Apstājusies iepriekš novērotā izaugsme Latvijas reklāmas tirgū 

Iepriekšējos gados novērotā izaugsme Latvijas reklāmas tirgū šobrīd ir apstājusies, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam Baltic Business Service atzina Latvijas Reklāmu asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa.

BNS, 2014. gada 04. decembris plkst. 12:24

Foto: LETA

«Ja vērtējam pēc datiem, pēdējos gados bija vērojama neliela izaugsme, taču šobrīd tirgus ir apstājies. Pirmajā pusgadā noteikti bija stagnācija, tirgus neauga, arī pagājušā gada izaugsme bija samērā maza – 2-3% robežās,» teica Liepiņa.

Pēc viņas sacītā, situācijai ir vairāki iemesli. «Stagnācija varētu būt saistīta ar to, ka Konkurences padomes noteiktais regulējums, kas ir spēkā pēc [mediju koncerna] MTG un [televīzijas] LNT apvienošanās, mazliet bremzē tirgū. Televīzijas cena ir svarīgs atskaites punkts, pēc kura, citi mediji nosaka cenas. Tāpat starp stagnācijas iemesliem varētu būt politiskie notikumi kaimiņvalstīs, kas atstāj sekas ekonomikā. Pārsvarā lielie reklāmdevēji ir starptautiskas korporācijas ar lieliem zīmoliem, un viņiem noteikti ir neparedzēti rezultāti lielajos tirgos. Pieredze liecina, ka jebkuru šādu satricinājumu gadījumā, kad biznesa plāns nesasniedz rezultātus, kompānijas mēģina atrast iespējas samazināt izdevumus un ieekonomēt, un visbiežāk cieš tieši reklāmas budžeti. Tas varētu būt iemesls, kāpēc tādā mazā tirgū kā Latvija, nav budžeta reklāmu apjoma palielināšanai,» sacīja Liepiņa.

Tāpat vēl viens iemesls, pēc Liepiņas teiktā, saistīts arī ar cilvēku skaita samazināšanos valstī. «Vēl viens iemesls saistīts ar to, ka populācija nepieaug, un loģiski, ja nav vairāk cilvēku, kam pirkt attiecīgās preces, attiecīgi sarūk arī reklāmas apjomi,» viņa norādīja.

Vienlaikus viņa atzina, ka oktobra sākumā notikušās Saeimas vēlēšanas, iespējams, būs atstājušas pozitīvu ietekmi uz reklāmas tirgu. «Ja nebūtu vēlēšanas, situācija būtu sliktāka. Eiropas Parlamenta vēlēšanas vairāk koncentrējās uz vides un radio reklāmām, mazāk uz televīziju. Tāpēc vides un radio reklāmu jomā pirmajā pusgadā bija vērojama izaugsme, bet citos medijos – nē,» klāstīja Liepiņa.

Latvijas Reklāmas asociācija ir sabiedriska organizācija, kas dibināta 1994. gadā un apvieno Latvijas lielākās reklāmas, mediju aģentūras, medijus, lielākos reklāmdevējus. Asociācijas galvenie uzdevumi ir sakārtot reklāmas tirgu, uzlabojot reklāmas  kvalitāti, veidojot pozitīvu reklāmas tēlu sabiedrībā un cīnoties pret jaunu likuma normu izstrādāšanu, kas ierobežotu reklāmas izvietošanu medijos.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 27. marts plkst. 11:45

Vācijas alus dzēriena Bavaria Radler reklāmā tiek piedāvāta versija par to, kur...

2014. gada 10. janvāris plkst. 7:36

Arī mazāki uzņēmumi ir sapratuši nepieciešamību pēc reklāmas un sabiedrisko attiecību...

2013. gada 28. decembris plkst. 13:54

Salīdzinot ar interneta lietotāju skaitu, ieguldījumi, kas tiek veikti, lai internetā uzrunātu...

2013. gada 17. oktobris plkst. 17:21

No 2014. gada 1. janvāra dabas resursu nodoklis (DRN) būs jāmaksā arī...

2013. gada 24. septembris plkst. 8:30

Lai arī daudzi sūdzas, ka pastkastītes ir pilnas ar reklāmas materiāliem, daļa...

Nepalaid garām

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma prasības attiecināmas...

Aktīvā atpūta dabā ir jaunzēlandiešu filozofija un reliģija, ja gribat to izbaudīt...

Vivid Tech rada interaktīvas cenu zīmes, kas rāda ne tikai produkta cenu,...

Ar kokogļu ražošanu Rēzeknes uzņēmums Baibiņa nodarbojas jau vairāk nekā piecus gadus....

No šīs sadaļas
2014. gada 04. decembris plkst. 9:53

Vairākus desmitus miljonus eiro plānots nošķūrēt sniega kupenās un sabērt uz ceļiem...

2014. gada 04. decembris plkst. 8:54

Autopārvadātājiem darba šobrīd netrūkst, taču samaksa aizvien ir neatbilstoša,...

2014. gada 03. decembris plkst. 18:34

Ne Latvijas Pastā, ne muitā ikdienišķās situācijās trešo valstu sūtījumi neuzkavējas...

2014. gada 03. decembris plkst. 16:59

Lai decembrī – pasta iestādēm visā pasaulē noslogotākajā darba laikā pirms Ziemassvētkiem...

2014. gada 03. decembris plkst. 9:22

Pašmāju valodu skolu galvenais peļņas avots joprojām ir angļu valoda; ņemot vērā...

2014. gada 03. decembris plkst. 8:40

Plāno atvērt jaunas McDonald’s ēstuves; arī paredzamais neveselīgās pārtikas nodoklis nav...

2014. gada 02. decembris plkst. 15:26

Viena no lielākajām informācijas tehnoloģiju (IT) kompānijām Ziemeļvalstīs Visma Group 2015.gada...

2014. gada 02. decembris plkst. 13:30

Šoruden pabeigts desmit Latvijas poliklīniku apvienošanas process. AS Veselības centru...

2014. gada 02. decembris plkst. 13:04

Rīgas pilsētas Centra rajona tiesa ierosinājusi bāra Sapņi un kokteiļi ārpustiesas tiesiskās...

2014. gada 02. decembris plkst. 11:41

Decembris allaž ir aktīvākais tematisko pasākumu laiks, baļļuki notiek arī janvārī un...