Jaunākais izdevums

Latvijas Pasts atklājis pirmo jaunajiem vecākiem draudzīgo pasta nodaļu, kas, analizējot klientu plūsmu, ierīkota Rīgas 3.pasta nodaļas telpās tirdzniecības centrā Mols, informē uzņēmumā.

Bez jauno vecāku prioritāras apkalpošanas nodaļā ierīkots arī speciāli veidots bērnu stūrītis, kas jaunākos uzņēmuma klientus iepazīstina ar Latvijas Pasta darba specifiku.

Vecākiem draudzīgā pasta nodaļa ietver vairākus elementus. Pirmkārt, tā ir īpaša pakalpojuma poga Jaunajiem vecākiem klientu plūsmas regulēšanas sistēmā, kas paredz topošās mammas un jaunos vecākus, kam līdzi bērni līdz septiņu gadu vecumam, apkalpot prioritāri. Otrkārt, speciāli veidots bērnu stūrītis, kura aprīkojums izgatavots no Latvijas kokmateriāliem un kurā izmantotas ekoloģiskas krāsas – tam ir īpašs dizains, kas saistošā veidā informē par Latvijas Pasta darbību: pa Latvijas kontūru iespējams izbraukt ar miniatūru uzņēmuma auto, parādot uzņēmuma pasta sūtījumu apmaiņas ikdienas maršrutus visā valstī, kā arī aizpildīt vairāku veidu pastkartes.

Pakāpeniski vecākiem draudzīgas pasta nodaļas koncepciju plānots īstenot arī citās klientu apmeklētākajās pasta nodaļās visos Latvijas reģionos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas Pasts» atvēris pirmo jaunas koncepcijas pasta nodaļu, kas ieguvusi ne vien jaunu vizuālo izskatu, bet arī izmaiņas apkalpošanā. Turpmāk Rīgas 10.pasta nodaļā klienti tiks apkalpoti pie stāvletes, bet pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai tiks izmantotas digitālās tehnoloģijas.

Pārmaiņu ieviešanā šajā nodaļā investēti aptuveni 80 000 eiro. Iepriekš pārmaiņas piedzīvoja arī Rīgas 84.pasta nodaļa, kas atrodas Purvciemā, un tā tika pārveidota par uzņēmuma mācību pasta nodaļu, kur jauno darbinieku apmācības notiek inovatīvā veidā – darba vidē pašā nodaļā.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns uzskata, ka daudz produktīvākas un ikdienas videi pietuvinātākas ir jauno darbinieku apmācības reāli strādājošā pasta nodaļā. Tāpēc pirmais solis uzņēmuma apkalpošanas kultūras maiņai bija 84.pasta nodaļas modernizācija, izveidojot to par jauno darbinieku apmācības vietu, bet turpinājums – jaunas koncepcijas iedzīvināšana Rīgas 10.pasta nodaļā pašā pilsētas centrā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauji pieaugot pasta centra Sakta uzturēšanas izmaksām, samazinoties klātienes klientu skaitam un uzņēmumam optimizējot iekšējos procesus, Latvijas Pasts pieņēmis lēmumu līdz 2023.gada sākumam reorganizēt pasta centra Sakta, pārtraucot pakalpojumu sniegšanu tās telpās.

Pasta pakalpojumu ērta saņemšana līdzšinējiem Saktas klientiem tiks nodrošināta trīs citās tuvējās pasta nodaļās, bet darbiniekiem – piedāvāts darbs citās Rīgas pasta nodaļās.

Pasta centrs Sakta ir viena no četrām Rīgas vēsturiskā centra pasta nodaļām, kas visas atrodas tuvu cita citai nelielā attālumā. Pēdējo trīs gadu laikā klientu plūsma Saktā sarukusi par 70% – to veicinājusi gan iedzīvotāju paradumu maiņa, gan iespēja virkni pakalpojumi izmantot attālināti, būtiski samazinoties nepieciešamībai apmeklēt pasta nodaļu klātienē. Vienlaikus straujā inflācija un energoresursu cenu pieaugums ievērojami palielinājis pasta centra Sakta uzturēšanas izmaksas, paaugstinot tās vairākkārt, turklāt divstāvīgā, 281 m2 plašā pasta centra telpu plānojums neļauj visu telpu platību efektīvi izmantot klientu apkalpošanai.

Pakalpojumi

Latvijas Pasts uzsācis vērienīgu tehnoloģiskās modernizācijas projektu

Monta Glumane,31.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā divus miljonus eiro, Latvijas Pasts uzsācis pasta tīkla vērienīgāko tehnoloģiskās modernizācijas projektu pēdējos gados

Projekts paredz visās pasta nodaļās ieviest mūsdienīgu kases sistēmu, jaunus maksājumu karšu termināļus un ierīces, kas nodrošinās klientu elektronisku parakstīšanos par reģistrēto sūtījumu saņemšanu. Uzņēmums paredz, ka jauno sistēmu ieviešanas rezultātā kopējais pakalpojumu sniegšanas un datu apstrādes ātrums pasta nodaļās paātrināsies vairākkārt, vienlaikus nodrošinot to augstāko aizsardzību pret ārējiem riskiem. Kases sistēmu maiņas process uzsākts šā gada oktobrī un attieksies uz visām vairāk nekā 400 pasta nodaļām, kopumā ar jauno sistēmu plānojot aprīkot 600 darbavietu. Paredzams, ka šis modernizācijas projekts tiks pabeigts 2019. gada pirmajos mēnešos, paralēli instalējot arī jaunākās paaudzes maksājumu karšu termināļus un paraksta ierīces. Pie jauno tehnoloģiju projekta uzņēmuma vadība sāka strādāt jau 2016. gada otrajā pusē, taču sekoja izmaiņas normatīvajā regulējumā un tehniskās specifikācijas nācās pārstrādāt, kā rezultātā ieilga arī iepirkuma process. «Kases sistēmu modernizācijas process normatīvā regulējuma izmaiņu rezultātā nevirzījās tik ātri, kā tas bija ieplānots no mūsu puses, sākot realizācijas pirmo kārtu. Taču šobrīd izveidojies komplekss projekts, kas pilnībā atbilst valsts noteiktajām prasībām un vienlaikus papildināts gan ar jaunākās paaudzes banku karšu termināļiem, gan digitālā paraksta ierīcēm reģistrēto sūtījumu saņemšanai,» stāsta Latvijas Pasta valdes loceklis Kristaps Krūmiņš. Jaunās kases sistēmas atbilst aktuālākajam normatīvo aktu regulējumam, to veiktspēja ir aptuveni četras reizes ātrāka nekā līdz šim Latvijas Pasta nodaļās lietotajām sistēmām, kā arī kases sistēmās izmantotas jaunākās operētājsistēmas un antivīrusu versijas. Līdzšinējās kases sistēmas uzņēmumā ekspluatētas kopš 2005. gada un uzskatāmas par novecojušām visās to izpausmēs.

Pakalpojumi

FOTO: Jauna modeļa pasta nodaļas izveidē investē nepilnus 30 000 eiro

Rūta Lapiņa,22.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rekonstrukcijas ir atvērta Rīgas 84.pasta nodaļa, kas ir pirmā «Latvijas Pasta» pakalpojumu sniegšanas vieta, kurā darbs tiek organizēts pēc mūsdienīgiem principiem, nodrošinot klientiem draudzīgāku vidi un apkalpošanu. Rīgas 84.pasta nodaļas rekonstrukcijas izmaksas veido nepilnus 30 000 eiro, biznesa informācijas portālu db.lv informēja VAS «Latvijas Pasts» Ārējo komunikāciju vadības daļas sabiedrisko attiecību speciāliste Vineta Danielsone.

Rīgas 84.pasta nodaļa Ūnijas ielā 52 par pirmo jauna modeļa klientu apkalpošanas pasta pakalpojumu sniegšanas vietu tika izvēlēta, ņemot vērā tās atrašanās vietu un telpu izvietojumu. Turpmāk šajā nodaļā klientu apkalpošana tiks organizēta, izmantojot no līdzšinējās nodaļas atšķirīgus principus: pasta darbinieks sagaidīs klientu un sniegs nepieciešamo palīdzību, konsultējot, paskaidrojot, kā arī vajadzības gadījumā asistējot pakalpojuma saņemšanai nepieciešamo dokumentu aizpildīšanā.

«Latvijas Pastā» skaidro, ka ieviešot mūsdienīgus principus klientu apkalpošanā, uzlabosies pakalpojumu sniegšanas ātrums, samazinoties laikam, ko apmeklētāji velta, komunicējot ar operatoru un veicot darbības, kas jaunajā modelī tiks paveiktas jau līdz apkalpošanai kasē. Jaunā modeļa pasta nodaļai būs arī īpaša funkcija Latvijas Pasta jauno darbinieku apmācībai reālajā vidē, ko īstenos mentoru uzraudzībā.

Pakalpojumi

Sāktas būtiskas pārmaiņas Latvijas Pasta klientu apkalpošanas filozofijā

Lelde Petrāne,06.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīzumā tiks sākta Rīgas 84.pasta nodaļas rekonstrukcija, nodaļu apmeklētājiem atkal atverot 21.novembrī. Šī būšot pirmā Latvijas Pasta pakalpojumu sniegšanas vieta, kurā darbs tiks organizēts pēc mūsdienīgiem principiem, nodrošinot klientiem draudzīgāku vidi un apkalpošanu. Vienlaikus nodaļa kalpos arī kā apmācību centrs jaunajiem darbiniekiem mentoru vadībā.

Rīgas 84.pasta nodaļa Ūnijas ielā 84, ņemot vērā tās atrašanās vietu un telpu izvietojumu, izvēlēta par pirmo nodaļu, ar kuru tiekot sāktas būtiskas pārmaiņas Latvijas Pasta klientu apkalpošanas filozofijā un darbinieku apmācībā. Pēc rekonstrukcijas klientu apkalpošana Rīgas 84.pasta nodaļā tiks organizēta, izmantojot no līdzšinējās nodaļas atšķirīgus principus: pasta darbinieks sagaidīs klientu un sniegs nepieciešamo palīdzību, konsultējot, paskaidrojot, kā arī vajadzības gadījumā asistējot pakalpojuma saņemšanai nepieciešamo dokumentu aizpildīšanā.

Tiek prognozēts, ka, ieviešot mūsdienīgus principus klientu apkalpošanā, uzlabosies pakalpojumu sniegšanas ātrums, samazinoties laikam, ko apmeklētāji velta, komunicējot ar operatoru un veicot darbības, kas jaunajā modelī tiks paveiktas jau līdz apkalpošanai kasē. Jaunā modeļa pasta nodaļai būs arī īpaša funkcija Latvijas Pasta jauno darbinieku apmācībai reālajā vidē, kas tiks īstenota mentoru uzraudzībā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn pasta komersanti apstrādājuši un piegādājuši 61 milj. pasta sūtījumu, ko veidoja tradicionālie, eksprespasta un kurjerpasta, kā arī abonētās preses piegādes pakalpojumi.

Kopējais skaits gan iekšzemes, gan pārrobežu sūtījumiem samazinājies par 6%, kur lielākais jeb 16% sūtījumu samazinājums bijis abonētās preses piegādei, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) apkopotie dati.

“Pasta tirgus turpina piedzīvot pārmaiņas līdz ar lietotāju paradumu maiņu. Joprojām, novērojama tendence, ka lietotāji arvien vairāk izmanto iespēju pasūtīt preces no ārvalstīm, kā rezultātā paku sūtījumi, kas saņemti no ārvalstīm, pērn bijuši par 16% vairāk, salīdzinot ar 2022. gadu. Redzam arī, ka pērn bijis pēdējo piecu gadu laikā mazākais pasta komersantu skaits. Lai arī ir komersanti, kas pērn darbību beiguši, vienlaikus tirgum pievienojušies arī jauni dalībnieki,” norāda SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas pasts" atsavinās vairāk nekā 20 kompānijai piederošos īpašumus, liecina "Latvijas pasta" publiskotā informācija par decembrī akcionāru sapulcē pieņemtajiem lēmumiem.

Akcionāru sapulcē tika nolemts atsavināt vairāk nekā 20 kompānijai piederošus īpašumus, skaidrojot, ka nekustamie īpašumi vairs nav nepieciešami "Latvijas pasta" pamatdarbības nodrošināšanai.

Tostarp "Latvijas pasts" pārdos nekustamo īpašumu "Pildas pasta nodaļa" un "Vecslabadas pasta nodaļa" Ludzas novadā, "Pūres pasta māju" un "Pasta māju" Tukuma novadā, "Pasta nodaļu" Vainovā, Rēzeknes novadā, kā arī nekustamo īpašumu "Pasta Atvari" Dienvidkurzemes novadā.

Vienlaikus kompānija atsavinās nekustamo īpašumu "Mazbrūveri" Ventspils novadā, "Pasta māju" Rendā, Kuldīgas novadā, "Rotas-2" Dobeles novadā, nekustamo īpašumu Klēts ielā 1, Gulbenē, un īpašumu Kosmonautu ielā 14, Varakļānu novadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši starptautiskās pasta nozares organizācijas Pasaules pasta savienības (Universal Postal Union) jaunajiem standartiem no 2021.gada 1.janvāra pasta sūtījumiem uz trešajām valstīm – ārpus Eiropas Savienības – būs jānorāda detalizētāks sūtījuma saturs, informē "Latvijas Pasts".

Noformējot pasta sūtījumus uz ārvalstīm, to pavaddokumentos nosūtītāji jau pašlaik norāda informāciju par sūtījuma saturu – precēm, kas tajā ievietotas, un sūtījuma svaru. Taču atbilstoši Pasaules pasta savienības jaunajiem standartiem, kas iekļauti Pasaules pasta konvencijā (Universal Postal Convention), no nākamā gada 1.janvāra sūtījuma saturam, adresējot preces uz trešajām valstīm – ārpus Eiropas Savienības –, jābūt maksimāli detalizētam. Jaunā kārtība saistīta ar pasta sūtījumu datu un muitai vajadzīgās informācijas apriti starp valstīm, kas ļaus galamērķa valstī ātrāk apstrādāt sūtījumus un veikt muitas formalitātes. Tajā pašā laikā sūtījuma satura nepilnīga vai pat maldinoša informācija var kavēt sūtījumu piegādi.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Klientu plūsmas regulēšanas sistēmu plānots ieviest vēl 35 pasta nodaļās

Žanete Hāka,15.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabojot klientu apkalpošanas servisu, kopumā 32 Latvijas Pasta nodaļās pakalpojumu saņemšanai iespējams pieteikties attālināti, tālrunī izmantojot Latvijas Pasta mobilo lietotni, informē Latvijas Pasts.

Attālinātā pieteikšanās iespējama pasta nodaļās, kur darbojas In-Out daudzfunkcionālās klientu plūsmas regulēšanas sistēmas rindu mašīnas: 16 no šīm nodaļām atrodas Rīgā, bet 16 – Latvijas reģionu pasta nodaļās.

2017.gadā klientu plūsmas regulēšanas sistēmu plānots ieviest vēl 35 pasta nodaļās visā Latvijā un turpināt šo procesu arī turpmākajos gados.

Attālinātā pieteikšanās pakalpojumu saņemšanai kādā no 32 pasta nodaļām pieejama gan iOS, gan Android ierīcēs. Lai pieteiktos pakalpojumu saņemšanai, jālieto Latvijas Pasta mobilā lietotne, izvēloties sadaļu Pasta nodaļas – tās nodaļas, kurās pieejama attiecīgā funkcija, ir atzīmētas ar biļetes simbolu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Latvijas Pastam darbīgākais gada laiks nupat tikai sācies, tomēr jau tagad secināms, ka tas būs vēl veiksmīgāks nekā pērn

Decembris uzņēmumam jau vēsturiski saistās ar lielāko darba apjomu. VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns secina, ka gads ir noslēdzies veiksmīgi. Vairākos rādītājos uzņēmums ir sasniedzis būtiski labākus rezultātus nekā jebkad iepriekš. Ja pērn uzņēmums bija sasniedzis savu vēsturiski lielāko apgrozījumu, tad šogad tas būs pieaudzis vēl vairāk. «Ierasts, ka nozīmīga darba apjoma pieauguma gadījumā citi rādītāji cieš, jo ir jāspēj adaptēties un tikt galā ar jaunajiem apstākļiem. Mūsu gadījumā ir bijis pat otrādi, jo papildus apjoma pieaugumam mēs vienlaikus esam kāpinājuši arī kvalitātes rādītājus. Tas bija viens no mūsu šā gada stratēģiskiem mērķiem, kas būs izpildīts, jo esam panākuši klientu apmierinātības pieaugumu. Tas liecina, ka mēs dodamies pareizā virzienā. Lielākais izaicinājums būs šo ceļu turpināt un izdarīt vēl vairāk un vēl ātrāk,» komentē M. Vilcāns. Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs norāda, ka tagadējās uzņēmuma valdes viena no būtiskākajām prioritātēm ir klientu apkalpošanas kvalitāte un ātrums. Joprojām šis jautājums ir uzņēmuma dienaskārtībā, turpinot uzlabojumus un jaunu piedāvājumu īstenošanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izzinot klientu vēlmes un pakalpojumu reālo pieprasījumu, no 2019.gada 7.oktobra līdz 29.novembrim tiks testētas iespējamās darbalaika izmaiņas Rīgas 14.pasta nodaļā un Carnikavas pasta nodaļā. Testam noslēdzoties, tiks apkopots un izanalizēts katras nodaļas darba rezultāts tā periodā un pieņemts lēmums par nodaļu turpmāko darbalaiku.

Klientu pasta pakalpojumu lietošanas paradumi Rīgas 14.pasta nodaļā Kokneses prospektā 15 liecina, ka vairākums klientu pasta pakalpojumus izmanto pirmdienās–ceturtdienās: ja pakalpojumu saņemšana nepieciešama pēc tradicionālā darbalaika beigām, nodaļa visbiežāk tiek apmeklēta otrdienās un ceturtdienās līdz plkst.19. Pēc plkst.19 nodaļas apmeklētāju skaits šajās dienās samazinās trīskārt.

Tāpēc pieņemts lēmums testa režīmā no 7.oktobra līdz 29.novembrim mainīt pasta nodaļas darbalaiku: šajā periodā nodaļa strādās pirmdienās un trešdienās no plkst.8 līdz 17, otrdienās un ceturtdienās no plkst.9 līdz 19 un piektdienās no plkst.8 līdz 15.

Savukārt Carnikavas pasta nodaļas darbalaiks testa režīmā tiek mainīts, atsakoties no līdzšinējā pusdienas pārtraukuma katru darbdienu no plkst.13 līdz 13.30 un vienu dienu nedēļā par stundu pagarinot darbalaiku, lai nodaļu pagūtu apmeklēt arī tradicionālo darbalaiku strādājošie klienti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pasta kompānijas Latvijas Pasts (LP) neto apgrozījums 2016.gadā sasniedzis 62,7 miljonus eiro, savukārt neto peļņa - 3,6 miljonus eiro. Finansiāli ekonomiskie rādītāji ir auguši salīdzinājumā ar uzņēmuma darbības rezultātiem 2015.gadā, informē LP Ārējo komunikāciju vadītāja Gundega Vārpa.

Būtiskākais sniegto pakalpojumu pieaugums vērojams tādās jomās kā vēstuļu korespondence, kas ietver arī sīkpaku sūtījumus no interneta veikaliem, un eksprespasta sūtījumi.

LP neto apgrozījums 2016.gadā ir par 2 miljoniem eiro lielāks nekā iepriekšējā pārskata periodā, bet neto peļņa - par 0,4 miljoniem eiro lielāka nekā 2015.gadā. Būtiskākais ieņēmumu pieaugums sasniegts tādos pakalpojumu segmentos kā eksprespasta pakalpojumi - kurjera sūtījumi no rokas rokā - un vēstuļu korespondence, kurā statistiski uzskaita arī interneta komercijas sīkpaku sūtījumus no Austrumāzijas, pamatā Ķīnas.

LP eksprespasta sūtījumu skaits 2016.gadā veidoja 1 miljonu vienību jeb par 65 000 sūtījumu vairāk nekā 2015.gadā. Eksprespasta sūtījumu apjoms, ko klienti izvēlējās saņemt LP sadarbības partnera Statoil (Circle-K) degvielas uzpildes stacijās, palielinājās par gandrīz 1000%. 2016.gads iezīmējās ar aktīvu LP rīcību, atsākot, turpinot vai uzsākot sadarbību ar Latvijas un Baltijas reģiona e-komercijas nozares līderiem - piemēram, ar internetveikaliem 220.lv, 1A.lv, no 2017.gada - arī ar Membershop.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabojot klientu servisu, Latvijas Pasts jau 84 pasta nodaļās visā Latvijā ieviesis klientu plūsmas vadības sistēmu In-Out, kas regulē apmeklētāju kustību uz vietas nodaļā un nodrošina iespēju pakalpojumiem pieteikties attālināti ar mobilās lietotnes starpniecību, informē Latvijas Pasts.

Turpinot lietotnes pilnveidošanu, Latvijas Pasts paplašinājis tās funkcijas, ļaujot ne tikai attālināti saņemt numuriņu interesējošā pakalpojuma saņemšanai, bet arī tiešsaistē sekot līdzi rindas virzībai. Līdz 2018.gada beigām ar klientu plūsmas vadības sistēmu In-Out plānots aprīkot vēl divas pasta nodaļas: Līvānu pasta nodaļu un Liepājas 12.pasta nodaļu.

Klientu ērtību uzlabošanai Latvijas Pasts savā mobilajā lietotnē veicis būtiskus papildinājumus – kad klients attālināti pieteicies pasta pakalpojumam un izņēmis savu kārtas numuru, iespējams redzēt ne tikai konkrēto numuru, bet arī pirms klienta šo pakalpojumu gaidošo numuru skaitu, rindas virzību un prognozi par aptuveno gaidīšanas laiku. Ja nepieciešams, kārtas numuru iespējams atlikt uz piecām minūtēm vai atcelt. Mobilā lietotne klientu informē brīdī, kad rindā pirms viņa atlikuši tikai trīs numuri un kad pienācis klienta kārtas numurs, attiecīgi norādot arī kasi, kurā tiks sniegts pakalpojums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gadā par 20,6% jeb 12,9 miljoniem eiro palielinājies Latvijas Pasta neto apgrozījums, liecina uzņēmuma 2017.gada pārskats, ko revidējusi auditorkompānija KPMG Baltics.

Tas ir vēsturiski lielākais uzņēmuma apgrozījums - 75,6 miljoni eiro.

Apgrozījuma pieaugumu nodrošinājuši Latvijas Pasta īstenotie pasākumi uzņēmuma ilgtermiņa attīstības veicināšanā, aktīvi darbojoties pakalpojumu digitalizācijā, e-komercijas sūtījumu piesaistē, kā arī radot jaunus produktus un papildu servisus, piemēram, iesaistoties tranzīta pakalpojumu sniegšanā Āzijas sūtījumu piegādēs uz trešajām valstīm.

Latvijas Pasta neto peļņa pārskata periodā veido 1,7 miljonus eiro. Būtiskākie pakalpojumu segmenti, kuros vērojams lielākais ieņēmumu kāpums, 2017.gadā bija pasta paku sūtījumi – pieaugums par 398% jeb 11,3 miljoniem eiro, norēķinu sistēmas pakalpojumi – par 38,1% jeb vairāk nekā miljonu eiro, vēstuļu korespondence – par 2,1% jeb 0,6 miljoniem eiro.

Pakalpojumi

Latvijas Pasts saņēmis teju 160 sabojātus sūtījumus no Nīderlandes un Kanādas

Zane Atlāce - Bistere,02.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts bojātā veidā saņēmis gandrīz 160 avioceļā piegādātu pasta sūtījumu no Nīderlandes, starp kuriem ir arī tranzīta sūtījumi no Kanādas. Daļa sūtījumu ir pilnībā samirkuši un atsevišķi no tiem šā iemesla dēļ pat izjukuši, informē uzņēmumā.

Starptautiskajos tiesību aktos noteiktajā kārtībā Latvijas Pasts sastādījis attiecīgu dokumentu, kas iesniegts Kanādas pasta operatoram Canada post un Nīderlandes pasta operatoram PostNL. Sūtījumi Latvijas Pastā tiek pārpakoti, lai tos varētu piegādāt identificējamajiem adresātiem, un īpaši marķēti, informējot par saņemšanu bojātā veidā.

Tā kā daļa bojāto sūtījumu ir eksprespasta sūtījumi, to izsūtītājiem iespējams pretendēt uz starptautiskajos normatīvajos aktos noteikto kompensāciju. Lai izteiktu savas pretenzijas par sūtījuma nekvalitatīvu piegādi, saņēmējam par bojātā veidā saņemto sūtījumu jāinformē tā izsūtītājs, kam savukārt jāvēršas attiecīgi Kanādas vai Nīderlandes pasta uzņēmumā. No savas puses Latvijas Pasts jau informējis abu valstu pasta operatorus par konkrētajiem bojātā veidā saņemtajiem pasta sūtījumiem. «Klientiem, saņemot bojātos sūtījumus, ir tiesības no tiem atteikties un vērsties ar pretenziju pie izsūtītāja. Ja sūtījumu piegādā Latvijas Pasta Eksprespasta kurjers, atteikšanās no tā ar attiecīgu aktu jānoformē, sūtījumu saņemot, bet, ja sūtījums tiek saņemts pasta nodaļā, atteikšanās ar aktu jānoformē uz vietas pasta nodaļā,» skaidro Latvijas Pasta Kvalitātes vadības daļas vadītāja Gunita Mazīte.

Biznesa tehnoloģijas

Latvijas Pasts aicina pieteikties e-aicinājumiem par reģistrēto sūtījumu saņemšanu

Db.lv,17.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts sāk piedāvāt elektronisko aicinājumu pakalpojumu mobilo īsziņu veidā arī par reģistrētu – ierakstītu un/vai apdrošinātu – sūtījumu saņemšanu.

Tā kā atbilstoši normatīvajam regulējumam attiecībā uz reģistrētajiem sūtījumiem adresātam ir jāsniedz sava piekrišana elektroniskai saziņai, šā pakalpojuma saņemšanai klientam būs jāpiesakās, norādot precīzu un funkcionējošu sava mobilā tālruņa numuru. Kopš 2017.gada novembra Latvijas Pasts ar īsziņām jau informē vienkāršo sīkpaku saņēmējus no ārvalstu interneta veikaliem.

Izmantojot jauno pakalpojumu, klienti – gan fiziskas, gan juridiskas personas – varēs saņemt elektroniskos aicinājumus mobilās īsziņas formātā par tiem pasta nodaļā saņemtajiem reģistrētajiem sūtījumiem, uz kuriem būs norādīts adresāta pareizs mobilā tālruņa numurs. Šādu sūtījumu lielāko daļu veido sīkpakas, pakas un eksprespasta sūtījumi no interneta veikaliem, jo, iepērkoties tajos, viena no aizpildāmajām pasūtījuma sadaļām tradicionāli ir mobilā tālruņa numurs, kuru izsūtītājs parasti norāda arī uz sūtījuma.

Pakalpojumi

Pasta nodaļas darbinieka jaunais apģērbs izmaksā aptuveni 100 eiro

Rūta Lapiņa,23.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvijas Pasta» darbinieki rekonstruētajā Rīgas 84. pasta nodaļā ir tērpušies jauna dizaina darba apģērbā, ko veidojusi Latvijas tērpu dizainere Dace Bahmane-Krieviņa. Vienam darbiniekam darba apģērba komplekts kopā ar aksesuāriem izmaksā aptuveni 100 eiro, biznesa informācijas portālu db.lv informēja VAS «Latvijas Pasts» Ārējo komunikāciju vadības daļas sabiedrisko attiecību speciāliste Vineta Danielsone.

Jaunajam pasta nodaļu darbinieku apģērbam ir vienojošs un lietišķs stils. Plānots, ka darba apģērbs pakāpeniski tiks nodrošināts lielākajās «Latvijas Pasta» nodaļās.

Jau vēstīts, ka Rīgas 84.pasta nodaļas rekonstrukcijas izmaksas veido nepilnus 30 000 eiro.

Turpmāk šajā nodaļā klientu apkalpošana tiks organizēta, izmantojot no līdzšinējās nodaļas atšķirīgus principus: pasta darbinieks sagaidīs klientu un sniegs nepieciešamo palīdzību, konsultējot, paskaidrojot, kā arī vajadzības gadījumā asistējot pakalpojuma saņemšanai nepieciešamo dokumentu aizpildīšanā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai klientiem atvieglotu sūtījumu atmuitošanas un saņemšanas procesu, kas būtiski mainīsies no 2021.gada 1.jūlija, kā arī padarītu to ērtāku un ātrāku, Latvijas Pasts radījis jaunu digitālu risinājumu – lietotni atmuito.pasts.lv, informē uzņēmums.

Tā dažos soļos ļaus izvēlēties atmuitošanas veidu un ar Latvijas Pasta starpniecību vienkārši atmuitot no trešajām valstīm saņemtos sūtījumus, kas saskaņā ar izmaiņām Eiropas Savienības (ES) tiesību aktos turpmāk būs jādeklarē muitā un kam bez izņēmuma tiks piemērots pievienotās vērtības nodoklis.

Jau ziņots, ka ar 1.jūliju jaunā nodokļu piemērošanas sistēma pasta sūtījumiem no trešajām valstīm attieksies uz pasta nozari visā ES, tostarp uz pilnīgi visiem pasta komersantiem Latvijā un to klientiem. Tādējādi izmaiņas skars faktiski katru Latvijas iedzīvotāju, kurš iepērkas trešo valstu interneta veikalos vai saņem sūtījumus no ārpus ES dzīvojošiem draugiem vai radiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas pasts" plāno turpināt attīstīt finanšu pakalpojumus, intervijā sacīja "Latvijas pasta" jaunā vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Viņa norādīja, ka ar klientu portfeli "Latvijas pasts" ir viena no lielākajām finanšu iestādēm Latvijā, un ir jautājums, kāpēc lai to neturpinātu audzēt un nepadarītu pakalpojumus modernākus.

"Mēs redzam potenciālu, ka varētu piedāvāt pat tādus finanšu pakalpojumus, ko komercbankām ir pārāk sarežģīti ieviest, bet mēs kā mazāks uzņēmums to varētu veiksmīgi darīt," sacīja "Latvijas pasta" vadītāja, piebilstot, ka pašlaik kompānijas klientiem ir iespēja Pasta norēķinu sistēmas (PNS) maksājumu kontu sasaistīt ar "VISA" maksājumu karti, ir izveidota "Latvijas Pasts Pay" mobilā lietotne un nākamais solis būs maksājumu veikšana tiešsaistē.

Tāpat viņa norādīja, ka vidējais "Latvijas pasta" klients ir vecumā virs 55 gadiem, kā arī daudziem klientiem nav radu vai draugu, kas palīdzētu nokārtot konta atvēršanu bankā. Tāpat pasta nodaļa iedzīvotājiem nereti ir tuvāk dzīvesvietai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pasta kompānijas Latvijas Pasts (LP) sākusi daudzfunkcionālās klientu plūsmas vadības sistēmas In-Out ierīkošanu vēl 20 pasta nodaļās, tādējādi uzlabojot klientu apkalpošanas servisu. Pakalpojumu saņemšanai nodaļās ar klientu plūsmas vadības sistēmu iespējams pieteikties arī attālināti, tālrunī izmantojot LP mobilo lietotni, informē LP Ārējo komunikāciju vadītāja Gundega Vārpa.

LP uzsācis klientu apkalpošanas servisa uzlabojumu projekta nākamo kārtu, kas līdz 2017.gada oktobra sākumam paredz In-Out klientu plūsmas vadības sistēmas ierīkošanu vēl 20 pasta nodaļās: septiņas no šīm nodaļām atrodas Rīgā, bet trīspadsmit nodaļas – Latvijas reģionu pilsētās – Aizkrauklē, Bauskā, Daugavpilī, Gulbenē, Ikšķilē, Jelgavā, Jūrmalā (Kauguros), Kuldīgā, Ogrē, Preiļos, Rēzeknē un Smiltenē.

G. Vārpa skaidro, ka mūsdienīgās klientu plūsmas vadības sistēmas rindu mašīnas regulē klientu kustību pasta nodaļā, vienlaikus dodot iespēju klientiem pakalpojumu saņemšanai pieteikties arī attālināti, izmantojot LP mobilo lietotni tālrunī. Tādējādi iespējams iepriekš uzzināt to klientu skaitu, kas arī vēlas izmantot attiecīgo pakalpojumu, ļaujot prognozēt attiecīgo gaidīšanas laiku. Savukārt brīdī, kad pienākusi rinda klientam trīs numurus iepriekš, mobilajā lietotnē parādās atgādinājums, bet, pienākot kārtas numuram, – paziņojums, pie kuras kases jādodas saņemt nepieciešamo pakalpojumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot aptuveni 200 000 eiro, līdz 2021.gada beigām Latvijas Pasts plāno atjaunināt 43 pasta nodaļu vizuālo tēlu un funkcionālo nodrošinājumu, veicot kosmētisko remontu atbilstoši vienotām stila vadlīnijām, uzlabojot apkalpošanas letes, pārskatot preču sortimentu un izvietojot preces mūsdienīgos tirdzniecības stendos.

Atbilstoši pārmaiņu plānam tiks pārveidotas 26 pasta nodaļas Rīgā un tās reģionā – Ādažos, Baldonē, Kauguros, Ķekavā, Piņķos, Ropažos un Salaspilī, piecas nodaļas – Kurzemē – Liepājas 3. un 12., Pāvilostas, Saldus un Tukuma pasta nodaļa – un pa četrām nodaļām pārējos reģionos. Latgalē tās būs Balvu 1., Līvānu, Krāslavas un Rēzeknes 4.pasta nodaļa, Vidzemē – Alūksnes 1., Limbažu 1., Salacgrīvas un Smiltenes pasta nodaļa, Zemgalē – Iecavas, Ikšķiles, Jelgavas 7. un Ogres 3.pasta nodaļa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts izsludinājis iepirkumu autoparka būtiskai papildināšanai, paredzot vismaz 200 jaunu dienesta automašīnu pilna servisa nomu pastnieku ikdienas funkciju veikšanai.

Atkarībā no iepirkumā iesniegtajiem piedāvājumiem plānots, ka pastniekiem darba izpildei paredzēto jauno automašīnu skaits var sasniegt līdz pat 344 vienībām.

Jaunās automašīnas īpaši palīdzēs pastniekiem teritorijās, kur tiek nodrošināta universālā pasta pakalpojuma sniegšana klientu dzīvesvietās. Veicinot videi draudzīgākas pasta sūtījumu piegādes, svarīgs kritērijs iepirkumā būs degvielas patēriņa rādītājs.

Pamatojoties uz apkalpojamās teritorijas lielumu un citiem parametriem – piemēram, vai piegādes tiek veiktas lauku teritorijā, privātmāju vai daudzdzīvokļu māju rajonā –, pasta sūtījumi tiek piegādāti kājām, ar velosipēdu vai motorizēto transportu: automašīnu vai motorolleru. Pamatā motorizētais transports sūtījumu piegādēm tiek izmantots reģionu teritorijās, kur ir zems apdzīvotības blīvums un attālumi starp adresātiem lauku mājās var sasniegt pat desmitiem kilometru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts bojātā veidā saņēmis gandrīz 80 avioceļā piegādātu pasta sūtījumu no Nīderlandes. Vairāki saņemto sūtījumu maisi ir pilnībā samirkuši, bet citi – pat izjukuši, tāpēc daļai no tiem nav iespējams noteikt adresātus, informē Latvijas Pasts.

Starptautiskajos tiesību aktos noteiktajā kārtībā Latvijas Pasts izveidojis attiecīgu dokumentu, kas iesniegts Nīderlandes pasta operatoram PostNL. Bojātie sūtījumi Latvijas Pastā tiek pārpakoti, lai tos varētu piegādāt identificējamajiem adresātiem – katrs bojātais sūtījums tiek īpaši marķēts ar norādi par saņemšanu bojātā veidā un informatīvu vēstuli no Latvijas Pasta.

«Klientiem, kuri saņēmuši bojātus sūtījumus, ir tiesības no tiem atteikties un vērsties ar pretenziju pie izsūtītāja. Ja sūtījums tiek saņemts pasta nodaļā, atteikšanās ar īpašu aktu jānoformē uz vietas pasta nodaļā, bet, ja sūtījumu piegādā Latvijas PastaEksprespasta kurjers, atteikšanās no tā ar attiecīgu aktu jānoformē, sūtījumu saņemot,» skaidro Latvijas Pasta Kvalitātes vadības daļas vadītāja Linda Ševele.

Finanses

VID: Visi dāvanu sūtījumi no valstīm ārpus Eiropas Savienības ir jādeklarē

LETA,09.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi dāvanu sūtījumi no valstīm ārpus Eiropas Savienības (ES) ir jādeklarē, bet nodokļi nav jāmaksā, ja sūtījuma vērtība nepārsniedz 45 eiro, informēja Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvji.

Deklarācija muitā ir jāiesniedz par visiem sūtījumiem, neatkarīgi no preču vērtības. Preču vērtība tiek ņemta vērā, piemērojot atbrīvojumu no nodokļiem - ja kā dāvana tiek sūtītas preces, kuru kopējā vērtība nepārsniedz 45 eiro, nodokļi par sūtījumu nav jāmaksā, taču ar nosacījumu, ka nosūtītājs ir privātpersona un sūtījums nav komerciāls. Ja vērtība ir lielāka, saņemot sūtījumu, ir jāsamaksā nodokļi.

Prasība deklarēt visus sūtījumus ES ir spēkā no 2021.gada 1.jūlija, un tā attiecas uz sūtījumu saņemšanu no jebkuras valsts, kas nav ES dalībvalsts, tostarp no Lielbritānijas, Norvēģijas, Šveices.

Saņemot no pasta operatora ziņu par muitojamu sūtījumu, cilvēks var izvēlēties, vai deklarāciju muitā iesniegs pats, vai uzticēs šo pienākumu veikt pasta operatoram. Ja deklarāciju cilvēks vēlas iesniegt pats, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšana sistēmu (EDS), ir jāzina, kas ir sūtījumā. To var noskaidrot, vai nu pajautājot dāvanas nosūtītājam, vai arī vēršoties pie pasta operatora, piemēram, pasta nodaļā, ja piegādātājs ir VAS "Latvijas pasts".

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovakar Rīgā aplaupīta 45.pasta nodaļa, aģentūru LETA informēja VAS Latvijas Pasts pārstāve Gundega Vārpa.

Viņa norādīja, ka laupīšanas laikā pasta nodaļā atradās daži cilvēki, taču neviens nav cietis. Sīkāku informāciju par notikušo pasta pārstāve pagaidām nesniedza.

Uzbrukums noticis pēc plkst.18 Rīgas 45.pasta nodaļai, kas atrodas Katrīnas dambī 22. Nolaupīti vienā kasē esošie naudas līdzekļi.

Vārpa norādīja, ka pasta darbinieki šajā situācijā rīkojās precīzi atbilstoši noteiktajām procedūrām, ar trauksmes pogu izsaucot apsardzi, kā arī Valsts policiju, kas notikuma vietā ieradās nekavējoties.

Pasta pārstāve izteica pateicību darbiniekiem par operatīvo rīcību.

Notikuma vietā strādā Valsts policija.

Policijas pārstāve Simona Grāvīte aģentūrai LETA pastāstīja, ka iespējamais laupītājs vai laupītāji pagaidām nav aizturēti. Tiek skaidroti notikušā apstākļi.