelis esot teju divas reizes ātrāks par iepriekšējo un ir vienkāršota tās lietojamība, padarot produktu pieejamāku plašam lietotāju lokam. «No trim pogām kameras interfeisā esam spējuši nonākt pie divām pogām. Tāpat pilnībā esam izmainījuši lāzeri kamerā, kas mums tagad ļauj skenēt punktu mākoni. Tas ļauj izveidot precīzu plānojumu ar visiem mērījumiem un profesionālas kvalitātes bildes. Šī ir unikāla kombinācija,» viņš apgalvo. M. Opelts izceļ, ka jaunās kameras funkcionalitāte ietver LiDAR 360 grādu mērīšanas sensoru, kas rotē vairākas reizes sekundē un izveido 200 tūkstošus mērījumu punktus, vienmēr ieslēgtu kameras statusa ekrānu, lai monitorētu failu augšupielādi un bateriju. Kameras lietošanai neesot nekādu ierobežojumu un to varot brīvi lietot gan lielās, gan mazās telpās, kā arī brīvā dabā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tehnoloģiju giganti apēdīs tradicionālās bankas?

Latvijas Bankas maksājumu eksperte Edīte Gailiša, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs lielās kompānijas apzīmē kā TechGiants – tehnoloģiju milži. ASV kompānijas Google, Apple, Facebook un Amazon (apzīmētas arī kā GAFA) ir dominējošie spēlētāji savās jomās.

Piemēram, 2018. gadā visā pasaulē 90% gadījumu, meklējot informāciju internetā, izmantots Google meklētājs. Facebook kopā ar Google ir dominējošie spēlētāji digitālās reklāmas pārdošanā (kopā tie aizņem vairāk nekā 50% tirgus). 2018. gada beigās Facebook bija gandrīz 2.4 miljardi lietotāju (tas ir vairāk nekā 30% planētas iedzīvotāju), un katru minūti tiek reģistrēti 400 jauni lietotāji. Google ir apmēram 1.5 miljardi lietotāju, Amazon – apmēram 300 miljoni. Tāpat strauji audzis Apple maksājumu risinājuma Apple Pay lietotāju skaits – 2018. gadā tas sasniedzis 383 miljonus (pieaugums pret 2017. gadu ir 67%).

Arvien nozīmīgāku lomu spēlē arī Ķīnas lielie tehnoloģiju uzņēmumi Baidu, Alibaba (AliExpress platformas uzturētājs), Tencent un Xiaomi (kopā apzīmēti kā BATX), kas radījuši digitālas ekosistēmas, ietekmējot Ķīnas iedzīvotāju ikdienu un dzīvi, kā arī metuši izaicinājumu GAFA pārākumam, aktīvi darbojoties ārpus Ķīnas robežām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DJI industriālais drons Mavic 2 Enterprise DUAL prot ne vien fotografēt, bet arī mērīt temperatūru, meklēt cilvēkus un skaļi skandēt paziņojumus

Dronu invāzija tirgū dāvājusi katram interesentam – iepriekš parastam cilvēkam teju nepieejamu iespēju nofotografēt sevi un īpašumu no putna lidojuma. Tomēr ierobežotā funkcionalitāte, būtībā ļaujot vien fotografēt un filmēt, kā arī aizvien stingrākie ierobežojumi lidināties virs apdzīvotām vietām padara bezpilota lidaparātus patērētājiem mazāk pievilcīgus. Viens no populārākajiem ražotājiem DJI uz izmaiņām noreaģēja, sarūpējot patērētājiem jauno Mavic 2 modeli Enterprise DUAL komplektācijā. Tas primāri paredzēts glābšanas dienestiem, taču radīs pielietojumu citās nozarēs un būs interesantāks arī uzņēmumiem, kuri neaizraujas ar vizuālo materiālu veidošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LG šā gada flagmanis G8s ThinQ izceļas ar neparastu spēju atpazīt plaukstas vēnu rakstu un roku žestus

Pēc ilgāka pieklusuma Latvijas viedtelefonu tirgū skaļāk ierunājies kādreiz visai iecienītais dienvidkorejiešu zīmols LG, laižot tirdzniecībā februārī Mobilās pasaules kongresā Barselonā izziņoto flagmani G8s ThinQ. Stāsts ir interesants un vienlaikus līdz galam neizprotams. LG ziemas nogalē prezentēja uzreiz divas ierīces – G8 ThinQ un G8s ThinQ, kas nekavējoties piesaistīja apskatnieku uzmanību ar inovatīvo «lidojuma laika» jeb ToF kameru. Tā ar infrasarkano staru analizē un savāc lauka dziļuma informāciju, kas noder bagātīgākām fotogrāfijām un papildinātās realitātes lietotnēm. Tomēr līdz paša tālruņa aptaustīšanai eiropiešiem bija jāgaida pieci mēneši, turklāt korejieši izlēma, ka jūnijā tirdzniecībā «vecajā pasaulē» laidīs tikai G8s versiju. Tā redzamākā atšķirība ir zemākas kvalitātes ekrāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

OnePlus jaunākajā flagmanī 7 Pro iestrādājis šobrīd tik aktuālo izbīdāmās kameras risinājumu, taču aizmirsis par bezvadu uzlādi

Ķīnas zīmols OnePlus jau krietnu laiku mērķtiecīgi veido elitāru tēlu un uzaudzējis paprāvu fanu pulciņu. Ar jauno flagmani 7 Pro tas cierē uz plašāku atzinību. Šajā lielajā tālrunī apvienotas faktiski visas šodienas labākajiem viedtelefoniem piemītošās īpašības, izņemot bezvadu uzlādi.

Dizains

Kamēr citi ražotāji cenšas savus labākos viedtelefonus iedabūt pēc iespējas kompaktākā un slaidākā korpusā, OnePlus nebaidās piedāvāt masīvāku risinājumu. 7 Pro gluži nekrīt acīs ar milzu izmēru, tomēr ar 206 gramu svaru un 8,8 milimetru biezumu tas plaukstā ir labi jūtams.

Ražotājs arī piešķīris telefonam dažas citas atšķirības zīmes, kas palīdz izcelties ļoti līdzīgo ierīču lērumā. Redzamākā ir savdabīgais toņmaiņas krāsojums. Tas gan nav unikāls, jo Huawei jau pirms pusotra gada ar līdzīgu sāka izdaiļot P20. Mūsu rīcībā pabija zilas krāsas ierīce ar gaišāku apakšu un tumšāku augšu, kas gaismā maina toni uz gaišāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai darba tirgū spēsim konkurēt ar mākslīgo intelektu?

Latvijas Bankas ekonomisti Vents Vīksna un Kristofers Pone, 27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no aktuālākajiem tematiem pasaulē ekonomikas profesionāļu un politikas veidotāju vidū šobrīd ir digitalizācija un mākslīgais intelekts, kas dažkārt tiek saukts par ceturto industriālo revolūciju.

Arī Latvijā šis termins nav svešs, pēdējā laikā par to runā teju katrā nozares profesionāļu konferencē vai seminārā.

Šajā rakstā apskatīsim aktuālos viedokļus, kādas iespējas un izaicinājumus rada digitalizācija un tās sniegtās automatizācijas iespējas, īpaši saistībā ar produktivitāti un nodarbinātības izredzēm.

Nav noslēpums, ka pēdējā laikā daudzās attīstītajās pasaules valstīs produktivitātes pieauguma tempi bijuši pieticīgi. Arī Latvijā tie kļuvuši lēnāki nekā pirmskrīzes periodā, kad ekonomika gluži vai lidoja uz priekšu vēja spārniem. Pasaules līmenī to ietekmēja un arī turpmāk ietekmēs tādi faktori kā demogrāfijas izaicinājumi (sabiedrības novecošanās), pieaugošas valstu parādsaistības, kas «sasien rokas» pārmaiņas atbalstošas politikas īstenošanai, bet atsevišķi pētnieki pieļauj, ka daļu produktivitātes pieauguma esošās datu atspoguļošanas statistiskās metodes gluži vienkārši nav spējušas aptvert.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Sony bezspoguļa fotoaparāts RX10 IV

Jānis Vēvers, 18.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony bezspoguļa fotoaparāts RX10 IV izceļas ar iespaidīgu 25x tālummaiņu, taču par to «jāmaksā» ar smagu, nenoņemamu objektīvu

Viens laikmets, bet tik atšķirīgs skatījums uz aktualitātēm. Ja viedtelefonu lauciņā pāris gadus veci modeļi tiek sludināti kā neglābjami morāli novecojuši, pat ja realitātē tie joprojām tīri labi tiek galā ar saviem pienākumiem, tad fotoaparātu segmentā pārmaiņas notiek krietni lēnāk. Ar palielu nokavēšanos DB rīcībā nonākusī Sony vidējās klases kamera RX10 IV pat apaļus divus gadus pēc pieteikšanas tirgū izskatās gana moderna un joprojām ir aktuāla, kamēr par sērijas 5. paaudzes fotoaparāta izdošanu vēl tikai baumo.

Fotoaparāts oficiāli tika pieteikts kā vidēja izmēra ceļojumu kamera, tomēr par šādu klasifikāciju vēl var padiskutēt. Tās gabarīti ir pamatīgi, un vizuāli tā vairāk atgādina spoguļkameru. Jā, ne tik liela kā profesionāļu spogulene, tomēr šis arī nav viegli jebkurā somā iemetams «ziepju trauks». Turklāt tam ir nenoņemams 24–600 mm izbīdāms objektīvs. Pamatīgs stobrs, kas nodrošina 25x optisko tālummaiņu. Kopā ar akumulatoru un atmiņas karti 132,5x94x145 mm lielā kamera sver 1095 gramus. Tātad vairāk nekā kilogramu. Tas ir nopietns svars ceļojuma kamerai. Ja paredzēta laiska pastaiga pilsētā, tad tas vēl nebūtu nekas traks, bet, ja mērķis ir doties kalnos vai garākā pārgājienā pie dabas, kur varenā tālummaiņa būtu tieši laikā izvairīgu dzīvnieku un putnu «ķeršanai», tad lieks kilograms kaklā vai mugursomā neiepriecinās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Izslēdzam skaņu apkārtējai pasaulei: Sony bezvadu austiņas WF-1000XM3

Jānis Vēvers, 08.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony bezvadu austiņas WF-1000XM3 nodrošina kvalitatīvu skanējumu un jaudīgu apkārtējo trokšņu slāpēšanas sistēmu

Uzstājīgi atbrīvojoties no austiņu pieslēgvietas jaunākās paaudzes telefonos, ražotāji apzināti veido pateicīgu augsni bezvadu austiņu tirgus ekspansijai. Par laimi, atņemot ligzdu vadam, pretī lielākoties tiek doti kvalitatīvu, lai arī salīdzinājumā ar parastajām vadu austiņām dārgi produkti. Augstākās kvalitātes ešelonam pieskaitāmi Sony radītie WF-1000X ieauši, ko šogad aizstāj nesen pārdošanā laistais jaunais modelis WF-1000XM3.

Par mūzikas nogādāšanu līdz austiņām atbild Sony mobilā lietotne Headphones Connect, kas vienlaikus ir pārskatāma un bagātīga. Tajā var redzēt katras austiņas akumulatora stāvokli, pieregulēt ekvalaizeru, pielāgot adaptīvo skaņas kontroli četrām dažādām situācijām – miera stāvoklim, staigāšanai, skriešanai un transportam, piešķirt komandas nodošanas iespējas abu ieaušu skārienpaliktņiem un veikt citus pielāgojumus, piemēram, izvēlēties, vai mūzika automātiski tiek pauzēta, kad izņem vienu ieausi. Interesanta ir auss formas analīzes funkcija, kas sola pielāgot austiņu skanējumu atbilstoši lietotāja fizioloģiskajām īpatnībām. Vairākos uzstādīšanas soļos nākas pat ausis fotografēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Rīgā notiekošais starptautiskais forums „5G Techritory” pulcē politikas, biznesa un zinātnes līderus, lai apspriestu Eiropas līderības iespējas 5G attīstībā

Foruma mērķis ir Baltijas jūras reģiona valstu savstarpējās sadarbības veicināšana. „Tas, ka forums, notiek Latvijā, ir būtiski,” uzsver Ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro. VAS „Latvijas valsts radio un televīzijas centrs” valdes priekšsēdētājs Edmunds Beļskis norāda, ka „5G Techritory” ir nozīmīgs ne vien Latvijai, bet visam Baltijas jūras reģionam. Šajā pasākumā ministri un telekomunikāciju kompāniju vadītāji augstākajā līmenī tiksies un diskutēs par to, kā būvēt nākotnes 5G ekosistēmu. „Runājot par infrastruktūru, Latvija jau ir iesēdusies 5G ātrvilcienā – ir palaistas pirmās 5G bāzes stacijas,» viņš atgādina.

„Forums būs laba platforma, lai mobilizētu reģiona procesu dalībniekus – gan politiskos, gan juridiskos, gan sabiedrību,” saka Juris Binde, SIA „Latvijas Mobilais telefons” prezidents. VAS „Elektroniskie sakari” eksperts un „5G Techritory” programmas vadītājs Neils Kalniņš apgalvo, ka šis ir lielākais 5G tehnoloģiju forums Baltijas jūras reģionā. „Sākot veidot forumu, gribējām parādīt, ka Latvija var būt paraugs ne tika Baltijā, bet arī Ziemeļvalstu starpā. Pierādām to soli pa solim,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad uzņēmuma "Giraffe360" izaugsme ir mērāma 400% apmērā un tam ir klienti jau 18 valstīs

"Giraffe360" izstrādā kameras un programmatūras tehnoloģijas telpu skenēšanai.

"Sākam pārslēgties no izpētes uz izaugsmi, kā rezultātā nostabilizējām pārdošanas biroju Londonā. Līdz ar izaugsmi, protams, aug apkalpojamo klientu un projektu skaits, kā rezultātā trīs reizes palielinājām Liepājas biroju, kas nodarbojas ar digitālo failu apstrādi. Šobrīd Liepājā diendienā pie failu apstrādes darbojas 16 cilvēku komanda un mums iet ļoti karsti," atklāj M. Opelts. Šobrīd uzņēmumā kopumā strādā 40 cilvēki.

Vaicāts par nākamā gada plāniem, M. Opelts norāda, ka nākamā gada plānos ietilpst izaugsme. "Pagaidām visi uzņēmuma klienti ir Eiropā. Mums sāk veidoties sava pozīcija Lielbritānijas tirgū un ir vērā ņemama interese no Vācijas un Francijas, tādēļ mēs gribam nostiprināt pozīcijas Lielbritānijā un sākt aizvien aktīvāk kultivēt interesi un savu tirgus pozīciju minētajos Centrāleiropas tirgos, kā arī sākt apkalpot pirmos klientus ārpus Eiropas," viņš stāsta. Klientu skaits joprojām netiek atklāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Nokia 7.2: Ārējais skaistums apslēpj trūkumus

Jānis Vēvers, 18.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstrādājot "Nokia 7.2", ražotāji lielo likmi likuši uz visvieglāk nodemonstrējamajām kvalitātēm – pievilcīgu dizainu un ļoti labu ekrānu.

Pēdējais ir patiešām labs. Ar viduvējo procesoru vēl var sadzīvot, jo tas tiek galā ar saviem pienākumiem, taču fotokamera un akumulatora darbība lietotājus varētu sarūgtināt.

Pateicoties tirgotāju piedāvātajām nomaksas iespējām un aizdevēju dāsni dāļātajiem patēriņa kredītiem, teju ikviens strādājošais un pat stipendiju saņēmējs var atļauties iegādāties kāroto viedtelefona modeli. Ja izreklamētu prestiža zīmola labāko modeli var iegūt par trīs, četriem desmitiem eiro mēnesī, kā gan sevi pārliecināt pirkt kaut ko lētāku? Šādos apstākļos mazāk populāriem ražotājiem nenākas viegli iegūt pircēju uzmanību, tādēļ nākas sapakot ierīcē dažas labas lietas, likt tai izskatīties pēc iespējas prestižākai un piedāvāt par zemu cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500", kas ir plašākais Latvijas tautsaimniecības apskats ar lielāko Latvijas uzņēmumu topu gan kopumā, gan nozarēs. Arī šogad izdevums izdots angļu valodā.

Jaunākajā Dienas Bizness TOP 500 izdevumā angļu versijā, kas šogad apkopo nu jau 1000 Latvijas lielāko uzņēmumu finanšu rādītājus, analizētas svarīgākās Latvijas tautsaimniecības nozares, iezīmējot tendences Latvijas ekonomikā.

"Latvijas 500 lielāko uzņēmumu apgrozījums, sekojot iepriekšējo gadu tendencēm, turpina pieaugt. Šajā gadā piedāvājam vēl plašāku ieskatu uzņēmumu darbībā, papildus ierastajiem 500 uzņēmumiem publicējot vēl 500. Kā liecina dati, 1000 lielāko uzņēmumu kopējais apgrozījums sasniedz 40.56 miljardus eiro," norāda Žanete Hāka, izdevuma redaktore.

"Angļu versiju izdodam uzņēmējiem un uzņēmumiem, kurus interesē koncentrēts Latvijas ekonomikas apskats, lielāko Latvijas nozaru analīze un, protams, lielāko uzņēmumu tops," teic Anita Kantāne, izdevuma redaktore.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Arī Sony un Amazon atsakās piedalīties tehnoloģiju izstādē Mobile World Congress

Lelde Petrāne, 10.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koronavīrusa radīto risku dēļ arī kompānijas "Sony" un "Amazon" izstājušās no tehnoloģiju izstādes Mobile World Congress (MWC), kas ir viens no lielākajiem pasākumiem tehnoloģiju jomā pasaulē, ziņo BBC.

"Sony" paziņoja, ka nepiedalīsies MWC Barselonā, sekojot situācijas attīstībai pēc koronavīrusa uzliesmojuma.

Vienlaikus izstādes organizators apgalvo, ka pasākums tik un tā notiks, lai gan arī citas kompānijas informējušas par iespējamu izstāšanos.

No izstādes, kas norisināsies no 24. līdz 27. februārim, izstājušies arī Dienvidkorejas "LG Electronics", Zviedrijas telekomunikāciju iekārtu ražotājs "Ericsson" un ASV mikroshēmu kompānija "NVIDIA".

"GSMA", kas organizē izstādi, informē, ka, lai arī daži lieli izstādes dalībnieki ir nolēmuši šogad neierasties, pasākumā tik un tā būs vairāk nekā 2800 dalībnieku.

Izstādē tiks ieviesti papildu pasākumi, lai pārliecinātu dalībniekus un izstādes apmeklētājus, ka viņu veselība un drošība ir galvenā prioritāte. Tie ietver aizliegumu visiem ceļotājiem no Ķīnas Hubei provinces, kas ir slimības uzliesmojuma epicentrs, savukārt cilvēkiem, kuri ir bijuši Ķīnā, būs jāsniedz pierādījumi, ka viņi 14 dienas ir bijuši ārpus valsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei" vidējās klases "P Smart" sērijas ceturtais modelis "Pro" piedāvā ekrānu bez traucēkļiem un interesantu kameras risinājumu

Jau trešo gadu pēc kārtas Ķīnas tehnoloģiju kompānija "Huawei" iesākusi, laižot klajā gados vai sirdī jaunajiem lietotājiem paredzētu "P Smart" sērijas viedtālruni. 2018.gada celmlauzim gadu vēlāk sekoja "P Smart 2019", vasarā pa vidu iespraucās "P Smart Z" ar inovatīvu izbīdāmu priekšējo fotokameru un tagad saimei pievienojas "P Smart Pro". Kādēļ gan šī vidējās klases ierīce izpelnījusies tik drīzu atjauninājumu un vai tā vispār ir pircēju uzmanības vērta?

Vidējā klase viedtālruņu tirgū ir izplūdusi visos virzienos. Tajā ražotāji pamanās iemānīt gan pablāvas ierīces, kuru galvenais trumpis ir zema cena, gan visnotaļ respektējamus produktus, kas dažās sfērās pat izaicina flagmaņus. Par spīti ambiciozajam vārdam "Pro" nosaukumā, jaunais "P Smart" ir kaut kur pa vidu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaujas mašīnas formā veidotais "DJI RoboMaster S1" piedāvā savdabīgu veidu, kā ieinteresēt bērnus programmēšanā un robotu konstruēšanā

Robotizācijai aptverot aizvien jaunas dzīves sfēras, tālredzīgākās nacionālās valstis steidz gatavot rītdienas speciālistu maiņu. Cilvēkus, kuri pratīs izgatavot, apmācīt un apieties ar robotiem. Dažviet jau bērnudārzā tiek piedāvātas robotikas un pirmo soļu programmēšanā nodarbības, un arī tehnoloģiju kompānijas dod savu artavu kopīgajā lietā.

Ar bezpilota lidaparātiem pasaules mēroga atpazīstamību ieguvusī kompānija "DJI" pērn savu produktu klāstu papildināja ar neparastu konstruktoru "RoboMaster S1". Tas palīdz dažādu vecumu interesentiem apgūt prasmes robotu būvēšanā un vadīšanā ar ieprogrammētām komandām, un delverīgus zēnus piesaista ar spēju doties tanku kaujās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz globālo pandēmiju, cenas vadošajos pasaules akciju tirgos pēdējo nedēļu laikā pieaugušas.

Par to, cik noturīgs varētu būt šis kāpums, pārliecība gan ne vienmēr ir tā pati lielākā. Neskatoties uz to, notiekošais liek domāt, ka pēc šīs krīzes pat vēl pārliecinošākas varētu kļūt jau tā gigantisko interneta un tehnoloģiju līderu pozīcijas.

Tieši šādu uzņēmumu vērtspapīri lielā mērā bijuši atbildīgi par kopējo tirgus cenu palielināšanos. Piemēram, tikai pieci uzņēmumi - "Microsoft", "Apple", "Amazon", "Alphabet" ("Google") un "Facebook" – šobrīd veido jau piekto daļu no kopējās ASV akciju tirgus "Standard & Poor's 500" indeksa vērtības (to veido 500 lielākās ASV publiski kotētās kompānijas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieprasījums pēc 3D pakalpojumiem ir pieaudzis, kā rezultātā robotikas jaunuzņēmums "Giraffe360" strauji paplašina tehniskās izstrādes un digitālo failu apstrādes komandas.

"Pretēji tendencēm citās nozarēs, mums ir projektu pieplūdums. Laikā, kad cilvēki fiziski netiek īpašumos, digitālā piekļuve ir kļuvusi par pirmās nepieciešamības pakalpojumu. Piemēram, Anglijā, kur ir mūsu lielākais lietotāju skaits, valdība savās ierobežojumu mīkstināšanas norādēs ir iekļāvusi virtuālu īpašuma vizīti kā teju obligātu soli," saka Mikus Opelts, "Giraffe360" līdzdibinātājs.

Pārvietošanās ierobežojumi Eiropā vēl vairāk ir izcēluši nepieciešamību pēc kvalitatīva digitālā satura. Viņš nedomā, ka pēc ierobežojumu atcelšanas šī tendence mainīsies, bet gan uzskata, ka digitālā laikmeta domāšana turpinās progresēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 44% krities Latvijā saražotās elektroenerģijas apjoms aprīlī, patēriņš samazinājies par 13%.

Tāpat samazinājusies arī elektroenerģijas cena – vienas megavatstundas (MWh) cena bija 23,52 EUR, kas jau trešo mēnesi ir vēsturiski zemākais rādītājs kopš elektroenerģijas tirgus atvēršanas, liecina Latvijas elektroenerģijas pārvades sistēmas operatora AS "Augstsprieguma tīkls" (AST) sagatavotais Latvijas elektroenerģijas tirgus apskats.

Elektroenerģijas ražošanas apjoma samazināšanās vērojama visos ģenerācijas veidos, izņemot saules elektrostacijas, kuru saražotais apjoms audzis par 72% attiecībā pret martu, tomēr kopējais šo energoavotu devums ir salīdzinoši nebūtisks – tikai 269 MWh.

Daugavas hidroelektrostacijās (HES) saražotās elektroenerģijas apjoms samazinājies par 56% salīdzinājumā ar martu, bet, salīdzinot ar 2019. gada aprīli – krities par 28%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 izraisītā krīze smagi skārusi visas pasaules ekonomikas, un neviena no tām šādai krīzei nebija gatava. Labāk veicas valstīm, kas spēja laicīgi rīkoties, kuru veselības aprūpes sistēma ir augstā līmenī, ekonomiskā attīstība bijusi sabalansēta, valdības var atļauties balstīt privāto sektoru, un kuru uzņēmumi un iedzīvotāji ir ar augstām digitālajām prasmēm, teikts jaunakajā "Swedbank" Ziemeļvalstu-Baltijas biznesa apskatā.

Krīzes laikā reformas uzsākt ir vienkāršāk nekā "miera" laikos, kad nav steidzamības sajūtas un jācīnās ar politiskās gribas trūkumu. Tāpēc gan Latvijai, gan pārējām Ziemeļvalstu un Baltijas reģiona ekonomikām krīze rada iespēju uzlabot iedzīvotāju, uzņēmumu un valsts nākotnes attīstības iespējas, norāda eksperti.

Ziemeļvalstu un Baltijas pozīcija cīņā ar Covid-19 drīzāk vērtējama kā laba, tomēr krīze izceļ arī trūkumus. Piemēram, Latvijas veselības nozare nav sakārtota, un tās finansējums jau gadiem bijis nepietiekams. Latvija arī ievērojami atpaliek no reģiona kaimiņiem digitalizācijas ziņā. Krīze rada iespēju šos un citus trūkumus risināt. Latvijas trumpis ir spēja ātri reaģēt gan valdības, gan uzņēmumu un iedzīvotāju līmenī, lai veiktu nepieciešamās reformas, pārorientētos, un atrastu jaunas iespējas arī grūtos laikos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"OnePlus" izcīnīja vietu tirgū, piedāvājot labus tālruņus lētāk nekā lielie zīmoli, taču jaunākais modelis "8 Pro" vairs nekonkurē ar cenu.

Divām dižgaru apcerētām neizbēgamām nepatikšanām – nodokļiem un fiziskā ķermeņa bojāejai - diezgan droši varam pieskaitīt trešo – tehnoloģiju produktu sadārdzināšanos līdz ar zīmola atpazīstamības pieaugumu. Vairākums ražotāju centušies ielauzties pieblīvētā tirgū ar lētāku produkciju un uzaudzējuši pircēju pulku, galvenokārt pateicoties tieši kārdinošai cenas un kvalitātes attiecībai, taču agrāk vai vēlāk padevušies vilinājumam paņemt no klientiem pēc iespējas vairāk naudas.

Tā noticis arī ar Ķīnas zīmolu "OnePlus". Dažus gadus priecējis cilvēkus ar kvalitatīviem tālruņiem par saprātīgu cenu, šogad ražotājs par jaunāko flagmani "OnePlus 8 Pro" jau prasa gandrīz tikpat daudz, cik tie konkurenti, kuriem tas vēl nesen mēģināja "atsist" klientus ar zemāku cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru