Uzplaukst vietējie bērnu apģērbu zīmoli 

Leny Tomy Factory, Colorlicious, Petra, BeeKid, ThermoKid, Deneze, Paade Mode, Hebe, The-Kid-House – tie pat nav visi vietējie bērnu apģērbu zīmoli, kas radušies pavisam nesen

Anda Asere, 2013. gada 28. februāris plkst. 8:30

Šī uzņēmējdarbības veida uzplaukumu tieši un netieši veicinājusi krīze, secināms no pašmāju bērnu apģērbu ražotāju aptaujas. Šajā biznesā iesaistītās uzņēmējas nenoliedz, ka vietējo ražojumu tirgus ir ļoti ierobežots, tāpēc lielākā cerība tiek saistīta ar eksporta attīstību.

«Lai arī visi sūdzas par krīzi, pēdējos gados bērnu dzimst vairāk. Un bērni ir tie, kas iedvesmo vecākus realizēt savas radošās idejas,» ir pārliecināta Renāte Zandersone, BeeKid vadītāja.

«Tas noteikti saistīts ar ekonomiskajiem procesiem valstī. 2008. gadā bija augstākais dzimstības pieaugums un arī ekonomiskā krīze. Tie, kuri neaizbrauca peļņā uz citām valstīm, sāka savu biznesu. Bērnu apģērbu zīmolus Latvijā ir vieglāk pamanīt, jo tāda nozare Latvijā nebija aktuāla,» norāda Inga Butāne–Virsnīte, Deneze īpašniece. Arī Dace Zvirbule, Colorlicious vadītāja, uzskata, ka jaunu uzņēmumu uzplaukums ir redzams ne tikai bērnu apģērbu jomā, bet gan jebkurā radošajā nišā.

Savukārt The-Kid-House valdes priekšsēdētāja Sanita Gaudzēja domā, ka viens no galvenajiem iemesliem ir vecāku vēlme jauno paaudzi ietērpt interesantākās, daudz personīgākās un gaumīgi krāsainākās drēbēs.

Latvijas bērnu dizaina apģērba tirgus ir mazs, spriež Linda Raituma, Paade Mode īpašniece. Viņa aprēķinājusi, ka gada kopējais apgrozījums Latvijā nevarētu būt lielāks par 200–250 tūkstošiem latu.

«Latvija nav ne Polija, ne Ķīna, bet mums ir jāsāk novērtēt savas iespējas un potenciālu. Latvijā ir ļoti daudz ražotņu, kuras eksportē un ir nodrošinātas ar ārvalstu pasūtījumiem. Tātad mēs to varam. Ir jāsakārto visi pārējie procesi, kas ļautu attīstīt normālu ražošanu,» teic I. Butāne-Virsnīte.

Latvijā ir milzīgs potenciāls bērnu apģērbu dizainam, taču ražošanas potenciāls ir niecīgs, prāto R. Zandersone. Ražojot tikai Latvijā, ražošanas izmaksas esot milzīgas, un gatavo apģērbu grūti nopirkt ne tikai vietējiem, bet arī bagātu valstu iedzīvotājiem. Tāpēc, viņasprāt, vienīgā iespēja, veidojot biznesu šajā jomā, ir attīstīt zīmolu un veidot dizainu, bet ražot ārpus Latvijas. Pagaidām BeeKid apģērbus ražo Latvijā, taču R. Zandersone nopietni apsverot iespēju ražot citur.

«Iespējas eksportā ir lielākas nekā vietējā tirgū, es pat teiktu, ka citādi nemaz nav iespējams eksistēt,» piekrīt I. Butāne-Virsnīte.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2012. gada 10. oktobris plkst. 12:14

Bērnu apģērbu zīmols Paade Mode nācis klajā ar rudens un ziemas kolekciju...

Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2013. gada 27. februāris plkst. 8:10

Lai nebūtu jānīkst rindās, piedāvā lietot tālruņu aplikāciju, kas fiksē cilvēka vietu...

2013. gada 26. februāris plkst. 8:00

SIA Gods un… jeb Goda teātris plāno pavasarī atstāt Kurzemes Biznesa inkubatoru,...

2013. gada 25. februāris plkst. 8:19

Uzņēmuma Kogo izveidotā kalendārgrāmata ir tradicionālās mazuļa dienasgrāmatas un sienas kalendāra...

2013. gada 20. februāris plkst. 8:30

Apģērbu dizainere Indra Miklāva īsteno ideju par konstruktoru, kur katrs pats tiešsaistē...

2013. gada 20. februāris plkst. 7:55

Standarta sludinājumi vairs nestrādā un nepieciešami jauni paņēmieni, lai uzrunātu potenciālos...

2013. gada 19. februāris plkst. 8:28

Pašiem sava ražotne un salons Rīgā – tieši šajās dienās īstenojas gultas...

2013. gada 18. februāris plkst. 8:00

Visi bērni mīl kaķīšus, un mincīša siluets uzņēmuma logo, audumu apdrukās ir...

2013. gada 14. februāris plkst. 8:20

Mūsdienās veikt uzskaiti iespējams jebkur, kur vien ir interneta pieslēgums, kaut vai...

2013. gada 13. februāris plkst. 8:30

Līdz šim Latvijā bija tikai viens pludmales sporta centrs - Brazīlija. Saskatot...

2013. gada 12. februāris plkst. 8:10

Lai nonāktu pie tā, ka zaļais dzīvesveids ir labāks par ierasto, nevajag...