Jaunākais izdevums

Investējot teju miljonu eiro, uzņēmuma “Balticovo” jaunajā un modernizētajā ražošanas ēkā uzstādīta Latvijas ražošanas iekārtu izgatavotāja “PERUZA” radīta robotizēta gatavās produkcijas paletizācijas sistēma.

Tā ievērojami palielinās apstrādes procesa automatizāciju, ražošanas kapacitāti un samazinās produkcijas izšķērdēšanu.

Robotizētā un mākslīgā intelekta darbinātā paletizācijas sistēma sastāv no diviem robotiem, astoņām paletizācijas līnijām, kas domātas vairāk nekā 145 produktu veidiem, kā arī īpaši ražotnei izstrādāta robota satvērēja koncepta. Jaunā gatavās produkcijas paletizācijas sistēma kopā ar vēl citām olu pakošanas un šķirošanas iekārtām uzstādīta jaunā, modernā “Balticovo” ražotnes ēkā 8500 m2 platībā, kura tika nodota ekspluatācijā jau 2020. gada novembrī.

Ražošanas kompleksā tiek šķirotas un safasētas vairāk kā viens miljons olu dienā, kā arī vārīšanas cehā ik mēnesi tiek saražotas nedaudz virs 300 tonnām vārītas un lobītas olas.

“Redzot, kā pieaug mūsu uzņēmuma ražošanas apjomi, bija skaidrs, ka nepieciešams atrast veidu, kā paātrināt ražošanas procesus, samazinot fiziskā darba daļu, vienlaikus paaugstinot darbinieku kvalifikāciju. Pateicoties sadarbībai ar pārtikas iekārtu ražotāju “PERUZA”, to ir izdevies veiksmīgi realizēt. Ir liels prieks, ka “PERUZA”, tāpat kā “Balticovo”, ir Latvijas uzņēmums, kurš sīvā konkurencē ar pasaules līderiem savā nozarē sevi pierādīja kā labāko piegādātāju,” saka AS “Balticovo” valdes loceklis Toms Auškāps.

Uzņēmums “PERUZA”, kas nodarbojas ar automatizācijas un robotizācijas ražošanas iekārtu izgatavošanu, atzīst, ka gatavās produkcijas paletizācijas sistēmas ieviešana ražotnē ar tik lielu produktu dažādību bija sarežģīts, taču aizraujošs izaicinājums.

“Automātiskās paletizācijas sistēma ir ne vien pilnībā robotizēta, bet arī aprīkota ar statistikas un monitorēšanas sistēmu, kas uzlabo elektronisko procesu efektivitāti un ražošanas kapacitāti, kā arī samazina produkcijas izšķērdēšanu. Izmantojot divus efektīvus robotus, ražošanas sistēma automātiski pārliecinās, vai kastu virzīšanas mehānismam ir pietiekams attālums, lai tās savlaicīgi novirzītu no galvenā konveijera. Tālāk kastes tiek piegādātas vienā no deviņām izejām, no kurām astoņas ir automātiskas, bet viena – manuāla. Izmantojot svītrukoda lasītāja signālu, sistēma pati izlemj, kura ir pareizā izeja. Šādi mašīnbūves risinājumi var strādāt ar līdz pat astoņiem dažādiem produktiem vienlaikus, un līdz pat 16 kastēm minūtē,” ražošanas iekārtas specifiku skaidro “PERUZA” pārdošanas inženieris Matīss Lācis.

Uzņēmums “Balticovo” ir lielākais olu un olu produktu ražotājs Ziemeļeiropā un viens no eksportspējīgākajiem Latvijas komersantiem, kurā šobrīd nodarbināti 330 darbinieki, un tiek audzēti vairāk nekā trīs miljoni putnu.

Viena gada laikā “Balticovo” vistas izdēj vairāk par 700 miljoniem olu, un ap 70% no saražotās produkcijas tiek eksportēta uz citām Eiropas Savienības un pasaules valstīm.

AS "Balticovo" 2021.gadā strādāja ar 62,435 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 14,9% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa samazinājās vairākkārt un bija 161 252 eiro.

Ražošanas iekārtu ražotājs “PERUZA” pēdējo gadu laikā veicis būtiskas investīcijas uzņēmuma attīstībā, tostarp izveidojot pašiem savu programmēšanas nodaļu, kad dod iespēju radīt jaunus, inovatīvus un ražošanas uzņēmumiem individuāli pielāgotus automatizācijas, robotizācijas un mākslīgā intelekta risinājumus, kas svarīgi gan ražošanas jaudas, gan konkurētspējas uzlabošanai.

Latvijā dibinātais uzņēmums ar ražošanas iekārtu izstrādi un izgatavošanu nodarbojas jau kopš 1991.gada. Uzņēmuma mērķis iekārtu izstrādē ir maksimāla zudumu novēršana produktu pirmapstrādē un pakošanā, kas ir būtisks ražošanas peļņas palielināšanas faktors. Uzņēmuma galvenā specializācija ir rūpniecības iekārtu ražošanā dažādiem pārtikas uzņēmumiem, īpaši zivju apstrādes nozarē. Uzņēmuma klienti ir lielākie ražošanas uzņēmumi gan Latvijā, gan ārvalstīs.

SIA "Peruza" 2021.gadā strādāja ar 5,426 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,2% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa samazinājās par 18,8% un bija 92 570 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Balticovo graudu pirmapstrādes kompleksā Iecavā investējis 6 miljonus eiro

Db.lv, 10.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepilna gada laikā olu un olu produktu ražotājs Balticovo uzbūvējis jaunu graudu pieņemšanas elevatoru, tā ievērojami palielinot graudu pieņemšanas ātrumu un apjomu, informē Balticovo komunikācijas un attīstības direktors Toms Auškāps.

Projekta īstenošanā investēti vairāk nekā 6 miljoni eiro, lai paātrinātu graudu pieņemšanas procesu, kas ir viens no svarīgākajiem faktoriem zemniekiem, izvēloties graudu nodošanas vietu. Balticovo katru sezonu iepērk aptuveni 80 000 tonnu graudaugu no vietējiem zemniekiem vistu un jaunputnu barības ražošanai.

Graudu pirmsapstrādes kompleksa uzlabošana un jaunā elevatora izbūve uzsākta 2021.gada vasarā un pašreiz jaunais pieņemšanas cehs ir gatavs šīs sezonas ražai. Graudu pieņemšanas ātrums ir palielināts no 60 līdz 360 tonnām stundā, nodrošinot, ka vienas mašīnas vidējais apstrādes ilgums ir tikai 15 minūtes. Savukārt graudu uzglabāšanas kapacitāte ir palielinājusies par 23 tonnām, sasniedzot 50 000 tonnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Uzņēmēji arvien vairāk domā par ilgtspēju

Armanda Vilciņa, 24.11.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā ilgtspējīgai uzņēmējdarbībai pasaules kontekstā tiek piešķirta arvien lielāka vērtība, banku veiktās aptaujas gan rāda, ka daļa vietējo uzņēmumu uz šiem jautājumiem joprojām raugās tikai caur atkritumu šķirošanas un resursu patēriņa samazināšanas prizmu.

Lai bizness mūsdienās gūtu panākumus, tam ir jābūt ilgtspējīgam, jo ilgtspēja palīdz ne tikai inovāciju ieviešanā un izaugsmē, bet arī būtiski palielina uzņēmumu konkurētspēju, atzīmē Madara Apsalone, Philip Morris ārējo attiecību vadītāja Latvijā. Viņa stāsta, ka Philip Morris ilgtspējas stratēģija primāri balstās ESG principiem, kas sevī ietver dažādus vides, sociālos un pārvaldības procesus. Atbilstoši tam pēdējo gadu laikā Baltijas reģionā ieviesti vairāki uzņēmējdarības ilgtspējas veicināšanas pasākumi - tie saistās gan ar darbinieku labbūtības uzlabošanu, gan vides aspektiem, tajā skaitā uzņēmuma ekoloģiskās pēdas samazināšanu, teic M.Apsalone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pārtikas ražotājiem daudz kas ir atkarīgs no tā, kā tiek ražoti produkti un kas ir mērķauditorija, bet ražotājiem šis solās būt izdzīvošanas gads, un enerģētikas krīze var novest pie pārtikas un dzērienu ražotāju bankrotiem, intervijā stāstīja Agroresursu un ekonomikas institūta (AREI) Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja Ingūna Gulbe.

Viņa skaidroja, ka pārtikas ražotājiem situācija ir sarežģīta un uzņēmumiem klājas atšķirīgi.

"Pārtikas ražotāji domā un skatās, ko var darīt citādāk, lētāk, jo visi saprot, ka, ja nebūs produktam pircēju, tad nav jēgas tam, ka esi kaut ko saražojis vai izaudzējis. Tāpēc uzņēmumi pārskata savus produktu portfeļus, samazina piedāvājuma klāstu, pārskata receptūras, kādu produktu aizstāj ar lētāku," stāstīja Gulbe.

Vienlaikus viņa minēja, ka "cilvēki domā, ka, ja lētāks, tad nekvalitatīvāks, taču tā noteikti nav. Piemēram, ja cilvēks visu laiku ēda lasi, kas ir ļoti labs, veselīgs produkts, bet dārgs, bet tagad tā vietā ēd siļķi, kas ir daudz lētāka, bet nebūt tas nav slikts, neveselīgs vai negaršīgs produkts. Ir receptūras, kurās var aizstāt, samainīt sastāvdaļas utt. Uzņēmēji to dara. Arī iepakojumu maina, vairs ne ar tik daudz zelta burtu, par ko ir jāmaksā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noskaidroti piecās kategorijās nominētie 57 uzņēmumi "Eksporta un inovācijas balvai 2022", informē pasākuma organizatori Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA).

Kā norāda LIAA, atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, šoreiz uzņēmumu nominācijas tika izvirzītas, izvērtējot Centrālās statistikas pārvaldes informāciju. Tika vērtēti dati par uzņēmumu eksportu, radīto pievienoto vērtību, rentabilitāti un nodarbināto skaitu.

Tāpat žūrija, uzklausot uzņēmumu prezentācijas, iepazinās ar uzņēmumu attīstības plāniem, ieguldījumiem cilvēkkapitālā, ilgtspējīgas izaugsmes nodrošināšanā, sadarbībā ar zinātniski pētnieciskajām iestādēm. Atsevišķi tika vērtēti arī uzņēmumu panākumi mārketingā savu produktu virzībai ārvalstu tirgos.

Kopumā konkursā izvirzītas piecas kategorijas "Eksporta jaunpienācējs", "Eksporta līderis", "Eksporta čempions", "Inovācijas čempions" un "Eksportspējīgākais jaunais tūrisma produkts". Konkursa nominantus noteica žūrija, kurā piedalījās finanšu institūciju, uzņēmēju organizāciju, Ekonomikas ministrijas, LIAA un plašsaziņas līdzekļu deleģētie pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru