Arvien vairāk jahtsmeņu izvēlas Liepāju 

Liepājas Jahtu ostā no aprīļa līdz augustam apkalpotas 285 jahtas, kas ir par 14 jahtām vairāk nekā pagājušajā gadā tādā pat laika periodā, informē Liepājas speciālā ekonomiskā zona (SEZ).

Monta Glumane, 08.08.2019

Foto: publicitātes

Kā uzsvēra Liepājas Jahtu ostas vadītājs Kārlis Kints, vēl aktīvs noteikti būs augusts, bet - kā rāda pieredze - septembrī jahtu skaits samazinās. Noteicošais faktors ir laikapstākļi.

Ar katru gadu Liepājas jahtu ostā ienāk arvien vairāk jahtu. Jahtu skaita pieaugums ir salīdzinoši neliels, bet stabils. Šogad īpaši dominē jahtas no Vācijas, Polijas, Lietuvas, bet vasaras vidū parādās vairāk jahtu no Skandināvijas valstīm – Zviedrijas un Somijas.

Vaicāts, kāda ir dārgākā jahta, kas apkalpota Liepājas Jahtu ostā, K.Kints norāda, ka vēsturiski dārgākā jahta, kas pieturējusi Liepājā ir aptuveni 60 miljonus eiro vērta. Pēc viņa stāstītā, ekskluzīvas jahtas maksā aptuveni 1 miljonu eiro par metru. Tāpat viņš novērojis, ka latvieši ar jahtām pārvietojas maz. Savukārt, tūristi, kas pārvietojas ar jahtām, neizmanto viesnīcu pakalpojumus, jo viss nepieciešamais ir uz jahtas. Ierasti Liepājā jahtsmeņi pavada vien vienu dienu.

Burāšanas sezona sākas aprīlī, jūnijs un jūlijs ir visaktīvākais laiks ceļošanai zem buras, secinājis K. Kints. Viņš norāda, ka viena no Liepājas Jahtu osta priekšrocībām ir tā, ka tā atrodas pilsētas centrā un ērti ar kājām var izstaigāt visu Vecliepāju. Tāpat jahtsmeņi bieži meklējot iespēju nokļūt Karostā.

2018. gada sezonā Liepāju apmeklēja 359 jahtas, kas bija par 30 vairāk nekā gadu iepriekš. «Mēs kopā ar visām jahtu ostām Igaunijā un Latvijā piedalāmies lielākajās izstādēs - Diseldorfā, Stokholmā un Helsinkos. Tas atmaksājas, jo redzam atdevi, kas rezultējas tajā, ka atkal par kādu jahtu vairāk iegriežas Liepājas Jahtu ostā. Ļoti svarīgi ir iekļauties kopējā loģistikā, jo jahtsmeņi, plānojot savus ceļojumus, izvēlas maršrutu - kurā ostā ienākt un uzkavēties kādu dienu. Liepāja ir interesanta un patīk ceļotājiem, kas bieži vien arī izmanto citus transporta līdzekļus, lai nokļūtu Rīgā, bet savu jahtu uz pāris dienām atstāj Liepājā – tā esot ērtāk un izdevīgāk, bet pēc tam atgriežas un turpina ceļojumu uz Klaipēdu Lietuvā vai Sāremā Igaunijā,» stāsta K. Kints.

Jūnijā Liepājā ieradās 110 jahtas, bet jūlijā - 119 jahtas, un kopumā Liepājas jahtu ostā gads solās būt veiksmīgs.

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde Liepājas jahtu ostu savā pārvaldībā pārņēma 2015. gada maijā.

Jaunākais izdevums