Jaunākais izdevums

Palangas lidosta kopš 6.septembra slēgta uz vismaz 45 dienu rekonstrukciju, kuras laikā notiks lidlauka pacelšanās un nolaišanās ceļa, manevrēšana ceļa un lidaparātu stāvvietu rekonstrukcija, kā arī tiks atjaunotas inženiertehniskās un apgaismes sistēmas, paziņojis Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skodis.

Galvenos lidostas skrejceļu būvdarbus par 13 676 799,79 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) veiks Latvijas būvniecības un rekonstrukcijas uzņēmumu grupa “A.C.B.”

Sistemātiski izvērtējot visu Lietuvas lidostu prioritātes, šī gada aprīlī tika uzsākti sagatavošanās darbi rekonstrukcijai Palangas lidostā. “A.C.B.” līdz šim uzņēmums ir veiksmīgi veicis arī Viļņas lidostas rekonstrukciju, tādēļ uzņēmuma izpilddirektors Armands Sviķis pauž pārliecību, ka arī Palangas lidostas pacelšanās un nolaišanās ceļa rekonstrukcijas norisināsies raiti.

“Palangas lidostas darbs tiek apturēts uz īsāko iespējamo laiku — 45 dienām —, no 6. septembra līdz 20. oktobrim. Šajā būvdarbu aktīvajā periodā darbi notiks bez apstājas — 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, tāpēc lidosta būs slēgta un lidojumi nenotiks. Oktobrī, kad būs beigušies rekonstrukcijas darbi, Palangas lidosta darbu atjaunos, bet visi lidojumi notiks ierastajā režīmā. Atlikušie rekonstrukcijas darbi notiks līdz 2021. gada 2. decembrim — visi procesi notiks, lidostai darbojoties. Kaut arī ir paredzami plaša apjoma būvniecības darbi, kas ar lielu jaudu turpināsies visu diennakti, iedzīvotāji izjutīs minimālu rekonstrukcijas darbu ietekmi. Tāpat Palangas lidostas rekonstrukcija ir ieplānota tā, lai neapdraudētu apkārtējo vidi un netraucētu apkārtnē esošo iedzīvotāju mieru – ir paredzēti obligātie pasākumi trokšņu un putekļu samazināšanai – zemes uzbērumi, regulāra irdeno materiālu laistīšana ar ūdeni un citi,” stāsta A. Sviķis.

Visā lidostas teritorijā darbosies 340 speciālistu un 120 būvniecības tehnikas vienības. Būvuzņēmums rekonstruēs gandrīz 2,3 km garu un 45 m plato pacelšanās un nolaišanās ceļu, tai skaitā no jauna ierīkotas sānu malas, kas uzlabo gaisa kuģu pacelšanās un nolaišanās ceļa drošību. Projekta laikā tiks noņemts ap 170 tūkstoši kvadrātmetru vecā seguma.

Gandrīz visi (90%) rekonstrukcijas laikā radītie būvatkritumi tiks pārstrādāti un izmantoti atkārtoti. Otrreiz neizmantojamie materiāli tiks nodoti apglabāšanai attiecīgi sertificētiem uzņēmumiem.

Rekonstrukcijas laikā visvairāk tiks izmantot vietējie Lietuvas materiāli — asfalta maisījumi, betons, minerālvielas, daļa aku.

Cauruļvadi, kabeļi, LED signālgaismu sistēma, ūdens attīrīšanas iekārtas un citi komponenti tiks piegādāti no citām ES valstīm. Infrastruktūras atjaunošanai kopumā tiks izmantoti 83 tūkstoši tonnu asfalta maisījuma, 190 tūkstoši tonnu minerālvielu, 800 tonnu betona.

Palangas lidostas infrastruktūras atjaunošana, ievērojot jaunākos starptautiskos standartus, ļaus nodrošināt lidostas operāciju drošību un ātrāku gaisa kuģu apkalpošanu. Rekonstruētie ceļi nodrošinās ne vien drošu gaisa kuģu kustību, bet arī ietaupīs to degvielas izmaksas. Pēc rekonstrukcijas lidosta kļūs draudzīgāka videi, jo daļa no rekonstrukcijas darbiem būs saistīti tieši ar vides aizsardzības prasībām. Inženierijas risinājumi uzlabos virszemes notekūdeņu savākšanu un attīrīšanu, uzstādītās LED gaismas samazinās lidostas kopējo patērētās elektroenerģijas daudzumu.

Lietuvas lidostu vadītājs Marjus Gelžinis norāda, ka, ievērojot stratēģiskās darbības plānošanas līmeni, Palangas lidostas infrastruktūras atjaunošana ļaus ilgāk nekā desmit gadus lidostai pildīt visas starptautiskās aviācijas drošības un drošuma prasības, kā arī nodrošinās, ka konkurences piesātinātajā reģiona aviācijas jomā būs iespējams turpināt veiksmīgi attīstīt lidojumus tieši Palangas lidostā.

“Palangas lidostas rekonstrukcija ir liela apmēra specifiskas infrastruktūras atjaunošanas projekts, kura veiksmīga īstenošana ir tieši atkarīga no profesionālas vadības izvēles. Pārvaldīt šo projektu ir uzticēts mūsu speciālistu komandai, kurai ir analogu būvdarbu īstenošanas pieredze,” uzsver M. Gelžinis.

Ceļu būvnieka "A.C.B." apgrozījums pagājušajā gadā bija 58,278 miljoni eiro, kas ir par 7% mazāk nekā 2019.gadā, savukārt kompānijas peļņa samazinājās 19,5 reizes un bija 118 207 eiro.

"A.C.B." reģistrēta 1992.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 12,477,241 eiro. Uzņēmuma patiesie labuma guvēji ir Valdis Lejnieks, Edvīns Tankelsons, Igors Rapoports un ASV pilsonis Aleksandrs Plotkins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas "Rīga" lielākais trumpis jeb pārākums pār citām Baltijas valstu lidostām ir tranzīta pasažieri, intervijā norādīja lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Viņa pauda, ka gada sākumā bijušas bažas par to, ka Rīgas lidosta varētu pazaudēt savu tirgus daļu, jo pasažieriem, ceļojot uz un no Lietuvas, bija vienkāršāki Covid-19 nosacījumi, tomēr, neraugoties uz to, pagājušajā gadā netika zaudēta sava tirgus daļa.

"Vienlaikus par kādām tirgus daļām mēs īsti varam runāt, ja ir tik niecīgs apkalpoto pasažieru skaits? Ja vienā lidostā tiek apkalpoti 20 000 pasažieru, otrā - 22 000, tad es nedomāju, ka tas ir iemesls satraukumam vai tālejošu secinājumu izdarīšanai," skaidroja Odiņa.

Lidostas valdes priekšsēdētāja atzīmēja, ka šā gada sākums parādīja, ka Lietuvas lidostas - Viļņa, Kauņa un Palanga - ir apkalpojušas vairāk pasažieru nekā Rīgas lidosta, bet lidojumu skaita ziņā Rīga tomēr bijusi līdere, un tai joprojām ir vairāk lidojumu, nekā tas ir Lietuvas lidostās. Problēma bijusi tajā, ka Rīgā ir mazāks lidmašīnu aizpildījums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums “Lithuanian Airports” (“Lietuvos oro uostai”) šonedēļ noslēdza līgumu ar Latvijas būvuzņēmumu “A.C.B.”, kas jau šī gada rudenī plāno pārbūvēt Palangas lidostas skrejceļu, kā arī manevrēšanas ceļu un atsevišķas lidostas perona daļas.

Būvuzņēmums jau 2017. gadā veica Viļņas lidostas skrejceļa pārbūvi. Publiskā iepirkuma līguma slēgšanas tiesības ieguvušais uzņēmums veiks visus līgumā paredzētos būvdarbus par 13,6 miljoniem eiro (bez PVN).

Palangas lidostas rekonstrukcijas darbu laikā paredzēts modernizēt ne tikai skrejceļu, bet arī manevrēšanas ceļu un nozīmīgas perona daļas. Saskaņā ar pašlaik pieejamo informāciju galvenie būvdarbi norisināsies šī gada septembrī un oktobrī. Būvdarbu ietvaros lidostas darbība tiks apturēta uz laiku līdz 45 dienām, kas ir visīsākais iespējamais būvdarbu veikšanas laiks.

“Mums šis ir jau otrais liela mēroga lidostas infrastruktūras rekonstrukcijas projekts Lietuvā, jo 2017. gadā “A.C.B.” izpildīja tehnoloģiski līdzīgu projektu Viļņas lidostā, ko arī pārvalda uzņēmums “Lithuanian Airports”. Toreizējā projektā 35 dienās rekonstruējām skrejceļa segumu vairāk nekā 150 000 m2 platībā. Pateicoties šai pieredzei, esam pārliecināti, ka spēsim izpildīt projektu Palangas lidostā saskaņā ar klienta noteikto grafiku, ievērojot visas tehniskās un kvalitātes prasības,” saka “A.C.B.” uzņēmumu grupas operatīvais vadītājs Armands Sviķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums "Lietuvos geležinkeliai" vēlas, lai pasažieru vilcienu satiksme savienotu Viļņu ar Rīgu un Varšavu jau tuvākajā laikā, negaidot projekta "Rail Baltica" būvdarbu pabeigšanu, norādījis uzņēmuma pasažieru pārvadājumu kompānijas "LTG Link" vadītājs Lins Baužis.

"Saskatu divus pamatvirzienus, kuri mums ir svarīgi. Tā ir satiksme ar tuvāko kaimiņvalstu galvaspilsētām Eiropas Savienībā. Viļņa-Rīga, kas, manuprāt, ir nepieciešami, un Viļņa-Varšava - ar šo maršrutu mums ir savs redzējums, kā darboties, un mūsu valdības ir vienojušās," viņš stāstījis.

Pēc Bauža teiktā, jautājumā par maršrutu Viļņa-Rīga jau apspriedušās Lietuvas un Latvijas satiksmes ministrijas.

"Zinu, ka mūsu Satiksmes ministrija ir runājusi ar Latvijas ministriju, lai pārliecinātu kolēģus Latvijā par šāda mašruta nepieciešamību. Mūsu mērķis bija jau šovasar veikt vismaz izmēģinājuma braucienus, bet laiks rādīs, vai tā notiks," piebildis "LTG Link" vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru