Aktīvi norit Liepājas ostas padziļināšana 

Beļģijas kompānija «Jan De Nul N.V.» līdz februāra beigām izrakusi aptuveni 1 milj. m3 Liepājas ostas grunts.

Žanete Hāka, 2019. gada 04. marts plkst. 9:07

Darbu veic viens no aptuveni pieciem lielākajiem un jaudīgākajiem padziļināšanas kuģiem pasaulē «FERNÃO DE MAGALHÃES». Beļģijas kompānija «Jan De Nul N.V.» iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu ar zemāko cenu Liepājas SEZ izsludinātajā iepirkuma procedūrā par būvdarbu veikšanu Liepājas ostas akvatorijā. Līguma summa ir 24,5 milj, eiro bez PVN un darbi tika uzsākti šā gada 16. janvārī.

Uzsākta Liepājas ostas padziļināšana, kas ir jau trešā pēdējo 20 gadu laikā. Pirmo Liepājas ostas padziļināšanu īstenoja 1999. gadā, kad kuģu ceļu izraka līdz 10,5 m. Tas deva iespēju Liepājas ostai pilnvērtīgi veikt saimniecisko darbību. Otrā Liepājas ostas padziļināšana noslēdzās 2015. gadā, sasniedzot dziļuma atzīmi 12,5 m kuģu ceļos, bet 12 m Brīvostas akvatorijā, lai varētu uzņemt un apkalpot panamax klases kuģus. Tiko uzsākts projekts «Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana», kura ietvaros notiks trešā ostas padziļināšana.

Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš uzsver: «Stabilais kravu apgrozījums Liepājas ostā tikai apliecina, ka līdzšinējie ieguldījumi un īstenotie attīstības projekti bijuši pārdomāti un pamatoti. Šodien varam runāt, par kārtējo Liepājas ostas attīstības projektu, kas vērsts uz saimnieciskās darbības, ekonomiskās attīstības un kuģošanas drošības pilnveidošanu. Liepājas ostas padziļināšana līdz 14 metriem un kuģu enkurvietas izbūve ostas iekšējā reidā uzlabos panamax klases kuģu iekraušanas drošību un efektivitāti, nodrošinot maksimāli iespējamās kravas iekraušanu kuģī. Tas ir atkal nopietns solis uz priekšu.»

ES Kohēzijas projekta «Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana» mērķis ir navigācijas drošības līmeņa paaugstināšana, nodrošinot lieltonnāžas kuģu piekraušanu ostas iekšējā reidā. Projekts paredz kuģošanas kanāla pagarināšanu līdz ~6 km un padziļināšanu līdz 14,5 metriem, ostas vidus vārtu padziļināšanu un to galvu zemūdens daļas pārbūvi un stiprināšanu. Tāpat plānoti darbi, lai padziļinātu kuģu ceļus priekšostas akvatorijā līdz 14,0 metriem, Brīvostas viļņlauža un Sadalošā mola pārbūvi, Brīvostas mola atjaunošanu un kuģu enkurošanas/tauvošanas vietas izbūve pie Brīvostas Sadalošā mola.

Kā uzsvēra Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis, darbi notiek saskaņā ar apstiprināto darbu un laika grafiku. Plānots, ka rakšanas darbus pabeigs vēl šogad, lai jau rudenī līdz ar graudaugu sezonu varētu ostas stividorkompānijas veiksmīgi strādāt un iekraut kuģos maksimālo kravas daudzumu. Projekta ietvaros plānots izsmelt grunti ~ 3 milj. m3 apjomā, bet līdz februāra beigām izraksts aptuveni 1 milj. m3, kas ir aptuveni 1/3 no kopējā apjoma.

Liepājas ostas padziļināšanas darbus veic padziļināšanas kuģis FERNÃO DE MAGALHÃES, kas ir frēzes tipa iesūkšanas bagaris. «FERNÃO DE MAGALHÃES» kopējā dzinēja jauda ir 23,5 tūkst. kW jeb 23,5 MW, bet rakšanas jauda 7000 kW. Kuģa garums ir 138, 5 m un tas ir aprīkots ar jaudīgu padziļināšanas tehniku. Vēl ostas padziļināšanas darbos piedalās 3 atvērtās kravas baržas – LeGuerrier, Marquis de Prie un Boussole. Katra no tām spēj uzņemt līdz 3700 m3 izsmeltās grunts. Plānots, ka ostas padziļināšanas darbos vēlāk iesaistīsies arī zemes smēlējs.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 15. augusts plkst. 20:34

Līdz ar labības novākšanu, Liepājas ostas termināli uzsākuši graudaugu pieņemšanu...

2016. gada 13. jūnijs plkst. 13:51

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde lauzīs ar uzņēmumu KVV Liepājas metalurgs...

2016. gada 12. aprīlis plkst. 15:31

Šā gada pirmajā ceturksnī Liepājas ostas kravu apgrozījums bija 1,445 miljoni tonnu,...

2016. gada 31. marts plkst. 11:12

Noslēgusies uzņēmuma SIA NPK Expert saražotās produkcijas iekraušana handymax klases kuģī...

2015. gada 24. septembris plkst. 16:24

25 uzņēmumu konkurencē 2015. gadā par sakoptāko Liepājas ostas uzņēmumu atzīts DG...

Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

SIA Marine Digital System mērķis ir automatizēt procesus ostās, jūrniecības pakalpojumos...

Darbu sākusi latviešu uzņēmēju dibināta nekustamo īpašumu aģentu platforma «Big Bang Realty»,...

Kompāniju pārņemšanas un apvienošanās (M&A) darījumu jomā lielu aktivitāti tuvākajā laikā...

Lūšu dravā viesos aicina tos, kuri vēlas ko vairāk uzzināt par bišu...

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

No šīs sadaļas
2019. gada 01. marts plkst. 17:43

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» vadības un kapitāldaļu turētāju sanāksmē pieņemts lēmums...

2019. gada 01. marts plkst. 11:57

Omniva apgrozījums Latvijā pērn audzis par 46%, liecina uzņēmuma apkopotie rezultāti....

2019. gada 01. marts plkst. 7:24

Lux Express audzē pasažieru skaitu, apgrozījumu un peļņu; īpaši aug interese par...

2019. gada 28. februāris plkst. 15:04

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» pagaidu vadītājs Anrijs Matīss turpinās vadīt uzņēmumu,...

2019. gada 28. februāris plkst. 14:42

Latvijā nākotnē plānots iegādāties speciālas videokameras, kas kontrolē, vai autovadītāji...

2019. gada 28. februāris plkst. 13:00

Kašmiras krīzes dēļ atcelti avioreisi starp Eiropu un Taizemi. Kā noskaidroja biznesa...

2019. gada 28. februāris plkst. 10:41

Par pārvietojamo un stacionāro fotoradaru konstatētajiem pārkāpumiem pagājušajā gadā soda naudās...

2019. gada 28. februāris plkst. 10:00

Sakarā ar Pakistānas lēmumu slēgt savu gaisu telpu pēc saspīlējuma eskalācijas ar...

2019. gada 27. februāris plkst. 17:42

Vilcienu ražotājs Talgo Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) ir pārsūdzējis Pasažieru vilciena...

2019. gada 27. februāris plkst. 10:19

Pakistāna savā gaisa telpā virs tās kontrolētās Kašmiras daļas trešdien notriekusi divas...