Jaunākais izdevums

Rīgas dome plāno atbalstīt pašvaldības SIA "Rīgas ūdens" meitas kompānijas "Aqua Riga" likvidēšanu, preses konferencē teica Mājokļu un vides komitejas vadītājs Edmunds Cepurītis (PP).

Par atļauju izbeigt SIA "Rīgas ūdens" līdzdalību "Aqua Riga" šodien lems komiteja.

Uzņēmumam izvirzītie mērķi nav sasniegti un projekts ir izgāzies. Ūdens fasēšana PET pudelēs pašvaldībai nesot zaudējumus. "Rīgas ūdens" vadītāja Dagnija Kalniņa informēja, ka pašlaik "Aqua Riga" zaudējumi sasnieguši vairāk nekā 100 000 eiro.

E.Cepurītis skaidroja, ka turpinot ūdens fasēšanu pudelēs, "Rīgas ūdens" darbojas pret paša izvirzītajiem mērķiem vides aizsardzībā, veicinot viena no lielākajiem un nevajadzīgākajiem vides piesārņojuma veidiem - PET pudeles.

D.Kalniņa atgādināja, ka "Aqua Riga" tika izveidots pirms 10 gadiem un meitas kompānijas galvenais mērķis bija palielināt ūdens patēriņu, taču šajā laikā pieņemtie valdības lēmumi un stratēģisko interešu maiņa nav ļāvusi šo mērķi sasniegt.

Šajā laikā esot ievērojami palielināta dzeramā ūdens kvalitāte, kur ieguldīti 48 miljoni eiro. Viens no būtiskākajiem darbiem šī mērķa sasniegšanā bijis atdzelžošanas stacijas izveide ūdens ieguves vietā Baltezerā, kas ļāvusi būtiski samazināt dzelzs un mangāna saturu dzeramajam ūdenim, ko iedzīvotāji saņem no ūdensvada.

Ja tiks pieņemts lēmums par "Aqua Riga" likvidēšanu, tiks veikta uzņēmumu aktīvu izvērtēšana. Esot skaidrs, ka Covid-19 krīzes dēļ "Aqua Riga" apgrozījums arī 2020.gadā būs samazinājies, bet zaudējumi palielinājušies.

Gala lēmums jāpieņem Rīgas domei.

Jau vēstīts, ka "Aqua Riga" tika izveidota 2012.gadā kā "Rīgas ūdens" meitasuzņēmums fasētā dzeramā ūdens ražošanai. Kopš dibināšanas uzņēmums lielākoties strādājis ar nelieliem zaudējumiem, izņemot 2016.gadu, kad uzņēmuma peļņa bija 3760 eiro, un 2019.gadu, kad uzņēmuma peļņa bija 32 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Mājokļu un vides komiteja otrdien, 16. martā, lems par pašvaldības līdzdalības pārtraukšanu uzņēmumā “Aqua Riga”, informē pašvaldībā.

Pirms komitejas sēdes plkst.12 plānota tiešsaistes preses konference, kurā šo lēmumu skaidros Mājokļu un vides komitejas priekšsēdētājs Edmunds Cepurītis, pašvaldības SIA “Rīgas ūdens” valdes priekšsēdētāja Dagnija Kalniņa un Rīgas pilsētas izpilddirektora vietniece Rita Logina kā kapitāldaļu turētāja pārstāve.

SIA “Aqua Riga” tika izveidota 2012. gadā kā “Rīgas ūdens” meitasuzņēmums fasētā dzeramā ūdens ražošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien oficiāli atklās dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvlaukumu, informē būvsabiedrības "BeReRix" pārstāvji.

Šodien plkst.10 "Rail Baltica" projekta īstenotāji Latvijā - Baltijas valstu kopuzņēmums AS "RB Rail" un SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas", kā arī "BeReRix" un uzraugošie starptautiskie inženieri "Egis-Deutche Bahn", iepazīsies ar sagatavoto būvlaukumu un darba organizāciju Rīgas Centrālā mezgla izbūvei, sveiks būvnieku komandu ar darba sākumu un uzvilks par būvniecību atbildīgo organizāciju karogus, tā simboliski atklājot būvlaukumu.

Pabeigta Rail Baltica stacijas būvniecības pamatrisinājumu izstrāde 

Būvnieku pilnsabiedrība "BERERIX" ir pabeigusi "Rail Baltica" Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas...

"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla pirmie būvdarbi notiks laukumā starp Rīgas centrālo dzelzceļa staciju un Satiksmes ministrijas ēku, un gar dzelzceļa līniju starp Maskavas un Lāčplēša ielu. Būvlaukuma norobežošana un iekārtošana, kā arī pirmie darbi sākās 17.novembrī.

Paredzēts, ka visu darbu izpildes laiku Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas apkaimē satiksmes dalībniekiem un gājējiem tiks nodrošināta nepārtraukta un droša satiksmes organizācija.

Valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas un Covid-19 izplatības risku dēļ vizīte būvlaukumā norisināsies ļoti šaurā lokā. Mediju pārstāvjiem pēc vizītes tiks nodrošināts foto un video materiāls, kā arī informāciju par būvdarbu sākumu.

Pabeigta projektēšana Rail Baltica stacijai lidostā Rīga 

Pabeigta projektēšana "Rail Baltica" stacijai un saistītajai infrastruktūrai starptautiskajā lidostā...

Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvnieks "Besix Group", Latvijas "ReRe Būve" un Itālijas "Rizzani de Eccher", ar mērķi īstenot Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

"BeReRix" sastāvā arhitektūras risinājumus izstrādā itāļu "Crew" kopā ar Latvijas "Arhis arhitekti". Būvkonstrukciju risinājumus nodrošina beļģu uzņēmumi "Greisch", "TUC Rail", itāļu "DEAL" un Latvijas uzņēmumi "Celuprojekts" un "BICP". Sliežu risinājumus gatavo Beļģijas eksperti no "TUC Rail", sadarbojoties ar "Konstruktionsgruppe Bauen Latvija". Ēkas inženiertīklus izstrādā "Belam-Riga". Projektēšanas komandā darbojas arī vietējie projektēšanas un inženiertīklu eksperti - "Celuprojekts", "Citrus Solutions", "O3FM", "Sprinkleru serviss", "Aqua-Brambis", "Elsana", "Karlis", "Arhis MEP".

Kopš šā gada janvāra "BeReRix" sadarbojas arī ar uzraugošo būvinženieru komandu "Egis-Deutche Bahn", ko veido "EGIS RAIL SA", "DB Engineering & Consulting GMbH" un "EGIS Batiments International". Šī sadarbība būtiski paaugstina komandas kapacitāti Rīgai tik nozīmīgā un ikoniskā projekta īstenošanā.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru