Stividorkompānijām termināļu būvniecība Krievu salā izmaksās 170 miljonus eiro 

Stividorkompānijām termināļu būvniecība Krievu salā izmaksās 170 miljonus eiro, šodien Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē atzina Rīgas brīvostas pārstāvji.

LETA, 2015. gada 24. novembris plkst. 17:28

Rīgas brīvosta ir noslēgusi vienošanos par ostas infrastruktūras nomu Krievu salā ar stividorkompānijām SIA Riga Coal Terminal un SIA Strek.

Pēc šovasar aktualizētajiem stividorkompāniju biznesa plāniem Riga Coal Terminal ieguldījums termināļa būvniecībā būs 120 miljoni eiro, bet Strek - 50 miljoni eiro. Minētās summas stividorkompānijas ieguldīs līdz 2018.gada beigām, kad plānota stividorkompāniju pilnīga pārcelšanās uz Krievu salu.

Rīgas brīvostas pārvalde ir pārliecināta, ka stividorkompāniju pārcelšanās uz Krievu salu notiks, kā plānots, līdz 2018.gada beigām.

Arī Finanšu ministrija norādīja, ka situācija ar Krievu salas projektu ir aizvien stabilāka, jo Krievu salas būvdarbi ir pabeigti, brīvosta ir panākusi vienošanos ar stividorkompānijām, kā arī Eiropas Komisijai nav iebildumu pret projekta virzību.

Jau rakstīts, ka osta īstenojusi projektu Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra, kurā ieguldīti 133,65 miljoni eiro. No tiem Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējums paredzēts līdz 77,19 miljonu eiro apmērā, bet Rīgas brīvostas līdzekļi - aizņēmums no Nordea Bankas un Pohjola Bankas - 56,46 miljonu eiro apmērā.

Krievu salā izbūvētas četras beramkravu pārkraušanas piestātnes ar kopējo garumu 1180 metru un 15,5 metru dziļumu pie piestātnēm, kā arī izbūvēti visi nepieciešamie autoceļu un dzelzceļa pievedceļi un inženiertehniskās komunikācijas līdz ostas teritorijai. Krievu salas projekta kopējā kapacitāte ir 20 miljoni tonnu beramkravu gadā.

Projekta Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra ieviešana tika sākta 2006.gadā. Deviņu gadu laikā ir gan veikts ietekmes uz vidi novērtējums, gan izstrādāts tehniskais projekts, gan piesaistīts ES finansējums, kā arī veikti praktiskie būvniecības darbi.

Līdz ar objekta būvniecības pabeigšanu ir pavērts ceļš turpmākai projekta mērķu sasniegšanai, novēršot ostas aktivitāšu izraisīto vides degradāciju Andrejsalas un Eksportostas teritorijās un nodrošinot ostas konkurētspējas saglabāšanu Baltijas jūras reģionā.

Aptuveni 35% no Rīgas brīvostas kravu apgrozījuma tiks pārvietoti no pilsētas centra un Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonas uz tām piemērotāku teritoriju. Tiks arī līdzsvarots ostas kravu apgrozījums Daugavas labajā un kreisajā krastā, kas atbrīvos Rīgas centru no ostas termināļu saimnieciskās darbības ietekmes, tostarp pastiprinātas auto un dzelzceļa transporta plūsmas, trokšņiem un ogļu putekļiem.

Kā ziņots, līdz šī gada beigām jāveic būvniecības darbi, bet līdz 2019.gada 31.martam stividoriem kravas jāpārceļ uz Krievu salu. Osta noslēgusi līgumus par pārcelšanos uz Krievu salu ar Rīgas Centrālo termināli un Strek.

 

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 30. septembris plkst. 10:59

Sarunas starp SIA Rīgas Centrālais termināls (RCT) un Rīgas brīvostas pārvaldi par...

2014. gada 29. septembris plkst. 9:16

Stividorkompāniju domstarpības ar Rīgas brīvostas pārvaldi intervijā Dienai atklāj SIA Riga...

2014. gada 22. septembris plkst. 17:05

SIA Riga Coal Terminal (RCT) vienojies ar Ķīnas kompāniju China Harbour Engineering...

2014. gada 15. septembris plkst. 8:26

250 miljonu eiro vērtais kravu pārkraušanas termināla izveides projekts Krievu salā karājas...

2014. gada 09. septembris plkst. 14:21

Krievu salas projekta neveiksmīgas īstenošanas dēļ Rīgas brīvosta var zaudēt pusi kravu...

Nepalaid garām

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu...

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

Skolēnu ēdināšana kļūst par sociālo uzņēmējdarbību....

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne –...

No šīs sadaļas
2015. gada 24. novembris plkst. 17:08

Ministru kabinets otrdien, 24. novembrī, atbalstīja Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumu...

2015. gada 23. novembris plkst. 16:16

Noslēdzies Jūrmalas pilsētas domes izsludinātais iepirkums par ielu un valsts nozīmes autoceļu...

2015. gada 23. novembris plkst. 15:00

23. novembrī tiek uzsākta pieteikšanās vienīgajai būvniecības nozares profesionālo organizāciju...

2015. gada 23. novembris plkst. 14:58

Par Latvijas Būvniecības padomes priekšsēdētāju ievēlēts Latvijas Enerģētiķu un Energobūvnieku...

2015. gada 23. novembris plkst. 14:04

Bauskas novada administrācija izsludinājusi iepirkumu gājēju tilta pār Mūsu būvniecībai, liecina...

2015. gada 23. novembris plkst. 12:33

Izpildot līgumā noteiktos termiņus, noslēgušies būvdarbi uz autoceļa A12 «Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas...

2015. gada 19. novembris plkst. 13:36

Pēc vērienīgas rekonstrukcijas piektdien, 20.novembrī Jūrmalas slimnīcā tiks atklātas B korpusa...

2015. gada 19. novembris plkst. 10:03

Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja fonds noslēdzis darbu pie muzeja koncepcijas izstrādes un...

2015. gada 17. novembris plkst. 16:29

Otrdien, 17.novembrī,  uz rekonstruētā Salu tilta atjaunota transportlīdzekļu satiksme visās...

2015. gada 17. novembris plkst. 13:16

Trīs gadu laikā VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) īstenos projektu SMART E67,...