Transports un loģistika

Autotransporta direkcijas iepirkums provocē augstāku cenu

Jānis Goldbergs, 16.08.2019

Jaunākais izdevums

Valsts iepirkums Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā noslēgsies 9. septembrī. Autotransporta direkcijā (ATD) tiks atvērti pārvadātāju piedāvājumi, un, visticamāk, tie pārsniegs valsts iecerēto summu

Kādēļ pārvadātāji nevar izpildīt valsts piedāvājumu veikt pārvadājumus sabiedriskajā transportā visā Latvijā kopumā pie tādiem noteikumiem, kā definēti iepirkumā? Kādi ir valsts iepirkuma riski no pārvadātāju skatu punkta? Pie kādām sekām novedīs pārlieku augstā piedāvātā pārvadājumu cena, kuru diktē pats iepirkums? Uz šiem un citiem jautājumiem atbildes Dienas Bizness prasīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidentam Ivo Ošeniekam.

Fragments no intervijas, kas publicēta 16. augusta laikrakstā Dienas Bizness:

Kāds ir iepirkuma galvenais klupšanas akmens vai risks, raugoties no pārvadātāju skatu punkta?

Pārvadātājiem ir jāparedz cena pakalpojumam 10 gadus uz priekšu. Pēc būtības ir jāparedz trīs cenas trīs dažādiem periodiem. No 2021. gada līdz 2024. gadam, no 2025. gada līdz 2027. gadam un pēdējais periods līdz 2030. gadam. Cenu pārskatīšana daļēji ir iezīmēta otrajam un trešajam periodam pie nosacījuma, ja degvielas cena pieaug vairāk nekā par 5% un darba algas pieaug vairāk nekā par 8%. Jautājums ir, ko darīt uzņēmējiem, pirmkārt, ja cena pieaug vairāk par noteikto jau līdz 2024. gadam, kad iespējama pirmā cenas pārskatīšana, otrkārt, ja 5% vai 8% sastāda, piemēram, 100 000 eiro vai vairāk. No kādiem līdzekļiem to segt? Tie ir būtiski riski. Tātad šoruden pārvadātājs nosauks cenu par kilometru, un ar tādu cenu būs jāspēj izdzīvot līdz 2024. gadam bez cenas pārskatīšanas, pat ja pieaugs nodokļi, degvielas cenas vai minimālā alga, ko šobrīd nevar prognozēt.

Pārskatīšanai ir ierobežojums, ja 2024. gadā degvielas cena ir pieaugusi tikai par 4,9% vai darba alga palielinājusies tikai par 7,9%?

Tad ar 2019. gadā nosolīto cenu par pārvadājumu kilometru būs jādzīvo tālāk līdz 2028. gadam. Lai situāciju labāk izprastu, regulārajiem pasažieru pārvadājumiem ir tikai viens pasūtītājs, un tā ir valsts. Maksātājs par pakalpojumu, ko nesedz biļešu ieņēmumi, ir valsts budžets ar savām šā brīža problēmām.

Ja neskatāmies uz zaudējumu prognozēšanu pēc pieciem vai desmit gadiem, kam traucē šādi noteikumi?

Problēmas ir, runājot ar bankām, ar autobusu ražotājiem vai piegādātājiem un citām organizācijām, ar kurām pārvadātājiem nepieciešami ilgtermiņa līgumi, lai nodrošinātu nepārtrauktu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu. Ne Finanšu ministrija, ne Ekonomikas ministrija nevar iedot valsts attīstības prognozes turpmākajiem 10 gadiem. Tas nozīmē, ka, piedaloties konkursā, visi riski un arī šis ir jāierēķina kilometra cenā. Vienlaikus ir skaidrs, ka akcīzes nodokļa pieaugums nākotnē būs, bet Satiksmes ministrija nepasaka, kad tas notiks un par kādu lielumu nodoklis kaut kad varētu tikt palielināts. Proti, valsts pati prognozē neprognozējamas izmaiņas cenā, kuras lūdz paredzēt uzņēmējiem savā iepirkumā! Tas, vienkārši runājot, ne tikai nav godīgi, bet ir arī bezkaunīgi! Kad tika pieņemts Valsts pārvaldes iekārtas likums, valsts noteica principus, pēc kādiem valsts pārvalde strādās. Šajā iepirkumā valsts pārvalde atkāpjas jau no pamatprincipiem, pārliekot valsts politiskās un ekonomiskās attīstības prognozēšanu uz vienas nozares uzņēmējiem.

Kas tad ir tā summa – 447 miljoni eiro turpmākajiem 10 gadiem, par kuru informatīvā ziņojumā jūnijā pateikts premjeram un Ministru kabinetam un kas vismaz ar zīmuli ierakstīta budžeta plānos?

Pirmkārt, šī summa ir viens liels jautājums pasažieru pārvadātāju nozarei Latvijā. Summa dokumentos tiek saukta par līgumcenu, lai gan patiesībā ir zaudējumu kompensācijas summa turpmākajiem 10 gadiem. Tātad gadā valsts budžetā zaudējumu kompensācijām tiek paredzēti 44,7 miljoni eiro. Patiesībā līgumcenā norāda cenu par pārvadājumu kilometru, un, visticamāk, tā parādīsies pēc iepirkuma, pār kādu būs jānoslēdz līgumi. Sabiedrisko pārvadājumu koncepcija, kas tapa, lai varētu izsludināt konkursu pārvadātājiem, bija ar citiem skaitļiem izdevumu sadaļā. Auditorkompānija PricewaterhouseCoopers, kas tika pieaicināta no koncepcijas veidotāju puses, lai izvērtētu izstrādāto koncepciju, savos pētījumos norāda kopējos prognozētos izdevumus. 2021. gadā auditori paredzēja, ka izmaksas var būt virs 77 miljoniem eiro. Tas ir krietni vairāk par 44,7 miljoniem, un jau sākotnēji ir skaidrs, ka cipars iepirkumā ir nereāls. Tajā mirklī, kad Ministru kabinets šā gada 4. jūnijā apstiprināja summu zināšanai, tika pateikts, ka, ja piedāvājumi konkursā to pārsniegs, tad Autotransporta direkcijas pārstāvji dosies uz Ministru kabinetu un prasīs, ko darīt, jo naudas, kā zināms, budžetā tik daudz nebūs. Mēs jau šobrīd varam prognozēt, ka summa būs lielāka, jo riski, kas jāiekļauj kilometra cenā, ir pārāk lieli. Šāda darbība jau pati par sevi ir pretrunā valsts pārvaldes iekārtas pamatprincipiem un ir neglaimojoša valstij attieksmē pret uzņēmējiem.

Kad riski būtu mazāki?

Ja cenas konkursam būtu jānosaka 2021. gadam, kas jau tāpat ir ilgs periods uz priekšu, un cenu pārskatītu katru gadu, ņemot vērā iepriekšējā gada cenu svārstības. Tās var būt gan uz vienu vai otru pusi un var izrādīties arī valstij izdevīgāk. Pārskatīšanas periodi būtu īsāki, ne trīs vai četri gadi, bet katru gadu vai ik pāris gadus. Cenā iekļaujamie riski būtu daudz mazāki, un pasūtītājs saņemtu daudz labākus, objektīvākus piedāvājumus no bankām un autobusu ražotājiem. Pēc būtības valsts pati ar šādu iepirkumu diktē augstu pasažieru pārvadājumu kilometra cenu, bet iepirkuma līgumcenu nosakot tuvu pašreizējam pakalpojuma izmaksu kompensācijas līmenim pie pašreizējām daudz pieticīgākajām prasībām.

Noliekot malā cenu un tās pārskatīšanas termiņus – viss pārējais ir kārtībā?

Manuprāt, tā nav. Pirmā lieta ir tas, ko mēs redzam no tehniskās specifikācijas un vērtēšanas kritērijiem. Otrā ir tas, ka pārvadātājs, kurš startē konkursā, ir ieinteresēts dabūt pēc iespējas vairāk punktu. Abās sadaļās ir, ko pārmest. Uzvara konkursā ir pārvadātāju izdzīvošanas jautājums.

Kas vainas iepirkuma noteikumiem kopumā?

40% punktu pienākas par cenas piedāvājumu, bet 60% – par tehniskiem risinājumiem. Uzvarēs tehniskais piedāvājums, jo ir pateikts, ka zemākās cenas ietekme nav tik būtiska. Piemēram, ir noteikts, kāds ir autobusu minimālais vecums, un ir noteikts parka vidējais vecums, kas ir 9 gadi. Tās ir prasības tikai kvalifikācijai konkursā. Punktus var saņemt par augstākiem rādītājiem. Jo jaunākus autobusus piedāvā, jo saņem vairāk punktu. Stāsts par šo sadaļu ir interesants, ja ieklausās ATD komentāros. Viņi saka, ka nav obligāti pirkt jaunus autobusus. Var taču nepildīt šo pozīciju. Var dabūt punktus citās pozīcijās. Tomēr, lai uzvarētu konkursā, jebkurš jau saprot, ka punkti ir jādabū maksimāli daudz visās pozīcijās, jo sevišķi, ja par jauniem autobusiem ar to tehniskajiem rādītājiem var saņemt lielāku punktu skaitu, nekā piedāvājot zemāku cenu. Skaidrs, ka tas sadārdzinās pakalpojumu.

Visu interviju lasiet 16. augusta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija no piektdienas īslaicīgi samazinās autobusu reisu skaitu, jo, ieviešot ārkārtējo situāciju Covid-19 izplatības mazināšanai, reģionālo maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaits turpina būtiski kristies, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijā.

Direkcijā atzīmēja, ka, sākoties otrajam Covid-19 infekcijas izplatības vilnim, ir vērojams pasažieru skaita kritums - septembrī reģionālo maršrutu autobusos vienā dienā vidēji tika pārvadāti vairāk nekā 68 000 pasažieru, oktobrī - aptuveni 56 000, bet novembra sākumā - apmēram 46 000 pasažieru. Paredzams, ka pasažieru skaita kritums turpināsies.

Tāpat Autotransporta direkcijā norādīja, ka direkcija turpina regulāri sekot līdzi pasažieru skaita izmaiņām, īslaicīgi slēdzot tos reisus, kuros pasažieru praktiski nav, tomēr nepieciešamības gadījumā tos varēs operatīvi atjaunot. Plānots, ka reisu skaits tiks samazināts tajos maršrutos, kuru pamatfunkcija nav saistīta ar iedzīvotāju nogādāšanu darbavietās vai skolēnu nogādāšanu izglītības iestādēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka mobilā lietotne "Yandex.Taxi" un tīmekļvietne "taxi.yandex.lv" joprojām nav reģistrēta, bet turpina sniegt pakalpojumus, Autotransporta direkcija pieņēmusi lēmumu tās bloķēt.

No šā gada 22. janvāra tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējiem, ar kuras starpniecību var izsaukt un apmaksāt pārvadājumu pakalpojumus ar vieglo automobili, jābūt reģistrētiem Autotransporta direkcijā. Tie, kuri nav reģistrējušies, Latvijā savus pakalpojumus piedāvāt nedrīkst. Līdz šim reģistrējies ir tikai Igaunijas uzņēmums "BOLT TECHNOLOGY OÜ".

Autotransporta direkcija un kontrolējošās institūcijas ir fiksējušas, ka mobilā lietotne "Yandex.Taxi" un tīmekļvietne "taxi.yandex.lv" turpina sniegt pakalpojumus, neskatoties uz to, ka nav reģistrētas, tāpēc direkcija ir vērsusies pie visiem elektronisko sakaru komersantiem ar lūgumu tās bloķēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija atkārtotā konkursā par vienotas sabiedriskā transporta biļešu sistēmas izstrādi, uzturēšanu un izmaiņu pieprasījumu realizāciju noslēgusi līgumu ar SIA "Codex", kuras piedāvātā līgumcena bija 557 600 eiro, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.

Kā norādīja direkcijā, sistēmu paredzēts izstrādāt apmēram desmit mēnešu laikā, lai iekļautos sākotnējos plānos to ieviest jau šogad, lai gan konkursa nolikumā teikts, ka papildu četri mēneši tiek atvēlēti sistēmas pieņemšanai un ieviešanai produktīvajā lietošanā.

Tāpat sistēmas uzturēšanas termiņš, kura laikā var tikt veiktas izmaiņas pieprasījumu realizācijā, ir 36 mēneši no brīža, kad ir parakstīts nodošanas-pieņemšanas akts par sistēmas izstrādes noslēgšanu.

Iepirkumam pieteicās kopumā sešas kompānijas, tostarp "Codex", kuru piedāvājums bija finansiāli lētākais. Pirms iepirkuma kā paredzamo līgumcenu Autotransporta direkcija bija noteikusi 650 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Piedāvājumu sabiedriskā transporta pakalpojumu konkursam varēs iesniegt līdz 23. decembrim

Zane Atlāce - Bistere, 19.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pretendenti savu pieteikumu konkursam par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 16 maršrutu tīkla daļās laika periodā no 2021. līdz 2030. gadam var iesniegt līdz 2019. gada 23. decembrim, informē VSIA Autotransporta direkcija pārstāve Lilita Pelčere.

Ņemot vērā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) norādes, sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas iepirkuma dokumentācijā tika veiktas nelielas korekcijas. Saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma nosacījumiem konkursa termiņš ir jāpagarina par aptuveni vienu mēnesi, ja tiek veiktas korekcijas dokumentācijā.

IUB tika iesniegtas četras sūdzības, un no kopumā 38 apstrīdētajiem punktiem 35 tika uzskatīti par nepamatotiem. Lai nekavētu iepirkuma procesu, Autotransporta direkcija veica izmaiņas konkursa nolikumā.

Autotransporta direkcijas ieskatā gan mūsdienu mobilitātes apstākļos, gan nākamajā desmitgadē personām ar funkcionāliem traucējumiem ir jānodrošina iespēja pieteikt pielāgotu transportlīdzekli 24, nevis 72 stundas pirms brauciena. Iepirkuma dokumentācijas grozījumos tika noteikts, ka pārvadātājiem šī prasība jānodrošina, balstoties uz nozari regulējošajiem normatīvajiem aktiem, kuros plānots veikt korekcijas, nosakot, ka pielāgotu transportlīdzekli varēs pieteikt 24 stundu laikā. Tādējādi sākotnēji ietvertais nosacījums tiks izpildīts, bet mainīts tiks formulējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atcelta Yandex.Taxi darbības ierobežošana Latvijā

Lelde Petrāne, 16.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija ir pārbaudījusi "Yandex.Taxi" iesniegtos dokumentus un pārliecinājusies par to atbilstību normatīvo aktu prasībām, tāpēc ir pieņemts lēmums reģistrēt "Yandex.Taxi" kā tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzēju. Tādējādi tiks atcelta mobilās lietotnes "Yandex.Taxi" un tīmekļvietnes "taxi.yandex.lv" darbības ierobežošana Latvijas teritorijā.

Autotransporta direkcija vērsīsies pie elektronisko sakaru komersantiem ar lūgumu atbloķēt mobilo lietotni "Yandex.Taxi" un tīmekļvietni taxi.yandex.lv. Plānots, ka tuvāko dienu laikā tās atjaunos savu darbību.

Šobrīd Latvijā ir reģistrējušies divi šādu pakalpojumu sniedzēji – "BOLT TECHNOLOGY OÜ" un "Yandex.Taxi".

Arī pēc pakalpojuma sniedzēju reģistrēšanas Autotransporta direkcija kopā ar kontrolējošajām institūcijām turpinās sekot līdzi tam, lai tiktu izpildīta normatīvajos aktos noteiktā kārtība, kā nodrošināt pārvadājumu pakalpojumu, izmantojot mobilo lietotni vai tīmekļvietni.

Pakalpojumu sniedzējam jānodrošina, lai ar konkrētās tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes starpniecību pakalpojumus pasažieriem varētu piedāvāt tikai licencēti komersanti, kuri ir saņēmuši licences kartīti par katru transportlīdzekli, ar ko tiek veikti pārvadājumi. Tāpat tam jāpārliecinās, ka autovadītāji, kuri nodrošina pasažieru komercpārvadājumus, ir reģistrēti Taksometru vadītāju reģistrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo tuvāk nāk brīdis, kad noslēgsies konkurss par pasažieru pārvadājumiem Latvijā, jo skarbāki ir pārmetumi Autotransporta direkcijai un tās vadītājam Kristiānam Godiņam.

Situācija ir gluži kā pie pokera galda, kad kārtis vēl nav redzamas, bet apkārt sēdošie izrunājas un slēpj dūžus piedurknēs, un visi spēlētāji vienlaikus nekad nesēž pie galda. Proti, Satiksmes ministrija, kas dod finansējumu, pārvadātāji, kuri piedalīsies konkursā, un šoferu arodbiedrības sarunājas pa stūriem, divatā, bet pie galda visi blefo.

Šoferi grib 10 eiro

5. jūlijā pie Autotransporta direkcijas (ATD) notika Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības (LAKRS) rīkots pikets, kura galvenā prasība skanēja vienkārši: «10 eiro par nobraukto stundu autobusu šoferiem!» Bija aicinājums: «Godiņ, nāc ārā!» Bija citi saukļi, tomēr cauri visam vijās neapmierinātība par to, ka valsts vēl 2030. gadā autobusu šoferiem paredzējusi 6,05 eiro par nobraukto stundu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) ir pabeigusi pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» audita analīzi un aicinās tiesībsargājošās iestādes izvērtēt, vai nav notikusi fiktīva nodarbinātība un citi pārkāpumi, vēsta «TV3 ziņas».

Analīzē esot secināts, ka «Rīgas satiksmes» finanšu darbībā ir nopietnas problēmas, savukārt Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) kā kapitāldaļu turētājs nav organizējis pietiekamu pārraudzību pār uzņēmuma darbu.

«Tur ir acīmredzamas norādes uz fiktīvi nodarbinātību uzņēmumā, par to, ka viens vai otrs lēmums attiecībā uz uzņēmumu kredītu ņemšanu un attīstību ir pieņemts, neievērojot procedūru. Šie ir jautājumi, kas Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam būtu jāizvērtē,» sacīja vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce (AP).

Secinājumiem pagaidām ir ierobežotas pieejamības statuss. Tie patlaban tiekot apkopoti, veidojot gala ziņojumu, kuru šonedēļ kā pieprasījumu paredzēts nosūtīt Ušakovam. Atbilžu sniegšanai viņam būšot nedēļa laika un, visticamāk, marta beigās ministrija lems, vai ir pamats rosināt Ušakova atlaišanu, vēsta raidījums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezmaksas autobusu ieviešanai šobrīd atbilst 18 reģionālie maršruti, pastāstīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Viņš skaidroja, ka konkrētajam autobusa maršrutam ir jāatbilst divām, trim prasībām, lai tas tiktu ieviests kā bezmaksas - attiecīgajā vietā iedzīvotāju blīvumam jābūt ne vairāk kā četriem iedzīvotājiem uz kvadrātkilometru, jābūt ne vairāk kā 2,5 pasažieriem maršrutā, savukārt valsts finansējuma daļai maršruta uzturēšanai jāveido vismaz 85%.

Pašreiz visām trim prasībām atbilst 18 maršruti, bet to skaits var mainīties atbilstoši aktuālajai situācijai, norādīja Godiņš.

«Tie ir ļoti nerentabli maršruti, tādi, kur tāpat ieņēmumu ir ļoti mazi. Lai saglabātu cilvēkiem mobilitātes iespēju un, lai viņi dzīvotu laukos, transports tiek piedāvāts bez maksas. Mērķis ir, lai cilvēki var pārvietoties un saņemt pakalpojumus, un viņam nebūtu jāizmanto privātais transports,» teica Autotransporta direkcijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lielākais risks neiekļūt autobusos jauno ietilpības prasību dēļ ir pasažieriem Pierīgā

LETA, 07.12.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais risks neiekļūt autobusos jauno ietilpības prasību dēļ ir pasažieriem Pierīgā, pirmdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

"Lielākoties risks ar neiekļūšanu autobusā varētu būt tikai un vienīgi Pierīgā rīta un vakara stundās, kad ir lielāks pasažieru skaits, kas dodas uz darbu vai no darba," teica Godiņš.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka Autotransporta direkcija ir lūgusi pārvadātājus, kur tas ir iespējams, nodrošināt lielākas ietilpības autobusus, ja ir saredzams risks, ka pasažieru skaits varētu pārsniegt atļautos 50% no ietilpības, vai arī nodrošināt papildu reisus, ja tas būs nepieciešams.

Tāpat Godiņš atzina, ka pilsētas satiksmē sabiedriskā transporta pasažieru skaitu izkontrolēt ir grūtāk, jo pasažieri transportlīdzeklī iekāpj pa visām durvīm, tādējādi, piemēram, "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļos sēdvietas tiks marķētas, bet vilcienos konduktori centīsies pasažierus novirzīt uz vagoniem, kuros cilvēku ir mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc produkta testu pabeigšanas maijā "Qwqer" plāno sākt sniegt taksometra pakalpojumus Latvijā.

"Ideja izveidot savu taksometra pakalpojumu mums radās pēc veiksmīgi uzsāktiem piegādes pakalpojumiem. Mūsu mērķis bija pēc iespējas ātrāk organizēt piegādi tajā pašā dienā, un mums tas izdevās. Redzot ieguvumus no mūsu pakalpojumu sniegšanas ātruma, daudzi klienti lūdza mums izmēģināt sevi taksometra pakalpojumu sfērā. Galu galā izlēmām to darīt un ieviesām to mūsu pakalpojumu klāstā. Tagad jebkurš "Qwqer" klients varēs pasūtīt ne tikai piegādi, ēdienu vai produktus, bet arī taksometru," biznesa portālam db.lv stāsta Andris Grigorjevs, "Qwqer" izstrādātājas SIA "Ipay" līdzīpašnieks.

Uzņēmums sāka piedāvāt piegādes pakalpojumus pagājušā gada decembrī. Ideja radusies vērojot, kā sāka mainīties pakalpojumu tirgus. Viņš stāsta, ka projekts tika izstrādāts tepat Latvijā, bet pirmā vieta, kur tas tika ieviests, ir Šeņžeņas pilsēta Ķīnā, kurā ir aptuveni 12 miljoni iedzīvotāju. Šobrīd "Qwqer" darbojas Rīgā, Šeņžeņā, Tokijā, Ņūdeli, Losandželosā. Drīzumā iecerēts sākt darbu Maiami un Maskavā. "Šobrīd pieprasījums pēc piegādēm ir ļoti liels un tas nekur nepazudīs," paredz A. Grigorjevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometriem pie lidostas būs striktākas prasības, sāks darboties vaučeru sistēma

Zane Atlāce - Bistere, 27.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sakārtotu taksometru nozari, Ministru Kabinets (MK) otrdien, 27. augustā, atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) virzītos noteikumus, ar mērķi izskaust negodīgu attieksmi pret pasažieriem un ieviest skaidrus brauciena maksas noteikšanas principus, informē ministrijā.

Jaunie noteikumi, kas stāsies spēkā šī gada 1. septembrī, paredz, ka taksometra pakalpojumus ar ierobežotu piekļuvi publiski pieejamā teritorijā (autoostā, dzelzceļa stacijā, lidostā un ostā) varēs sniegt pārvadātājs, kas nodrošinās pakalpojuma piedāvājumu visā objekta darba (diennakts) laikā, apkalpojot personas ar invaliditāti, kā arī spējot nodrošināt taksometrus arī ar 6-9 sēdvietām, to skaitā bērnu sēdeklīšiem. Noteikts ierobežojums autotransporta līdzekļa vecumam – tas nedrīkst pārsniegt 5 gadus.

Noteikumi striktāk regulēs prasības taksometru tarifu norādē un pakalpojumu sniegšanas kārtību pie starptautiskās lidostas «Rīga», kā arī speciālās licences kartītes saņemšanas nosacījumus pārvadātājiem. Speciālās licences kartītes izsniegs Rīgas plānošanas reģions, un tās būs derīgas komercdarbībai arī visā pārējā plānošanas reģiona teritorijā. Rīgas plānošanas reģions pārbaudīs pārvadātāja un tā autotransporta līdzekļu atbilstību likumā noteiktajām prasībām. Šīs speciālās licences kartītes varēs anulēt, ja pārvadātājs nepildīs «Autopārvadājumu likumā» noteiktās prasības, kas ir jāpilda lidostas «Rīga» teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Latvijā ir pieejami divu veidu pakalpojumu sniedzēji, kas nodrošina pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili, – taksometru un tā saucamie «balto numuru» pārvadājumi.

Lai arī pasažieris saņem šķietami vienādu pakalpojumu – braucienu līdz izvēlētajam galamērķim, veids, kā pakalpojumu pieteikt un apmaksāt, ir dažāds. Tāpat atšķiras abu pakalpojumu sniedzēju atpazīšanas zīmes. Arī institūcijas, kas izsniedz dokumentus, lai komersants varētu nodrošināt šo pakalpojumu, ir dažādas. Tomēr Taksometru vadītāju reģistrā ir jābūt reģistrētiem pilnīgi visiem automobiļu vadītājiem, kuri veic pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili, skaidro Autotransporta direkcijā.

Izsaukšana un norēķini

Taksometra pakalpojumus pasažieris var pieteikt telefoniski, zvanot pa izvēlētā pakalpojuma sniedzēja norādīto tālruņa numuru, caur aplikāciju / tīmekļvietni vai nolīgstot uz ielas. Norēķināties par braucienu var, maksājot skaidrā vai bezskaidrā naudā. Apmaksa tiek veikta pēc brauciena, pamatojoties uz taksometra skaitītāja rādījumu. Pēc apmaksas veikšana pasažierim ir jāsaņem čeks. Tāpat taksometriem ir tiesības braukt pa sabiedriskā transporta joslu, kas ir priekšrocība sastrēgumu laikā. Savukārt, tā saucamo, «balto numuru» pakalpojuma sniedzējus var pieteikt tikai caur aplikāciju / tīmekļvietni. Arī norēķināties par braucienu var tikai caur konkrēto aplikāciju / tīmekļvietni. Nodrošinot šādu komercpārvadājumu, automobilim nav jābūt aprīkotam ar taksometra skaitītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz satiksmes ministra rīkojumu vīrusa Covid-19 izplatīšanās riska mazināšanai, no piektdienas, 2020. gada 27. marta, uz ārkārtējās situācijas laiku reģionālajos maršrutos tiks ierobežots pārvadāto pasažieru skaits vienā autobusā, tādējādi nodrošinot lielāku distanci starp pasažieriem.

Plānots, ka autobusā katra otrā sēdvieta, kuru nedrīkstēs ieņemt, būs iezīmēta, informē Autotransporta direkcijā.

Ņemot vērā, ka turpmāk reģionālo maršrutu autobusos pieejamo sēdvietu skaits tiks samazināts uz pusi, visi iedzīvotāji, kuri neizmanto sabiedrisko transportu darba vajadzībām, aicināti izvērtēt brauciena nepieciešamību. Priekšroka būtu dodama tiem iedzīvotājiem, kuri dodas uz darbavietu un pēc tam - atpakaļ mājās, īpaši tad, ja persona ir nodarbināta medicīnas, tiesību aizsardzības vai tirdzniecības jomā, norāda direkcijā.

Plānots, ka autobusā pasažieri varēs ieņemt katru otro sēdvietu. Turklāt tās tiks izkārtotas pamīšus, lai veidotos lielāka distance no visām pusēm. Mikroautobusos pasažieri nevarēs izmantot stāvvietas. Tāpat autobusos, kur vadītāja sēdvieta nav nodalīta no pārējā transportlīdzekļa salona, netiks nodrošināta biļešu tirdzniecība uz sēdvietām, kas atrodas aiz šofera.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autotransporta direkcija reģistrējusi transporta pakalpojumu platformu QWQER

Lelde Petrāne, 23.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili, tajā skaitā taksometru, izmantojot mobilo lietotni "QWQER", tagad Latvijā ir tiesīgs organizēt arī SIA "Ipay".

Tādējādi šobrīd Autotransporta direkcijā ir reģistrēti jau trīs pakalpojumu sniedzēji – "BOLT TECHNOLOGY OÜ", "Yandex.Taxi" un "Ipay" (lietotne "QWQER").

Mobilā lietotne "QWQER" ir izstrādes procesā, tādēļ šobrīd pārvadājumu pakalpojumu ar tās starpniecību izsaukt vēl nevar.

Prasība reģistrēties uz tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējiem attiecas tad, ja ar tās starpniecību tiek organizēti pasažieru pārvadājumi ar vieglo automobili, tajā skaitā taksometru; ja pakalpojumu var pieteikt, apstiprināt un braucienu apmaksāt, izmantojot tīmekļvietni vai mobilo lietotni.

Autotransporta direkcija kopā ar kontrolējošajām institūcijām seko līdzi tam, lai tiktu izpildīta normatīvajos aktos noteiktā kārtība, kā nodrošināt pārvadājumu pakalpojumu, izmantojot mobilo lietotni vai tīmekļvietni. Pakalpojumu sniedzējam jānodrošina, lai ar konkrētās tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes starpniecību pakalpojumus pasažieriem varētu piedāvāt tikai licencēti komersanti, kuri ir saņēmuši licences kartīti par katru transportlīdzekli, ar ko tiek veikti pārvadājumi. Tāpat tam jāpārliecinās, ka autovadītāji, kuri nodrošina pasažieru komercpārvadājumus, ir reģistrēti Taksometru vadītāju reģistrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pastāv aizdomas, ka daļa pasažieru pārvadājumu ar vieglo automašīnu aizvien tiek veikti nelegāli

Žanete Hāka, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pērnā gada jūnija, kad tika ieviests Taksometru vadītāju reģistrs, tajā reģistrējušies jau gandrīz 6000 autovadītāju, bet vairāk nekā 100 tikuši no tā izslēgti, informē Autotransporta direkcija.

Savukārt licences kartīšu skaits, kas komersantiem tiek izsniegtas uz katru vieglo automobili, ir aptuveni 30 reizes mazāks par reģistrēto autovadītāju skaitu. Tas norāda uz nepieciešamību pastiprināt kontroles pasākumus pasažieru pārvadājumu jomā ar vieglo automobili. Būtisks solis šīs jomas sakārtošanā tiks veikts no 1. septembra, kad visām tīmekļvietnēm/mobilajām lietotnēm, ar kuru starpniecību var izsaukt pārvadājumu pakalpojumu, būs jābūt reģistrētām vienotā reģistrā.

Taksometru vadītāju reģistrā šobrīd ir reģistrēti kopumā 5779 autovadītāji, kuri nodrošina pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili, tajā skaitā ar taksometru. Šā gada pirmajā pusgadā tika reģistrēti 1097 autovadītāji, savukārt no reģistra tika izslēgti 114 autovadītāji, kuriem soda punktu skaits pārsniedza pieļaujamos septiņus vai tika konstatēts valsts valodas zināšanu trūkums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija (ATD), izskatot pārvadātāju sūdzības, drīkst pieņemt lēmumu pagarināt sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā.

Tā kārtējā sēdē 4. oktobrī nolēma Sabiedriskā transporta padome. «Autotransporta direkcijas iepirkumu komisija sanāks un sēdē izskatīs visus dokumentus un sūdzības. Tiks izvērtēti sūdzību argumenti un jautājumi. Atbilstoši tiem komisija pieņems lēmumu. Tas būs skaidrs 7. oktobrī,» Dienas Biznesam sacīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Otrā atlikšana

Iepirkumam par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā, kas paredz pārvadātāju noteikšanu visā Latvijā līdz 2030. gadam, draud vismaz otrreizēja atlikšana, jo Iepirkumu uzraudzības birojā par šo konkursu iesniegtas vairākas sūdzības. Sākotnēji iepirkuma pieteikumus ATD bija paredzēts atvērt 10. septembrī, bet neilgi pirms piedāvājumu atvēršanas termiņa beigām tika izdarīti grozījumi un ATD izziņoja iepirkuma pagarinājumu līdz 10. oktobrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos pasažieru skaits samazinājies par 33%

Lelde Petrāne, 16.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos kopumā pārvadāti 15,84 miljoni pasažieru, kas ir par nepilniem 33% mazāk, salīdzinot ar analogu periodu pērn, informē valsts SIA "Autotransporta direkcija".

Sarucis ir arī autobusu maršrutu tīkla apjoms, jo, beidzoties ārkārtējai situācijai, visi reisi netika automātiski atjaunoti. Šobrīd katra reisa atjaunošana tiek vērtēta atsevišķi.

Savukārt dzelzceļa pārvadājumos maršrutu tīkla apjoms ir tāds pats, kāds bija pirms ārkārtējās situācijas.

Līdz ārkārtējās situācijas izsludināšanai pasažieru skaits bija līdzīgs pērnā gada datiem, savukārt ārkārtējās situācijas laikā tas būtiski samazinājās. Lielākais kritums šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar analogu periodu pērn, vērojams starppilsētu maršrutos un vietējās nozīmes maršrutos Vidzemes reģionā, kur pasažieru skaits samazinājās par 35%. Rīgas reģionā pasažieru skaits samazinājās par 34%, Zemgales – par 33%, Latgales – par 31%, bet Kurzemes reģionā – par nepilniem 18%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā Autotransporta direkcija veica 1156 pārbaudes autobusos un vilcienos, kas ir par 90% vairāk, salīdzinot ar analogu periodu pērn, informē direkcijas pārstāvji.

Pārkāpumi konstatēti 5,5% gadījumu. Izplatītākie ir biļešu tirdzniecības pārkāpumi, un visbiežāk tie konstatēti Pierīgas maršrutos. Papildus reģionālajiem pārvadātājiem šogad tika veiktas novērošanas kontroles arī Rīgas mikroautobusos.

Šā gada pirmajā pusgadā pārkāpumi konstatēti 5,5% no visām veiktajām pārbaudēm, savukārt līgumsods pārvadātājiem tika piemērots par 41 pārkāpumu. Izplatītākie pārkāpumi joprojām ir saistīti ar biļešu tirdzniecību – pasažierim netiek izsniegta biļete; pasažierim, kurš samaksājis par braucienu, tiek izsniegta nulles vērtības biļete; pasažierim tiek izsniegta tāda biļete, kurā norādītā informācija nav korekta, piemēram, ir samaksāts par braucienu līdz vienai pieturai, bet biļetē parādās cita pieturvieta; biļete tiek izsniegta tikai īsu brīdi pirms kontroles iekāpšanas. Reģionālie maršruti, kuros šā gada pirmajā pusgadā konstatēti visbiežākie biļešu tirdzniecības pārkāpumi, atrodas Pierīgā, piemēram, maršruts Rīga–Jūrmala, Rīga–Baldone, Rīga–Upeslejas un Rīga–Olaine.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. gada decembrim noteikti uzvarētāji visās 23 maršrutu tīkla daļās, informē valsts SIA Autotransporta direkcija.

Iepirkumu komisija ir izvērtējusi pretendentu piedāvājumus konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. decembrim (atsevišķās lotēs līdz augustam), nosakot uzvarētāju visās 23 maršrutu tīkla daļās.

Īstermiņa konkursā tika saņemti 32 piedāvājumi, ko iesniedza 18 uzņēmumi. Tas tika izsludināts, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laika periodā, kad esošajiem līgumiem būs beidzies termiņš, bet jaunie līgumi ar konkursa uzvarētājiem vēl nebūs stājušies spēkā.

Ņemot vērā, ka ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts īstermiņa līgums, noteiktās kvalitātes prasības ir tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt robežās no + 160C līdz + 240C (atbilstoši sezonai), kā arī 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmijas dēļ 2020. gadā kravu apgrozījums ir samazinājies par 20% līdz 30%, salīdzinot ar 2019. gadu. Ir samazinājies arī izsniegto licences kartīšu, Eiropas Kopienas atļaujas kopiju, digitālā tahogrāfa karšu un starptautisko atļauju skaits, informē Autotransporta direkcijā.

Būtisks Eiropas Kopienas atļaujas kopiju skaita kritums vērojams tieši starptautisko pasažieru pārvadājumu nozarē, jo pērn starptautiskie pārvadājumi ar autobusiem gandrīz nenotika, izņemot vasaras periodu. 2020. gadā arī stājās spēkā neviennozīmīgi vērtētā Mobilitātes pakotne, kas, no vienas puses, transportlīdzekļa vadītājam piešķir lielāku elastību attiecībā uz darba un atpūtas laika uzskaiti, bet, no otras puses, autopārvadātājiem tiek uzlikti jauni pienākumi, kas rada papildu izmaksas.

“Covid-19 pandēmija ir būtiski ietekmējusi autopārvadājumu nozari, jo pērn, salīdzinot ar 2019. gadu, kravu apgrozījums ar autotransportu ir samazinājies par 20% līdz 30%. Starptautiskie kravu pārvadājumi nevienā valstī pandēmijas laikā pilnībā ierobežoti netika, tomēr ir ievērojami palielinājusies autopārvadājumu veikšanas izmaksu sadaļa, jo ir jānodrošina personīgie aizsarglīdzekļi, jāievēro dažādi papildu ierobežojumi un kontroles procedūras, kas palielina reisa ilgumu. Samazinoties preču un pakalpojumu pieprasījumam visās valstīs, ir palielinājies veikto braucienu skaits bez kravas, kā arī nereti klienti kavē samaksu par saņemto autopārvadājumu pakalpojumu, kas izraisa apgrozāmo līdzekļu nepietiekamību, kas īpaši nozīmīgi ir mazajiem uzņēmumiem. Saskaņā ar dažādu ekspertu aplēsēm būs nepieciešami aptuveni trīs gadi, lai autopārvadājumu nozare atkoptos pēc-pandēmijas periodā, jo šobrīd piegādes ķēdes ir izjauktas un ir ievērojami sarucis pieprasījums pēc starptautisko autopārvadājumu pakalpojumiem,” norāda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2020. gada 7. oktobra sabiedriskajā transportā būs obligāta deguna un mutes aizsega lietošana, tāpēc reģionālās nozīmes maršrutu autobusa vadītājam vai vilciena konduktoram būs tiesības atteikt iekāpšanu vai lūgt pamest transportlīdzekli, ja pasažieris būs bez attiecīgā aizsega.

Konflikta situācijas gadījumos šoferis vai konduktors varēs izsaukt policiju, informē VSIA Autotransporta direkcija pārstāve Lilita Pelčere.

Jau vēstīts, ka Covid-19 dēļ turpmāko mēnesi (līdz 6. novembrim) pasažieriem sabiedriskajā transportā obligāti jālieto medicīniskā, higiēniskā maska, vizieris vai sejas vairogs (bet ne šalle, lakats u.tml.).

Papildus tam Autotransporta direkcija aicina autobusos un vilcienos maksimāli ievērot distanci, iespējas gadījumā sēdvietas ieņemt pamīšus (aizņemot katru otro sēdvietu), kā arī iegādāties biļeti internetā, autoostā vai autobusā, neizmantojot skaidras naudas norēķinus.

Tāpat pasažieri tiek aicināti būt atbildīgiem un ievērot noteiktos drošības pasākumus, lai nebūtu vajadzība ieviest papildu ierobežojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izvēlēti sabiedriskā transporta pakalpojumu konkursa uzvarētāji vēl četrās lotēs

Db.lv, 18.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies piedāvājumu vērtēšana konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu nākamajos 10 gados četrās maršrutu tīkla daļās, informē SIA "Autotransporta direkcija".

Iepirkumu komisija, izvērtējot piedāvājumus, atzinusi, ka konkursā uzvarējuši šādi pārvadātāji: AS "Nordeka" lotē "Cēsis"; SIA "Tukuma auto" lotē "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni"; AS "Nordeka" lotē "Limbaži, Sigulda" un AS "Liepājas autobusu parks" lotē "Ogre, Aizkraukle".

Savukārt maršrutu tīkla daļā "Jelgava, Dobele" un "Ventspils" saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja Iesniegumu izskatīšanas komisijas norādījumiem ir veikta atkārtota piedāvājumu pārvērtēšana.

Maršrutu tīkla daļā "Jelgava, Dobele" pieņemts lēmums pārtraukt konkursa procedūru, pamatojoties uz to, ka apvienībai SIA "Jelgavas autobusu parks" un SIA "Dobeles autobusu parks" izmaksājamais kompensāciju apmērs visā līguma darbības laikā - 10 gadu periodā - vairāk nekā divas reizes pārsniegtu finansējumu, kas tiek piešķirts sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas rezultātā radušos zaudējumu segšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas un Pierīgas pašvaldības aicina valdību līdzdarboties vienotas sabiedriskā transporta pārvadājumu sistēmas izveidē Rīgas aglomerācijā

Trešdien, 15. janvārī, Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs kopā ar Ādažu, Baldones, Carnikavas, Garkalnes, Ikšķiles, Ķekavas, Mārupes, Olaines, Stopiņu, Ropažu un Inčukalna pašvaldību vadību pārstāvjiem parakstīja vēstuli Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam un Satiksmes ministram Tālim Linkaitim ar aicinājumu organizēt kopēju tikšanos ar Rīgas un Pierīgas pašvaldībām un sākt darbu pie Rīgas metropoles mobilitātes vīzijas un vienotas sabiedriskā transporta sistēmas izveides.

Pašvaldības aicina visas iesaistītās puses vienoties par kopīgi veicamajiem darbiem un indikatīvu laika ietvaru vienotas sabiedrisko pārvadājumu sistēmas izveidei Rīgas metropoles areālā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šā gada 10. oktobrim ir pagarināta pieteikšanās sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas konkursam, un Autotransporta direkcija ir veikusi korekcijas konkursa nolikumā.

Konkursā tiek meklēti pārvadātāji, kuri no 2021. līdz 2030. gadam16 maršrutu tīkla daļās Latvijā nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus. «Iesniegšanas termiņš pagarināts sakarā ar atsevišķiem tehniskiem precizējumiem maršrutu tīklā, kā rezultātā nepieciešamas korekcijas arī konkursa nolikumā,» informēja VSIA Autotransporta direkcija (ATD) sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone. Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) prezidents Ivo Ošenieks Dienas Biznesam uzsvēra, ka korekcijas ir būtiskas un paredz, ka pārvadātājiem piedāvājumi pilnībā jāpārstrādā, tājā pašā laikā uzsverot, ka galvenā kļūme iepirkumā nav atrisināta.

Izmaiņas pieejamībā

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Valsts svētku brīvdienās gaidāmas izmaiņas aptuveni 400 reģionālo autobusu maršrutu

Žanete Hāka, 12.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Latvijas Republikas proklamēšanas svētkiem laika periodā no 2019. gada 17. līdz 19. novembrim gaidāmas izmaiņas vairāk nekā 400 reģionālo autobusu maršrutu visā Latvijā, informē Autotransporta direkcija.

Ņemot vērā, ka svētkos pasažieru braukšanas paradumi mainās, daļā maršrutu tiks atklāti jauni reisi, bet citos to skaits tiks samazināts. Autotransporta direkcija aicina iedzīvotāju pirms brauciena atkārtoti pārbaudīt aktuālo autobusu kustības sarakstu.

Izmaiņas gaidāmas aptuveni pusē no visiem reģionālajiem autobusu maršrutiem, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina 23 pārvadātāji: AS «Nordeka», SIA «Norma-A», AS «CATA», SIA «VTU Valmiera», AS «Liepājas autobusu parks», SIA «Sabiedriskais autobuss», AS «Talsu autotransports», SIA «Tukuma auto», PSIA «Ventspils reiss», AS «Rīgas Taksometru parks», «Ekspress Ādaži», «Galss Buss», «Jelgavas autobusu parks», «Dobeles autobusu parks», «Migar», «Aiva auto», «Daugavpils autobusu parks», «Balvu autotransports», AS «Rēzeknes autobusu parks», SIA «Jēkabpils autobusu parks», «Gulbenes autobuss», «Madonas ceļubūves SIA» un «Ceļavējš».

Komentāri

Pievienot komentāru