Citas ziņas

Atceļ sešus ceļojumus uz ārzemēm ar autobusu

Jūlija Pudenko kopā ar Vēsmu Lēvaldi,12.06.2008

Autobusu tūroperatora grupas prezidējošās tūrisma kompānijas Relaks Tūre direktors Hārdijs Madzulis

Foto: Ritvars Skuja, Db

Jaunākais izdevums

Autobusu tūroperatora grupa, kurā apvienojušies pieci ceļojumu biroji, nenokomplektētu grupu dēļ jūnijā atcēlusi sešus ceļojumus. "Uzņēmums ir ieguldījis līdzekļus, iemaksājis depozītu, kuru neviens neatgriezīs. Kompānijas darbinieki ir ieguldījuši darbu ceļojumu organizēšanai, un atcelts brauciens nozīmē strādāt pa tukšo. Ja uzņēmums sūta nenokomplektētu grupu, atkarībā no tūristu skaita un ceļojuma cenas, zaudējumi ir no 200 līdz 1 000 latiem," saka Autobusu tūroperatoru grupas (ATG) prezidējošās tūrisma kompānijas Relaks Tūre direktors Hārdijs Madzulis.

Viņš gan piebilst - kaut arī brauciena atcelšana uzņēmumam nes zaudējumus, pagaidām nav īpaša iemesla uztraukties un ir jāstrādā tālāk.

Ceļo ekonomiskāk

ATG ir apvienojušies ceļojumu biroji: Averoja, Relaks Tūre, Ozolciems Tūre, Viesturdārzs, Fenikss, Bulta Tūrs. Atcelti autobusu ceļojumi uz Horvātiju, Poliju, Vāciju un Somiju. Ceļojuma autobuss ir piemērots 35 cilvēkiem, taču tagad, pēc H. Madzuļa teiktā, ceļojumi notiek arī 20 cilvēku grupām.

"Mēs diezgan pragmatiski skatāmies uz situāciju un saprotam, ka Latvijas tirgus nav bezizmēra, ceļotāju skaits ir ierobežots. Cilvēkiem šobrīd daudz svarīgāk ir paēst, samaksāt par dzīvokli un tikai pēc tam viņi dodas ceļojumā," tā H. Madzulis.

Arī SIA A. P. Auto tūrisma aģentūras Ap sauli īpašnieks Agris Pumpurs apgalvo: "Kļūstot saspringtākai ekonomiskajai situācijai, nākas piemēroties klientu vēlmei ceļot ekonomiskāk, tāpēc grupām ir iespēja izvēlēties arī 24 vietu autobusu, kas ir mazāk komfortabls, neatbilst tūrismam, bet starppilsētu autobusu klasei, toties ir lētāks, ar mazāku degvielas patēriņu, līdz ar to iespējams ieekonomēt pat 20 līdz 30% no brauciena izmaksām. Eiropā kļuvušas dārgākas naktsmītnes, toties autoceļu nodokļi nav būtiski mainījušies. Ja agrāk varēja grupai atrast ekonomisko naktsmītni, sākot no 10 eiro, tad tagad zem 30 eiro piedāvājuma nav."

Paliks dārgāki

Baltijas valstīs lielākā tūr­operatora Novaturas grupā ietilpstošā tūrisma operatora Novatours pārdošanas direktors Enriko Ružickis lēš, ka augsto degvielas cenu dēļ ceļojumi ziemā varētu sadārdzināties par 15-20%, vēsta BNS. Viņš norādījis, ka degvielas cenu pieaugums ir būtiski ietekmējis jau vasaras ceļojumu izmaksas, taču tūrisma firma cenas tiem mainīt nevar.

"Lielāko daļu vasaras ceļojumu piedāvājumu mēs formējām ziemā. Kaut arī šo ceļojumu cenā bija iekļauts iespējamais degvielas cenu pieaugums, patlaban degvielas cenas to jau ir pārsniegušas. Tādējādi šie ceļojumi ir pārdoti, taču, neraugoties uz izmaksu kāpumu, mēs papildu maksu no klientiem prasīt nevarēsim. Tādēļ zaudējumi būs jākompensē no uzņēmuma līdzekļiem," sacīja E. Ružickis un piebilda, ka jaunajiem ceļojumiem kompānija ir ieviesusi degvielas piemaksas.

Izmaksas aug

Katru gadu ir kāds apstāklis, kurš, neskatoties uz inflāciju, kura ir augsta gan Latvijā, gan Eiropā, liedz aprēķināt ceļojumu cenas. Šī gada cenu pieaugumu iemeslu H. Madzulis min autobusu īres cenu izmaiņas. "Apmēram par 30 līdz 40 latiem dienā pieaug autobusu izmaksas. Savukārt pagājušā gadā cenu pieaugumu ietekmēja Eiropas viesnīcu cenu pacelšana. Aizpagājušā gadā degvielas cenas, pirms tam pāriešana uz Eiropas vienoto valūtu," atzīme H. Madzulis. Jau šobrīd, plānojot nākamo gadu, pēc H. Madzuļa teiktā, ATG uz autobusu ceļojumiem skatās pesimistiski. A. Pumpurs gan uzskata, ka nākamgad situācija Latvijā būs vēl saspringtāka, jo degvielas cenu celšanās nozīmē kopēju dzīves dārdzības pieaugumu.

Db jau vēstīja (03.06.2008.), ka saspringto ekonomikas situāciju izjūt arī viesu nami un atpūtas kompleksi. "Šī tirgus nozare ir vērsta uz iekšējo tirgu un, ja ir grūti laiki, tad arī lauku tūrisms to ļoti jūt," uzsvēra Asnāte Ziemele, Latvijas lauku tūrisma asociācijas (LLTA) Lauku ceļotājs prezidente.

Viesu māju saimnieki viņai stāstījuši, ka kāzu un sporta spēļu dalībnieku skaits dažkārt samazinājies pat par 35 % līdz 50%. LLTA lēš, ka Latvijas lauku tūrisma mītņu apmeklētāju skaits šogad saruks par 10%.

Citas ziņas

Pirms konkursa par sadarbību vienojas

Lāsma Vaivare kopā ar Oskaru Prikuli un Vēsmu Lēvaldi,07.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļu pārvadātāju, kam, šogad uzvarot konkursā par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus Latvijā, valsts nākamos divpadsmit gadus garantējusi ienākumus, vieno juridiskas saites.

A/s Liepājas autobusu parks, a/s Nordeka, a/s Rīgas Taksometru parks, SIA Rīgas satiksme, SIA Saldus autobusu parks un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija 2006. gadā nodibinājuši a/s Starppilsētu līnijas, kuras "uzdevums ir sagatavot materiālus un piedalīties konkursā par tiesībām veikt pasažieru pārvadāšanu LR reģionos saskaņā ar izstrādātiem konkursa noteikumiem".

Plūc laurus

Starppilsētu līniju akcionāri un uzņēmuma amatpersonu pārstāvētas firmas plūca laurus valsts SIA Autotrans­portu direkcija šovasar izsludinātajā konkursā par tiesībām divpadsmit gadus veikt (un iegūt iespaidīgas dotācijas) reģionālos starppilsētu pārvadājumus ar autobusiem, pilnībā iegūstot četras no astoņām konkursā piedāvātajām lotēm (reģionālas starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla daļas) un līdzdarbojoties piektajā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurss, kurā jāizvēlas firmas, kas nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus Latvijā, esot sastādīts noteiktu kompāniju interesēs.

Šādas aizdomas radušās vairākiem transporta nozarē strādājošiem uzņēmumiem. Jau augusta beigās noslēdzas pieteikumu iesniegšanas termiņš konkursam par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem, kurš pārdalīs tirgu Latvijā. Tomēr konkursu jau skar skandāli. «Satiksmes ministrija izpilda precīzu pasūtījumu,» norāda SIA AIPS vadītājs Uldis Kolužs. Dažas autobusu firmas pat pieprasa konkursa atcelšanu un jaunu noteikumu iz­strādi, griežoties pie Konkurences padomes, Satiksmes ministrijas (SM) un Ministru prezidenta. Pašreizējie konkursa noteikumi lielā mērā esot vērsti uz to, lai izspiestu vairākas kompānijas no tirgus. SM oficiālu atbildi par pārvadātāju apstrīdēto konkursu gan sola sniegt tikai līdz augusta beigām.

Pakalpojumi

Ceļojumu kuponi kolektīvās iepirkšanās portālos spēcīgi ietekmē tirgu

Anda Asere,05.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma firmām tā ir iespēja atrast jaunus klientus, taču vienlaikus šāds piedāvājums «jauc gaisu»

Tā secināms no DB tūrisma uzņēmumu aptaujas. Daļa kompāniju nevēlējās paust savu viedokli, daļa ir stipri nobažījušies par negodīgu konkurenci. Pērn Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir saņēmis astoņas patērētāju sūdzības par iegādātiem ceļojumu kuponiem kolektīvās iepirkšanās portālā Cherry.lv, no tām septiņas sūdzības bija par nenotikušajiem ceļojumiem saistībā ar tūrisma operatora Plius Travel bankrotu, bet viena par nekvalitatīvu tūrisma pakalpojumu (ceļojums ar autobusu uz Lietuvu). Pērn ir saņemtas arī divas sūdzības par SIA Hot Travel par nenotikušajiem ceļojumiem saistībā ar bankrotējošo Lietuvas tūrisma operatoru UAB Fresh Travel. Pēc konsultācijām par tālāko rīcību PTAC ir vērsušies vairāki desmiti patērētāju, tāpēc iestāde savas kompetences ietvaros šobrīd veic darbības, lai patērētājiem palīdzētu atgūt naudu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, kādi steidzami risinājumi nepieciešami, lai nodrošinātu nepieciešamo skaitu autobusu šoferu, lai nenonāktu situācijā, ka nav kam vadīt pasažieru autobusus, Guntara Gūtes saruna ar Liepājas autobusu parka (LAP) valdes locekli Annu Valteri.

Šobrīd joprojām novērojamas lielākas vai mazākas, tomēr problēmas autobusu pasažieru pārvadājumu jomā – kam trūkst šoferu, kam pat attiecīgu autobusu. Tostarp jūlijā diezgan lielas grūtības piedzīvoja arī jūsu uzņēmums. Kas ir galvenie faktori, kas rada šo situāciju?

Ja runājam konkrēti par jaunajām lotēm kā tādām – daļā no tām pārvadātāji darbu uzsāka pagājušajā un šajā gadā, tagad ir paziņoti konkursa rezultāti atlikušajās lotēs, kur pārvadājumi jāuzsāk nākamajos gados. Nenoliedzami, tie, kuri ir gudrāki, gatavojoties uzsākt darbu jaunajās lotēs, mācīsies no visu mūsu kļūdām. Bet runājot par mūsu pieredzi – gatavojoties Ogres/Aizkraukles lotes izpildes uzsākšanai, bija jāpaveic ļoti liels darbs, kas sastāvēja no vairākiem lieliem blokiem, tostarp nokomplektēt attiecīgām prasībām atbilstošus autobusus. Mēs laicīgi iegādājāmies pilnīgi jaunu floti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības kapitālsabiedrības a/s Jelgavas autobusu parks (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs iecelts arī par padomes locekli a/s AMO Plant, kuras ražotos autobusus JAP iepērk, liecina Komercreģistra paziņojums.

Pēc Komercreģistra datiem, septembra beigās reģistrēta jaunieceltā AMO Plant padome, kuras sastāvā līdztekus P. Salkazanovam pārējie ir Krievijas Federācijas pilsoņi - padomes priekšsēdētājs Aleksejs Komissarovs, padomes priekšsēdētāja vietnieks Vladimirs Pogrebenko, kā arī padomes locekļi Andrejs Berezins, Irina Horeva un Dmitrijs Jerošoks.

Savukārt no padomes atbrīvots līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Jevģēnijs Panteļejevs un padomes locekļi - Sergejs Akulovs, Valerijs Anuprienko, Konstantīns Laptevs, Vladimirs Ļebedevs no Krievijas Federācijas un bijušais Jelgavas cukurfabrikas vadītājs un ZZS biedrs Harijs Veģeris.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Nordeka: Mūsu autobusu vadītāju darba samaksa ir viena no augstākajām nozarē

Žanete Hāka,10.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Nordeka vadība kategoriski noraida streika organizētāju apgalvojumus par vadības attieksmi pret darbiniekiem, autobusu vadītāju darba un atpūtas režīma neievērošanu un zemajām algām, paziņojumā Nasdaq Riga norāda kompānijas vadītājs Sergejs Zabavņikovs.

Pēc Valsts SIA Autotransporta direkcija atzinuma AS Nordeka autobusu vadītāju darba samaksa pirms darbinieka nodokļu nomaksas ir viena no augstākajām nozarē. 2013.gadā tā bija vidēji 850 eiro mēnesī.

Respektējot savu darbinieku likumiskās tiesības piedalīties streikā, AS Nordeka vadība vienlaicīgi uzskata par nepieņemamu šī streika organizētāja – arodbiedrības LABA - publiskajā telpā pret uzņēmumu izvērsto nomelnojošo kampaņu.

AS Nordeka ir viens no lielākajiem pasažieru pārvadātājiem Latvijā un arī viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem nozarē. Uzņēmuma akcionāri pēdējos gados ir ieguldījuši lielus līdzekļus gan uzņēmuma attīstībā, gan darbinieku darba apstākļu uzlabošanā.

Transports un loģistika

Liepājas autobusu parks plāno dubultot apgrozījumu

Vēsma Lēvalde,08.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Liepājas autobusu parks līdz 2015.gada beigām plāno sasniegt 15 miljonu latu apgrozījumu un to noslēgt ar 200 tūkst. latu peļņu.

Tādus rezultātus paredz šā gada maijā uzņēmuma padomē apstiprinātais stratēģiskās attīstības plāns 2012. - 2015. gadam.

Db.lv rakstīja, ka šā gada septembra vidū a/s Liepājas autobusu parks veica finanšu investīciju taksometru uzņēmumā SIA Baltic Taxi, kļūstot par tā kapitāldaļu kontrolpaketes īpašnieku. Tuvāko divu gadu laikā SIA Baltic Taxi plānots sasniegt četrus miljonus latu lielu apgrozījumu, 2015. gadu noslēdzot ar 150 tūkst. Ls peļņu.

Savukārt a/s Liepājas autobusu parks jaundibinātā meitasuzņēmuma SIA Rumba Tours plānotais apgrozījums, noslēdzot 2015. gadu, plānots 0,4 miljonu latu apmērā, sasniedzot 25 tūkst. latu peļņu. SIA Rumba Tours specializācija ir autobusu nomas pakalpojumi privātpersonām, uzņēmumiem un tūrisma pakalpojumu sniedzējiem.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Kā viesabonēšanas tarifu atcelšana ietekmēs pakalpojumu cenas?

Žanete Hāka,14.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības Telekomunikāciju regula paredz viesabonēšanas tarifu atcelšanu no 2017. gada 15. jūnija, kas nozīmē, ka patērētāji par mobilā telefona zvaniem un internetu varēs vienādi maksāt gan savā valstī, gan citur Eiropas Savienībā.

Jaunā kārtība, par kuras detaļām ES līmenī vēl jāpieņem lēmumi, var veicināt tarifu celšanos tur, kur tie patlaban ir zemāki, jo šo valstu operatori būs spiesti piemaksāt savu klientu vietā, norāda eksperti.

Iespējams, mobilo sakaru tarifu pieaugumu nākotnē šīs pārmaiņas ietekmētu mazāk, ja ar dalībvalstu pūlēm zemākā līmenī tiktu noturētas viesabonēšanas vairumtirdzniecības cenas, kas sāpīgāk ietekmē tās valstis, kurās patlaban mobilo sakaru pakalpojumi ir lētāki. Kā liecina Eiropas Padomes izplatītā informācija, regulas projektā ir noteiktas robežas maksām, ko operatori var viens otram prasīt par savu tīklu izmantošanu, lai sniegtu viesabonēšanas pakalpojumus. Šie cenu griesti attiecas uz balss zvaniem, SMS un datu izmantošanu. Tāpat jauno noteikumu mērķis ir saglabāt stimulus ieguldījumiem tīklos un nepieļaut konkurences izkropļojumus ne vietējā, ne apmeklētajā sakaru tīklā. Vispārējā pieeja paredz jaunu mehānismu vairumtirdzniecības līmenī, lai izņēmuma apstākļos nodrošinātu ilgtspēju. Ja operatori nespēj atgūt savas izmaksas, tie var savas valsts regulatoram lūgt atļauju piemērot papildmaksu virs noteiktajiem griestiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabuss AS meitas uzņēmums Latvijā SIA Tukuma Auto ir iegādājies 100 procentus akciju Latvijas autotransporta uzņēmumā SIA Ludzas ATU, kas nodrošina autobusu pārvadājumus Ludzā un tās apkārtnē, teikts paziņojumā medijiem.

Darījuma rezultātā Hansabuss tirgus daļa Latvijā konkurencei atvērto sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera pārvadājumu nozarē pārsniegs 10 %.

Hansabuss AS valdes loceklis Nēme Tammis (Neeme Tammis) norādīja, ka ar šo darījumu uzņēmums būtiski nostiprina savu pozīciju Baltijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgū. «Ludzas ATU darījums ir ceturtais pārņemšanas darījums, ko Hansabuss īstenojis Baltijā pēdējo 18 mēnešu laikā, un trešais Latvijā. Tas ir nākamais solis, gatavojoties Latvijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgus atvēršanai 2020. gadā. Mēs plānojam turpināt paplašināt savu klātbūtni sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera autobusu pārvadījumu tirgos Baltijā atbilstoši situācijai tirgū,» informēja N.Tammis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. gada decembrim noteikti uzvarētāji visās 23 maršrutu tīkla daļās, informē valsts SIA Autotransporta direkcija.

Iepirkumu komisija ir izvērtējusi pretendentu piedāvājumus konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. decembrim (atsevišķās lotēs līdz augustam), nosakot uzvarētāju visās 23 maršrutu tīkla daļās.

Īstermiņa konkursā tika saņemti 32 piedāvājumi, ko iesniedza 18 uzņēmumi. Tas tika izsludināts, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laika periodā, kad esošajiem līgumiem būs beidzies termiņš, bet jaunie līgumi ar konkursa uzvarētājiem vēl nebūs stājušies spēkā.

Ņemot vērā, ka ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts īstermiņa līgums, noteiktās kvalitātes prasības ir tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt robežās no + 160C līdz + 240C (atbilstoši sezonai), kā arī 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Liepājas Autobusu parks (LAP), ieguldot 1,5 mil. eiro, pirmo reizi pēdējo 25 gadu laikā iegādājies astoņus pilnīgi jaunus autobusus.

picturegallery.5992d8fa-e218-41bd-bab9-2da886501a24

Autobusi ir ražoti VOLVO uzņēmumā, un a/s LAP piegādāti uz ļoti izdevīgiem nosacījumiem. Visi jaunie autobusi janvārī sāks kursēt Liepājas pilsētas maršrutos. Vienlaikus mainīsies LAP logo, bet autobusu vizuālais noformējums būs veidots tā, lai kalpotu arī par Liepājas simbolu, Db pastāstīja a/s Liepājas Autobusu parks valdes priekšsēdētājs Gundars Kristapsons. "Šogad beidzot izdevās pārliecināt akcionārus, ka jauni autobusi ir rentablāks ieguldījums par lietotiem autobusiem, lai gan sākotnējās investīcijas, protams, ir lielākas," Db pastāstīja G. Kristapsons. Jaunie autobusi ir aprīkoti ar invalīdiem piemērotu zemo grīdu autobusa priekšgalā, pieturu nosaukumu audioatskaņošanas iespēju un elektroniskajiem tablo. Autobusu iegādei ņemts kredīts uz septiņiem gadiem, taču ieguldījumi atmaksāšoties ievērojami ātrāk, lēš G. Kristapsons. Pavisam Liepājas pilsētā kursē ap 50 LAP autobusi, parka rīcībā ir arī starppilsētu un tālsatiksmes autobusi. Tāpēc jaunu autobusu iegāde turpināsies arī nākamajos gados. 2009. gadā LAP plāno izsludināt konkursu par vismaz četru jaunu tālsatiksmes autobusu iegādi. Jauno autobusu vizuaālais noformējums veidots speciāli LAP - īsie (12 m) autobusi būs zaļā krāsā, ar liepu lapu zīmējumu, bet 18 m autobusi sarkanā, kas abas ir Liepājas karoga krāsas. Autobusus rotā logo un nosaukumi: pilsētas buss, starppilsētu buss un minibuss. Jauno autobusu ekonomiskā efektivitāte esot jūtama jau tagad - LAP par 10 % samazinājis strādājošo skaitu remonta zonā. Šo soli veicinājuši arī 2007 - 2008. gadā veiktie ieguldījumi servisa tehniskajā aprīkojumā. Ar 1. janvāri LAP ievieš arī jaunas autobusu biļetes un mēnešbiļetes, kuras arī rotās LAP logo un kuras būs zaļā un sarkanā krāsā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties vasaras tūrisma sezonai «izpārdošana» skar arī ceļojumu piedāvājumus. Cīņā par klientiem, tiek piedāvātas 15 – 25 % atlaides. To Db novēroja nule kā atklātajā tūrisma gadatirgū Balttour 2009.

Latvijas tūrisma aģentūras un Latvijas reģioni ir gatavi jaunai tūrismam sezonai, apliecina tūrisma gadatirgus Balttour 2009. Izstādē plaši pārstāvēti ārzemju tūrisma operatori un viesnīcu pārstāvji.

Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, Balttour 2009 ir iespējams ne tikai iepazīties ar tūrisma operatoru, tūrisma aģentūru un viesnīcu piedāvājumiem, bet arī iegādāties ceļojumus ar īpašu atlaidi. Jūrmalas viesnīcas Amber Sea Hotel pārdošanas un mārketinga menedžere Elena Sobolenko atzīmē, ka izstādē ir iespējas iegādāties speciālus SPA piedāvājumus ar 15% atlaidi. Ārvalstu ceļojumi vasaras sezonai tiek piedāvāti ar 25% atlaidi. Tūrisma operators Novatours, JTL un Tez Tour piedāvā vasaras sezonas ceļojumus ar 25% atlaidi. Tez Tour mārketinga/pārdošanas menedžere Svetlana Zavrocka Db apliecināja, ka izstādes laikā ir iespējams iegādāties ziemas sezonas ceļojumus ar 150-200 latu atlaidi un rezervēt vasaras ceļojumus ar 25% atlaidi. «Šogad Tez Tour Latvijas ceļotājiem piedāvā Hurgadu un Tenerifi visu gadu, līdz šim šie kūrorti bija pieejami tikai ziemas sezonā, taču šogad arī vasarā,» stāsta S. Zavrocka.

Viedokļi

Viedoklis: Ceļš uz citādu Argentīnu

Latvijas Bankas ekonomiste Santa Bērziņa,05.01.2017

1. attēls. Valdības 10-gadīgo obligāciju peļņas likmes (dzēšanas termiņš 2026. gads)

Avots: Latvijas Banka/Reuters

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti krīzes laikā dzirdētajiem pareģojumiem - Latvija nav kļuvusi par nākamo Argentīnu. Defoltu nomocītā Argentīna vēl tikai tagad sper pirmos soļus ekonomiskās politikas jaunā rāmja izveidošanā un ekonomikas stabilizēšanā, kamēr Latvijā izvēlētā krīzes pārvaldība ļāva atgriezties uz izaugsmes ceļa.

Lai sasniegtu augstāku labklājību, Latvijā vēl ne mazums darāmā. Taču esam citās pozīcijās un varam tikai minēt, – vai Argentīna pēc pārmaiņu dzimšanas ieies mūsu ērā un līdztekus Latvijai varēs turēt jau pilnīgi citu rūpi – kā panākt ekonomikas uzrāvienu.

Argentīnā jau 2015. gada nogalē virmoja gan cerības, gan neticība, ka notiekošās prezidenta vēlēšanas var ienest jaunas vēsmas. Jaunievēlētā prezidenta Maurisio Makri (Mauricio Macri) vadībā, kas nomainīja vairāk nekā desmitgadi pie varas esošos populistus, valstī uzsākts jauns ekonomiskās politikas kurss.

Skaidri definēti mērķi – valdības instruments izaugsmei

Apdrošināšana

ERGO prognozē izmaksas klientiem līdz 28 tūkstošiem eiro

Ieva Mārtiņa,20.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopojot informāciju par ceļojumu apdrošināšanas klientiem, kurus ietekmējusi vulkāna izvirduma dēļ paralizētā gaisa satiksme, kopumā ERGO prognozē ceļojumu atcelšanas zaudējumu atlīdzību izmaksas līdz pat 28 tūkstošiem eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviosabiedrības Air Baltic Corporation (airBaltic) valdes rīcību, nepaziņojot lidojumu atcelšanas iemeslus, iespējams kvalificēt kā apzinātu kaitniecību, jo tā grauj uzņēmuma reputāciju, rada finansiālus zaudējumus un samazina uzņēmuma vērtību, par šādu Satiksmes ministrijas (SM) nostāju ziņu aģentūru LETA informēja SM pārstāvis Aivis Freidenfelds.

SM aicina airBaltic valdi nekavējoši sniegt paskaidrojumu par iemesliem šodienas reisu atcelšanai, kā arī nodrošināt, lai rītdienas plānotie regulārie reisi tiktu nodrošināti.

Valsts kā lielākais akcionārs uzsver, ka airBaltic valdes atbildība ir nodrošināt aviokompānijas ikdienas darbību veicot pasažieru pārvadājumus. Uzņēmuma valde nav sniegusi nekādu informāciju par iemesliem, kāpēc tiek atcelti reisi uz Briseli, Berlīni, Viļņu un Tallinu ne kompānijas klientiem, ne uzņēmuma akcionāriem, informēja Freidenfelds. Avikompānijas pezidents Bertolts Fliks tikmēr paziņojis, ka iesniegs sūdzību Ģenerālprokuratūrā par viņam netīkamajām interpretācijām, kas izskanējušas šodien pēc tam, kad nāca klajā fakti par mēģinājumu palielināt airBaltic apmaksāto pamatkapitālu, tādejādi, iespējams, palielinot Baltijas Aviācijas Sistēmas ietetkmi airBaltic, valsti atstājot mazākumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīspadsmit gadu laikā ballīšu autobuss jeb Partybus spējis saglabāt savu vietu izklaides piedāvājumu klāstā, pārbūves procesā ir vēl viens autobuss

Partybus stāsts aizsācies pirms aptuveni 15 gadiem, kad tā izveidotājs Edgars Auziņš atgriezies Latvijā no ārzemēm, kur strādājis dažādus darbus – viesnīcās, bāros, uz kruīza kuģiem. Latvijā viņš izmēģinājis darboties arī tirdzniecības nozarē un mārketingā, tomēr sapratis, ka vēlas strādāt sev. «Jutu, ka pienācis laiks kam savam. Īsti laikam neapzinājos, ka vairs nebūs ne darba, ne algas dienas, arī atvaļinājumu neviens nepiešķirs un jāslimo būs uz sava rēķina,» stāsta E. Auziņš. Kopā ar draugu viņš sācis ģenerēt biznesa idejas, un viena no tām bija Partybus.

«Pati par sevi ideja neko nedod. Sākumā izpēte, tad radi un draugi mēģina ideju nobeigt. Tad atbildīgie valsts dienesti pasaka, ka nebūs, ka ar to visu ir par maz. Un, kad tiec līdz pirmajiem realizācijas soļiem, tad bieži pēc pirmajām grūtībām atmet ar roku. Plānoto trīs mēnešu vietā garāžā pavadīju divus gadus. Psiholoģiski grūts laiks. Arī man daudz netrūka, lai atmestu ar roku. Lai nu kā, bet Partybus es uzbūvēju,» komentē E. Auziņš.

Transports un loģistika

Valsts svētku brīvdienās gaidāmas izmaiņas aptuveni 400 reģionālo autobusu maršrutu

Žanete Hāka,12.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Latvijas Republikas proklamēšanas svētkiem laika periodā no 2019. gada 17. līdz 19. novembrim gaidāmas izmaiņas vairāk nekā 400 reģionālo autobusu maršrutu visā Latvijā, informē Autotransporta direkcija.

Ņemot vērā, ka svētkos pasažieru braukšanas paradumi mainās, daļā maršrutu tiks atklāti jauni reisi, bet citos to skaits tiks samazināts. Autotransporta direkcija aicina iedzīvotāju pirms brauciena atkārtoti pārbaudīt aktuālo autobusu kustības sarakstu.

Izmaiņas gaidāmas aptuveni pusē no visiem reģionālajiem autobusu maršrutiem, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina 23 pārvadātāji: AS «Nordeka», SIA «Norma-A», AS «CATA», SIA «VTU Valmiera», AS «Liepājas autobusu parks», SIA «Sabiedriskais autobuss», AS «Talsu autotransports», SIA «Tukuma auto», PSIA «Ventspils reiss», AS «Rīgas Taksometru parks», «Ekspress Ādaži», «Galss Buss», «Jelgavas autobusu parks», «Dobeles autobusu parks», «Migar», «Aiva auto», «Daugavpils autobusu parks», «Balvu autotransports», AS «Rēzeknes autobusu parks», SIA «Jēkabpils autobusu parks», «Gulbenes autobuss», «Madonas ceļubūves SIA» un «Ceļavējš».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas autobusu parka vairākuma akcionāru pieņemtais lēmums veikt finanšu ieguldījumus uzņēmumā BalticTaxi nesakrīt ar domes redzējumu, DB apsiprināja Liepājas domes sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Zane Ģirne.

«Ņemot vērā, ka Liepājas pašvaldība ir viens no Liepājas autobusu parka akcionāriem (34,85% LAP akcijas), Liepājas dome regulāri seko līdzi šī uzņēmuma attīstībai un piedalās lēmumu pieņemšanā. Arī attiecībā uz uzņēmumā pieņemto attīstības stratēģiju nav šaubu, ka uzņēmumam ir jādomā par to, kā uzlabot esošos pasažieru pārvadājumu pakalpojumus un attīstīt pilnīgi jaunus pakalpojumus saistītās jomās,» pašvaldība viedokli pauž Z. Ģirne.

Tomēr Liepājas autobusu parka vairākuma akcionāru pieņemtais lēmums veikt finanšu ieguldījumus uzņēmumā BalticTaxi nesakrīt ar domes redzējumu par to, kā uzņēmumam vajadzētu attīstīties, tādēļ pašvaldības intereses pārstāvošie padomes locekļi balsojuši pret finanšu ieguldījumu SIA BalticTaxi. Pašvaldības skatījumā lietderīgāk šo finanšu ieguldījumu būtu novirzīt uzņēmuma stiprināšanai, gatavojoties nākamgad paredzētajam konkursam par pasažieru pārvadājumiem Liepājā, piemēram, jaunu autobusu iegādē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī tiesa aizliedza slēgt līgumus ar vairākām autobusu kompānijām, pasažieru pārvadājumu veikšanai skandalozajā pasažieru pārvadājumu konkursā, tomēr caur apakšlīgumiem šis lēmums esot apiets.

To savā publiskajā paziņojumā pavēstījuši vairāki reģionālie pārvadātāji. SIA Blagovest Tur, a/s Nordeka, a/s Rīgas taksometru parks, SIA Norma-A ir firmas, ar kurām Administratīvā rajona tiesa aizliedza slēgt pārvadājumu līgumus maršrutu tīkla daļā Centrs1 skandalozajā pasažieru pārvadājumu konkursā. Savukārt Autotransporta direkcija uzskata, ka viss noticis likuma ietvaros.

Autotransporta direkcija ar uzviju caur Liepājas un Jelgavas autobusu parku līgumiem esot nodrošinājuši, ka Satiksmes ministrijas uzlikto pienākumu vajadzīgā apjomā pildot «vajadzīgie cilvēki». Pārvadātāji norāda, ka šobrīd ar a/s Liepājas autobusu parku noslēgto pasažieru pārvadājumu tīkla daļu pilda – 54.9 % SIA Blagovest Tur, 21.5 % a/s Nordeka,5.6 % SIA Norma-A, 18 % a/s Liepājas autobusu parks. Ar SIA Jelgavas autobusu parks noslēgto pasažieru pārvadājumu tīkla daļu 100 % pilda a/s Rīgas taksometru parks.

Transports un loģistika

D.Staķe: skolēnu autobusu piegādi varētu kavēt kāda sūdzība

Ingrīda Drazdovska,09.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienīgais kavēklis skolēnu autobusu piegādi pašvaldībām varētu būt kāda sūdzība par iepirkuma komisijas lēmumu, sacīja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre Dagnija Staķe.

Ja sūdzības nebūs, līgumi tiks noslēgti tuvākajā laikā un autobusi sākšot ceļu uz novadiem jau septembrī.

Db.lv jau vēstīja, ka skolēnu autobusus iegādāsies no SIA Domenikss un no SIA Latursus un UAB Salociai ir Partneriai, BMC Sanayi ve Ticaret A.S apvienības. Saskaņā ar pieejamo informāciju tie tomēr būs oranžā krāsā.

Kopumā tiks iepirkti 110 autibusi par 9,7 milj. latu no kuriem 7,44 milj. latu piešķir Šveices valdība, 1,31 milj. latu Latvijas valsts in trūkstošos 0,96 milj. latus segs pašvaldības.

Autobusu ekspluatācijas laikā pašvaldībām būs jāatskaitās par autobusu noslodzi. Ja tiks konstatēts, ka autobusi netiek izmantoti skolēnu pārvadājumiem nepietiekama bērnu skaita dēļ, tiks izskatītas iespējas konkrēto autobusu nodot citas pašvaldības rīcībā, kurai tas izrādītos nepieciešamāks.

Transports un loģistika

Paralēli vilcienam kursējošos autobusu maršrutus rosina nodot vilciena operatoram

LETA,06.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visus autobusa maršrutus, kas kursē paralēli vilcienam, būtu loģiski nodot vilciena operatoram, uzskata sabiedriskā autobusa pārvadātāja SIA «B-Bus» valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars.

Šogad SIA «Autotransporta direkcija» (ATD) plāno izsludināt konkursu visā Latvijā par pasažieru pārvadājumiem reģionālajā maršrutu tīklā. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) medijos izteicies, ka valsts iespējams vairs nedotēs reģionālos autobusu maršrutus, kuros paralēli kursē pasažieru vilciens.

«Satiksmes ministra redzējums, kas vērsts uz sabiedriskā transporta attīstības nākotni reģionālajos maršrutos, ir pareizais virziens, uz kuru būtu jāiet, jo esošais maršrutu tīkls ir novecojis,» saka Komars.

Viņš norāda, ka, plānojot reformas, nevajadzētu pārāk aizrauties ar reģionālo maršrutu komercializēšanu, lai tās nenovestu pie vēl lielākiem valsts budžeta tēriņiem. «Ņemot vērā, ka vilciens apkalpos peļņu nesošus maršrutus - starppilsētu maršrutus, ļaut kādam braukt paralēli, nozīmētu - zaudēt naudu,» skaidro «B-Bus» valdes priekšsēdētājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobusu ražotāja a/s Amo Plant pagājušajā gadā strādāja ar 1 201 433 latu zaudējumiem, un tie ir vairākkārt lielāki nekā 2010. gadā, liecina Firmas.lv informācija.

Amo Plant zaudējumi 2010. gadā bija 76 022 lati. Uzņēmums pērn ir strādājis ar 2 879 393 latu apgrozījumu, un tas ir par 8,3% mazāks nekā 2010. gadā, kad Amo Plant apgrozījums bija 3 138 756 lati.

Amo Plant vadības ziņojumā teikts, ka pērn uzņēmumam radās jauns stratēģiskais partneris - Vācijas autokoncerns MAN Group, ar kuru parakstīts sadarbības līgums, kas paredz Lion's City A21 sērijas pilsētas autobusu komplektēšanu. Uz šā līguma pamata 2012. gadā parakstīts nodomu protokols par 60 autobusu pasūtījumu Krievijas uzņēmumam Mosgortrans, kas ir municipālais pasažieru pārvadātājs Maskavā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AMO Plant risina sarunas par iespējamo MAN autobusu montāžu Latvijā, pirmdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

«Šobrīd esam iegādājušies piecas VDL autobusu šasijas, uz kuru bāzes notiek nākamo autobusu montāža, no kuriem vairums paredzēti Jelgavas pašvaldībai,» stāsta a/s AMO Plant ārējo sakaru direktors Igors Graurs. Viņš norāda, ka šogad aktīvi tiek meklēti potenciālie dažādu kategoriju VDL autobusu pircēji. «Potenciālo pircēju apzināšana Latvijā un citviet Baltijā ir viena lieta, tomēr jārēķinās, ka potenciālos pircējus - pašvaldības - ietekmējusi ekonomiskā krīze,» zina teikt I. Graurs. Tieši tādēļ, lai paplašinātu savu potenciālo noieta tirgu, kā arī palielinātu potenciālo pircēju loku, notiek sarunas ar MAN par autobusu montāžu Jelgavā.

Citas ziņas

Eurolines Baltic uzsāk sadarbību ar airBaltic

,19.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eurolines Baltic un airBaltic paraksta tirdzniecības sadarbības līgumu. Ir plānota sadarbība arī mārketinga un lidostas autobusu pakalpojumu jomā Rīgā. Šī ir pirmā šāda veida sadarbība starp autobusu kompāniju un aviokompāniju Baltijā.

Lai gan airBaltic un Eurolines Baltic var tikt uzskatīti par konkurentiem, abas puses uzskata, ka sadarbības rezultātā tās var vairāk iegūt nekā zaudēt. Tirdzniecības līgumā tiks iekļauts trīs Baltijas valstu – Igaunijas, Latvijas un Lietuvas tirdzniecības tīkls. Saskaņā ar līgumu Eurolines Baltic un airBaltic sāks pārdot viena otrai pakalpojumus savos atbilstošajos birojos.

Sadarbības darījums nozīmē, ka tagad airBaltic var piedāvāt ride & fly pakalpojumu klientiem, kuri sāk savu ceļojumu pa Baltijas reģionu. Piemēram, pasažieris var braukt ar autobusu no Tallinas, Tartu, Viļņas vai Klaipēdas līdz Rīgas lidostai, lai turpinātu ceļojumu, izmantojot airBaltic.

Transports un loģistika

No nākamā gada ieviesīs izmaiņas sabiedriskā transporta maršrutos un pieturvietu nosaukumos

Ritvars Bīders,21.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2011.gada 1.janvāra tiks veiktas izmaiņas sabiedriskā transporta maršrutos, kustību sarakstos, kā arī pieturvietu nosaukumos.Sabiedriskā transporta kopējais reisu skaits netiks samazināts, un izmaiņas veiktas, lai sinhronizētu transportlīdzekļu atiešanas un pienākšanas laikus pieturvietās, informē Rīgas satiksme.

Īpaša uzmanība jāpievērš trolejbusu pasažieriem, jo izmaiņas tiks veiktas visu trolejbusu maršrutu darba dienu un brīvdienu kustības sarakstos. Izmaiņas būs arī sekojošos autobusu maršrutu darba dienu un brīvdienu kustības sarakstos – 1., 2., 3., 5., 11., 13., 14., 21., 24., 33., 37., 40. un 41. Savukārt 36.autobusu maršrutā tiks veiktas izmaiņas brīvdienu kustības sarakstā vienam atiešanas laikam. Lielākās izmaiņas skars 2. un 24.autobusu maršrutu kustības sarakstus – tie tiks koriģēti atbilstoši pasažieru plūsmai un plānoti tā, lai nebūtu situācijas, kad abi pieminētie maršruti pieturvietā ierodas vienlaikus, jo abi šie maršruti gandrīz pilna maršruta garumā dublē viens otru. Tramvaju maršrutos un kustības sarakstos izmaiņas nav veiktas.